Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } BLS loc.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Michelstadt } BLS loc.
Mooie loc Michel en top dat je zo aan het mileu denkt en groen rijdt ...  ;)



Citaat van: h0_miessie op donderdag 16 juni 2022, 17:54:58
@citaat
Zo een beursje is altijd leuk en gezellig Tony.
Inderdaad, zo'n beursje is altijd leuk, alleen niet voor jouw beursje  :D
Re: Michelstadt } BLS loc.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Michelstadt } BLS loc.
Michel,

Hij is mooi :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } BLS loc.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } BLS loc.
Hoi Michel,

De kleur is niet mijn smaak maar verder is het een mooie lok.
Veel plezier ermee.

Trouwens, vandaag viel er weer een dikke enveloppe uit Göppingen op de mat met daar de brochure met het zomernieuws.
Veel Zwitsers materieel dus je kunt je weer uitleven!  :thumbup:

Henk
Re: Michelstadt } BLS loc.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } BLS loc.
Beetje laat met antwoord geven maar ik had gisteren een bruiloft dus heerlijk op de motor heen en toen de motor net was weggezet in de avond begon het met regen hier in Almere.

Citaat van: RoelMarklin op vrijdag 17 juni 2022, 20:54:35
Mooie BLS% loc, Michel! Geniet er van.
Groet,
Roel

Dank je Roel. :thumbup:
Met het genieten komt het zeker goed. :)

Citaat van: frank-103 op vrijdag 17 juni 2022, 21:02:04
Schitterende aankoop Michel, door zijn fraaie kleur vast een mooie combinatie met veel Zwitserse rijtuigen!

Hij is zeker schitterend Frank. :)
Deze schoonheid is als goederen loc ingevoerd in koploper met de tijd komen er 6 prachtige goederenwagons achter die nog in bestelling staan.

Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 17 juni 2022, 21:12:35
8) Dit schreef ik een paar dagen terug in het topic van Wico, dit gaat hier ook wel op;

Citaat van: Dirk-Jan op maandag 13 juni 2022, 20:12:49
:roll: Nou, het type lok vind ik wel mooi, maar dat groene geval van jouw kan me niet bekoren.
Maar ja, smaken verschillen en gelukkig maar, anders wordt de boel maar saai. O:-D
De lok maakt vast wel een mooi geheel met een sleep erachter, dus veel kijk en rijplezier met deze aanwinst. B)
Wel makkelijk zo, hoef ik niet steeds nieuwe teksten te bedenken. :-)
Dirk-Jan

Ja Wico en ik maken het je wel makkelijk zo hé. :D
En bedankt voor je kijk en rijplezier groet. :thumbup:

Citaat van: Tony op vrijdag 17 juni 2022, 22:50:01
Nou Mies, ik kan nog steeds niet overweg met de citatenknop, dus zoals D-J hier kopiëren wat ik bij Wico schreef kan ik niet  :D
Daarom; prachtige loc met een mooie kleur groen  :thumbup:
Enne; gifgroen ziet er toch echt anders uit  O:-D
Grtz Tony
Ps. klus/tuinman Carl vindt hem ook prachtig !

Als je een prachtige film kan maken voor op youtube dan gaan die citaten knop zekker gebruikt worden in de toekomst daar heb ik alle vertrouwen in Tony. ;)
Ja de kleur vindt ik prachtige zeker straks met grijze goederenwagons erachter een mooie kleuren combinatie lijkt mij.
Ja je hebt gelijk wat betreft gifgroen. :)
Leuk om te lezen dat Carl hem ook prachtig vindt. :P :thumbup: :thumbup:

Citaat van: Eric-Paul op zaterdag 18 juni 2022, 07:14:05
Mooie loc Michel en top dat je zo aan het mileu denkt en groen rijdt ...  ;)
Citaat van: h0_miessie op donderdag 16 juni 2022, 17:54:58
@citaat
Zo een beursje is altijd leuk en gezellig Tony.
Inderdaad, zo'n beursje is altijd leuk, alleen niet voor jouw beursje  :D

Ook hier gaan we met de tijd mee Eric-Paul dus komt er groen op de baan. ;)  :P
Viel mee dit beursje zo bleef mijn beursje goed gevuld toen ik naar huis ging. ;)

Citaat van: Wico op zaterdag 18 juni 2022, 11:31:47
Michel,
Hij is mooi :thumbup:.
Groeten,
Wico

Dank je  :thumbup: en ja dat is hij zeker. :P

Citaat van: Trainhenk op zaterdag 18 juni 2022, 16:05:32
Hoi Michel,
De kleur is niet mijn smaak maar verder is het een mooie lok.
Veel plezier ermee.
Trouwens, vandaag viel er weer een dikke enveloppe uit Göppingen op de mat met daar de brochure met het zomernieuws.
Veel Zwitsers materieel dus je kunt je weer uitleven!  :thumbup:
Henk

Over de kleur heeft iedereen (gelukkig) een andere mening of je houd ervan of niet en omdat ik ook veel kleurige slepen heb rijden Henk hoort deze er gewoon bij te rijden met deze in mijn ogen mooie kleur. :)
Het plezier begon al toen ik bericht kreeg dat de reservering binnen was gekomen en dat de loc gereed stond om verzonden te worden.
Veel lees plezier toegewenst ik kreeg hem ook binnen en een aantal dingen zijn al gereserveerd namelijk 3 locs uit de zomernieuws brochure.

Groet Michel
Re: Michelstadt } BLS loc.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } BLS loc.
-MICHEL,
Ik weet echt niet wat ik er nog aan toe te voegen heb: buiten dat het model al jaren in gebruik is bij de BLS als 'blauwe' gestart met zowel goederen als personen vervoer. Ja, "tijden" veranderen en daarbij ook waarschijnlijk de meningen. Maar wat niets doet aan het feit, dat in oorsprong jij weer een prachtig 'trekpaard' erbij hebt. Maar ik maak het plaatje helemaal compleet, als ik niet ergens nog dit exemplaar heb staan op de Bözberg route, welke jou allicht heel bekend kan voorkomen.
Ik ben er wel geweest, maar jouw 'voetprints' staan daar helaas nog niet!
Veel plezier ermee en laat deze ook maar flink wat 'kilometertjes' op joue Michelstadt draaien.
Re: Michelstadt } BLS loc.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } BLS loc.
Hi Michel,

Tja het wordt voor mij steeds moeilijker, het is geen stoom en niet zwart en nu ook nog niet mijn kleur.   ;)
Gelukkig verschillen de smaken en technisch is het een prachtige loc.
Maar ach JIJ moet er lol en plezier in hebben.

groet
Harald
Re: Michelstadt } BLS loc.
Wauw, het groen spat van mijn beeldscherm. Mooi loc, Michel. Gefeliciteerd met deze aanschaf.
Re: Michelstadt } BLS loc.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } BLS loc.
-MICHEL,
Natuurlijk is de lok een hele mooie aanwinst, maar als je dan toch iets bijzonders wilt hebben op jouw  geweldige "Michelstadt" is een sleep met een dubbele BLS in zo'n kleur uitvoering wel echt iets heel bijzonders.
Ja, daar moet je dan een flinke sleep van tankwagons achter laten hangen! Straalt kracht uit, want dat hebben ze wel!

"ben wat laat, maar deze kwam ik ook nog tegen en kon ik jou niet laten onthouden!"
Re: Michelstadt } BLS loc.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } BLS loc.
Citaat van: GWS op zondag 19 juni 2022, 09:25:10
-MICHEL,
Ik weet echt niet wat ik er nog aan toe te voegen heb: buiten dat het model al jaren in gebruik is bij de BLS als 'blauwe' gestart met zowel goederen als personen vervoer. Ja, "tijden" veranderen en daarbij ook waarschijnlijk de meningen. Maar wat niets doet aan het feit, dat in oorsprong jij weer een prachtig 'trekpaard' erbij hebt. Maar ik maak het plaatje helemaal compleet, als ik niet ergens nog dit exemplaar heb staan op de Bözberg route, welke jou allicht heel bekend kan voorkomen.
Ik ben er wel geweest, maar jouw 'voetprints' staan daar helaas nog niet!
Veel plezier ermee en laat deze ook maar flink wat 'kilometertjes' op joue Michelstadt draaien.

Gerard, allereerst bedankt voor het plaatsen van deze 2 prachtige foto's die uiteraard meteen opgeslagen zijn.
Ja die dubbeltractie is heel erg mooi om te zien en wie weet komt deze fraaie combinatie ook eens hier in Michelstadt te rijden. :)
Ja deze prachtige trekpaard voelt zich al helemaal thuis hier en rijd lekker zijn rondjes door het onderste schaduwstation spiraal en over de bovenbaan heen. :favorite:
Nee inderdaad mijn voetprint(s) staan daar nog niet maar er is ook zoveel moois te bekijken in Zwitserland als ik daar ben dat ik de Bözberg niet eens haal maar wie weet kom ik ook nog wel eens op de Bözberg terecht en ga ik naast jouw voetprints staan. :P

Citaat van: Haradigi op zondag 19 juni 2022, 11:20:47
Hi Michel,
Tja het wordt voor mij steeds moeilijker, het is geen stoom en niet zwart en nu ook nog niet mijn kleur.   ;)
Gelukkig verschillen de smaken en technisch is het een prachtige loc.
Maar ach JIJ moet er lol en plezier in hebben.
groet
Harald
Ach wat is moeilijk Harald de één gaat voor stoom en voornamelijk zwart d ik ga voor gekleurd en elektrisch want ik hou wel van wat kleuren op de baan.
En lol en plezier heb ik er zeker in maar kan ook zeker genieten van een prachtige stoomloc zoals laatst bij Hans (Hanzi). :)

Citaat van: AlbertG op zondag 19 juni 2022, 11:35:52
Wauw, het groen spat van mijn beeldscherm. Mooi loc, Michel. Gefeliciteerd met deze aanschaf.

Hij valt wel op hé Albert. ;) :P
Dank voor je felicitatie groet. :thumbup:
En ja hij is zeker mooi heel mooi zelfs en overal goed te vinden als ik hem uit het zicht ben geraakt in het spiraal of schaduwstation. :D

Groet Michel
Re: Michelstadt } BLS loc.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Michelstadt } BLS loc.
Hoi Michel,

gefeliciteerd en een hele fijne verjaardag gewenst!!

Eric-Paul
Re: Michelstadt } BLS loc.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } BLS loc.
MICHEL,
Hartelijk gefeliciteerd met jouw verjaardag. Maak er een mooie dag van temidden van jouw familie, vrienden en kennissen. Natuurlijk nog heel veel jaren erbij in goede gezondheid.
Re: Michelstadt } BLS loc.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Michelstadt } BLS loc.
Michel,

Van harte gefeliciteerd! Maak er een mooie dag van (en volgens mij komt er nog een prachtig verjaardagskado aan) :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } BLS loc.
Lid sinds: 2021

offline
Re: Michelstadt } BLS loc.
Van harte Michel, ook wat het weer betreft een mooie dag voor je!
Re: Michelstadt } BLS loc.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } BLS loc.
Ook namens Carl van harte proficiat, Mies !
Dat er nog maar vele mooie jaren en loc's mogen volgen  :P

Grtz Carl & Tony
Re: Michelstadt } BLS loc.
gefeliciteerd en geniet van je verjaardag Michel,
Re: Michelstadt } BLS loc.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } BLS loc.
Happy birthday Michel 👌🤗🕺🏻💃🏽
Re: Michelstadt } BLS loc.
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Michelstadt } BLS loc.
Van harte gefeliciteerd en geniet van je verjaardag,
op deze prachtige dag,
Michel  :thumbup:




Re: Michelstadt } BLS loc.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } BLS loc.
Hi Michel,

Vanuit BW Karbrücken
GEFELICITEERD,
maak er een leuke, gezellige maar vooral spoorse dag van.

groet
Harald
Re: Michelstadt } BLS loc.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Michelstadt } BLS loc.
 :) Hee jarig ventje, van harte gefeliciteerd.
Wat voor B) moois aan treinenspul heb je gekregen vandaag :help:

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } BLS loc.
Lid sinds: 2012

offline
Re: Michelstadt } BLS loc.
hip hip hoera,
gefeliciteerd met je verjaardag, naamgenoot;


mvg,
Michel
Re: Michelstadt } BLS loc.
Michel gefeliciteerd!
Re: Michelstadt } BLS loc.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Michelstadt } BLS loc.
Ben je nou alweer jarig? Kijk maar uit dat je je niet oud gaat voelen >:-D.
Gefeliciteerd, Michel!
Re: Michelstadt } BLS loc.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } BLS loc.
Eric-Paul, Gerard, Wico, Bart, Tony, Carl, Benny, Wim, Wim, Harald, Dirk-Jan, Frank en Hans.
En die forumleden die mij via een PB of whatsapp gefeliciteerd hebben u allen heel hartelijk bedankt voor de felicitaties het wordt zeer zeer gewaardeerd door mij.

Wat betreft het weer het was zalig in de tuin met de kinderen en kleinzoon.

Het cadeau wat ik van mijn vrouw heb gekregen dit jaar is niet iets voor op de baan op zolder maar iets voor een evenement voor grootspoor maar daar later meer over.

Nu naar het werk helaas gaan dat soort dingen ook door al ben je net 57 jaar geworden. :-(

Groet Michel
Re: Michelstadt } BLS loc.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } BLS loc.
 @citaat Je hoeft nog maar zo'n 10 jaar te werken, Mies  O:-D
Vliegt voorbij, net als de tijd daarna  :D

Grtz Tony
Re: Michelstadt } BLS loc.
Hoi Michel,

Ik was gisteren off-line, dus daarom een dagje te laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Groet,
Roel
Re: Michelstadt } BLS loc.
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Michelstadt } BLS loc.
En namens deze Wim ook nog gefeliciteerd  :thumbup:
Re: Michelstadt } BLS loc.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } BLS loc.
Hoi Michel,

Gisteren lukte het niet maar alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Henk
Re: Michelstadt } BLS loc.
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Michelstadt } BLS loc.
Hoi Michel,

Door drukte te laat, maar alsnog hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
Re: Michelstadt } BLS loc.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } BLS loc.
Roel, Wim, Henk, Dick, Heel erg bedankt voor jullie felicitatie. :thumbup:
En ook via de PB weer felicitaties gekregen u allen ook bedankt voor de felicitaties. :thumbup:

Tony, ik hoop het dat het bij 10 jaar blijft maar ik vrees dat er meer bij zullen komen en ja ik geloof je meteen dat de tijd na het werken erg snel gaat want de vrije dagen vliegen nu ook heel snel voorbij. :-(

Groet Michel
Michelstadt } extra rit met de Re 4/4/ II 11350 in en door Zwitserland.
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 24 juni 2022, 07:01:21
Het cadeau wat ik van mijn vrouw heb gekregen dit jaar is niet iets voor op de baan op zolder maar iets voor een evenement voor grootspoor maar daar later meer over.

Het cadeau wat ik van mijn vrouw kreeg waren 2 eerste klas kaarten voor een extra rit met de Re 4/4 II met loc nummer 11350 ter ere van het 55 jarige geboortedag van deze prachtige loc.
Dit ging gepaard met een rit van 820 kilometer door 13 kantons in Zwitserland.
Tijdens het overhandigen van de 2 kaartjes kreeg ik wel duidelijk te horen dat één kaartje voor Wico was omdat we 3 jaar geleden ook een prachtige weekend samen gehad hadden in Luzern Zwitserland.

Gelukkig kon Wico mee zodat we vrijdag de 24ste vroeg richting Basel vertrokken waar we rond 16,00 uur aankwamen ditmaal bezochten we station Basel SBB en weer konden de camera's hun best gaan doen om alles vast te leggen wat we tegen kwamen. :favorite:

Na ons avondeten in het station van Basel zijn we nog een uurtje treinen gaan spotten in Pratteln waar wederom de camera's overuren vele wagons en locs konden we afvinken van onze modellen lijst een walhalla voor de hobbyisten die Zwitsers rijden dat stationnetje in Pratteln. :P :favorite: :thumbup:

In de avond zijn we naar ons hotel in Winterthur gegaan waar we moe maar voldaan in slaap vielen.

De volgende dag stond de Zuba Tech modelspoor in Sankt Gallen op de agenda en de modelbaan Smilestones in het altijd mooie Neuhausen am Rheinfall Zwitserland.
Wederom zijn daar de nodige foto's gemaakt en hebben we heerlijk zitten kletsen over de hobby en de 3 modelbanen daar.
Het was er erg rustig wat het kijken erg de moeite waard maakt en geen 10tallen gillen de brandweerauto's en polizei wagens zoals in Hamburg maar een heerlijke rustgevende banen om naar te kijken en om van te genieten.

En dan de zondag de extrarit met de Re 4/4 II via de mail kreeg ik door dat we om 08,06 stappen op gleis 33 van het schitterende station van Zürich en wat een station het lijkt wel een vliegveld met zijn vele winkels en verschillende etage's.

En daar kwam ze aan de tunnel ingereden wat een schoonheid en zoals het Zwitsers betaamd mooi op tijd achter de loc hingen 3 rijtuigen een 2de klas rijtuig van de SBB daarna een bistro wagen van ÖBB en dan als laatste ons rijtuig een 1ste klas rijtuig van de SBB.
De loc en wagons zijn eigendom van de DSF (Verein Depot und Schienenfahrzeuge Koblenz) uit Zwitserland.
Kijk eens op hun site een erg leuke site om te bekijken. :thumbup:

En daar begon onze reis van 14 uur en 6 minuten want om 22,14 stonden we weer op station Zürich waar Wico en ik moe maar zeer voldaan de auto opzochten om weer naar ons hotel te gaan rijden.

Helaas op maandagochtend moesten we weer naar huis waar ik veilig Wico thuis had afgezet en ik rond 19,30 thuis kwam.

Een prachtige reis die vele mooie foto's en filmpjes heeft opgeleverd maar ook vele mooie herinneringen die ik maar ik denk ook Wico zeker zullen koesteren.

Hierbij wat foto's van de aankomst van de loc en de laatste foto van deze schoonheid de 11350 een nummer wat ik nooit meer zal vergeten. :P

Één van onze beide zal wel een topic openen in het juiste topic zodat we beide wat foto's kunnen plaatsen van deze prachtige verjaardagscadeau trip en uiteraard heb ik ook 2 mooie aanwinsten meegenomen een wagon voor op de baan en één voor in de vitrine want wat is een reis(je) zonder souveniertjes niks toch. :D

Groet Michel
Re: Michelstadt } extra rit met de Re 4/4/ II 11350 in en door Zwitserland.
Michel,

Wat een leuk verslag van onze reis :thumbup:. Het was volop genieten van de prachtige stations en treinen, het fraaie en rustige Smilestones en de rit vanuit Zürich dwars door Zwitserland van Bodensee naar het Meer van Geneve :P. En niet te vergeten het grootse en gezellige Albanifest in Winterthur (zoek de video's maar op YouTube). Ik ben al weer druk met het maken van een leuk filmpje, maar dat kost effe meer tijd ;).

Edit: filmpje is klaar :P

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } extra rit met de Re 4/4/ II 11350 in en door Zwitserland.
Wat een geweldig verjaardagskado Michel, en leuk dat Wico mee wilde, dat maakt zo'n reis toch extra gezellig!
Re: Michelstadt } extra rit met de Re 4/4/ II 11350 in en door Zwitserland.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } extra rit met de Re 4/4/ II 11350 in en door Zwitserland.
Hi beide reizigers,

Dat was vast en zeker geweldig allemaal.
Ben benieuwd naar (meer) foto's en film(s).

groet
Harald
Re: Michelstadt } extra rit met de Re 4/4/ II 11350 in en door Zwitserland.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } extra rit met de Re 4/4/ II 11350 in en door Zwitserland.
Eersteklas cadeau en rondreis voor jullie  :thumbup:
En voor de vrouwtjes een heerlijk rustig relaxweekend  O:-D
Iedereen blij  :D

Grtz Tony
Re: Michelstadt } extra rit met de Re 4/4/ II 11350 in en door Zwitserland.
Top cadeau en leuk om dat met een lotgenoot te hebben kunnen ervaren.

En natuurlijk bedankt voor het ons deelgenoot maken via je verslag, foto's en filmpje(s) die er nog aan zitten te komen.
Re: Michelstadt } extra rit met de Re 4/4/ II 11350 in en door Zwitserland.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } extra rit met de Re 4/4/ II 11350 in en door Zwitserland.
-MICHEL,
Dat was een fantastische treinreis in Zwitserland, welke door jouw Karin , speciaal voor jouw verjaardag, is georganiseerd! Wat een lieve vrouw is het toch! Nu ook nog eens zo'n reisje met haar naar dat mooie CH gaan maken! Dat zal het unicum gaan worden in jullie leven! Het 1 : 1 alles gaan bekijken is heel anders dan alles in 1 : 87!
Het was een indrukwekkende reis met vele stations, die jullie hebben aangedaan. Wat een herinneringen zullen dat zijn! Het zonnige weertje heeft ertoe bijgedragen, dat alles op beeld en film mooi is vastgelegd. Samen wordt het verslag samengesteld en op het forum gepresenteerd. Mooie beelden en video(s) verlevendigen het geheel!

Die verjaardag van "2022" van onze Michel kan nooit meer stuk gaan!! Lang leve de 'EXTRA FAHRT' met de Re 4/4 11350!
Re: Michelstadt } extra rit met de Re 4/4/ II 11350 in en door Zwitserland.
Wat een mooie reis en een nog mooier cadeau ! :thumbup:
Re: Michelstadt } extra rit met de Re 4/4/ II 11350 in en door Zwitserland.
mooi verjaardagscadeau :favorite: ;


mvg,
Michel
Re: Michelstadt } extra rit met de Re 4/4/ II 11350 in en door Zwitserland.
Het blijft een speciale lok deze Re 430 350 of terug Re 4/4 III 11350 , want hij is blijkbaar zijn UIC nummer terug verloren.
De enigste Re 4/4 van de derde serie dus (ex SOB 41) , met de kortere cabines zoals de eerste Re 4/4 II die rondreden , maar is wel voorzien van een 1 benige - in plaats van de klassieke scharnier stroomafnemer.

Gelukkig heeft Roco enkele jaren terug van deze lok een juiste model uitgebracht , waar ik nog steeds mee blij ben.
Re: Michelstadt } extra rit met de Re 4/4/ II 11350 in en door Zwitserland.
 :) Dat was een heel erg leuk verjaardagscadeau van je :-*. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Toch altijd weer mooi om dat Zwitserse treinenspul in het echt te zien en er in mee te rijden. B)
Zo te lezen hebben jullie heerlijk genoten en ook erg leuk voor Wico, was ie er ook effe uit. :D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } extra rit met de Re 4/4/ II 11350 in en door Zwitserland.
Wat een mooi verjaardagscadeau inclusief reisgenoot voor jou.  :)

Bedankt voor het voorlopige verslag.
Ik ga meteen het fillempie in het topic van Wico bekijken  ;)
Re: Michelstadt } extra rit met de Re 4/4/ II 11350 in en door Zwitserland.
Citaat van: Wico op dinsdag 28 juni 2022, 09:15:31
Michel,
Wat een leuk verslag van onze reis :thumbup:. Het was volop genieten van de prachtige stations en treinen, het fraaie en rustige Smilestones en de rit vanuit Zürich dwars door Zwitserland van Bodensee naar het Meer van Geneve :P. En niet te vergeten het grootse en gezellige Albanifest in Winterthur (zoek de video's maar op YouTube). Ik ben al weer druk met het maken van een leuk filmpje, maar dat kost effe meer tijd ;).
Edit: filmpje is klaar :P
Groeten,
Wico

Best moeilijk om een verslagje te schrijven waar je alles in moet verwerken wat je hebt meegemaakt in een super weekend dus bedankt voor het leuke compliment Wico. :thumbup:
Smilestones was geweldig leuk al had ik het wat groter verwacht maar de vele details in de 3 banen maken een hoop goed en veel inspiratie opgedaan maar of die ooit hier zullen komen weet ik niet.
Bedankt voor de link naar je mooie film heb er met plezier al vele malen met een glimlach naar gekeken. :P

Citaat van: frank-103 op dinsdag 28 juni 2022, 09:29:58
Wat een geweldig verjaardagskado Michel, en leuk dat Wico mee wilde, dat maakt zo'n reis toch extra gezellig!

Ja ik was zeer verrast met die kado Frank en ja ik was blij dat Wico mee kon konden we mooi weer kletsten over onze reis naar Luzern van 3 jaar geleden. :)

Citaat van: Haradigi op dinsdag 28 juni 2022, 09:39:05
Hi beide reizigers,
Dat was vast en zeker geweldig allemaal.
Ben benieuwd naar (meer) foto's en film(s).
groet
Harald

Het was zeker geweldig Harald.
Ik moest meteen aan je denken toen we in Romanshorn een stoomloc zagen die op het punt stond om te vertrekken dus meteen een foto gemaakt voor je. (zie hieronder)
Zal met der tijd eens wat meer foto's plaatsten helaas weer aan het werk dus minder tijd. :-(

Citaat van: Tony op dinsdag 28 juni 2022, 09:59:32
Eersteklas cadeau en rondreis voor jullie  :thumbup:
En voor de vrouwtjes een heerlijk rustig relaxweekend  O:-D
Iedereen blij  :D
Grtz Tony

Blij dat we eerste klas zaten Tony 14 uur is best lang in een trein dan is een goede plek best belangrijk als zaten we ook heerlijk in de stoelen in de bistro wagon van de ÖBB waar de muziek gezellig was en het bier en broodjes goed smaakten. :D
Mijn vrouw is altijd blij als ze even het rijk alleen heeft maar is nog blijer als ze mij weer ziet. :favorite:

Citaat van: Eric-Paul op dinsdag 28 juni 2022, 13:18:16
Top cadeau en leuk om dat met een lotgenoot te hebben kunnen ervaren.
En natuurlijk bedankt voor het ons deelgenoot maken via je verslag, foto's en filmpje(s) die er nog aan zitten te komen.

Het cadeau was een verrassing en zeker top net als de reisgenoot het weekend kon al niet meer stuk voordat ik er al aan begon. :P :thumbup:
Graag gedaan weer eens wat anders dan dat Duitse materiaal waar jij vaak in zit naar het werk en weer naar huis toe. :)

Citaat van: GWS op dinsdag 28 juni 2022, 13:18:52
-MICHEL,
Dat was een fantastische treinreis in Zwitserland, welke door jouw Karin , speciaal voor jouw verjaardag, is georganiseerd! Wat een lieve vrouw is het toch! Nu ook nog eens zo'n reisje met haar naar dat mooie CH gaan maken! Dat zal het unicum gaan worden in jullie leven! Het 1 : 1 alles gaan bekijken is heel anders dan alles in 1 : 87!
Het was een indrukwekkende reis met vele stations, die jullie hebben aangedaan. Wat een herinneringen zullen dat zijn! Het zonnige weertje heeft ertoe bijgedragen, dat alles op beeld en film mooi is vastgelegd. Samen wordt het verslag samengesteld en op het forum gepresenteerd. Mooie beelden en video(s) verlevendigen het geheel!
Die verjaardag van "2022" van onze Michel kan nooit meer stuk gaan!! Lang leve de 'EXTRA FAHRT' met de Re 4/4 11350!

Mooi omschreven de trip als een fantastische treinreis want dat was het ook Gerard. :)
Ik ben door stukken met de trein heen gereden waar ik nog nooit ben geweest en gezien vanaf het spoor is ook heel erg leuk om dingen te zien.
Ook de vele mensen die zwaaiden en foto's of filmpjes namen was erg leuk om te zien en net als de andere treingenoten heerlijk uit het raam gehangen. :)
Nee Wico blijft mijn Zwitserland maatje die traditie gaan we niet omgooien Gerard met mijn lieve vrouw ga ik lekker naar Duitsland toe dat is meer haar ding of te wel Duitse winkels "plunderen" zodat de achterbak helemaal vol ligt met spullen waar we veel plezier van hebben hier in Nederland. ;)
Alle verjaardagen zijn een mooie herinnering maar deze spant echt wel de kroon hoor. :favorite:

Citaat van: Wim op dinsdag 28 juni 2022, 15:11:02
Wat een mooie reis en een nog mooier cadeau ! :thumbup:

Ja het was een ware belevenis Wim waar ik en ik denk Wico nog vaak met plezier aan terug zullen denken. :)

Citaat van: ramdani op dinsdag 28 juni 2022, 16:59:16
mooi verjaardagscadeau :favorite: ;
mvg,
Michel

Dat was het zeker Michel. :) :thumbup:

Citaat van: C.B. op dinsdag 28 juni 2022, 17:00:16
Het blijft een speciale lok deze Re 430 350 of terug Re 4/4 III 11350 , want hij is blijkbaar zijn UIC nummer terug verloren.
De enigste Re 4/4 van de derde serie dus (ex SOB 41) , met de kortere cabines zoals de eerste Re 4/4 II die rondreden , maar is wel voorzien van een 1 benige - in plaats van de klassieke scharnier stroomafnemer.
Gelukkig heeft Roco enkele jaren terug van deze lok een juiste model uitgebracht , waar ik nog steeds mee blij ben.

Bedankt voor deze interessante informatie Claudio. :thumbup:
Ja ik wist dat de loc van de SOB was maar de rest wist ik niet nu wel dankzij jouw berichtje.
Heb jij toevallig ook het nummer van die Roco loc ?
Kan ik hem eens opzoeken want ik wil deze kleine sleep namaken op mijn baan als rijdende herinnering aan dit prachtige weekend.

Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 28 juni 2022, 17:34:19
:) Dat was een heel erg leuk verjaardagscadeau van je :-*. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Toch altijd weer mooi om dat Zwitserse treinenspul in het echt te zien en er in mee te rijden. B)
Zo te lezen hebben jullie heerlijk genoten en ook erg leuk voor Wico, was ie er ook effe uit. :D
Dirk-Jan

Dat was het zeker Dirk-Jan waar ik heel veel plezier uit gehaald heb.
Wico en ik konden heel veel dingen afstrepen van de locs en wagons en rijtuigen die wij op de baan hebben rijden en nu in het echt zagen rijden.
Vele zijn op de foto gezet maar ook sommige slepen zijn de moeite waard om na te maken op de modelbaan wat wij zeker ook gaan doen ook. :) :thumbup:
Niet alleen Wico was er even uit maar ik ook. ;)

Citaat van: brund55 op dinsdag 28 juni 2022, 23:34:36
Wat een mooi verjaardagscadeau inclusief reisgenoot voor jou.  :)
Bedankt voor het voorlopige verslag.
Ik ga meteen het fillempie in het topic van Wico bekijken  ;)

Dat was het zeker Dick. :)
Graag gedaan en ik zal soms wat foto's plaatsen van de rijtuigen en de prachtige uitzichten wat wij hadden.
En heb je genoten van Wico zijn mooie film ?

Ik zal nu wat foto's plaatsen van de aanwinsten en de cabine van de 11350 en een uitzichtfoto en voor Harald een stomer die we tegenkwamen.

Groet Michel
Re: Michelstadt } extra rit met de Re 4/4/ II 11350 in en door Zwitserland.
 @citaat jazeker heb ik genoten van de beelden van Wico. Smaakt naar meer 😊
Re: Michelstadt } extra rit met de Re 4/4/ II 11350 in en door Zwitserland.
Hallo Michel en Wico,

Dank je voor het delen van de mooie reis en de mooie foto's en film.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } extra rit met de Re 4/4/ II 11350 in en door Zwitserland.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } extra rit met de Re 4/4/ II 11350 in en door Zwitserland.
-MICHEL,
Ja, gelukkig hadden ze nog wel die wagon van Smilestones! Bij mijn bezoek had ik de laatste nog net te pakken! Maar dat was voor Corona-periode, wat er bij hun organisatie flink is ingekrompen. Altijd weer die 'budgetten'! Jammer, want zij hadden heel wat 'vakmensen' in dienst! Trouwens er liggen plannen klaar om te gaan uitbreiden! Dat even ter zijde, hoor!
Kortom: het was een heel mooi Zwitserland reisje met vele foto's en vooral het filmpje geeft dat ook wel aan!
Ja, er staat altijd veel publiek langs de route, omdat dat al bekend gemaakt wordt en er vele liefhebbers staan te filmen en te fotograferen!
Re: Michelstadt } extra rit met de Re 4/4/ II 11350 in en door Zwitserland.
Hey Michel

In verband met uw vraag:

Die zat in een set met een Re 6/6.
63847 DC
69847 AC

Eraan geraken is iets anders ....

https://www.roco.cc/en/product/59945-0-0_1000_0-0-0-403-0-005011-1/products.html
Re: Michelstadt } extra rit met de Re 4/4/ II 11350 in en door Zwitserland.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } extra rit met de Re 4/4/ II 11350 in en door Zwitserland.
Wat een geweldig cadeau, herinnering voor het leven 🚂🥰
Re: Michelstadt } extra rit met de Re 4/4/ II 11350 in en door Zwitserland.
Citaat van: brund55 op woensdag 29 juni 2022, 07:25:41
@citaat jazeker heb ik genoten van de beelden van Wico. Smaakt naar meer 😊

Leuk om te lezen dat je genoten hebt Dick. :thumbup:
Ik heb het filmpje meerdere malen bekeken en geniet nog steeds ervan. :)

Citaat van: ikke650 op woensdag 29 juni 2022, 08:20:15
Hallo Michel en Wico,
Dank je voor het delen van de mooie reis en de mooie foto's en film.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
M.vr.gr. Erwin

Ik kan alleen maar zeggen graag gedaan Erwin. :)

Citaat van: GWS op woensdag 29 juni 2022, 08:26:01
-MICHEL,
Ja, gelukkig hadden ze nog wel die wagon van Smilestones! Bij mijn bezoek had ik de laatste nog net te pakken! Maar dat was voor Corona-periode, wat er bij hun organisatie flink is ingekrompen. Altijd weer die 'budgetten'! Jammer, want zij hadden heel wat 'vakmensen' in dienst! Trouwens er liggen plannen klaar om te gaan uitbreiden! Dat even ter zijde, hoor!
Kortom: het was een heel mooi Zwitserland reisje met vele foto's en vooral het filmpje geeft dat ook wel aan!
Ja, er staat altijd veel publiek langs de route, omdat dat al bekend gemaakt wordt en er vele liefhebbers staan te filmen en te fotograferen!

De wagons waren voldoende op voorraad Gerard. :thumbup:
Op de muur met foto's van de medewerkers zagen we vele mensen staan van kassa medewerker tot onderhoudsmonteur dus denk dat iedereen weer zijn baan terug heeft na de corona crisis en gelukkig maar.
Mooi om te lezen dat ze willen uitbreiden weer een goede rede om weer eens terug te gaan. ;)
Ik heb ook heerlijk terug gezwaaid naar al die mensen jong en oud wat er trouwens stond.

Citaat van: C.B. op woensdag 29 juni 2022, 12:58:17
Hey Michel
In verband met uw vraag:
Die zat in een set met een Re 6/6.
63847 DC
69847 AC
Eraan geraken is iets anders ....
https://www.roco.cc/en/product/59945-0-0_1000_0-0-0-403-0-005011-1/products.html

Wederom bedankt voor de info Claudio. :thumbup: :thumbup:
Dat geloof ik best dat er moeilijk aan te komen is maar het zoeken is ook een hobby op zich. :P
Het is trouwens wel een hele fraaie set moet ik zeggen. :favorite:

Citaat van: Barry1972 op woensdag 29 juni 2022, 16:53:39
Wat een geweldig cadeau, herinnering voor het leven 🚂🥰

Dat is het zeker Barry een herinnering voor het leven. :)

Groet Michel
Re: Michelstadt } extra rit met de Re 4/4/ II 11350 in en door Zwitserland.
Hoi Michiel,

Oops te lang niet in jouw topic gekeken, maar alsnog gefeliciteerd met je verjaardag!
Je hebt een prachtig cadeau gekregen, die goed besteed is. Dat is een prachtig weekend geweest.
Mooie foto's en herinneringen om aan terug te denken.

Re: Michelstadt } extra rit met de Re 4/4/ II 11350 in en door Zwitserland.
 @citaat
Foei foei Marcel. ;)
Nee maakt toch niks uit heel erg bedankt voor je felicitatie. :thumbup:
Ja het cadeau was geweldig nu vergeet ik zeker mijn 57ste verjaardag niet meer. :P
Het weekend samen met Wico vloog om wat natuurlijk weer erg jammer was. :-(

Groet Michel