Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Michelstadt } Roco SBB Cargo wagon.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Michelstadt } scenery voetbalveld.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } scenery voetbalveld.
Mooie scenes Mies  :thumbup:

De laatste foto met het grasmaaivrouwtje is smashing !!!  :-)
Probeer wel zo weinig mogelijk kit te gebruiken.

Grtz Tony
Re: Michelstadt } scenery voetbalveld.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } scenery voetbalveld.
-MICHEL,
Het 'wachten' is beloond! Aan jouw fantasie ontbreekt ook niets enjij houdt ervan om leuke details in de scenery te verbergen. Dat zal het en zoeken en kijken naar zulke leuke momenten tijdens een wedstrijd veraangenamen. Tja, was elke wedstrijd maar zo gezellig!
Maar wat die dame met grasmaaier aan het doen is, verbaast mij wel. Ik zie geen 'spoor' op het gras, waar zij geweest is. Dus daar zou iets maar aandacht aan geschonken kunnen gaan worden. Overigens is dat geen commentaar, hoor! Tenslotte bent je nog niet klaar en er komt nog veel meer publiek bij, vertelde jij al. Dus er staat heel wat te doen in jouw spaarzame tijd voor de modelbaan. gelukkig blijven de treinen wel rijden en maken hun 'kilometertjes'!

Veel suk6 verder en hopelijk binnenkort nog veel en veel meer!
Re: Michelstadt } scenery voetbalveld.
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Michelstadt } scenery voetbalveld.
Hallo Mies,

Dit zijn geweldig mooie plaatjes, van voetbal weliswaar waar ik geen fan van ben, maar je voelt de emotie in de foto's! Dat heb je knap gedaan! :thumbup:

Ik denk dat de mobiele eenheid het heel erg rustig gaat krijgen, het ziet er allemaal niet erg krijgslustig uit en zolang oma nog op de tribune kan zitten of een ander daar een lekker bakje koffie kan drinken dan zal het waarschijnlijk een gemoedelijk feestje worden.

Stiekem weet jij ook hier een mooi stukje scenery neer te zetten! :P

Re: Michelstadt } scenery voetbalveld.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Michelstadt } scenery voetbalveld.
Hoi Mies, dat ziet er steeds beter uit. En er wordt nog wel een interland gespeeld in Michelstadt. Dat gebeurt ook niet iedere dag.  ;)

Naar dat vrouwtje op krukken moest ik toch even goed zoeken, die valt bijna met krukken en al van de foto.
Re: Michelstadt } scenery voetbalveld.
Mooi stationsgebied geworden  :thumbup:
Voetbalveld is ook mooi bijgevuld.
Re: Michelstadt } scenery voetbalveld.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } scenery voetbalveld.
Ambiance op het veld ... :thumbup: :-)
Re: Michelstadt } scenery voetbalveld.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } scenery voetbalveld.
Citaat van: i_m_johny op zaterdag 28 mei 2022, 12:35:47
Een vriendschappelijk potje hoort wellicht tot de mogelijkheden? 😁

Dat hoort zeker tot de mogelijkheden Jan. :P :thumbup:

Citaat van: Tony op zaterdag 28 mei 2022, 12:43:00
Mooie scenes Mies  :thumbup:
De laatste foto met het grasmaaivrouwtje is smashing !!!  :-)
Probeer wel zo weinig mogelijk kit te gebruiken.
Grtz Tony

Dank je Tony. :thumbup:
Ja het blijft een leuk gezicht die grasmaaivrouwtje zo in der eentje op het grote veld. :)
Je hebt helemaal gelijk wat betreft de kit ik had mij helemaal verkeken dat de kit gauw kloterig en dik wordt ik ga nu kleine beetjes gebruiken en sneller werken zodat het lekker smeuig en flexibel blijft.

Citaat van: GWS op zaterdag 28 mei 2022, 14:23:27
-MICHEL,
Het 'wachten' is beloond! Aan jouw fantasie ontbreekt ook niets enjij houdt ervan om leuke details in de scenery te verbergen. Dat zal het en zoeken en kijken naar zulke leuke momenten tijdens een wedstrijd veraangenamen. Tja, was elke wedstrijd maar zo gezellig!
Maar wat die dame met grasmaaier aan het doen is, verbaast mij wel. Ik zie geen 'spoor' op het gras, waar zij geweest is. Dus daar zou iets maar aandacht aan geschonken kunnen gaan worden. Overigens is dat geen commentaar, hoor! Tenslotte bent je nog niet klaar en er komt nog veel meer publiek bij, vertelde jij al. Dus er staat heel wat te doen in jouw spaarzame tijd voor de modelbaan. gelukkig blijven de treinen wel rijden en maken hun 'kilometertjes'!
Veel suk6 verder en hopelijk binnenkort nog veel en veel meer!

Ik had er toevallig zin in om aan de scenery te beginnen Gerard het kan zo maar weer een tijdje duren voordat het volgende projectje gaat beginnen want ik vindt het rijden en kijken naar de treinen veel leuker als de scenery.
Met het rijden ben ik gisteren over de 1,3 miljoen kilometers heen gegaan met het geweldige programma koploper maar dat even terzijde.
De dame is net begonnen dus is er nog geen spoor van waar ze gebleven is want ik heb haar daar neergezet. ;) :P
Er komen nog zeker 24 (4 doosje) bezoekende fans bij zodat hun gedeelte achter het doel goed gevuld is.
De treinen blijven zeker gelukkig rijden want daar draait het om in Michelstadt. :)

Citaat van: narwal op zaterdag 28 mei 2022, 17:39:34
Hallo Mies,
Dit zijn geweldig mooie plaatjes, van voetbal weliswaar waar ik geen fan van ben, maar je voelt de emotie in de foto's! Dat heb je knap gedaan! :thumbup:
Ik denk dat de mobiele eenheid het heel erg rustig gaat krijgen, het ziet er allemaal niet erg krijgslustig uit en zolang oma nog op de tribune kan zitten of een ander daar een lekker bakje koffie kan drinken dan zal het waarschijnlijk een gemoedelijk feestje worden.
Stiekem weet jij ook hier een mooi stukje scenery neer te zetten! :P

Dank je wel voor je compliment Marcel want betreft de emotie door de foto's. :) :thumbup:
De mobiele eenheid heeft meer een preventieve werking omdat het bij streekderby's wel eens kan gaan maar nu heeft iedereen er zin in wel veel lawaai door het zingen maar dat mag de pret niet drukken.
Ik ben zeer tevreden met het behaalde resultaat want hoe ik het al een lange tijd in mijn hoofd had is er zeer goed uitgekomen in de praktijk.

Citaat van: Lobomotion69 op zaterdag 28 mei 2022, 18:09:08
Hoi Mies, dat ziet er steeds beter uit. En er wordt nog wel een interland gespeeld in Michelstadt. Dat gebeurt ook niet iedere dag.  ;)
Naar dat vrouwtje op krukken moest ik toch even goed zoeken, die valt bijna met krukken en al van de foto.
Dank je Tony. :thumbup:
Deze streekderby trek veel bezoekers wat de sfeer alleen maar te goede komt vindt ik.
Ja die dame op krukken valt net buiten de boot wat betreft het op de foto zetten maar gelukkig had je haar wel gevonden. ;)

Citaat van: Dickie op zondag 29 mei 2022, 00:38:07
Mooi stationsgebied geworden  :thumbup:
Voetbalveld is ook mooi bijgevuld.

Dank je wel Dick. :thumbup:
Ja tijdens het rijden met de treinen komt er toch langzaam wat sfeer doormiddel van wat scenery op de baan. :)

Citaat van: wimpietje op zondag 29 mei 2022, 06:29:19
Ambiance op het veld ... :thumbup: :-)
Dank je wel Wim. :thumbup:
Ja het heeft even geduurd voordat het aangebracht was maar dan heb je ook wel wat. ;) :)

Groet Michel 

Re: Michelstadt } scenery voetbalveld.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Michelstadt } scenery voetbalveld.
Citaat van: h0_miessie op zondag 29 mei 2022, 09:05:55
want ik vindt het rijden en kijken naar de treinen veel leuker als de scenery.
:o) Ja, dat zal dan wel, maar vinden je volgers dat ook :help:
Al die suffe treintjes kennen we nou wel. :mrgreen:

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } scenery voetbalveld.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } scenery voetbalveld.
Citaat van: Dirk-Jan op zondag 29 mei 2022, 09:41:54
:o) Ja, dat zal dan wel, maar vinden je volgers dat ook :help:

Ja that's the question Dirk-Jan maar ik denk van wel. :P

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 29 mei 2022, 09:41:54
Al die suffe treintjes kennen we nou wel. :mrgreen:

Ligt eraan welk land je rijd mijn Zwitsers materiaal is zeker niet suf trouwens mijn niet Zwitsers materiaal ook niet. ;) :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } scenery voetbalveld.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } scenery voetbalveld.
 @citaat

Gerard, ik ken Dirk-Jan een beetje in zijn woord "suf" zit geen kwaad maar kattenkwaad. >:-D
Ik zie de humor er wel van in en dat wil ik zo houden in dit topic het leven is al serieus genoeg. :?

Groet Michel
Michelstadt } de wedstrijd kan gaan beginnen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } de wedstrijd kan gaan beginnen.
Vanochtend zijn eindelijk bevrijd uit hun doosjes en mochten ze zijn uitleven op het voetbalveld.
De voetbalpreisertjes heb ik ditmaal vastgemaakt met Hind und Kleber van Noch dus het witte spul wat je bij de voetjes ziet verdwijnt vanzelf als het opdroogt.

Ik moet bekennen het ziet er wel levendiger uit nu de spelers op het veld staan ook de scheids-grensrechters dragen hun steentje bij bij de sfeer net als de 2 trainers van beide elftallen.

Uiteraard moesten er ook foto's gemaakt worden met de verlichtingsmasten aan wat de sfeer helemaal ten goede komt.

Verder zie ik dat ik de onderkanten van de rij bomen nog met gras moet doen na een tip van Tony dat wordt dus een leuk klusje voor morgen om te doen.

Daarom  2 delen foto's van de spelers op het voetbalveld.

Groet Michel
Re: Michelstadt } de wedstrijd kan gaan beginnen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de wedstrijd kan gaan beginnen.
Deel 2 spelers op het veld.

Groet Michel
Re: Michelstadt } de wedstrijd kan gaan beginnen.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Michelstadt } de wedstrijd kan gaan beginnen.
Oh Wauw. En aan iedere kant echt elf spelers op het veld, geweldig. Kosten nog moeite worden door jou gespaard om er iets moois van te maken. Gaaf zo, braaf zo, gaat zo door.
En ik zie dat je Mbappe ook hebt opgesteld, het mag wat kosten hé.
Re: Michelstadt } de wedstrijd kan gaan beginnen.
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Michelstadt } de wedstrijd kan gaan beginnen.
Leuk gedaan ! Net echt !  :D

Je hebt duidelijk nu de smaak te pakken  :thumbup:
Re: Michelstadt } de wedstrijd kan gaan beginnen.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } de wedstrijd kan gaan beginnen.
Leuk man! Vooral die laatste 2 foto's vind ik om te genieten :) :thumbup:!
Re: Michelstadt } de wedstrijd kan gaan beginnen.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } de wedstrijd kan gaan beginnen.
Dat ziet er erg leuk uit, Mies  :thumbup:
Had niet gedacht dat alle 22 spelers er op zouden passen zonder dat het te druk zou worden, maar dat gaat prima dus.
Ben benieuwd naar je volgende project  :P

Grtz Tony
Re: Michelstadt } de wedstrijd kan gaan beginnen.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } de wedstrijd kan gaan beginnen.
Ik zie het 3-3-4 systeem aan beide kanten.
Tactisch of niet maar het ziet er wel leuk uit zo.
Re: Michelstadt } de wedstrijd kan gaan beginnen.
 B) Tis inderdaad een erg leuk stukje scenery geworden, een gezellige en levendige voetbalwedstrijd.
De spelertjes "lopen" en staan er actief bij in allerlei houdingen, erg leuk om naar te kijken. :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } de wedstrijd kan gaan beginnen.
Mogen we hier ook flauwe opmerkingen maken over de scheidsrechter?  :D
Re: Michelstadt } de wedstrijd kan gaan beginnen.
Leuk om alles zo samen te zien komen.
Mooi stukje scenery met leuke details.
Zelf vond ik de grasmaaier erg geslaagd.
Re: Michelstadt } de wedstrijd kan gaan beginnen.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } de wedstrijd kan gaan beginnen.
Keepers staan al bij de aftrap klaar voor een penalty, flauwe grap nr. 3

Ik vind het zeer geslaagd hoor  :thumbup:
Re: Michelstadt } de wedstrijd kan gaan beginnen.
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Michelstadt } de wedstrijd kan gaan beginnen.
Kosten noch moeite gespaard bij het beeldverslag. Zelfs een drone ingezet voor een mooi totaalbeeld bij de laatste foto  :D
Re: Michelstadt } de wedstrijd kan gaan beginnen.
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Michelstadt } de wedstrijd kan gaan beginnen.
Hallo Michel,

Leuke sfeer heb je zo gemaakt. :thumbup: :thumbup: Mis ook de grasmaaier een beetje.  :D

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } de wedstrijd kan gaan beginnen.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } de wedstrijd kan gaan beginnen.
Citaat van: Barry1972 op maandag 30 mei 2022, 23:22:14
Keepers staan al bij de aftrap klaar voor een penalty, flauwe grap nr. 3

Dat heeft natuurlijk alles te maken met de afmetingen van het veld, voor je t weet staan ze voor je doel ;).
Flauwe grap nr. 4 :P

had ik al gezegd dat ik het een erg goed geslaagd stukje scenery vind? :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } de wedstrijd kan gaan beginnen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de wedstrijd kan gaan beginnen.
Citaat van: Lobomotion69 op maandag 30 mei 2022, 15:27:59
Oh Wauw. En aan iedere kant echt elf spelers op het veld, geweldig. Kosten nog moeite worden door jou gespaard om er iets moois van te maken. Gaaf zo, braaf zo, gaat zo door.
En ik zie dat je Mbappe ook hebt opgesteld, het mag wat kosten hé.

Een elftal is een elftal Henk dus elf Preisertjes aan iedere kant van het veld. :)
Ja kosten nog moeite zijn gespaard want zo had ik het in mijn hoofd zitten dus zo moest het worden ook.
En gelukkig is dit een verre familielid van de beroemde voetballer uit Parijs want zoveel geld heeft de plaatselijke voetbalclub niet. ;) :P

Citaat van: Wim op maandag 30 mei 2022, 15:29:10
Leuk gedaan ! Net echt !  :D
Je hebt duidelijk nu de smaak te pakken  :thumbup:

Dank voor je compliment Wim. :thumbup:
IK ben blij hoe het eindresultaat erbij staat geeft mij zeer veel kijkvoldoening.

Citaat van: Hanzi op maandag 30 mei 2022, 17:16:25
Leuk man! Vooral die laatste 2 foto's vind ik om te genieten :) :thumbup:!

Dan genieten we samen Hans. ;) :)

Citaat van: Tony op maandag 30 mei 2022, 17:19:37
Dat ziet er erg leuk uit, Mies  :thumbup:
Had niet gedacht dat alle 22 spelers er op zouden passen zonder dat het te druk zou worden, maar dat gaat prima dus.
Ben benieuwd naar je volgende project  :P
Grtz Tony

Leuk om te lezen dat de scenery meester het leuk vindt. :) :thumbup:
Ik had de voetballer eerst op hun toekomstige plek neergelegd want ik was ook bang dat het erg vol lees te veel zou worden maar gelukkig viel het mee zeker toen ze stonden wat ook weer plek scheelde.
Ik ben ook benieuwd naar het volgende project(je) eerst genieten van mijn vrije dagen dus veel met de treinen rijden en dan over de baan heen kijken wat ik zal gaan doen.

Citaat van: iTom op maandag 30 mei 2022, 19:19:29
Ik zie het 3-3-4 systeem aan beide kanten.
Tactisch of niet maar het ziet er wel leuk uit zo.

Aanvallend voetbal wordt door het publiek zeer gewaardeerd Tom vandaar deze opstelling door de trainers. :)
Leuk dat je het leuk vindt. :thumbup: :thumbup:

Citaat van: Dirk-Jan op maandag 30 mei 2022, 20:03:57
B) Tis inderdaad een erg leuk stukje scenery geworden, een gezellige en levendige voetbalwedstrijd.
De spelertjes "lopen" en staan er actief bij in allerlei houdingen, erg leuk om naar te kijken. :thumbup:
Dirk-Jan

Het is zeker een leuk stukje scenery geworden Dirk-Jan wat het kijken ernaar zeer leuk maakt.
Ja Noch heeft de voetballers goed gemaakt door ze in diverse standen te laten staan / zitten. :thumbup:

Citaat van: frank-103 op maandag 30 mei 2022, 21:41:53
Mogen we hier ook flauwe opmerkingen maken over de scheidsrechter?  :D
Jij wel Frank. :D

Citaat van: erik01 op maandag 30 mei 2022, 21:58:01
Leuk om alles zo samen te zien komen.
Mooi stukje scenery met leuke details.
Zelf vond ik de grasmaaier erg geslaagd.

Het past allemaal mooi bij elkaar Erik. :thumbup:
Dank je en ja die vrouw met grasmaaier valt zeker op ook mijn vrouw viel die grasmaaier meteen op. :)

Citaat van: Barry1972 op maandag 30 mei 2022, 23:22:14
Keepers staan al bij de aftrap klaar voor een penalty, flauwe grap nr. 3
Ik vind het zeer geslaagd hoor  :thumbup:

Je weet het nooit Barry een lange trap vanaf de aftrap. :D
Dank je leuk om te lezen dat je het geslaagd vind. :thumbup:

Citaat van: brund55 op maandag 30 mei 2022, 23:53:51
Kosten noch moeite gespaard bij het beeldverslag. Zelfs een drone ingezet voor een mooi totaalbeeld bij de laatste foto  :D

Als je iets doet moet je het goed doen Dick. ;) :P
Ja die dronebeelden doen het altijd goed en geven altijd een fraai eindresultaat. :thumbup:

Citaat van: ikke650 op dinsdag 31 mei 2022, 05:57:24
Hallo Michel,
Leuke sfeer heb je zo gemaakt. :thumbup: :thumbup: Mis ook de grasmaaier een beetje.  :D
M.vr.gr. Erwin

De Preisertjes maken de sfeer Erwin ik zet ze alleen maar op de juiste plek. :P
Je bedoelt de streep gemaaide gras achter de grasmaaier vrees dat die er niet gaat komen omdat ze daar net gaat beginnen met maaien maar misschien maak ik de grasmaaier wel wit zodat ze de lijnen kan gaan trekken op en naast het veld. :idea:

Citaat van: Hanzi op dinsdag 31 mei 2022, 06:11:56
Citaat van: Barry1972 op maandag 30 mei 2022, 23:22:14
Keepers staan al bij de aftrap klaar voor een penalty, flauwe grap nr. 3
Dat heeft natuurlijk alles te maken met de afmetingen van het veld, voor je t weet staan ze voor je doel ;).
Flauwe grap nr. 4 :P
had ik al gezegd dat ik het een erg goed geslaagd stukje scenery vind? :thumbup: :thumbup: :thumbup:

En die penalty kan zo gegeven worden dankzij de VAR Hans. :D
Juist jij snapt het even een sprintje en je staat in het doel van de tegenpartij. :P
Dat weet ik niet maar in ieder geval bedankt voor je compliment. :thumbup:

Groet Michel
Michelstadt } Wascosa wagons.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } Wascosa wagons.
Gisterenmiddag stond er een busje voor de deur om een pakketje af te geven wat ik lang geleden besteld had bij mijn Duitse leverancier namelijk 3 setjes van de Märklin Wascosa wagons (47223).

Vandaag op de foto gezet en een kort filmpje gemaakt want foto's zijn leuk maar deze fraaie sleep is toch mooier als hij rijdend te zien is. :)

Weer is er een blok bezit in dit geval het middelste schaduwstation en ook kreeg ik gisteren mail dat mijn prachtige BLS loc (Märklin 39462) gereed is om verzonden te worden weer wat om naar uit te kijken volgende week.

Groet Michel

Re: Michelstadt } Wascosa wagons.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Wascosa wagons.
Heel mooie wagens en met een Cargoloc ervoor een compleet plaatje, Mies !
Langer mag, maar hoeft niet  ;)

Het wachten heeft zich geloond  :thumbup:

Rijen maar en grtz,
Tony
Re: Michelstadt } Wascosa wagons.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } Wascosa wagons.
-MICHEL,
Die bestelbusjes blijven bij jou binnenkomen (langskomen)! Weer een 'sleep' WASCOVA-wagons erbij! Dat wordt zo langzamerhand een begrip in H0-land. Bijna alle slepen zijn nu zeker wel binnen? Maar er zal best wel noig ergens een sleepje bij kunnen op / in Michelstadt. Heerlijk kort filmpje en het komt er duidelijk uit!  Het 'kijken' naar al dat gedraai op jouw modelbaan wordt steeds ingewikkelder en dat houdt in dat er weinig tijd voor de scenery over blijft.
Ja, hoor: "Plezier hoort erbij"!
Re: Michelstadt } Wascosa wagons.
Ha Michel,

Gefeliciteerd met deze mooie sleep.
Extra leuk om deze op je baan te zien rijden.
Re: Michelstadt } Wascosa wagons.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } Wascosa wagons.
Michel,

Gefeliciteerd met deze fraaie aankoop, en gelijk maar keer drie :thumbup:. Het filmpje is een mooi opwarmertje want bij mij komen dezelfde wagons (en trouwens ook de BLS loc) volgende week binnen :P.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } Wascosa wagons.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Wascosa wagons.
Citaat van: Tony op zaterdag 04 juni 2022, 12:08:05
Heel mooie wagens en met een Cargoloc ervoor een compleet plaatje, Mies !
Langer mag, maar hoeft niet  ;)
Het wachten heeft zich geloond  :thumbup:
Rijen maar en grtz,
Tony

Het plaatje is zeker compleet Tony. :)
Nee langer wordt hij niet zo past hij mooi in mijn kleinste stationsblok en ja het wachten is zeker beloond als ik met een glimlach naar deze fraaie trein kijk vanaf mijn draaistoel. ;) :P

Citaat van: GWS op zaterdag 04 juni 2022, 12:20:10
-MICHEL,
Die bestelbusjes blijven bij jou binnenkomen (langskomen)! Weer een 'sleep' WASCOVA-wagons erbij! Dat wordt zo langzamerhand een begrip in H0-land. Bijna alle slepen zijn nu zeker wel binnen? Maar er zal best wel noig ergens een sleepje bij kunnen op / in Michelstadt. Heerlijk kort filmpje en het komt er duidelijk uit!  Het 'kijken' naar al dat gedraai op jouw modelbaan wordt steeds ingewikkelder en dat houdt in dat er weinig tijd voor de scenery over blijft.
Ja, hoor: "Plezier hoort erbij"!

Gelukkig valt het de laatste tijd mee hoor Gerard dat de busjes voor de deur komen meer pakketjes voor mijn vrouw dan voor mijn hobby. :D
Er staat nog één sleep op de reserveerlijst maar er kan altijd nog spontaan een sleep gemaakt worden je weet nooit natuurlijk. ;)
Inderdaad zal er weinig tijd zijn voor de scenery als ik naar mijn fraaie slepen kijk die iedere dag voorbij komen rijden langs mijn commandocentrum.

Citaat van: erik01 op zaterdag 04 juni 2022, 12:36:23
Ha Michel,
Gefeliciteerd met deze mooie sleep.
Extra leuk om deze op je baan te zien rijden.

Dank je wel Erik. :thumbup:
Het is zeker leuk om deze kleurige sleep voorbij te zien rijden. :)

Citaat van: Wico op zaterdag 04 juni 2022, 12:45:14
Michel,
Gefeliciteerd met deze fraaie aankoop, en gelijk maar keer drie :thumbup:. Het filmpje is een mooi opwarmertje want bij mij komen dezelfde wagons (en trouwens ook de BLS loc) volgende week binnen :P.
Groeten,
Wico

Dank je wel Wico. :thumbup:
Mooi dat het filmpje je vast kon opwarmen voor de fraaie aanwinsten die onderweg zijn naar Donnerwetter Alm. :) :thumbup:
Ik hoop dat de prachtige BLS hier snel binnenkomt rijden ik kijk er naar uit want deze loc gaat de basis vormen voor een toekomstige sleep met dubbelrongenwagens type Snps 719 van Märklin (47710).

Groet Michel
Re: Michelstadt } Wascosa wagons.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Michelstadt } Wascosa wagons.
Mooie sleep en filmpje Miessie. Dat is prettig kijken. Maarr staan die huizen niet erg dicht aan de spoorbaan? Krijg je daar geen klachten over geluidsoverlast? Moet je in NL niet proberen.
Re: Michelstadt } Wascosa wagons.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } Wascosa wagons.
Hi Michel,

Mooie Wascosa sleep, helaas niet mijn tijdperk anders reden ze hier misschien ook wel.
Maar ach ik kan er hier ook van genieten.

groet
Haral
Re: Michelstadt } Wascosa wagons.
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: Michelstadt } Wascosa wagons.
Mooi sleepje.
Ik ga zaterdag mijn 3 wagons ophalen.
Re: Michelstadt } Wascosa wagons.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Wascosa wagons.
Citaat van: Lobomotion69 op maandag 06 juni 2022, 06:54:49
Mooie sleep en filmpje Miessie. Dat is prettig kijken. Maarr staan die huizen niet erg dicht aan de spoorbaan? Krijg je daar geen klachten over geluidsoverlast? Moet je in NL niet proberen.

Dank je Henk en graag gedaan. :)
Nee klachten heb ik nog nooit gehoord wel hoorde ik in de befaamde wandelgangen dat er een flinke wachtlijst is omdat vele treinenspotters daar graag willen wonen. ;)
Gelukkig is Michelstadt geen NL. :D

Citaat van: Haradigi op maandag 06 juni 2022, 11:40:20
Hi Michel,
Mooie Wascosa sleep, helaas niet mijn tijdperk anders reden ze hier misschien ook wel.
Maar ach ik kan er hier ook van genieten.
groet
Haral

Dank je wel Harald.
Ja zo heeft iedere tijdperk zijn voor maar ook nadelen toch blij dat je ervan kon genieten via het beeldscherm en anders eens een afspraak maken dat je ze in het echt eens komt bekijken dan zijn ze nog mooier. ;)

Citaat van: Schienenbus2012 op maandag 06 juni 2022, 11:48:12
Mooi sleepje.
Ik ga zaterdag mijn 3 wagons ophalen.
Bedankt Kees altijd leuk om te lezen als forumleden je sleep(je) weten te waarderen.
Mooi vooruitzicht aanstaande zaterdag om deze schitterende wagons op te halen alvast veel kijk en rijplezier toegewenst. :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } Wascosa wagons.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } Wascosa wagons.
Citaat van: h0_miessie op dinsdag 07 juni 2022, 07:27:37
........  en anders eens een afspraak maken dat je ze in het echt eens komt bekijken dan zijn ze nog mooier. ;)

Hi Michel,

Dat afspraakje stand al op mijn lijstje en dat doen we zeker.
Zie ik je nog op 11 juni bij de "Open Dag" bij StOMM ?
www.stomm.nl

groet
Harald
Re: Michelstadt } Wascosa wagons.
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Michelstadt } Wascosa wagons.
Dag Michel,

Je had al de foto's laten zien 'in de doos', maar kreeg toen de indruk dat 9 stuks eigenlijk wat 'summier' was.

Maar 'Live' op de baan laten ze een behoorlijke indruk achter. Zeer mooie sleep.

Daar ga je zeker veel plezier aan beleven.

Groeten,

Jan
Re: Michelstadt } Wascosa wagons.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Wascosa wagons.
 @citaat @citaat

Dan gaan we gezellig een afspraak maken dat je Michelstadt eens in het echt kan bewonderen Harald.
En ja ik kom zaterdagmiddag even kijken bij StOMM. :thumbup:

@citaat

Een foto van de doos/dozen is altijd minder dan de werkelijke lengte Jan ondanks dat de wagonnetjes niet echt groot van lengte zijn is het toch een mooie fraaie sleep geworden.
En met het plezier komt het zeker goed. :)

Groet Michel
Michelstadt } aanwinsten van beursje Koog a/d Zaan.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } aanwinsten van beursje Koog a/d Zaan.
Gisteren was ik met mijn vrouw even langs bij de open dag van StOMM en heb ik een aantal forumleden gesproken die daar aan het "werk" waren.
Er zijn flinke vorderingen gemaakt aan de diverse banen wat het kijkplezier alleen maar ten goede komt.
Daarna hadden mijn vrouw en ik een familie feestje in Groenekan dus waren we er lekker snel vanaf Bilthoven. :P
Op het feestje met mijn zwager (n-spoorrijder) dat we zondag (vandaag) het beursje in Koog aan de Zaan gingen bezoeken mijn eerste beurs(je) bezoek weer na 2 jaar ik was benieuwd of er wat voor mij zou leggen.

Om 9 uur vertrokken en even na half 10 kwamen we beide aanrijden op de beurs.
Eerst een bakkie koffie en toen zijn we een rondje gaan lopen langs de diverse stands toen weer een bakkie koffie en daarna mijn / onze slag geslagen. :P

Ik heb een prachtig SBB rijtuig (4266) van Märklin gescoord die in een sleep gezet gaat worden zodat ik een sleep van 5 rijtuigen heb rijden.
Ook heb ik lange bovenleidingdraad (36 cm) en 2 masten met voetjes en schroefjes allen van Märklin gekocht omdat ik een plankje ga maken zodat ik bij diverse locs de pantografen ga vastmaken met visdraad zodat ik mooi de afstand van dichtbij kan bekijken en afstellen.

Verder met mijn zwager afgesproken dat we weer wat meer samen beurzen gaan bezoeken was weer erg gezellig samen langs de diverse stands te struinen. :P

Kortom een leuke gezellige dag gehad met fraaie aanwinsten.

Groet Michel
Re: Michelstadt } aanwinsten van beursje Koog a/d Zaan.
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten van beursje Koog a/d Zaan.
Da's een goed idee, Michel !

Met visdraad rijden scheelt je een hoop versleten panto's !  :thumbup:
Re: Michelstadt } aanwinsten van beursje Koog a/d Zaan.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten van beursje Koog a/d Zaan.
Leuk, weer eens zo'n regionale beurs! Vroeger had je die veel meer, bijvoorbeeld hier in Den Haag, Delft en Voorschoten.
En leuk dat je wat gevonden hebt!
Re: Michelstadt } aanwinsten van beursje Koog a/d Zaan.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten van beursje Koog a/d Zaan.
Michel,

Dat zijn weer mooie aanwinsten en een leuke dag op de koop toe :thumbup:. Die Märklin bovenleidingdraden had ik ook nog wel voor je liggen. Ooit gekocht maar ik gebruik nu alleen Viessmann bovenleiding. Maar ja daar heb je nu niets meer aan :?. Dus wie nog een paar pakjes Märklin bovenleiding (36 cm) zoekt, dis stuurt me maar een PB. De prijs komen we wel uit ;).

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } aanwinsten van beursje Koog a/d Zaan.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten van beursje Koog a/d Zaan.
Citaat van: Wim op zondag 12 juni 2022, 16:42:49
Da's een goed idee, Michel !
Met visdraad rijden scheelt je een hoop versleten panto's !  :thumbup:

Niet iedere loc Wim sommige locs blijven gewoon met de pantograaf tegen de draad aanrijden.
Want ik zie niet echt nog slijtage wel smeer ik iedere begin van de week de draad op meerdere plekken zeker waar ze de pantografen voor het eerst raken met ATV in en soms ook de pantografen zelf met wat ATV.

Citaat van: Hanzi op zondag 12 juni 2022, 17:03:56
Leuk, weer eens zo'n regionale beurs! Vroeger had je die veel meer, bijvoorbeeld hier in Den Haag, Delft en Voorschoten.
En leuk dat je wat gevonden hebt!

Zeker altijd leuk deze regionale / plaatselijke beursjes niet echt druk en super gezellig waar men niet dringt om voor je te komen iedereen heeft geduld en alle tijd daar Hans.
Ja ben weer zeer tevreden met de "buit".  :)

Citaat van: Wico op zondag 12 juni 2022, 17:11:16
Michel,
Dat zijn weer mooie aanwinsten en een leuke dag op de koop toe :thumbup:. Die Märklin bovenleidingdraden had ik ook nog wel voor je liggen. Ooit gekocht maar ik gebruik nu alleen Viessmann bovenleiding. Maar ja daar heb je nu niets meer aan :?. Dus wie nog een paar pakjes Märklin bovenleiding (36 cm) zoekt, dis stuurt me maar een PB. De prijs komen we wel uit ;).
Groeten,
Wico

Zeker een leuke dag Wico en een paar fraaie aanwinsten erbij.
Ik neem 1 pakje van je over altijd handig mocht er weer een draad breuk optreden dan heb ik een back-up kit klaar leggen.

Groet Michel
Re: Michelstadt } aanwinsten van beursje Koog a/d Zaan.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten van beursje Koog a/d Zaan.
Altijd fijn zo'n beurs, Mies  ;)
Zeker als je wat aandelen in goederen om kunt zetten  :D
Filmpje van de langere sleep wacht ik rustig af  O:-D

Grtz Tony
Re: Michelstadt } aanwinsten van beursje Koog a/d Zaan.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten van beursje Koog a/d Zaan.
 @citaat
Zo een beursje is altijd leuk en gezellig Tony.
Helaas komt er denkelijk voorlopig geen filmpje druk met werken heb niet eens tijd om mijn nieuwe loc uit de doos te halen en om hem te gaan ijken zodat hij mee kan rijden in het rijschema van Michelstadt.
Gelukkig is het bijna weekend dan heb ik iets meer tijd over.

Groet Michel
Michelstadt } BLS loc.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } BLS loc.
Door de lange werkdagen kon ik woensdag de binnen gekomen Märklin 39462 BLS loc vanmiddag pas uit de doos halen en op de foto zetten.
De loc ziet er zeer mooi uit en is zeer fraai bedrukt.
Het (gif) groen is prachtig en zojuist is de loc geijkt en heeft hij een voorlopig een plekje gekregen bij de andere Zwitserse losse locs spoor.
Als de Märklin wagons de 47710 binnen zijn dan komen ze achter deze fraaie BLS loc te hangen dus afwachten wanneer ze afgeleverd gaan worden.

Wat betreft de loc hij rijd zeer geruisloos ik hoor meer het geluid van de pantograaf tegen het draad aan dan de motor van de loc.
Ook de geluiden klinken zeer mooi maar ik moest eerst het volume aardig omlaag brengen anders wordt mijn vrouw op zondagochtend vroeg wakker. ;)

Kortom Michelstadt is weer een mooie Zwitserse loc rijker en ja de volgende Zwitserse schoonheid is alweer onderweg. :P

Ik wens u allen een zeer prettig weekend toe want die ga ik zeker hebben als de loc vanaf morgenochtend mee gaat rijden in het dienstschema van Michelstadt.

Groet Michel 
 
Re: Michelstadt } BLS loc.
Mooie BLS% loc, Michel! Geniet er van.
Groet,
Roel
Re: Michelstadt } BLS loc.
Schitterende aankoop Michel, door zijn fraaie kleur vast een mooie combinatie met veel Zwitserse rijtuigen!
Re: Michelstadt } BLS loc.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Michelstadt } BLS loc.
 8) Dit schreef ik een paar dagen terug in het topic van Wico, dit gaat hier ook wel op;

Citaat van: Dirk-Jan op maandag 13 juni 2022, 20:12:49
:roll: Nou, het type lok vind ik wel mooi, maar dat groene geval van jouw kan me niet bekoren.
Maar ja, smaken verschillen en gelukkig maar, anders wordt de boel maar saai. O:-D
De lok maakt vast wel een mooi geheel met een sleep erachter, dus veel kijk en rijplezier met deze aanwinst. B)

Wel makkelijk zo, hoef ik niet steeds nieuwe teksten te bedenken. :-)

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } BLS loc.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } BLS loc.
Nou Mies, ik kan nog steeds niet overweg met de citatenknop, dus zoals D-J hier kopiëren wat ik bij Wico schreef kan ik niet  :D
Daarom; prachtige loc met een mooie kleur groen  :thumbup:
Enne; gifgroen ziet er toch echt anders uit  O:-D

Grtz Tony

Ps. klus/tuinman Carl vindt hem ook prachtig !