Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } filmpje met de laatste aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } filmpje met de laatste aanwinsten.
 @citaat
:thumbup:

Groet Michel
Michelstadt } werkzaamheden voorkant station.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } werkzaamheden voorkant station.
Afgelopen dagen ben ik wat aan het prutsen geweest voor het station zoals de Digikeijs lantaarnpalen plaatsen een heg en wat parkeerplaatsen creëren voor de abonnementhouders en uiteraard de slagbomen die mogen ook niet ontbreken natuurlijk.

Eerst de 5 lantaarnpalen uitmeten en één moest er bij het zebrapad komen gaatjes boren en gelukkig zaten sommige lantaarnpalen bij een blokje waar de plakjes op gemonteerd zijn dus eerst in de blokje een gat geboord waarna ik daar de bedrading doorheen kon trekken en de prachtige lantaarns kon aansluiten.
Verder heb ik de lantaarnpalen vastgezet met een druppeltje secondelijm omdat enkele toch steeds iets gingen draaien.

Daarna de heg opmaat geknipt ik zie trouwens op de foto dat er sommige iets krom getrokken zijn straks maar even goed doen.
Ook meteen de slagbomen geschilderd zodat de Preisertjes er niet tegenaan rijden omdat ze niet opvallen de slagbomen en bedankt voor de tip Dirk-Jan. :thumbup:

Uiteraard moesten er ook wat parkeerplaatsen komen en dat heb ik gedaan met dun tape van 1 mm dik nadeel is dat het flexibel is dus kruipt het later iets op ondanks dat ik het al wat langer heb aangelegt.

Straks nog wat details aanbrengen zoals plantenbakken naast de uitgang naast de uitgaande slagboom en een invalideparkeerplaats maken zodat die vooraan bij het zebrapad kan parkeren.

En ondertussen reden de treinen heerlijk door en ging de teller weer flink omhoog zodat de 1,3 miljoen (schaal) kilometers met koploper weer iets dichterbij is gekomen.

Uiteraard lijkt het dat de verlichting erg fel is maar in werkelijkheid valt het erg mee.

Groet Michel
Re: Michelstadt } werkzaamheden voorkant station.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } werkzaamheden voorkant station.
Michel,

Het is leuk en sfeervol geworden zo :thumbup:. En een exclusieve parkeerplaats voor rode bolides, waar vind je dat anders ;). Even een paar kopspelden in de heg prikken als je hem vastlijmt, dan komt alles goed.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } werkzaamheden voorkant station.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } werkzaamheden voorkant station.
Hi Michel,

Dat ziet er weer goed uit.
Je weet het, licht te fel dan een DC-DC (regelbare)converter er tussen.
Heb je die van mij nog gebruikt ?

groet
Harald
Re: Michelstadt } werkzaamheden voorkant station.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } werkzaamheden voorkant station.
Nou Miche, dat is een PLAATJE hoor  :thumbup:
Re: Michelstadt } werkzaamheden voorkant station.
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Michelstadt } werkzaamheden voorkant station.
Wel jammer dat je alleen met een rode sportwagen voor het station mag parkeren........  :D
Re: Michelstadt } werkzaamheden voorkant station.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Michelstadt } werkzaamheden voorkant station.
Hoi Michel,

Je bent lekker bezig, en zelfs met scenery 8o

Nu komt de verlichting (vooral van leds) vaak te fel over op foto's, en men trapt te vaak in dat beeld 8)
Bij een camera ( een gewone of op je gsm) kun je de iso waarden instellen.
Ja fotograferen is ook een hobby :D

Neem eerst een foto zoals je gewend bent en neem er daarna eentje op een andere iso waarde.
Op mijn telefoon (een A52) kan ik in de "pro" stand de iso waarden invullen of selecteren.
Speel daar gewoon eens mee, en wellicht kom je zo naar het gewenste resultaat.

Succes met de foto's en de afbouw van jouw baan Michel :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Michelstadt } werkzaamheden voorkant station.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Michelstadt } werkzaamheden voorkant station.
Je doet me iedere keer versteld staan, top  :thumbup:
Re: Michelstadt } werkzaamheden voorkant station.
 B) Ziet er prima uit, en inderdaad waarschijnlijk toevallig allemaal rode autootjes in 1 beeld.
Of vind je rood een mooie kleur? >:-D (voor de niet ingewijden; Karin, zijn schatje, heeft ook rood haar :-))
En die mooie lantaarnpalen geven prima licht, ik heb ze ook en de foto geeft nou eenmaal een ander beeld. 8)

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } werkzaamheden voorkant station.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } werkzaamheden voorkant station.
"Die Mies kan meer dan je denkt", zei Carl op een tevreden toon tegen Matz.
"Ik begin je warempel nog te geloven, Carl ! Het lijkt wel, alsof hij er steeds meer plezier in krijgt !"
"Zo ziet het er in ieder geval wel uit, Matz. En Tony denkt er ook zo over !" ( :thumbup:)
"Blitse karretjes heeft hij daar geparkeerd, trouwens ! Da's vast geen tijdperk 3 zoals bij ons."
"Ben benieuwd, wat hij nog meer aan scenery gaat bakken."
"Anders ik wel  ;)"
Re: Michelstadt } werkzaamheden voorkant station.
Hoi Michel,
Ziet er leuk uit.
Waarmee heb je het asfalt met de parkeerplaatsen gemaakt?
Re: Michelstadt } werkzaamheden voorkant station.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } werkzaamheden voorkant station.
Citaat van: Wico op dinsdag 29 maart 2022, 17:10:56
Michel,
Het is leuk en sfeervol geworden zo :thumbup:. En een exclusieve parkeerplaats voor rode bolides, waar vind je dat anders ;). Even een paar kopspelden in de heg prikken als je hem vastlijmt, dan komt alles goed.
Groeten,
Wico

Bedankt voor je compliment Wico. :thumbup:
Deze rode bolides zag ik als eerste leggen op de baan dus die waren de gelukkigen die mochten parkeren voor de foto. :D

Ik heb meteen aan mijn vrouw de naaigarnituurdoos gevraagd en kopspelden eruit gevist alles staat nu strak vast hopelijk blijft dat zo.

Citaat van: Haradigi op dinsdag 29 maart 2022, 17:51:54
Hi Michel,
Dat ziet er weer goed uit.
Je weet het, licht te fel dan een DC-DC (regelbare)converter er tussen.
Heb je die van mij nog gebruikt ?
groet
Harald

Dank je Harald. :thumbup:
Ja die van jouw heb ik nog liggen maar ik hoef er geen één te gebruiken want de lichtsterkte van deze prachtige lantaarnpalen is perfect.
Helaas komt het op de foto altijd feller over dan in de werkelijkheid.

Citaat van: wimpietje op dinsdag 29 maart 2022, 18:21:00
Nou Miche, dat is een PLAATJE hoor  :thumbup:

Dank voor je compliment Wim. :thumbup:
Ik ga er gewoon van blozen. :oops:

Citaat van: Wimdouwe op dinsdag 29 maart 2022, 19:14:58
Wel jammer dat je alleen met een rode sportwagen voor het station mag parkeren........  :D

Nee hoor Wim iedere abonnementhouder mag er staan toevallig waren het rode bolides die mochten proefdraaien parkeren. ;)

Citaat van: Hans V200.0 op dinsdag 29 maart 2022, 19:15:50
Hoi Michel,
Je bent lekker bezig, en zelfs met scenery 8o
Nu komt de verlichting (vooral van leds) vaak te fel over op foto's, en men trapt te vaak in dat beeld 8)
Bij een camera ( een gewone of op je gsm) kun je de iso waarden instellen.
Ja fotograferen is ook een hobby :D
Neem eerst een foto zoals je gewend bent en neem er daarna eentje op een andere iso waarde.
Op mijn telefoon (een A52) kan ik in de "pro" stand de iso waarden invullen of selecteren.
Speel daar gewoon eens mee, en wellicht kom je zo naar het gewenste resultaat.
Succes met de foto's en de afbouw van jouw baan Michel :thumbup:
M.v.g.
Hans V200.0

Dank je Hans. :P :thumbup:
En bedankt voor je uitvoerige uitleg omtrent de iso waarden bij de telefoon ik ga er mee rommellen zodra ik weer wat foto's van de baan ga maken ik heb zelf een A71.
Nogmaals bedankt voor je uitleg. :thumbup:

Citaat van: Jan22 op dinsdag 29 maart 2022, 19:16:46
Je doet me iedere keer versteld staan, top  :thumbup:

Dank je Jan Willem  :P :thumbup: of bedoelde je Hans ?  ;) :D

Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 29 maart 2022, 20:43:58
B) Ziet er prima uit, en inderdaad waarschijnlijk toevallig allemaal rode autootjes in 1 beeld.
Of vind je rood een mooie kleur? >:-D (voor de niet ingewijden; Karin, zijn schatje, heeft ook rood haar :-))
En die mooie lantaarnpalen geven prima licht, ik heb ze ook en de foto geeft nou eenmaal een ander beeld. 8)
Dirk-Jan

Leuke om te lezen dat je het er leuk uit vindt zien Dirk-Jan. :thumbup:
Ja mooi rood is niet lelijk toch. ;)
En ja mijn vrouw heeft ook mooi rood haar wat ik erg mooi vind en mij nog steeds de vlinders in mijn buik geeft als ik naar haar kijk of denk. :favorite:
De lantarenpalen geven zeker prima licht wat helemaal goed past bij de sfeer voor het stationsgedeelte. :)

Citaat van: Tony op woensdag 30 maart 2022, 00:19:24
"Die Mies kan meer dan je denkt", zei Carl op een tevreden toon tegen Matz.
"Ik begin je warempel nog te geloven, Carl ! Het lijkt wel, alsof hij er steeds meer plezier in krijgt !"
"Zo ziet het er in ieder geval wel uit, Matz. En Tony denkt er ook zo over !" ( :thumbup:)
"Blitse karretjes heeft hij daar geparkeerd, trouwens ! Da's vast geen tijdperk 3 zoals bij ons."
"Ben benieuwd, wat hij nog meer aan scenery gaat bakken."
"Anders ik wel  ;)"
Tony, bedankt mijn petekind Carl en Matz voor hun lieve woorden maar scenery levert mij meer hoofdbrekens op dan dat ik er plezier in krijg. :?
Maar tot nu toe komt het er nog steeds eruit te zien zoals ik het voor ogen heb en dat streelt mij toch wel weer.
Het volgende weet ik nog niet misschien de voetballers op het veld zetten en de tegenpartij fans en ME vast plakken op en rond het voetbalveld en heel misschien verlichting aanbrengen bij het busstation dan is die hoek helemaal klaar en ben ik er voorlopig klaar mee. ;) :D

Citaat van: AlbertG op woensdag 30 maart 2022, 08:37:47
Hoi Michel,
Ziet er leuk uit.
Waarmee heb je het asfalt met de parkeerplaatsen gemaakt?
Dank je wel Albert. :thumbup:
Het asfalt heb ik gemaakt van een verduisteringsgordijn van de Zweedse groothandel in meubel bouwpakketten of te wel IKEA.
Dat knip ik dan op maat en ik heb dan prachtig net gelegde asfalt. :)

Groet Michel

Re: Michelstadt } werkzaamheden voorkant station.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Michelstadt } werkzaamheden voorkant station.
Citaat van: h0_miessie op woensdag 30 maart 2022, 17:32:39
Citaat van: Hans V200.0 op dinsdag 29 maart 2022, 19:15:50
Hoi Michel,
Je bent lekker bezig, en zelfs met scenery 8o
Nu komt de verlichting (vooral van leds) vaak te fel over op foto's, en men trapt te vaak in dat beeld 8)
Bij een camera ( een gewone of op je gsm) kun je de iso waarden instellen.
Ja fotograferen is ook een hobby :D
Neem eerst een foto zoals je gewend bent en neem er daarna eentje op een andere iso waarde.
Op mijn telefoon (een A52) kan ik in de "pro" stand de iso waarden invullen of selecteren.
Speel daar gewoon eens mee, en wellicht kom je zo naar het gewenste resultaat.
Succes met de foto's en de afbouw van jouw baan Michel :thumbup:
M.v.g.
Hans V200.0

Dank je Hans. :P :thumbup:
En bedankt voor je uitvoerige uitleg omtrent de iso waarden bij de telefoon ik ga er mee rommellen zodra ik weer wat foto's van de baan ga maken ik heb zelf een A71.
Nogmaals bedankt voor je uitleg. :thumbup:

Citaat van: Jan22 op dinsdag 29 maart 2022, 19:16:46
Je doet me iedere keer versteld staan, top  :thumbup:

Dank je Jan Willem  :P :thumbup: of bedoelde je Hans ?  ;) :D
Ik bedoel jou. Ik moest even nalezen waardoor de verwarring ontstaat.

Ik begrijp de verwarring die ik veroorzaak door de waardering voor Hans.
Dat "duimpje omhoog" bedoelt te zeggen dat ik het knap vind van Hans om te komen met tips ter verbetering van de fotografie, en knap dat hij dat zo simpel kan uitleggen. Dat waardeer ik enorm. Maar dat zijn twee aparte waarderingen.
Re: Michelstadt } werkzaamheden voorkant station.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Michelstadt } werkzaamheden voorkant station.
Hoi Michel ,

Met die A71 kan het ook prima gefotografeerd worden hoor, tegenwoordig kunnen de camera's op dergelijke toestellen heel wat, zelfs andere Iso waarden gebruiken.
Welke waarde de Iso moet hebben moet je toch ter plaatse bekijken, en onder welk licht en de hoeveelheid ervan je wilt fotograferen.

Bij mijn toestel in die "pro" stand selecteert hij de lichtomstandigheden al, immers de camera ziet al een beeld en het licht ervan, door je vinger op de waarde te plaatsen, kun je hem verschuiven naar een hogere of lagere waarde.
Het is echt leuk om daar eens mee te spelen en om te kijken welke waarde geschikt is.
Met of zonder licht aan op zolder, dat zijn dus al 2 omstandigheden met zo hun eigen Iso waarde.

Daarom adviseer ik ook meerdere foto's te maken met verschillende waardes.
Dan "lijk" je de betere fotograaf :D
Eigenlijk kies je dan de mooiste uit, die dus de beste belichting heeft, en onder de juiste omstandigheden is vastgelegd.

Dat het in werkelijkheid meevalt begrijp ik ook, want je ogen zijn ook anders dan de cameralens :-)
En ik ben blij om te lezen dat het uitleggen van dit stukje fotografie toch goed is overgekomen.
Dat er anderen (zoals Jan) hun voordeel ermee kunnen doen is alleen maar mooi meegenomen :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Michelstadt } werkzaamheden voorkant station.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } werkzaamheden voorkant station.
 @citaat @citaat
Bedankt voor de waardering Jan Willem. :) :thumbup:
En ja de uitleg van Hans mag er zijn dit gaat verder dan alleen op de knop drukken en een foto maken. :thumbup:

@citaat
Hans, ik heb hem al op "pro" gezet mijn camera zal morgen of zaterdag als de nieuwe Zwitserse aanwinsten binnen komen het meteen gaan uitproberen met de "pro" stand aan.
Ik ben benieuwd.
Nogmaals bedankt weer voor de duidelijke uitleg van dit interessante onderwerp.

Groet Michel   
Re: Michelstadt } werkzaamheden voorkant station.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Michelstadt } werkzaamheden voorkant station.
Hoi Michel,

Ben blij dat je die "Pro" stand eens gaat gebruiken en het zal je mogelijk goed bevallen.
Zeker wanneer de schemering inzet en er kunstlicht aangezet wordt, gaan gewone camera's in hun "vaste stand" vaak de mist in :-(
Zo zijn er zovelen die niet durven te experimenteren met de instellingen van hun camera, of het nu een gsm is of een compact/DSLR camera is.

Het voordeel van digitale foto's is, dat je het resultaat direct kunt bekijken, en daar ook lering uit te trekken.
En ja ook bij mij vele foto's mislukt, en niet scherp dan wel niet gericht op het onderwerp.
Maar gaande deze weg, met vallen en opstaan, kom je toch tot betere plaatjes.
Zoals reeds gemeld is fotograferen een hobby op zich, natuurlijk kan je het in onze treinhobby prachtig combineren :thumbup:

Maar vergeet niet dat je camera ook wellicht door de andere instelling, ook langer nodig heeft om scherp te stellen.
Soms is dan een statiefje een prettig hulpmiddel, zeker als je geen vaste hand hebt.
En dat hoeft echt geen dure uitbreiding te wezen, zo'n driepootje die je kunt verstellen in allerlei standen werkt ook prima.

Ben benieuwd naar je foto's, de aanwinsten, en je bevindingen ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Afgelopen week zag ik bij mijn favoriete Nederlandse webwinkel 2 prachtige Liliput SBB Kiepwagons één van Holcim en de andere is van Weiacher Kies staan dus die gingen het winkelwagentje in.
Ook hadden zij de Rothaus parasols die ik bij Wico in zijn topic zag staan bij het Gasthaus dus ook daarvan gingen 2 doosjes het winkelwagentje in.
Ik wist niet eens dat Faller deze prachtige Rothaus parasols had in hun assortiment dus ik zeg Wico bedankt. :thumbup:
En bij mijn favoriete Duitse webwinkel zag ik een setje thorax schroevendraaiers in de aanbieding die meteen besteld samen met wat n-spoor autootjes voor mijn zwager voor zijn verjaardag.

Op de avond voor het opsturen van de wagons zag ik weer een Liliput SBB kiepwagon staan op hun site maar dan geweatherd dus even kijken en een mail gestuurd of hij nog in de doos erbij kon en ja dat kon dus gisteren is alles binnengekomen van de Nederlandse en Duitse webwinkels. :P

De wagons zijn schitterend uit en op de Weiacher Kies wagons moest ik nog alle gele stangetjes en handvaten monteren wat ik ook gedaan heb waardoor de wagon nog mooier is geworden.

De geweatherde wagon gaat nu mee rijden in een sleepje maar zal in de toekomst onder een silo komen te staan bij een nog te kopen betoncentrale die uiteraard een Holcim betoncentrale gaat worden. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Goedemorgen Michel,

Dit zijn weer fraaie aanwinsten. Samen met betoncentrale id een mooie combi. Veel speelplezier.
Groet, Erik
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Mooi mooi Michel
Past bij de cementfabriek
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
-MICHEL,
Het zijn wederom hele mooie aanwinsten voor op jouw modelbaan. Ondertussen lees ik dat jij volop plannen aan het maken bent voor de nabije toekomst. Zelfs het merk is al bekend. Dus nu even wachten en jij kunt alweer verder met de scenery.
Jij verwacht in jouw Michelstadt nog best wel aardig zonachtig weer met die uitbreiding van het feest. Ja, ja, het gaat heel druk worden. Toch is de scenery best wel gezellig en het fleurt de modelbaan helemaal op. Eigenlijk is een modelbaan zonder al die scenery bijna niet meer in te denken. Dus blijdschap alom en het wachten op die Zwitserse vlag in jouw treinkamer is slechts een kwestie van geduld en/of tijd!
Ik ga maar wachten op een heerlijke bank met een wandeling langs de Lötschberg-route.
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Michel,

Gefeliciteerd met je nieuwe aankopen. Mooie wagons hoor, het gaat bij mij gelijk kriebelen, maar dat snap je wel :P.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
 :) Jij bent lekker bezig, mede dankzij jou blijven de webwinkels bestaan. O:-D
Het zijn leuke wagons, beetje vreemd merk natuurlijk. :D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Mooie wagens Michel, mooi begin van een nieuw stammetje goederenwagens!

Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Dat zijn aparte en leuke karretjes, Mies  :thumbup:
Die zie je niet vaak.
Da's weer een mooi doel voor de verzamelhobby  :D

Zorg wel voor extra licht, als je de parasols plaatst  :idea:
Anders moet je ze inklappen  :o)

Grtz Tony
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Citaat van: erik01 op zondag 03 april 2022, 08:14:48
Goedemorgen Michel,
Dit zijn weer fraaie aanwinsten. Samen met betoncentrale id een mooie combi. Veel speelplezier.
Groet, Erik

Dank je Erik. :thumbup:
Ja denk ook dat dat een mooie combinatie zal zijn. :P

Citaat van: wimpietje op zondag 03 april 2022, 08:52:24
Mooi mooi Michel
Past bij de cementfabriek

Leuk om te lezen dat je de aanwinsten mooi vindt Wim. :thumbup:
Ja maar eens rond kijken voor een mooie betonfabriek nieuw of gebruikt dat maakt mij niet zoveel uit.

Citaat van: GWS op zondag 03 april 2022, 10:24:47
-MICHEL,
Het zijn wederom hele mooie aanwinsten voor op jouw modelbaan. Ondertussen lees ik dat jij volop plannen aan het maken bent voor de nabije toekomst. Zelfs het merk is al bekend. Dus nu even wachten en jij kunt alweer verder met de scenery.
Jij verwacht in jouw Michelstadt nog best wel aardig zonachtig weer met die uitbreiding van het feest. Ja, ja, het gaat heel druk worden. Toch is de scenery best wel gezellig en het fleurt de modelbaan helemaal op. Eigenlijk is een modelbaan zonder al die scenery bijna niet meer in te denken. Dus blijdschap alom en het wachten op die Zwitserse vlag in jouw treinkamer is slechts een kwestie van geduld en/of tijd!
Ik ga maar wachten op een heerlijke bank met een wandeling langs de Lötschberg-route.

Dank je wel Gerard. :thumbup:
Scenery fleurt een baan zeker op en ik heb mij altijd goed vermaakt met de treinen op de kale baan Gerard.
Het zal zeker een kwestie van tijd gaan worden want haast heb ik er niet mee maar een mooie Zwitserse vlag mag zeker op de zolder hangen hoor geen probleem. :)
En bedankt voor het plaatsen van deze fraaie foto de rust wat het bankje uitstraalt komt gewoon door het beeldscherm heen. :favorite:

Citaat van: Wico op zondag 03 april 2022, 10:36:56
Michel,
Gefeliciteerd met je nieuwe aankopen. Mooie wagons hoor, het gaat bij mij gelijk kriebelen, maar dat snap je wel :P.
Groeten,
Wico

Dank je voor de felicitatie Wico. :thumbup:
Ja ze zijn mooi he daar ga ik veel (rij)plezier van beleven en straks zeker als de geweatherde Holcim wagon bij de betoncentrale staat te wachten op zijn lading.

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 03 april 2022, 11:04:52
:) Jij bent lekker bezig, mede dankzij jou blijven de webwinkels bestaan. O:-D
Het zijn leuke wagons, beetje vreemd merk natuurlijk. :D
Dirk-Jan

Ik probeer ondanks dat er steeds minder geld in de knip komt toch de webwinkels bezig te houden Dirk-Jan. ;) :P
Het zijn inderdaad leuke wagons en gelukkig niet mijn eerste Liliput wagons het merk bevalt mij wel rijd erg mooi en is zeer goed gedetailleerd en dat uit het toetsenbord van een zoals sommige forumleden het zegen Märklin-fundamentalist. :D

Citaat van: Jan22 op zondag 03 april 2022, 12:22:00
Citaat van: Dirk-Jan op zondag 03 april 2022, 11:04:52
vreemd
:help:

Ja omdat ik voornamelijk met Märklin rij Jan Willem en nu Liliput wagons het gekocht dat vind Dirk-Jan vreemd maar ik heb ook Roco wagons en een Piko loc en Mehano op de baan rijden zolang het maar Zwitsers is is het allemaal toegestaan in Michelstadt. :P

Citaat van: frank-103 op zondag 03 april 2022, 14:14:20
Mooie wagens Michel, mooi begin van een nieuw stammetje goederenwagens!

Dank je Frank. :thumbup:
En ja het is het begin van ik denk 2 kleine stammetjes goederenwagons we hebben weer wat om naar uit te kijken / zoeken. ;)

Citaat van: Tony op maandag 04 april 2022, 10:50:10
Dat zijn aparte en leuke karretjes, Mies  :thumbup:
Die zie je niet vaak.
Da's weer een mooi doel voor de verzamelhobby  :D
Zorg wel voor extra licht, als je de parasols plaatst  :idea:
Anders moet je ze inklappen  :o)
Grtz Tony

Het zijn zeker leuke karretjes Tony.
Ik heb van Liliput nu 3 verschillende soorten van dit wagonnetje rijden de Holcim de Weiacher Keis en een grijze uitvoering en ze zijn allemaal even mooi. :P
De 2 led-panelen zorgen voor voldoende verlichting op zolder Tony dus de parasols kunnen uit licht genoeg. ;)

Citaat van: Eric-Paul op maandag 04 april 2022, 16:21:54
Citaat van: Jan22 op zondag 03 april 2022, 12:22:00
Citaat van: Dirk-Jan op zondag 03 april 2022, 11:04:52
vreemd
:help:
Wellicht vanwege Liliput i.p.v. Märklin ;)

Dat denk ik ook Eric-Paul. ;) :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Wat een prachtige Zwitserse verzameling heb je ondertussen opgebouwd, Michel.
Het is net zo genieten als in Zwitserland zelf. Als ik niet gekozen had voor tijdperk I/II dan had ik zeker voor SBB/BLS gekozen.

Past het nog wel allemaal in je huis of moet je de buurman maar eens gaan uitkopen  :D :D

Groet,
Roel
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
 @citaat

Het Zwitserse materiaal groeit lekker door en ik vrees dat dat nog wel even door zal gaan gelet op al het prachtige materiaal wat er uitgegeven gaat worden er staat het nodige in de reservering bij mijn Duitse leverancier.
De herinneringen aan de reis met Wico en de trip met René en Erik komen vaak voorbij als ik met het Zwitserse materiaal rij Roel dan kan ik weer heerlijk dagdromen.
Ja keuzes maken is nooit makkelijk zeker als je 2 dingen leuk vindt maar als je eens in de buurt bent van Almere ben je van harte welkom om eens het Zwitserse materiaal in Michelstadt te bewonderen doe ik er ook nog wat kopjes koffie of thee en wat lekkernij erbij voor je. ;) :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Mooie uitbreidingen van je materiaal en tja, dat de scenery steeds verder en meer aandacht gaat krijgen was te verwachten.
Ben benieuwd naar het resultaat met de parasols, maak er maar een zonnig tafereeltje van.
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
-MICHEL,
Hoewel ik deze week van een relatie uit "Neuhausen" een emailtje ontvangen heb, dat er daar bezoek is geweest van leden van de fa. KNIE, heb ik een video opgedoken, welke nog van 2019 gold. Maar daarom kunt jij kijken wat er allemaal nog aan jouw 'sleep' ontbreekt.



(Altijd leuk om te bewaren)
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
 @citaat @citaat

Ja het rijdend materiaal groeit aardig Tom. :)
Deze prachtige parasols gaan een plekje krijgen bij het stoomfestival en ik denk wat parasols bij de voetbalterrein.
Aankomend weekend maar eens kijken waar ik ze kan neerzetten.

@citaat

Gerard, bedankt voor het plaatsen van deze prachtige film over circus Knie. :thumbup:
Ik heb er erg van genoten.

Groet Michel
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Citaat van: h0_miessie op maandag 04 april 2022, 18:39:53
Citaat van: Eric-Paul op maandag 04 april 2022, 16:21:54
Citaat van: Jan22 op zondag 03 april 2022, 12:22:00
Citaat van: Dirk-Jan op zondag 03 april 2022, 11:04:52
vreemd
:help:
Wellicht vanwege Liliput i.p.v. Märklin ;)

Dat denk ik ook Eric-Paul. ;) :P
Ander tijdperk  B)

Ik heb die oude nog (uit jaren '80, ook Liliput, maar nog zonder KK en NEM-schacht):
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Hallo Mies,

Niet alleen jouw rijdend materiaal neemt toe, ik zag dat de gereedschapskist ook steeds beter wordt gevuld! :thumbup: Daar kun je hele mooie dingen mee doen.

Jouw station lijkt ook al aardig klaar te zijn! Nu aan de slag met groen? >:-D
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
  @citaat  @citaat
Jan Willem, Bedankt voor het plaatsen van deze prachtige Liliput wagons. :thumbup:
Al zijn het oudjes ze mogen hiet zo op de baan rijden hoor. ;)
Ik ga proberen om een sleep(je) te maken van materiaal van Weiacher Kies materiaal en dan in diverse kleuren wat weer een leuk beeld geeft als de sleep langs komt rijden.

@citaat
Goed gereedschap vindt ik belangrijk zeker de laatste gereedschap aankopen gaan denkelijk mijn modelspoor leven mee dus daar ga ik veel plezier van beleven.
Diverse pincets heb ik al gebruikt omdat er een draad was afgebroken bij een loc.
Het station is redelijk klaar inderdaad zit nog in mijn hoofd hoe ik de taxistandplaats vorm ga geven want de Preisertjes moeten wel goed en snel kunnen instappen en de taxi moet snel zijn weg vinden zonder de bussen te hinderen die langsrijden.

Groet Michel
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
-MICHEL,
Zo'n "voorstelling", welke op jouw modelbaan wordt geplaatst, duurt wel erg lang. Het is / zal wel pauze zijn. Jij neemt uiteraard gebruik van het prachtige en zonnige weer!

Misschien dat deze foto er weer leven in gaat blazen.

Plezier met die mooie aanwinsten en deze hoort daar natuurlijk ook bij!
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
 @citaat
Gerard,

De voorstelling zal nog wel op zich laten wachten ik heb het veels te druk met de verzorging van mijn vader en met werken de uurtjes dat ik op zolder kan zitten wil ik genieten van de treinen. :)
Ik heb nog zitten twijfelen of ik zo een 4/4 van circus Knie zou aanschaffen toch maar niet gedaan omdat 1 circus Knie loc wel voldoende is en gelukkig maar want nu kon ik de Märklin store loc van 2022 ( 39075) bestellen zodat de 3 Märklin store locs die ik dan heb om en om met de 5 lange schafwandwagons gaan rijden. ;)
In iedere geval bedankt voor het plaatsen van deze prachtige foto die uiteraard meteen opgeslagen is. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
-MICHEL,
Mijn vraagstelling is helemaal beantwoord.
Tja, de familie gaat voor en hopelijk gaat het beter met jouw vader. Buiten het werk is hij toch de grondlegger voor jouw modelbaan geweest, als je kijkt naar wat jij van hem hebt mogen aanschaffen!

Nu dan wachten op die prachtige "M"-diesel! Dat gaat wat worden in Michelstadt. Aanhangers zijn er al!
Suk6 en sterkte met de 'verpleging'!
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
 @citaat

Familie gaat zeker voor Gerard maar de hobby heeft ook een streepje voor want daar haal ik veel geestelijke en lichamelijke rust uit maar ook veel energie.
Mijn vader is inderdaad de grondlegger van mij ik heb veel geleerd van hem in de jaren wat ik nu weer doorgeeft aan mijn dochters.

Ja het uitkijken naar de prachtige Märklin store loc 2022 is al begonnen op de foto ziet hij er schitterend uit laat staan straks als hij op de baan staat.
Van de Crossrail Class 66 beleef ik al veel plezier die rijd heerlijk los rond en is een genot om naar te kijken en te luisteren als de claxon klinkt als hij gaat vertrekken.

Vandaag ga ik heerlijk op zolder rijden en is het niet Zwitserse materiaal aan de beurt en gaan 2 SBB Cargo locs groot onderhoud krijgen wat betekend uit elkaar halen en in de wasbenzine leggen schoonmaken nieuwe koolborstels erin enz enz leuk werk om te doen en alles rijd ondertussen heerlijk langs mij heen.

Groet Michel
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Maak er een mooie dag van en geniet van vandaag, Michel!
Je Cargo locs zullen blij zijn met het preventief onderhoud dat ze gaan krijgen. Dat doe ik eigenlijk nooit; ik ben meer van het correctief onderhoud. Oftewel, ik doe gericht onderhoud als een loc merkbaar slechter gaat rijden. Of gaven jouw Cargo-locs ook problemen?
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Dat wordt vast een mooie zondag vandaag, geniet er van Miche 🤗
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
 @citaat @citaat

Hans, meestal die ik om de 40 uur een klein onderhoud beurtje dwz motor met wat wasbenzine schoonmaken koolborstels vervangen en een druppeltje olie maar deze 2 blijven ondanks de 40 uur beurt toch piepen en kraken dus ga ik ze nu grondig schoonmaken badje met wasbenzine geven enz dan hoop ik dat het gepiep en gekraak verdwenen is.
Voor de rest rijden ze prima en luisteren goed naar de commando's die koploper zeg geeft. :D
En we gaan er zeker een mooie dag van maken ondanks je drukke schema wat ik zag bij Tony wens ik jouw ook een mooie zondag toe. :thumbup:

@citaat

Het wordt zeker een mooie zondag Wim ik hoop dat je die ook hebt. :)

Groet Michel
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Hoi Mies,

Vaak is dat piepen het gevolg van geen miniem druppie olie op de assen van de tandwielen aan de achterkant van het motorblok.
Is soms wel even zoeken waar het asgaatje zit.
Bespaart een hoop werk  ;)

Hoe dan ook, geniet ervan vandaag !

Grtz Tony
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
 @citaat
Tony,

Kom net thuis van het fietsen ga zo de locs van de baan halen en de asjes aan de achterkant van het motorblok oliën.

Bedankt voor de tip. :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
 @citaat @citaat

Tony, je tip heeft geholpen nadat ik het had gedaan rijden ze de "probleem" locs nu al dagen geruisloos over de baan heen nu kan ik nog meer van mijn favoriete muziek luisteren zonder die "herrie". :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Toch mooi zo'n simpele tip van die analoge Limbabwanees; scheelt digimiessie weer een hoop werk!
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } uitbreiding Liliput wagons.
 @citaat

Jij snapt het Hans en dankzij de tip van Tony heb ik nu nog meer tijd om naar de rijdende treinen te kijken. :P

Groet Michel
Michelstadt } scenery voetbalveld.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } scenery voetbalveld.
Gisterenmiddag tijdens het rijden pakte ik de vele doosjes met Preisertjes die voor en rond het voetbalveld bestemd waren en ben ik (eindelijk) begonnen met het neerzetten van de Preisertjes.

Ik had van Wim (dezee) een tip gehad om de Preisertjes met transparante kit vast te maken dus de kitspuit een stukje opengemaakt en begonnen met de hoeven van de paarden in te smeren.
De politieruiters zitten los op de paarden daarna kwamen de fans aan de beurt die met de trein waren gekomen en onder begeleiding naar hun vak gebracht werden.
Een aantal fans stond al in het vak die waren met de bus gekomen.

Langs de looproute diverse ME-ers neergezet zodat je alleen langs deze route mochten lopen.

Verder heb ik nog een kerstman en een camera en een vrouw op krukken neergezet en op het tweede veld een dame met grasmaaier neergezet die het veld aan het maaien is.
Op het tweede veld komen nog wat voetballende kinderen die op het lege veld op het doel schieten.

Verder zag ik dat er nog wel wat uit-fans bij kunnen achter het doel dus bij de volgende bestelling(en) bij mijn Duitse leverancier maar wat doosjes fans bestellen.

Ook heb ik bericht gekregen van deze leverancier dat mijn Wascosa schuifwagons binnen zijn gekomen dus die zijn ook onderweg kijk er nu al naar uit om weer een mooie sleep aan het Michelstadt toe te voegen. :P

En ondertussen rijden de treinen heerlijk hun rondjes terwijl ik bezig was met het plaatsten van de Preisertjes morgen komen de voetballers aan de beurt om geplaatst te worden op het voetbalveld samen met de trainers en scheids-grensrechters.
Dan is dit stuk scenery bijna klaar zoals ik het voor ogen had en ik ben zeer tevreden met het (bijna) eind resultaat.

De foto's komen in 2 delen want ik heb er 8 gemaakt deze keer.

Groet Michel 
Re: Michelstadt } scenery voetbalveld.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } scenery voetbalveld.
Deel 2.
Re: Michelstadt } scenery voetbalveld.
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Michelstadt } scenery voetbalveld.

Een vriendschappelijk potje hoort wellicht tot de mogelijkheden? 😁