Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.

Dat ziet er prima uit, maar wel spannend zo! Is er nog nooit iemand naar beneden gekukeld hier?



Of heb je in werkelijkheid meer ruimte dan de foto doet vermoeden?
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Citaat van: 10103 op zaterdag 27 november 2021, 10:23:27
Hoi Michel,
Bedankt voor je reactie. Goed om te horen dat de nieuwe Re 460's het prima doen! Ik heb het altijd al een mooie loc gevonden, maar er zelf nog geen aangeschaft omdat hij niet echt bij mijn baantje past (D, III). Misschien moet ik toch nog maar eens grondig naar een goed excuus zoeken...  ;)
Groet, Marc

Graag gedaan Marc geen probleem hoor.
Ja ik ben er zeer tevreden mee heb er nu 5 van dit soort modellen maar vrees dat er nog vele bij zullen komen zeker 1 (een Re 465) want die is al in bestelling de Märklin 39462 BLS loc
En wat betreft een goed excuus een stukje van minimaal 35 cm grens vervoer van Duitsland richting Zwitserland en vice versa. ;)

Citaat van: iTom op zaterdag 27 november 2021, 11:37:42
Mooi hoekje gaat dat worden, misschien een beetje mosgroene turf over de bomen strooien met een fijn zeefje.
Het is nu wel heel erg groen.
Maar je hebt dat hoekje zo wel mooi opgelost.
Ga zo door en de scenery gaat steeds leuker worden. :-)

Ik ben tot nu toe dik tevreden Tom maar als ik dat mosgroene turf aanschaf moet ik dan het bestrooide gedeelte eerst met wat (voor)behandelen (spuitlijm ?) of kan ik dat er zo overheen strooien ?
De verloren hoek wordt nu toch bij de baan betrokken en het geeft meteen een lekkere frisse aanblik aan de baan. :P
Ik ga zeker zo door wel rustig aan want deze week had ik meer willen doen maar door omstandigheden is er toch weer weinig van terecht gekomen gelukkig heb ik inclusief vandaag nog 3 dagen dan kan er best wel wat gedaan worden (hoop ik). :)

Citaat van: Hanzi op zaterdag 27 november 2021, 13:00:42
Je zou ook nog een ondergrondse spooraansluiting kunnen maken waar de echt zware criminelen met een Panzerzug worden afgeleverd.

Dat zou inderdaad een leuke aanvullen / oplossing zijn maar zulke zware jongens zullen in deze licht bewaakte gevangenis niet zitten hoor meer voor lichte vergrijpen heb ik gehoord in de (gevangenis)wandelgangen. ;)

Citaat van: Wico op zaterdag 27 november 2021, 13:36:23
@citaat
De SBB heeft daar haar eigen oplossing voor (Securitas Zug) :P.
Bron:Bahnbilder.de
Groeten,
Wico

Wico, bedankt voor dit prachtige plaatje van een schitterende gevangenen rijtuig.
Ik heb er wel eens naar gezocht om deze aan te schaffen maar helaas (bijna) niet te vinden ja een eigenbouw maar die was 3100 CH franken best prijzig voor een rijtuig.

Citaat van: 1200Blauw op zondag 28 november 2021, 08:04:56
Dat ziet er prima uit, maar wel spannend zo! Is er nog nooit iemand naar beneden gekukeld hier?
Of heb je in werkelijkheid meer ruimte dan de foto doet vermoeden?

Dank je. :thumbup:
Maar hoe zo spannend voor mij of voor de preisertjes ? En nee er is nog nooit iemand vanaf de trap gekukeld zit een trapleuning maar ik kan met mijn handen vol met lege (aanwinst) dozen zo de trap aflopen. :P
Er is een driehoek wat zal het zijn ongeveer 2 vierkante meter waar mijn vrouw kan staan / lopen om de wasmachine en droger te bevoorraden en te bedienen en de ruimte tussen de tafel en de trap is net genoeg zodat de nieuwe wasmachine er al is het iedere kant maar 3 cm speling waar door heen kan.

Groet Michel
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Citaat van: h0_miessie op zondag 28 november 2021, 09:34:57

Ik ben tot nu toe dik tevreden Tom maar als ik dat mosgroene turf aanschaf moet ik dan het bestrooide gedeelte eerst met wat (voor)behandelen (spuitlijm ?) of kan ik dat er zo overheen strooien ?
De verloren hoek wordt nu toch bij de baan betrokken en het geeft meteen een lekkere frisse aanblik aan de baan. :P
Ik ga zeker zo door wel rustig aan want deze week had ik meer willen doen maar door omstandigheden is er toch weer weinig van terecht gekomen gelukkig heb ik inclusief vandaag nog 3 dagen dan kan er best wel wat gedaan worden (hoop ik). :)


Groet Michel

Mies, uiteindelijk gaat het er om dat jij tevreden bent.
Met dat mosgroen kan je met een fijn theezeefje een beetje er overheen strooien, meestal blijft er genoeg op liggen zolang er geen beweging is geweest met het scenery deel. Anders kan je met sterk verdunde houtlijm in een flesje met een verstuiver of met haarlak het altijd nog fixeren. Oefeningetje op een paar oude lelijke bomen en dan weetje of het lukt.  :)
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Hallo Mies,

En het wordt ook in Michelstadt steeds groener! De tip van Tom lijkt mij wel wat, dan kun je mooi variëren met verschillende groen tinten. Laat ons maar mee genieten van jouw kunsten. (en dan kunnen wij mooi bij jou de kunst afkijken! >:-D)

Ik vindt het wel grappig dat je de gevangenis achter houten tralies plaatst! :D (misschien een onderaardse ontsnappingstunnel onder het bos plakken?)


Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Hey Michel,

Wat een mooie groene zone heb je weer gecreëerd. Meteen CO2-neutraal. :thumbup: :thumbup:
Moet wel een erg goede ondergrond zijn, als die dennenbomen zo snel groeien. >:-D
Je ziet, jij kan dat ook.... met groen werken.
Nu de bouw van de gevangenis, dan kunnen de nu nog loslopende criminelen snel  opgesloten worden.

Grts Freddy
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Nog een aanvulling op de slimme Tip van Tom; je kunt ook eerst met haarlak sprayen, dan strooien en daarna nog een keer sprayen. Blijft prima pakken !  ;)

Grtz Tony
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Citaat van: iTom op zondag 28 november 2021, 10:19:17
Mies, uiteindelijk gaat het er om dat jij tevreden bent.
Met dat mosgroen kan je met een fijn theezeefje een beetje er overheen strooien, meestal blijft er genoeg op liggen zolang er geen beweging is geweest met het scenery deel. Anders kan je met sterk verdunde houtlijm in een flesje met een verstuiver of met haarlak het altijd nog fixeren. Oefeningetje op een paar oude lelijke bomen en dan weetje of het lukt.  :)

Ik ben zeer tevreden het een puntje op de befaamde i maakt het denkelijk net wat mooier en sfeervoller lijkt mij.
Ik heb zitten kijken op het grote internet en ik kwam uit op Fine Turf Earth (T42 Woodland Scenics) er stond bij de beschrijving T42 Is enigzins mosgroen gekleurd dus deze lijkt mij wel om in aanmerking te komen.
En dan een zakje van 290 gr want een bus krijg ik mijn hele modelbaanleven niet opgestrooid. :P
Heel erg bedankt voor de tips ga er nog wat spulletjes bij zoeken bij modelspoor24.nl zodat de verzendkosten mee gaan vallen ipc 6,95 voor één zakje turf. ;)

Citaat van: narwal op zondag 28 november 2021, 10:37:53
Hallo Mies,
En het wordt ook in Michelstadt steeds groener! De tip van Tom lijkt mij wel wat, dan kun je mooi variëren met verschillende groen tinten. Laat ons maar mee genieten van jouw kunsten. (en dan kunnen wij mooi bij jou de kunst afkijken! >:-D)
Ik vindt het wel grappig dat je de gevangenis achter houten tralies plaatst! :D (misschien een onderaardse ontsnappingstunnel onder het bos plakken?)

Het wordt zeker steeds groener en groener Marcel en ja het valt mij wel dat groen breekt mooi bij dat grijs van die paar meter rails wat hier ligt. :P
De tips van Tom en Tony lijken mij ook zeker wat en ga ik ook zeker tot uitvoer brengen zal best mooi staan een de toppen en andere delen van de bomen een wat andere tint kleur erbij.
Voor het genieten van scenery kunsten moet je toch echt in andere topics kijken hoor. :D
Ja geinig he die houten spijlen kunnen de preisertjes via die kant gelukkig niet ontsnappen. ;)
Is een idee die ontsnappingstunnel eerst maar eens kijken hoe ze door de heuvel heen komen die preisertjes. :D

Citaat van: Kelderspoorder op zondag 28 november 2021, 10:49:27
Hey Michel,
Wat een mooie groene zone heb je weer gecreëerd. Meteen CO2-neutraal. :thumbup: :thumbup:
Moet wel een erg goede ondergrond zijn, als die dennenbomen zo snel groeien. >:-D
Je ziet, jij kan dat ook.... met groen werken.
Nu de bouw van de gevangenis, dan kunnen de nu nog loslopende criminelen snel  opgesloten worden.
Grts Freddy

Mooi groen is niet lelijk en geeft meteen een sfeervolle blik op dat deel van de baan en dat het CO2 neutraal is is meteen meegenomen Freddy. :P
In Michelstadt is hele vruchtbare ondergrond de beste in de hele omgeving. :P
Ik dacht lekker 1,5 week rommelen aan de baan valt in de praktijd toch heel erg tegen aankomende woensdag staat de eerste werkdag bij mijn nieuwe werkgever alweer op het programma tijd vliegt om Freddy echt vliegt om.
Gelukkig kan ik nog 2 dagen rijden rijden en rijden afgelopen paar dagen met de losse locs gereden 16 tegelijk en dat blijf ik deze week volhouden zaterdag gaan de Zwitserse slepen weer rijden en mogen de losse locs even tot rust komen. :D

Citaat van: Tony op zondag 28 november 2021, 12:18:18
Nog een aanvulling op de slimme Tip van Tom; je kunt ook eerst met haarlak sprayen, dan strooien en daarna nog een keer sprayen. Blijft prima pakken !  ;)
Grtz Tony
Ook jij bedankt voor de tip met de haarlak Tony. :thumbup:
Al net wat Tom schreef een proefstukje maken met wat mindere bomen en dan beide opties verdunde houtlijm en haarlak gaan uitproberen maar eerst kijken voor dat turf en bestellen zodat ik denkelijk aankomend weekend kan gaan experimenteren.

Groet Michel
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Gisterenavond bij mijn favoriete Duitse leverancier een bus/shaker Woodland Scenics besteld en meteen nog wat preisertjes voor op en rond het voetbalveld.
Wie had dat gedacht dat ik ooit eens een bus/shaker scenery gras zou bestellen zou ik dan toch een scenery kunstenaar kunnen worden ?  :D

Groet Michel
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Michel,

Waar één bus/shaker van Woodlands Scenics wordt aangeschaft, volgen er meer ... :thumbup:. Als we niet uitkijken komen er straks ook nog bergen en tunnels :D.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
-MICHEL,
Ja, ja, dus toch? Jawel, er staat ons heel wat te wachten. Precies wat Wico al vertelde: "Bergen en tunnels" zullen die er dan toch gaan komen?  Feist is, dat onze MICHEL er de smaak van te pakken heeft gekregen. Hij is nog bescheiden, maar in zijn .....Ja, hoor, het is aangewakkerd! De vlam brandt! Het gaat geschieden. Prachtig om jouw laatste aanschaf te gaan bewonderen. Inderdaad, we kunnen niet wachten. Ga je gang en knutsel er maar op los! Bij MICHELSTADT is een wonder gebeurd! Fijn, heel fijn! Veel suk6 ermee en laat het ons maar snel zien!
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
 @citaat @citaat
Wie weet Wico wie weet komen er meer bussen / shakers bij voorlopig ga ik eerst met deze bus/shaker experimenteren.
En nee voor bergen en tunnels heb ik geen plek op de baan maar mochten we ooit gaan verhuizen dan komen die er zeker wel in Michelstadt 3.0. ;)

@citaat
Nee Gerard ik moet je enthousiasme toch echt temperen die bergen en tunnels gaan er zeker niet komen op deze baan dat weet ik zeker mede omdat ik nu nog te graag naar mijn rijdende materiaal kijk.
Het waakvlammetje brandt maar meer ook niet hoor voorlopig zal het bij deze bus/shaker blijven vrees ik de rest van de scenery is preisertjes een doorzichtig plaatje geven zodat ze makkelijk ergens neergezet kunnen worden. :P

Groet Michel
Michelstadt } de Alpäzähmer loc is gearriveerd
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } de Alpäzähmer loc is gearriveerd
Toen ik afgelopen maandag op mijn achtergrond van de laptop keek zag ik een 2 SBB locs in tractie één met het woord Cargo er op en de andere met het woord Alpäzähmer erop.
Zeg tegen mijn vrouw dit setje zou ik ook wel in tractie op mijn baan wil graan zien rijden waarop zij zei dan kijk je toch of hij ergens te koop is nou dat was natuurlijk niet tegen dovemans gezegd en al snel had ik er één gevonden de Märklin 36627 en snel was de koop geregeld.
Helaas heeft post.nl wat afleveringsproblemen vandaar dat de loc pas gisteren bij mijn vrouw haar werk werd afgeleverd.

Vanochtend uitgepakt en meteen geijkt en hij rijd nu heerlijk even mee met de andere losse locs maar gaat straks in tractie rijden zoals geschreven met een Cargo loc.

De loc rijd heel mooi en is zeer stil verder is de kleurencombinatie zeer mooi waardoor het woord Alpäzähmer goed tot zijn recht komt.
Ja Michelstadt is weer een prachtige loc rijker en straks weer een sleep met dubbeltractie wat ik persoonlijk altijd een mooi gezicht vindt als dat langskomt rijden.   

Groet Michel

 
Re: Michelstadt } de Alpäzähmer loc is gearriveerd
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Michelstadt } de Alpäzähmer loc is gearriveerd
Hallo Mies,

Het wordt steeds mooier in Michelstadt, straks moet je het rangeerterrein nog uitbreiden om jouw vloot te stallen! (wat dan waarschijnlijk ook een heel mooi plaatje op zal leveren! :P)

Als ik het nou eens tegen jouw vrouw zeg dat ik wel een mooie locomotief heb gezien mag ik die dan ook kopen? (mijn vrouw zegt dan gewoon: je kunt ook kijken naar huizen van 2 miljoen die kun je ook niet kopen! :-()

Ben je al met de shakers aan het stoeien geweest? Het is wel lekker weer om op zolder te hobbyen! Maar Michel kennende wordt het waarschijnlijk gewoon lekker rijden met z'n nieuwe aanwinst en genieten! :thumbup:

Re: Michelstadt } de Alpäzähmer loc is gearriveerd
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } de Alpäzähmer loc is gearriveerd
Wat ben je toch een bofkont, mooie loc en veel plezier er mee.
Re: Michelstadt } de Alpäzähmer loc is gearriveerd
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } de Alpäzähmer loc is gearriveerd
Zo'n Alpentemmer-goederenloc vormt zeker een mooie combi, Mies  :thumbup:
Zeker met een flinke sleep containerwagens of anderszins  :favorite:
En dan lekker langzaam voorbij laten zoemen................

En nou is het wachten op de Kerstman.....hang maar een grote sok aan de schoorsteenmantel of radiator  :D

Grtz Tony
Re: Michelstadt } de Alpäzähmer loc is gearriveerd
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Michelstadt } de Alpäzähmer loc is gearriveerd
Mooie combinatie,
veel plezier ermee !  :thumbup:
Re: Michelstadt } de Alpäzähmer loc is gearriveerd
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } de Alpäzähmer loc is gearriveerd
-MICHEL,
Ja, ja, die is wel heel erg mooi op jouw Michelstadt-baan. Was zeker niet moeilijk om dit model op de kop te tikken. Ja, die combi! Dat wordt wel heel opvallend rondrijden. Het belooft in elk geval, dat er een heel mooi geschenk aan jouw altijd lieve vrouw met KERST gegeven gaat worden.
Allicht kunt je het nog eens proberen met de volgende lok-afbeelding; die is - denk ik - niet meer te verkrijgen! Maar jij hebt kanalen genoeg!
Veel suk6 en gun deze maar heel veel rondjes Michelstadt; zet de olie voor het smeren maar klaar! Deze moet nog vele ton-km's inhalen!
Re: Michelstadt } de Alpäzähmer loc is gearriveerd
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } de Alpäzähmer loc is gearriveerd
Michel,

Ik val in herhaling maar een Zwitserse SBB lok is natuurlijk helemaal goed :thumbup:. En rijden in dubbeltractie is nog beter :thumbup: :thumbup:. Nu nog een lange sleep er achter en dan is het helemaal top :thumbup: :thumbup: :thumbup:.

Die bij Gerard op de foto staat vind ik ook heel mooi, maar helaas nooit door Märklin uitgegeven.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } de Alpäzähmer loc is gearriveerd
Mooi zeg die loc :thumbup:
Re: Michelstadt } de Alpäzähmer loc is gearriveerd
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } de Alpäzähmer loc is gearriveerd
Aan dit tempo als de loks bij Michelstadt binnenkomen rijden,
staan ze over een maand buffer aan buffer in de opstelsporen.
Dan rijden ze allen tezamen in tractie. >:-D >:-D

Weeral een mooie lok, veel plezier gewenst.

grts Freddy
Re: Michelstadt } de Alpäzähmer loc is gearriveerd
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de Alpäzähmer loc is gearriveerd
Citaat van: narwal op zondag 05 december 2021, 11:58:33
Hallo Mies,
Het wordt steeds mooier in Michelstadt, straks moet je het rangeerterrein nog uitbreiden om jouw vloot te stallen! (wat dan waarschijnlijk ook een heel mooi plaatje op zal leveren! :P)
Als ik het nou eens tegen jouw vrouw zeg dat ik wel een mooie locomotief heb gezien mag ik die dan ook kopen? (mijn vrouw zegt dan gewoon: je kunt ook kijken naar huizen van 2 miljoen die kun je ook niet kopen! :-()
Ben je al met de shakers aan het stoeien geweest? Het is wel lekker weer om op zolder te hobbyen! Maar Michel kennende wordt het waarschijnlijk gewoon lekker rijden met z'n nieuwe aanwinst en genieten! :thumbup:

Het wordt zeker steeds mooier met al dat Zwitsers materiaal in Michelstadt Marcel. :P
Gelukkig heb ik nog plek zat in de diverse schaduwstations en in het uiterste geval kan het niet Zwitserse materiaal de vitrine(s) in. ;)
Ik zal het aan haar vragen misschien mag jij dan ook een die loc kopen die je mooi vindt. :P
Ik heb de bestelling nog niet binnen gekregen van de shaker ik verwacht hem deze week binnen te hebben zodat ik van het weekend en mee kan gaan stoeien althans dat is wel de bedoeling tot nu toe.
De loc rijd inderdaad heerlijk zijn rondjes nog lekker mee in zijn eentje straks na de inrijperiode mag hij in tractie gaan rijden. :)

Citaat van: iTom op zondag 05 december 2021, 12:04:44
Wat ben je toch een bofkont, mooie loc en veel plezier er mee.

Ik heb een vrouw uit duizenden Tom en daar ben ik zeer maar dan ook zeer gelukkig mee.
Hij is zeker mooi en met het rijplezier komt het zeer zeker goed. :thumbup:

Citaat van: Tony op zondag 05 december 2021, 12:26:13
Zo'n Alpentemmer-goederenloc vormt zeker een mooie combi, Mies  :thumbup:
Zeker met een flinke sleep containerwagens of anderszins  :favorite:
En dan lekker langzaam voorbij laten zoemen................
En nou is het wachten op de Kerstman.....hang maar een grote sok aan de schoorsteenmantel of radiator  :D
Grtz Tony

Ik vindt deze combinatie ook zeer geslaagd Tony. :thumbup:
Er komen 9 NME graanwagons achter te hangen die zal net in het langste blok in het stationsgedeelte passen. :P
De locs rijden hier niet zo erg hard zeker in het station mogen ze maar 30 km rijden dus alle tijd om van dat moois te kunnen genieten.
Vrees dat ik niks kreeg van de Kerstman althans ik heb niks doorgegeven wat ik graag wil hebben maar als het goed is komen er volgend jaar voldoende voor bestelde Zwitsers materiaal binnen rijden dus laar 2022 maar snel beginnen lijkt mij. ;)

Citaat van: Wim op zondag 05 december 2021, 12:35:39
Mooie combinatie,
veel plezier ermee !  :thumbup:

Dat vindt ik ook Wim. :thumbup:
En dank je met het (rij)plezier komt het zeer zeker goed hoor. :P

Citaat van: GWS op zondag 05 december 2021, 13:44:42
-MICHEL,
Ja, ja, die is wel heel erg mooi op jouw Michelstadt-baan. Was zeker niet moeilijk om dit model op de kop te tikken. Ja, die combi! Dat wordt wel heel opvallend rondrijden. Het belooft in elk geval, dat er een heel mooi geschenk aan jouw altijd lieve vrouw met KERST gegeven gaat worden.
Allicht kunt je het nog eens proberen met de volgende lok-afbeelding; die is - denk ik - niet meer te verkrijgen! Maar jij hebt kanalen genoeg!
Veel suk6 en gun deze maar heel veel rondjes Michelstadt; zet de olie voor het smeren maar klaar! Deze moet nog vele ton-km's inhalen!

Ik moest best even zoeken op het internet naar deze prachtige loc Gerard maar gelukkig snel één gevonden in Nederland.
Mijn vrouw heeft niks te klagen hoor die wordt ook voldoende verwent door mij met mooie cadeaus de volgende ligt al klaar voor haar verjaardag die bijna daar is.
Een hele mooi loc die zwarte Alpäzähmer de Roco 79628 en ja die is nog te verkrijgen hoor her en der maar omdat er nog 2 locs uitstaan via reserveringen wacht ik even met deze fraai zwarte Alpäzähmer loc.
Zijn rondjes haalt hij wel Gerard no hij nog mee rijd in de losse locs van Michelstadt straks in tractie zal dat iets minder worden.

Citaat van: Wico op zondag 05 december 2021, 13:54:35
Michel,
Ik val in herhaling maar een Zwitserse SBB lok is natuurlijk helemaal goed :thumbup:. En rijden in dubbeltractie is nog beter :thumbup: :thumbup:. Nu nog een lange sleep er achter en dan is het helemaal top :thumbup: :thumbup: :thumbup:.
Die bij Gerard op de foto staat vind ik ook heel mooi, maar helaas nooit door Märklin uitgegeven.
Groeten,
Wico

Inderdaad een Zwitserse SBB loc of BLS of RhB locs / materiaal is altijd goed Wico om aan te schaffen. :P
Ja ik verheug mij erop dat hij in dubbeltractie gaat rijden met de NME wagons erachter. :P
Inderdaad niet door Märklin uitgeven wel door Roco (79628) zag ik maar mooi is hij wel zeker hoe hij staat te pronken op Gerard zijn geplaatste foto.

Citaat van: Sanderz28 op zondag 05 december 2021, 14:46:50
Mooi zeg die loc :thumbup:

Dank je wel Sander. :thumbup:
Ik ben het helemaal met je eens. :)

Citaat van: Kelderspoorder op zondag 05 december 2021, 17:57:35
Aan dit tempo als de loks bij Michelstadt binnenkomen rijden,
staan ze over een maand buffer aan buffer in de opstelsporen.
Dan rijden ze allen tezamen in tractie. >:-D >:-D
Weeral een mooie lok, veel plezier gewenst.
grts Freddy

Je zou het denken Freddy maar er is nog ruimte hoor en eventueel kan ik nog een verdieping met opstelsporen maken onder het stationsgedeelte waar ik nog zeker 8 sporen kan maken dus voorlopig nog lekker doorsparen. :P
Zou wel een mooi gezicht zijn de vele locs in tractie over de baan heen rijdend. :favorite:
Dank je wel en ja het plezier begon al toen ik hem besteld had. :P :thumbup:


Groet Michel
Re: Michelstadt } de Alpäzähmer loc is gearriveerd
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } de Alpäzähmer loc is gearriveerd
-MICHEL,
Zie mijn foto's maar als voorbeelden van loks, die op vele trajekten rondrijden. Daarom hierbij nog enkele andere foto's van jouw 'keuze'-lok!
Re: Michelstadt } de Alpäzähmer loc is gearriveerd
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de Alpäzähmer loc is gearriveerd
 @citaat

Gerard, heel erg bedankt voor het plaatsen van deze zeer fraaie foto's. :thumbup:
De laatste foto is meteen opgeslagen omdat hij het zelfde bedrijfsnummer heeft als mijn Märklin Alpäzähmer loc. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } de Alpäzähmer loc is gearriveerd
@citaat En Marklin heeft ook sets met van die LKW Walter wagons (47120 en 47075).
Re: Michelstadt } de Alpäzähmer loc is gearriveerd
Lid sinds: 2020

Er is altijd een oplossing. Koffie staat klaar.

offline
Re: Michelstadt } de Alpäzähmer loc is gearriveerd
Mooie lok en gaaf zo bij dat trappengat :thumbup: :thumbup:
Groeten, Eeg
Re: Michelstadt } de Alpäzähmer loc is gearriveerd
Fraaie locomotief en zeker ook een fraaie combinatie
Re: Michelstadt } de Alpäzähmer loc is gearriveerd
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de Alpäzähmer loc is gearriveerd
Citaat van: NL-modelspoor op dinsdag 07 december 2021, 12:30:35
@citaat En Marklin heeft ook sets met van die LKW Walter wagons (47120 en 47075).

Johan, bedankt voor de Märklin nummers van LKW Walter wagons helaas hebben beide nummers geen Zwitserse wagons dus heb ik een tijdje geleden de Roco 76430 gekocht dat zijn Wascosa wagons met 2 LKW Walter opleggers waarvan in de toekomst nog 2 a 3 setjes van bij zullen komen hier op de baan.

Citaat van: Egidius op dinsdag 07 december 2021, 13:10:48
Mooie lok en gaaf zo bij dat trappengat :thumbup: :thumbup:
Groeten, Eeg

Dank voor je complimenten Eeg. :thumbup:
Was wat nadenken wat er bij het trapgat moest komen maar nu is dat zo mooi opgelost lijkt mij. :P

Citaat van: pab op dinsdag 07 december 2021, 16:35:06
Fraaie locomotief en zeker ook een fraaie combinatie

Dank je wel Piet. :thumbup:
Ik ben het helemaal met je eens dat het een fraaie loc is maar zeker ook de combinatie geeft veel kijkplezier als hij langskomt rijden. :)

Groet Michel
Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
Gisteren kwamen eindelijk de bestelde shaker en andere scenery spulletjes binnen.
Lippe had het deze keer verstuurd via GLS waar ik niet echt fan van ben zag ook 3 dagen in de track en trace staan chauffeur is onderweg flink omgereden blijkbaar. :D
Maar goed het is binnen en daar gaat het om de machinisten gaan de nu nog lege cabine's vullen van diverse locs / stuurstandwagens.
De vrouw met de grasmaaier komt als geintje op het voetbalveld te staan en de fotograaf gaat een plekje krijgen naast het veld.
De ME en voetbalfans gaan een plekje krijgen ergens tussen het station en het voetbalveld in.

En dan de shaker die ga ik aanstaande zaterdag in gebruik nemen als ik de bossen een make-over ga geven ben benieuwd hoe het er na de turf eruit zal gaan zien.
De groene kleur heb ik samen met een vriend bepaald omdat ik door de vele bussen turf het bos niet meer zag maar zo op het oog is deze fraaie donkere groene kleur een juiste keuze geweest en die bus/shaker ga ik dan ook naar hartenlust uitstrooien over de bomen heen.

Ik heb er zin in kom maar op zaterdag ik ben er klaar voor. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
Michel,

Mooie plannen, veel succes!

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
-MICHEL,
Gelukkig! Jouw bestelling is dan toch ter plekke gekomen. Over die 'plekjes' gaan we zo dadelijk in het aanstaande weekend meer dan genieten. Het wordt even 'leren'en dan gaat het helemaal 'los'! Ja, ja, jij bent het echt leuk gaan vinden. Dat doet mij veel plezier. Zijdelings sta ik langs de kantlijn, maar het genieten is er al veel langer! De aanblik van de lokführer in de cabine zal een vrolijke blik geven over de rails. Er komt blijdschap aan en zelfs op het voetbalveld komen er leuke details! Jij hebt de smaak echt te pakken! Het wordt een 'feest' in Michelstadt! Als dat ook richting de "gevangenis" zal uitstralen, wordt het echt een plezier om daar te zitten!
Kan niet wachten op het aanstaande weekend!
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
Zes ME-ers tegen zes Schweizerhooligans lijkt me wel een gelijkwaardige confrontatie, Mies  :D
En mocht je 4 machinisten over houden, dan kun je die fijn aan een tafeltje zetten en laten klaverjassen  :idea:
En begin met voorzichtig te strooien, meer kan altijd nog ;)

Grtz Tony
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
Die bus turf kun je weer afturven van je lijstje  :D
Ik zou zelf voor wat meer kleurtjes gaan , voorzichtig aanbrengen inderdaad , meer kan altijd,vastzetten  kan ook met een kleine plantenspuit of haarspuit en verdunde houtlijm.
Wel goed schoonmaken de spuit achteraf  :idea:
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
Citaat van: Wico op donderdag 09 december 2021, 11:42:06
Michel,
Mooie plannen, veel succes!
Groeten,
Wico

Dank je wel Wico je succes wens zal ik zeker nodig hebben. :P

Citaat van: GWS op donderdag 09 december 2021, 11:50:48
-MICHEL,
Gelukkig! Jouw bestelling is dan toch ter plekke gekomen. Over die 'plekjes' gaan we zo dadelijk in het aanstaande weekend meer dan genieten. Het wordt even 'leren'en dan gaat het helemaal 'los'! Ja, ja, jij bent het echt leuk gaan vinden. Dat doet mij veel plezier. Zijdelings sta ik langs de kantlijn, maar het genieten is er al veel langer! De aanblik van de lokführer in de cabine zal een vrolijke blik geven over de rails. Er komt blijdschap aan en zelfs op het voetbalveld komen er leuke details! Jij hebt de smaak echt te pakken! Het wordt een 'feest' in Michelstadt! Als dat ook richting de "gevangenis" zal uitstralen, wordt het echt een plezier om daar te zitten!
Kan niet wachten op het aanstaande weekend!

Leren wordt het zeker Gerard maar of ik daarna helemaal los ga is een tweede. ;)
Ja die lokführer's hebben het maar goed hier in Michelstadt heerlijk rondjes rijden en genieten welk preisertje wil dat nu niet. :)

Citaat van: Tony op donderdag 09 december 2021, 12:33:48
Zes ME-ers tegen zes Schweizerhooligans lijkt me wel een gelijkwaardige confrontatie, Mies  :D
En mocht je 4 machinisten over houden, dan kun je die fijn aan een tafeltje zetten en laten klaverjassen  :idea:
En begin met voorzichtig te strooien, meer kan altijd nog ;)
Grtz Tony
Het is inderdaad een gelijkwaardige strijd Tony zo kan de strijd lekker lang duren. :D
Vrees dat ik geen één machinist overhou laat staan 4 om te gaan klaverjassen. ;)
Ik zal heel voorzichtig strooien de bus/shaker hoeft natuurlijk niet in één keer op. ;)

Citaat van: Barry1972 op donderdag 09 december 2021, 18:14:34
Die bus turf kun je weer afturven van je lijstje  :D
Ik zou zelf voor wat meer kleurtjes gaan , voorzichtig aanbrengen inderdaad , meer kan altijd,vastzetten  kan ook met een kleine plantenspuit of haarspuit en verdunde houtlijm.
Wel goed schoonmaken de spuit achteraf  :idea:

Ik heb hem al afgeturfd Barry. ;)
Ik ben al blij dat ik één kleur gekozen hebt met behulp van een vriend laat staan meerdere kleuren ik zag nu al door de vele bussen / shakers het turf niet meer laat staan als ik meerdere kleuren had moeten aanschaffen. :)
Ik heb een spuitbus van Noch erbij gekozen scheelt weer schoonmaken. :D

Groet Michel
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
Eerlijk gezegd weet ik niet of de noch spray gaat werken, is meer een soort haarlak dacht ik welke veel wordt gebruikt voor het maken van boompjes en struikjes .
Maar als je de turf daarvoor gaat gebruiken heb je de juiste keuze gemaakt, en heb ik eroverheen gelezen  :) :)
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
 @citaat
Barry,Ik kreeg de tip door om deze spuitbus te gebruiken van een vriend en aangezien hij zeer bedreven is met het aanbrengen van scenery heb ik daar alle vertrouwen in dat ik het juiste spul heb aangeschaft.
Straks eerst maar op zoek naar oude kranten waar ik de heuvel op kan zetten als ik ga beginnen maar omdat de papierkliko net geleegd is hoop ik toch ergens wel wat oude kranten of een kartonnen doos te vinden. :?

Groet Michel
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
Hoi Michel,

Een poos terug had ik niet kunnen dromen wat nu je nieuwe aanwinsten zijn.  :-)

Mooi man dat je lekker met de scenery aan de gang gaat.

Ben benieuwd naar je resultaten.

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
 @citaat

Ja soms zit het mee met wat betreft de aanwinsten Erwin. :P
Ik ga het straks na de visite en het voetbal kijken de turf erop strooien en ja ik ben net zo benieuwd als jij maar heb er wel erg veel zin in.
Hoop wel dat ik genoeg heb en dat ik niet in mijn enthousiasme de hele bus / shaker opmaak aan één kant van de heuvel. ;)

Groet Michel
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
Michel,

Ik ben benieuwd naar het resultaat. Het is al eerder geschreven maar begin met een dunne laag. Dan kijken of het bevalt en eventueel nog een tweede laag aanbrengen.

Groeten,
Wico

Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
Zoveel heb je waarschijnlijk echt niet nodig, Mies.
Na het inspuiten de "bosplank" schuin houden en met zacht tikken tegen de zeef strooien.
Dan heb je alvast de (zichtbare) zijkanten van de bomen te pakken.
Pas op het laatst van boven nog wat strooien.
En Stukken die je toch niet ziet later hoef je ook niet te doen.
Rembrandt schilderde ook maar aan één kant van het doek  :D

Succes, gaat je vast lukken en veel plezier opleveren  ;)

Grtz Tony

( en als je er later een lentebos van wil maken, kun je altijd nog met (weinig) lichter groen verse twijgen aan strooien )
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
O ja, nog vergeten; bij de Big Bazaar verkopen ze voor een prikkie ( 5 euro of zo ) dozen met foundation, waar ook allerlei tinten groen in zitten.
Zacht kwastje, wat deppen en op de bomen ( of op gras of op iets anders ) deppen.
Ook met de bruin- en grijs/zwart tinten kun je van alles doen.
Zo is Johnny Depp ook begonnen  O:-D
Ook daar heb je maar heel weinig van nodig en je zult versteld staan, hoe simpel het is en hoe weinig je er van nodig hebt.
Op ruw materiaal blijft het uitstekend en blijvend "plakken".
Is het teveel, dan borstel je het meeste zo weer weg.

Kun je makkie uitproberen op een niet zichtbaar stuk.

Grtz Tony
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
 @citaat @citaat @citaat

Tony en Wico,

Helaas bleef de visite mede door de overwinning van Max (veel) langer zitten dan normaal dus kon ik niet aan de turf beginnen ondanks dat alles klaar stond voor gebruik.
Vandaag na het werk met de auto naar de garage dus zal het er ook niet van komen zodra ik een gaatje heb één deze dagen ga ik er aan beginnen en neem ik jullie tips uiteraard mee in gedachten als ik begin met dit projectje.

Groet Michel
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
Heeft ook allemaal geen haast, Mies.
Hoofdzaak is, dat je altijd ter ontspanning lekker met je treinen kunt knarren  ;)

Grtz Tony
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
Hallo Mies,

Laat je niet opjagen of gek maken, het is een hobby dus het hoeft niet snel klaar! O:-D

Komend weekend verwacht ik trouwens wel resultaat! >:-D

Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
 @citaat @citaat
Zelf dat rijden zat er gisteren niet in Tony en dat maakte mij tot wel zeer verdrietig. :-(
Want mijn uurtje ontspanning miste terwijl ik dat toch iedere dag hard nodig heb.
Ook vandaag zal het moeilijk worden om dat uurtje ontspanning te halen.

@citaat
Bedankt voor de druk op mijn schouders Marcel. :D
Maar daar ga ik wel vanuit dat dat gaat lukken al weet je het nooit tegenwoordig wat er zo tussendoor kan komen.


Groet Michel
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
Hallo Mies,

Niets van aantrekken! B)

Normaal roep ik alleen maar slimme dingen. Maar niet altijd.... en volgens mijn vrouw maar zelden.  O:-D

Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
Citaat van: h0_miessie op dinsdag 14 december 2021, 06:23:43
@citaat @citaat
Zelf dat rijden zat er gisteren niet in Tony en dat maakte mij tot wel zeer verdrietig. :-(
Want mijn uurtje ontspanning miste terwijl ik dat toch iedere dag hard nodig heb.
Ook vandaag zal het moeilijk worden om dat uurtje ontspanning te halen.
Dat wordt morgen dan drie uurtjes rijden Mies. Gewoon ter compensatie ;)
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
Inderdaad, laat al die zooi prachtige treinen morgen gewoon 3 uur rijden; heb je gelijk tijd om eindelijk met die turf aan de gang te gaan, die strooibus ligt nou al bijna een week te verteren en daar knapt dat spul niet van op >:-D.
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
Hoe bevalt je nieuwe baan trouwens, Mies ?
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de bus/shaker met turf is gearriveerd
Citaat van: narwal op dinsdag 14 december 2021, 11:14:11
Hallo Mies,
Niets van aantrekken! B)
Normaal roep ik alleen maar slimme dingen. Maar niet altijd.... en volgens mijn vrouw maar zelden.  O:-D

Ik zal proberen mij er niks van aan te trekken Marcel. ;)
Hier het zelfde euvel met mijn vrouw. :D

Citaat van: basjuh1981 op dinsdag 14 december 2021, 11:24:50
Dat wordt morgen dan drie uurtjes rijden Mies. Gewoon ter compensatie ;)

Dat zou ik zeer waarderen als het vandaag gaat lukken bas zoals de plannen zijn is het haalbaar om vandaag weer wat te gaan rijden 3 uurtje dat niet maar in iedere geval wel wat rijden. :P

Citaat van: Hanzi op dinsdag 14 december 2021, 12:11:43
Inderdaad, laat al die zooi prachtige treinen morgen gewoon 3 uur rijden; heb je gelijk tijd om eindelijk met die turf aan de gang te gaan, die strooibus ligt nou al bijna een week te verteren en daar knapt dat spul niet van op >:-D.

Helaas gebeurt het bestrooien van de turf beneden in een andere kamer en aangezien ik de treinen nooit laat rijden als ik niet op zolder ben kan ik helaas niet 2 dingen te gelijk doen Hans.
En ik heb de bus / shaker met turf nog niet opengemaakt dus met de houdbaarheidsdatum zit het nog wel goed hoor. :D

Citaat van: Tony op dinsdag 14 december 2021, 12:17:12
Hoe bevalt je nieuwe baan trouwens, Mies ?

Leuk Tony zeker het om half 6 opstaan iedere dag bevalt mij prima ipv half 2.
Leuke collega's mooi wagenpark arbeidsintensief dat wel maar dat is weer goed voor de lijn waar ik bijna tegen mijn gezonde BMI aanzit dus op mijn ideale gewicht volgens diverse berekeningen. :)
Nee zonder gekheid Tony bevalt lekker denk dat dat wel zo zal blijven. :thumbup:

Groet Michel
Michelstadt } Kerst en nieuwjaarsgroet.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } Kerst en nieuwjaarsgroet.
Vanuit Michelstadt........