Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } eetkraam en hekwerk.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } eetkraam en hekwerk.
Citaat van: h0_miessie op zondag 31 oktober 2021, 07:41:41
Gisteren toen de treinen heerlijk in de rondte reden had ik zin om weer wat aan het voetbalterrein te doen want ik vond nog een eetwagen om kip te eten of bij af te halen.


@citaat @citaat

Michel,

Ik denk dat ik eens moet komen proeven van de kip aan deze mooie eetwagen.
Een mooie aanvulling bij het voetbalterrein.
:thumbup: :thumbup:

Grts Freddy
Re: Michelstadt } eetkraam en hekwerk.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } eetkraam en hekwerk.
Blij dat je weer een normaler leven kan leiden Michel 👌
Re: Michelstadt } eetkraam en hekwerk.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } eetkraam en hekwerk.
Citaat van: Jelmer op maandag 08 november 2021, 10:12:00
Michel,
Ook van mijn kant proficiat met het vooruitzicht van je nieuwe job!
Groeten,
Jelmer

Dank je wel Jelmer voor je proficiat groet. :thumbup:

Citaat van: Egidius op maandag 08 november 2021, 11:19:01
Wow dat is me wel een gave set wagens :thumbup: :thumbup:
Ik heb laatst voor iemand 20 wagonladingen geprint. Dat is wellicht ook een idee.
mvgrts Eeg

Het is zeker een gave set wagons Eeg. :P :thumbup:
Dat kan zeker een idee zijn heb je daar toevallig ook een foto van zo een print ?

Citaat van: iTom op maandag 08 november 2021, 12:50:47
Goed bezig Michel en een nieuwe job met betere werktijden.
Het zal weer wat rust brengen en zo kan je het werk en de hobby tot aan je pensioen wel volhouden.  :)

Ik doe mijn best Tom om bezig te zijn. :P
Ja het zijn betere werktijden daar verheug ik mij zeer op ivm van vannacht 02,15 en aankomende nacht.
Zeker straks in deze combinatie zal ik het zeker volhouden tot het pensioen. :)

Citaat van: Kelderspoorder op maandag 08 november 2021, 21:05:51
Citaat van: h0_miessie op zondag 31 oktober 2021, 07:41:41
Gisteren toen de treinen heerlijk in de rondte reden had ik zin om weer wat aan het voetbalterrein te doen want ik vond nog een eetwagen om kip te eten of bij af te halen.

@citaat @citaat
Michel,
Ik denk dat ik eens moet komen proeven van de kip aan deze mooie eetwagen.
Een mooie aanvulling bij het voetbalterrein.
:thumbup: :thumbup:
Grts Freddy

Freddy jij bent altijd welkom op een stukje kip te eten hoor in Michelstadt. :)
Ja ik vond het ook een mooie (verlichte) aanvulling bij het voetbalveld.

Citaat van: wimpietje op dinsdag 09 november 2021, 02:01:58
Blij dat je weer een normaler leven kan leiden Michel 👌
Dank je Wim.  :thumbup:
Ik verheug mij er zeer op al probeert mijn directe chef mij al 3 dagen te ontwijken ik wil mijn tijd voor tijd uren inwisselen en een paar dagen voor eigen rekening opnemen maar dat wil hij denkelijk niet. :D
Morgen maar weer een nieuwe poging wagen om hem te vinden in het gebouw. ;)

Groet Michel
Re: Michelstadt } eetkraam en hekwerk.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } eetkraam en hekwerk.
Hi Michel,

Hartstikke goed dat je binnenkort een andere baan hebt MET ook betere werktijden.

groet
Harald
Re: Michelstadt } eetkraam en hekwerk.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } eetkraam en hekwerk.
 @citaat
Zeker Harald ik ben er zeer content mee met deze aanvangstijden. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } eetkraam en hekwerk.
En met de vertrektijden? O:-D
Re: Michelstadt } eetkraam en hekwerk.
De sfeer bij de voetbalvelden wordt er ook steeds beter op  :thumbup:
Re: Michelstadt } eetkraam en hekwerk.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } eetkraam en hekwerk.
 @citaat @citaat

De vertrektijden zijn klaar naar huis Bas of om half 5 wat ik ook geen verkeerde tijden vindt. :)

@citaat

Leuk om te lezen dat je de sfeer steeds beter vindt worden Dick. :thumbup:
Ik ga er gewoon van blozen. :oops:


Groet Michel
Michelstadt } Märklin Re 460 en een Class 77 zijn gearriveerd.
Eergisteren kwam de bestelling van mijn favoriete Duitse leverancier binnen.
Maar omdat het zaterdag mijn laatste werkdag was en ik wat afspraken had staan inclusief het op visite gaan kon ik de aanwinsten pas op zondagochtend uitpakken.
2 prachtige Märklin locs zijn er binnen gekomen een Re 460 met een bedrukking van de grootste vakbond voor het openbaar vervoer in Zwitserland de SEV.
Ook leuk is dat ik naast deze fraaie loc heb gestaan in Luzern toen Wico en ik een weekendje treinenspotten deden omgeving Luzern. :thumbup:

De tweede loc is een Class 77 van de Zwitserse firma Crossrail mijn eerste Class loc maar zeker niet mijn laatste wat een machtige robuuste machine die toch heel slank oogt en met vele licht en geluid functies.
Ook geinig vond ik dat een deel van het dak vast zit met magneetjes zodat je makkelijk bij de binnenkant kan.

Gisterenmiddag zijn beide locs geijkt en rijden ze mee in de dienstregeling van Michelstadt.

Beide locs gaan met een sleep rijden de Re 460 krijgt een sleep passagiersrijtuigen die ik nog moet aanschaffen de Crossrail loc gaat nu met de sleep Crossrail containers rijden en als dat bevalt dan krijgt hij zijn eigen sleep met Crossrail wagons zodat er straks 2 Crossrail slepen rijden door Michelstadt.

En nu ik lekker anderhalve week vrij ben ga ik heerlijk veel op zolder zitten rijden maar ook staan er wat scenery activiteiten op het programma zoals de gemaakte mal uitknippen uit het verduisteringsgordijn zodat ik het busstation afkan maken inclusief bezoekende voetbalfans en ME mannetjes en ik wil een aan de gevangenis beginnen maar omdat die op een heuvel komt te staan moet ik de heuvel eerst voorzien van vele boompjes dan de bovenkant van de heuvel bekleden met verduisteringsgordijn zodat ik aan de parkeerplaatsen kan beginnen enz enz dus druk druk druk op zolder.

Groet Michel   
Re: Michelstadt } Märklin Re 460 en een Class 77 zijn gearriveerd.
 B) Dat zijn weer mooie loks voor Michelstadt. :thumbup:
Lekker dat je effe vrij bent, kan je mooi een beetje het huishouden doen voor Karin en misschien wat met de treintjes knutselen. :D
En ik zie dat er bij één lok het dak er al af ligt, last van voetbalhooliganspreisers? :o)

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } Märklin Re 460 en een Class 77 zijn gearriveerd.
Schitterende aankopen Michel, vooral die class vind ik erg fraai! Deze week toch nog even een flesje rookvloeistof halen, dan heb je toch een soort van stoomlok op de baan rijden!
Dat van die magneetjes had ik nog niet ontdekt, heel leerzaam dit forum!  :)
Re: Michelstadt } Märklin Re 460 en een Class 77 zijn gearriveerd.
Michel,

Gefeliciteerd met deze twee zeer fraaie aankopen! De Re 460 mocht eigenlijk niet ontbreken (hij rijdt hier ook rond) na ons bezoek aan Zwitserland in 2019 :thumbup:. De Class 77 is niet mijn favoriete loc, maar in deze uitvoering wel fraai en passend op je baan. Ook heel smaakvol op de foto gezet zo in en naast de loc loods. Veel plezier de komende week en succes met de scenery. Toch inmiddels een klein beetje besmet met dat scenery virus ;).

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } Märklin Re 460 en een Class 77 zijn gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } Märklin Re 460 en een Class 77 zijn gearriveerd.
-MICHEL,
De "Stilte" werd plotsklaps verbroken in jouw topic. Ja, ja, "Wat zie ik"? Twee prachtige loks staan op Michelstadt te pronken. Wat een hele mooie exemplaren is door die leverancier afgeleverd. Precies op tijd wegens de nog vele werkzaamheden aan jouw scenery. Inderdaad! Druk, heel druk is het bij Michelstadt aan het worden. De rust is weg en nu aan het werk. Voetbalveld en niet te vergeten het lokfeest met alles erop en eraan! Weinig vrije tijd zal overschieten. Plannen moeten ten uitvoer gebracht gaan worden. Jouw foto's 'vertellen' veel wat wat er allemaal nog komen gaat!
Suk6 en laat de trein zijn weg maar vinden, tenslotte moeten ze nog vele km draaien. Dus wordt het vele uurtjes wegdromen en kijken naar jouw "lieverds"! Helaas komen ze nooit op de 1e plaats! Helemaal mee eens!
Re: Michelstadt } Märklin Re 460 en een Class 77 zijn gearriveerd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Märklin Re 460 en een Class 77 zijn gearriveerd.
Nou Mies, da's mooi spul om in je vakantie mee te spelen !
Zo'n Re 460 had je eigenlijk allang moeten hebben, zelfs ik heb er al een  :D
En die hele lange diesel is ook solo een fraaie aanvulling op je materieel  :thumbup:
Ik heb ze weleens "los" op stations zien rangeren/omrijden en dan komen ze wat mij betreft nog beter tot hun recht.

Hopelijk voelt je vakantie als heel lang en heb je straks bij je nieuwe chef de job die bij je past  ;)

Grtz Tony
Re: Michelstadt } Märklin Re 460 en een Class 77 zijn gearriveerd.
Lid sinds: 2020

Er is altijd een oplossing. Koffie staat klaar.

offline
Re: Michelstadt } Märklin Re 460 en een Class 77 zijn gearriveerd.
Mooie aanwinsten :thumbup:
Vooral die Crossrail vind ik echt zeer mooi. Gaaf om ze zo op je baan te zien.
Mvgrts Eeg
Re: Michelstadt } Märklin Re 460 en een Class 77 zijn gearriveerd.
Michel,

Gefeliciteerd met deze twee zeer fraaie aanwinsten.  :thumbup:
Re: Michelstadt } Märklin Re 460 en een Class 77 zijn gearriveerd.
Ho ho ho: twee in 1 klap: 2 mooie aanwinsten en dikke week vrij. Het kan niet meer stuk bij jou  B)
Re: Michelstadt } Märklin Re 460 en een Class 77 zijn gearriveerd.
Gaaf die Simca rally, heeft m'n vader ook nog gehad in schaal 1:1
Re: Michelstadt } Märklin Re 460 en een Class 77 zijn gearriveerd.
Mooie aanwinsten weer Michel  :thumbup:
Re: Michelstadt } Märklin Re 460 en een Class 77 zijn gearriveerd.
Citaat van: Dirk-Jan op maandag 22 november 2021, 07:43:40
B) Dat zijn weer mooie loks voor Michelstadt. :thumbup:
Lekker dat je effe vrij bent, kan je mooi een beetje het huishouden doen voor Karin en misschien wat met de treintjes knutselen. :D
En ik zie dat er bij één lok het dak er al af ligt, last van voetbalhooliganspreisers? :o)
Dirk-Jan

De inwoners van Michelstadt zijn zeer blij met deze 2 nieuwe aanwinsten Dirk-Jan. :P
Zonder iets aan de huishouding gedaan te hebben is de eerste vrije dag alweer omgevlogen wel lekker veel gereden dat wel weer.
En nee ik hoef niks aan de huishouding te doen gewoon de eerste keer alles fout doen dan mag je het niet meer doen. :D
Gelukkig zien de voetbalhooliganspreisers de Class 77 alleen maar voorbij rijden dus die wassen dit keer hun handen in onschuld. ;)
De technische dienst van de locwerkplaats zijn wel zeer blij met het deel van het dak wat eraf gehaald kan worden hoorde ik in de wandelgangen Dirk-Jan. :)

Citaat van: frank-103 op maandag 22 november 2021, 07:49:38
Schitterende aankopen Michel, vooral die class vind ik erg fraai! Deze week toch nog even een flesje rookvloeistof halen, dan heb je toch een soort van stoomlok op de baan rijden!
Dat van die magneetjes had ik nog niet ontdekt, heel leerzaam dit forum!  :)

Dank je Frank  :thumbup: en ja ik vind hem ook heel erg mooi lang en slank doet het altijd goed. ;)
Ik moet vandaag wat ophalen in de buurt van Harlaar dus ga ik meteen maar even langs kan deze fraaie loc op sommige delen van de baan met rook rijden net als mijn enigste rijdende stoomloc de Br 01.
Ja erg leerzaam dit forum hé. :thumbup:

Citaat van: Wico op maandag 22 november 2021, 08:16:49
Michel,
Gefeliciteerd met deze twee zeer fraaie aankopen! De Re 460 mocht eigenlijk niet ontbreken (hij rijdt hier ook rond) na ons bezoek aan Zwitserland in 2019 :thumbup:. De Class 77 is niet mijn favoriete loc, maar in deze uitvoering wel fraai en passend op je baan. Ook heel smaakvol op de foto gezet zo in en naast de loc loods. Veel plezier de komende week en succes met de scenery. Toch inmiddels een klein beetje besmet met dat scenery virus ;).
Groeten,
Wico

Dank je wel voor je felicitatie Wico. :thumbup:
Inderdaad mocht hij niet ontbreken zeker omdat we ernaast gestaan hebben tijdens onze prachtige weekend in Luzern en omstreken en nu deze prachtige loc nu rond rijd komen de herinneringen weer heerlijk bovendrijven. :P
Ja de Class modellen moeten je liggen nu hij hier heerlijk zijn rondjes rijd ga ik hem steeds mooier vinden mede door zijn lange uiterlijk want er komt wel wat de bovenbaan oprijden zeg maar.
Gisteren wilde ik al verder gaan aan het bos op de heuvel maar ja dat rijden hé daardoor vergat ik weer de tijd vandaag maar weer een poging doen besmet is een groot woord maar als ik het maak zoals ik het voor ogen heb geeft dat wel een zeer grote voldoening moet ik bekennen. :P

Citaat van: GWS op maandag 22 november 2021, 08:16:59
-MICHEL,
De "Stilte" werd plotsklaps verbroken in jouw topic. Ja, ja, "Wat zie ik"? Twee prachtige loks staan op Michelstadt te pronken. Wat een hele mooie exemplaren is door die leverancier afgeleverd. Precies op tijd wegens de nog vele werkzaamheden aan jouw scenery. Inderdaad! Druk, heel druk is het bij Michelstadt aan het worden. De rust is weg en nu aan het werk. Voetbalveld en niet te vergeten het lokfeest met alles erop en eraan! Weinig vrije tijd zal overschieten. Plannen moeten ten uitvoer gebracht gaan worden. Jouw foto's 'vertellen' veel wat wat er allemaal nog komen gaat!
Suk6 en laat de trein zijn weg maar vinden, tenslotte moeten ze nog vele km draaien. Dus wordt het vele uurtjes wegdromen en kijken naar jouw "lieverds"! Helaas komen ze nooit op de 1e plaats! Helemaal mee eens!

Ja de Duitse leverancier heeft weer zijn best gedaan om deze 2 schoonheden snel hier te krijgen Gerard.
Druk heb ik het zeker in mijn vrije dagen die wel om lijken te vliegen gelukkig hoef ik nu niet meer om 9 uur in bed te leggen dus kan ik wat later doorgaan op zolder. :)
Ja het voetbalveld en busstation wil ik eerst afmaken dan komt de heuvel met de daarop nog te maken gevangenis aan de beurt het loc festival is ze goed als klaar behalve wat extra preisertjes dan maar die komen later wel.
Inderdaad komen die niet op de eerste plaats daar heb ik vele andere "lieverds" voor die wel op de gedeelte eerste plaats komen.  :P

Citaat van: Tony op maandag 22 november 2021, 11:16:28
Nou Mies, da's mooi spul om in je vakantie mee te spelen !
Zo'n Re 460 had je eigenlijk allang moeten hebben, zelfs ik heb er al een  :D
En die hele lange diesel is ook solo een fraaie aanvulling op je materieel  :thumbup:
Ik heb ze weleens "los" op stations zien rangeren/omrijden en dan komen ze wat mij betreft nog beter tot hun recht.
Hopelijk voelt je vakantie als heel lang en heb je straks bij je nieuwe chef de job die bij je past  ;)
Grtz Tony
Het is zeker mooi spul Tony die deze week zeker zullen rijden wat mijn plezier in deze korte vakantie goed zal maken. :P
De Re 460 zijn al goed vertegenwoordigd in Michelstadt hoor Tony rijden er nu inclusief de nieuwste 5 stuks in rond en ik vrees dat er nog wel een aantal van bij zullen komen één in iedere geval want die is al gereserveerd bij mijn Duitse leverancier. :thumbup:
Toen ik gisteren de Class heerlijk rond zag rijden besloot ik om hem zo voorlopig te laten rijden want zijn robuuste uiterlijk zorgt dat hij overal goed te zien is en als nieuw model in Michelstadt kan hij zicht goed laten zien zo aan de preisertjes in Michelstadt. ;)
Ik denk dat het straks wel goed komt deze week mijn bedrijfskleding ophalen en het contact voelt al als vertrouwd alsof ik er al jaren werk. :P

Citaat van: Egidius op maandag 22 november 2021, 13:02:26
Mooie aanwinsten :thumbup:
Vooral die Crossrail vind ik echt zeer mooi. Gaaf om ze zo op je baan te zien.
Mvgrts Eeg
Dank je wel Eeg. :thumbup:
Hij is zeker zeer mooi niks te nadele van de Re 460 die ook mooi is maar de Class met zijn prachtige uiterlijk valt toch meer op. :P
Het is zeker gaaf om hem over de baan te zien rijden geloof me geeft heel veel kijkplezier. :) :P

Citaat van: Wim op maandag 22 november 2021, 15:29:32
Michel,
Gefeliciteerd met deze twee zeer fraaie aanwinsten.  :thumbup:

Dank je wel Wim. :) :thumbup:

Citaat van: wimpietje op maandag 22 november 2021, 15:37:12
Ho ho ho: twee in 1 klap: 2 mooie aanwinsten en dikke week vrij. Het kan niet meer stuk bij jou  B)

Ja het zit soms mee Wim. ;) :)
Ja die week is zeker lekker ik heb mij voorgehouden om aardig wat aan de scenery te gaan doen maar gisteren was al een verloren dan wat dat betreft of telt eraan denken ook als productief bezig zijn. :D

Citaat van: Sanderz28 op maandag 22 november 2021, 16:26:04
Gaaf die Simca rally, heeft m'n vader ook nog gehad in schaal 1:1

Leuk autootje he Sander.
Denk/ hoop dat je meteen weer mooie herinneringen heb gehad aan die tijd. :)

Citaat van: brund55 op maandag 22 november 2021, 22:51:30
Mooie aanwinsten weer Michel  :thumbup:

Dank je wel Dick. :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } Märklin Re 460 en een Class 77 zijn gearriveerd.
Michel: En nee ik hoef niks aan de huishouding te doen gewoon de eerste keer alles fout doen dan mag je het niet meer doen...

Briljant !  :D

Ben benieuwd naar het filmpje van de nieuwe lok's...
Re: Michelstadt } Märklin Re 460 en een Class 77 zijn gearriveerd.
Mooie aanwinsten Michel. Veel plezier er mee.
Re: Michelstadt } Märklin Re 460 en een Class 77 zijn gearriveerd.
Citaat van: Sanderz28 op maandag 22 november 2021, 16:26:04
Gaaf die Simca rally, heeft m'n vader ook nog gehad in schaal 1:1
Inderdaad mooie loc's Michel, maar die gifgroene Simca 1000 spreekt me toch nog het meest aan :D!
Re: Michelstadt } Märklin Re 460 en een Class 77 zijn gearriveerd.
Citaat van: Wim op dinsdag 23 november 2021, 10:22:42
Michel: En nee ik hoef niks aan de huishouding te doen gewoon de eerste keer alles fout doen dan mag je het niet meer doen...
Briljant !  :D
Ben benieuwd naar het filmpje van de nieuwe lok's...

Ja soms heb ik van die goede momenten Wim. ;)
Helaas weinig tijd voor een filmpje vandaag ook weer verandering van plannen zodat ik niet op zolder kan zitten. :-(

Citaat van: pab op dinsdag 23 november 2021, 12:06:20
Mooie aanwinsten Michel. Veel plezier er mee.
Dank je wel Piet. :thumbup:
Met het (rij)plezier komt het zeker goed. :)

Citaat van: Hanzi op dinsdag 23 november 2021, 15:42:39
Citaat van: Sanderz28 op maandag 22 november 2021, 16:26:04
Gaaf die Simca rally, heeft m'n vader ook nog gehad in schaal 1:1
Inderdaad mooie loc's Michel, maar die gifgroene Simca 1000 spreekt me toch nog het meest aan :D!

Dank je Hans. :thumbup:
Ja dat mooie gifgroen valt meteen op hé bij de locloods.
Vrees dat het preisertje zijn auto niet gaat verkopen anders kan hij niet meer naar zijn werk komen. :D

Groet Michel
Re: Michelstadt } Märklin Re 460 en een Class 77 zijn gearriveerd.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } Märklin Re 460 en een Class 77 zijn gearriveerd.
Michel, lekker die vrije dagen.
Geniet er van want de tijd vliegt voorbij, voor je het weet is het zo weer Pasen.  :)
Re: Michelstadt } Märklin Re 460 en een Class 77 zijn gearriveerd.
 @citaat

De tijd vliegt zeker voorbij voor dat ik het weet is het alweer 1 december en ben ik al aan het werk voor mijn nieuwe werkgever.
Hoop vandaag wat meer tijd op zolder door te brengen door omstandigheden is er gisteren niks van gekomen. :-(
En ja Pasen Tom altijd een gezellige tijd met de vele soorten eitjes op of naast je bord. :razz:

Groet Michel
Re: Michelstadt } Märklin Re 460 en een Class 77 zijn gearriveerd.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } Märklin Re 460 en een Class 77 zijn gearriveerd.
Hi Michel,

Geniet nog ff van je vrije dagen en uiteraard ook van je hobby.

groet
Harald
Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
 @citaat

Dank je Harald gisteren lekker bijna de hele dag op zolder geweest. :)


Zoals al geschreven bij het antwoord aan Harald gisteren lekker op zolder geweest en terwijl de losse locs lekker heen en weer reden heb ik bomen gepland om de heuvel heen waar de gevangenis op komt te staan.
Leuk werk gaatjes boren in het gedeelte wat ik gegipst heb zodat ik een mooi steile heuvel kreeg.
Vele boompjes zijn er in gegaan geloof rond de 400 bomen en het zijn gewone simpele boompjes die ik voor een vriendenprijsje over heb genomen van diverse forumleden.
De heuvel bestaat trouwens uit 4 platen xps die steeds 3 cm kleiner werden en die ruimte heb ik opgevuld met gips zodat er een schuine zijkant ontstond.

Volgende wat op de scenery agenda staat vandaag is rijden rijden en nog eens rijden daarna ga ik de muren van de gevangenis van karton namaken zodat ik kan bepalen hoe het gebouw komt te staan ivm de schuine muur en dan kan ik ook meteen de bovenkant van de heuvel bekleden met verduisteringsgordijn zodat ik meteen asfalt heb gecreëerd voor de parkeerplaatsen.

En als ik toch bezig ben met het knippen van de verduisteringsgordijn dan ga ik meteen de mal uitknippen voor het gedeelte van het busstation dus lekker werk om allemaal te doen vandaag.
En soms met een schuin oog naar de langsrijdende locs kijken en genieten van de claxons en fluitjes die ik hoor als ze gaan vertrekken vanuit hun blok op de bovenbaan.


Groet Michel
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Dat moet een leuke dag geweest zijn Miche. Het ziet er veelbelovend uit hoor
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Mooie eerste stap, Mies  :thumbup:
En helemaal CO2-neutraal straks ! Zo compenseer je fijn de uitstoot van al je treinen :D
Ga je (later) ook nog bomen om die plaat poten ?
Ben ook benieuwd, waar het op je baan komt.

Maar eerst lekker knarren in je vakantie  ;)

Grtz Tony
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Je bent lekker bezig Michel, doe rustig aan.

groet
Harald
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Hoi Michel,

Ik was je laatste pagina hier even aan het bekijken en zag je nieuwe Re 460. Dat is een hele mooie Loc!
Volgens de Märklin-site is dat de nieuwste uitvoering met middenmotor, kardanassen en vier aangedreven assen. Je schrijft dat je al vijf exemplaren van het type 460 hebt en nu was ik benieuwd of daar soms ook oudere versies tussen zitten (met twee aangedreven assen en de oude vijf sterren-motor of sinusmotor) en je iets over de rijeigenschappen zou kunnen zeggen van je nieuwste loc in vergelijk met die andere vier?

Alvast bedankt!

Groet, Marc   
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Heel goed gewerkt. Beloofd mooi te worden. Ik zie op veel banen, zelfs clubbanen, te weinig bomen en begroeing.
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Indrukwekkend dennenbos Michel, maar komt er ook nog een weg naar de gevangenis of is die alleen per heli bereikbaar?
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
 8o Da's een best bos zo om de gevangenis heen, vol, donker en eng. :o)
Hopelijk ontsnappen er geen Preisercrimineeltjes, die hebben dan de bewakers zo afgeschud in dat bos. :roll:
Of loopt de grote boze wolf er rond? Dan komt het wel goed. O:-D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 26 november 2021, 07:47:55
de muren van de gevangenis van karton namaken zodat ik kan bepalen hoe het gebouw komt te staan ivm de schuine muur

Als alleen de hoogte van het gebouw daarbij echt van belang is zou ik het niet eens namaken van karton. Maar de 4 muren met elastiek aan elkaar maken en het dak erop leggen. Dit op de grondplaat zodat je die ook meeneemt in de hoogte. Enig puntje is de wachttorens. Maar als ik er van uit ga dat je de binnenplaats met de lopende poppetjes wil blijven zien dan zal het gebouw achteraan komen en het hoogste punt vormen om rekening mee te houden.
Zelfde kan je ook doen met de muren om de binnenplaats heen, even met stukje tape aan elkaar plakken.
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
-MICHEL,
Jij bent bezig met een wel heel bizondere gevangenis. Het geheel staat op een heuvel met erg veel bomen rondom, wat ontsnapping onmogelijk maakt met al die enge beesten en wilde dieren rondom. Nee, dan maar liever het gevang in, hoor ik zeggen. Nu komt het mooiste nog. Jij hebt de cellen allemaal in de heuvel verstopt. Kijk, dat zijn de nieuwe normen. Kijk hard aanpakken, die criminelen! Goede gedachtengang!! Zo hoort het!
Het wordt een zeer indrukwekkend complex!
We blijven heel nieuwsgierig naar de voortgang (tussen het rijden door). Eigenlijk verwacht ik in Michelstadt vrijwel geen crimineel gedrag met wat er in de heuvel verstopt gaat worden!

Suk6 ermee en jouw vrije tijd wordt niet tussen die gevangenismuren tot uitdrukking gebracht!  :-) :thumbup:
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Citaat van: GWS op vrijdag 26 november 2021, 14:53:21
-MICHEL,
Eigenlijk verwacht ik in Michelstadt vrijwel geen crimineel gedrag

Nou.... pas maar op in de komende decembertijd met die mooie voorraad kerstbomen (zo voor het grijpen)  :P
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Oef 400 bomen, dat pas een bos :thumbup:. Ik vermoed dat de toegangsweg straks achter de gevangenis komt. Dan heb je er geen werk aan, want je ziet er toch niets van. Slim bezig! Eigenlijk hoop ik straks toch stiekem een ontsnapte gevangene uit het bos te zien komen. Bewakers erbij met van die stevige herdershonden, politie helikopter in de lucht etc.

Ik weet het, ik zit te fantaseren, maar zie het al helemaal voor me :D.

Groeten,
Wico 
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
(Ik tel er zowat 300  @citaat)

Wat afgeschoten gevangen aan de bosrand en een jachthut zou natuurlijk ook fraai  zijn B)
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Hoi Michel, dat word nog een flinke klus om in al die bomen kerstversiering en lichtjes te hangen. :)
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Citaat van: Tony op vrijdag 26 november 2021, 16:18:27
(Ik tel er zowat 300  @citaat)

Wat afgeschoten gevangen aan de bosrand en een jachthut zou natuurlijk ook fraai  zijn B)

Michel is een eerlijke jongen, dus als hij zegt dat hij 400 bomen heeft gepland of geplant dan geloof ik hem :). En ik weet niet of het jagen en afschieten van gevangenen vandaag de dag nog toegestaan is 8o.

Maar een paar aasgieren erbij en je hebt toch weer een leuke mini-scene :P.

Groeten,
Wico   
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
aardig bos heb je daar geplant, je draagt je steentje bij om de opwarming van de aarde te stoppen ;) ;


mvg,
Michel
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Er horen ook bordjes langs de weg met 'Geen lifters meenemen', die heb ik bij een Amerikaanse gevangenis zien staan. Overigens stond die juist op een kale vlakte om te voorkomen dat ontsnapte boeven zich konden verschuilen, of dat helpers ongezien de gevangenis kunnen benaderen.
Maar dit is een nette Zwitserse bajes, daar ontsnapt vast niemand!
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Zoiets dus :).

Wico
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Citaat van: wimpietje op vrijdag 26 november 2021, 09:53:51
Dat moet een leuke dag geweest zijn Miche. Het ziet er veelbelovend uit hoor

Ik heb mij reuze vermaakt Wim tijdens het planten van de vele bomen. :P
Leuk om te lezen dat je het er veelbelovend uit vindt zien. :thumbup:
Het is geworden zoals ik het voor ogen heb/had.

Citaat van: Tony op vrijdag 26 november 2021, 10:35:01
Mooie eerste stap, Mies  :thumbup:
En helemaal CO2-neutraal straks ! Zo compenseer je fijn de uitstoot van al je treinen :D
Ga je (later) ook nog bomen om die plaat poten ?
Ben ook benieuwd, waar het op je baan komt.
Maar eerst lekker knarren in je vakantie  ;)
Grtz Tony

Dank je Tony. :thumbup:
Ja ook in Michelstadt zijn we milieubewust bezig om het vele rijden van de treinen en losse locs te compenseren.
Inderdaad als de plaat helemaal klaar is dan komen er voor en ernaast aan de treinenkant wel te verstaan ook bomen te staan zodat het een mooi vloeiend geheel zal zijn met de heuvel.
Hij komt in de hoek bij het trapgat zie foto's ik heb er vanuit mijn commandostoel een goed uitzicht op. :P
Ja die laatste paar dagen die ik nog lekker vrij ben ga ik zeker lekker karren. :)

Citaat van: Haradigi op vrijdag 26 november 2021, 10:59:25
Je bent lekker bezig Michel, doe rustig aan.
groet
Harald

Dank je Harald. :thumbup:
Ik doe zeker lekker rustig aan en dat bevalt mij zeer goed. ;)

Citaat van: 10103 op vrijdag 26 november 2021, 11:15:03
Hoi Michel,
Ik was je laatste pagina hier even aan het bekijken en zag je nieuwe Re 460. Dat is een hele mooie Loc!
Volgens de Märklin-site is dat de nieuwste uitvoering met middenmotor, kardanassen en vier aangedreven assen. Je schrijft dat je al vijf exemplaren van het type 460 hebt en nu was ik benieuwd of daar soms ook oudere versies tussen zitten (met twee aangedreven assen en de oude vijf sterren-motor of sinusmotor) en je iets over de rijeigenschappen zou kunnen zeggen van je nieuwste loc in vergelijk met die andere vier?
Alvast bedankt!
Groet, Marc   

Marc,
Ik heb zoals ik al schreef 5 prachtige Re 460 op de baan rijden.
De 39610 die met de klokken erop die heeft een sinusmotor.
De 37467 met de uil erop heeft een 5 polige hoogvermogen motor erin zitten.
De andere drie 39460 (rode Re460) 39467 ( 100 jaar SEV) 39468 (circus Knie) hebben alle drie Kardan aandrijving met de 4 aangedreven assen die vindt ik persoonlijk het mooist rijden zeer geruisloos en trekken heel mooi op maar ook het afremmen is zeer mooi en geleidelijk.
Kortom prachtige locs met zeer goede rijeigenschappen.

Citaat van: guyremgabdel op vrijdag 26 november 2021, 12:27:15
Heel goed gewerkt. Beloofd mooi te worden. Ik zie op veel banen, zelfs clubbanen, te weinig bomen en begroeing.

Ik heb mijn best gedaan met de bomen en inderdaad dat hoekje van de baan belooft wat te worden. :P
Ik had dit idee van een heuvel waar de gevangenis al heel lang in mijn hoofd Guy en na lang denken denken en nog eens denken een pak XPS platen gekocht en een zak gips en dan de bruine verf er over en toen bomen gaan verzamelen veel bomen.
Dacht eerst nog aan duurdere bomen maar dat werd toch iets te duur en omdat hij toch achter op de baan staan dan maar goedkope boompjes wat vanaf een afstand ook erg mooi staat.
En ja ben het met je eens ze ziet te weinig bomen en zeker een bos / woud op banen staan aan de andere kant de bomen die er wel staan zijn wel vaak van prachtige kwaliteit.

Citaat van: Hanzi op vrijdag 26 november 2021, 12:36:49
Indrukwekkend dennenbos Michel, maar komt er ook nog een weg naar de gevangenis of is die alleen per heli bereikbaar?
Het is zeker een indrukwekkend geheel geworden Hans.
Op de laatste foto rechts in de hoek zie je een stukje waar geen bomen staan daar komt een brug die tussen de heuvel en de muur komt te hangen.
Gewoon een stukje MFD strook met asfalt erop en een Zwitserse post busje die bezoekers vervoert naar de gevangenis toe.
Maar eerst de rest doen en als de brug niet mooi staat komt hij halverwege de heuvel dat wordt pas op het allerlaatst beslist.

Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 26 november 2021, 13:55:06
8o Da's een best bos zo om de gevangenis heen, vol, donker en eng. :o)
Hopelijk ontsnappen er geen Preisercrimineeltjes, die hebben dan de bewakers zo afgeschud in dat bos. :roll:
Of loopt de grote boze wolf er rond? Dan komt het wel goed. O:-D
Dirk-Jan

Het moet ook donker en eng te zijn Dirk-Jan want dat schrikt eventuele ontsnappingspogingen af. ;)
De bewakers zijn getrainde bewakers die iedere boom in het bos kennen dus over de eventuele ontsnapte gevangene maak ik mijn geen zorgen. :P
Nee er is geen boze wolf die rond loopt in het bos. :D

Citaat van: NL-modelspoor op vrijdag 26 november 2021, 14:45:57
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 26 november 2021, 07:47:55
de muren van de gevangenis van karton namaken zodat ik kan bepalen hoe het gebouw komt te staan ivm de schuine muur
Als alleen de hoogte van het gebouw daarbij echt van belang is zou ik het niet eens namaken van karton. Maar de 4 muren met elastiek aan elkaar maken en het dak erop leggen. Dit op de grondplaat zodat je die ook meeneemt in de hoogte. Enig puntje is de wachttorens. Maar als ik er van uit ga dat je de binnenplaats met de lopende poppetjes wil blijven zien dan zal het gebouw achteraan komen en het hoogste punt vormen om rekening mee te houden.
Zelfde kan je ook doen met de muren om de binnenplaats heen, even met stukje tape aan elkaar plakken.
Is ook een goede tip Johan van het elastiek. :thumbup:
Als ik de gevangenis een kwartslag draai met de binnenplaats richting mijn commandocentrum dan moet het net lukken allemaal althans dat denk ik daarom eerst de omvang van het gebouw neerzetten en dan schuiven en schuiven totdat het goed staat en ik de rest van de plaat kan benutten voor andere doeleinden zoals parkeerplaatsen en bushalte enz.
Ik ga je tips van betreft het gebouw en muren zeker doen want zo krijg ik een mooi beeld hoe het komt te staan. :thumbup:

Citaat van: GWS op vrijdag 26 november 2021, 14:53:21
-MICHEL,
Jij bent bezig met een wel heel bizondere gevangenis. Het geheel staat op een heuvel met erg veel bomen rondom, wat ontsnapping onmogelijk maakt met al die enge beesten en wilde dieren rondom. Nee, dan maar liever het gevang in, hoor ik zeggen. Nu komt het mooiste nog. Jij hebt de cellen allemaal in de heuvel verstopt. Kijk, dat zijn de nieuwe normen. Kijk hard aanpakken, die criminelen! Goede gedachtengang!! Zo hoort het!
Het wordt een zeer indrukwekkend complex!
We blijven heel nieuwsgierig naar de voortgang (tussen het rijden door). Eigenlijk verwacht ik in Michelstadt vrijwel geen crimineel gedrag met wat er in de heuvel verstopt gaat worden!

Suk6 ermee en jouw vrije tijd wordt niet tussen die gevangenismuren tot uitdrukking gebracht!  :-) :thumbup:

De hoek waar de heuvel staat was een hoek waar geen treinen komen/kunnen rijden dus dit was een mooie oplossing Gerard.
Nee veel criminele preisertjes zullen er niet inkomen want iedereen is zeer aardig in Michelstadt en die er wel zitten hebben een prachtig uitzicht op de baan je zou bijna denken zat ik daar maar ook. :D
Nee enge dieren komen er niet in het bos die zie ik toch niet door de vele bomen. ;)

Citaat van: Gertjan H op vrijdag 26 november 2021, 15:07:49
Citaat van: GWS op vrijdag 26 november 2021, 14:53:21
-MICHEL,
Eigenlijk verwacht ik in Michelstadt vrijwel geen crimineel gedrag
Nou.... pas maar op in de komende decembertijd met die mooie voorraad kerstbomen (zo voor het grijpen)  :P
Zou kunnen Gertjan maar zo een grote gevangenis schrikt de preisertjes best af dus zullen die braaf hun boompje kopen bij het kraampje wat de bomen gaat verkopen. :)

Citaat van: Wico op vrijdag 26 november 2021, 15:40:12
Oef 400 bomen, dat pas een bos :thumbup:. Ik vermoed dat de toegangsweg straks achter de gevangenis komt. Dan heb je er geen werk aan, want je ziet er toch niets van. Slim bezig! Eigenlijk hoop ik straks toch stiekem een ontsnapte gevangene uit het bos te zien komen. Bewakers erbij met van die stevige herdershonden, politie helikopter in de lucht etc.
Ik weet het, ik zit te fantaseren, maar zie het al helemaal voor me :D.
Groeten,
Wico 

Ja het waren er best heel veel 2 plastiek tassen vol met bomen waar nu nog een bodempje bomen in zit in één tas.
De aanrij route naar de gevangenis komt via een brug aan de rechterkant van de heuvel gewoon een simpele recht toe recht aan brug misschien verlichting erop maar die komt op het laatst pas.
Bedankt voor de foto van het leuke bewakerssetje zeker de ideeën met de bewakershonden spreekt mij zeer aan ik zeg bedankt voor de  :idea:

Citaat van: Tony op vrijdag 26 november 2021, 16:18:27
(Ik tel er zowat 300  @citaat)
Wat afgeschoten gevangen aan de bosrand en een jachthut zou natuurlijk ook fraai  zijn B)

Haha fout geteld Tony maar toch leuk dat je ze geprobeerd heb te tellen. :D
Ik heb een jagershut liggen ik zat met het idee om een stuk bomen weg te halen en daar een grasveldje neer te leggen wat hertjes en wat jagertjes kreeg ik toen als tip van een vriend dus wie weet wordt dat nog eens tot uitvoering gebracht.

Citaat van: Maarten Marklin op vrijdag 26 november 2021, 16:28:48
Hoi Michel, dat word nog een flinke klus om in al die bomen kerstversiering en lichtjes te hangen. :)

Daarom slaan we denkelijk kerst maar een jaar over in Michelstadt Maarten. :D

Citaat van: Wico op vrijdag 26 november 2021, 16:58:58
Citaat van: Tony op vrijdag 26 november 2021, 16:18:27
(Ik tel er zowat 300  @citaat)
Wat afgeschoten gevangen aan de bosrand en een jachthut zou natuurlijk ook fraai  zijn B)
Michel is een eerlijke jongen, dus als hij zegt dat hij 400 bomen heeft gepland of geplant dan geloof ik hem :). En ik weet niet of het jagen en afschieten van gevangenen vandaag de dag nog toegestaan is 8o.
Maar een paar aasgieren erbij en je hebt toch weer een leuke mini-scene :P.
Groeten,
Wico   

Dat met het afschieten van de gevangenen gaat het hem zeker niet worden want voor je het weet staat de poort van de gevangenis helemaal vol met demonstranten nee dat willen wij hier niet hebben in Michelstadt.
Ook de aasgieren is disbutabel beschermde diersoort he wederom weer kans op een dmonstratie bij de poort en het politiekorps staat al bij de voetbalvelden dus nee die optie ook niet. ;)

Citaat van: ramdani op vrijdag 26 november 2021, 17:36:08
aardig bos heb je daar geplant, je draagt je steentje bij om de opwarming van de aarde te stoppen ;) ;
mvg,
Michel

Wij in Michelstadt doen ons best Michel. :) :thumbup:

Citaat van: frank-103 op vrijdag 26 november 2021, 17:53:29
Er horen ook bordjes langs de weg met 'Geen lifters meenemen', die heb ik bij een Amerikaanse gevangenis zien staan. Overigens stond die juist op een kale vlakte om te voorkomen dat ontsnapte boeven zich konden verschuilen, of dat helpers ongezien de gevangenis kunnen benaderen.
Maar dit is een nette Zwitserse bajes, daar ontsnapt vast niemand!

Ik heb die borden ook gezien toen ik in Utah op vakantie was Frank. :)
Inderdaad deze voorbeeldige gevangene zullen vast en zeker niet uitbreken wie wil nu zijn pooltable de heerlijke maaltijden het vele luchten op de binnenplaats en als laatste het uitzicht op de treinenbaan van Michelstadt missen niemand toch. :P

Citaat van: Wico op vrijdag 26 november 2021, 23:13:27
Zoiets dus :).
Wico
Bedankt voor de info Wico ja zo een bord zag ik ook langs de highway staan richting Las vegas. :)

Groet Michel



Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Hoi Michel,

Bedankt voor je reactie. Goed om te horen dat de nieuwe Re 460's het prima doen! Ik heb het altijd al een mooie loc gevonden, maar er zelf nog geen aangeschaft omdat hij niet echt bij mijn baantje past (D, III). Misschien moet ik toch nog maar eens grondig naar een goed excuus zoeken...  ;)

Groet, Marc
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Mooi hoekje gaat dat worden, misschien een beetje mosgroene turf over de bomen strooien met een fijn zeefje.
Het is nu wel heel erg groen.
Maar je hebt dat hoekje zo wel mooi opgelost.
Ga zo door en de scenery gaat steeds leuker worden. :-)
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Je zou ook nog een ondergrondse spooraansluiting kunnen maken waar de echt zware criminelen met een Panzerzug worden afgeleverd.
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } vele bomen zijn er gepland op de heuvel.
 @citaat

De SBB heeft daar haar eigen oplossing voor (Securitas Zug) :P.

Bron:Bahnbilder.de

Groeten,
Wico