Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

online
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Oeps 8o

Ook van mij gefeliciteerd met dit heugelijke feit Michel, en een mooi cadeau heb je ervoor gekregen.

Doe er nog vele jaren bij hoor want zulke vrouwen zijn zeldzaam :D ;)

Groeten,

Hans V200.0
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Lid sinds: 2020

Er is altijd een oplossing. Koffie staat klaar.

offline
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Van harte gefeliciteerd  :thumbup:
Groetjes Egidius
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
 @citaat @citaat

Heel erg bedankt Hans voor je felicitatie. :thumbup:
En ja de loc is zeker mooi en ook ja ik zal er zeker heel wat jaren bij doen met mijn vrouw want dat verdient ze.

@citaat

Egidius, ook jij heel erg bedankt voor je felicitatie. :thumbup:


Groet Michel
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Hoi Michel,
gefeliciteerd met jullie 5-jarig huwelijk, die schitterende lok geeft wel aan dat het goed zit bij jullie!
Wees maar heel zuinig op je vrouw :D.
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
 @citaat

Dirk, heel erg bedankt voor je felicitatie. :) :thumbup:

Groet Michel
Michelstadt } nummer 32 is ook hier binnen gekomen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } nummer 32 is ook hier binnen gekomen.
Gisteren na een leuke wandeling in Amsterdam ben ik doorgelopen naar mijn favoriete treinenwinkel in Badhoevedorp,
Daar kon ik mijn 2 wagonnetjes ophalen die al voor mij klaarlagen de Insiderwagon 2021 en de Märklin magazin wagon 2021.
Beide wagons zien er zoals altijd mooi uit en met een glimlach liep ik weer terug naar Amsterdam waar ik de trein pakte richting huis.

Ook kreeg ik van een vriend 2 polizei wagens een busje met een wit dak dat wordt de commandowagen en een wagen waar een paardentrailer achter kan dus daar ga ik nu naar zoeken naar een paardentrailer dan heeft de bereden polizei ook hun wagen op het voetbalcomplex staan.

Al met al weer leuke aanwinsten de Insider wagon komt in de vitrine bij de trap te staan de Märklin magazin wagon komt bij de 31 andere Märklin magazin wagons te staan.
En de polizie wagens komen bij het voetbalcomplex te staan.

Groet Michel
Re: Michelstadt } nummer 32 is ook hier binnen gekomen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } nummer 32 is ook hier binnen gekomen.
Deel 2

Groet Michel
Re: Michelstadt } nummer 32 is ook hier binnen gekomen.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } nummer 32 is ook hier binnen gekomen.
-MICHEL,
Jij hebt in elk geval gezorgd, dat de verzameling is uitgebreid. Waar een wandeling al niet goed voor is. nietwaar? Zien er inderdaad erg mooi uit en wat die paardentrailer betreft, ook dat gaat jou zeker lukken; gezien het resultaat tot nu toe!
Trouwens ook een prachtige "Bierwagen"!
Dank voor de update en de hele mooie foto's van jouw verzameling "M"-wagons! :thumbup: :-)
Re: Michelstadt } nummer 32 is ook hier binnen gekomen.
 B) Mooi dat je weer helemaal bij met met de Magazine wagons, staan we weer gelijk. :D
:roll: Hopelijk komen ze volgend jaar weer een met een wat leuker wagonnetje, die van de vroegere jaren waren mooier en leuker. B)
En met je Insider ben je ook weer bij, jij weer leuk blij. :)
Maar hoezo met de trein, met de auto is toch een stuk leuker?
Kan je onderweg nog picknicken, kopje koffie, geroosterd broodje maken en zo. :o)

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } nummer 32 is ook hier binnen gekomen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } nummer 32 is ook hier binnen gekomen.
 @citaat @citaat
Gerard, ja de verzameling Märklin magazin wagons is weer up to date met dit fraaie model.
Ook het Insider wagonnetje is leuk en staat al heerlijk te pronken in de vitrine. :P
Graag gedaan en als het goed komt er deze werk een setje Zwitserse bierwagons binnen dus wie weet komt er wel een Zwitserse bierwagon sleep in Michelstadt. :)

@citaat
Blij dat we weer gelijk lopen Dirk-Jan. :P
Het wordt inderdaad wat minder de vorige modelen met de leuke attributen erin waren wel ietsjes leuker dan deze standaard types maar ja we verzamelen gewoon door dat dan wel weer.
En wandelen is gezond Dirk-Jan nog even en ik zit in mijn gezonde BMI dus blijf ik voorlopig lekker door wandelen en laat ik mijn prachtige BMW lekker staan zeker als ik veel parkeergeld moet betalen. :D
En nee zo zal ik mijn prachtige BMW niet mishandelen met brood tussen de nieren geplaatst en metalen voorwerpen op de motorkap. ;)

Groet Michel
Re: Michelstadt } nummer 32 is ook hier binnen gekomen.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } nummer 32 is ook hier binnen gekomen.
Weer mooi gescoord, Mies !
Een biersleep kan ik je zeker aanraden, anders komt de bevoorrading van de horeca in Michelstadt in de knel en voor je het weet, gaan de voetbalsupporters uit hun plaat en moet de Polizei er weer aan te pas komen, terwijl die ook graag een pintje pakken na het meppen  ;)
Paardentrailer is een optie, maar vooral geen paarden aanschaffen !
Een moment van onoplettendheid en ze vreten je hele voetbalveld kaal  :?
En dan kun je daar alleen nog maar beachvolleybal spelen  :D
Maar da's ook leuk natuurlijk  :o)

Grtz Tony
Re: Michelstadt } nummer 32 is ook hier binnen gekomen.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } nummer 32 is ook hier binnen gekomen.
Hoi Michel,

Mooie uitbreidingen weer :thumbup:. Je gaat Piet (PAB) nog achterna met die bier wagons. Het zou zomaar het begin kunnen zijn van een nieuwe verzameling. Ik heb zo een vermoeden welke Zwitserse wagons het zijn. Dat is een hele mooie set, dus daar ga je veel plezier aan beleven :P. De politiemacht is inmiddels aardig gegroeid, dus de preisertjes in Michelstadt kunnen rustig gaan slapen ;).

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } nummer 32 is ook hier binnen gekomen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } nummer 32 is ook hier binnen gekomen.
 @citaat @citaat
Juist daarom komt er een bierwagonsleep te rijden door Michelstadt Tony want iedereen hier houd wel van een biertje en ja zou hou ik iedereen rustig maar vooral blij. :D
Er zijn al wat paarden maar dat zijn bereden polizei paarden dus zullen die niet snel het voetbalveldgras kaal vreten.
Beachvolley bal is zeker aantrekkelijk zo aantrekkelijk dat de burgervader zelf ook gaat kijken. :P

@citaat
Vrees dat Piet (PAB) niet in ga halen die heeft al zoveel bierwagons dat de voorsprong best aanzienlijk is nee hier hou ik het maar bij één sleep meer dan genoeg voor de inwoners van Michelstadt blij en gezellig te houden. :)
De preisertjes slapen zeker lekker Wico nu ze het nieuwe polizei materiaal hebben gezien op de diverse lokale tv zenders (Michelstadt 1 en Michelstadt 2).

Groet Michel
Michelstadt } nieuwe aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } nieuwe aanwinsten.
Gisteren toen ik net thuis was na het werk werd er door de buurman aangebeld die had een doos in zijn handen want de pakketbezorger had het bij hem afgegeven omdat ik nog niet thuis was.
Na een kop thee met de buurman ging de doos open en ja hoor daar was mijn 18 maanden geleden Re 620 "Rüti ZH" lang gewacht toch gekregen. :P

Verder heb ik bij een goede forumvriend een setje bierwagons overgenomen en voor mijn verjaardag kreeg ik van hem een mooi blauwe wagon waarvan er al één in Michelstadt rond reed dus die sleep waar de eerste blauwe wagon in zit wordt weer wat uitgebreid.

De Re 620 is heden ochtend geijkt en rijd nu heerlijk mee in het dienstschema met 10 Migros wagons achter zich aangehuppeld.
De bierwagons staan voorlopig geparkeerd in het rangeerterrein maar komen vanmiddag achter een kleine Mak loc van de SBB

Al met al een heel goed weekend al is deze veels te kort als je maar één dag vrij hebt.

Na het ijken heb ik de schaduwstations waar het Zwitsers materiaal staat opnieuw in gedeeld zodat iedere loc er goed in past en een definitieve plek heeft gekregen.

En nu lekker rijden de hele dag en het nieuwe materiaal bewonderen. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } nieuwe aanwinsten.
Schitterende lok, die Re620, Michel! Een heel doordachte aankoop! Samen met een Re4/4 kan je er ook een Re 10/10 van maken zodat je een opstelspoor vrij hebt voor een toekomstige mooie aankoop...  ;)
Re: Michelstadt } nieuwe aanwinsten.
Ha Michel,

Dat zijn weer een paar mooie uitbreidingen van de verzameling.
De feesten op je baan kunnen nu voorzien worden van voldoende biervoorraad.



Re: Michelstadt } nieuwe aanwinsten.
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Michelstadt } nieuwe aanwinsten.
Mooie aanwinsten Michel. Waar laat je het allemaal, is het nog niet vol op je baan?
Re: Michelstadt } nieuwe aanwinsten.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Michelstadt } nieuwe aanwinsten.
 B) Michel, da's weer een hele mooie lok voor in Michelstadt erbij. :thumbup:
En wat bierwagons om een mooie sleep mee te maken en nog een Cargo Domicile voor weer een andere sleep op te fleuren. :thumbup:
:o) Overweeg je al om een zolder op je zolder te bouwen? Het lijkt me dat het al best vol wordt met al die loks en wagonslepen. :D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } nieuwe aanwinsten.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } nieuwe aanwinsten.
Hoi Michel,

Dat zijn weer hele lekkere uitbreidingen! Die Re 620 rijdt ook bij mij rond (maar nu effe niet) en inderdaad een mooie en sterke loc :thumbup:. Kost een paar centen meer, maar dan heb je ook wat in je handen. En geen vergelijk met de Zwitserse hobbylocs (Vectrons) van de laatste tijd. Dat zijn maar lichtgewichten vergeleken bij deze krachtpatser. Zwitserse wagonnetjes scoren natuurlijk ook bonuspunten bij mij :P. En volgens mij is er best nog ruimte in de opstelsporen voor meer moois in de toekomst :D.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } nieuwe aanwinsten.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } nieuwe aanwinsten.
Hi Michel,

Ondanks dat ik niet in dat land rij en de periode te nieuw is toch hele mooie aanwinsten.
Veel plezier ermee.

groet
Harald
Re: Michelstadt } nieuwe aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } nieuwe aanwinsten.
Citaat van: frank-103 op zondag 19 september 2021, 10:21:01
Schitterende lok, die Re620, Michel! Een heel doordachte aankoop! Samen met een Re4/4 kan je er ook een Re 10/10 van maken zodat je een opstelspoor vrij hebt voor een toekomstige mooie aankoop...  ;)

Hij is zeker schitterend Frank en je idee van een Cargo Re 4/4 ga ik zeker uitproberen. :)
Zal zeker een opstelspoor opleveren. :P

Citaat van: erik01 op zondag 19 september 2021, 12:36:11
Ha Michel,
Dat zijn weer een paar mooie uitbreidingen van de verzameling.
De feesten op je baan kunnen nu voorzien worden van voldoende biervoorraad.

Ik hoor alleen maar positieve geluiden vanuit de festivals Erik nu het bier rijkelijk vloeit. :P

Citaat van: Maarten Marklin op zondag 19 september 2021, 12:44:05
Mooie aanwinsten Michel. Waar laat je het allemaal, is het nog niet vol op je baan?

Dank je Maarten. :thumbup:
Nee ik heb nog plek zat en anders gaat het niet Zwitserse materiaal de vitrine's of de verpakking dan heb ik zeker nog ruimte genoeg Maarten. ;)

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 19 september 2021, 13:18:00
B) Michel, da's weer een hele mooie lok voor in Michelstadt erbij. :thumbup:
En wat bierwagons om een mooie sleep mee te maken en nog een Cargo Domicile voor weer een andere sleep op te fleuren. :thumbup:
:o) Overweeg je al om een zolder op je zolder te bouwen? Het lijkt me dat het al best vol wordt met al die loks en wagonslepen. :D
Dirk-Jan

Het is zeker een mooie loc Dirk-Jan. :)
De bierwagons gaan morgen achter een rangeer diesel rijden en de Cargo Domicile rijd al in een sleep mee.
Nee helaas gaat dat niet een zolder op een zolder maar gelukkig heb ik nog plek zat en anders zou ik eventueel nog een schaduwstation kunnen maken onder het stations gedeelte waar denkelijk 8 sporen in kunnen maar dat is nu nog toekomst maar wie weet misschien wel eerder.

Citaat van: Wico op zondag 19 september 2021, 15:30:09
Hoi Michel,
Dat zijn weer hele lekkere uitbreidingen! Die Re 620 rijdt ook bij mij rond (maar nu effe niet) en inderdaad een mooie en sterke loc :thumbup:. Kost een paar centen meer, maar dan heb je ook wat in je handen. En geen vergelijk met de Zwitserse hobbylocs (Vectrons) van de laatste tijd. Dat zijn maar lichtgewichten vergeleken bij deze krachtpatser. Zwitserse wagonnetjes scoren natuurlijk ook bonuspunten bij mij :P. En volgens mij is er best nog ruimte in de opstelsporen voor meer moois in de toekomst :D.
Groeten,
Wico

Het is zeker een mooie zware loc Wico die met gemak een lange lading kan trekken.
De Vectrons zijn zeker licht zo licht dat ik aan een verkoper vroeg in Duitsland of er wel een motor in zat. :D
Er is zeker nog wat ruimte over dus gaan we die de komende dagen maanden jaren vullen met mooi Zwitsers materiaal.

Citaat van: Haradigi op zondag 19 september 2021, 18:37:48
Hi Michel,
Ondanks dat ik niet in dat land rij en de periode te nieuw is toch hele mooie aanwinsten.
Veel plezier ermee.
groet
Harald

Gelukkig heeft een ieder een eigen smaak Harald anders wordt het helemaal eentonig op het forum al is jouw land en materiaal ook niet verkeerd en kan ik best genieten van die zwarte stoomlocs die straks op jouw mooie baan gaan rijden. :) :thumbup:


Groet Michel
Re: Michelstadt } nieuwe aanwinsten.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } nieuwe aanwinsten.
Goed bezig Michel, mooie items  :thumbup:
Re: Michelstadt } nieuwe aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } nieuwe aanwinsten.
-MICHEL,
Ja, ja, van jouw buren moet je het wel hebben! Heel attent om dat duurzame pakje te bewaren tot jouw thuiskomst. Dat zal een leuk buur(t)feestje geweest zijn. Natuurlijk hebt jij hem alles verteld over jouw hobby onder het genot van ..... Het is wel een heel "gewicht"! Maar gelukkig is jouw treintafel daar op berekend. Daar kan nog veel meer gewichtig spul bij. Helaas zijn de bierwagons leeg, maar dat kan ook veranderd worden.
Kortom is het weer een prachtig weekend voor jou geweest. trouwens die "Cargo" van de SBB moet nog wel flink wat Km gaan draaien. "Hij" vraagt om lange afstanden en ook langdurige.Daar voelen zij zich helemaal thuis. Echte krachtpatsers met lange slepen zijn voor hem een 'peuleschil'! Suk6 ermee; ga er maar lekker van genieten tijdens het rondrijden over jouw modelbaan.
Re: Michelstadt } nieuwe aanwinsten.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } nieuwe aanwinsten.
De 2 CARGO's mogen hier ook zó op de baan Mies !
En dan vooral die stoere loc   :thumbup:
Als die in zijn eentje voorbij komt rijden is het al feest  :P

We zien het filmpje tzt wel verschijnen  O:-D

Grtz Tony
Re: Michelstadt } nieuwe aanwinsten.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } nieuwe aanwinsten.
ingewikkelde loc hoor, met 3 draaistellen. kan het middelste ook draaien of alleen schuiven in de breedte? 
Re: Michelstadt } nieuwe aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } nieuwe aanwinsten.
Citaat van: wimpietje op maandag 20 september 2021, 06:12:23
Goed bezig Michel, mooie items  :thumbup:

Dank je wel Wim. :thumbup:
Ja ik ben er zeer content mee. :P

Citaat van: GWS op maandag 20 september 2021, 08:11:00
-MICHEL,
Ja, ja, van jouw buren moet je het wel hebben! Heel attent om dat duurzame pakje te bewaren tot jouw thuiskomst. Dat zal een leuk buur(t)feestje geweest zijn. Natuurlijk hebt jij hem alles verteld over jouw hobby onder het genot van ..... Het is wel een heel "gewicht"! Maar gelukkig is jouw treintafel daar op berekend. Daar kan nog veel meer gewichtig spul bij. Helaas zijn de bierwagons leeg, maar dat kan ook veranderd worden.
Kortom is het weer een prachtig weekend voor jou geweest. trouwens die "Cargo" van de SBB moet nog wel flink wat Km gaan draaien. "Hij" vraagt om lange afstanden en ook langdurige.Daar voelen zij zich helemaal thuis. Echte krachtpatsers met lange slepen zijn voor hem een 'peuleschil'! Suk6 ermee; ga er maar lekker van genieten tijdens het rondrijden over jouw modelbaan.

Een doos van de buren aannemen is nog geen reden voor een buur(t)feestje hoor Gerard en nee de buurman heeft niks met modeltreinen dus vertel ik hem ook niks. ;) :D
Gewoon een burendienst zoals ik ook pakkatjes voor hem en zijn vrouw aanneem als ze er niet zijn. :)
Ja de tafel kan gelukkig wat dragen want dit is natuurlijk niet het laatste pakketje wat dit jaar nog binnen komt. :P
Deze fraaie loc heeft inderdaad een lange sleep achter zich aan rijden en wel 10 Migros wagons vol met boodschappen maar daar heeft deze krachtpatser geen problemen mee hoor. :thumbup:
Genieten doe ik zeker gistermiddag weer een aantal uurtje heerlijk gereden met het Zwitserse materiaal.

Citaat van: Tony op maandag 20 september 2021, 14:16:40
De 2 CARGO's mogen hier ook zó op de baan Mies !
En dan vooral die stoere loc   :thumbup:
Als die in zijn eentje voorbij komt rijden is het al feest  :P
We zien het filmpje tzt wel verschijnen  O:-D
Grtz Tony

Ja dat geloof ik best Tony dat deze 2 fraaie Cargo's op één van jouw banen mogen rond rijden. :P
Mooi is hij he die stoere loc.
Het is inderdaad genieten als hij vanuit het spiraal de bovenbaan op komt rijden. :P
Uiteraard al moet ik daar wel de tijd voor hebben om een filmpje te maken vele zieken op het werk dus extra lange dagen heel vroeg opstaan dan gaat ome miessie in de middag als hij thuis komt even horizontaal staan op de bank. ;)

Citaat van: Hanzi op maandag 20 september 2021, 16:09:06
ingewikkelde loc hoor, met 3 draaistellen. kan het middelste ook draaien of alleen schuiven in de breedte? 
Valt mee hoor Hans dat ingewikkelde en de middelste kunnen alleen in de breedte bewegen maar ook dat is een mooi gezicht.

Groet Michel
Re: Michelstadt } nieuwe aanwinsten.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Michelstadt } nieuwe aanwinsten.
Citaat van: h0_miessie op zondag 19 september 2021, 10:10:01
Re 620 "Rüti ZH" lang gewacht toch gekregen.
Sommige mensen lijken altijd jarig!

op vind je Re 6/6 - 11611 - "Rüti ZH" in de oude, rode, huiskleuren.
Ik stuiterde bij toeval op de handleiding, en toen viel me op dat er nog een schone taal voor je ligt bij de wikiredactie: De 37327 onderaan staat nog in rood, dus grijp je kans om de aanvullende info te leveren. Gelukkig is de Märklin stek in België de plek om Märklin info in het Nederlands te volgen.

De foto maakte ik in 2013 bij een lokale vestiging van de fa. Heiniken, en ik vroeg me af of er nou bier, honing of reinigingsmiddel zat in die container. Weet jij dat, bij toeval?
Re: Michelstadt } nieuwe aanwinsten.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } nieuwe aanwinsten.
@citaat

Zie de sticker voor gevaarlijke stoffen: 1170 33 = Ethanol (ethyl alcohol)

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } nieuwe aanwinsten.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Michelstadt } nieuwe aanwinsten.
Die foto was akelig scherp ...
:thumbup:
Re: Michelstadt } nieuwe aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } nieuwe aanwinsten.
Citaat van: Jan22 op dinsdag 21 september 2021, 12:50:52
Citaat van: h0_miessie op zondag 19 september 2021, 10:10:01
Re 620 "Rüti ZH" lang gewacht toch gekregen.
Sommige mensen lijken altijd jarig!

op vind je Re 6/6 - 11611 - "Rüti ZH" in de oude, rode, huiskleuren.
Ik stuiterde bij toeval op de handleiding, en toen viel me op dat er nog een schone taal voor je ligt bij de wikiredactie: De 37327 onderaan staat nog in rood, dus grijp je kans om de aanvullende info te leveren. Gelukkig is de Märklin stek in België de plek om Märklin info in het Nederlands te volgen.

De foto maakte ik in 2013 bij een lokale vestiging van de fa. Heiniken, en ik vroeg me af of er nou bier, honing of reinigingsmiddel zat in die container. Weet jij dat, bij toeval?

Als eerste bedankt Jan Willem voor de links die in je berichtje staan. :thumbup:
Zeker die site waar de Rüti ZH in zijn oude kleuren op staat is zeer interessant om door te nemen.

En ja ik wou dat ik altijd jarig was maar gelukkig weet mijn vrouw mijn smaak en land waar mijn (model) treinen liefde voor gaat.

Bij de prachtige geplaatste foto ging mijn eerste gedachten uit naar spullen voor de voedingsindustrie mede door de grote sticker "foodstuff only" maar door de scherpe ogen van Wico en antwoord zat ik op het verkeerde spoor en blijkt er een ander goedje in te zitten.

En ik zal vandaag na het werk een foto reportage maken van de 37327 voor de wiki en doorsturen aan de wiki.

Citaat van: Wico op dinsdag 21 september 2021, 18:41:00
@citaat
Zie de sticker voor gevaarlijke stoffen: 1170 33 = Ethanol (ethyl alcohol)
Groeten,
Wico

Bedankt voor je antwoord Wico wat betreft het goedje wat er in deze container zit. :thumbup:

Citaat van: Jan22 op dinsdag 21 september 2021, 22:20:55
Die foto was akelig scherp ...
:thumbup:

De foto is zeker mooi scherp. :thumbup:


Groet Michel

Michelstadt } 5 extra taxi's erbij.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } 5 extra taxi's erbij.
Van een vriend kreeg ik een aantal taxibordjes en die kwamen op het juiste moment want ondanks de 7 taxi's die Michelstadt rijk is is er soms door de evenementen een wachttijd voor de preisertjes.
Dus de taxidaklichten werden meteen naar de autodealer gestuurd en vandaag kwamen de taxi's van de trein in Michelstadt binnenrijden.

Hopelijk zijn de wachttijden voor de preisertjes vanaf nu verleden tijd door de ruime uitbreiding van het taxi wagenpark.

En omdat ik jaren in Amsterdam heb gereden als taxichauffeur moest er wel een replica blokband taxipaal komen bij het station.
Na wat gerommeld te hebben met wat Evergreen vond ik dit exemplaar goed genoeg om neergezet te worden inclusief reclame voor de blokband taxi en voor YabYum. :P

En weer is er een leuk stukje scenery wat lekker smoelt gereed in Michelstadt. :)

Groet Michel
   

Re: Michelstadt } 5 extra taxi's erbij.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Michelstadt } 5 extra taxi's erbij.
 :) Mooie taxidaklichten zo op je wagenpark, netjes. :thumbup: B)
En leuk dat Yab Yum voortleeft op jouw baan, hebben je Preisertjes ook lol. :-)

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } 5 extra taxi's erbij.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } 5 extra taxi's erbij.
-MICHEL,
Gelukkig dat de voorbereidingen voor de taxi's metdakbordjes gelukt is. Ja, de trein is ook al gearriveerd. Tja, nu het wachten op de evenementen mety al die bezoekers(-tjes), die gebruik gaan maken van al die taxi's. Gelukkig dat probleem is snel opgelost. Dank aan de "gulle gever"! En natuurlijk ook de maker van de bordjes op de taxi's.
Natuurlijk hebben wij geduld voor al die komende "feestjes"! :-( :D

Dank voor de mooie foto's, vooral die ene met die taxi, die de helling komt afrijden. Kwestie op het juiste moment afdrukken! Jouw timing is perfect!  :-)
Re: Michelstadt } 5 extra taxi's erbij.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } 5 extra taxi's erbij.
Hopelijk ontketen je op deze manier geen taxi-oorlog, Mies  :D

Grtz Tony
Re: Michelstadt } 5 extra taxi's erbij.
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Michelstadt } 5 extra taxi's erbij.
Wat een fraaie aanwinsten zijn er de laatste weken toch bijgekomen :thumbup:. Gefeliciteerd en heel veel plezier ermee!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Michelstadt } 5 extra taxi's erbij.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } 5 extra taxi's erbij.
Leuk ook dat de taxi-klanten uit verschillende bouwjaren kunnen kiezen, van modern tot klassiek :D.
Re: Michelstadt } 5 extra taxi's erbij.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } 5 extra taxi's erbij.
Ze zeggen een goede buur is beter dan een verre vriend. Maar soms is een verre vriend ook wel handig ;). Mooie collectie taxi's zo bij elkaar :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } 5 extra taxi's erbij.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } 5 extra taxi's erbij.
Citaat van: Dirk-Jan op zondag 26 september 2021, 16:13:02
:) Mooie taxidaklichten zo op je wagenpark, netjes. :thumbup: B)
En leuk dat Yab Yum voortleeft op jouw baan, hebben je Preisertjes ook lol. :-)
Dirk-Jan

Ondanks het bewerken met de stanleymes zien ze er nog steeds netjes uit Dirk-Jan.
Ja sommige preisertjes vroegen zich al af nee ik noem geen namen of er ook een huis van lichte zeden kwam in Michelstadt dus wie weet komt die er ooit wel eens. ;)

Citaat van: GWS op zondag 26 september 2021, 16:34:04
-MICHEL,
Gelukkig dat de voorbereidingen voor de taxi's metdakbordjes gelukt is. Ja, de trein is ook al gearriveerd. Tja, nu het wachten op de evenementen mety al die bezoekers(-tjes), die gebruik gaan maken van al die taxi's. Gelukkig dat probleem is snel opgelost. Dank aan de "gulle gever"! En natuurlijk ook de maker van de bordjes op de taxi's.
Natuurlijk hebben wij geduld voor al die komende "feestjes"! :-( :D
Dank voor de mooie foto's, vooral die ene met die taxi, die de helling komt afrijden. Kwestie op het juiste moment afdrukken! Jouw timing is perfect!  :-)

Ik ben dik tevreden hoe ze op de daken staan Gerard.
Altijd leuk om een wagon bij de foto's te betrekken tis tenslotte modelspoor.
Ja de gulle gever ben ik zeer dankbaar gelukkig weet hij dat ook.
Het was even pielen met de foto van de omlaag rijdende taxi maar een verhoogd stukje plastiek wat de rechterachterband tegenhoud was de oplossing om deze fraaie foto te maken. :P

Citaat van: Tony op zondag 26 september 2021, 17:24:58
Hopelijk ontketen je op deze manier geen taxi-oorlog, Mies  :D
Grtz Tony

Die kans is zeer klein Tony Taxi-Direct en Uber-taxi en snorders zijn verboden in Michelstadt. :)

Citaat van: RMW op zondag 26 september 2021, 19:27:04
Wat een fraaie aanwinsten zijn er de laatste weken toch bijgekomen :thumbup:. Gefeliciteerd en heel veel plezier ermee!
M.v.g.
Maikel (RMW)

Dank voor je felicitatie Maikel. :thumbup:
De fraaie aanwinsten krijgen hopelijk snel bezoek van andere fraaie aanwinsten en als het goed is wordt er deze week nog wat wagonnetjes besteld die een sleep gaan vormen die dan door Michelstadt gaat rijden.

Citaat van: Hanzi op zondag 26 september 2021, 21:23:50
Leuk ook dat de taxi-klanten uit verschillende bouwjaren kunnen kiezen, van modern tot klassiek :D.
Hier in Michelstadt vindt het bestuur dat als een auto goedgekeurd door middel van een APK of in het geval van de taxi's door het RDW hij mag rijden ongeacht het bouwjaar niet zoals in de echte taxiwereld (Amsterdam) dat je auto niet ouder mag zijn dan 7 jaar.
Heb wel eens vernomen dat er preisertjes zijn die juist wachten op de oudere taxi's. :P

Citaat van: Wico op zondag 26 september 2021, 21:43:32
Ze zeggen een goede buur is beter dan een verre vriend. Maar soms is een verre vriend ook wel handig ;). Mooie collectie taxi's zo bij elkaar :thumbup:.
Groeten,
Wico

Een verre vriend is zeker handig Wico vooral omdat het de baan stukken mooier en sfeervoller maakt. :) :thumbup:


Groet Michel
Re: Michelstadt } 5 extra taxi's erbij.
Leuke taxi bordjes Michel!

Groeten,
Jelmer
Re: Michelstadt } 5 extra taxi's erbij.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } 5 extra taxi's erbij.
Is er ook een telefoonnummer om een Taxi te bestellen.
Ik nam vroeger nog weleens een TreinTaxi, kan dat ook in Michelstadt, scheelt een boel eurootjes op een rit.
Re: Michelstadt } 5 extra taxi's erbij.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } 5 extra taxi's erbij.
 @citaat @citaat
Dank je Jelmer. :thumbup:
Het zijn de details die het hem doen. ;) :P

@citaat
6x7 Tom is/was het telefoon nummer.
Nee geen treintaxi in Michelstadt anders moet het bestuur subsidie verstrekken en daar houd het bestuur niet zo van. :D

Groet Michel
Re: Michelstadt } 5 extra taxi's erbij.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } 5 extra taxi's erbij.
taxi's voor de voetbalfans... :-)
Re: Michelstadt } 5 extra taxi's erbij.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } 5 extra taxi's erbij.
 @citaat
Ondanks dat de voetbalvelden redelijk dichtbij liggen vanaf het station zou het zomaar kunnen Wim maar denk dat ze meer naar het stoomfestival gaan rijden. :)

Groet Michel
Re: Michelstadt } 5 extra taxi's erbij.
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Michelstadt } 5 extra taxi's erbij.
Makkelijk die taxibordjes. Die kun je nu op allerlei voertuigen plakken Michel! Een taxiloc, een taxitractor, een taxi bestelbus noem maar  op. :D
Re: Michelstadt } 5 extra taxi's erbij.
Een leuke om er voor de grap op de taxi standplaats tussen te zetten?: Herpa 301480
Re: Michelstadt } 5 extra taxi's erbij.
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Michelstadt } 5 extra taxi's erbij.
 @citaat
Ja die is leuk (en heeft kennelijk echt bestaan)  :thumbup:
Re: Michelstadt } 5 extra taxi's erbij.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } 5 extra taxi's erbij.
Citaat van: Maarten Marklin op woensdag 29 september 2021, 12:48:07
Makkelijk die taxibordjes. Die kun je nu op allerlei voertuigen plakken Michel! Een taxiloc, een taxitractor, een taxi bestelbus noem maar  op. :D

Ze zijn zeker makkelijk Maarten maar zo gemakkelijk gaat het niet uiteraard zitten er wel regel(s) aan het gebruiken van een taxibord in Michelstadt. ;)
Een 4 deursauto en een werkende radio en airco. :P

Citaat van: NL-modelspoor op woensdag 29 september 2021, 15:45:46
Een leuke om er voor de grap op de taxi standplaats tussen te zetten?: Herpa 301480

Mocht is deze mooie vrachtwagen waar ik trouwens soms op rij ergens tegenkomen dan gaat hij zeker mee naar huis toe inderdaad een leuk dingetje om er tussen te zetten als grap want om te werken als taxi in Michelstadt komt hij 2 deuren te kort. :D
Het nummer Johan staat genoteerd op de lijst met hebbedingetjes bedankt voor het nummer. :thumbup:

Citaat van: Wimdouwe op woensdag 29 september 2021, 17:46:19
@citaat
Ja die is leuk (en heeft kennelijk echt bestaan)  :thumbup:

Zeker leuk Wim ik wist niet dat hij ook echt heeft bestaan weer wat geleerd. :P :thumbup:

Groet Michel
Michelstadt } 12 Holcim zelflossers.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } 12 Holcim zelflossers.
Gisteren aan het eind van de middag werden mijn 12 Holcim zelflossers afgeleverd door de pakketbezorger.
Alleen ging ik gisteravond op visite dus kon ik de doos van mijn favoriete Duitse dealer pas heden ochtend openmaken.
En ja hoor daar waren zij de 2 setjes van Märklin (46333) zodat Michelstadt weer een fraaie sleep rijker is en ja dat rode valt mooi op en ikzelf ben gek op slepen in kleur het geel van de postwagons het witte van de SBB Cargo containers het groen van de GreenCargo schitterend vindt ik dat om naar te kijken als het langsrijd.
Maar ik dwaal af deze Holcim zelflossers is mijn 2de sleep van deze Zwitserse beton centrale en het smaakt naar meer moet ik bekennen. :P

De zelf lossers hebben een hele lage lading die je niet één 2 3 ziet dus worden deze later gevuld met grondstoffen om cement te maken dus even de juiste kleur opzoeken en dan kijken waar ik dat dan kan bestellen.

Hierbij wat foto's van de aanwinsten en de vierde foto is met de laatst gekochte loc ervoor de Re 620 van de SBB Cargo.

Nu is het wachten op de volgende aanwinsten helaas wacht mijn Duitse dealer op Märklin maar zodra ze binnen zijn worden ze meteen verstuurd richting Michelstad. :)

Groet Michel
Re: Michelstadt } 12 Holcim zelflossers.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } 12 Holcim zelflossers.
Mooie set Michel.
Vooral de kleur.

Henk
Re: Michelstadt } 12 Holcim zelflossers.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Michelstadt } 12 Holcim zelflossers.
 B) Mooie sleep heb je er weer bij. :thumbup:
Het is eventueel wel handig om eerst een stukje piepschuim of zoiets in de zelflossers te leggen en dan de lading er overheen, scheelt een hoop.

Dirk-Jan