Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Citaat van: Tony op maandag 19 april 2021, 10:09:29
Licht zat, Mies  :thumbup:
Die voetballers moeten straks 's avonds nog een zonnebril op  :D
Misschien ook leuk als minidio en schemerlamp op je nachtkastje  :idea:
Grtz Tony

Zeker licht zat Tony. :P
Pas als het veld goed legt wordt het licht afgesteld misschien wordt het wat zachter al hou ik wel van felle verlichting. :)
Nee laten we er maar geen nachtlampje van maken. ;)

Citaat van: iTom op maandag 19 april 2021, 11:13:52
Mooi hoor, je kan het nog mooier maken met een PWM aansturing, via de DCCNext is dat makkelijk aan te sturen.
Dan floepen ze niet in eens aan maar starten ze traag op en gaan ook weer traag uit.
Je kan achter de Step-down een spanningsmetertje hangen met een verlicht display.
KLIK
Tom, bedankt voor de link  :thumbup: erg interessant dat traag opstarten en traag uitgaan.
Ik zal eens zo een PWM aansturing bestellen als ik weer eens wat bij Ali besteld.

Citaat van: Haradigi op maandag 19 april 2021, 11:25:52
Hi Michel,
We worden (gelukkig)  allemaal wat ouder en misschien wel vergeetachtig......
Kom gerust nog eens op de koffie dan leg ik het nog een keertje uit (of voor wat anders), als ik het nog weet  ;)
groet
Harald

Vergeetachting ben ik soms nu al al moet ik wel veel onthouden tegenwoordig dus is het best logisch dat ik / we soms wat vergeten. ;)
We gaan het zeker nog eens overdoen Harald. :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Citaat van: h0_miessie op maandag 19 april 2021, 03:02:49
Ik heb er 10 gekocht dus kan ik ergens anders ook wat licht laten schijnen.
Volgens mij probeer je je eigen hoogtezon te bouwen, zodat je lekker vanuit je luie stoel bij het aanschouwen van je treinen bruin wordt.

Goh, je hebt thuis modeltreinen en zit veel op zolder?
Nou je komt toch zeker nog vaak genoeg buiten gezien je kleurtje ... :D :D

Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Wel jammer dat "the wave" nog niet kan Michel :-(

Je zou haast zeggen we missen het publiek :D

Maar zet ze na 22.00u wel uit anders denken ze dat je nog open bent :-) :-)

Harald heeft je een goede workshop gegeven zo te lezen, en toekomstige verlichting mag haast geen problemen meer opleveren voor jou  ;)

Veel succes met de verlichting en afbouw van je voetbalveldje :thumbup:

Groeten,

Hans V200.0
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Citaat van: Eric-Paul op dinsdag 20 april 2021, 11:53:30
Volgens mij probeer je je eigen hoogtezon te bouwen, .........

Nou Erik-Paul als je goed leest zie je dat er een "regelaar" tussen komt om het mooi in te stellen.
En Michel wil zich niet verbranden.... wel met een biertje erbij en kijken naar al dat moois.   :thumbup:

groet
Harald
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Citaat van: Eric-Paul op dinsdag 20 april 2021, 11:53:30
Citaat van: h0_miessie op maandag 19 april 2021, 03:02:49
Ik heb er 10 gekocht dus kan ik ergens anders ook wat licht laten schijnen.
Volgens mij probeer je je eigen hoogtezon te bouwen, zodat je lekker vanuit je luie stoel bij het aanschouwen van je treinen bruin wordt.
Goh, je hebt thuis modeltreinen en zit veel op zolder?
Nou je komt toch zeker nog vaak genoeg buiten gezien je kleurtje ... :D :D


Dus bij het volgende bezoek aan Michelstadt maar je zonnebril meenemen Eric-Paul en zonnebrand anders verbrand je misschien wel op zolder. :D
Maar dat van die luie stoel klopt aardig. :)

Citaat van: Hans V200.0 op dinsdag 20 april 2021, 21:48:45
Wel jammer dat "the wave" nog niet kan Michel :-(
Je zou haast zeggen we missen het publiek :D
Maar zet ze na 22.00u wel uit anders denken ze dat je nog open bent :-) :-)
Harald heeft je een goede workshop gegeven zo te lezen, en toekomstige verlichting mag haast geen problemen meer opleveren voor jou  ;)
Veel succes met de verlichting en afbouw van je voetbalveldje :thumbup:
Groeten,
Hans V200.0
Zonder wave zijn de Preisertjes wel lekker rustig Hans. ;)
Beetje bij beetje komen de tribunes vol te zitten met Preisertjes want best sfeervol is om naar te kijken.
De sfeerverlichting is zeker door Harald gemaakt en geeft weer vele ideeën om het nog mooier te maken.
Zeker ook de tips van andere forumleden helpen daar zeker bij.
Dank je wel Hans gaat zeker lukken.

Citaat van: Haradigi op dinsdag 20 april 2021, 22:03:59
Citaat van: Eric-Paul op dinsdag 20 april 2021, 11:53:30
Volgens mij probeer je je eigen hoogtezon te bouwen, .........
Nou Erik-Paul als je goed leest zie je dat er een "regelaar" tussen komt om het mooi in te stellen.
En Michel wil zich niet verbranden.... wel met een biertje erbij en kijken naar al dat moois.   :thumbup:
groet
Harald

Die regelaar gaat er zeker komen Harald.
Nee verbranden doe ik zelden wordt meestal meteen egaal bruin. :P
En een biertje drink is bijna nooit op zolder want de controleur moet wel helder blijven denken he. ;)

Groet Michel
Michelstadt } Trix Express.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } Trix Express.
Gisteren kreeg ik van een vriend 2 dozen met treinenspullen want die hadden ze gevonden bij het opruimen van het huis van zijn overleden schoonvader.
Nadat ze weer vertrokken waren heb ik de dozen bekeken waar ik ondertussen best wel nieuwsgierig was geworden naar de inhoud.

In de grote doos zat wat lossen rails en een Lima 1220 loc en 2 NS rijtuigen en een autotransportwagon met nog wat plastiek auto's erbij.
Ook zat er nog wat rails bij waarvan het merendeel helaas stuk was.

In de kleinere witte doos zat een mooie rode doos met een afdruk van een grote stoere loc met onderaan Trix Express en 2 stickertjes Sinterklaas erop geplakt.
Toen ik de deksel eraf haalde lag daar een schattig klein stoomlocje in en 2 metalen rijtuigen ook lag er witte doos veel rails 42 rechte rails waarvan nog 11 in doos 9 bochten 1 kleine rechte rails en 2 wissels.
Alles rails hebben ipv puko's draad in het midden en sommige zien er nog nieuw uit ook zitten er 2 trafo's in de doos waarvan één de snoer verlengd is.

Maar het alle mooiste althans dat vindt ik zijn de 15 boekjes van februari 1958 nummer 10 tot oktober 1965 nummer 24 van de Trix Express Dienst nieuwsblad voor de Trix Expressvriend die allen in perfecte staat zijn en nog in een originele envelop uit Duitsland met een stempel van 10 cent erop.
Ook zaten er nod wat uitvouwbare Hema folder in en een bouwplaat van een stoomloc en een prachtig boekje Trix 1:90 handboek van het spoorbedrijf (eerste druk).

Uiteraard ben ik zeer verheugd met deze oude spullen waarvan de Lima zet toch verkocht gaat worden maar de Trix Express een mooi plekje in de vitrine gaat krijgen en voor de deksel van de doos moet ik nog een mooi plekje vinden in huis maar dat gaat wel lukken.

Voor de rest ben ik nog steeds lekker aan het rijden in Michelstadt en wacht ik op spullen van Ali om de verlichting in diverse locloodsen aan te passen zodat ze allemaal een andere lichtsterkte krijgen ipv allemaal gelijke sterkte.

Groet Michel
Re: Michelstadt } Trix Express.
Erg leuk zo'n oude set, maar het past verder niet bij jouw moderne Zwitserse Marklin locomotieven. Ik heb ooit ook zo'n lima set gekregen, gelukkig wist ik iemand die er wel iets mee deed. Je kan het misschien ook gebruiken voor een sloperij.
Re: Michelstadt } Trix Express.
Nou Michel je hebt leuke vrienden. Soms vindt men schatten op zolder.
Draag er goed zorg voor en geniet van het uitzicht in de vitrine.

Luc
Re: Michelstadt } Trix Express.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } Trix Express.
-MICHEL,
Ja, die "OUDHEID"! Wat een tijd was dat, omdat ik ook nog wat hele oude spulletjes van Märklin uit die tijd bezit. Boekjes en folders gewoon bewaren; immers die nemen vrijwel geen plaats in. Ja, en die andere 'oudjes' dan? Nou, probeer deze te verkopen op de 'beurs' in Houten. Jij zult er geen 'bijgedachten' bij hebben. Daarna zou ik die 'vriend' nog iets geven, omdat hij aan jou heeft gedacht. Een wederdienst wordt altijd op prijs gesteld, maar op jouw modelbaan gaat het zeker niet passen. Plakboek en/of vitrine: helemaal O.K.!

Maar het is zeker leuk, om dit alles hier te tonen! Zo oud en nog in zo'n goede staat, is het bewaren waard.
:thumbup: 8o :-)
Re: Michelstadt } Trix Express.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } Trix Express.
Michel,

Wat leuk om die oude spullen zo nog eens in je handen te krijgen. Ik denk dat materiaal en documenten best veel WOSA punten opleveren :D. Maar dan wel alles zorgvuldig bewaren en (deels) in de vitrine ;).

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } Trix Express.
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Michelstadt } Trix Express.
Pure nostalgie !
Re: Michelstadt } Trix Express.
Prachtig historisch materiaal.
Dat schattige kleine stoomlocje staat hier ook, wellicht in een iets andere schaal.
Ben benieuwd ..... functioneert het nog?
Greetz, Arjan
Re: Michelstadt } Trix Express.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } Trix Express.
Hi Michel,

Leuk spul heb je gekregen en uiteraard dat stoomlokje is het leukste.  ;)

groet
Harald
Re: Michelstadt } Trix Express.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Michelstadt } Trix Express.
Leuk, leuk, leuk. Die Trix Expres rails wordt tegenwoordig nog wel eens gezocht. Mijn vader, en daarmee mijn eerste treinbaan, gebruikte deze rails voor Märklin materieel. Die metalen 'klapper'rail die Märklin toen had vond hij maar niks.
En wist je dat die Lima lok het enige model van de 1200 is in de exacte maat 1:87. Staat alleen iets te hoog op zijn draaistellen maar dat is makkelijk aan te passen.
Re: Michelstadt } Trix Express.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Trix Express.
Mooie verrassingen, Mies  :thumbup:

Je zou de NS-loc ook in een loods kunnen zetten als stukje extra scenery en de wagons weer wegdoen als ze je niet bevallen.
Ik zou zeker eens proberen om dat Trix baantje op te zetten en te kijken, of je het zaakje aan de praat kunt krijgen.
Zulke oude boekjes zijn altijd smullen  :P

Grtz Tony
Re: Michelstadt } Trix Express.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: Michelstadt } Trix Express.
 :) Mooie oude spulletjes heb je gekregen, die Trix Express set is ook een plaatje of het nou werkt of niet. B)
En leuke oude catalogussen, die van de Hema zie je niet veel. 8)
Vroeguh waren sommige dingen toch beter, gewoon al jengelend aan de hand van moeders mee naar de Hema en daar treintjes vinden
tussen het keukenspul, handdoeken, witte onderbroeken en Hema worst, hoe simpel toch zo mooi kan zijn. O:-D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } Trix Express.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Michelstadt } Trix Express.
Ha die Michel.
Bijzonder leuk om dit te lezen en nog mooier om dit te kunnen bekijken! :thumbup:
Voor mij allemaal oude jeugd herinneringen omdat ik dit vroeger altijd in de winkels stond te bewonderen om héél af en toe iets te kopen wat geen Märklin was en ik toch wel graag wilde hebben.

Veel plezier met deze prachtige "nostalgische" modelspoor historie.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: Michelstadt } Trix Express.
Mooi Sinterklaascadeautje heb je gekregen!

Ben het wel met Tony eens: die loc als "statisch object" in / bij de locloods zetten geeft een mooi beeld.

Geniet er van,
Groet,
Roel
Re: Michelstadt } Trix Express.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } Trix Express.
Pure verwennerij, Michel! Die NS rijtuigen heb ik hier ook nog liggen, maar de metalen versie van M is toch wel veel mooier.
Het Trix-setje is natuurlijk ook heel smaakvol, zou het nog rijden? Check wel even of t netsnoer nog soepel en goed geïsoleerd is!
Re: Michelstadt } Trix Express.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Trix Express.
Citaat van: frank-103 op zondag 25 april 2021, 08:32:34
Erg leuk zo'n oude set, maar het past verder niet bij jouw moderne Zwitserse Marklin locomotieven. Ik heb ooit ook zo'n lima set gekregen, gelukkig wist ik iemand die er wel iets mee deed. Je kan het misschien ook gebruiken voor een sloperij.

Het zijn zeker leuke set en ja helaas geen Zwitsers maar dat mag de pret zeker niet drukken.
Leuk idee dat van die sloperij bedankt voor het idee Frank. :P

Citaat van: lucdiels op zondag 25 april 2021, 09:26:28
Nou Michel je hebt leuke vrienden. Soms vindt men schatten op zolder.
Draag er goed zorg voor en geniet van het uitzicht in de vitrine.
Luc

Ja er ligt blijkbaar genoeg op zolders Luc en gelukkig dacht mijn vriend en vrouw meteen aan mij. :P
Ik zal er zeker goed voor zorgen en ja ook zal ik vaak van het uitzicht op de vitrine genieten. :)

Citaat van: GWS op zondag 25 april 2021, 09:32:32
-MICHEL,
Ja, die "OUDHEID"! Wat een tijd was dat, omdat ik ook nog wat hele oude spulletjes van Märklin uit die tijd bezit. Boekjes en folders gewoon bewaren; immers die nemen vrijwel geen plaats in. Ja, en die andere 'oudjes' dan? Nou, probeer deze te verkopen op de 'beurs' in Houten. Jij zult er geen 'bijgedachten' bij hebben. Daarna zou ik die 'vriend' nog iets geven, omdat hij aan jou heeft gedacht. Een wederdienst wordt altijd op prijs gesteld, maar op jouw modelbaan gaat het zeker niet passen. Plakboek en/of vitrine: helemaal O.K.!
Maar het is zeker leuk, om dit alles hier te tonen! Zo oud en nog in zo'n goede staat, is het bewaren waard.
:thumbup: 8o :-)

Oudheid is nostalgie Gerard dus een mooi stukje geschiedenis waar je altijd nog van kan genieten op de baan of in de vitrine.
De boekjes zijn zo wie zo erg leuk om door heen te bladeren wat ik zeker zal doen als ik na een werkdag rustig op de bank zit.
Nee bij onze vriendschap hoeft dat niet ik krijg wat van jouw dan krijg jij ook wat aan een handdruk en glinster ogen heeft hij en zijn vrouw genoeg soms heb ik wat voor hun en hun weer wat voor mij geven en nemen.
Leuk dat jij ook nog vele oude spullen hebt bewaard. :thumbup:

Citaat van: Wico op zondag 25 april 2021, 09:36:56
Michel,
Wat leuk om die oude spullen zo nog eens in je handen te krijgen. Ik denk dat materiaal en documenten best veel WOSA punten opleveren :D. Maar dan wel alles zorgvuldig bewaren en (deels) in de vitrine ;).
Groeten,
Wico
Had was zeker een leuke verrassing toen ze hier op de stoep stonden met de 2 dozen voor leuke hebbedingetjes.
Ja het zal wel wat WOSA punten opleveren zeker de in perfecte staat zijnde Trix boekjes daar zal de WOSA blij mee zijn als denk ik dat ze die wel in hun archieven hebben leggen.
Alles wordt bewaard zeker de Trix boekjes en de Triix Express doos want het nostalgiese straalt ervan af heerlijk die oude geur ook. :P

Citaat van: Wim op zondag 25 april 2021, 09:52:31
Pure nostalgie !

Zeker weten Wim. :)

Citaat van: ArjanBosman op zondag 25 april 2021, 10:06:09
Prachtig historisch materiaal.
Dat schattige kleine stoomlocje staat hier ook, wellicht in een iets andere schaal.
Ben benieuwd ..... functioneert het nog?
Greetz, Arjan
Mooi he Arjan dat historisch spul.
Ik zal een kijken hoe ik het moet aansluiten met de trafo die erbij zit ik zal het eens proberen om hem een stukje te laten rijden.

Citaat van: Haradigi op zondag 25 april 2021, 10:17:15
Hi Michel,
Leuk spul heb je gekregen en uiteraard dat stoomlokje is het leukste.  ;)
groet
Harald

Ik had al een vermoeden Harald dat jij dat stoomlocje wel leuk zou vinden. :P
En gelijk heb je want het is ook een heel leuk locje. ;)

Citaat van: Lobomotion69 op zondag 25 april 2021, 10:26:24
Leuk, leuk, leuk. Die Trix Expres rails wordt tegenwoordig nog wel eens gezocht. Mijn vader, en daarmee mijn eerste treinbaan, gebruikte deze rails voor Märklin materieel. Die metalen 'klapper'rail die Märklin toen had vond hij maar niks.
En wist je dat die Lima lok het enige model van de 1200 is in de exacte maat 1:87. Staat alleen iets te hoog op zijn draaistellen maar dat is makkelijk aan te passen.

Ik vindt het ook heel erg leuk Henk deze oude spullen ben er zeer content mee.
Leuk om te lezen dat je vader ook deze rails gebruikte en ik zal een kijken of er iemand is die deze rails zoekt.
Bedankt voor de informatie omtrent de 1200 en de exacte maat want dat winst ik niet.
Ik zal eens kijken morgenmiddag na het werk hoe hij staat op zijn draaistellen.

Citaat van: Tony op zondag 25 april 2021, 10:30:39
Mooie verrassingen, Mies  :thumbup:
Je zou de NS-loc ook in een loods kunnen zetten als stukje extra scenery en de wagons weer wegdoen als ze je niet bevallen.
Ik zou zeker eens proberen om dat Trix baantje op te zetten en te kijken, of je het zaakje aan de praat kunt krijgen.
Zulke oude boekjes zijn altijd smullen  :P
Grtz Tony

Het was / is zeker een mooie verrassing wat ik totaal niet verwacht had.
Dat was die NS loc in een loods neerzetten is een leuk idee wat ik zeker ga doen kijken waar hij mooi staat of in een locloods of op een spoortje bij de rolbrug.
Ik ga het zeker proberen om het leuke stoomlocje aan de praat kan krijgen.
Ja de boekjes zijn geweldig zeker ook omdat ze nog in de oorspronkelijke envelop zitten. :P

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 25 april 2021, 10:55:50
:) Mooie oude spulletjes heb je gekregen, die Trix Express set is ook een plaatje of het nou werkt of niet. B)
En leuke oude catalogussen, die van de Hema zie je niet veel. 8)
Vroeguh waren sommige dingen toch beter, gewoon al jengelend aan de hand van moeders mee naar de Hema en daar treintjes vinden
tussen het keukenspul, handdoeken, witte onderbroeken en Hema worst, hoe simpel toch zo mooi kan zijn. O:-D
Dirk-Jan

De Trix Express set is zeker een plaatje maar ook de uitvouwbare Hema folders zij prachtig en in perfecte staat.
Inderdaad met moeders mee naar de Hema als we naar de tandarts waren geweest die zat er naast namelijk kreeg ik altijd een halve Hema worst en daar kon kleine miessie er wel 10 van op als het moest ja mooie tijden waren dat Dirk-Jan. :)

Citaat van: AlbertJan op zondag 25 april 2021, 11:55:29
Ha die Michel.
Bijzonder leuk om dit te lezen en nog mooier om dit te kunnen bekijken! :thumbup:
Voor mij allemaal oude jeugd herinneringen omdat ik dit vroeger altijd in de winkels stond te bewonderen om héél af en toe iets te kopen wat geen Märklin was en ik toch wel graag wilde hebben.
Veel plezier met deze prachtige "nostalgische" modelspoor historie.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 

Het roept meteen herinneringen op AlbertJan dit oude spul. :P
Ik had vroeger schoolzwemmen in het centrum van Amsterdam en in de straat zat ook Boon een speelgoedwinkel daar ging ik altijd met mijn vriendje kijken bij de treinenafdeling want hij had een Märklin treinbaan op een plaat in zijn kamer.
Dank je wel gaat helemaal goed komen AlbertJan.

Citaat van: RoelMarklin op zondag 25 april 2021, 15:31:30
Mooi Sinterklaascadeautje heb je gekregen!
Ben het wel met Tony eens: die loc als "statisch object" in / bij de locloods zetten geeft een mooi beeld.
Geniet er van,
Groet,
Roel

Ja die Sinterklaas stickertjes zaten op de voorkant van de rode doos Roel.
Het idee van Tony van de 1200 loc spreekt mij erg aan Roel dus ga ik daar een leuk plaatsje voor vinden bij één van de 3 locloodsen in Michelstadt de 4de en 5de zijn namelijk voor de stoomlocs.

Citaat van: Hanzi op zondag 25 april 2021, 19:10:09
Pure verwennerij, Michel! Die NS rijtuigen heb ik hier ook nog liggen, maar de metalen versie van M is toch wel veel mooier.
Het Trix-setje is natuurlijk ook heel smaakvol, zou het nog rijden? Check wel even of t netsnoer nog soepel en goed geïsoleerd is!

Zeker verwennerij Hans.
Ik zal eens kijken hoe ik het moet aansluiten en ja ik zal dan het netsnoer nakijken of die nog te gebruiken is.


Groet Michel
Re: Michelstadt } Trix Express.
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Michelstadt } Trix Express.
Misschien een apart baantje maken met het trix spul, en dan met de kerst onder de kerstboom?
Re: Michelstadt } Trix Express.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Michelstadt } Trix Express.
Michel,

Nostalgie!! Het virus opgepakt door een setje Trix zoals deze, en nog steeds in bezit. Volgens mij is dit wel een lokje die destijds in twee versies is uitgebracht, namelijk als 4,5 volt "batterijlokje" en een 12v versie. Mocht de trafo het niet meer doen dan moet je oppassen met je snelheid (ze lopen namelijk heel hard op 12V  :mrgreen:)
Wees er wel heel zuinig op, de meeste lokjes zie je namelijk zonder schoorsteentje (die van mij ook), ze breken snel af.
Zou het waarderen als je de moeite eens zou willen nemen om het pijpje op te meten, misschien dat ik dan een vervangertje kan maken...
Re: Michelstadt } Trix Express.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Trix Express.
 @citaat  @citaat

Dat zou een idee kunnen zijn om er een kerstboombaantje van te maken Wim maar ik heb al een leuke plaats voor het schattige locje gevonden.
Wij hebben bij de trap een stukje open bij de opgang van de verdieping daar staan 2 wagonnetjes met onze namen erop die we hebben gekocht in Hamburg dus daar komt hij voor te staan.

@citaat

Ik zal het in de gaten wat betreft de snelheid Chris als ik hem ga aansluiten bedankt voor de tip. :thumbup:
De lengte van het schoorsteentje is ongeveer 1,6 cm zie foto.

Groet Michel
Re: Michelstadt } Trix Express.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Michelstadt } Trix Express.
Hoi Michel,

Ben door een gestopte modeltreinliefhebber ook an dat oudere Trix spul gekomen.

Heb nog een mooie stomer in de aanbieding en een V100 in ganz metal dus erg zwaar.

Volgens de stamtafel zou ik er al een koper voor hebben, maar die reageerde niet dus komt het weer in de verkoop.

Of misschien wel niet......

Groeten,

Hans V200.0
Re: Michelstadt } Trix Express.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Trix Express.
 @citaat

Leuk Hans dat jij ook aan dat mooie oude spul bent gekomen.
Ja het is zeker zwaar maar de V100 zal zeker nog wel wat zwaarder zijn.
Jammer dat de mogelijke verkoper niet meer reageert en nee helaas heb ik geen interesse hier in wat ik heb is leuk maar uitbreiding ervan nee.
Succes met de eventuele verkoop of zelf houden in een vitrine zetten en genieten van het moois.

Groet Michel
Michelstadt } museum wagon 2021.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } museum wagon 2021.
Toen ik in het topic van Piet (Pab) de prachtige museum wagon 2021 zag verschijnen wilde ik deze prachtige wagon ook natuurlijk hebben en aangezien dit jaar er geen vakantie richting zuid Duitsland zal zijn besloot ik Piet een PB te sturen met de vraag waar hij de mail had heen gestuurd.
Nadat ik van Piet een PB terug had gekregen met het mailadres heb ik op 17 april een mail gestuurd naar Märklin en op 21 april kreeg ik al mail terug met de mededeling dat de wagon opgestuurd ging worden richting mijn huis.

En vandaag kwam de post met de museum wagon 2021 binnen gereden en wat ik al zag bij Piet hij is erg mooi en het mes wat er bij zit is een leuk hebbedingetje wat trouwens niet gebruikt gaat worden maar lekker in het blik blijft zitten.

De wagon heeft ondertussen al een plekje in de vitrine gekregen met een stickertje met het nummer eronder.

Groet Michel
Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
Michel,

Gefeliciteerd weer met deze aanwinst :thumbup:. Het is een mooie wagon met extra messie :P. Het was volgens mij ook al weer een tijdje geleden dat de display was gebruikt, dus het werd wel weer eens tijd ;).

Misschien wel grappig om te vertellen, maar Piet (PAB) was meer dan dertig jaar geleden in Den Haag mijn manager 8o. En toen had hij al een prachtige baan en een grote collectie stomers.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
-MICHEL,
Wat een prachtige aanwinst is dit weer! En wat een "messcherpe" opdruk van deze jaarwagen 2021! Ja, die DICK heeft inderdaad mooie messen, maar ook messcherpe prijzen! Jij hebt je met dit exemplaar niet in de vingers gesneden!  :thumbup: :-)
Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
Weer een mooie aanvulling op je verzameling, Mies  :thumbup:
Met dat mes kun je toch minstens iedere dag een keer een broodje smeren, voordat je naar de zolder gaat  :P

Grtz Tony
Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
 B) Ik vind het een mooie wagon, maar dat messie is een beetje een flutdingetje. :roll:
:o) Ze hadden beter dat hakmessie van de afbeelding  erbij kunnen doen,
kan je gelijk met het broodje smeren stukken kaas afhakken van een kaaswiel (hele kaas).:D

Dirk-Jan (Kaaskop)
Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
 @citaat
Flutdingetje? Doe de afmetingen eens maal 87  >:-D
Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
 @citaat
@citaat @citaat
Ja dat hakmes vind ik ook stukken mooier, maar ik denk dat die niet in het doosje past  :P
Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
 @citaat

:o) Wagon weglaten, dan past dat hakmes wel. :mrgreen:

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
Dat mes valt zeker tegen, in vergelijking met de afbeelding op de doos :)
Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
Ik moet ook eerlijk melden dat ik van het mes wel iets meer had verwacht. Ook van het bedrijf zelf.

Een mes in een doos stoppen die nog geen 5 Euro kost. Had iets meer verwacht daarvan.
Gezien het over het mes gaat

https://www.dick.de/de/koch-und-fleischerwerkzeuge/produkte/prodynamic-die-leichte-serie-1
Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
Citaat van: Wico op donderdag 29 april 2021, 07:52:58
Michel,
Gefeliciteerd weer met deze aanwinst :thumbup:. Het is een mooie wagon met extra messie :P. Het was volgens mij ook al weer een tijdje geleden dat de display was gebruikt, dus het werd wel weer eens tijd ;).
Misschien wel grappig om te vertellen, maar Piet (PAB) was meer dan dertig jaar geleden in Den Haag mijn manager 8o. En toen had hij al een prachtige baan en een grote collectie stomers.
Groeten,
Wico

Het is weer een fraai vitrine model Wico en zeker met het hebbedingetje van een mesje erin maakt het extra leuk om te verzamelen.
Klopt de display wordt helaas niet zoveel meer gebruikt zeker met de Preisertjes aankopen niet.
Leuk om te lezen dat Piet je oude manager is geweest extra leuk om elkaar hier weer te ontmoeten.
Ja dat geloof ik meteen dat Piet toen al een mooie baan had en de grote collectie stomers mag er wezen vooral hoe Piet ze op de foto zet is altijd een plezier om naar te kijken. :P

Citaat van: GWS op donderdag 29 april 2021, 08:09:30
-MICHEL,
Wat een prachtige aanwinst is dit weer! En wat een "messcherpe" opdruk van deze jaarwagen 2021! Ja, die DICK heeft inderdaad mooie messen, maar ook messcherpe prijzen! Jij hebt je met dit exemplaar niet in de vingers gesneden!  :thumbup: :-)

Dank je wel Gerard.
Het is zeker een messcherpe afdruk op deze fraaie museum wagon.
Helaas zijn goede messen wat prijzig wij hebben hier messen van WMF en van het Zwitserse merk Victorinox vlijmscherp dat wel weer maar het blijf scherp en mooi.

Citaat van: Tony op donderdag 29 april 2021, 11:45:32
Weer een mooie aanvulling op je verzameling, Mies  :thumbup:
Met dat mes kun je toch minstens iedere dag een keer een broodje smeren, voordat je naar de zolder gaat  :P
Grtz Tony

Zeker een mooi aanvulling Tony ben er zeer verguld mee.
Als ik na een werkdag naar zolder ga zit ik nog vol van de lunch vroeg beginnen betekend ook vroeg eten en nee eten doe ik bijna nooit op zolder dat lijd weer af van het kijkgenot naar te treinen. ;)

Citaat van: Dirk-Jan op donderdag 29 april 2021, 13:58:23
B) Ik vind het een mooie wagon, maar dat messie is een beetje een flutdingetje. :roll:
:o) Ze hadden beter dat hakmessie van de afbeelding  erbij kunnen doen,
kan je gelijk met het broodje smeren stukken kaas afhakken van een kaaswiel (hele kaas).:D
Dirk-Jan (Kaaskop)

Daar had ik het ook over met een vriend dat het grote hakmes beter had geweest zeker als het op de doos staat maar ach dit kleine mesje is ook leuk en blijft lekker in de doos zitten.
Een multifunctioneel mes dus wat alles kan hakken smeren enz. :D

Citaat van: Eric-Paul op donderdag 29 april 2021, 16:08:11
@citaat
Flutdingetje? Doe de afmetingen eens maal 87  >:-D

Scherp Eric-Paul heel scherp. :P :thumbup:

Citaat van: Wimdouwe op donderdag 29 april 2021, 17:16:11
@citaat
@citaat @citaat
Ja dat hakmes vind ik ook stukken mooier, maar ik denk dat die niet in het doosje past  :P

Die kans is zeer groot Wim dat hij er niet inpaste. ;) :D

Citaat van: Dirk-Jan op donderdag 29 april 2021, 20:49:15
@citaat
:o) Wagon weglaten, dan past dat hakmes wel. :mrgreen:
Dirk-Jan

Dan wordt het toch meer een museum hakmes Dirk-Jan ipv een museum wagon. :P

Citaat van: Vince op donderdag 29 april 2021, 21:22:37
Dat mes valt zeker tegen, in vergelijking met de afbeelding op de doos :)

Men had beter het mes in de doos op het blik kennen zetten Vincent.

Citaat van: Hitmaan op donderdag 29 april 2021, 21:30:33
Ik moet ook eerlijk melden dat ik van het mes wel iets meer had verwacht. Ook van het bedrijf zelf.
Een mes in een doos stoppen die nog geen 5 Euro kost. Had iets meer verwacht daarvan.
Gezien het over het mes gaat
https://www.dick.de/de/koch-und-fleischerwerkzeuge/produkte/prodynamic-die-leichte-serie-1

Het bedrijf kon ik ook niet Tony nadat de museum wagon bekend werd heb ik hun site bezocht.
Maar het mes voor 5 euro heeft weer geen Märklin op het lemmet staan. ;) :P


Groet Michel
Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
Benieuwd of deze wagon ook in Amerika verkocht wordt hahaha

Ik vergeet nooit het spandoek bij de wedstrijd Feyenoord tegen Young Boys.....

https://www.fr12static.nl/images/system/15853/850x400-spandoek1.jpg
Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
 @citaat

Goede vraag Barry of hij ook in Amerika verkocht wordt ik zou het eerlijk gezegd niet weten.
Ja zo krijgt de naam Dick een hele andere betekenis.  :P
Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
Hoi Michel,

Ik denk dat de Amerikaanse verzamelaar die, net als wij ook even de moeite neemt een mailtje naar Göppingen te sturen,  het model ook via de post thuis krijgt.
Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

online
Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
Citaat van: Barry1972 op zondag 02 mei 2021, 16:34:45
Ik vergeet nooit het spandoek bij de wedstrijd Feyenoord tegen Young Boys.....

https://www.fr12static.nl/images/system/15853/850x400-spandoek1.jpg
:offtopic:
Het spandoek van FC Emmen tegen Feyenoord mag er ook zijn
https://www.dumpert.nl/item/7432779_f769486a


Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
 :offtopic:
Over Amerikanen gesproken: Zij snappen ook niet dat een politieserie met agenten De COCK en zijn collega DICK Vledder hier serieus wordt genomen. (laatste was een onbewust woordgrapje :P)

En weer naar Michel zijn baan!
Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
Citaat van: Hans Biere op maandag 03 mei 2021, 11:06:57
Hoi Michel,
Ik denk dat de Amerikaanse verzamelaar die, net als wij ook even de moeite neemt een mailtje naar Göppingen te sturen,  het model ook via de post thuis krijgt.

Ik denk dat je gelijk hebt Hans.
Zal het eens vragen aan mijn Amerikaanse vriend hoe hij er aan komt.

Citaat van: Meine op maandag 03 mei 2021, 16:14:20
Citaat van: Barry1972 op zondag 02 mei 2021, 16:34:45
Ik vergeet nooit het spandoek bij de wedstrijd Feyenoord tegen Young Boys.....

https://www.fr12static.nl/images/system/15853/850x400-spandoek1.jpg
:offtopic:
Het spandoek van FC Emmen tegen Feyenoord mag er ook zijn
https://www.dumpert.nl/item/7432779_f769486a

Ja Meine voetbalfans zijn zeer creatief in het verzinnen van spreuken op spandoeken. :P

Citaat van: Buzz_4stroke op maandag 03 mei 2021, 16:28:44
:offtopic:
Over Amerikanen gesproken: Zij snappen ook niet dat een politieserie met agenten De COCK en zijn collega DICK Vledder hier serieus wordt genomen. (laatste was een onbewust woordgrapje :P)
En weer naar Michel zijn baan!

Ja het blijven leuke woorden Cock en Dick voor Engelstalige wereldbewoners. :D
Strak plan Chris ik zal gauw weer eens iets plaatsen over de baan.


Groet Michel
Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten.

Het krijgen van oude modeltreinen is altijd erg leuk. Ik heb ook een keer Märklin spoor 0-items van een collega gekregen.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
Hey Michel,

Wat een prachtige aanwinsten.
Ook het krijgen van oude modeltreinen is altijd wel erg leuk.dat zijn nostalgische spullen. :thumbup:

Vandaag zijn we in het huis van mijnouders begonnen met leeghalen. Helaas heb ik toch geen schatten gevonden op de zolder.  >:-D

Grts Freddy



Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } museum wagon 2021.
 @citaat @citaat

Het krijgen van dit soort prachtige treinenspullen is zeker leuk Maikel.
Het leuke locje heeft al een leuke bestemming gekregen op een stukje hout bij de trap waar de wagons staan met de namen van mijn vrouw en ikzelf opstaan.
De 1200 krijgt na de tip van Tony een mooi plekje in een locloods waar de werkpreisertjes hem mogen opknappen.

@citaat

Zeker dat het meteen een nostalgische waarde heeft Freddy vooral omdat ik hem ook van een goede vriend heb gekregen.
Hopelijk vindt je nog een verborgen schat tijdens het leeghalen van de zolder.


Groet Michel
Michelstadt } aanwinst en de bovenleiding klaar en de pantografen omhoog.
Toen ik de Re 460 van circus Knie zag te koop staan in het verkoop hoekje was ik meteen verkocht ik zag de loc al in gedachten met een mooie lange sleep met allemaal circus Knie wagons erachter door Michelstadt rijden en toen mijn vrouw zei koop hem maar dan krijg je die alvast voor je verjaardag was de PB al onderweg om de loc over te nemen.

Het is een prachtige loc met vele licht en geluid functies en die heel mooi en geruisloos rijd over de baan heen voorlopig rijd hij nog als losse loc want er moet eerst gespaard worden voor de wagons van circus Knie maar Michelstadt is weer een fraai Zwitserse loc rijker. :favorite:

Verder is er weer een mijlpaal aan de historie van Michelstadt toegevoegd want de bovenleiding is klaar en we rijden met de pantografen tegen de rijdraad aan wat een mooi en fraai gezicht is dat zeg een plezier om maar te kijken.
Ik heb nu ondertussen een kleine 2 weken proefgereden en we of te wel Jeffrey en ik hoefden maar weinig bij te stellen alles rijd zeer goed zeker bij de wissels waar de draden samen komen en bij de bochtwissels waar het ook zeer goed door heen rijd.

Ik heb wat foto's gemaakt voor de kijker en 2 korte filmpjes de volgende film wordt er één waar geknipt en geplakt wordt waar ik dan een aantal kleine filmpjes aan elkaar kan maken maar daar krijg ik eerst een masterclass van René voor want mijn kennis van dit soort dingen is zeer beperkt.

Wat betreft slijtage aan de pantografen en rijdraad daar weet ik weinig van kan ook niet echt veel erover vinden op het internet wel smeer ik op sommige plekken de rijdraad in met wat ATF wat ik op een wattenstaafje doe misschien geleid het wat beter mijn gevoel zegt dat het geen kwaad kan ook smeer ik soms de pantografen in met ATF zodat er een viltlaagje opkomt.
Verder zag ik bij Sommerfeldt dat een Schleifstück of te wel een contactstrip (stroomafnemer) niet erg duur is dus die site heb ik opgeslagen omdat Märklin deze niet los verkoopt wel hele pantografen.

Nu is het rijplezier nog meer toegenomen en kijk ik met nog meer plezier naar de rijdende treinen met hun pantograaf omhoog.
Zeker bij de locs in tractie is het een mooi gezicht om naar te kijken.

Zoals gezegd ik zal later een langer film maken van diverse korte films van locs met de pantografen omhoog.

Groet Michel




Re: Michelstadt } aanwinst en de bovenleiding klaar en de pantografen omhoog.
Kijk, zo hoort het. Stroomafnemer tegen de draad.  :thumbup:
Re: Michelstadt } aanwinst en de bovenleiding klaar en de pantografen omhoog.
Michel,

Een genot om naar te kijken, die pantografen tegen de draad
Dat maakt het rijden met E-loks echt kompleet.
Mooi werk. Complimenten!

Dirk Jan
Re: Michelstadt } aanwinst en de bovenleiding klaar en de pantografen omhoog.
Ha Michel,

Op je baan kijken naar je schitterend materieel en de automatische trein loop, was al geen straf. Maar nu met de locs met pantho aan de draad is schitterend.

De cirkus Knie loc misstaat hier niet, had Karin goed gezien.

Heel veel rijplezier en kom maar door met  de speelfilm.

Groet, Erik

Re: Michelstadt } aanwinst en de bovenleiding klaar en de pantografen omhoog.
Mooi ! Eindelijk !
Heel gaaf !
en.. zeer realisties !