Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } weer Holcim vrachtwagen is er binnengereden.
Michel, het is weer een leuke vondst van jou. Ik wacht al op de Holcim-fabriek, wordt vast een leuk scenerietje.

Luc
Re: Michelstadt } weer Holcim vrachtwagen is er binnengereden.
Ben benieuwd hoe dat totale plaatje er uit komt te zien!
Re: Michelstadt } weer Holcim vrachtwagen is er binnengereden.
 @citaat @citaat

Luc, het is zeker een leuke vondst waar ik zeer blij mee ben.
Ik hoop wat ik in mijn hoofd heb dat dat er ook zo uitkomt te zien eerst op en rond het voetbalveld het één en andere realiseren daarna komt de betoncentrale aanbod.

@citaat

Ik ook Dick. ;)
Eerst ga ik vast uitzoeken hoe het met de rails en wissel uitkomt want de Holcim betoncentrale moet zeker twee sporen hebben hier in Michelstadt.


Groet Michel
Re: Michelstadt } weer Holcim vrachtwagen is er binnengereden.
Ja, dat snap ik en 2 spoor is ook wel het mooiste uiteindelijk  ;)
Re: Michelstadt } weer Holcim vrachtwagen is er binnengereden.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } weer Holcim vrachtwagen is er binnengereden.
Oei, als je nog maar tijd over hebt om je treinen te laten rijden met al die scenery-fratsen :O.
Re: Michelstadt } weer Holcim vrachtwagen is er binnengereden.
 @citaat @citaat

Ik heb 2 plekken in Michelstadt Dick waar ik de betoncentrale kan plaatsen één is in het spiraal waar hij dan op een plaat zou komen te staan en de ander is op het grote lege stuk bij de trap maar dan moet ik een spoortje onder de baan door maken.
Eerdaags maar even alle opties rustig kijken met mijn vriend René wat het leukst staat en het makkelijkst te maken is. ;)

@citaat

De treinen rijden netjes door Hans terwijl ik lekker aan het denken en uitmeten ben met van alles en nog wat dus daar hoef je je niet meer druk over te maken. ;) :P


Groet Michel
Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Afgelopen dagen zijn er diverse spullen voor op en rond het voetbalveld binnen gekomen zoals de lichtmasten voor om het veld en 73 Preisertjes en Noches en Fallertjes.

Bij de Duitse fans worden de vlagen nog aangepast naar enkel zwart / wit en de fans van SV Micheldorf houden de Deense vlag omdat de grondlegger van de club Deense roots heeft en zo eren ze hem.
Het Duitse elftal blijft in deze kleurencombinatie spelen en de spelers van SV Micheldorf is eigenlijk het elftal van Zwitserland dit omdat ik gek ben op het Zwitsers materiaal wat er rond rijd hier in Michelstadt.
Er komen nog een vele Preisertjes Nochjes en Fallertjes bij maar die komen later aan nu eerst andere dingen maken zoals op de hoeken in het spiraal een akkerland en een hoek met gras waar paarden en koeien worden gestald.
Daarna komt het voetbalcomplex aan de beurt zoals de grond grijs schilderen verlichting in het clubgebouw maken enz enz.

Ook ga ik langs bij Harald die mij wegwijs gaat maken met de weerstandjes bij de lichtmasten zodat die kunnen branden als de verlichting op de baan aangaat.
Ik kijk er nu al naar uit om bij Harald langs te gaan. :)

Veel dingen te doen maar gelukkig heb ik alle tijd maar zin om er aan te beginnen heb ik zeker.

Eerst zo even een stukje gras maken met de door mijn vriend Jeffrey gemaakte grasmaster van een vliegenmepper en natuurlijk moet er ook gereden worden want dat gaat gewoon door zeker nu alles perfect loopt rijd met koploper heb ik tijd om andere dingen te doen zoals de scenery of gewoon lekker in mijn spiraal zitten en kijken naar de prachtige slepen die langskomen maar ook de losse locs die dan met 16 stuks tegelijk rijden is een lust voor het oog en werkt heel rustgevend voor mij.

Verder wens ik iedereen fijne paasdagen toe in deze nog steeds rare tijden.

Groet Michel
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Hi Michel,

Mooie spulletjes heb je binnen gekregen, zeker die masten die zullen hier wel mooi gaan schijnen ....  >:-D
Leuk dat je komt tot spoedig.

groet
Harald
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Niet mis , Mies  :thumbup:

Je verwacht wel rellen en/of opstootjes, als ik dat zo bekijk  :D
Ben benieuwd naar de eerste scenes waarop je nieuwkomers te zien zullen zijn  :P

Grtz Tony

Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Michel,

Mooie aanwinsten, gaat er gezellig druk worden in Michelstadt.
Fijn dat je samen met Harald kan knutselen met weerstandjes en leds.
Zelf ben ik er ook leek in, en zal ook ik eens ergens ten rade moeten gaan om mijn ledlampjes goed te kunnen aansluiten.
Veel suc6, en ik ben benieuwd hoe het straks er allemaal verlicht gaat uitzien.

Grts Freddy
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
-MICHEL,
Het is een prachtige uitbreiding wat er is gearriveerd in jouw Michelstadt! Echt om trots op te zijn en vooral zoals jij het allemaal hebt beschreven. Samenwerken met Harald om de verlichting in goede staat te gaan brengen zal zeker veel nut geven aan alles wat jij zelf nog te doen zult hebben. Goed onthouden en dan die dingen ook zelf gaan uitvoeren. Er staat jou nog veel te doen na de 'leer van weerstanden'! Dat wordt nog wat!
Veel suk6 en plezierige Paasdagen!
(Groeten aan Karin)

Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Dat wordt een drukke boel daar in Michelstadt, gezellig! Die Deense fans zouden hier in Lilleby ook niet misstaan; op het terras van de plaatselijke "kro" dan wel te verstaan, want plek voor een voetbalveld is hier echt niet.
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
 :) Je hebt er een leuke verzameling inwoners bij, ik zie zelfs de Kerstman, mooi op tijd trouwens :D, en die Hagen von Ortloff met zijn camera is er ook.
:o) Die is dan gekloond, want hier ligt ie ook te leggen in een doosje. En die MEers gelijk derop loslaten, nog voordat er wat gebeurd meteen de kop indrukken. O:-D

:roll: Hoe ga je eigenlijk al die Preiser/Nochies bevestigen?
Ik doe het al jaren met een tubetje bisonkit, een héél klein drupje onder de voetjes en neerzetten maar.
Sommige moeten dan even tijdelijk worden ondersteund met een paar kleine blokjes hout of iets dergelijks tegen het omvallen.
Om ze indien nodig dan weer weg te halen even met zo'n dun breekmesje onder de voetjes en (vrijwel) onbeschadigd kunnen ze weer naar een ander plekkie.

Dirk-Jan

Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten :) !!!

Fijne Paasdagen!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Hoi Michel,

Kijk dat is lekker inkopen doen en gelijk een flinke uitbreiding voor de scenery op en rond het voetbalveld :thumbup:. Ik kan niet wachten op de eerste beelden :).

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
dat wordt lekker voetballen Michel
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Ik zeg 1-0 voor de thuisclub.
Mooie aanwinst.
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Mooie aanwinst, maar.....

Je hebt Deense voetbal fans en Zwitsere elftal. Iets klopt niet. Ik denk dat Duitsland gaat winnen.
Kan gelijk de oproer politie ingrijpen.
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Jaren geleden kwam ik in een dorp wonen met een Ajaxpad waar wekelijks de ME de overweg bewaakte.
Als je naar huis wilde stond je 3 uur te wachten tot de ME was opgerot. Eerder mocht je de overweg niet over.
Van burgervader Bob de Hon.

Ik hoef jouw setje maar te zien, en handen jeuken om te beuken  O:-D
Je moet wel nog even een verfkwastje hanteren om die schilden te witten.
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Citaat van: Hitmaan op zondag 04 april 2021, 20:11:28
Mooie aanwinst, maar.....

Je hebt Deense voetbal fans en Zwitsere elftal. Iets klopt niet. Ik denk dat Duitsland gaat winnen.
Kan gelijk de oproer politie ingrijpen.

Kwestie van lezen wat er staat: "Bij de Duitse fans worden de vlagen nog aangepast naar enkel zwart / wit en de fans van SV Micheldorf houden de Deense vlag omdat de grondlegger van de club Deense roots heeft en zo eren ze hem. Het Duitse elftal blijft in deze kleurencombinatie spelen en de spelers van SV Micheldorf is eigenlijk het elftal van Zwitserland dit omdat ik gek ben op het Zwitsers materiaal wat er rond rijd hier in Michelstadt.".

Groeten,
Wico 
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Ik dacht dat Michelstad zo vredig was, heb je dan wel zo veel ME nodig? :D

Mooie spullen weer gekocht.
Keep up the good work mate.

Gr,
Arnold
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Citaat van: Haradigi op zondag 04 april 2021, 12:15:05
Hi Michel,
Mooie spulletjes heb je binnen gekregen, zeker die masten die zullen hier wel mooi gaan schijnen ....  >:-D
Leuk dat je komt tot spoedig.
groet
Harald

Preisertjes Nochjes en Fallertjes geven net dat extra aan een baan Harald althans hier in michelstadt wel vindt ik.
Ik ben zeer benieuwd naar de lichtsterkte van de masten mag best fel zijn zeker bij het voetbalveld.
Zodra de agenda's het toelaten kom ik naar je toe lijkt mij zeer gezellig.

Citaat van: Tony op zondag 04 april 2021, 12:17:01
Niet mis , Mies  :thumbup:
Je verwacht wel rellen en/of opstootjes, als ik dat zo bekijk  :D
Ben benieuwd naar de eerste scenes waarop je nieuwkomers te zien zullen zijn  :P
Grtz Tony

Zeker niet mis Tony ben alweer aan het kijken wat ik nog meer leuke vind voor rond het voetbalterrein helaas staan vele artikelen in reservering dus even geduld hebben met bestellen zodat er straks weer een mooie gevulde doos deze kant op kan komen.
De fans van SV Micheldorf schijnen een aardige reputatie te hebben vandaar de ME-ers beter voorkomen dan genezen. ;)
Ik ook Tony ik ook vandaag ga ik de betonvloer schilderen op en rond het veld en kantine en materiaal loods.
Dan zie ik wel weer verder.

Citaat van: Kelderspoorder op zondag 04 april 2021, 12:19:07
Michel,
Mooie aanwinsten, gaat er gezellig druk worden in Michelstadt.
Fijn dat je samen met Harald kan knutselen met weerstandjes en leds.
Zelf ben ik er ook leek in, en zal ook ik eens ergens ten rade moeten gaan om mijn ledlampjes goed te kunnen aansluiten.
Veel suc6, en ik ben benieuwd hoe het straks er allemaal verlicht gaat uitzien.
Grts Freddy
Met deze 73 nieuwelingen in Michelstadt gaat het best hard nu met de aantallen inwoners en gasten Freddy.
Ja ik kijk er naar uit om weer wat te leren zeker omdat je weerstandjes vaak gebruikt in combinatie met de verlichting.
Jij gaat dit zeker ook onder de knie krijgen dat weet ik zeker.
Dank je ik ga mijn best doen en ja ik ben ook zeer benieuwd naar het licht bij het voetbalveld.

Citaat van: GWS op zondag 04 april 2021, 12:32:26
-MICHEL,
Het is een prachtige uitbreiding wat er is gearriveerd in jouw Michelstadt! Echt om trots op te zijn en vooral zoals jij het allemaal hebt beschreven. Samenwerken met Harald om de verlichting in goede staat te gaan brengen zal zeker veel nut geven aan alles wat jij zelf nog te doen zult hebben. Goed onthouden en dan die dingen ook zelf gaan uitvoeren. Er staat jou nog veel te doen na de 'leer van weerstanden'! Dat wordt nog wat!
Veel suk6 en plezierige Paasdagen!
(Groeten aan Karin)

Dank je Gerard. :thumbup: Ik ben ook zeer content met de nieuwe bewoners en gasten als moeten die wel in het gereel gehouden worden richting en bij het voetbalveld. ;)
Ik ga er zeker van leren hoop ik want soms zie ik schema's van weerstandjes voorbij komen op het forum waar ik totaal geen kaas van gegeten heb hopelijk begrijp ik die straks beter.
Jij en je vrouw ook fijne tweede paasdag toegewenst.

Citaat van: Hanzi op zondag 04 april 2021, 12:56:01
Dat wordt een drukke boel daar in Michelstadt, gezellig! Die Deense fans zouden hier in Lilleby ook niet misstaan; op het terras van de plaatselijke "kro" dan wel te verstaan, want plek voor een voetbalveld is hier echt niet.

Het wordt zeker een drukke boel Hans althans dat is wel de bedoeling dus zullen er nog vele Preisertjes en Nochjes en Fallertjes bij moeten komen om een aardig stukje scenery te krijgen bij het voetbalveld.
De voorpret van de fans begint vaak bij een kroeg of ander verzamelpunt dus waarom niet Hans gewoon neerzetten brengt wat leven in de brouwerij. :P

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 04 april 2021, 13:10:43
:) Je hebt er een leuke verzameling inwoners bij, ik zie zelfs de Kerstman, mooi op tijd trouwens :D, en die Hagen von Ortloff met zijn camera is er ook.
:o) Die is dan gekloond, want hier ligt ie ook te leggen in een doosje. En die MEers gelijk derop loslaten, nog voordat er wat gebeurd meteen de kop indrukken. O:-D
:roll: Hoe ga je eigenlijk al die Preiser/Nochies bevestigen?
Ik doe het al jaren met een tubetje bisonkit, een héél klein drupje onder de voetjes en neerzetten maar.
Sommige moeten dan even tijdelijk worden ondersteund met een paar kleine blokjes hout of iets dergelijks tegen het omvallen.
Om ze indien nodig dan weer weg te halen even met zo'n dun breekmesje onder de voetjes en (vrijwel) onbeschadigd kunnen ze weer naar een ander plekkie.
Dirk-Jan
Hagen von Ortloff komt ergens bij het stoomloc festival te staan Dirk-Jan er komt dus komt er nog een tv ploeg bij om de wedstrijd te verslaan voor de lokale tv.
Nee de ME heeft een preventieve werking slaan doen ze pas als het echt uit de hand gaat lopen.
De Preisertjes Nochjes en Fallertjes maak ik soms op een klein plastiek voetje maar ook maak ik ze vast met hind und kleber van Noch mooi spul vastzetten soms inderdaad even klemzetten met wat doosjes en vindt je de plek niet goed dan kan je ze weer loshalen en ergens anders neerzetten waar hij of zij wel goed tot hun recht komt.

Citaat van: RMW op zondag 04 april 2021, 16:50:25
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten :) !!!
Fijne Paasdagen!
M.v.g.
Maikel (RMW)

Dank je wel Maikel. :thumbup:
Bedankt voor je paasgroet jij en de familie ook een fijne tweede paasdag toegewenst.

Citaat van: Wico op zondag 04 april 2021, 17:54:30
Hoi Michel,
Kijk dat is lekker inkopen doen en gelijk een flinke uitbreiding voor de scenery op en rond het voetbalveld :thumbup:. Ik kan niet wachten op de eerste beelden :).
Groeten,
Wico

Het is zeer lekker inkopen zo Wico die grote partij figuurtjes. :)
Ja de uitbreiding is aanstaande nog een aantal dingen doen en dan gaan ze neergezet worden hopelijk komt de sfeer over die ik voor ogen heb.
Ik ook ben zeer benieuwd naar de eerste beelden die ik kan laten zien.

Citaat van: wimpietje op zondag 04 april 2021, 18:50:14
dat wordt lekker voetballen Michel

Zeker Wim en de spelers hebben er zin in heb ik gehoord vanuit de kantine. :P

Citaat van: iTom op zondag 04 april 2021, 19:06:48
Ik zeg 1-0 voor de thuisclub.
Mooie aanwinst.

Dat wordt het zeker Tom want FC Michelstadt verliest weinig zeker thuis niet. ;)
Dank je ik ben er zeer content mee en verheug mij erop om aan het voetbalcomplex te gaan beginnen.

Citaat van: Hitmaan op zondag 04 april 2021, 20:11:28
Mooie aanwinst, maar.....
Je hebt Deense voetbal fans en Zwitsere elftal. Iets klopt niet. Ik denk dat Duitsland gaat winnen.
Kan gelijk de oproer politie ingrijpen.

Dank je Tony. :thumbup:
Zie mijn uitleg hoe het Zwitserland team in Michelstadt is geraakt en waarom de fans van SV Micheldorf met Deense vlaggen lopen te zwaaien gelukkig praten ze geen Deens anders was het helemaal niet te geloven dit tafereel. ;)
FC Michelstadt gaat zeker winnen in deze derby.

Citaat van: Jan22 op zondag 04 april 2021, 21:05:28
Jaren geleden kwam ik in een dorp wonen met een Ajaxpad waar wekelijks de ME de overweg bewaakte.
Als je naar huis wilde stond je 3 uur te wachten tot de ME was opgerot. Eerder mocht je de overweg niet over.
Van burgervader Bob de Hon.
Ik hoef jouw setje maar te zien, en handen jeuken om te beuken  O:-D
Je moet wel nog even een verfkwastje hanteren om die schilden te witten.
Dat dorp en pad is mij zeer bekend Jan Willem ben daar vroeger vaak geweest leuk dorp trouwens heb er later nog gewerkt ook voor een aantal jaren.
Als je handen gaan jeuken bij het zien van deze toch wel leuke setjes dan zal ik ze maar goed verdekt opstellen op de baan voor je Jan Willem dan hoef je niet zo vaak te krabben. :P

Citaat van: Wico op zondag 04 april 2021, 23:53:58
Citaat van: Hitmaan op zondag 04 april 2021, 20:11:28
Mooie aanwinst, maar.....

Je hebt Deense voetbal fans en Zwitsere elftal. Iets klopt niet. Ik denk dat Duitsland gaat winnen.
Kan gelijk de oproer politie ingrijpen.

Kwestie van lezen wat er staat: "Bij de Duitse fans worden de vlagen nog aangepast naar enkel zwart / wit en de fans van SV Micheldorf houden de Deense vlag omdat de grondlegger van de club Deense roots heeft en zo eren ze hem. Het Duitse elftal blijft in deze kleurencombinatie spelen en de spelers van SV Micheldorf is eigenlijk het elftal van Zwitserland dit omdat ik gek ben op het Zwitsers materiaal wat er rond rijd hier in Michelstadt.".
Groeten,
Wico 

Bedankt voor het antwoord geven Wico. :thumbup:

Citaat van: Arnold op maandag 05 april 2021, 08:44:09
Ik dacht dat Michelstad zo vredig was, heb je dan wel zo veel ME nodig? :D
Mooie spullen weer gekocht.
Keep up the good work mate.
Gr,
Arnold

Sinds FC Michelstadt gepromoveerd is naar een hogere klasse die waar SV Micheldorf speelt is er sprake van een derby en daar zijn helaas vaak agenten of ME aanwezig om de gemoederen te bedaren voor de rest is iedereen rustig en vreedzaam hoor Arnold net als hun burgervader. :P
Ja het kopen van de Presiertjes Nochjes en fallertjes is leuk werk zeker veel sites afgaan en kijken wie ze op voorraad heeft.
Ik doe mijn best Arnold. :)

Groet Michel

Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Wordt een schitterend trapveldje zo  :)
Mooie aanwinsten die preisser maken het echt af 👍🏻
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Leuke Preisers heb je gekocht Michel, vooral die Hagen van Ortloff is erg grappig! Een heel peloton ME om hem van het station te jagen is wel iets overdreven, maar misschien wel nodig?
NB er is ook een doosje met lieden die zich voordoen als Broeders van het Rechte Spoor. Heel hachelijk!
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
 @citaat @citaat

De vele binnen gekomen Preisertjes Barry gaan de scenery zeker mooi afmaken ik hoop dat het een leuk evenement gaat worden op hoofdveld van FC Michelstadt.

@citaat

De heer Ortloff gaat lekker ontspannen filmen bij het stoomloc evenement Frank weg van de drukte maar in een omgeving waarin hij zich graag vertoeft. :)
Leuk idee van de Broeders van het Rechte spoor zal ze eens opzoeken en op de Preisertjes verlanglijst zetten wel geinig voor langs het veld. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Ga je nog wat stukjes piepschuim in kleur spuiten en op een dun ijzerdraadje in de lucht hangen? Relschoppers? Je hebt zoveel politie erbij gehaald.
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Hoi Michel

beetje laat, maar daarom niet minder respect voor je nieuwe aanwinsten.
Het an ook een wedstrijd BRD-SUI zijn op het EK in Denemarken waar de local supporters hun vlag laten zien. Maar dan verhuist Michelstadt plots naar Denemarken. Oei....

groetjes, Luc
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Voor die lichtmasten. Mocht je Kristal Klear in huis hebben zou je nog kunnen overwegen om een poging te doen de kapjes waar de LED's in zitten te vullen met Kristal Klear. Dan zitten de LED's vast in het kapje en lijkt het net of er echt een glaasje voor zit.
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Citaat van: Laurent op dinsdag 06 april 2021, 15:20:30
Ga je nog wat stukjes piepschuim in kleur spuiten en op een dun ijzerdraadje in de lucht hangen? Relschoppers? Je hebt zoveel politie erbij gehaald.

Nee zo erg gaat het niet worden Laurent dat de stenen door Michelstadt gaan vliegen. ;)
De "zachte kern" van FC Michelstadt staat lekker de zwaaien met de vlaggen op de tribune en de ME-ers zijn zuiver preventief om de soms wat baldadige fans van SV Micheldorf in goede banen te leiden van het station naar het voetbalveld en weer terug na de wedstrijd al zegt mijn gevoel dat ze heel lang onderweg zullen zijn.
Want voorkomen is beter dan genezen zegt het spreekwoord. ;)

Citaat van: lucdiels op dinsdag 06 april 2021, 15:33:36
Hoi Michel
beetje laat, maar daarom niet minder respect voor je nieuwe aanwinsten.
Het an ook een wedstrijd BRD-SUI zijn op het EK in Denemarken waar de local supporters hun vlag laten zien. Maar dan verhuist Michelstadt plots naar Denemarken. Oei....
groetjes, Luc

Beter laat dan nooit Luc. ;) :)
Nee laten we maar gewoon hier blijven ipv naar Denemarken de baan rijd nu heerlijk en langzaam komt ook de scenery aan de beurt nee afbreken heb ik geen trek in zeker nu niet maar je weet nooit wat de toekomst brengt. ;)

Citaat van: NL-modelspoor op dinsdag 06 april 2021, 18:52:05
Voor die lichtmasten. Mocht je Kristal Klear in huis hebben zou je nog kunnen overwegen om een poging te doen de kapjes waar de LED's in zitten te vullen met Kristal Klear. Dan zitten de LED's vast in het kapje en lijkt het net of er echt een glaasje voor zit.

Johan, bedankt voor de tip van Kristal Klear :thumbup: deze heb ik niet in huis maar gaat zeker besteld worden want dan zien de verlichtingsmasten er nog beter en mooier uit.
En het vastzetten van de leds is dan ook meteen gedaan.


Groet Michel
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Hi Michel,

Zag op de foto's van de masten dat er led's scheef zitten, of lijkt dat maar zo ?
Kan je mooi vastzetten met Kristal Klear.
Mocht je het nog niet hebben dan doen we het hier wel ff.

groet
Harald
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Hoi Michel.
De scenery verder aankleden met Preisertjes is één van de leukste dingen van de baanbouw. (vind ik dan!! O:-D)
En al zijn deze nog niet helemaal in de juiste kleuren, de voetbal supporters moeten nog maar even wachten totdat de (juiste) spelers bussen zijn gearriveerd.

Veel plezier en succes met de baan- en scenery bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Hoi Michel,

Het plaatsen van de poppetjes is echt leuk.
Zo ontstaan er niet alleen in fantasie maar ook in 1 op 87 heel wat leuke ideeën, en je gaat er soms een verhaal bij verzinnen :D

Zo heb ik voor iemand een huis van Faller in elkaar gezet en de lol van de figuren begon al op de begane grond, met bureau's en Preisers.
Een secretaresse en een directeur zaten daar in het kantoor, en buiten op het balkon stond een dame en op een ander balkon nog een dame.
Beneden stonden er een man en een vrouw te praten, kortom genoeg verhalen te bedenken  >:-D
Daarna heb ik nog een lasser geplaatst bij een oude loodgieterij, het station moest ook nog uitgerust worden met figuren, en daarvoor gingen er heel wat registers open :D
Wat een mens al niet verzameld door de jaren heen....echt het leek wel kerstmis :-)

Die bewuste man heeft zoveel figuren op de plank liggen dat je nog jaren dingen tegen komt, die zelfs Preiser al niet meer maakt.
Wel leuk hoor om dergelijke tafereeltjes neer te zetten, zoals die voetballers en supporters, en veel plezier bij het plaatsen van deze setjes figuren :thumbup: :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } vele preisertjes zijn gearriveerd.
  @citaat @citaat
Het is zeker leuk werk AlbertJan om met de Preisertjes aan de slag te gaan.
Er komt zeker nog een touringcar van de tegenpartij te staan op het parkeerterrein bij de voetbalvelden.
De fans komen met de trein vinden ze gezelliger en goedkoper. :)
Dank je wel gaat helemaal lukken AlbertJan.

@citaat
Ik begin het zeker ook leuk te vinden maar ook de voorpret in mijn hoofd hoe en wat waar komt te staan is ook heel leuk zo kan je uren bezig zijn met je baan Hans zonder op zolder te zijn. :P
Dat is/ was een mooie verzameling van die bewuste persoon zeker de Preisertjes die allang niet meer gemaakt worden zijn uniek.
Ja het begint met één Preisertje en voor je het weet ben je wat lichter in de portemonnee maar wel tig figuurtjes verder dus meer sfeer op je baan.
En daar gaat het om om de juiste sfeer te krijgen zodat je met nog meer plezier naar zolder toe gaat Hans.

Groet Michel
Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Nadat Harald had aangeboden om mij tekst en uitleg te geven over weerstandjes was het afgelopen woensdag zover ik was vroeg begonnen met werken en was gelukkig op tijd klaar zodat ik mooi op tijd bij Harald kon zijn.
Het ontvangst was hartelijk en na wat gekletst te hebben en het nuttigen van een koppie thee gingen we naar Harald zijn zolder toe.
Wauw wat een fraaie werkplek heeft Harald alles netjes gesorteerd en bakjes prachtige apparaten staan er op de werkbank en dan de vele vitrines die er aan de muren hangen een lust voor de ogen om dat te mogen aanschouwen.
Uiteraard ook gekeken waar de toekomstige baan komt te staan en de plannen van dit fraais ik zeg harlad gewoon gaan beginnen je bent er klaar voor. ;) :P
Ook de locloods die ik vaak bewonderd heb in zijn berichten kon ik nu in het echt aanschouwen en ja het ziet er geweldig uit alles netjes afgewerkt en dan is het nog niet eens af laat staan als het af is dat gaat zeker een blikvanger worden daar bij de BW.

Harald ging aan de slag met een lichtmastje één weerstandje vond Harald te laag dus in de la zoeken voor een zwaardere en die vond hij beter schijnen dus werd deze op de rode draadje van de lichtmast gesoldeerd ook had Harald een leuk dingetje een  DC-DC Verstelbare Step-up boost Power Converter Module XL6009 waar de draadjes rood en blauw werden aan gesoldeerd en het regelen van de lichtsterkte was een feit en wauw wat een mooie en fraaie verlichting kwam er vanaf zeg.

Na een aantal uurtjes ging ik weer huiswaarts met een zakje vol weerstandjes klementjes en zo een DC-DC verstelbare step-up boost en kon ik thuis op het moment dat ik tijd had alles in elkaar solderen.

En laat ik hedenochtend tijd gehad hebben om een proef opstelling te maken voor de verlichting langs het hoofdveld van FC Michelstadt.
Zo moet het er straks uit te zien als de plaat met het voetbalveld(en) klaar is ik ben nu al blij met het resultaat wat een licht wat een sfeer.
Helaas morgen weer werken maar na werktijd meteen naar zolder om weer wat te gaan doen wat deze proefopstelling smaakt natuurlijk naar meer veel meer.

Harald bedankt voor de gezellige middag en je uitleg van alles en nog wat uiteraard ben je ook van harte welkom om Michelstadt eens te bezoeken laat maar weten wanneer en we prikken een datum maar dat komt goed.

Voor de liefhebbers een link naar Klikkie doen voor link naar DC-DC verstelbare step up boost .


Groet Michel
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Hallo Mies,

Dat ziet er mooi uit hoor!

Nu maar wachten op de wintertijd dan kun je volop van deze verlichting genieten! :D

Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Dat ziet er heel goed uit Michel! Vergelijkbare verlichting kan je ook plaatsen bij rangeerterrein of lokloods, om dat ook goed te verlichten.
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
-MICHEL,
Het is wis en waarachtig de moeite van de cursus waard geweest. Jij hebt heel wat geleerd door de uitgebreide kennis, die Harald heeft opgebouwd. Waar een 'kontakt' al niet goed voor kan zijn. Immers jouw 'voetbalveld' komt prima tot zijn recht. Bij het aanschouwen van de gehele modelbaan staat "FC Michelstadt" flink in de schijnwerpers!
Dat oogt naar nog veel meer, Michel!
Het gaat spannend worden! Helemaal in de ban van de 'scenery'! Doorgaan!
:thumbup: B) ;) :) 8o
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Mooi hoor :thumbup:. Ik snap alleen de functie van de step up booster (tot 45V) niet helemaal voor ledjes die op ca 2V branden. Maar ja, t werkt en das t belangrijkste!
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Hoi Michel,

Dat ziet er erg fraai uit zo met die (proef)verlichting. Ik zie in gedachten al het verlichte stadion met spelers en publiek, wat een sfeertje zal dat geven :thumbup:.  Kom ik de kunst volgende keer wel weer bij jou afkijken :).

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Super schoon schijnende verlichting Michel. Dat staat als een paal (boven water).
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Geweldig, ook complimenten aan Harald om dit te delen 👍🏻👏🏻
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Lid sinds: 2018

Marklin C-rail met Ecos 1

offline
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Erg realistische verlichting. Knap gemaakt. Je Preisertjes zullen nu de bal niet meer missen!!!!
Belooft weer een mooie update!!
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Ziet er mooi uit! Leuk dat je Harald in het echt hebt ontmoet. Handtekening gevraagd? ;)

De DC-DC converter gebruik ik ook. Ik heb de variant met een verlichte display zodat je kunt zien welk voltage je hebt ingesteld.
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
 B) Mooi verlicht, toch handig zo'n Harald die dat allemaal effe uitlegt. :D :thumbup:
Waar zou je/we zijn zonder het forum? O:-D
Het wordt nog eens wat met die modelbaan van jouw, automatisch rijden, een immense spiraal, al wat scenery zo her en der en
nou ook nou elektrieke componenten die dingen doen waar ik verder geen hout van snap, maar het werkt prima zo te zien. :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Wat een eer allemaal en dat voor een gewone jongen.
Zelf heb ik eigenlijk helemaal niks met voetballen maar ach .... die masten schijnen al heel mooi op dat veldje.

groet
Harald
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Ziet er leuk uit Michel.
En goed licht.
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Citaat van: narwal op zondag 18 april 2021, 15:48:24
Hallo Mies,
Dat ziet er mooi uit hoor!
Nu maar wachten op de wintertijd dan kun je volop van deze verlichting genieten! :D

Het ziet er zeker mooi uit Marcel deze proefopstelling.
Gelukkig gaat de tijd snel tegenwoordig dus gaat zo de wintertijd weer beginnen. :P

Citaat van: frank-103 op zondag 18 april 2021, 15:50:05
Dat ziet er heel goed uit Michel! Vergelijkbare verlichting kan je ook plaatsen bij rangeerterrein of lokloods, om dat ook goed te verlichten.

Het licht ziet er zeker goed uit en ik wil wat van deze masten bij de rolbrug plaatsen Frank.
Ik heb er 10 gekocht dus kan ik ergens anders ook wat licht laten schijnen.

Citaat van: GWS op zondag 18 april 2021, 16:11:28
-MICHEL,
Het is wis en waarachtig de moeite van de cursus waard geweest. Jij hebt heel wat geleerd door de uitgebreide kennis, die Harald heeft opgebouwd. Waar een 'kontakt' al niet goed voor kan zijn. Immers jouw 'voetbalveld' komt prima tot zijn recht. Bij het aanschouwen van de gehele modelbaan staat "FC Michelstadt" flink in de schijnwerpers!
Dat oogt naar nog veel meer, Michel!
Het gaat spannend worden! Helemaal in de ban van de 'scenery'! Doorgaan!
:thumbup: B) ;) :) 8o

Ondanks de goede uitleg van Harald ben ik het grootste deel al weer kwijt Gerard maar het was reuze gezellig en dat is ook heel belangrijk.
Het voetbalveld komt zeker goed tot zijn recht met deze mooie verlichting.
Ik doe mijn best om er wat leuks van te maken Gerard.

Citaat van: Hanzi op zondag 18 april 2021, 16:27:26
Mooi hoor :thumbup:. Ik snap alleen de functie van de step up booster (tot 45V) niet helemaal voor ledjes die op ca 2V branden. Maar ja, t werkt en das t belangrijkste!
Ik ook niet Hans maar ben blij dat het brand en het brand mooi ook. :P

Citaat van: Wico op zondag 18 april 2021, 17:32:13
Hoi Michel,
Dat ziet er erg fraai uit zo met die (proef)verlichting. Ik zie in gedachten al het verlichte stadion met spelers en publiek, wat een sfeertje zal dat geven :thumbup:.  Kom ik de kunst volgende keer wel weer bij jou afkijken :).
Groeten,
Wico

Ik vond de verlichting erg geslaagd met deze verlichting die ik vond dankzij een link van Johan. :thumbup:
Ik zie het ook al voor mij alleen moet het er nog wel uit komen wat ik voor ogen heb.
Je bent altijd welkom om het eens in het echt te bekijken de deur staat voor je open.

Citaat van: Lobomotion69 op zondag 18 april 2021, 18:43:46
Super schoon schijnende verlichting Michel. Dat staat als een paal (boven water).

De verlichting brand zeker super mooi Henk. :thumbup:
Daar heb je een goed punt dat het als een paal boven water staat. ;)

Citaat van: Barry1972 op zondag 18 april 2021, 20:00:03
Geweldig, ook complimenten aan Harald om dit te delen ????????

Dank je Barry en ja zeker de complimenten voor Harald. :thumbup:

Citaat van: Steamy J op zondag 18 april 2021, 20:40:27
Erg realistische verlichting. Knap gemaakt. Je Preisertjes zullen nu de bal niet meer missen!!!!
Belooft weer een mooie update!!

De verlichting komt zeker goed tot zijn recht en is zeker zeer realistich. :thumbup:
Dank je voor je compliment dat het knap gedaan is Steamy J.
Ja de Preisertjes zullen blij zijn met de verlichting.

Citaat van: Jongslog op zondag 18 april 2021, 21:19:14
Ziet er mooi uit! Leuk dat je Harald in het echt hebt ontmoet. Handtekening gevraagd? ;)
De DC-DC converter gebruik ik ook. Ik heb de variant met een verlichte display zodat je kunt zien welk voltage je hebt ingesteld.

Dank je Henk ik ben ook zeer content met deze proefopstelling laat staan straks als het definitief staat bij het voetbalveld.
Ook een mooi dingetje met die verlichte display wie weet bij de volgende bestelling. ;)

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 18 april 2021, 21:31:24
B) Mooi verlicht, toch handig zo'n Harald die dat allemaal effe uitlegt. :D :thumbup:
Waar zou je/we zijn zonder het forum? O:-D
Het wordt nog eens wat met die modelbaan van jouw, automatisch rijden, een immense spiraal, al wat scenery zo her en der en
nou ook nou elektrieke componenten die dingen doen waar ik verder geen hout van snap, maar het werkt prima zo te zien. :thumbup:
Dirk-Jan

Zeker mooi verlicht en ja Harald is zeker handig met dit soort dingen een echt kenner Dirk-Jan. :thumbup:
Nergens want ik de loop der jaren heb ik veel opgestoken van het forum en haar leden.
Wat betreft de elektrieke componenten daar heb ik ook nog niet veel verstand hoor dus kunnen we elkaar een hand geven. ;)

Citaat van: Haradigi op zondag 18 april 2021, 21:41:46
Wat een eer allemaal en dat voor een gewone jongen.
Zelf heb ik eigenlijk helemaal niks met voetballen maar ach .... die masten schijnen al heel mooi op dat veldje.
groet
Harald

Ook gewone jongens verdienen wel eens een veer in hun...... Harald. :P
De lichtmasten schijnen zeker mooi.
Nogmaals bedankt Harald.

Citaat van: Trainhenk op zondag 18 april 2021, 22:04:24
Ziet er leuk uit Michel.
En goed licht.

Dank je Henk. :thumbup:
Het licht ziet er zeker goed uit.


Groet Michel
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Licht zat, Mies  :thumbup:

Die voetballers moeten straks 's avonds nog een zonnebril op  :D
Misschien ook leuk als minidio en schemerlamp op je nachtkastje  :idea:

Grtz Tony
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Mooi hoor, je kan het nog mooier maken met een PWM aansturing, via de DCCNext is dat makkelijk aan te sturen.
Dan floepen ze niet in eens aan maar starten ze traag op en gaan ook weer traag uit.

Je kan achter de Step-down een spanningsmetertje hangen met een verlicht display.

KLIK
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } proefopstelling lichtmasten.
Hi Michel,

We worden (gelukkig)  allemaal wat ouder en misschien wel vergeetachtig......
Kom gerust nog eens op de koffie dan leg ik het nog een keertje uit (of voor wat anders), als ik het nog weet  ;)

groet
Harald