Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Citaat van: ErwinLamens op donderdag 11 maart 2021, 08:38:10
vrijblijvende tip : zet je bomen iets verder van het spoor af, alhoewel het vrij slanke bochten zijn kan een hoek van een wagon nog altijd blijven haken tegen een boom aan  ;), maar ik zie dat het wellicht een voorlopige proefopstelling is
spoorse groet,
Erwin

Erwin, bedankt voor je tip  :thumbup: en ja in het begin draaide wel eens een boompje om zijn as heen omdat hij geraakt werd door een wagon of rijtuig maar net wat je zegt dit is zuiver een proefopstelling het gaat zeker nog veranderd worden.

Citaat van: Wico op donderdag 11 maart 2021, 08:47:25
Haha, het scenery virus krijgt je toch langzaam maar zeker te pakken. Meer ruimte is altijd goed en de brug vind ik een leuke oplossing. Ben benieuwd wanneer de eerste hooligans onder politiebegeleiding aankomen >:-D.
Groeten,
Wico

Omdat het nu goed rijd op de rails heb ik wat meer tijd over om andere dingen te doen zoals de scenery rond en op het voetbalterrein.
Ja iets meer centimeters erbij scheelt al meteen een hoop en die brug had ik al vanaf het begin in mijn hoofd zitten en ik ben blij dat hij zo goed gelukt is.
Ik hoorde in de preiseertjes wandelgangen dat SV Micheldörf op punt staat om te promoveren naar de klasse waar FC Michelstadt ook speelt dus ja er zal door de rivaliteit zeker wel wat politieagenten op de been zijn als die wedstrijd gespeelt gaat worden volgend seizoen. >:-D

Citaat van: orient express op donderdag 11 maart 2021, 08:51:42
Rond voetbalvelden zie je ook veel stroken met bomen en struiken om beschutting te geven. Nadeel op de baan kan zijn dat je zicht op het veld minder wordt, afhankelijk van de plaats en opstelling. Dus ook een alternatief voor je bomen mocht je dat willen. Bruggetje staat heel leuk.

Ook jij bedankt voor de tip Wim van de strijken. :thumbup:
Ik zal eens op een weekend wat voetbalterrein bezoeken hier in de buurt zodat ik een beetje indruk kan opdoen van hoe het groen er om heen uitziet dan heb ik een globaal idee.
Ik zit aan de andere kant van het spoor dus echt zien doe ik het toch al bijna niet of ik moet staan wat ik trouwens ook vaak doe.
Leuk om te lezen dat je het bruggetje leuk vindt staan. :thumbup:

Citaat van: Dirk-Jan op donderdag 11 maart 2021, 09:14:28
:) Michel, dat is een erg leuk stukje scenery, helemaal top. :thumbup:
Een plankje, een strookje, een paar schroefjes, zo hoort het, ik ken deze bouwstijl wel. :D
En je gedachten erover gewoon nog een tijdje laten sudderen, op een bepaald moment komt het wel. :)
Is het niet vandaag, dan wel morgen of over een tijdje, op een gegeven moment krijgt het vorm in je gedachten. :roll:
En nog een tip, bedenk voor de twee teams maar fictieve namen, anders gaan zich er allemaal 3-rail forum hooligans mee bemoeien,
dan krijg je een splitsing in je volgers. :mrgreen: :D
Dirk-Jan

Dank voor je compliment Dirk-Jan. :thumbup:
Ja vaak is de uitbreiding aan de baan simpel maar doeltreffend om in sporttermen te praten als het maar zit het hoeft geen tonnen aan gewicht te dragen dus hub 3 plankjes plaat erop en de scenery uitbreiding is klaar. :P
Ja zo gaat het meestal lang denken en proberen dan weer een tijdje niks aan doen totdat het kwartje valt en dan ben ik zeer content met het eindresultaat.
Ook jij bedankt voor de tip wat betreft de fictieve namen. :thumbup:
Want tweedeling tussen de volgers dat willen we natuurlijk uiteraard niet hebben. ;) :D

Citaat van: GWS op donderdag 11 maart 2021, 09:57:44
-MICHEL,
Het is er dus toch van gekomen! Ook op jouw Michelstadt wordt aan de scenery gewerkt. Is dit dan de eerste stap? Jouw ideetjes en oplossingen komen vanzelf bovendrijven. Het resultaat is heerlijk om naar te kijken. Zelfs de afvalbakjes bij de tribunes zijn een hint naar het schoonhouden van alles. Kijk, daar is over nagedacht. Bomen rondom het voelbalveld is mooi bedacht. Maar dan komt er ook nog een afscheiding naar de spoorrails natuurlijk? Bij die opzet moet je ook aan heel veel dingen tegelijk denken. Gewoon doen en volhouden! Telkens er iets bij zetten en uitbreiden! Dan wordt het zoals in de praktijk gaat uitpakken. Heerlijk om nog zoveel te doen te hebben.
Mooi deze update en natuurlijk dank voor de foto's. Het wordt genieten! Ga door en wij blijven jou volgen!

Langzaam Gerard langzaam wordt er aan de scenery gewerkt ben met vele dingen te gelijk bezig in mijn hoofd maar dan komt het er ineens uit op een bepaalt onderdeel waar ik mee bezig was.
Er gaat zeker ook een afscheiding bij het spoor komen alleen weer even denken hoe en of ik de materialen in huis heb want in deze rare tijden is winkelen best moeilijk.
Ja de spreuk "houd Michelstadt schoon" is bij de preisertjes in Michelstadt goed blijven hangen nergens legt er bijna zwerfafval dus kunnen de mannen van de gemeente lekker andere dingen doen zoals treinen spotten die door Michelstadt heen rijden. :P
Leuk dat je mij blijft volgen. :thumbup:

Citaat van: NL-modelspoor op donderdag 11 maart 2021, 10:09:45
Citaat van: ErwinLamens op donderdag 11 maart 2021, 08:38:10
vrijblijvende tip : zet je bomen iets verder van het spoor af, alhoewel het vrij slanke bochten zijn kan een hoek van een wagon nog altijd blijven haken tegen een boom aan  ;), maar ik zie dat het wellicht een voorlopige proefopstelling is
spoorse groet,
Erwin

Ook met de harde wind is het verstandig dat ze wat verder van het spoor staan. Je wil natuurlijk niet met een trein op een omgewaaide boom botsen.  ;)
Voetbalveld.... Komen er dan ook van die hoge lichtmasten bij te staan zodat ze 's avonds kunnen spelen?

De bomen staan nog in een proefopstelling Johan dus die gaan nog een beter plekje krijgen langs het spoor.
En nee een boom op het spoor zou de hele dienstregeling in de war hier in Michelstadt.
Inderdaad wil ik ook verlichting rond het hoofdveld hebben maar helaas heb ik nog niet de juiste lichtmasten gevonden die om een voetbalveld kunnen staan dus als iemand een tip of een link heeft graag.

Citaat van: iTom op donderdag 11 maart 2021, 10:43:28
Ik zie het al helemaal voor me, FC-Miessie speelt thuis.
De tegenpartij DRF (DrieRailForum) komt met de spelers bus naar FC-Miessie.
De Fans van FC-Miessie komen binnen of zitten al op de tribune en sommige moeten nog met de trein aankomen.
Het gras is groen, de lijnen zijn wit, de bal is rond, 2 knappe dames in korte broekjes als lijnrechters en Scheids Bas Preiser zorgen er voor dat alles volgens de regels zal worden gespeeld.
Het radio commentaar komt van Sjek van Drenthe.
Let's play no guts no glory, mee doen is belangrijker dan winnen.
Gaat vast een mooi maar ook bijzonder stukje scenery worden want het vraagt best wat ruimte maar ik denk dat het daar wel op de juiste plaats komt te liggen. Lekker bezig Mies.  :)

Bijna goed Tom bijna goed alleen de namen zijn wat anders FC Michelstadt misschien tegen SV Micheldörf klinkt lekker lokaal zodat er een heuse derby gespeelt kan worden mits SC Micheldörf promoveert uiteraard.
Vanaf het begin had ik al het idee om daar een sportcomplex te maken anders was het een groot stuk loze ruimte nu kan ik met wat sportvelden de boel daar leuk opvrolijken nu nog de communicatie tussen hoofd en praktijd ten uitvoer brengen maar daar heb ik alle vertrouwen in en tijd gelukkig.

Citaat van: Lobomotion69 op donderdag 11 maart 2021, 11:21:10
Nou zeg met zo een vorstelijke ruimte kun je wel twee veldjes naast elkaar leggen. Kunnen de dames ook een balletje trappen. Hup miessie hup....

Er komen ook twee veldjes te leggen Henk één hoofdveld en een bijveld voor de lagere teams.
En wie weet inderdaad wel dames teams weer eens wat anders. :P

Citaat van: Nieuwenhuis op donderdag 11 maart 2021, 11:39:08
@citaat Het lijkt wel of firma Busch de afmetingen van een basketbalveld heeft aangehouden :roll:
Het veld zou rustig 2x zo groot mogen zijn en dan komt het in de buurt van de juiste afmetingen!
Desalniettemin is het een leuk onderwerp, maar niet iets wat je op veel modelbanen tegenkomt.
Michel, zet em op en maak hier een fraai stukje modelbouw van met de nodige scene's!
Ik stel voor dat je met een zwart-wit getooid team een goede start maakt :wink: :lol:
Groeten,
Erik.

Het is dat jij het schreef Erik ik heb er nooit bij stil gestaan dat ze (te) klein zijn maar nu passen de velden mooi op de plaat anders moet ik weer uitbreiden maar dat zal niet meer gaan want ik moet ook nog het spiraal in kunnen stappen mochten er eventueel een problemen zijn waar dan ook.
Het si een onderwerp wat je inderdaad niet vaak tegenkomt op een modelbaan des te leuker is het om het te maken en ja ik zal mijn best doen om op deze plaat een leuke stukje scenery te maken.
FC Michelstadt gaat inderdaad spelen in de kleuren zwart/wat wat de tegenstander voor een tenue gaan we pas zien als ze het veld opkomen stappen. :)

Citaat van: Tony op donderdag 11 maart 2021, 12:38:23
Corona-proof buiten-zaalvoetbalveld  :thumbup:
Top idee, Mies  :thumbup:
Fijn ook, dat je weer scenery maakt en het veld is precies goed voor vijf tegen vijf voetbal  ;)
Niet vergeten om nog een mini-vitrine maken voor de bekers van FC Michelstadt  :D
Ben benieuwd, hoe het er straks uit komt zien !
Grtz Tony

Leuk om te lezen Tony dat je het een leuk idee vindt. :thumbup:
Ja als het eerste idee een beetje goed leuk dus de indeling dan wordt het enthousiasme meteen een stuk groter om er mee door te gaan en draaf ik soms helemaal door volgens mijn vrouw. :D
Ik ben van plan om twee elftallen te gaan kopen kijken hoe het staat 11 tegen 11 mocht het te krap worden dan kan er altijd een paar naar de reservebank gaan vertrekken. ;)
Ja die prijzenkast is een goede zal eens kijken in het clubhuis of daar ruimte voor is.
Weet je Tony ik ben net zo benieuwd als jouw. :D

Citaat van: nobody op donderdag 11 maart 2021, 12:53:07
Ook de doelen verkleinen. 't Zijn nu "altijd prijs" doelen, ongeveer éénderde van de veldbreedte. ;)

Wel leuk voor de toeschouwers Wim iedere week hoge uitslagen. :P

Citaat van: Wimdouwe op donderdag 11 maart 2021, 14:11:49
@citaat
Zo maakt FC Knudde ook een kans  :P

Leuke strip was dat altijd Wim altijd met veel plezier naar gekeken. :)

Citaat van: ramdani op donderdag 11 maart 2021, 16:36:53
mooie brug Michel  :favorite: ,
mvg,
die andere Michel;

Dank je wel voor je compliment Michel. :thumbup:

Citaat van: Trainhenk op donderdag 11 maart 2021, 21:37:09
De verhoudingen van het voetbalveld vallen inderdaad enigzins uit de toon:
Voetbalveld
Instantie                                   Breedte   Lengte
FIFA (algemeen)                   45-90 m    90-120 m
FIFA (internationaal)                   64-75 m   100-110 m
UEFA (CL-groepswedstrijden)   68 m           105 m
KNVB (algemeen)                   64-69 m   100-105 m
En uit de officiële brochure van de KNVB:
- De doelen dienen in het lood op de daarvoor aangegeven plaatsen te worden aangebracht.
- De binnenwerkse maten van het voetbaldoel zijn 7,32 x 2,44 x 1,50 m.
- Doelpalen en -lat behoren dezelfde breedte te hebben en wel tussen 10 en 12 cm.
- De doellijn is even breed als de doelpaal en -lat. Zie hoofdstuk 3.
En even omrekenen naar 1 op 87

Bedankt Henk voor deze informatie. :thumbup:
Helaas is mijn zoldertje te klein om het op schaal na te maken dus zal ik moeten improviseren met de maten zolang de bedoeling van het voetbalveld(en) maar duidelijk zijn.

Citaat van: NL-modelspoor op donderdag 11 maart 2021, 22:38:02
@citaat Gewoon een veld om de jeugd te laten trainen.

Dus eigenlijk is het een Johan Cruyff court wat ik aan het maken ben. :P ;)

Citaat van: Hanzi op donderdag 11 maart 2021, 23:15:05
@citaat Zo is dat, je kán nou eenmaal niet alles in 1:87 nabouwen op de ruimte van de gemiddelde treintjeszolder. Geldt ook voor veel gebouwen maar met name ook voor bergen etc. En dat geeft ook niet, zolang de illusie maar een beetje klopt.

Helemaal mee eens helaas is mijn zolder net iets te klein om er een goed voetbalcomplex van te maken.
Zolang de bedoeling maar duidelijk is voor mij en iedereen die op zolder komt het leuk vindt dan ben ik al tevreden.

Citaat van: Lobomotion69 op vrijdag 12 maart 2021, 01:59:51
Jongens, mannen wat maken we nou mee? Laat Michel apetrots zien wat hij gemaakt heeft en dan gaan wij vertellen dat het veel te klein is. Dat past toch niet! Ik bedoel een echt voetbalveld is wel 100meter lang, in H0 is dat circa 110cm. Een voetbalveld op schaal is veel te groot voor de gemiddelde thuisbaan. Dus dan moet je wel downsizen anders past het niet! Ja, kweet het, ben zelf ook een purist, maar het is nog steeds hobby en ieder mag doen wat hij leuk vind en wat past of niet. Just my two cents.

Henk, ik voeg niks aan toe aan je duidelijke bericht. :thumbup:


Groet Michel
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Michel, het is JOUW baan, het is JOUW  voetbalveld, het is JOUW plezier! Geniet er van en wij genieten van elke update van jou, wees daar maar zeker van. :favorite: :thumbup:
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Ha die Michel.
Hele leuke scenery en zo'n voetbalveld (mooi gemaakt!) is altijd een prachtig onderdeel om in te passen! :thumbup:
En de verhoudingen, wat maakt dat nu uit?
Op de modelspoorbaan is de scenery vrijwel nooit in verhouding tot de werkelijkheid en gaat het er om de illusie van iets uit de echte wereld te laten zien.
Ik heb ooit eens een tennisbaan met de echte 1:87 modelmaten gemaakt en op de baan leek dit toen véél te groot en was kleiner veel "echter" geweest. O:-D

Héél veel plezier en succes met deze bijzonder leuke start.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
 @citaat AlbertJan, hele volksstammen knapten af op het feit dat
Märklin blikken rijtuigen had die 1:100 als schaalverhouding hadden ...

Maar blijkbaar waait de wind dan vanaf de andere kant van het rokje:
als het materieel betreft mogen er geen concessies worden gedaan t.a.v.
de schaalverhouding maar gaat het om scenery dan gaat het om de illusie :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Erik, dat is nou het fijne aan de modelbouw hobby. Er moeten altijd concessies worden gedaan en de bouwer, jij dus, bepaalt in je eentje het hoe, waar en waarin.
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Mies,

Wat een vuurwerk over de afmetingen van een voetbalveld.
En sport zou moeten verbroederen.  :D :D :D
Ik had ze erbij gezet omdat Nobody schreef dat een doel ongeveer eenderde van de breedte van een voetbalveld was.
Nu heb ik in een grijs ver verleden ook gevoetbald en ik weet dat dat nog te groot is.
Vandaar dat ik het opgezocht heb.

Maar, ik vind dat iedereen die een opmerking geplaatst heeft gelijk heeft.

Onze hobby is een beleveniswereld waarin je (een stuk van) de realiteit probeert na te bootsen.
En helaas kan dat niet (altijd) op de juiste schaal en doen we concessies.

Dus laat de preisertjes maar hun voetbalkloffie aan trekken en aantreden.
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Is er ooit niet door een fabrikant het trapveldje van fc. De kampioenen uitgebracht?
Compleet met kantine enz..
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Citaat van: wimpietje op vrijdag 12 maart 2021, 08:38:49
Michel, het is JOUW baan, het is JOUW  voetbalveld, het is JOUW plezier! Geniet er van en wij genieten van elke update van jou, wees daar maar zeker van. :favorite: :thumbup:

Je hebt gelijk wat betreft mijn baan mijn voetbalveld mijn plezier Wim maar met goede argumenten waar ik mijn scenery beter van kan laten worden is altijd meegenomen en wordt altijd gewaardeerd net als ieder bericht trouwens dat wordt ook zeer gewaardeerd.
Helaas kan ik nu niks meer vergroten in verband de instap in het spiraal dus zal alles zo moeten blijven leggen in de verhoudingen.

Citaat van: AlbertJan op vrijdag 12 maart 2021, 12:09:16
Ha die Michel.
Hele leuke scenery en zo'n voetbalveld (mooi gemaakt!) is altijd een prachtig onderdeel om in te passen! :thumbup:
En de verhoudingen, wat maakt dat nu uit?
Op de modelspoorbaan is de scenery vrijwel nooit in verhouding tot de werkelijkheid en gaat het er om de illusie van iets uit de echte wereld te laten zien.
Ik heb ooit eens een tennisbaan met de echte 1:87 modelmaten gemaakt en op de baan leek dit toen véél te groot en was kleiner veel "echter" geweest. O:-D
Héél veel plezier en succes met deze bijzonder leuke start.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Het is weer eens wat anders op de baan zo een voetbalterrein AlbertJan.
Deze voetbalvelden inclusief tribunes waren van Busch en dat mooie groen steekt lekker af op dit stuk van de baan.
Ja de verhoudingen daar is veel over te doen zelf ik heb twee prachtige stadions gezien één in Hamburg bij miniatur wunderland van HSV en het stadion van de club van Rotterdam Spangen van Sparta in miniworld Rotterdam en die twee waren aardig op grote maar helaas is mijn zoldertje niet zo groot. :-(
Aan een tennisbaan zat ik ok nog te denken om die te maken maar de preisertjes van Michelstadt gaan liever naar voetbalwedstrijden kijken. ;)
Ik zal mijn best doen om er wat van te maken AlbertJan.

Citaat van: Nieuwenhuis op vrijdag 12 maart 2021, 12:21:13
@citaat AlbertJan, hele volksstammen knapten af op het feit dat
Märklin blikken rijtuigen had die 1:100 als schaalverhouding hadden ...
Maar blijkbaar waait de wind dan vanaf de andere kant van het rokje:
als het materieel betreft mogen er geen concessies worden gedaan t.a.v.
de schaalverhouding maar gaat het om scenery dan gaat het om de illusie :roll:
Groeten,
Erik.

Ik knap niet af hoor Erik op die blikken Märklin rijtuigen die mogen hier gewoon rijden hoor.
Ik koop wat ik mooi vindt en dan interesseert mij de maat niet zo erg kijk alleen naar de uitvoering en of ik andere asjes eronder moet zetten.
Zelf met de scenery houd ik niet echt rekening met de maat net als bij het bruggetje ik kijk of het lekker "smoelt" en dan is het goed voor mij misschien is het bruggetje ook wel niet helemaal op maar dan is het maar zo vanuit mijn commandostoel ziet het er in ieder geval goed uit. ;)

Citaat van: Lobomotion69 op vrijdag 12 maart 2021, 14:01:25
Erik, dat is nou het fijne aan de modelbouw hobby. Er moeten altijd concessies worden gedaan en de bouwer, jij dus, bepaalt in je eentje het hoe, waar en waarin.

Inderdaad Henk net wat de bouwer mooi vindt.

Citaat van: Trainhenk op vrijdag 12 maart 2021, 21:55:57
Mies,
Wat een vuurwerk over de afmetingen van een voetbalveld.
En sport zou moeten verbroederen.  :D :D :D
Ik had ze erbij gezet omdat Nobody schreef dat een doel ongeveer eenderde van de breedte van een voetbalveld was.
Nu heb ik in een grijs ver verleden ook gevoetbald en ik weet dat dat nog te groot is.
Vandaar dat ik het opgezocht heb.
Maar, ik vind dat iedereen die een opmerking geplaatst heeft gelijk heeft.
Onze hobby is een beleveniswereld waarin je (een stuk van) de realiteit probeert na te bootsen.
En helaas kan dat niet (altijd) op de juiste schaal en doen we concessies.
Dus laat de preisertjes maar hun voetbalkloffie aan trekken en aantreden.

Ach wat is vuurwerk over de verhoudingen niks toch altijd leuk en interessant om iemands mening te lezen want zoveel leden zoveel meningen over dit onderwerp.
Je bijdrage over de lengtes van een echt voetbalveld is altijd leuk om te lezen en interessant en ja als ik dan ga rekenen dan is mijn gekochte velden zeker niet goed wat betreft afmeting maar ik zal het er mee moeten doen het is niet anders op dit ogenblik.
Inderdaad soms moeten we concessies doen en dan is scenery vaak de "pineut" zullen we maar zeggen want daar ik kunnen we rommelen met de rails niet. ;)

Citaat van: Barry1972 op vrijdag 12 maart 2021, 22:08:07
Is er ooit niet door een fabrikant het trapveldje van fc. De kampioenen uitgebracht?
Compleet met kantine enz..

Ik weet niet of het van de FC de kampioenen was maar Noch heeft eens een voetbalveld uitgegeven inclusief kantine en tribunes en luidsprekers om het veld heen dat was de Noch 66830.


Groet Michel
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Volgende budget gaat volledig op aan de aankoop van spelers?  ;)
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
 @citaat Mies zoekt nog sponsors  :D
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Krijg je dan ook een vermelding op een sponsorbord aan de rand van het veld?

Wat betreft die spelers. Noch biedt volledige elftallen aan in diverse kleuren tricots met bal. Die bal is rond maar de uitdrukking "de bal rond laten gaan" is aan die snuiters niet besteedt.
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Michel, het gaat dus om de illusie dat er voetbal gespeeld wordt in Michelstadt en als iemand daar niet blij mee is moet hij/zij maar denken dat het een zaalvoetbal-veld is, dat door de gunstige klimaatomstandigheden in Michelstadt buiten gelegen is.

Ik vind het als ex-voetballer in ieder geval tof.

Luc
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Echt heel tof dat voetbalveld, nu de spelers nog
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Leuk, Michel. Dat er nu steeds meer leven op je baan komt maakt het, voor mij, nog leuker om te volgen  O:-D
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 12 maart 2021, 08:19:51
Inderdaad wil ik ook verlichting rond het hoofdveld hebben maar helaas heb ik nog niet de juiste lichtmasten gevonden die om een voetbalveld kunnen staan dus als iemand een tip of een link heeft graag.

In China hebben ze wel lichtmasten die denk ik wel leuk zijn voor dit doel. Bijvoorbeeld deze of deze misschien deze ook nog wel. Er zijn nog wel een paar types te vinden (als de zoekmachine van Alie meewerkt). Ze hebben alleen één nadeel geschikt voor een voedingsspanning van 3 Volt maar dat is wel op te lossen met een extra weerstand ertussen.
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Ideaal toch! je hebt er vier nodig, op iedere hoek van het veld één. In serieschakeling 4 maal 3V is 12V. What's the problem?
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
In mijn grijze brein zit iets van dat het/er een trapveldje was van fc de kampioenen. Uitgebracht in h0
Maar ik kan het zo snel niet meer vinden...
Geweldige serie trouwens  :)

Dit voetbalveld  is een hele mooie aanwinst op jouw baan  :thumbup:
Zelf doe ik ook vrijwilligerswerk bij onze lokale voetbal vereniging  :)  🥅  ⚽️
Dus kan mij wel bekoren haha 😊
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Citaat van: NL-modelspoor op zaterdag 13 maart 2021, 08:53:01
Volgende budget gaat volledig op aan de aankoop van spelers?  ;)

Er gaat inderdaad een deel van het budget nu naar preisertjes voor op en rond het voetbalveld Johan.
Maar ik zal in etappes gaan bestellen anders loopt het bedrag flink op zeker om de tribunes vol te krijgen met fans van de plaatselijke voetbalclub.

Citaat van: Tony op zaterdag 13 maart 2021, 09:54:18
@citaat Mies zoekt nog sponsors  :D

Dat klopt Tony. :D

Citaat van: Lobomotion69 op zaterdag 13 maart 2021, 10:17:28
Krijg je dan ook een vermelding op een sponsorbord aan de rand van het veld?
Wat betreft die spelers. Noch biedt volledige elftallen aan in diverse kleuren tricots met bal. Die bal is rond maar de uitdrukking "de bal rond laten gaan" is aan die snuiters niet besteedt.

Die mogelijkheid bestaat inderdaad om een sponserbord langs het veld te krijgen maar ook een bordje met je naam erop schreven voor aan de wand in de kantine. :D

Citaat van: lucdiels op zaterdag 13 maart 2021, 10:50:37
Michel, het gaat dus om de illusie dat er voetbal gespeeld wordt in Michelstadt en als iemand daar niet blij mee is moet hij/zij maar denken dat het een zaalvoetbal-veld is, dat door de gunstige klimaatomstandigheden in Michelstadt buiten gelegen is.
Ik vind het als ex-voetballer in ieder geval tof.
Luc

Luc, het gaat zeker om de illusie en de inwoners zijn zeer verheugd met "hun"voetbalveld/club.
Leuk om te lezen dat jij als ex-voetballer het tof vindt. :thumbup:

Citaat van: Dickie op zaterdag 13 maart 2021, 12:57:17
Echt heel tof dat voetbalveld, nu de spelers nog

Dank voor je bericht Dick en super leuk om te lezen dat je het tof vindt dit voetbalveld. :thumbup:
Jawel de bestelling voor de voetbal en andere preisertjes is al de deur uit gegaan. :P

Citaat van: ks1985 op zaterdag 13 maart 2021, 14:26:32
Leuk, Michel. Dat er nu steeds meer leven op je baan komt maakt het, voor mij, nog leuker om te volgen  O:-D

Dank voor je compliment Koen dat je het nu nog leuker vindt om mij te volgen.:thumbup:  :oops:

Citaat van: NL-modelspoor op zaterdag 13 maart 2021, 16:10:22
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 12 maart 2021, 08:19:51
Inderdaad wil ik ook verlichting rond het hoofdveld hebben maar helaas heb ik nog niet de juiste lichtmasten gevonden die om een voetbalveld kunnen staan dus als iemand een tip of een link heeft graag.
In China hebben ze wel lichtmasten die denk ik wel leuk zijn voor dit doel. Bijvoorbeeld deze of deze misschien deze ook nog wel. Er zijn nog wel een paar types te vinden (als de zoekmachine van Alie meewerkt). Ze hebben alleen één nadeel geschikt voor een voedingsspanning van 3 Volt maar dat is wel op te lossen met een extra weerstand ertussen.

Johan, bedankt voor de links voor de verlichting rond het hoofdveld. :thumbup:
Ik heb ze net besteld en het is deze met 3 lampen is het geworden vond die met 6 lampen wat overdreven voor bij een amateur club die met 3 lampen zal ook een mooi sfeerbeeld geven denk ik.
Metten maar 5 meer besteld zodat ik de rolbrug ook mooi in het zonnetje kan zetten. :P

Citaat van: Lobomotion69 op zaterdag 13 maart 2021, 16:38:41
Ideaal toch! je hebt er vier nodig, op iedere hoek van het veld één. In serieschakeling 4 maal 3V is 12V. What's the problem?

Volgens mij is er geen probleem met het in serieschakelen Henk zo wil ik ze allemaal mooi kan gaan branden.

Citaat van: Barry1972 op zaterdag 13 maart 2021, 18:43:37
In mijn grijze brein zit iets van dat het/er een trapveldje was van fc de kampioenen. Uitgebracht in h0
Maar ik kan het zo snel niet meer vinden...
Geweldige serie trouwens  :)

Dit voetbalveld  is een hele mooie aanwinst op jouw baan  :thumbup:
Zelf doe ik ook vrijwilligerswerk bij onze lokale voetbal vereniging  :)  🥅  ⚽️
Dus kan mij wel bekoren haha 😊

Ik heb helaas nog niks kunnen vinden van een trapveldje van de FC Kampioenen Barry.
Zeker een leuke serie heb er wel eens naar gekeken toen ik aan het zappen was en ik de serie tegen kwam.
Leuk dat het je bekoord en ja vrijwilligers doen veel maar vooral goed werk bij de plaatselijke voetbalclub(s). :thumbup:
Ik ga mijn best doen om er wat van te maken.


Groet Michel
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
mooi hoor! Ik heb zelf ook in gedachte een heus (mini) voetbalcomplex te gaan plaatsen, met 3 velden of zo maar ja zover ben ik nog niet!
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Citaat van: Lobomotion69 op zaterdag 13 maart 2021, 16:38:41
Ideaal toch! je hebt er vier nodig, op iedere hoek van het veld één. In serieschakeling 4 maal 3V is 12V. What's the problem?

Het zijn masten met LED verlichting. Er staat nergens in de tekst dat er een weerstand in de paal zit. Aan de aansluitdraden zelf hangt ook geen weerstand. En omdat LED's stroom gestuurd zijn zal je dan toch eigenlijk altijd wel een weerstand moeten plaatsen om de stroom te beperken. En dat dus ook als je er 4 in serie zet.
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Nee hoor, als de LED bij 3V mooi oplicht en je sluit hem aan op 3V hoef je daar geen weerstand meer aan te hangen. Als je de LED op 12V wilt aansluiten dan moet je een weerstand voorschakelen van 12 min 3= 9 volt gedeeld door de nominale stroom. Zeg dat deze 2mA is dan moet de weerstand dus 9:2 = 4,5kOhm groot zijn. Werk heel veel met LED's en het bepalen van de nominale stroom doe ik altijd zonder weerstand met een regelbare gestabiliseerde voeding. LED aansluiten, regelknop op nul en voeding inschakelen. Dan langzaam de spanning verhogen totdat de LED de gewenste hoeveelheid licht geeft. Stroomopname en spanning aflezen en daaruit de voorschakelweerstand berekenen. Geen enkel probleem. In veel, heel veel van mijn bouwsels zitten meerdere LED's die ik in serie schakel. Dat gaat natuurlijk alleen met gelijke LED's omdat de stroom door de serieschakeling overal gelijk is.
Nu gebeurt het zelden dat er bij 3V de juiste hoeveelheid licht wordt gegenereerd, meestal is dat te veel. En dan moet je toch een weerstand inbouwen. Het is echter geen verplichting!
Die Chinezen zijn niet gek en ik ook niet, heb daar ettelijke jaren voor doorgeleerd.
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Even terugkomen op het trapveldje van fc de kampioenen, het was op een beurs dat ik dat heb gezien, weet zo snel niet meer waar....
Kan in Rijswijk geweest zijn of in Leuven... even in mijn geheugen graven....... :) :)
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Lobomotion,

Citaat van: Lobomotion69 op zondag 14 maart 2021, 16:22:08
Werk heel veel met LED's en het bepalen van de nominale stroom doe ik altijd zonder weerstand met een regelbare gestabiliseerde voeding. LED aansluiten, regelknop op nul en voeding inschakelen. Dan langzaam de spanning verhogen totdat de LED de gewenste hoeveelheid licht geeft. Stroomopname en spanning aflezen en daaruit de voorschakelweerstand berekenen.

Wat voor een apparaat is dat precies?
Hoe ziet het er uit?
Ik vindt het wel interessant.
Heb je een link voor ons?

Henk
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Een link heb ik zo snel niet maar Conrad zal die dingen vast wel in het assortiment hebben. Hoe zoiets er uit ziet kun je zien in mijn draadje over de scenery van Rehausen. Op bijna iedere foto is het apparaat te zien.

Edit: Ietwat overdreven. Op enkele foto's is het apparaat te zien. Zal hier nog een plaatje zetten waarop het ding aan staat. Kun je de stroomopname aflezen op de bovenste display en de spanning op het onderste display.
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Michel,

Al ben ik GEEN voetballiefhebber, je pleintje vind ik wel heel mooi, en als het straks is voorzien van de lichtmasten gaat het er nog mooier uitzien.
Ik kijk er al naar uit hoe dit straks allemaal mooi verlicht gaat zijn met wat spelers op het veld. :thumbup:

Grts Freddy
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
hoi,

Citaat van: Lobomotion69 op zondag 14 maart 2021, 16:22:08
Werk heel veel met LED's en het bepalen van de nominale stroom doe ik altijd zonder weerstand met een regelbare gestabiliseerde voeding. LED aansluiten, regelknop op nul en voeding inschakelen. Dan langzaam de spanning verhogen totdat de LED de gewenste hoeveelheid licht geeft. Stroomopname en spanning aflezen en daaruit de voorschakelweerstand berekenen.  Nu gebeurt het zelden dat er bij 3V de juiste hoeveelheid licht wordt gegenereerd, meestal is dat te veel.  En dan moet je toch een weerstand inbouwen.

Goed, buiten het feit je dat je een goede regelbare voeding moet hebben. Veel werk voor wat simpele verlichting. Bevalt de hoeveelheid en hoe fel het lich is niet: Even proefdraaien met een zwaardere en kijken wat het doet. Standaard een verschillende waarden op voorraad hebben. Het kost toch geen drol. Voor 12 volt begin ik tegenwoordig al standaard bij 2,2 kOhm. Vaak gebruik ik 4,70 kOhm. Dat is voor de huidige leds met het huidige lichtopbrengst wel nodig. Soms is het nog te weinig om een beetje minder fel te laten zijn. Dan mag er nog wel iets zwaardere tussen.

Citaat van: Lobomotion69 op zondag 14 maart 2021, 16:22:08
Het is echter geen verplichting! Die Chinezen zijn niet gek en ik ook niet, heb daar ettelijke jaren voor doorgeleerd.

Bij de Chinezen is het vaak: Als het kapot is het weggooien en vervangen. Bij modelspoorhuisjes mag je dan aan het slopen. Dus beter om aan de veilige kant te zitten. Een weerstand zorgt daarvoor. En voor die paar cent hoef je het niet te laten.

Groet Ronald.
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Michel

Ik gebruik zelf veel led-verlichting op mijn treinbaan en heb een heleboel weerstanden liggen, ik begin altijd met de hoogste en bouw zo af totdat ik blij ben met het resultaat. Je kan er ook altijd in serie plaatsen als je een gulden middenweg wil vinden.
Weerstanden bestaan vaak in reeksen, zelf gebruik ik de E12-reeks, dit zijn 12 weerstanden van 1k Ohm tot 8,2k Ohm (dit bestaat ook in tienvouden bv. van 10k ohm tot 82k ohm) en hiermee kun je een heleboel bereiken.

Soms is het ook handig om eerst een potentiometer(variabele weerstand) te gebruiken, deze eerst af te stellen naar wens en vervolgens op te meten en dan met gewone weerstanden deze waarde dat je opgemeten hebt zo dicht mogelijk te benaderen.

Mvg
Arthur
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Citaat van: Dickie op zondag 14 maart 2021, 12:15:50
mooi hoor! Ik heb zelf ook in gedachte een heus (mini) voetbalcomplex te gaan plaatsen, met 3 velden of zo maar ja zover ben ik nog niet!

Gewoon die gedachten vast houden Dick van het voetbalcomplex is erg leuk zeker bij mijn in mijn hoofd hoe dingen te maken en neer te zetten.
En het is een niet alledaags stukje scenery.

Citaat van: NL-modelspoor op zondag 14 maart 2021, 15:37:16
Citaat van: Lobomotion69 op zaterdag 13 maart 2021, 16:38:41
Ideaal toch! je hebt er vier nodig, op iedere hoek van het veld één. In serieschakeling 4 maal 3V is 12V. What's the problem?

Het zijn masten met LED verlichting. Er staat nergens in de tekst dat er een weerstand in de paal zit. Aan de aansluitdraden zelf hangt ook geen weerstand. En omdat LED's stroom gestuurd zijn zal je dan toch eigenlijk altijd wel een weerstand moeten plaatsen om de stroom te beperken. En dat dus ook als je er 4 in serie zet.

Ik zal wat weerstandjes halen om ze aan de prachtige lichtmasten te maken Johan ook als ik ze in serie maak zal er weerstandjes tussen komen.

Citaat van: Lobomotion69 op zondag 14 maart 2021, 16:22:08
Nee hoor, als de LED bij 3V mooi oplicht en je sluit hem aan op 3V hoef je daar geen weerstand meer aan te hangen. Als je de LED op 12V wilt aansluiten dan moet je een weerstand voorschakelen van 12 min 3= 9 volt gedeeld door de nominale stroom. Zeg dat deze 2mA is dan moet de weerstand dus 9:2 = 4,5kOhm groot zijn. Werk heel veel met LED's en het bepalen van de nominale stroom doe ik altijd zonder weerstand met een regelbare gestabiliseerde voeding. LED aansluiten, regelknop op nul en voeding inschakelen. Dan langzaam de spanning verhogen totdat de LED de gewenste hoeveelheid licht geeft. Stroomopname en spanning aflezen en daaruit de voorschakelweerstand berekenen. Geen enkel probleem. In veel, heel veel van mijn bouwsels zitten meerdere LED's die ik in serie schakel. Dat gaat natuurlijk alleen met gelijke LED's omdat de stroom door de serieschakeling overal gelijk is.
Nu gebeurt het zelden dat er bij 3V de juiste hoeveelheid licht wordt gegenereerd, meestal is dat te veel. En dan moet je toch een weerstand inbouwen. Het is echter geen verplichting!
Die Chinezen zijn niet gek en ik ook niet, heb daar ettelijke jaren voor doorgeleerd.

Bedankt voor de informatie van de led-verlichting aansluiten hoe en wat Henk.
Langzaam begin ik weer wat te lezen want tegenwoordig is alles led en van weerstandjes had ik tot nu toe geen kaas gegeten maar door de vele informatie gaat het een plekje krijgen. :thumbup:

Citaat van: Barry1972 op zondag 14 maart 2021, 16:30:42
Even terugkomen op het trapveldje van fc de kampioenen, het was op een beurs dat ik dat heb gezien, weet zo snel niet meer waar....
Kan in Rijswijk geweest zijn of in Leuven... even in mijn geheugen graven....... :) :)

Ga jij maar rustig graven in je geheugen Barry mocht je wat meer weten van het trapveldje van de FC Kampioenen dan lees ik het wel ben trouwens nu wel erg nieuwsgierig geworden. ;)

Citaat van: Trainhenk op zondag 14 maart 2021, 16:45:00
Lobomotion,
Citaat van: Lobomotion69 op zondag 14 maart 2021, 16:22:08
Werk heel veel met LED's en het bepalen van de nominale stroom doe ik altijd zonder weerstand met een regelbare gestabiliseerde voeding. LED aansluiten, regelknop op nul en voeding inschakelen. Dan langzaam de spanning verhogen totdat de LED de gewenste hoeveelheid licht geeft. Stroomopname en spanning aflezen en daaruit de voorschakelweerstand berekenen.

Wat voor een apparaat is dat precies?
Hoe ziet het er uit?
Ik vindt het wel interessant.
Heb je een link voor ons?
Henk

Henk, volgens mij is het in de foto van andere Henk duidelijk geworden met die mooie foto die hij geplaatst. :thumbup:

Citaat van: Lobomotion69 op zondag 14 maart 2021, 16:53:26
Een link heb ik zo snel niet maar Conrad zal die dingen vast wel in het assortiment hebben. Hoe zoiets er uit ziet kun je zien in mijn draadje over de scenery van Rehausen. Op bijna iedere foto is het apparaat te zien.

Edit: Ietwat overdreven. Op enkele foto's is het apparaat te zien. Zal hier nog een plaatje zetten waarop het ding aan staat. Kun je de stroomopname aflezen op de bovenste display en de spanning op het onderste display.

Ik heb het mooie apparaat gezien op je foto mooi ding trouwens en erg handig zo om de spanning en dergelijke in te gaten te houden. :) :thumbup:

Citaat van: Kelderspoorder op zondag 14 maart 2021, 18:08:09
Michel,
Al ben ik GEEN voetballiefhebber, je pleintje vind ik wel heel mooi, en als het straks is voorzien van de lichtmasten gaat het er nog mooier uitzien.
Ik kijk er al naar uit hoe dit straks allemaal mooi verlicht gaat zijn met wat spelers op het veld. :thumbup:
Grts Freddy

Ik kijk er ook naar uit Freddy hoe het er starks allemaal uit gaat zien met de verlichting en de voetballers en andere dingen die bij een voetbalwedstrijd horen. :)
Leuk om te lezen dat je het begin al mooi vind. :P :thumbup:

Citaat van: ronaldk op zondag 14 maart 2021, 18:48:47
hoi,

Citaat van: Lobomotion69 op zondag 14 maart 2021, 16:22:08
Werk heel veel met LED's en het bepalen van de nominale stroom doe ik altijd zonder weerstand met een regelbare gestabiliseerde voeding. LED aansluiten, regelknop op nul en voeding inschakelen. Dan langzaam de spanning verhogen totdat de LED de gewenste hoeveelheid licht geeft. Stroomopname en spanning aflezen en daaruit de voorschakelweerstand berekenen.  Nu gebeurt het zelden dat er bij 3V de juiste hoeveelheid licht wordt gegenereerd, meestal is dat te veel.  En dan moet je toch een weerstand inbouwen.
Goed, buiten het feit je dat je een goede regelbare voeding moet hebben. Veel werk voor wat simpele verlichting. Bevalt de hoeveelheid en hoe fel het lich is niet: Even proefdraaien met een zwaardere en kijken wat het doet. Standaard een verschillende waarden op voorraad hebben. Het kost toch geen drol. Voor 12 volt begin ik tegenwoordig al standaard bij 2,2 kOhm. Vaak gebruik ik 4,70 kOhm. Dat is voor de huidige leds met het huidige lichtopbrengst wel nodig. Soms is het nog te weinig om een beetje minder fel te laten zijn. Dan mag er nog wel iets zwaardere tussen.
Citaat van: Lobomotion69 op zondag 14 maart 2021, 16:22:08
Het is echter geen verplichting! Die Chinezen zijn niet gek en ik ook niet, heb daar ettelijke jaren voor doorgeleerd.
Bij de Chinezen is het vaak: Als het kapot is het weggooien en vervangen. Bij modelspoorhuisjes mag je dan aan het slopen. Dus beter om aan de veilige kant te zitten. Een weerstand zorgt daarvoor. En voor die paar cent hoef je het niet te laten.
Groet Ronald.

Dank je wel voor je bijdrage Ronald omtrent de weerstandjes. :thumbup:
Ik ga er rekening mee houden als de verlichting binnen gekomen is uit China.

Citaat van: Arthur G op zondag 14 maart 2021, 22:57:51
Michel

Ik gebruik zelf veel led-verlichting op mijn treinbaan en heb een heleboel weerstanden liggen, ik begin altijd met de hoogste en bouw zo af totdat ik blij ben met het resultaat. Je kan er ook altijd in serie plaatsen als je een gulden middenweg wil vinden.
Weerstanden bestaan vaak in reeksen, zelf gebruik ik de E12-reeks, dit zijn 12 weerstanden van 1k Ohm tot 8,2k Ohm (dit bestaat ook in tienvouden bv. van 10k ohm tot 82k ohm) en hiermee kun je een heleboel bereiken.
Soms is het ook handig om eerst een potentiometer(variabele weerstand) te gebruiken, deze eerst af te stellen naar wens en vervolgens op te meten en dan met gewone weerstanden deze waarde dat je opgemeten hebt zo dicht mogelijk te benaderen.
Mvg
Arthur

Ook jij bedankt voor je bijdrage Arthur wat betreft de weerstandjes. :thumbup:
De getallen die je erbij schrijft daar ga ik zeker gebruik van maken en ook zo een potentiometer lijkt mij erg handig om in huis te hebben zeker nu de verlichting meer en meer aanbod komt hier op de baan.

En nu even wat eten het was een lange dag vandaag en gaan de beetjes zo op de bank en lekker voetbal kijken. :)

Groet Michel
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Hi Michel,

Ik heb hier de hele serie weerstanden op voorraad, als je het eens wil proberen mag je gerust eens langskomen om te proberen welke je nodig hebt.

groet
Harald
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Nou gegraven heeel diep 😊 , het was de beurs van Mechelen 2008 ! 😄😄

Bijgevoegd de destijds door mij gemaakte plaatjes, veel kijkplezier  :P :D
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
 @citaat @citaat

Harald, van je aanbod ga ik zeker gebruik maken om eens langs te komen om te kijken welke weerstandjes ik nodig heb voor de voetbalveld lichtmasten.
Zodra ze binnen zijn stuur ik je een PB zodat we wat kunnen afspreken.
Kreeg gisteren trouwens bericht van Ali dat ze verzonden zijn.

@citaat

Aan je geheugen is niks mis mee Barry want je hebt het toch opgegraven uit die grijze massa. :P :thumbup:
Leuke foto's van de FC Kampioen module en ja het is zeer goed nagemaakt en geven mij weer wat inspiratie voor de nog te maken voetbalvelden.
Bedankt voor het delen van deze mooie foto's. :)


Groet Michel
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
@citaat Het leuke van Ali soms zijn pakketjes er in 2 weken en de andere keer kan het ineens 1,5 maand duren (blijven ze een tijdje in België liggen).

@citaat @citaat Wat betreft die foto is dat best een slimme manier om een voetbalveld te maken. Je hebt maar  een half veld nodig en de helft van de spelers.
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
CiteerGewoon die gedachten vast houden Dick van het voetbalcomplex is erg leuk zeker bij mijn in mijn hoofd hoe dingen te maken en neer te zetten.
En het is een niet alledaags stukje scenery.

Die hou ik zeker vast  ;)

Ik heb het grootste deel van mijn banenplan al in mijn hoofd zitten, ben nu tot onder het zolderraam. Volgende stuk weer tot aan de deur van de zolder en dan ga ik de puinzooi aan andere zijde van de zolder verder opruimen zodat ik daar verder kan bouwen.
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
 @citaat @citaat

Ik wacht het rustig af Johan is de eerste keer dat ik zelf wat bestel via Ali meestal gingen mijn bestellingen via vrienden hun bestellingen mee.
Ik ga toch maar voor een heel veld al is het geen slecht idee om zo je veld te maken als in de geplaatste foto's van Barry.
En dat doosje meer aan preisertjes maakt ook niks meer uit op de vele die op en rond het voetbalterrein zullen komen te staan/ zitten. ;)

@citaat
Ik kijk uit naar de vorderingen in je topic dick dus ik zeg kom maar op met de update(s) en succes toegewenst met het plannen en het realiseren van de plannen en met het opruimen van de puinzooi. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Ik denk trouwens dat je aan 7 tegen 7 genoeg hebt, Michel. Anders wordt t veld(je) misschien te vol en daardoor ongeloofwaardig. Iets met illusie hè ;).
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
  @citaat
Hans, je tip van 7 tegen 7 ga ik zeker uitproberen als de preisertjes binnen zijn gekomen.
Want een te vol voetbalveld is natuurlijk ook geen gezicht en haalt toch een beetje het kijkplezier weg.

Groet Michel
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Dat is nog realiteit ook hoor Michel 7 tegen 7. Veteranen voetballen tegenwoordig ook op een half veld O:-D
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Citaat van: h0_miessie op donderdag 18 maart 2021, 06:45:02
  @citaat
Hans, je tip van 7 tegen 7 ga ik zeker uitproberen als de preisertjes binnen zijn gekomen.
Want een te vol voetbalveld is natuurlijk ook geen gezicht en haalt toch een beetje het kijkplezier weg.

Groet Michel
en die andere 2x4=8 spelers kunnen mooi als "reserve" langs de kant staan; vult ook weer lekker met wat volk langs de lijn.
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } voetbalterrein uitgebreid.
 @citaat @citaat

Bedankt Koen van je tip van de 7 tegen 7 bij de veteranen en van het halve veld weer wat geleerd. :thumbup:
Mijn kleinzoon speelt volgens mij ook zo al zie je dat niet echt als ze met beide groepen op de bal afstormen iedere keer.

@citaat

Ja zo komt de zijlijn ook lekker bezet Hans en lijkt het meteen of er meer volk langs de zijkant staat. :P


Groet Michel 
Michelstadt } weer Holcim vrachtwagen is er binnengereden.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } weer Holcim vrachtwagen is er binnengereden.
Gisterenochtend kreeg ik een seintje van een goede vriend die een mooie Holcim vrachtwagen had zien staan op marktplaats.
Dus meteen gekeken en ja dat was een mooie vrachtwagen die in Michelstadt wel de weg op mag. :P
Mail gestuurd naar de verkoper maar helaas kreeg ik vrij laat bericht terug maar omdat de verkoper op 5 minuten rijden van ons huis zat snel even heen en weer gereden zodat we net voor de avondklok thuis waren.
Deze schoonheid van een Holcim vrachtwagen komt bij de nog te kopen dus te bouwen betoncentrale te staan die straks in Michelstadt zal staan.

Het aantal Holcim vrachtwagens is gestegen naar 3 en ik denk dat er nog wel wat bij zullen komen omdat Holcim één van de grootste werkgevers zal worden in Michelstadt. ;)


Groet Michel
Re: Michelstadt } weer Holcim vrachtwagen is er binnengereden.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } weer Holcim vrachtwagen is er binnengereden.
-MICHEL,
Jij valt ook altijd met de neus in de "HOLCIM" wagens. Wat een heel mooi exemplaar. Nu lees ik dat er ook nog een betoncentrale gaat komen in Michelstadt. Niet alleen in Almere is het uitbreiden, maar nu ook al in Michelstadt. Het wordt een wereldstad! Alleen nu afwachten of het allemaal lang gaat duren, voordat er weer een leverancier voor jouw deur gaat staan. Beetje geduld hebben hoort erbij. Met de modelbaan als hobby is dat al een vereiste!
De Fa. HOLCIM  gaat een voorname werkgever worden op de modelbaan. Dus nog meer "Preisertjes" en woonhuizen/flats! Een hele bedrijvigheid!
Suk6 en zeker plezier!
Re: Michelstadt } weer Holcim vrachtwagen is er binnengereden.
 B) Mooie vrachtwagen, maar niet op de trein zetten, anders is ie zo foetsie naar weetikveelwaarheen.

Citaat van: h0_miessie op dinsdag 23 maart 2021, 11:20:32
één van de grootste werkgevers zal worden in Michelstadt
:roll: Zitten je Preisertjes daar op te wachten dan? Die zolder van jou is toch een relaxplek? :o)

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } weer Holcim vrachtwagen is er binnengereden.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } weer Holcim vrachtwagen is er binnengereden.
Goeie en strategische zet, Mies  :thumbup:

Met alleen maar voordelen; je wagenpark wordt uitgebreid met fraaie opleggers, de scenery wordt aangevuld met een betoncentrale, er is extra werkgelegenheid én je kunt overal beton storten, waardoor er nog meer sceney ontstaat  ;)

Grtz Tony
Re: Michelstadt } weer Holcim vrachtwagen is er binnengereden.
Betoncentrale, handig tegen vervelende Preisertjes dan kan je ze betonnen schoenen geven.  ;)
Re: Michelstadt } weer Holcim vrachtwagen is er binnengereden.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } weer Holcim vrachtwagen is er binnengereden.
Hoi Michel,

Van harte gefeliciteerd met deze hele mooie aanwinst. Dat wordt nog knokken dan wie de eerste Holcim centrale op zijn baan heeft staan :D. Grapje hoor, verheug me nu al op het wederzijds ideeën opdoen :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } weer Holcim vrachtwagen is er binnengereden.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } weer Holcim vrachtwagen is er binnengereden.
Hi Michel,

Weer en mooie aanwinst en dat op 5 min rijden.

groet
Harald
Re: Michelstadt } weer Holcim vrachtwagen is er binnengereden.
mooie aanwinst, Michel.

Of ie zo de WEG op mag in Michelstadt kan ik niet uit de foto afleiden. Wel dat ie de TREIN op mag  :D :D

veel plezier!

groet,
Roel
Re: Michelstadt } weer Holcim vrachtwagen is er binnengereden.
Ha Michel,

Mooi dat de aankoop gelukt is.
Gegeven je bijpassende sleep en plannen voor centrale  leek dit perfect te passen in het plaatje.

Veel plezier ermee.
Groet, Erik
Re: Michelstadt } weer Holcim vrachtwagen is er binnengereden.
Mooie wagen voor een fijn thema.
Veel plezier ervan.
Greetz, Arjan
Re: Michelstadt } weer Holcim vrachtwagen is er binnengereden.
Citaat van: GWS op dinsdag 23 maart 2021, 11:34:16
-MICHEL,
Jij valt ook altijd met de neus in de "HOLCIM" wagens. Wat een heel mooi exemplaar. Nu lees ik dat er ook nog een betoncentrale gaat komen in Michelstadt. Niet alleen in Almere is het uitbreiden, maar nu ook al in Michelstadt. Het wordt een wereldstad! Alleen nu afwachten of het allemaal lang gaat duren, voordat er weer een leverancier voor jouw deur gaat staan. Beetje geduld hebben hoort erbij. Met de modelbaan als hobby is dat al een vereiste!
De Fa. HOLCIM  gaat een voorname werkgever worden op de modelbaan. Dus nog meer "Preisertjes" en woonhuizen/flats! Een hele bedrijvigheid!
Suk6 en zeker plezier!

Soms moet je wel eens geluk hebben en met deze vrachtwagen had ik geluk mede door een tip van een goede vriend.
Gelukkig wordt Michelstadt niet zo druk met inwoners als Almere want dan hebben de preisertjes niet veel ruimte meer. ;)
Ik zou niet weten wanneer er weer een pakketdienst voor de deur staat ik wacht rustig af.
Je idee met die flats is wel een leuk idee van je ga ik onthouden.

Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 23 maart 2021, 11:41:31
B) Mooie vrachtwagen, maar niet op de trein zetten, anders is ie zo foetsie naar weetikveelwaarheen.
Citaat van: h0_miessie op dinsdag 23 maart 2021, 11:20:32
één van de grootste werkgevers zal worden in Michelstadt
:roll: Zitten je Preisertjes daar op te wachten dan? Die zolder van jou is toch een relaxplek? :o)
Dirk-Jan

Hij is zeker mooi Dirk-Jan. :favorite:
Zolang de betoncentrale nog niet aanwezig is in MIchelstadt gaat de Holcim vrachtwagen op de rollende landestrasse meerijden zodat ik er steeds van kan genieten als hij langs komt rijden.
Ja die zitten erop te wachten op een zakcentje meer want wie werkt wordt beloond in MIchelstadt. ;) :P

Citaat van: Tony op dinsdag 23 maart 2021, 11:48:07
Goeie en strategische zet, Mies  :thumbup:
Met alleen maar voordelen; je wagenpark wordt uitgebreid met fraaie opleggers, de scenery wordt aangevuld met een betoncentrale, er is extra werkgelegenheid én je kunt overal beton storten, waardoor er nog meer sceney ontstaat  ;)
Grtz Tony
Ik heb soms van die goede ideeën Tony. ;)
Ja een betoncentrale is een echte win win situatie voor Michelstadt.

Citaat van: NL-modelspoor op dinsdag 23 maart 2021, 12:04:53
Betoncentrale, handig tegen vervelende Preisertjes dan kan je ze betonnen schoenen geven.  ;)

De preisertjes hier in MIchelstadt zijn heel lief en gemoedelijk maar zullen na de bouw van de betoncentrale nog liever en gemoedelijker zijn dan ze al waren Johan. :P

Citaat van: Wico op dinsdag 23 maart 2021, 12:07:00
Hoi Michel,
Van harte gefeliciteerd met deze hele mooie aanwinst. Dat wordt nog knokken dan wie de eerste Holcim centrale op zijn baan heeft staan :D. Grapje hoor, verheug me nu al op het wederzijds ideeën opdoen :thumbup:.
Groeten,
Wico

Dank je wel Wico. :thumbup:
Ja hij is zeer fraai ik ben er zeer content mee een prachtige uitbreiding.
Gelukkig ben ik vredelievend dus zal het niet gauw knokken worden tussen ons. ;)
Ik ga zeker afkijken ideeën bij je op doen want je prachtige steengroeve staat mij nog goed bij want wat heb ik die bouw met veel plezier gevolgd zeg.

Citaat van: Haradigi op dinsdag 23 maart 2021, 12:25:22
Hi Michel,
Weer en mooie aanwinst en dat op 5 min rijden.
groet
Harald

Dank je Harald. :thumbup:
Ja soms is geluk dichterbij dan je denk. :)

Citaat van: RoelMarklin op dinsdag 23 maart 2021, 12:27:18
mooie aanwinst, Michel.
Of ie zo de WEG op mag in Michelstadt kan ik niet uit de foto afleiden. Wel dat ie de TREIN op mag  :D :D
veel plezier!
groet,
Roel

Dank je wel Roel. :thumbup:
Hij is zeker mooi en een plezier om naar te kijken.
De vrachtwagen mag hier de weg en de trein op Roel. :P

Citaat van: erik01 op dinsdag 23 maart 2021, 17:14:13
Ha Michel,
Mooi dat de aankoop gelukt is.
Gegeven je bijpassende sleep en plannen voor centrale  leek dit perfect te passen in het plaatje.
Veel plezier ermee.
Groet, Erik

Zeker mooi Erik mede door jouw tip ben ik weer een Holcim aanwinst rijker. :) :thumbup:
Hij past inderdaad perfect in het plaatje en komt straks mooi in beeld als de betoncentrale op zijn plek staat.
Met het plezier komt het zeker goed. :)

Citaat van: ArjanBosman op dinsdag 23 maart 2021, 18:30:11
Mooie wagen voor een fijn thema.
Veel plezier ervan.
Greetz, Arjan

De mooie schoonheid kon ik niet weg laten rijden Arjan. ;)
Die gaat straks zeker een heel fraai plekje krijgen bij de betoncentrale.
Dat gaat helemaal goed komen met het plezier. :P


Groet Michel