Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Michelstadt } Roco SBB Cargo wagon.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Hallo Michel,

Net wat je eigenlijk niet verwacht is een ongewilde vakantie terwijl je geen kant op kunt. Dan zit er inderdaad niets anders op om het maar positief te benaderen en alle klusjes die je al jaren aan de baan wil doen maar die altijd minder belangrijk waren toch maar eens aan te pakken. daar heb je dan straks weer plezier van.

Alleen essentiële winkels mogen open, ik was al blij: dat zijn voor ons natuurlijk de modelspoorwinkels! :D Helaas begreep ik dat verkeerd. Ach, de meeste zijn geweldig goed in pakjes versturen! Of wel, wij zijn de gelukkigen die zich tijdens een lock down niet vervelen. O:-D

Fijne dagen Karin en Mies!
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
 @citaat

Marcel, we zullen het zeker positief moeten benaderen want met je eigen druk maken schiet je niks op in deze rare tijden.
Er bestaat zeker verschil in wat een essentiële winkel is en welke niet in mijn ogen is dat ook een treinenwinkel maar volgends de regels net weer niet. :(
Inderdaad gelukkig wordt er nu veel verstuurd dus leve de pakketdiensten die nu overuren draaien maar toch zorgen dat de pakketten worden afgeleverd ik hoop vandaag of morgen ook nog een pakket te mogen ontvangen dan kan ik mooi het jaar afsluiten wat betreft pakketjes de rest is volgens Märklin naar 2021 verschoven.

Dank voor je fijne feestdagen groet. :thumbup:
Ik wens jouw en je familie ook fijne feestdagen en een goed uiteinde van dit rare jaar toe.


Groet Michel
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Leuk dat er veel wordt verstuurd. Echter mag je hopen dat dit niet de POSTNL is. Die heeft het niet echt druk.
Die heeft het zo druk dat ze niet eens meer post ophalen bij bedrijven.

Maar ach. Wij zien het wel weer verschijnen wat binnen komt. De Kerstman moet nog langs komen.
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Tony,

Ja het wordt nog spannend vandaag of het pakket komt ja of nee ik heb er alle vertrouwen in dat het aankomt.

Ja de pakketdiensten hebben het lekker druk zo druk dat de busjes uitpuilen en de chauffeurs tot laat bezig zijn met bezorgen.

Groet Michel
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Heej Mies,

Na een hoopvolle en bemoedigende start bij het station was deze Tony eigenlijk in de veronderstelling, dat je ook verder zou gaan met de scenery.
Zo tussen het rijden en wachten op Pakjesman door  O:-D
Hier en daar alvast wat "lege" plekken opvullen, al is het maar grofweg en in aanzet.
Krijg je meteen een steeds beter idee, hoe je alles zou kunnen maken en je rijdende treinen komen nog beter uit de verf.

De tijd ervoor heb je nu   :P

Maar doe vooral, waar je het meeste plezier aan beleeft; daar is je treinbaan voor.

Limbogrtz Tony
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
 @citaat

Hoi Tony,
De enigste scenery activiteit die gedaan is een plekje zoeken voor het SBB busje en het maken van de spiegels op het busje.
Met het plekje en de spiegels is het trouwens goed gelukt. :P

Nee zonder dollen het kijken naar de treinen heeft toch meer mijn prioriteit maar ik ben wel bezig met plannetjes maken zo ben ik nu langzaam begonnen om bij het stoomfestival om daar een laag perron te maken van een stukje xps plaatje zodat ik daar preisertjes op kan zetten die de stoomloc bewonderen.

Ook is er een stoep gemaakt naast het fietspad bij het station helaas wilde ik bij de Zweed in Amersfoort een verduisteringsrolgordijn halen en die in de juiste stukken knippen om die neer te leggen bij het busstation maar toen kwam de loc-down weer de  hoek om kijken. :-(   

Zoals ik al zei met het maken van plannen zit het wel goed maar toch dwalen mijn gedachten af als ik de treinen langs zie komen en ik soms een loc een onderhoudsbeurtje moet geven omdat hij weer zoveel uurtjes gereden heeft dus weer afgeleid van de plannen.

Ik vrees dat ik heel lang over de scenery zal doen vergeleken met andere forumleden die het ook in de vingers hebben wat ik totaal niet heb zeker als het om groen of afwerking van huisjes / locloodsen gaat.

Wel ben ik van plan om in de toekomst een workshop scenery te gaan doen als het weer eens kan dat geeft misschien wat vertrouwen en meer inzicht aan mij zodat ik de stap met groen en het bewerken van huisjes / rangeergebouwen makkelijker kan nemen.

Maar geloof mij ik ben er in de bovenkamer mee bezig maar het komt er gewoon (nog) niet uit.

Verder is het pakketje bewuste pakketje niet afgeleverd misschien tussen kerst en oud en nieuw we wachten rustig af terwijl ik naar het Zwitsers materiaal kijk en geniet wat langs rijd.

Prettige feestdagen toegewenst.


Groet Michel


Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Ik begrijp het helemaal, Mies  ;)

En zo te zien ( op de foto ) werkt de pakketdienst op je nog baan uitstekend  :thumbup:
Ondanks de lockdown  :D

Geniet van het rijden !

Grtz Tony
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Lid sinds: 2009

Grüezi midänand!

offline
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 25 december 2020, 11:31:29
@citaat
maar toen kwam de loc-down weer de  hoek om kijken. :-(   


Een loc-down is nog veel erger dan de lockdown  :-)
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Citaat van: Tony op vrijdag 25 december 2020, 11:35:52
werkt de pakketdienst op je nog baan uitstekend
:o) Nou, valt eigenlijk wel tegen. :D
Die ene staat "aan te bellen" op de muur, er zit geen bel en die ander legt een pakje in de bus met de deuren nog gesloten. >:-D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Die ene heeft net een pak uit de bestelwagen gehaald, en slaat net de deur toe :-)
Al genoeg gezien dat ze het pakketje tegen de ene deur houden, terwijl ze de ander deur dicht slaan ...

En die andere ? Die heeft net een spin dood geduwd !


:-) :-) :-)
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
 @citaat
Is er een deurbel in omloop,  die groter is dan een 'hand' van een besteller?  :idea:  Ja, ja, Een foto-macro dichterbij halen is prima, maar dan moet ook de werkelijkheid in proporties vergeleken kunnen worden.  8o
Meestal laat ik mijn 'zoutpot' wel thuis!   :-)
Laat die DHL-besteller een stapje doen onderweg naar de deur! Veelal zijn die bestellers alleen! Dat weet ook Michel wel!

In elk geval "Fijne Kerstdagen"!
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Citaat van: GWS op vrijdag 25 december 2020, 14:43:23
@citaat
Laat die DHL-besteller een stapje doen onderweg naar de deur! Veelal zijn die bestellers alleen ...

Tenzij het een levering is van het covid vaccin, dan zijn ze uit veiligheidsoverwegingen minstens met 2,
en is er ook nog politie-begeleiding bij :-)
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Citaat van: Tony op vrijdag 25 december 2020, 11:35:52
Ik begrijp het helemaal, Mies  ;)
En zo te zien ( op de foto ) werkt de pakketdienst op je nog baan uitstekend  :thumbup:
Ondanks de lockdown  :D
Geniet van het rijden !
Grtz Tony

Dat wist ik al dat jij het zou begrijpen. ;) :thumbup:
Ondanks de rare wereld buiten bij mijn zolderraam gaat alles hier gewoon door Tony dus ook de pakketdienst. :)
Dank je Tony ik zit nu weer te genieten op zolder van het Zwitserse moois wat langskomt rijden terwijl ik schrijf. :favorite:

Citaat van: Dibbes op vrijdag 25 december 2020, 12:00:29
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 25 december 2020, 11:31:29
@citaat
maar toen kwam de loc-down weer de  hoek om kijken. :-(   
Een loc-down is nog veel erger dan de lockdown  :-)

Een loc-down is inderdaad veel erger als een lockdown Jos. :-( :P
Zie foto. ;)

Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 25 december 2020, 12:09:39
Citaat van: Tony op vrijdag 25 december 2020, 11:35:52
werkt de pakketdienst op je nog baan uitstekend
:o) Nou, valt eigenlijk wel tegen. :D
Die ene staat "aan te bellen" op de muur, er zit geen bel en die ander legt een pakje in de bus met de deuren nog gesloten. >:-D
Dirk-Jan

Die bel Dirk-Jan kan je helaas niet zien want die is zo klein in 1:87 en de hand van de senior DHL bezorger zit ervoor. :D
En de junior DHL bezorger is een handige jongen die kan met zijn been de deur dicht doen terwijl hij een pakket(je) in zijn handen heeft die ik namelijk ook met de kratjes vlees die ik af moet leveren. ;) :P

Citaat van: sn00zerman op vrijdag 25 december 2020, 12:26:21
Die ene heeft net een pak uit de bestelwagen gehaald, en slaat net de deur toe :-)
Al genoeg gezien dat ze het pakketje tegen de ene deur houden, terwijl ze de ander deur dicht slaan ...
En die andere ? Die heeft net een spin dood geduwd !
:-) :-) :-)

Jij snapt het Kris hoe de junior bezorger het doet. ;) :thumbup:
En de schoonmaker van de locloods is blij zo hoeft hij die spin niet weg te halen bij de entree. :D

Citaat van: GWS op vrijdag 25 december 2020, 14:43:23
@citaat
Is er een deurbel in omloop,  die groter is dan een 'hand' van een besteller?  :idea:  Ja, ja, Een foto-macro dichterbij halen is prima, maar dan moet ook de werkelijkheid in proporties vergeleken kunnen worden.  8o
Meestal laat ik mijn 'zoutpot' wel thuis!   :-)
Laat die DHL-besteller een stapje doen onderweg naar de deur! Veelal zijn die bestellers alleen! Dat weet ook Michel wel!
In elk geval "Fijne Kerstdagen"!

Ja een intercom Gerard misschien wel een leuk idee om die na te maken en bij de deur te hangen. ;)
Ik ben gek op zout dus neem dat zoutpotje maar mee hoor ik strooi er altijd rijkelijk mee op mijn vlees en aardappelen. :P
Deze junior bezorger moet nog ingewerkt worden Gerard vandaar dat ze met zijn tweeën zijn en en samen op pad is altijd gezelliger dan alleen. :P
Dank je wel Gerard jullie ook fijne feestdagen toegewenst.

Citaat van: sn00zerman op zaterdag 26 december 2020, 10:48:45
Citaat van: GWS op vrijdag 25 december 2020, 14:43:23
@citaat
Laat die DHL-besteller een stapje doen onderweg naar de deur! Veelal zijn die bestellers alleen ...
Tenzij het een levering is van het covid vaccin, dan zijn ze uit veiligheidsoverwegingen minstens met 2,
en is er ook nog politie-begeleiding bij :-)

Ik weet uit betrouwbare bron dat er geen vaccinatie spullen worden afgeleverd bij de locloods maar zuiver dingen die nodig zijn om de locs rijdtbaar te houden in Michestadt Kris. :P :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Hi Michel,

Wordt het geen tijd om een spoor-beveiliging in te bouwen in die sporen van je loods ?

groet
Harald
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
 @citaat @citaat
Gebeurt wel vaker, zie deze video  :P
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
 @citaat @citaat

Harald, ik snap er niks van er staat alleen maar stroom op de rails van de locloods als de rolbrug voor de bewuste spoor staat waar de loc eruit of in kan rijden ik denk dit zal altijd wel het kerstmysterie van 2020 zal blijven. ;)

@citaat

Ik ben blij met je filmpje Wim om te zien dat ik niet de enigste ben met deze mysterie van een loc-down. :P


Groet Michel
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
 @citaat
Er is ook nog een deel twee  :)

Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
 @citaat @citaat

Leuk filmpje hé Wim. :P

@citaat

Wim, bedankt voor het plaatsen van deel 2 van de loc-down. :thumbup:
Ik heb er met veel plezier naar gekeken. :P

Vanmiddag tussen 15.00 en 20.00 komt als alles mee zit mijn bestelde ....... binnen. :)


Groet Michel
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
-MICHEL,
Dan blijft het slechts 'hopen' dat die bestelling bij jou wordt afgeleverd. Wordt het 2020 toch nog een goed j :-) :thumbup:aar!!

GEDULD wordt blijkbaar toch beloond!
Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
 @citaat

Gerard, de bestelling is gisteren binnen gekomen iets later dan gepland volgens de mail van DHL maar door de drukte zie ik dat door de vingers en ging de DHL chauffeur met een glimlach en een bekertje koffie weer vrolijk verder met zijn ronde na ons huisbezoek.

En ja hoor daar is hij dan de Zürich--München loc van Märklin (37473) wat een mooie loc de blauwe kleur is prachtig en nadat ik hem vanochtend vroeg had geijkt rijd hij nu vrolijk mee in Michelstadt. :P
De loc gaat voorlopig "los" rijden want eerst wil ik wat SBB IC rijtuigen (5 stuks) verzamelen die achter deze prachtige loc zullen te hangen.

Michelstadt is weer een prachtige Zwitserse loc rijker en daarom gaan we met een grote glimlach 2020 verlaten en wordt de "jacht" op de IC rijtuigen in 2021 geopend.  :D 

Groet Michel
Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
Schitterende lok Michel! Horen hier speciale wagens achter of kunnen alle moderne intercity wagens?
Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
Wat een prachtige aanwinst weer, Michel. Heel veel plezier ervan en een succesvolle "jacht"! Ik ben benieuwd naar de "vangst".  :) ;)
Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
Mooie loc Michel, maar zijn die roosters op t dak wel goed uit de mal gekomen. Op de foto zien ze er wat gebobbeld uit aan de onderkant, of valt t in werkelijkheid mee?
Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
 @citaat

Ik moest even goed kijken maar ik zie het nu ook.

Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
Mooie Loc Michel.

Ik zit ook al een poosje te kijken voor een dergelijke Loc en dan met dubbeldekkers er achter.

MvG,

Timaximus

Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
-MICHEL,
Juist voor het einde van het jaar is DHL dan toch bij 'hun' afleveringsadres "Michelstadt" aangekomen. Ja, natuurlijk laat jij jouw 'vaste' chauffeur niet zonder koffie weggaan. Jouw dag is weer helemaal goed en die van hem kan ook niet meer stuk. Vanzelfsprekend is jouw eerste gang weer geweest met alles wat met het instellen (ijken) te maken heeft gehad. Nu rijdt "37473" zijn proefronden op Michelstadt. Het zal een flinke 'testrit' worden. Hierna krijgt deze "Blauwe" zijn 'licentie' en is deze toegelaten tot alle CH-Michel-loks.
Daarom vast mijn gelukwensen van de laatste aanwinst 2020 en dat het volgende kalenderjaar 'zijn' aanhang kan worden uitgebreid.
Het 'feestterrein' Michelstadt wordt telkenmale een stukje uitgebreid tot alles 'binnen' is!

Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
Dat is weer een fraaie loc erbij, Mies  :thumbup:

Handig ook voor de machinist, dat zijn route al op de loc staat !
Weet hij precies waar hij links of rechts moet als zijn TomTom niet werkt  :D
Solo-loc's  zijn in het wild ook regelmatig te zien en komen dan extra goed tot hun recht.
Niet vergeten, hem iedere dag 6 keer te laten rijden  :P

Grtz Tony

Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
Citaat van: Hanzi op woensdag 30 december 2020, 10:30:07
Mooie loc Michel, maar zijn die roosters op t dak wel goed uit de mal gekomen. Op de foto zien ze er wat gebobbeld uit aan de onderkant, of valt t in werkelijkheid mee?

Of het in werkelijkheid meevalt?

Nee, ook in werkelijkheid ziet het er zo uit: klik hier


Maar inderdaad weer een mooie aanwinst Michel!
Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
@citaat oké, dan hoort t zo :)
Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
Proficiat met de aanwinst Michel. Was het uitkijken waard. Nu volop gaan voor die sleep.

Luc
Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
Hi Michel,

Dat is ook een deel van de hobby om beurzen af te struinen (als ze weer open zijn) naar datgene wat op je lijstje staat.
Dagje ontspannen en gezellig kletsen met soortgenoten.

groet
Harald
Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
Hoi Michel,

Gefeliciteerd met deze nieuwe aanwinst :thumbup:. Dat is een mooie manier om het oude jaar uit te luiden. Bij mij zit er ook nog wat in de pijplijn, maar dat zal wel de eerste aanwinst van 2021 worden :D. Veel succes met de jacht op de rijtuigen. Märklin heeft hele mooie uitgegeven, die af fabriek al zijn voorzien van led verlichting (#43651) :idea:.

Groeten,
Wico 
Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
Weer een mooie aanwinst en wat die roosters betreft, het origineel heeft het ook zo te zien.
En al zou het niet zo zijn, lekker van genieten.

Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
Prachtige loc is dat Michel!
Je hebt hem meteen geijkt. Doe je dan van hoog naar laag of vanaf een bepaalde decoderstap?
Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
mooi loc zo.

Volledig digitaal. Kan hij ook wat bijzonders
Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
Citaat van: h0_miessie op woensdag 30 december 2020, 10:14:47
en ging de DHL chauffeur met een glimlach en een bekertje koffie
:) Heel goed jochie, die jongens rijden zich helemaal het apelazerus, zijn niet te benijden. 8o
Hier op mijn werk kunnen ze ook altijd effe een bakkie krijgen en het toilet gebruiken. O:-D

Maar tis weer een mooi lokkie wat je erbij hebt, mooi blauw is niet lelijk. B) :thumbup:
Veel plezier ermee.

Dirk-Jan

Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
Hoi Michel,

Dit heeft weer een Heerlijk Zwitserleven gevoel  :D :D.

Alle goeds voor 2021 !

Groet,
Roel
Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
Toen ik het opschrift las dacht ik, hè is die HST Astoro er ook in het klein?
Maar het gaat dus over een andere lok/trein.
Leuk om te weten dat de treindienstleiding nog moest oefenen voor dit nieuwe E-traject.
Want deze eerste trein werd feestelijk op een stuk spoor zonder rijdraad gezet.  :D :D
Lees dit maar eens door
Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
Mooie Loc Michel, en nu maar jagen naar rijtuigen 🤙
Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
Citaat van: frank-103 op woensdag 30 december 2020, 10:24:26
Schitterende lok Michel! Horen hier speciale wagens achter of kunnen alle moderne intercity wagens?

Het is zeker een schitterende loc Frank vooral dat blauw maakt de loc zeer fraai.
Nee volgens mij hoeven er geen speciale wagons achter ik heb diverse wagons erachter zien hangen zoals Zwitserse post wagons maar hij is het meest bekend van de moderne IC wagons van de SBB .
Ik kijk vaak op Bahnbilder of ik vraag het aan mijn vriend Wico die is mijn Zwitsers materiaal Wiki. :P

Citaat van: Hans Biere op woensdag 30 december 2020, 10:29:30
Wat een prachtige aanwinst weer, Michel. Heel veel plezier ervan en een succesvolle "jacht"! Ik ben benieuwd naar de "vangst".  :) ;)

Dank je wel Hans. :thumbup:
Het is zeker een prachtige loc die gisteren alweer de nodige uurtjes heeft gereden op de baan.
Ik ga kijken wat ik tegen kom om er achter te hangen Hans ik zag ook een voorbeeld met post wagons stond ook erg mooi moet ik bekennen dat blauw en geel bij elkaar gecombineerd. :favorite:

Citaat van: Hanzi op woensdag 30 december 2020, 10:30:07
Mooie loc Michel, maar zijn die roosters op t dak wel goed uit de mal gekomen. Op de foto zien ze er wat gebobbeld uit aan de onderkant, of valt t in werkelijkheid mee?

Hij is zeker mooi Hans. :)
En de roosters zijn oke ik heb nog een Re 4/4 met de zelfde roosters zie foto's.
En de antwoorden van Eric-Paul en Tom laten ook zien dat het klopt met het origineel.

Citaat van: Trainhenk op woensdag 30 december 2020, 10:33:53
@citaat
Ik moest even goed kijken maar ik zie het nu ook.

Henk, je bent geslaagd voor je ogen test. ;)

Citaat van: Timaximus op woensdag 30 december 2020, 10:51:28
Mooie Loc Michel.
Ik zit ook al een poosje te kijken voor een dergelijke Loc en dan met dubbeldekkers er achter.
MvG,
Timaximus

Dank je wel Timaximus. :thumbup:
Toen ik deze fraaie loc voor het eerst zag in de Märklin catalogus was ik er meteen verliefd op en hij zou op jouw mooie baan zeker niet misstaan.
Met dubbeldekkers is geen slecht idee ikzelf heb de blauwe dubbeldekkers en stuurstandwagon van Märklin besteld die zouden er ook heel mooi bijpassen.
Zo een schitterende blauwe sleep op de baan wie wil dat nu niet. ;)

Citaat van: GWS op woensdag 30 december 2020, 10:52:01
-MICHEL,
Juist voor het einde van het jaar is DHL dan toch bij 'hun' afleveringsadres "Michelstadt" aangekomen. Ja, natuurlijk laat jij jouw 'vaste' chauffeur niet zonder koffie weggaan. Jouw dag is weer helemaal goed en die van hem kan ook niet meer stuk. Vanzelfsprekend is jouw eerste gang weer geweest met alles wat met het instellen (ijken) te maken heeft gehad. Nu rijdt "37473" zijn proefronden op Michelstadt. Het zal een flinke 'testrit' worden. Hierna krijgt deze "Blauwe" zijn 'licentie' en is deze toegelaten tot alle CH-Michel-loks.
Daarom vast mijn gelukwensen van de laatste aanwinst 2020 en dat het volgende kalenderjaar 'zijn' aanhang kan worden uitgebreid.
Het 'feestterrein' Michelstadt wordt telkenmale een stukje uitgebreid tot alles 'binnen' is!

Zo vaak komt DHL niet hoor Gerard. ;)
En in deze tijden waar dit heerschap het erg druk heeft is het minste wat je kan doen een bakkie mee geven voor onderweg ikzelf ben ook altijd blij als de klant vraagt of ik wat wil drinken.
Na het ijken wat een eigenlijke proefrit is is de loc nu vol aan het meereden in Michelstadt en is hij een leuke verschijning als hij bij het perron staat te wachten totdat hij weer mag vertrekken. :)

Citaat van: Tony op woensdag 30 december 2020, 11:13:26
Dat is weer een fraaie loc erbij, Mies  :thumbup:
Handig ook voor de machinist, dat zijn route al op de loc staat !
Weet hij precies waar hij links of rechts moet als zijn TomTom niet werkt  :D
Solo-loc's  zijn in het wild ook regelmatig te zien en komen dan extra goed tot hun recht.
Niet vergeten, hem iedere dag 6 keer te laten rijden  :P
Grtz Tony

Hij is zeker fraai Tony. :thumbup:
Ja mooi he die TomTom beschrijving aan de buitenkant zo kunnen preistertjes hem waarschuwen mocht hij verkeerd rijden. :D
Het blijft een plezier o naar de lossen locs te kijken als ze langs komen rijden zeker 3 keer per week mogen de losse locs rijden en dat blijft genieten geloof me. :)

Citaat van: Eric-Paul op woensdag 30 december 2020, 11:57:39
Citaat van: Hanzi op woensdag 30 december 2020, 10:30:07
Mooie loc Michel, maar zijn die roosters op t dak wel goed uit de mal gekomen. Op de foto zien ze er wat gebobbeld uit aan de onderkant, of valt t in werkelijkheid mee?
Of het in werkelijkheid meevalt?
Nee, ook in werkelijkheid ziet het er zo uit: klik hier
Maar inderdaad weer een mooie aanwinst Michel!

Dank je wel voor je antwoord naar Hans (Hanzi) toe ikzelf had al wat foto's klaar om te laten zien dat er meer Märklin locs dit hebben zal ze toch nog plaatsen al is het alleen maar voor het kijkplezier. :P
Ja he hij is mooi hé Eric-Paul. :P

Citaat van: Hanzi op woensdag 30 december 2020, 12:39:09
@citaat oké, dan hoort t zo :)

Gelukkig wel Hans anders had ik toch een "kneusje" gekocht. ;)

Citaat van: lucdiels op woensdag 30 december 2020, 15:11:01
Proficiat met de aanwinst Michel. Was het uitkijken waard. Nu volop gaan voor die sleep.
Luc

Dank je wel Luc. :thumbup:
Dat was het zeker en zo voor het eind van het jaar dat maakt dit klote jaar toch een beetje goed.
Ja ik ga zeker volop voor de sleep ben mij al aan het orienteren voor leuke rijtuigen.

Citaat van: Haradigi op woensdag 30 december 2020, 15:18:30
Hi Michel,
Dat is ook een deel van de hobby om beurzen af te struinen (als ze weer open zijn) naar datgene wat op je lijstje staat.
Dagje ontspannen en gezellig kletsen met soortgenoten.
groet
Harald

Dat is zeker een (leuk) deel van de hobby het bezoeken van beurzen Harald. :thumbup:
En het zien dan van forumleden maakt zo een dag alleen maar leuker en gezelliger.

Citaat van: Wico op woensdag 30 december 2020, 15:22:13
Hoi Michel,
Gefeliciteerd met deze nieuwe aanwinst :thumbup:. Dat is een mooie manier om het oude jaar uit te luiden. Bij mij zit er ook nog wat in de pijplijn, maar dat zal wel de eerste aanwinst van 2021 worden :D. Veel succes met de jacht op de rijtuigen. Märklin heeft hele mooie uitgegeven, die af fabriek al zijn voorzien van led verlichting (#43651) :idea:.
Groeten,
Wico

Het is zeker een mooie aanwinst om het jaar of te sluiten en het nieuwe jaar te begroeten.
Ik ben benieuwd wat er in de pijplijn zit voor je Wico bij mij is de pijplijn bijna leeg ik verwacht nog de blauwe dubbeldekkers set en een Cargo loc van Märklin dus laat het nieuwe jaar maar snel beginnen. :P
Bedankt voor je info van de 43651 set ik hou hem in gedachten dus wie weet. :)

Citaat van: iTom op woensdag 30 december 2020, 15:24:30
Weer een mooie aanwinst en wat die roosters betreft, het origineel heeft het ook zo te zien.
En al zou het niet zo zijn, lekker van genieten.


Het is zeker een mooie aanwinst Tom waardoor ik glimlachend het nieuwe jaar mee in rij. :P
Ook jij bedankt voor je bijdrage omtrent de rooster vraag van Hans (Hanzi). :thumbup:
Enne de mooie geplaatste foto is natuurlijk opgeslagen dat snap je wel hé. ;)

Citaat van: Maarten Marklin op woensdag 30 december 2020, 16:24:13
Prachtige loc is dat Michel!
Je hebt hem meteen geijkt. Doe je dan van hoog naar laag of vanaf een bepaalde decoderstap?

Dat is het zeker Maarten. :thumbup:
Ik ijk van hoog (stap 28) naar laag nadat ik eerst de snelheid heb aangepast in de Ecos de snelheid bij veel van mijn locs is die snelheid vaak niet hoger dan 90 a 95 kilometer.

Citaat van: Hitmaan op woensdag 30 december 2020, 16:32:47
mooi loc zo.
Volledig digitaal. Kan hij ook wat bijzonders

Hij kan zeker veel Tony vele licht en geluid functies een plezier om naar te kijken en te luisteren al gebruik ik maar 1 of 2 geluidjes.

Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 30 december 2020, 16:59:52
Citaat van: h0_miessie op woensdag 30 december 2020, 10:14:47
en ging de DHL chauffeur met een glimlach en een bekertje koffie
:) Heel goed jochie, die jongens rijden zich helemaal het apelazerus, zijn niet te benijden. 8o
Hier op mijn werk kunnen ze ook altijd effe een bakkie krijgen en het toilet gebruiken. O:-D
Maar tis weer een mooi lokkie wat je erbij hebt, mooi blauw is niet lelijk. B) :thumbup:
Veel plezier ermee.
Dirk-Jan

Inderdaad Dirk-Jan dus een kleine beloning is wel op ze plaats voor deze toppers in deze donkere dagen. :P
Ikzelf ben ook altijd blij met een bakkie of een toilet gebruik voor die klanten die je toch wat meer de volgende keer zoals terug rijden mochten ze wat later open gaan want wie goed doet wie goed ontmoet luid het spreekwoord toch.
Deze blauwe loc is zeker niet lelijk en is een plezier om naar te kijken als ik hem zie want soms moet ik hem zoeken waar hij is op de baan. :P

Citaat van: RoelMarklin op woensdag 30 december 2020, 18:25:13
Hoi Michel,
Dit heeft weer een Heerlijk Zwitserleven gevoel  :D :D.
Alle goeds voor 2021 !
Groet,
Roel

Roel, deze fraaie loc heeft zeker het Zwitserleven gevoel en dat geeft hij ook door aan mij dat Zwitserleven gevoel.
Dank je wel voor je goede 2021 wens uiteraard ook voor jouw en de familie ook al het goed voor 2021 toegewenst.

Citaat van: joske3 op woensdag 30 december 2020, 22:20:54
Toen ik het opschrift las dacht ik, hè is die HST Astoro er ook in het klein?
Maar het gaat dus over een andere lok/trein.
Leuk om te weten dat de treindienstleiding nog moest oefenen voor dit nieuwe E-traject.
Want deze eerste trein werd feestelijk op een stuk spoor zonder rijdraad gezet.  :D :D
Lees dit maar eens door

Jos, bedankt voor de link van het "ongelukje" met de hoge snelheid trein van de SBB.
Wat ik begrepen had zou deze Re 4/4 eerst op het traject rijden maar is toch gekozen voor de hogesnelheidstrein dus Märklin ga deze SBB hogesnelheidstrein maar snel uitgeven dan kan hij mooi rijden in Michelstadt. :P

Citaat van: wimpietje op donderdag 31 december 2020, 05:18:30
Mooie Loc Michel, en nu maar jagen naar rijtuigen 🤙

Leuk om te lezen dat je het een mooie loc vindt Wim. :thumbup:
Ja de jacht kan beginnen.
En van harte gefeliciteerd Wim met je verjaardag. :thumbup: :thumbup:


Verder wil ik iedereen die gereageerd en of gekeken heeft in mijn topicje in het jaar 2020 bedanken voor jullie berichten / aandacht jullie hebben mijn topic weer opgefleurd met mooie foto's en berichtjes en link die mijn topic zo leuk maken. :thumbup: :thumbup:
Hopelijk gaan jullie op de zelfde voet verder in 2021 en wordt mijn topicje net zo leuk als de voorgaande jaren nogmaals bedankt.

Daarom wens ik iedereen een goed uiteinde en een mooi en gezond 2021 toe.

Groet Michel
Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
Hallo Michel,

Mooie aanwinst heb je erbij.  :thumbup: :thumbup:

Hopelijk op een beter 2021, en kunnen we weer eens bijpraten.

Prettige jaarwisseling en een goed en gezond 2021

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
Dank je Michel, voor jou en je familie ook een spetterend 2021 :thumbup:
Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
Hallo Mies,

En het wordt steeds drukker en mooier in Michelstadt! Ik begrijp goed dat je daarom nauwelijks tijd hebt om met de scenery aan de slag te gaan. Als er bij jou wordt gereden heb je vast ogen en oren tekort om alles te zien! :P

Dan droom je de bomen er toch gewoon bij? Maar mocht je gaan beginnen met één enkel struikje dan zal je zien dat het dromen dan nog mooier wordt!

Hopelijk volgend jaar wel wat beter dan dit jaar: kunnen we weer eens naar een beurs of ander modelspoorevenement en bijpraten! Fijne jaarwisseling! :thumbup:

Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
mooie aanwinsten  :favorite: ;


mvg,
Michel
Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
Mies, ik kijk nu al uit naar nieuwe aanwinsten en scenery kunsten straks in 2021.

Wens je een gezellige jaarwisseling en al het goeds en gezonds voor 2021.
Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
Citaat van: ikke650 op donderdag 31 december 2020, 09:43:45
Hallo Michel,
Mooie aanwinst heb je erbij.  :thumbup: :thumbup:
Hopelijk op een beter 2021, en kunnen we weer eens bijpraten.
Prettige jaarwisseling en een goed en gezond 2021
M.vr.gr. Erwin

Hij is zeker mooi Erwin. :)
Dat zo ik zeker leuk vinden om elkaar weer eens te zien en gezellig bij te kletsen. :thumbup:
Hopelijk heb je een goede en gezellige jaarwisseling gehad.
Ook voor jouw en je lieve gezin de allerbeste wensen voor 2021.

Citaat van: wimpietje op donderdag 31 december 2020, 13:11:59
Dank je Michel, voor jou en je familie ook een spetterend 2021 :thumbup:

Dank je wel Wim. :thumbup:
We gaan ons best doen om er weer wat van te maken in het jaar 2021.

Citaat van: narwal op donderdag 31 december 2020, 13:13:19
Hallo Mies,
En het wordt steeds drukker en mooier in Michelstadt! Ik begrijp goed dat je daarom nauwelijks tijd hebt om met de scenery aan de slag te gaan. Als er bij jou wordt gereden heb je vast ogen en oren tekort om alles te zien! :P
Dan droom je de bomen er toch gewoon bij? Maar mocht je gaan beginnen met één enkel struikje dan zal je zien dat het dromen dan nog mooier wordt!
Hopelijk volgend jaar wel wat beter dan dit jaar: kunnen we weer eens naar een beurs of ander modelspoorevenement en bijpraten! Fijne jaarwisseling! :thumbup:

Het wordt zeker drukker Marcel maar gelukkig heb ik nog ruimte genoeg in de diverse schaduwstations.
Nieuw jaar nieuwe ronde wat betreft de scenery kan niks beloven maar zal weer proberen mijn best te doen. ;)
En wat betreft een struikje geloof ik je meteen want een beetje groen kan de boel meteen opfleuren.
Hoop ook dat we dit jaar weer eens naar een beurs kunnen en dan zeker naar de beurs n Zutphen die altijd gezellig en leuk is en waar we wat kunnen bij kletsen in de gezellige kantine. :thumbup:
Onze jaarwisseling was gezellig veel vuurwerk een auto in de hens verderop in de buurt en veel mensen op straat een ouderwetse oud en nieuw eigenlijk.
Hopelijk heb jij en de familie ook een goede jaarwisseling gehad.

Citaat van: ramdani op donderdag 31 december 2020, 16:06:22
mooie aanwinsten  :favorite: ;
mvg,
Michel

Dank je wel Michel. :thumbup:

Citaat van: iTom op donderdag 31 december 2020, 17:52:58
Mies, ik kijk nu al uit naar nieuwe aanwinsten en scenery kunsten straks in 2021.
Wens je een gezellige jaarwisseling en al het goeds en gezonds voor 2021.

Tom, ik ga mijn best doen zeker wat betreft de aanwinsten want niks is zo leuk om een aangeleverde pakket open te maken. :P
En ja ook de scenery zal ik mijn best voor doen maar dat gaan we zien hoe en wat.
Dank voor je gezellige jaarwisseling groet die is helemaal goed en gezellig verlopen.
Ik hoop dat jouw oud & nieuw ook leuk en gezellig is verlopen.
En uiteraard voor jouw en je familie ook de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar toegewenst.

Groet Michel
Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
Mooie aanwinst, nog de beste wensen voor 2021  :)
Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
 @citaat
Dank je wel Barry.
Ook voor jouw en je dierbare een goed 2021 toegewenst.

Groet Michel
Re: Michelstadt } De Zürich---München loc is binnen gereden.
Beste Michel,

De beste wensen voor 2021!
Wat een prachtige loc heb je binnengekregen. Ik heb zelf de Re 420 in LION-kleurstelling op mijn verlanglijst staan (art. 37304).


M.v.g.

Maikel (RMW)