Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2020 is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2020 is gearriveerd.
-MICHEL,
Jij zal best wel blij zijn geweest, dat de postbode jullie woning niet heeft vergeten. Hij weet best wel wat er nog nodig is als scenery op o.a. de perrons in Michelstadt! Op het oog een kleine 'uitbreiding', maar het geeft wel een flinke duw in de mooie richting om alles zo perfect mogelijk af te hebben. Het ziet er trouwens schitterend uit, moet ik toegeven.  Helder en scherp. Ja, en ook helder is de mooie nieuwe aanwinst voor in de vitrinekast. Jouw 'blauwe' zal er best 'uitspringen'! Nu op naar volgend jaar! Jij zult niet alleen zijn, die vele wensen zullen hebben naar wat "M" gaat uitbrengen volgend jaar. Wensen te over, denk ik. En er zullen velen al ideetjes hebben geschreven naar "M"! Nu slechts 'afwachten'! Spannend, nietwaar? We zullen het gaan zien! Jij bent een heel tevreden en gelukkig man, die elke dag eventjes naar zijn aanwinsten mag kijken, terwijl de treintjes 'hun' rondjes rijden.
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2020 is gearriveerd.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2020 is gearriveerd.
Zo komt de vitrine langzaam maar zeker vol. Ook dit is weer een mooi modelletje :thumbup:. De perron artikelen gaan echt het verschil  maken, dat weet ik zeker. Het zal wel even pielen zijn met die kleine onderdelen, maar je perron en station gaan er nog mooier uitzien.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2020 is gearriveerd.
Hoi Michel,

Wederom weer een mooie uitbreiding, en leuke aanwinsten voor je station.

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2020 is gearriveerd.
 :roll: Hhmmm... mooi Magazine karretje, toch vind ik de mijne mooier. :o) :D
Leuk setje met aanvulling voor op en rond het perron, lekker freubelen om het een plaatsje te geven. :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2020 is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2020 is gearriveerd.
Je nieuwe kolenwagen moet wel een keer een ererondje rijden, Mies !
De rest van de collectie is namelijk ook al eens geweest  :P

Grtz Tony
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2020 is gearriveerd.
Citaat van: erik01 op woensdag 18 november 2020, 06:54:08
Hallo Michel,
Het is weer een mooie uitbreiding van je verzameling.
Ook de borden , zijn leuke details om te zien.
Groet, erik

Ja de verzameling is weer bij met deze prachtige wagon Erik.
De borden zijn zeker leuke details en staan erg leuk op het perron de bushalte borden komen pas te staan als ik daar ga beginnen met de scenery.

Citaat van: GWS op woensdag 18 november 2020, 08:02:37
-MICHEL,
Jij zal best wel blij zijn geweest, dat de postbode jullie woning niet heeft vergeten. Hij weet best wel wat er nog nodig is als scenery op o.a. de perrons in Michelstadt! Op het oog een kleine 'uitbreiding', maar het geeft wel een flinke duw in de mooie richting om alles zo perfect mogelijk af te hebben. Het ziet er trouwens schitterend uit, moet ik toegeven.  Helder en scherp. Ja, en ook helder is de mooie nieuwe aanwinst voor in de vitrinekast. Jouw 'blauwe' zal er best 'uitspringen'! Nu op naar volgend jaar! Jij zult niet alleen zijn, die vele wensen zullen hebben naar wat "M" gaat uitbrengen volgend jaar. Wensen te over, denk ik. En er zullen velen al ideetjes hebben geschreven naar "M"! Nu slechts 'afwachten'! Spannend, nietwaar? We zullen het gaan zien! Jij bent een heel tevreden en gelukkig man, die elke dag eventjes naar zijn aanwinsten mag kijken, terwijl de treintjes 'hun' rondjes rijden.

Gelukkig weet de postbode niet wat ik nodig heb aan scenery spullen Gerard en dat wil ik zo houden eigenlijk want niet iedereen komt door de ballotagecommissie om boven te kijken. :D
Perfect zal de scenery hier nooit worden maar wel een scenery waar ik tevreden mee ben dus naar mijn oogpunt hoe ik het voor ogen heb in mijn gedachten.
Ach wensen als het maar Zwitsers is dan ben ik al dik tevreden voorlopig staan er nog wat leuke dingen in reservering dus we wachten rustig af.
Ik kijk zeker vaak naar de vitrines terwijl de treinen heerlijk rond rijden over de baan heen geeft een heerlijk ontspannen gevoel en daar doen we het voor. :P

Citaat van: Wico op woensdag 18 november 2020, 08:17:39
Zo komt de vitrine langzaam maar zeker vol. Ook dit is weer een mooi modelletje :thumbup:. De perron artikelen gaan echt het verschil  maken, dat weet ik zeker. Het zal wel even pielen zijn met die kleine onderdelen, maar je perron en station gaan er nog mooier uitzien.
Groeten,
Wico

Zo komt hij zeker vol met de prachtige blauwe magazin wagons Wico al duurt het nog jaren voordat hij vol is met deze blauwe rakkers. :|
Het pielen viel mee met een tandenstoker en wat lijm uit de Prittstift kwam ik een heel eind en het was makkelijk te plaatsen in xps platen waar ik de perrons van gemaakt heb en ja het maakt de perrons veel sfeervoller en mooier. :P

Citaat van: ikke650 op woensdag 18 november 2020, 08:30:27
Hoi Michel,
Wederom weer een mooie uitbreiding, en leuke aanwinsten voor je station.
M.vr.gr. Erwin

Het is zeker weer een mooie uitbreiding Erwin de wagon voelde zich meteen thuis tussen de andere in de vitrine.
Ja de leuke details zijn erg fraai en geven een leuk effect aan de perrons het zijn de kleine dingen die het doen zong met vroeger wel eens in een liedje. ;) :P

Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 18 november 2020, 13:37:51
:roll: Hhmmm... mooi Magazine karretje, toch vind ik de mijne mooier. :o) :D
Leuk setje met aanvulling voor op en rond het perron, lekker freubelen om het een plaatsje te geven. :thumbup:
Dirk-Jan

Zeker dat die van jouw mooier is Dirk-Jan mede omdat het de eerst was die ik op de foto zag ipv in het Märklin blad. :) :thumbup:
Zeker lekker freubelen geeft de geest lekker rust ik had er ook een lekker gezellig muziekje bij op staan en de treinen reden ondertussen heerlijk hun rondjes wat wil een mens nog meer. ;)

Citaat van: Tony op woensdag 18 november 2020, 17:31:37
Je nieuwe kolenwagen moet wel een keer een ererondje rijden, Mies !
De rest van de collectie is namelijk ook al eens geweest  :P
Grtz Tony

Daar heb je een goed punt Tony. :thumbup:
Ik zal hem vandaag een paar rondjes mee laten rijden achteraan in een goederentrein.

Groet Michel
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2020 is gearriveerd.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2020 is gearriveerd.
Mooie aanwinsten weer Michel :thumbup:
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2020 is gearriveerd.
 @citaat

Dank je wel voor je compliment Henk. :thumbup:
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2020 is gearriveerd.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2020 is gearriveerd.
Gelukkig kunnen de Preiserbewoners straks eindelijk ook eens met de bus mee.
Mooie aanwinsten weer Mies, mag je weer lekker mee aan de slag en straks met Kerst de bushaltes verder in orde maken.
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2020 is gearriveerd.
Hoi Michel, G2000 of Class66. Ik vind ze beide mooi en zeker de Marklin kleurstelling in het bijzonder. Die type loks uit de moderne tijd haal ik altijd door elkaar. 😀
Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
 @citaat @citaat

Tom, de preisertjes zullen zeker blij zijn als de bussen regelmatig gaan rijden net als de treinen.
Wat betreft de bushaltes ik ben mij druk bezig met nadenken hoe en wat zoals stoepen maken bij de bussen hoe ik dat het beste kan doen.
Maar ook daar vindt ik wel een oplossing voor.

@citaat
Er is iets verschil in de locs de Class 66 vindt ik langer en slanker dan de G2000 maar wat je zegt Maarten ze zijn beiden even mooi en ik hoop dat Märklin de Class 66 zeker gaat uitbrengen als Märklin Store Loc.


En ja gisteren was het zover ik trok de stoute schoentjes aan en ben begonnen met wat scenery aan te brengen aan de voorzijde van het station van Michelstadt.
Omdat de weg eenrichtingsverkeer is en er alleen bussen mogen rijden vanaf het busstation was dit vrij "makkelijk" om te toen na ja makkelijk toch na denken hoe ik het het beste kon doen met de middelen die ik in huis had.

Ik had nog een rolletje van een stuk geknipte verduisteringsgordijn leggen die op maak geknipt 73 cm en een stuk onder het station gelegd zodat hij niet over de rand ging hangen.
Daarna met een houten lat de stoep afgetekend en het stuk er weer uit gehaald en de stuk grijs geschilderd met verf van de ac-tion.
Nadat de verf droog was gelukkig vrij snel kon ik het stuk weer terug plaatsen en kon ik beginnen met het zebrapad zodat de preisertjes veilig konden oversteken als er een bus aankwam.
De zebrapad is van Busch en heb ik stuk geknipt en op het oog neergelegd voor de hoofdingang daarna toen de bus erbij stond bedacht ik mij dat een fietspad en dan in de rode kleur er wel leuk bij zou staan.

Dus zoeken naar een oplossing en die had ik snel gevonden voor het fietspad want ik had nog een rol rood schuurpapier leggen dus daar 1 cm vanaf geknipt over de lengte van de weg en met lijm vastgezet.
Nu moet ik alleen nog twee fiets decals hebben die je vaak in doosjes ziet om die op het fietspad te plakken maar helaas kon ik die niet vinden bij de scenery spullen.

Tijdens het zoeken naar de fiets decals vond ik wel een haag van Faller die in tweeën geknipt vast gemaakt geplakt met dun dubbelzijdig plakband en aan beide kanten van de hoofdingang neergezet.

Het volgende idee is om naast het fietspad een stoep te maken met wat bankjes en wat plantenbakken zodat het een wat levendig geheel krijgt verder komen er nog overstekende preiseetjes en een aantal fietsers op het fietspad en preisertjes op de stoep van en naar het station toe.

Tot nu toe ben ik dik tevredenen met het resultaat want is het geworden zoals ik het in mijn hoofd had zitten en daar ben ik zeer blij om. :P

Hierbij wat foto's van de aanbouw en van het eindresultaat.

Verder wens ik iedereen een goed en gezellig weekend toe.

Groet Michel 
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Hihi schuurpapier als fietspad. Dat gaat pijn doen als die fietsers onderuitgaan.  ;)
Maar inderdaad al meteen mooi op kleur voor een fietspad.
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Zo, het eerste begin is er. Fijn dat het naar je zin is, geeft vertrouwen en motiveert om verder te gaan :D.
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Leuk Michel, en het ziet er ook goed uit :thumbup:

Citaat van: h0_miessie op zaterdag 21 november 2020, 06:29:38
Tot nu toe ben ik dik tevredenen met het resultaat want is het geworden zoals ik het in mijn hoofd had zitten en daar ben ik zeer blij om. :P
Goed dat er geen zaagsel in zit, had niet zo mooi uitgezien voor je station... :D :D
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Hi Michel, mooi gedaan.

groet
Harald
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Kijk dat zijn de betere plaatjes. En nu ophouden om te zeggen dat je geen verstand hebt van scenery :o). Jouw ideetjes worden prima vertaald in mooie oplossingen :thumbup:. Alle vertrouwen dat het met de verdere aankleding ook goed komt. Ga je ook nog lantaarnpalen neerzetten? Lijkt me een prachtig gezicht die mooie gevel van je station 's avonds in het donker met verlichting :idea:.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Hallo Michel,

Leuk gedaan, mooi begin.
Idee  :idea: Je kan ook putdeksels plaatsen. Die kan je op verschillende site's kopen.

Succes met de verdere aankleding.  :thumbup:

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Mooi en zuiver gedaan Michel!
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
-MICHEL,
Verbazing alom! Wat een start! Wat een ideetjes! Wat een prachtig station om verder mee aan de slag te gaan. Er zijn al wat ideetjes gelanceerd, maar daar doe ik nog wat bij. Mag wel zeker? Al met al het station is wat 'kaal' aan de voorzijde. Wat te denken aan bloembakken? Ja, hoor, die zijn ook te koop! Over 'verlichting' is al gesproken. Dat zal een volgende fase kunnen zijn. Vooral, omdat het 'aanzicht' heel aantrekkelijk zal zijn voor de "Preiser-bezoekertjes"! Vanzelf ook voor jouw bezoek aan jouw steeds mooier wordende Michelstadt! Ja, kortom die scenery gaat jou overheersen, want 'aanleg' hebt jij er zeker voor! Nooit gedacht? Nou, hier is een fantastisch resultaat. Maar het gaat nog mooier worden!
Suk6 op suk6!
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
 B) Goed bezig, je kan het wel. :D
En wat Wico al benoemde, een paar lantaarnpaaltjes maakt het nog leuker.
En boompjes, Preisertjes, autootjes, fietsers enz. enz., dan wordt het net echt. O:-D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Mooi station zo en met die straat/busbaan erachter helemaal mooi gedaan.
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Nou Mies, op deze manier krijg je vanzelf de smaak te pakken  :thumbup:
Zo zie je ook, dat het geheel er met een paar eenvoudige middelen en wat lef meteen veel beter en levendiger uit gaat zien.
Vooral wat groen op de juiste plekken doet wonderen, dat zie je wel aan de heggen.
En met de tips hierboven wordt het nog mooier straks.
Tippie van mij; je zou de witte zijkant van je fietspad met een ( zacht) potlood wat bij kunnen kleuren  ;)

Ik hoop dat je op de ingeslagen weg verder gaat, dan komen je treinen ook veel beter tot hun recht !

Grtz Tony

Oja; met een latje tegen de voorkant, dat een paar mm hoger ligt dan je fietspad, zou je ook nog een smal stukje stoep kunnen maken en heb je meteen je tafelrand afgewerkt  O:-D
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
De eerste stapjes zijn genomen. Nou Mies, dat gaat je goed af  :thumbup:
Nog even en je krijgt er plezier in.
Vooral het ruwe asfalt van het schuurpapier fietspad vind ik sterk gevonden  :)
Ik wens je veel plezierige scenery momenten!
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Mooi!
Stationsgebouw zo prominent op de voorgrond met het busstation maken het plaatje!
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Goed bezig Michel!

Ik zou die dikke groene haag ook vervangen voor lantaarnpalen en mooie Zwitserse bloembakken.  Die haag toont niet zo schoon en netjes en je weet hoe Zwitsers zijn!
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
 @citaat Je zou de lantaarnpalen ook in de groene haag kunnen poten.
Die haag staat er voor de Zwitserse veiligheid, zodat de preisigers niet zomaar de straat op taffelen en onder de bus komen  :P
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Lid sinds: 2018

Marklin C-rail met Ecos 1

offline
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Indrukwekkende baan, deze ga ik eens in hele details gaan bekijken, een bron van kennis voor mijn eigen baan op de wereld te krijgen. Prachtig hoe je op deze oppervlakte zo een mooie treinbewegingen kan krijgen. Jouw baanplan vraagt toch eens een diepgaand onderzoek. Heb je enig idee welke lengte je trein aflegt alvorens op dezelfde uit te komen?
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Ik zou om te beginnen de bestemming van de bus aanpassen.  ;) :)

Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Een straat waar maar één bus breed in past, past niet bij zo'n groot station. (Dat is mijn mening)
Wel netjes gebouwd!
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
 @citaat
:o) De andere richting is voor een luchtbus, maar die is net doorgereden/gevlogen, net voordat Miessie de foto nam. :D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Ziet er mooi uit Michel, goed gebruik gemaakt van aanwezige spullen en zo kosten drukken.
Nu nog wat volk op straat zodat het net spitsuur lijkt. Maar dat is jouw keuze.

Luc
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Fraai Michel.
:idea: Je kunt met een (zelfgemaakt) sjabloon en een wit potlood, een strepen strook trekken langs fietspad & weg
Als dat in Zwitserland ten minste ook zo is?

Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Citaat van: NL-modelspoor op zaterdag 21 november 2020, 07:09:30
Hihi schuurpapier als fietspad. Dat gaat pijn doen als die fietsers onderuitgaan.  ;)
Maar inderdaad al meteen mooi op kleur voor een fietspad.

De kleur is eker meteen goed Johan das een groot voordeel zodat ik niet hoef te schilderen en gisteren drie fietsers op het fietspad geplakt gelukkig vielen ze niet om op het grove schuurpapier. ;) :P

Citaat van: Hanzi op zaterdag 21 november 2020, 07:34:18
Zo, het eerste begin is er. Fijn dat het naar je zin is, geeft vertrouwen en motiveert om verder te gaan :D.

Het begin is er zeker Hans en ja het geeft zeker motivatie om verder te gaan met het bedenken en uitvoeren van de plannetjes die in mijn hoofd zitten. :)

Citaat van: Eric-Paul op zaterdag 21 november 2020, 08:17:51
Leuk Michel, en het ziet er ook goed uit :thumbup:
Citaat van: h0_miessie op zaterdag 21 november 2020, 06:29:38
Tot nu toe ben ik dik tevredenen met het resultaat want is het geworden zoals ik het in mijn hoofd had zitten en daar ben ik zeer blij om. :P
Goed dat er geen zaagsel in zit, had niet zo mooi uitgezien voor je station... :D :D

Dank je Eric-Paul. :thumbup:
Maar dan kon ik met het zaagsel in mijn hoofd wel een mooie houtfabriek bedenken. :D

Citaat van: Haradigi op zaterdag 21 november 2020, 08:42:15
Hi Michel, mooi gedaan.
groet
Harald

Dank je wel Harald. :thumbup:
Ik doe mijn best om er wat leuks van te maken.

Citaat van: Wico op zaterdag 21 november 2020, 09:01:38
Kijk dat zijn de betere plaatjes. En nu ophouden om te zeggen dat je geen verstand hebt van scenery :o). Jouw ideetjes worden prima vertaald in mooie oplossingen :thumbup:. Alle vertrouwen dat het met de verdere aankleding ook goed komt. Ga je ook nog lantaarnpalen neerzetten? Lijkt me een prachtig gezicht die mooie gevel van je station 's avonds in het donker met verlichting :idea:.
Groeten,
Wico

Leuk om te lezen dat je het de betere plaatjes vind Wico. :thumbup:
Ik zal er niks meer over zeggen. ;)
Ja ik wil daar ook verlichting maken mits ik de juiste lampen kan vinden maar wil aan de stations zijde lampen aan de muur maken en aan de kant van het fietspad lantaarnpalen zodat het fietspad goed verlicht is.

Citaat van: ikke650 op zaterdag 21 november 2020, 09:07:21
Hallo Michel,
Leuk gedaan, mooi begin.
Idee  :idea: Je kan ook putdeksels plaatsen. Die kan je op verschillende site's kopen.
Succes met de verdere aankleding.  :thumbup:
M.vr.gr. Erwin

Het begin is zeker hoopgevend Erwin. :)
Dat van die putdeksels ga ik zeker doen zal eens kijken in mijn scenery doos of ze er toevallig in leggen.
Bedankt voor de tip. :thumbup:

Citaat van: wimpietje op zaterdag 21 november 2020, 09:14:52
Mooi en zuiver gedaan Michel!

Dank je wel Wim leuk om te lezen dat je het mooi vindt.

Citaat van: GWS op zaterdag 21 november 2020, 09:31:35
-MICHEL,
Verbazing alom! Wat een start! Wat een ideetjes! Wat een prachtig station om verder mee aan de slag te gaan. Er zijn al wat ideetjes gelanceerd, maar daar doe ik nog wat bij. Mag wel zeker? Al met al het station is wat 'kaal' aan de voorzijde. Wat te denken aan bloembakken? Ja, hoor, die zijn ook te koop! Over 'verlichting' is al gesproken. Dat zal een volgende fase kunnen zijn. Vooral, omdat het 'aanzicht' heel aantrekkelijk zal zijn voor de "Preiser-bezoekertjes"! Vanzelf ook voor jouw bezoek aan jouw steeds mooier wordende Michelstadt! Ja, kortom die scenery gaat jou overheersen, want 'aanleg' hebt jij er zeker voor! Nooit gedacht? Nou, hier is een fantastisch resultaat. Maar het gaat nog mooier worden!
Suk6 op suk6!

Het begin is er eindelijk zullen we maar zeggen Gerard. :)
Bedankt voor de tip van de plantenbakken  :thumbup: natuurlijk is het leuker om die zelf te maken de bloemetjes heb ik namelijk al zitten nog in zakjes wat je er altijd bij krijgt bij een huisje of iets dergelijks.

Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 21 november 2020, 09:32:49
B) Goed bezig, je kan het wel. :D
En wat Wico al benoemde, een paar lantaarnpaaltjes maakt het nog leuker.
En boompjes, Preisertjes, autootjes, fietsers enz. enz., dan wordt het net echt. O:-D
Dirk-Jan

Ik sta zelf ook van mijzelf te kijken als ik naar het resultaat kijk. ;) :P
Boompjes heb ik genoeg preisertjes te weinig autootjes genoeg fietsers staan er al op geplakt maar komt goed Dirk-Jan weer ideeën zat opgedaan. :)

Citaat van: Dickie op zaterdag 21 november 2020, 09:50:07
Mooi station zo en met die straat/busbaan erachter helemaal mooi gedaan.

Dank je wel voor je compliment Dickie. :) :thumbup:

Citaat van: Tony op zaterdag 21 november 2020, 10:13:55
Nou Mies, op deze manier krijg je vanzelf de smaak te pakken  :thumbup:
Zo zie je ook, dat het geheel er met een paar eenvoudige middelen en wat lef meteen veel beter en levendiger uit gaat zien.
Vooral wat groen op de juiste plekken doet wonderen, dat zie je wel aan de heggen.
En met de tips hierboven wordt het nog mooier straks.
Tippie van mij; je zou de witte zijkant van je fietspad met een ( zacht) potlood wat bij kunnen kleuren  ;)

Ik hoop dat je op de ingeslagen weg verder gaat, dan komen je treinen ook veel beter tot hun recht !

Grtz Tony

Oja; met een latje tegen de voorkant, dat een paar mm hoger ligt dan je fietspad, zou je ook nog een smal stukje stoep kunnen maken en heb je meteen je tafelrand afgewerkt  O:-D

Ik krijg zeker de smaak te pakken Tony en hoe ik zit de hele dag te denken aan het gebied rondom het station in mijn hoofd ben ik er bijna uit nu de middelen en het uit mijn hoofd in praktijk brengen.
Maar bedankt voor je tips. :thumbup:
Er komt naast het fietspad nog 3 a 4 cm stoep waar de preisertjes op bankjes kunnen zitten enz.
Dat van de potlood ga ik zeker toepassen.

Citaat van: Wimdouwe op zaterdag 21 november 2020, 10:50:54
De eerste stapjes zijn genomen. Nou Mies, dat gaat je goed af  :thumbup:
Nog even en je krijgt er plezier in.
Vooral het ruwe asfalt van het schuurpapier fietspad vind ik sterk gevonden  :)
Ik wens je veel plezierige scenery momenten!

Zeker Wim de eerste echte stapjes en bedankt voor je compliment dat het mij goed af ging. :) :thumbup:
Ik krijg er zeker plezier in zeker nu je het ziet opknappen en de boel levendiger wordt hierdoor.
Ja soms heb ik goede ingevingen zoals met het schuurpapier had ik leggen dus meteen gebruiksklaar zullen we maar zeggen. ;)
Dank je Wim gaat zeker goed komen. ;)

Citaat van: Kawa op zaterdag 21 november 2020, 11:29:36
Mooi!
Stationsgebouw zo prominent op de voorgrond met het busstation maken het plaatje!

Erg leuk om te lezen Paul dat je het mooi vindt. :) :thumbup:
Door de aangebrachte scenery komt het station ook meer tot zijn recht en wordt het meer bij de baan betrokken dan te staan als een blok op de baan.

Citaat van: frank-103 op zaterdag 21 november 2020, 12:41:46
Goed bezig Michel!
Ik zou die dikke groene haag ook vervangen voor lantaarnpalen en mooie Zwitserse bloembakken.  Die haag toont niet zo schoon en netjes en je weet hoe Zwitsers zijn!

Dank je Frank. :thumbup:
Ik wil aan de muurzijdes 4 n-spoor lampen ophangen h0 lampen zijn te groot en aan de fietspadzijde komen lantaarnpalen.
Denk als ik ook lantaarnpalen bij de heg ga doen dat het te druk wordt.

Citaat van: Tony op zaterdag 21 november 2020, 13:02:50
@citaat Je zou de lantaarnpalen ook in de groene haag kunnen poten.
Die haag staat er voor de Zwitserse veiligheid, zodat de preisigers niet zomaar de straat op taffelen en onder de bus komen  :P

Die haag zorgt zeker voor een afscheiding tussen de weg en de stoep Tony en maakt de boel wat kleurrijker bovendien. :)

Citaat van: Steamy J op zaterdag 21 november 2020, 14:14:15
Indrukwekkende baan, deze ga ik eens in hele details gaan bekijken, een bron van kennis voor mijn eigen baan op de wereld te krijgen. Prachtig hoe je op deze oppervlakte zo een mooie treinbewegingen kan krijgen. Jouw baanplan vraagt toch eens een diepgaand onderzoek. Heb je enig idee welke lengte je trein aflegt alvorens op dezelfde uit te komen?

Dat je wel dat je mijn baantje indrukwekkend vindt Steamy J. :) :thumbup:
Leuk om te lezen dat je kennis haalt uit mijn baan voor je eigen baan ik ben vereerd. :oops:
Als ik lekker aan het rijden ben rij ik met maximaal 16 treinen tegelijk althans dat heb ik in koploper ingesteld maar gemiddeld rijden er 14 tot 15 per keer dat ik rij.
Wat de trein aan afstand rijd weet ik eigenlijk niet wel dat hij 7 minuten er over doet om van boven naar beneden te gaan en weer naar boven toe er ligt net iets meer dan 325 meter rails in Michelstadt.
Maar ik zal als ik straks ga rijden eens met een losse loc de afstand in de gaten houden hoeveel (schaal) kilometer hij rijd van A en weer terug naar A.

Citaat van: iTom op zaterdag 21 november 2020, 14:25:56
Ik zou om te beginnen de bestemming van de bus aanpassen.  ;) :)


Tom, heel erg mooi gedaan ziet er mooi en strak uit. :) :thumbup: :thumbup:
Maar kreeg toch wat bezorgde preisertjes aan de lijn die in de war waren door de twee namensborden die nu op de bus zaten. ;) :D

Citaat van: nobody op zaterdag 21 november 2020, 14:31:11
Een straat waar maar één bus breed in past, past niet bij zo'n groot station. (Dat is mijn mening)
Wel netjes gebouwd!

Je hebt helemaal gelijk Wim maar helaas ontbreekt mij de ruimte om het breder te maken A) moet mijn vrouw ook normaal bij de wasmachine kunnen en B) ik moet vanuit daar ook het spiraal inklimmen mocht er calamiteiten zijn in het spiraal.
Maar leuk om te lezen dat je het netjes gebouwd vindt. :thumbup:

Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 21 november 2020, 14:44:00
@citaat
:o) De andere richting is voor een luchtbus, maar die is net doorgereden/gevlogen, net voordat Miessie de foto nam. :D
Dirk-Jan

Zelfs ik heb die luchtbus gemist Dirk-Jan. ;) :D

Citaat van: lucdiels op zaterdag 21 november 2020, 15:41:55
Ziet er mooi uit Michel, goed gebruik gemaakt van aanwezige spullen en zo kosten drukken.
Nu nog wat volk op straat zodat het net spitsuur lijkt. Maar dat is jouw keuze.
Luc

Dank je wel Luc dat je het mooi vindt. :thumbup:
Ja met de spullen die voorhanden zijn iets proberen te maken is zeker goed en goedkoop al kost het soms wel wat hoofdbrekens en zoeken om je juiste spullen te bedenken en te zoeken. ;)
Het volk komt er zeker eerst maar eens wat meer scenery afmaken en dan op zoek naar de juiste leuke preisertjes.

Citaat van: Barry1972 op zaterdag 21 november 2020, 16:36:05
Fraai Michel.
:idea: Je kunt met een (zelfgemaakt) sjabloon en een wit potlood, een strepen strook trekken langs fietspad & weg
Als dat in Zwitserland ten minste ook zo is?

Bedankt Barry dat je het er fraai uit vindt zien. :thumbup:
Ik heb nog 1 mm tape leggen zal daar eens wat van tussen het fietspad en de weg leggen denk dat het meteen een ander gezicht geeft.
Bedankt voor de tip. :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Hallo Michel,

Je bent goed bezig. Langzamerhand toch lekker aan de gang met de landschappelijke invulling. :thumbup:

Het rode fietspad geeft bij mij wel flashbacks van ongelukkige (onbenullige) valpartijen toen ik "vroeger" nog niet doorhad dat gewoon rustig fietsen op zo'n weg veel slimmer zou zijn! Er zijn heel wat rode steentjes uit mijn benen en armen gepeuterd. B)

Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Hier in Duitsland is het zo nu en dan wel erg oppassen, voet- en fietspaden in één met voor de 1 de bekende rood (erg verbleekt) kleurige tegels en voor de ander de normale.
Precies in die volgorde, de rode zijn dan voor voetgangers en de normale voor de fietsers ... ik loop dus automatisch nogal eens verkeerd.

Voor de rest is het chaos en in Frankfurt hebben ze daar wat aan gedaan en op enkele plekken de fietsgedeelten op het asfalt wel rood gekleurd, dat geeft dan wel wat herkenning.

Buiten de bebouwde kom zijn de wegen in principe op 100 km/h begrensd en kan het voorkomen dat je het dorp uitfietst om naar het volgende te fietsen en razen auto's met 80-100 km/h voorbij.
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
 @citaat @citaat

Inderdaad Marcel het moest er eens van komen zeker nu de treinen goed rijden met koploper dus heb ik tijd over om naast het kijken naar de langs rijdende treinen om ook wat anders te gaan doen.
Maar het is nog leuk om te doen ook zeker om het zo te krijgen hoe je het in de planning ook heb staan en het zoeken naar de materialen is ook leuk om te doen alleen kan ik 7 van de 10 keer spullen niet vinden waarvan ik dacht dat ze daar lagen. :P
Mijn welgemeende excuses voor de flashbacks die je kreeg door mijn rode van schuurpapier gemaakte fietspad. ;)

@citaat

Klopt helemaal wat je zegt Eric-Paul zeker in Frankfurt waar mijn vrouw en ik diverse keren geweest zijn de fietspaden duidelijk aangegeven daar in tegen in München en Stuttgart niks tot weinig althans wat wij gezien hebben toen we daar waren op vakantie.
Ook wat je schreef als je uit de bebouwde kom komt rijden en waar je meteen 100 mag rijden is het soms schrikken als je 2 vol bepakte fietsers met een slakkengangetje een heuvel op ziet rijden terwijl jij met 100 kilometer aan komt rijden.


Groet Michel
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Michel,

Zo zie je maar jij kan dat ook om scenery aan te brengen.
Het ziet er zeer fraai uit.  :thumbup: :thumbup:
En dit met allerhande materialen die je zomaar in huis hebt liggen.
Je bent op de goede weg, de preisertjes zullen blij zijn dat ze nu eindelijk het station kunnen binnen en buiten gaan en de busstrook veilig kunnen oversteken op het zebrapad.
Wat extra verlichtingspalen zou ook een goed idee zijn. En deze zou ik dan ook in de struiken plaatsen.
Maar dat moet je voor jezelf beslissen.
Blijf dit vasthouden en je baan wordt een mooi plaatje.

Grts Freddy
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
 @citaat

Ik sta ook van mij zelf te kijken dat het zo (mooi) gelukt is. :)
Dat is vaak het leukst om het zo te maken dat ik er niet voor de deur uit hoef want zoiets komt meestal op als poepen het idee van de scenery zeg maar. ;)
Ik hoor inderdaad goede berichten van de reizende preisertjes dat men het prachtig vind om door de hoofdingang het prachtige station binnen en naar buiten te lopen.
Uiteraard zal er ook (sfeer) verlichting komen door de vele soorten wil ik eerst op mijn gemak bekijken wat er allemaal te koop is ook voor de verlichting die aan de stations muur komt te hangen wil ik niet over haast iets kopen het moet wel bij het station passen natuurlijk.
Ik blijf dit zeker volhouden mijn hoofd maakt overuren met plannen maken wat betreft de scenery. ;) :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
dat van die overuren herken ik  :D , bij scenery kan je zoveel details toevoegen het lijkt wel nooit af  >:-D
rustig over nadenken wat je wilt en wat bij je baan past, je kan toch niet alles kopen  ;) ;
je bent goed bezig  :favorite: ;


mvg,
Michel
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Wat een positieve creaties iemand heeft, is telkenmale verbazingwekkend. Enige maanden terug hoorde ik nog, dat de scenery "niets voor mij was" in de wandelgangen. Maar het "kwartje" is gevallen en zal nog niet ophouden bij dat 'kwartje'! Er is een omwenteleing gaande in Michelstadt!
Met volle vreugde gaan we gezamenlijk de toekomst in!
S U K 6!
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Mies, je weet wat ik altijd zeg over scenery, het is geen kwestie van kunnen maar van doen.
Daardoor gaat het ook steeds beter en leuker worden, het geeft de modelbaan meer sjeu en aanzien.
Nu nog een keer het blanke hout met de kwast afwerken en dan wordt het allemaal nog mooier, geloof me kerel.
En als je vrouw vraagt wat je met die kwast gaat doen dan zeg je dat je die nodig hebt voor de scenery.  :) :) :)

ps. en als een kwast te opzichtig is neem je toch een rollertje, gaat het ook nog sneller en prima mee.
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Citaat van: ramdani op dinsdag 24 november 2020, 07:50:59
dat van die overuren herken ik  :D , bij scenery kan je zoveel details toevoegen het lijkt wel nooit af  >:-D
rustig over nadenken wat je wilt en wat bij je baan past, je kan toch niet alles kopen  ;) ;
je bent goed bezig  :favorite: ;
mvg,
Michel

Ja een uurtje nadenken over het hoe je het wilt hebben is zeker zo voorbij.
Met de vele mooie spullen die tegenwoordig te koop zijn kan je inderdaad de details genoeg uitbreiden en mooi maken zeker naar eigen inzicht en telkens komt er weer een nieuw idee bij als je de vorige heb neergezet.
Ik zal er zeker rustig over na denken want het moet uiteraard wel matchen met elkaar de verlichting.

Citaat van: GWS op dinsdag 24 november 2020, 09:01:58
Wat een positieve creaties iemand heeft, is telkenmale verbazingwekkend. Enige maanden terug hoorde ik nog, dat de scenery "niets voor mij was" in de wandelgangen. Maar het "kwartje" is gevallen en zal nog niet ophouden bij dat 'kwartje'! Er is een omwenteleing gaande in Michelstadt!
Met volle vreugde gaan we gezamenlijk de toekomst in!
S U K 6!

Men kan zich zelf overtreffen in sommige situaties wat betreft scenery Gerard daar ben ik er dus één van. ;)
Of het kwartje gevallen is weet ik niet de vele ideeën moeten nog wel tot stand komen in de praktijk hé maar ik ga mijn best doen om het voor mij gevoel zo mooi mogelijk te maken. :)

Citaat van: iTom op dinsdag 24 november 2020, 10:16:02
Mies, je weet wat ik altijd zeg over scenery, het is geen kwestie van kunnen maar van doen.
Daardoor gaat het ook steeds beter en leuker worden, het geeft de modelbaan meer sjeu en aanzien.
Nu nog een keer het blanke hout met de kwast afwerken en dan wordt het allemaal nog mooier, geloof me kerel.
En als je vrouw vraagt wat je met die kwast gaat doen dan zeg je dat je die nodig hebt voor de scenery.  :) :) :)

ps. en als een kwast te opzichtig is neem je toch een rollertje, gaat het ook nog sneller en prima mee.

Je hebt helemaal gelijk Tom wat betreft je uitspraak toch het nemen van de eerste stap best lastig maar als het plaatje in je hoofd goed is kan je de eerste stap zetten zeg maar.
Het geeft mijn baan zeker meer sjeu en maakt het aanzien veel leuker en levendiger.
De zijkant ga ik zeker nog een kleurtje (grijs) geven.


Groet Michel
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Citaat van: h0_miessie op woensdag 25 november 2020, 06:40:10
......... bij scenery kan je zoveel details toevoegen het lijkt wel nooit af  .....
...... het nemen van de eerste stap best lastig ........ eerste stap zetten zeg maar.

Hi Michel,

Inderdaad denken vooraf is soms lastig, de een heeft veel tijd nodig en de ander wat minder je moet het ook "zien".
En ook is de een heel creatief en de ander weer wat minder, maakt allemaal niet uit als men maar plezier erin heeft.

Het belangrijkste vind ik, als je aan het werk bent met de scenery, dat je ook kan stoppen.
Dus op het goede moment stoppen minder is ook mooi.
Soms zie ik zo veel volle banen dat het gewoon niet mooi meer is.

groet
Harald

Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de eerste echte scenery stapjes.
 @citaat

Je moet het zeker zien Harald bij mij begint het meestal al ik iets in handen heb dan denk ik hé dat is wel handig voor dit of dat en daarna begint het pas als een puzzel in elkaar te vallen.
Plezier heb ik er zeker in als ik er mee bezig ben heel veel zelf dan misschien wel te veel. :D
En ja je hebt gelijk wat betreft op tijd kunnen stoppen want soms is minder ook heel mooi om naar te kijken.
Mijn "probleem" met de scenery is dat ik het kijken naar de rijdende treinen nog steeds zo leuk vindt daardoor wordt de scenery soms vergeten door de tijd dat ik aan het genieten van de losse locs of treinen ben maar ik ga zeker nu het gelukt is bij het station meer tijd en aandacht aan de scenery geven dat is zeker.
Gisteren zijn er weer drie dingen besteld wat te maken heeft met de scenery dus weer wat verfraaiing voor de baan is onderweg. :P


Groet Michel

Groet Michel
Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Eind augustus was ik samen met René (Lokkie) en Erik (Erik01) gezellig een weekendje naar Olten Zwitserland daar kwamen we tijdens het wandelen over het rangeerterrein heen een leuke bus van de SBB tegen met daar op de tekst "einsatzleitung" wat betekend operationeel beheer de tekst stond er ook in het Frans en Italiaans op.
Ik was meteen verliefd op dat busje en nadat we met ze drieën foto's hadden genomen van het leuke busje zijn we verder gaan lopen.

Groot was mijn blijdschap dat ik de bus zag in een nieuwsbrief van EYRO waar hij in modeluitvoering stond voor een aardige prijs en daar kwam dan nog de hoge verzendkosten uit Zwitserland bij en eventuele invoerrechten dus werd de blijdschap iets getemperd.
Maar gelukkig zag ik hem ook bij Alpenspoor op de website en werd het winkelwagentje snel gevuld niet alleen met dit fraaie busje maar ook met 2 La Post busjes die in Zwitserland een deel van het openbaar vervoer doen.

1 van de mooie busjes komt bij het station te staan en de andere komt bij de bushalte te staan bij de nog te maken Faller gevangenis.

De Witte bus krijgt denkelijk een leuk plekje bij een van de locloodsen die Michelstadt rijk is.
Zoals altijd zeer zeer blij mee met deze kleine maar zeer fijne aanwinsten.

Verder wordt er helaas weinig gereden in Michelstadt want mijn Ecos geeft een sluiting in de interne booster aan als de rechter rij-knop wordt bewogen dus die staat bij mijn favoriete treinenwinkel voor reparatie hopelijk is hij snel weer terug.

Nu ik niet kan rijden maak ik van de situatie gebruik om alles van de baan te halen stofvrij maken wieltjes te reinigen en meteen de wagons en locs te fotograferen om in een database te zetten zodra de Ecos weer terug is zet ik alles weer op de baan en rijden maar weer ik kijk er nu al naar uit naar dat rijden. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Hallo Michel,

Leuk om deze wagen nu op je baan te zien.
Ook je busjes zijn mooi.
Het zijn dit soort details met herinneringen die een baan extra leuk maakt.

Balen van je Ecos, hoop dat hij snel weer terug is.
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 11 december 2020, 07:10:02
Nu ik niet kan rijden maak ik van de situatie gebruik om alles van de baan te halen stofvrij maken wieltjes te reinigen en meteen de wagons en locs te fotograferen om in een database te zetten zodra de Ecos weer terug is zet ik alles weer op de baan en rijden maar weer ik kijk er nu al naar uit naar dat rijden. :P
De tijd van niet kunnen of mogen rijden voor onderhoud benutten, een soort Miniatur Wunderland in het klein.

Michelstadt, miniatuur Miniatur Wunderland

;) :D

Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
-MICHEL,
Het 'aangename' van zo'n reisje is, dat er altijd weer iets aan de portemonnee blijft hangen. Hele mooie en indrukwekkende aanwinsten zijn er op jouw baan bijgekomen. Hoewel jij het altijd lang hebt kunnen volhouden, maar de scenery was zelfs in augustus al bij jou binnengeslopen. Gelukkig voor al jouw 'volgers' is het een aangename verrassing. Mooie plekjes zijn er uitgekozen. Mooie foto's trouwens ook!
Prettig om te concluderen, dat jouw 'scenery' denkwijze een hele bijzondere uitstraling heeft. Volhouden zo en nu maar hopen, dat het een kleinigheidje is van jouw Ecos.
Suk6!
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Leuke aanwinsten Michel, met een persoonlijke herinnering eraan verbonden.

Luc
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Mooi modern vervoer, Mies  :thumbup:
En in het echt gezien heeft altijd wat speciaals  ;)
Vergeet niet bij de toekomstige bushalte bij de bajes (voor het bezoek), ook wat parkeerplaatsen te maken voor vluchtauto's (voor de gevangenen)  B)

Jammer van je Ecos, trouwens  :?
Grtz Tony