Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } Eindelijk zijn de Holcim cementwagons binnen gereden.
Hoi Michel,

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan en je nieuwe aanwinsten :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: !!!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Michelstadt } Eindelijk zijn de Holcim cementwagons binnen gereden.
Michel,

Ha lekker nog meer mooi Zwitsers materieel op je baan :thumbup:. Ik wordt bijna jaloeeers :D. Helemaal niet nodig natuurlijk, want bij rijdt hij in onderstaande samenstelling :P.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } Eindelijk zijn de Holcim cementwagons binnen gereden.
In 1:87 Toch zeker Wico? :thumbup: ;) :)
Re: Michelstadt } Eindelijk zijn de Holcim cementwagons binnen gereden.
 @citaat

Wim,

Ik heb wel een hele ruime zolder, maar we gaan niet overdrijven natuurlijk ... :D.

Groeten,
Wico

Re: Michelstadt } Eindelijk zijn de Holcim cementwagons binnen gereden.
Nee nee snap ik. ;) Deze zijn ook heel mooi Wico.  :thumbup:
Re: Michelstadt } duimen en succes wensen hebben geholpen.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Michelstadt } duimen en succes wensen hebben geholpen.
Goh Mies, rijdt je tegenwoordig links?
Re: Michelstadt } Eindelijk zijn de Holcim cementwagons binnen gereden.
Citaat van: frank-103 op zondag 13 september 2020, 08:44:52
Mooie sleep Michel, die past ook heel goed achter je nieuwe lok, of achter deze X raill.

Leuk om te lezen dat je het een mooie sleep vind Frank  :thumbup: ikzelf vindt ik de sleep met de Xrail loc ervoor perfect dus zal de sleep in deze combinatie blijven rond rijden. :P

Citaat van: Wim H0 op zondag 13 september 2020, 09:35:37
Gefeliciteerd met je nieuwe mooie Zwitserse sleep. Zijn schitterend. Zijn ze al voorzien van wisselstroomwielen?
Ik zelf heb er besteld ga ze gauw ophalen. Dank voor het plaatsen en veel plezier ermee.  :thumbup:

Dank voor je felicitatie Wim. :thumbup:
Ze zijn zeker schitterend en ja ze zijn al voorzien van wisselstroomwielen. :)
Dat zou ik zeker doen dat snel ophalen dan kan jouw plezier ook snel beginnen. :P
Gaat helemaal goed komen met het (rij)plezier. :thumbup:

Citaat van: lucdiels op zondag 13 september 2020, 09:40:20
Weer een mooie sleep erbij Michel, het was het wachten meer dan waard. Zal een mooi zicht zijn slingerend dorr de zwitserse bergen.
Luc

Inderdaad Luc weer een mooie sleep die door Michelstadt heen rijd. :)
Wachten duurt altijd lang maar als ze eenmaal binnen zijn ben je dat als sneeuw voor de zon vergeten. ;)
Helaas is Michelstadt een foute Zwitserse baan geen bergen Duitse bovenleiding rechts rijden maar ik heb wel weer Zwitserse seinen op de baan staan maar het (rij)plezier is er niet minder om. ;) :D
De volgende baan zeg maar Michelstadt 3.0 als die er ooit komt dan gaan we het anders aanpakken links rijden bergen en Zwitserse bovenleiding.

Citaat van: GWS op zondag 13 september 2020, 09:45:53
-MICHEL,
De weg naar jouw woonhuis is helemaal vrij voor toevoer van alle Zwitserse treinspullen merk ik wel op de foto's op dit forum. Die bril is toch het verschil van ogen; zonder zie ik niet scherp! Alweer een voordeel voor jou! Maar hebt je nog wel opstelsporen genoeg? Met al die vreselijk mooie cementwagons erbij wordt het een waar "bouw"maatschappij op Michelstadt. Alleen is er ook voor nieuwbouw nog plek? Maar het staat vreselijk mooi achter die uitgekozen X-loc.
Jij hebt alles tot in de puntjes geregeld en zo hoort het ook!
Wordt er nog een 'feestje' opgebouwd en is die scenery allemaal ook al binnengekomen? Ik denk dat de inwoners allemaal staan te popelen om op het terrein nabij de spoorloods te komen. Heel zachtjes hoor ik ze al roepen om dat openingsfeestje!
Suk6 en nu helemaal veel rijplezier!

De postbode weet ons huis zeker te vinden Gerard zeker voor de vele pakketjes van mijn vrouw die besteld zijn. ;)
Dan zijn die paar pakketten van mij niks bij maar die die van mij zijn wel iets duurder dat dan wel weer.
Plannen voor de scenery zijn er zeker maar aan de uitvoering schiet er vaak bij in zeker als ik aan het rijden ben vergeet ik de scenery want dan zit ik te genieten van het rijden materiaal.
Ja ik heb na de schauwstations opnieuw ingedeeld te hebben weer wat ruimte gevonden voor nieuwe slepen en treinstellen zoals de Ram TEE die ik snel hoop te mogen ontvangen.
En als ik geen Zwitsers materiaal kan opstellen dan gaat het niet Zwitsers materiaal verbannen worden naar één van de vitrine"s die ons huis rijk is of het gaat de verkoop in gelukkig is dat nog niet aan de orde (voorlopig).

Citaat van: Wim H0 op zondag 13 september 2020, 10:01:54
Hallo Gerard,
Kan ook niet zonder bril lijlt of alle locnummers  kleiner worden.  ;) en de donkere tijd komt er weer aan de ook de loep met lichie moet weer uitkomst gaan bieden. Pppfff :thumbup: ;)
Soms zie ik inderdaad de kleine lettertjes beter zonder bril dan met bril Wim ik heb de bril meer voor ver af kijken voor en met de hobby gaat hij vaak af. :)

Citaat van: Tony op zondag 13 september 2020, 10:06:30
Dat zijn erg fraaie cementwagens, Mies  :thumbup:
Het wachten waard !
Nu heb je meteen ruim voldoende aanvoer van grondstoffen om specie te maken en kunnen de bouwers van Michelstadt aan de slag  ;)
Oja, vergeet ook het groen niet  O:-D
Grtz Tony

Ze zijn mooi hé Tony. :P
Het was het wachten zeker waard en toen de man van de post voor de deur stond wist hij meteen dat het voor de hobby was aan mijn glimlach te zien. :D
Zou kunnen ik zit vol met ideeën maar de uitvoering hé maar gaat goed komen nu ik straks weer een geregeld werkuren heb dan kan ik in de middag weer lekker rommelen op zolder met de scenery en nee ik vergeet het groen zeker niet. :)

Citaat van: RMW op zondag 13 september 2020, 16:30:01
Hoi Michel,
Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan en je nieuwe aanwinsten :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: !!!
M.v.g.
Maikel (RMW)

Hoi Maikel bedankt voor de felicitaties voor mijn nieuwe baan en de prachtige aanwinsten vergezeld door de vele duimpjes. :) :thumbup: :thumbup:

Citaat van: Wico op zondag 13 september 2020, 18:15:23
Michel,
Ha lekker nog meer mooi Zwitsers materieel op je baan :thumbup:. Ik wordt bijna jaloeeers :D. Helemaal niet nodig natuurlijk, want bij rijdt hij in onderstaande samenstelling :P.
Groeten,
Wico

Ja zeker nog meer mooi Zwitsers materiaal in Michelstadt Wico. :P :thumbup:
Nee niet jaloers worden dat moet ik op jouw prachtige materiaal zijn mede door jouw is mijn verlanglijst erg lang en wordt er langzaam wat afgevinkt. ;) :P
Bedankt voor de prachtige foto van het voorbeeld van je sleep die bij je rijd de foto is meteen opgeslagen maar dat wist je natuurlijk ook wel dat ik dat zou gaan doen. :)

Citaat van: Wim H0 op zondag 13 september 2020, 18:56:46
In 1:87 Toch zeker Wico? :thumbup: ;) :)

Ach zo een prachtige loc in je achtertuin zou niet verkeerd zijn lijkt mij helaas is mijn tuin wat aan de kleine kant dus ik moet wel 1:87 in de tuin zetten. :D

Citaat van: Wico op zondag 13 september 2020, 19:46:24
@citaat
Wim,
Ik heb wel een hele ruime zolder, maar we gaan niet overdrijven natuurlijk ... :D.
Groeten,
Wico
Je hebt zeker een prachtige zolder met een prachtige baan in wording er in. :) :thumbup: :thumbup:
Wico, zou jij mij het nummer van deze prachtige Holcim wagons kunnen geven want ik ga een deel nu het goed rijd van het spiraal dichtmaken zodat ik een aftakking in het spiraal kan maken waar een betoncentrale van hoe kan het anders Holcim wil maken met 2 spoortjes erbij zodat ik deze prachtige wagons daar neer kan zetten samen met de twee Holcim vrachtwagens die ik al reeds in mijn bezit heb.
Bedankt alvast.

Citaat van: Wim H0 op zondag 13 september 2020, 20:14:52
Nee nee snap ik. ;) Deze zijn ook heel mooi Wico.  :thumbup:

Deze zijn zeker heel mooi Wim en zouden niet misstaan op mijn baan en ik denk ook niet op jouw baan. :)

Citaat van: Laurent op zondag 13 september 2020, 20:43:32
Goh Mies, rijdt je tegenwoordig links?

Nee Laurent ik rij nog steeds fout rechts namelijk. :)

Groet Michel
Re: Michelstadt } Eindelijk zijn de Holcim cementwagons binnen gereden.
Hoi Michel,

De cementwagens zijn van Roco heb ik in twee types: 67449 en 76145 (set van twee).

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } Eindelijk zijn de Holcim cementwagons binnen gereden.
 B) Mooie aanwinst, cement kan je nooit genoeg hebben. :o)
En ik vind ze net effe wat mooier dan die uitvoering van Wico. :D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } Eindelijk zijn de Holcim cementwagons binnen gereden.
 @citaat

Ik ook :O.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } Eindelijk zijn de Holcim cementwagons binnen gereden.
Die Wico krijg je niet zo makkelijk op de kast, Dirk-Jan, misschien heeft hij teveel van jouw bijdragen op het forum gelezen....  ;)
Michelstadt } Weer wat meters bovenleidingen geplaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } Weer wat meters bovenleidingen geplaatst.
Citaat van: Wico op maandag 14 september 2020, 18:56:12
Hoi Michel,
De cementwagens zijn van Roco heb ik in twee types: 67449 en 76145 (set van twee).
Groeten,
Wico

Bedankt voor de nummers van deze prachtige wagons. :thumbup:
Ze staan op het verlanglijst(je). ;) :D

Citaat van: Dirk-Jan op maandag 14 september 2020, 20:15:11
B) Mooie aanwinst, cement kan je nooit genoeg hebben. :o)
En ik vind ze net effe wat mooier dan die uitvoering van Wico. :D
Dirk-Jan

Dank je Dirk-Jan. :thumbup:
Ja cement kan je zeker met opbouwen van de scenery niet genoeg hebben. ;)
Nou nou die van Wico zijn ook heel mooi hoor die hier zeker niet zouden misstaan bij de toekomstige betoncentrale.

Citaat van: Wico op maandag 14 september 2020, 23:28:59
@citaat
Ik ook :O.
Groeten,
Wico

Echt niet die van jouw zijn ook heel erg mooi hoor. :favorite:

Citaat van: frank-103 op maandag 14 september 2020, 23:52:07
Die Wico krijg je niet zo makkelijk op de kast, Dirk-Jan, misschien heeft hij teveel van jouw bijdragen op het forum gelezen....  ;)

Haha jij snapt het Frank. :P


Gisteren (14-09-2020) konden Jeffrey en ik weer wat doen aan de bovenleiding omdat onze agenda's steeds niet gelijk liepen mede door het vele werken wat we samen deden en corona en andere dingen vonden we toch een gaatje en daar hebben we gretig gebruik van gemaakt.
En ik moet zeggen het ging voorspoedig de meters vlogen erin ondanks dat er toch een aantal wissels meegenomen moesten worden.

We zijn aardig opgeschoten en ik ga vanavond de laatste ronde bovenleiding spullen bestellen en als die binnen zijn kunnen we de laatste bocht doen richting het station nog één dubbelemast in de bocht van het korte spoor naar de lange sporen plaatsen en dan de laatste wending in het spiraal die vanuit de tunnel naar boven toe. 

Daarna gaan we met een loc met de smalste pantograaf de boel fine-tunen en als dat gelukt is kunnen de locs met de pantografen omhoog rijden we kijken samen uit naar dat mooie moment.

Groet Michel
Re: Michelstadt } Weer wat meters bovenleidingen geplaatst.
Hallo Michel,

Mooie vorderingen in Michelstad. Elk nadeel heeft dus ook een voordeel.
Nu jullie samen wat tijd voor deze leuke klus hadden.

Maar het lijkt dat sommige wel een beetje schuin staan, komt dit later goed met fine tunen ?

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } Weer wat meters bovenleidingen geplaatst.
Hi Michel,

Hoe bevalt je nieuw job?
Dat ziet er weer netjes uit man, weer een mooi detail aan de baan.
En de nieuwe sleep wagonnen zijn goed terecht gekomen op zo een pracht baan.

Gr,
Arnold
Re: Michelstadt } Weer wat meters bovenleidingen geplaatst.
Het ziet er indrukwekkend uit, al die bovenleiding. Ben benieuwd hoe het rijden met de slepers tegen de bovenleidingdraad bevalt.
Re: Michelstadt } Weer wat meters bovenleidingen geplaatst.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Weer wat meters bovenleidingen geplaatst.
Da's mooi voor elkaar, Mies  :thumbup:

En bovenleiding telt zeker ook als scenery  :P
Twee vliegen in één klap dus.

Zal zeker fijn en feestelijk zijn, wanneer die pantografen eindelijk eens omhoog mogen straks !

Grtz Tony

Ps. hoe beviel het meerijden gisteren ?
Re: Michelstadt } Weer wat meters bovenleidingen geplaatst.
Mooie voortgang Michel!

Groeten,
Jelmer
Re: Michelstadt } Weer wat meters bovenleidingen geplaatst.
 B) Lekker bezig. :thumbup:
Vooral de eerste foto is erg leuk zo met wat scenery erbij, tis net een echte modelbaan.:thumbup: O:-D
:o) Die boom mot wel effe uit het plastic, anders droogt ie uit. :D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } Weer wat meters bovenleidingen geplaatst.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } Weer wat meters bovenleidingen geplaatst.
Hey Michel,

Weeral een mooie vooruitgang geboekt met de bovenleidingen, je bent er bijna nu. :favorite:
Nog even een vraagje, de masten, zijn dit oorspronkelijk voor de M-rails?
en die passen gewoon op de C-rails?

Ooit zal ik ook bovenleiding gaan plaatsen, en kan ik misschien al eens beginnen uit te kijken.

Grts Freddy
Re: Michelstadt } Weer wat meters bovenleidingen geplaatst.
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Michelstadt } Weer wat meters bovenleidingen geplaatst.
 @citaat
Deze masten zijn officieel niet geschikt voor M-rail. Maar je kunt altijd het lipje dat achter de rails klikt op maat buigen. C-rail is 40 mm  breed terwijl M-rail 37,5 mm breed is.
Re: Michelstadt } Weer wat meters bovenleidingen geplaatst.
Zijn het marklin of viessman bovenleiding. Denk niet dat er verschil in zit, maar toch.
Re: Michelstadt } Weer wat meters bovenleidingen geplaatst.
Ziet er netjes uit. Flinke hoeveelheid werk op je hals gehaald. Maar als je elektrische rijdt, dan hoort er bovenleiding bij. Succes met de verdere afwerking
Re: Michelstadt } Weer wat meters bovenleidingen geplaatst.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } Weer wat meters bovenleidingen geplaatst.
@citaat we rijden allemaal electrisch Piet, zelfs de stoom- en dieselloc's ;).
Re: Michelstadt } Weer wat meters bovenleidingen geplaatst.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Michelstadt } Weer wat meters bovenleidingen geplaatst.
Citaat van: Hitmaan op dinsdag 15 september 2020, 20:17:00
Zijn het marklin of viessman bovenleiding. Denk niet dat er verschil in zit, maar toch.
Bingo, wat een vraag. Ineens valt me op dat de 3railwiki hier een gat laat vallen. Dat is me nooit eerder opgevallen.
Noch bij M-rails, noch bij K-rails, wordt de bovenleiding genoemd als component bij de rails.

Gek want toen ik met M-rails reed, had de baanontwerp-sjabloon speciale aanduidingen voor de bovenleiding, en ook de K-rails sjabloon had die, maar dan met aangepaste nummers. Pas na invoering van de 2200-rails serie, kwam C-rails en de overgang naar Viessmann bovenleiding in plaats van Märklin bovenleiding.

In het begin waren er speciale portaalmast-voetjes om de oude M-rails bovenleiding portaalmastjes in te zetten, maar niet alle M-rails portaalmastjes pasten erin.

Re: Michelstadt } Weer wat meters bovenleidingen geplaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Weer wat meters bovenleidingen geplaatst.
Citaat van: ikke650 op dinsdag 15 september 2020, 08:54:11
Hallo Michel,
Mooie vorderingen in Michelstad. Elk nadeel heeft dus ook een voordeel.
Nu jullie samen wat tijd voor deze leuke klus hadden.
Maar het lijkt dat sommige wel een beetje schuin staan, komt dit later goed met fine tunen ?
M.vr.gr. Erwin

Zeker mooie vorderingen Erwin. :)
Gelukkig liepen onze agenda's eens gelijk hopelijk de volgende keer weer als de laatste partij bovenleidingsspullen binnen zijn gekomen die gisteren besteld zijn.
Valt mee hoor dat schuin staan denk dat ik de camera niet goed recht heb gehouden bij sommige masten zijn wel de armen wat krom getrokken door de bovenleiding maar dat gaan we verbeteren als we gaan fine-tunen.

Citaat van: Arnold op dinsdag 15 september 2020, 09:06:50
Hi Michel,

Hoe bevalt je nieuw job?
Dat ziet er weer netjes uit man, weer een mooi detail aan de baan.
En de nieuwe sleep wagonnen zijn goed terecht gekomen op zo een pracht baan.
Gr,
Arnold

Ja werk bevalt lekker Arnold vandaag dagje vrij morgen weer aan het werk schrift mee en veel dingen noteren zoals waar moeten de spullen leggen koelkast of vriezer en welke klant heeft een sleutel enz enz.
Het is zeker een mooi detail aan de baan de bovenleiding is wat werk zeker als het lekker warm is op zolder maar het resultaat is schitterend.
Ja ik kijk met veel plezier naar de Holcim sleep als hij weer boven op de baan aankomt rijden. :P

Citaat van: frank-103 op dinsdag 15 september 2020, 09:13:00
Het ziet er indrukwekkend uit, al die bovenleiding. Ben benieuwd hoe het rijden met de slepers tegen de bovenleidingdraad bevalt.

Dat is het zeker Frank indrukwekkend wij zijn ook zeer benieuwd hoe het zal gaan met de pantografen tegen de draad aan.

Citaat van: Tony op dinsdag 15 september 2020, 09:13:09
Da's mooi voor elkaar, Mies  :thumbup:
En bovenleiding telt zeker ook als scenery  :P
Twee vliegen in één klap dus.
Zal zeker fijn en feestelijk zijn, wanneer die pantografen eindelijk eens omhoog mogen straks !
Grtz Tony
Ps. hoe beviel het meerijden gisteren ?

Dank voor je antwoord waarin je schrijft dat ik nu toch met de scenery bezig ben. :D
Ja we kijken ze zeker naar uit naar dat moment dat gaan we zeker vieren als alles mooi en lekker rijd.
Het meerijden bevalt prima heel veel info kon soms tijd te kort om alles te noteren want dan staan we al bij de volgende klant gaat soms lekker met 6 klanten in één straat. :D

Citaat van: Jelmer op dinsdag 15 september 2020, 09:18:21
Mooie voortgang Michel!
Groeten,
Jelmer

Dank je wel Jelmer. :thumbup:
We zijn ook zeer content met het resultaat.

Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 15 september 2020, 14:55:36
B) Lekker bezig. :thumbup:
Vooral de eerste foto is erg leuk zo met wat scenery erbij, tis net een echte modelbaan.:thumbup: O:-D
:o) Die boom mot wel effe uit het plastic, anders droogt ie uit. :D
Dirk-Jan

Ja mooie foto hé dat vond zelf ook namelijk. ;)
De boom heb ik van een forumvriend gehad komt pas uit de verpakking als hij een definitief plaatsje heeft gekregen maar ik heb er wel gaatjes in geprikt voor wat frisse lucht. :P

Citaat van: Kelderspoorder op dinsdag 15 september 2020, 19:05:18
Hey Michel,
Weeral een mooie vooruitgang geboekt met de bovenleidingen, je bent er bijna nu. :favorite:
Nog even een vraagje, de masten, zijn dit oorspronkelijk voor de M-rails?
en die passen gewoon op de C-rails?
Ooit zal ik ook bovenleiding gaan plaatsen, en kan ik misschien al eens beginnen uit te kijken.
Grts Freddy

Ja we zijn er bijna Freddy de laatste meters zijn besteld en dan er in leggen fine-tunen en rijden maar met die pantografen omhoog. ;)
Nee dit niet voor oorspronkelijk m-rails masten maar de nieuwste modellen van Märklin en Viessmann voor c-rails.
Ik ben toen ook langzaam steeds wat gaan bestellen zodat ik een aardig voorraad had leggen voordat we er aan zijn begonnen.

Citaat van: Wimdouwe op dinsdag 15 september 2020, 19:16:55
@citaat
Deze masten zijn officieel niet geschikt voor M-rail. Maar je kunt altijd het lipje dat achter de rails klikt op maat buigen. C-rail is 40 mm  breed terwijl M-rail 37,5 mm breed is.

Klopt Wim.

Citaat van: Hitmaan op dinsdag 15 september 2020, 20:17:00
Zijn het marklin of viessman bovenleiding. Denk niet dat er verschil in zit, maar toch.

Het zijn spullen van Märklin en Viessmann door elkaar heener zijn wel wat verschillen de kleur van de masten Viessmann masten zijn iets donkerder de uitleggers op de masten zijn van Märklin van metaal en van Viessmann van plastiek wat ik/wij persoonlijk beter vinden want dan kan je overal de rijdraden vast maken ipv bij Märklin alleen in het daarvoor bedoelde gedeelte.
Ook de metalen voetjes wat je onder de rails klemt zijn verschillend die van Märklin zijn hogen er lijken robuuster
Die van Viessmann zijn platter en moet je het lipje wat naar achteren buigen om ze goed onder de rails te krijgen die zijn meer voor een baan in aanbouw zodat je ze aan het begin van de rails er onder kan schuiven.
De rijdraden van Viessmann kan je kan je kopen bv 210-240 mm en dan kan je ze met een speciale tang opmaat maken daar in tegen zijn die draden erg licht van kleur en moet je ze eigenlijk airbrushen om ze wat donkerder te maken maar daar heb ik geen zin en tijd voor de Märklin rijdraden zijn donkerder van kleur bijna zwart zelfs. 
Ik heb wat foto's gemaakt zodat je het verschil kan zien in de dubbele en enkele masten en de metalen voetstukken.

Citaat van: pab op dinsdag 15 september 2020, 20:49:59
Ziet er netjes uit. Flinke hoeveelheid werk op je hals gehaald. Maar als je elektrische rijdt, dan hoort er bovenleiding bij. Succes met de verdere afwerking

Dank voor je compliment Piet dat het er netjes uitziet. :) :thumbup:
Het meeste tijd gaat in het verzamelen van de spullen en het uitmeten en op maat maken van de rijdraden.
Maar wat je zegt als je elektrisch rijd hoort het er zeker bij op je baan.
Dank je we gaan ons best doen. ;)

Citaat van: Hanzi op dinsdag 15 september 2020, 21:55:58
@citaat we rijden allemaal electrisch Piet, zelfs de stoom- en dieselloc's ;).

Scherp Hans heel scherp. ;) :thumbup:

Citaat van: Jan22 op dinsdag 15 september 2020, 23:21:05
Citaat van: Hitmaan op dinsdag 15 september 2020, 20:17:00
Zijn het marklin of viessman bovenleiding. Denk niet dat er verschil in zit, maar toch.
Bingo, wat een vraag. Ineens valt me op dat de 3railwiki hier een gat laat vallen. Dat is me nooit eerder opgevallen.
Noch bij M-rails, noch bij K-rails, wordt de bovenleiding genoemd als component bij de rails.
Gek want toen ik met M-rails reed, had de baanontwerp-sjabloon speciale aanduidingen voor de bovenleiding, en ook de K-rails sjabloon had die, maar dan met aangepaste nummers. Pas na invoering van de 2200-rails serie, kwam C-rails en de overgang naar Viessmann bovenleiding in plaats van Märklin bovenleiding.
In het begin waren er speciale portaalmast-voetjes om de oude M-rails bovenleiding portaalmastjes in te zetten, maar niet alle M-rails portaalmastjes pasten erin.
Bedankt voor de info Jan. :) :thumbup:

Groet Michel


Re: Michelstadt } Weer wat meters bovenleidingen geplaatst.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Michelstadt } Weer wat meters bovenleidingen geplaatst.
Dag Michel.

De bovenleiding is een flinke uitbreiding op de modelbaan :thumbup:
Je kunt nu in ieder geval met goed fatsoen de e-locs laten rijden!
En jouw vrouw zal ook blij zijn met zoveel extra waslijnen :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Michelstadt } Weer wat meters bovenleidingen geplaatst.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } Weer wat meters bovenleidingen geplaatst.
-MICHEL,
Tjonge, wat is er al niet gebeurd in Michelstadt? Nou, nou, je kunt haast spreken van een metamorfose. Ja, het 'kleedt' aardig aan en buiten het werk van alle masten en leidingen te plaatsen, ziet het er prachtig uit. Immers het 'gezicht' wil ook wel wat. De eerste indruk van een modelbaan komt nu heel anders bij een ieder binnen. Jij hebt nu al "waar voor jouw geld"! Zelfs de voorbereidingen voor het "Michelstadt-feest" zijn al gestart. Ook dat gaat er prachtig en verzorgd uitzien. Precies, zoals wij van jou gewend zijn! Of toch ook van jouw 'kameraad'? Gezamenlijk zulke werkjes doen verhoogd de sfeer en maakt het alles weer heel aangenaam.

Denk ook eens na over al dat vlakland in Zwitserland? Een beetje glooiing mag best en zal alles er een flink stuk reëler uitzien. Gewoon even over gaan nadenken. Een begin van een heuvel, of berg zal er ook heel anders gaan uitzien.

Toch veel suk6!
Re: Michelstadt } Weer wat meters bovenleidingen geplaatst.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } Weer wat meters bovenleidingen geplaatst.
Dag Michel,

Die nieuwe masten zien er gelikt uit.

Henk
Re: Michelstadt } Weer wat meters bovenleidingen geplaatst.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Michelstadt } Weer wat meters bovenleidingen geplaatst.
Citaat van: GWS op donderdag 17 september 2020, 09:46:27
Denk ook eens na over al dat vlakland in Zwitserland? Een beetje glooiing mag best en zal alles er een flink stuk reëler uitzien. Gewoon even over gaan nadenken. Een begin van een heuvel, of berg zal er ook heel anders gaan uitzien.
Beetje laat misschien, maar glooiing kun je ook aanbrengen door het maaiveld te glooien in plaats van het tracee.  O:-D
Re: Michelstadt } Weer wat meters bovenleidingen geplaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Weer wat meters bovenleidingen geplaatst.
Citaat van: Nieuwenhuis op donderdag 17 september 2020, 07:50:38
Dag Michel.
De bovenleiding is een flinke uitbreiding op de modelbaan :thumbup:
Je kunt nu in ieder geval met goed fatsoen de e-locs laten rijden!
En jouw vrouw zal ook blij zijn met zoveel extra waslijnen :wink:
Groeten,
Erik.

Het is zeker een flinke uitbreiding Erik maar wel een mooie uitbreiding wat meteen in het oog valt als je bovenkomt en naar de baan kijkt. :)
Ja straks gaan de pantografen omhoog dan zal het nog een mooier beeld geven denken wij.
Ik zag haar wel al steeds kijken het zal toch niet wat jij schrijft. 8o

Citaat van: GWS op donderdag 17 september 2020, 09:46:27
-MICHEL,
Tjonge, wat is er al niet gebeurd in Michelstadt? Nou, nou, je kunt haast spreken van een metamorfose. Ja, het 'kleedt' aardig aan en buiten het werk van alle masten en leidingen te plaatsen, ziet het er prachtig uit. Immers het 'gezicht' wil ook wel wat. De eerste indruk van een modelbaan komt nu heel anders bij een ieder binnen. Jij hebt nu al "waar voor jouw geld"! Zelfs de voorbereidingen voor het "Michelstadt-feest" zijn al gestart. Ook dat gaat er prachtig en verzorgd uitzien. Precies, zoals wij van jou gewend zijn! Of toch ook van jouw 'kameraad'? Gezamenlijk zulke werkjes doen verhoogd de sfeer en maakt het alles weer heel aangenaam.
Denk ook eens na over al dat vlakland in Zwitserland? Een beetje glooiing mag best en zal alles er een flink stuk reëler uitzien. Gewoon even over gaan nadenken. Een begin van een heuvel, of berg zal er ook heel anders gaan uitzien.
Toch veel suk6!

De ontwikkelingen kunnen snel gaat Gerard soms duurt het maanden voordat er wat gebeurt en soms kan het binnen een halve dag gebeurt zijn. ;)
Het feest je kan nog lang niet beginnen bij het loc festival want eerst moeten er nog vele preisertjes aangeschaft worden want wat is nu een feest als er geen preisertjes zijn geweest. :D
Wat betreft bergen of glooiingen daar ga ik op deze baan niet aan beginnen mijn scenery kunsten zijn al niet zo best en om dan aan bergen en andere verhogingen te gaan beginnen nee misschien op de volgende baan maar op deze zeker niet lekker vlak of te wel een lekkere foute baan.

Citaat van: Trainhenk op donderdag 17 september 2020, 12:16:19
Dag Michel,
Die nieuwe masten zien er gelikt uit.
Henk

Dank je Henk voor je compliment. :thumbup:
En ja ik ben het helemaal met je eens. :)

Citaat van: Jan22 op vrijdag 18 september 2020, 00:09:39
Citaat van: GWS op donderdag 17 september 2020, 09:46:27
Denk ook eens na over al dat vlakland in Zwitserland? Een beetje glooiing mag best en zal alles er een flink stuk reëler uitzien. Gewoon even over gaan nadenken. Een begin van een heuvel, of berg zal er ook heel anders gaan uitzien.
Beetje laat misschien, maar glooiing kun je ook aanbrengen door het maaiveld te glooien in plaats van het tracee.  O:-D

Helaas Jan er wordt hier niks verhoogd of op een één of andere manier omhoog gebracht een lekker platte baan dat bevalt mij prima. :P

Groet Michel
Michelstadt } de RAm Tee is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } de RAm Tee is gearriveerd.
Afgelopen dinsdag was het eindelijk zover ik kon mijn nieuwste aanwinst de Insider RAm Tee ophalen bij mijn dealer. :P
De schitterende zwarte doos met daarop de afbeelding van het model is al heel erg mooi om naar te kijken daarna het model op het programeer spoor gezet om hem aan te melden en om zijn adres te wijzigen want ik heb al een loc met adres 50 rond rijden.

Het aanmelden ging zoals altijd erg snel en daarna konden alle functies bekeken en uiteraard ook gehoord worden en ja het is prachtig het geluid van de diesels die opstarten is zeer fraai de verlichting in het bagagecompartiment brand zeer mooi ook de verlichting in het motorgedeelte is zeer mooi.

Vrijdag na het werk ja lekker weer eens op tijd thuis zodat ik voor dat mijn vrouw thuis komt nog even lekker een paar uurtjes kan rijden deze prachtige trein aangemeld in koploper en meteen geijkt ook dat ging lekker vlot nadat ik de snelheid had aangepast in de Ecos want mijn treinen laat ik niet harder rijden dan 105 km mooie snelheid om de locs en wagons mooi te bekijken als ze langs mijn commandocentrum rijden.

De RAm Tee heeft ondertussen alweer de nodige kilometers erop zitten ik heb via koploper als de trein stil staat in het station dat de verlichting in de bagage ruimte en motorgedeelte aangaat en zodra hij weer gaat rijden de claxon gaat de verlichting weer uit gaat en rijden maar. :P

En aangezien ik toch bij de dealer was meteen maar mijn Insiderwagon 2020 meegenomen was er tenslotte toch. :P

Groet Michel

Re: Michelstadt } de RAm Tee is gearriveerd.
 :) Mooi man, nou hoor je er helemaal bij, een echte modelspoorder heeft een TEE RAm.  :o) :D
Daar ga je vast veel rij en kijk plezier aan beleven. B)
Maar wat moet die vadsige snuiter in zijn zwembroekie op je perron? Is het bij jou nog zomer?

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } de RAm Tee is gearriveerd.
Michiel

Prachtig model van de TEE. Ook mooi op foto gezet.
Veel plezier er mee
Re: Michelstadt } de RAm Tee is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } de RAm Tee is gearriveerd.
 @citaat Da's een Zwitserse Sumoworstelaar, Dirk-Jan !
Komt net terug van een toernooi uit Michelstadt  :o)

@citaat @citaat En Mies, wat Dirk-Jan ook schrijft, is zeker waar; met zo'n Tee RAm ben je nu een volwaardige Märklinist  :thumbup:
Daar kun je in gedachten heel verre reizen door de prachtigste landschappen mee maken  ;)
Die geluiden en toeters en lichtbellen vragen wel om een fillumpie !

Grtz Tony
Re: Michelstadt } de RAm Tee is gearriveerd.
Erg mooie aankoop Michel, hoop dat die veel veilige kilometers op jouw spoorbaan rijdt! En een filmpje mag natuurlijk best. Net als een vadsige sumo worstelaar... 😂😂
Re: Michelstadt } de RAm Tee is gearriveerd.
Hoi Michel,

dan leveren ze in Nederland sneller dan in België.
Die TEE RAm is ook door mij besteld maar ik moet nog wachten. :(
Dan doe ik het voorlopig met foto's op het forum.
Veel plezier met de trein in Michelstadt. Misschien moeten we maar een verbinding bouwen met Marceltal, dan kan hij op bezoek komen...

mvrgr

Luc

Re: Michelstadt } de RAm Tee is gearriveerd.
Leuk verslag & mooi foto's van een schitterend treinstel Mies :thumbup:
Snap dat je hiermee in je nopjes bent ;)
Kan niet wachten .....
Re: Michelstadt } de RAm Tee is gearriveerd.
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Michelstadt } de RAm Tee is gearriveerd.
Filmpje :important:
Re: Michelstadt } de RAm Tee is gearriveerd.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } de RAm Tee is gearriveerd.
Märklinist of geen Märklinist, wat maakt het uit, het is gewoon een mooie trein die zeker goed past in jouw collectie.
Wens je er veel plezier en rij genot mee en het zal zeker een uitdaging zijn om al die functies functioneel toe te gaan passen.
Re: Michelstadt } de RAm Tee is gearriveerd.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } de RAm Tee is gearriveerd.
Hoi Michel,

Prachtige TEE nu op je baan! Veel plezier en veilige kilometers er mee. Zit wel te kijken met dubbele gevoelens, want mijn exemplaar ook vandaag op de baan gezet maar er vind geen aanmelding plaats. Wel drie vreemde kraken/tikken in de motorwagen tijdens wachten op automatisch aanmelden, maar verder niks. Van alles geprobeerd, maar niets werkt. Balen dus en retour naar de dealer :(. Voor nu doe ik het dus maar met jouw mooie foto's!

Groeten,
Wico

Re: Michelstadt } de RAm Tee is gearriveerd.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } de RAm Tee is gearriveerd.
Hi Michel,

Prachtige TEE heb je, ondanks dat hij niet zwart is  >:-D heb ik hem ook alleen het oude model.
Ook leuke Eva wagentje.

veel plezier ermee
groet
Harald
Re: Michelstadt } de RAm Tee is gearriveerd.
Hallo michel,

Gefeliciteerd met deze schitterende aanwinst.
Het zou me niet verbazen als hij snel de nodige kilometers gereden heeft.

Veel rij probleemloos plezier.
Groet, Erik

Re: Michelstadt } de RAm Tee is gearriveerd.
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Michelstadt } de RAm Tee is gearriveerd.
Mooi stel hoor  :thumbup: kom maar op met een filmpje  :)
Re: Michelstadt } de RAm Tee is gearriveerd.
Wico, heb je de wagons wel goed gekoppeld met het hulpstukje?
Als die niet goed is gekoppeld met de achterste, dan komt er geen
beweging in. Dat geldt ook voor de Zwitserse 37547. Ook die is
zeer lastig te koppelen.
Succes ermee.
Hans
Re: Michelstadt } de RAm Tee is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } de RAm Tee is gearriveerd.
-MICHEL,
Wat een fantastisch mooi weekend hebt jij al tot nu toe. Daarbij met jouw nieuwe aanwinst wordt het plezier er alleen maar groter door. Jawel, er zijn al heel wat loftuitingen geuit en ik schaar mij daarmee bij! Een genot om de foto's te bekijken. Ook mooie scherpte! Ja, ja, die Michel is weer op en top "M-liefhebber"! De eerste rondjes zitten er al op en er komen daar vast nog ontelbare bij. Het wordt heel erg druk in en op Michelstadt. Alles is al geautomatiseerd en dus hebt jij slechts "het kijken' ernaar als doel tijdens jouw 'zolderuurtjes'!
Het is een mooi exemplaar met nog een 'Hollands' en een "Zwitsers' tintje. Er zijn al heel wat wensen bij jou uitgekomen. Ik denk, dat het nog niet stil staat! Wensen genoeg! Telkens één erbij, nietwaar?
Nu maar genieten en veel veilige rondjes in jouw Michelstadt! Suk6!
Re: Michelstadt } de RAm Tee is gearriveerd.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } de RAm Tee is gearriveerd.
Citaat van: Mieke op zondag 20 september 2020, 14:28:56
Wico, heb je de wagons wel goed gekoppeld met het hulpstukje?
Als die niet goed is gekoppeld met de achterste, dan komt er geen
beweging in. Dat geldt ook voor de Zwitserse 37547. Ook die is
zeer lastig te koppelen.
Succes ermee.
Hans

Hans,

Bedankt voor de gouden tip. Ik had alleen de motorwagen er op gezet (noem het makkelijk, noem het dom). Na jouw reactie de motorwagen + stuurstand op de baan gezet en probleem opgelost. Aanmelden als een terielier :). Me happy ...

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } de RAm Tee is gearriveerd.
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Michelstadt } de RAm Tee is gearriveerd.
Van harte gefeliciteerd met de fraaie aanwinsten :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: !!!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Michelstadt } de RAm Tee is gearriveerd.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } de RAm Tee is gearriveerd.
Schitterend model , bedankt voor de plaatjes  :thumbup: :thumbup:
Heel veel plezier ermee  :)
Re: Michelstadt } de RAm Tee is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de RAm Tee is gearriveerd.
Citaat van: Dirk-Jan op zondag 20 september 2020, 12:28:39
:) Mooi man, nou hoor je er helemaal bij, een echte modelspoorder heeft een TEE RAm.  :o) :D
Daar ga je vast veel rij en kijk plezier aan beleven. B)
Maar wat moet die vadsige snuiter in zijn zwembroekie op je perron? Is het bij jou nog zomer?
Dirk-Jan

Blij dat ik door deze schitterende RAm TEE een echte modelspoorder ben geworden Dirk-Jan. :P
Het plezier begon al toen ik hem een proefrondje zag rijden bij de dealer. :)
Als ik op zolder kom gaat het zonnetje altijd schijnen want ik ben het zonnetje op zolder namelijk vandaar dat dit heerschap lekker luchtig gekleed is. :D

Citaat van: pab op zondag 20 september 2020, 12:31:38
Michiel
Prachtig model van de TEE. Ook mooi op foto gezet.
Veel plezier er mee

Dank je wel voor je compliment Piet dat de TEE mooi op de foto is gezet. :oops:
Het is zeker een prachtig model waar ik nu al heel veel (rij)plezier van heb gehad.

Citaat van: Tony op zondag 20 september 2020, 12:39:53
@citaat Da's een Zwitserse Sumoworstelaar, Dirk-Jan !
Komt net terug van een toernooi uit Michelstadt  :o)
@citaat @citaat En Mies, wat Dirk-Jan ook schrijft, is zeker waar; met zo'n Tee RAm ben je nu een volwaardige Märklinist  :thumbup:
Daar kun je in gedachten heel verre reizen door de prachtigste landschappen mee maken  ;)
Die geluiden en toeters en lichtbellen vragen wel om een fillumpie !
Grtz Tony

Dat zou misschien de reden geweest kunnen zijn dat deze volgens Dirk-Jan vadsige perronbezoeker daar staat en op punt staat om naar huis te gaan. :D
Ik ben vereerd dat ik door deze aanwinst een volwaardige Märklinist ben geworden Tony. :P
We houden het maar bij de gedachten maar hij droomt zeker lekker weg als ik hem zit te bekijken als hij langsrijd of stilstaat in het station.
Ik zal een kijken of ik dat kan realiseren eerdaags maar beloof niks.

Citaat van: frank-103 op zondag 20 september 2020, 12:54:52
Erg mooie aankoop Michel, hoop dat die veel veilige kilometers op jouw spoorbaan rijdt! En een filmpje mag natuurlijk best. Net als een vadsige sumo worstelaar... 😂😂

Het is een zeer fraaie mooie gedetailleerde aanwinst Frank het model zit strak in de verf de belettering is mooi en netjes. :thumbup:
Ik hoop ook dat hij veel veilige kilometers hier gaat maken maar dat zal wel goed komen denk nu de eerste paar honderd er al op zitten. :)
Voor een filmpje zal ik mij best gaan doen.

Citaat van: lucdiels op zondag 20 september 2020, 12:55:14
Hoi Michel,
dan leveren ze in Nederland sneller dan in België.
Die TEE RAm is ook door mij besteld maar ik moet nog wachten. :(
Dan doe ik het voorlopig met foto's op het forum.
Veel plezier met de trein in Michelstadt. Misschien moeten we maar een verbinding bouwen met Marceltal, dan kan hij op bezoek komen...
mvrgr
Luc

Jammer dat er nog niks uitgeleverd is in België Luc hopelijk begint het daar ook snel zodat de Belgen waaronder jij ook kunnen genieten van dit schitterende model.
Er zullen prachtige foto's en filmpjes van dit mooie model langskomen denk ik heb er al meerdere mooie gezien bij Wico. :P
Dank je wel  :thumbup: en ja goed plan maken we ook een aftakking naar Zeeland kan die van Wico ook meerijden in de dienstregeling hebben we er straks 3 rondrijden op onze banen. ;) :P

Citaat van: Treinofiel op zondag 20 september 2020, 13:02:17
Leuk verslag & mooi foto's van een schitterend treinstel Mies :thumbup:
Snap dat je hiermee in je nopjes bent ;)
Kan niet wachten .....

Graag gedaan Rolf. :)
Dat ben ik zeker hopelijk ben jij dat ook snel als hij bij je binnen komtrijden ik zal voor je duimen dat je snel gebeld wordt om hem af te halen.

Citaat van: Hitmaan op zondag 20 september 2020, 13:02:49
Filmpje :important:

Zal mijn best doen Tony. :)

Citaat van: iTom op zondag 20 september 2020, 13:04:49
Märklinist of geen Märklinist, wat maakt het uit, het is gewoon een mooie trein die zeker goed past in jouw collectie.
Wens je er veel plezier en rij genot mee en het zal zeker een uitdaging zijn om al die functies functioneel toe te gaan passen.

Het is zeker een mooie trein Tom die zich goed liet inpassen in de dienstregeling en collectie van Michelstadt. :)
Met het plezier en rij genot komt het zeker goed en ben ik heerlijk aan het genieten als hij langskomt rijden op de bovenbaan.
Gelukkig hoef ik niet alle functies te gebruiken zoveel herrie wil ik ook niet boven hebben maar de lichtfuncties geven altijd wel wat extra's vind ik.

Citaat van: Wico op zondag 20 september 2020, 13:17:18
Hoi Michel,
Prachtige TEE nu op je baan! Veel plezier en veilige kilometers er mee. Zit wel te kijken met dubbele gevoelens, want mijn exemplaar ook vandaag op de baan gezet maar er vind geen aanmelding plaats. Wel drie vreemde kraken/tikken in de motorwagen tijdens wachten op automatisch aanmelden, maar verder niks. Van alles geprobeerd, maar niets werkt. Balen dus en retour naar de dealer :(. Voor nu doe ik het dus maar met jouw mooie foto's!
Groeten,
Wico
De eerste Wico de eerste hopelijk komen er nog meerdere verschillende uitvoering bij want ik ben er verliefd op als hij prachtig over mijn langste blok rijd op de bovenbaan. :favorite:
Ik had je al een app gestuurd met advies maar Hans (Mieke) gaf ook al het antwoord wereld forum is dit toch eigenlijk hé.
Gelukkig hoeft jouw Ram TEE niet terug naar de dealer en kan je net als ik genieten van dit moois. :P :thumbup:

Citaat van: Haradigi op zondag 20 september 2020, 13:18:26
Hi Michel,
Prachtige TEE heb je, ondanks dat hij niet zwart is  >:-D heb ik hem ook alleen het oude model.
Ook leuke Eva wagentje.
veel plezier ermee
groet
Harald

Hij is zeker prachtig Harald en helaas geen zwarte al maakt ik dacht Liliput wel prachtige zwarte BLS treinstellen. ;) :P
Ook het oude model is fraai maar toen ik deze in deze zag was ik verliefd en moest ja moest ik hem hebben. :)
Het prachtige Eva wagonnetje is een beetje onder gesneeuwd door de aandacht van de Ram maar die is zeker ook heel fraai en zal een mooi plekje krijgen in een van de vitrines die hier straks zullen hangen in huis.
Dank je wel dat gaat zeker goed komen Harald. :) :thumbup:

Citaat van: erik01 op zondag 20 september 2020, 13:19:34
Hallo michel,
Gefeliciteerd met deze schitterende aanwinst.
Het zou me niet verbazen als hij snel de nodige kilometers gereden heeft.
Veel rij probleemloos plezier.
Groet, Erik

Dank je wel Erik. :thumbup:
Hij is de 300 kilometer al gepasseerd en er zullen vandaag op mijn vrije dag nog vele bijkomen vrees ik. :P
Daar gaan we wel van uit van die probleemloze kilometers Erik.

Citaat van: Wimdouwe op zondag 20 september 2020, 13:34:40
Mooi stel hoor  :thumbup: kom maar op met een filmpje  :)

Het is zeker een mooi stel Wim. :P
Ga mijn best doen voor een filmpje maar kan niks beloven.

Citaat van: Mieke op zondag 20 september 2020, 14:28:56
Wico, heb je de wagons wel goed gekoppeld met het hulpstukje?
Als die niet goed is gekoppeld met de achterste, dan komt er geen
beweging in. Dat geldt ook voor de Zwitserse 37547. Ook die is
zeer lastig te koppelen.
Succes ermee.
Hans

Bedankt voor je antwoord naar Wico toe Hans. :thumbup:
Zelf gebruik ik dit handige hulpstukje niet want door je moet het op geluk doen omdat je de koppelingen niet ziet althans is mijn mening.
Ik leg de trein op ze zijkant op een handdoek druk de koppelingen in elkaar zet dan de trein rechtop naast het spoor en til hem zo voorzichtig op de rails dan weet ik dat de koppelingen goed en straks tegen elkaar aanzitten maar zo zal een iedere zijn eigen werkwijze hebben om hem aan te koppelen.

Citaat van: GWS op zondag 20 september 2020, 14:58:33
-MICHEL,
Wat een fantastisch mooi weekend hebt jij al tot nu toe. Daarbij met jouw nieuwe aanwinst wordt het plezier er alleen maar groter door. Jawel, er zijn al heel wat loftuitingen geuit en ik schaar mij daarmee bij! Een genot om de foto's te bekijken. Ook mooie scherpte! Ja, ja, die Michel is weer op en top "M-liefhebber"! De eerste rondjes zitten er al op en er komen daar vast nog ontelbare bij. Het wordt heel erg druk in en op Michelstadt. Alles is al geautomatiseerd en dus hebt jij slechts "het kijken' ernaar als doel tijdens jouw 'zolderuurtjes'!
Het is een mooi exemplaar met nog een 'Hollands' en een "Zwitsers' tintje. Er zijn al heel wat wensen bij jou uitgekomen. Ik denk, dat het nog niet stil staat! Wensen genoeg! Telkens één erbij, nietwaar?
Nu maar genieten en veel veilige rondjes in jouw Michelstadt! Suk6!

Het was zeker een fantastisch weekend die weer veels te snel voorbij is gegaan. :(
Heb de foto's eens niet met de telefoon gedaan die begint trouwens wat oud te worden maar eens kijken voor een nieuwe Nokia dus heb ik de camera er maar weer eens bij gepakt en zijn de foto's veel mooier geworden. :P
Ik was altijd al een Märklin liefhebber hoor Gerard alleen heeft Märklin niet altijd de Zwitserse modellen die ik mooi vindt zoals de prachtige Roco Holcim wagons ja dan ga ik die toch aanschaffen Märklin of niet. ;) :P
Er is altijd wat te wensen helaas komt er zoveel mooi Zwitsers spul uit dat de wensenlijst steeds groter wordt. ;)
Genieten doe ik zeker als het Zwitserse materiaal inclusief deze fraaie Ram TEE rijd over de baan heen.

Citaat van: Wico op zondag 20 september 2020, 15:31:07
Citaat van: Mieke op zondag 20 september 2020, 14:28:56
Wico, heb je de wagons wel goed gekoppeld met het hulpstukje?
Als die niet goed is gekoppeld met de achterste, dan komt er geen
beweging in. Dat geldt ook voor de Zwitserse 37547. Ook die is
zeer lastig te koppelen.
Succes ermee.
Hans
Hans,
Bedankt voor de gouden tip. Ik had alleen de motorwagen er op gezet (noem het makkelijk, noem het dom). Na jouw reactie de motorwagen + stuurstand op de baan gezet en probleem opgelost. Aanmelden als een terielier :). Me happy ...
Groeten,
Wico

Mooi dat het gelukt is Wico en dat je prachtige aanwinst zich netjes heeft aangemeld om in de dienstregeling te worden opgenomen. :P :thumbup:
Jij happy ik happy wij allemaal happy. :) :P :thumbup:

Citaat van: RMW op zondag 20 september 2020, 18:09:47
Van harte gefeliciteerd met de fraaie aanwinsten :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: !!!
M.v.g.
Maikel (RMW)

Dank je wel Maikel. :) :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Citaat van: Barry1972 op zondag 20 september 2020, 18:51:40
Schitterend model , bedankt voor de plaatjes  :thumbup: :thumbup:
Heel veel plezier ermee  :)

Het is zeker een schitterend model Barry en graag gedaan. :)
Met het (rij)plezier komt het zeker goed. :)

Groet Michel
Re: Michelstadt } de RAm Tee is gearriveerd.
Wat een mooie trein, Michel. Het is echt smullen.

Heel veel plezier er mee.

Groeten,
Roel