Citaat van: Wico op zondag 16 februari 2020, 13:26:50
Prachtige spullen, maar dat wist ik al natuurlijk
. Die bussen kunnen daar prima staan; ik ben benieuwd hoe je dat verder gaat aankleden. Langzaam maar zeker begin je dus toch aan de scenery en dat kan ik alleen maar toejuichen. Gewoon proberen en als jij tevreden bent, dan is het goed
.
Veel succes met de verdere uitwerking van je stationsgebied. Kan mooi als voorbeeld dienen als ik straks zover ben
.
Groeten,
Wico
Het zijn zeker mooie spullen mede door jouw zijn die in Nederland gekomen.

Nu het rijden perfect gaat komt er nu meer tijd voor de scenery dus gaan we daar maar eens aan beginnen.

Het bus gedeelte zal bestaan uit vier haltes en laat Artitec nu net ook wat gaan maken wat mooi voor de bus haltes gebruikt kan worden zoals palen met het reisplan en een prullenbak ook hebben ze bushokjes oude en nieuwe modellen en buschauffeurs figuurtjes dus die gaan aangeschaft worden voor het bis gedeelte.
De stoepen wil ik zelf gaan maken van karton die dan geschilderd gaan worden.
Voor de taxi standplaats indeling wil ik een beroep gaan doen op mijn 15 jarige ervaring als taxichauffeur dus twee rijen taxi's naast elkaar maar dan aan de andere kant van het station.
Hopelijk kan ik je inspireren als ik eraan ga beginnen.

Citaat van: Tony op zondag 16 februari 2020, 13:36:18
Ik sluit me - ook voor het gemak - bij Wico aan, Mies 
Grtz Tony
Ps. Carl was verguld met zijn knuffel 
Doe je goed Tony Wico volgen.

En blij dat Carl verguld was met zijn knuffel(tje).
Gerard ik ga je bericht niet citeren dan krijg ik last met het beheer omdat mijn draadjes dan onleesbaar wordt.

Maar het was zeker een geslaagde dag zaterdag bij Wico thuis altijd mooi om met vrienden te kletsen over onze prachtige hobby.
Ik zeg voor herhaling vatbaar zo een gezellige bijeenkomst.

Enne graag gedaan hoor.
Citaat van: Hitmaan op zondag 16 februari 2020, 14:09:51
Mooie spullen.
Vraagje over je perron.
Op het 2e plaatje stopt het perron bij de portaal mast.. Waarom heb je deze niet doorgetrokken tot het einde van de rails.
Was misschien iets meer werk gehad, maar dan had je de voet van de mast niet meer gezien. aan het begin van de foto had je namelijk het zelfde gedaan.
Dank je Tony dat je de spullen leuk vindt.

Ik heb die niet doorgetrokken omdat er toch geen preisertje lang kan is erg smal ook komt er aan die zijde een hekwerk net als op de achterkant van het perron waar geen witte streep zit.
In het kleine stukje komt ballast te leggen tot aan het perron net als aan de andere kant van het perron.
De andere kant heb ik het welgedaan omdat het perron daar door loopt naar achteren.
Citaat van: Timaximus op zondag 16 februari 2020, 14:41:49
Mooie strakke perrons zo.
Is dat Faller wegenverf dat er op zit?
Zit zelf ook te kijken naar een format, of tegels of gewoon strak vlak zoals op je foto. Ik nijg naar het laatste.
MvG,
Timaximus
Dank voor je compliment voor de strakke perrons al valt het best mee hoor over de hele lengte gezien dan is het niet zo strak meer maar als scenery artiest met 2 linker handen ben ik er best tevreden mee.

Ik heb de perrons lees MDF platen 2x met grijze verf geschilderd van de Action zelf vindt ik de grijze kleur ook heel erg geslaagd.
Zal ook te twijfelen of ik ze zou betegelen maar omdat ik dat niet erg best ben met recht snijden heb ik voor de makkelijke gekozen schilderen dus.
Citaat van: Dirk-Jan op zondag 16 februari 2020, 14:56:02
Citaat van: h0_miessie op zondag 16 februari 2020, 13:03:37
Kortom langzaam begin ik toch aan de scenery
Doe nou maar voorzichtig aan met dat beginnen. 
Voordat je het weet sta je te roeren in een bak roodband gips en ga je bergen maken. 
Wat gras erop, een paar Milka koeien en het Zwitserland gevoel is helemaal compleet. 
Maar goed, je hebt wel weer mooie aanwinsten erbij. 
Van die Migros wagon bestaan meer varianten bij de diverse merken, is ook weer een leuke sleep van te maken. 
Iemand hier op het forum heeft een mooie Migros trein, weet effe zo gauw niet meer wie. 
Dirk-Jan
Nee hoor Dirk-Jan er komen geen bergen in Michelstadt dus geen roodband gips wat ik hoef te roeren.
Ik heb er zeker mooie aanwinsten bij die mijn baan weer een stukje mooier maken.

Ik heb al diverse nummers van Migros wagons gevonden van diverse merken op het internet die lijst staat al in mijn telefoon mocht ik er één zien dan kan ik het checken in mijn telefoon.
Persoonlijk heb ik die Migros trein nog niet gezien of gevonden op het forum.
Citaat van: ramdani op zondag 16 februari 2020, 15:22:31
Citaat van: Hitmaan op zondag 16 februari 2020, 14:09:51
Vraagje over je perron.
Op het 2e plaatje stopt het perron bij de portaal mast.. Waarom heb je deze niet doorgetrokken tot het einde van de rails.
Was misschien iets meer werk gehad, maar dan had je de voet van de mast niet meer gezien. aan het begin van de foto had je namelijk het zelfde gedaan.
ik zou die mast ook wegwerken,en een hekje voor plaatsen,de rest van het perron is dan toch onbruikbaar,
mvg,
Michel
De mast kan ik niet weghalen Michel omdat dan de bovenleidingsdraden naar beneden zullen vallen.

Wel komt er een hek(je) te staan op de kopse kant van het perron net als aan de achterzijde van het perron.
Citaat van: RMW op zondag 16 februari 2020, 16:39:28
Je hebt er weer mooie aanwinsten bij. Gefeliciteerd!
M.v.g.
Maikel (RMW)
Dank je wel voor je felicitatie Maikel.

Ja ze zijn weer erg mooi en maken straks mooi deel uit van de scenery op en rond het station.
Citaat van: lucdiels op zondag 16 februari 2020, 16:57:56
Goede vangst Michel, die vast en zeker op jouw baan tot hun recht komen.
Ik sluit mij aan bij diegene die aanraden om het perron tot voorbij de mast uit te breiden.
Veel plezier met het uitdenken en aanbrengen van de scenery.
mvrgr
Luc
Mede door hulp van mijn vrienden zijn deze aanwinsten in Michelstadt gekomen.
Het stukje zal niet doorgetrokken worden met het perron is veels te krap om voor een preisertje om langs de mast te lopen dus zal het opgevuld worden met ballast net als de andere kant van het perron waar het het zelfde is.
Citaat van: Kelderspoorder op zondag 16 februari 2020, 21:18:09
Michel,
Weer mooie aanwinsten, maakt je collectie weeral wat groter.
Wat de reisbussen betreft, deze zou ik wel iets dichter naast mekaar plaatsen.
Nu staan ze wat te ver uit mekaar naar mijn mening, en dan zou je wat extra plaats
overhouden voor de taxi's
Verder wens ik je veel plezier ermee, en ben ik stilaan nieuwsgierig aan het worden
naar jou scenery kunsten.
Grts Freddy
De collectie is zeker groter geworden Freddy.

Zodra ik een preisertje tussen de bussen heb geplaatst weet ik hoe groot de stoep moet worden waar de buspassagiers op kunnen staan dan pas kan ik de bussen dichter elkaar zetten of wijder uit elkaar.

Ik ben net als jouw ook benieuwd naar mijn scenery kunsten.
Citaat van: Eno2605 op zondag 16 februari 2020, 21:42:43
Mooie aanwinsten weer Michel, ook die bussen zijn erg leuk!
Dank Egon:thumbup:de bussen zijn zeker leuk en vullen het station erg mooi aan.

Citaat van: Lötschberg op zondag 16 februari 2020, 23:09:40
Ha Michel,
Gefeliciteerd dan met je nieuwe baan. En natuurlijk je mooie aanwinsten 
Op de stamtafelapp miste ik je ook al een tijdje. Maar nu snap ik het.
Zie ik je morgen bij de Stamtafel?
Tot spreeks en apps.
Dank je wel voor beide felicitaties Harry.

Helaas druk druk druk of ik vanavond kom hangt af of ik een afspraak kan veranderen anders vrees ik dat ik er niet bij kan zijn.
Citaat van: RoelMarklin op zondag 16 februari 2020, 23:39:22
Ha Michel,
Succes in je nieuwe baan. Altijd spannend. Ik hoop dat je een goede keuze hebt gemaakt.
Prachtige aanwinsten voor je baan! ( nu die tram nog 😊, ik
voor je)
Succes,
Roel
Bedankt Roel

het succes heb ik zeker nodig.

Ja keuzes maken is altijd moeilijk net als deze we gaan het zien wat de toekomst gaat brengen.
Ja ze zijn mooi he en ik hou de tram zeker in de gaten en hoop dat hij deze kant op kan komen.
Groet Michel
Edit: woordje veranderd.