Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 6 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
 @citaat
Wico,

Bedankt voor het plaatsen van dit mooie plaatje van de locloods. :thumbup:
Mocht ik zo een locloods tegenkomen op een beurs dan gaat hij toch mee naar huis ondanks dat er al 4 locloodsen staan op de baan. :D
Dan komt de "nieuwe" aan de andere kant van de rolbrug te staan.

Groet Michel
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
 @citaat @citaat

Vraag dan nu al maar een bouwtoelating aan, zodat je ten alle tijden verder kan bouwen ;)

grts Freddy
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Is een "hyper"-moderne loods, heeft wel wat !
Grtz
Wim
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Is goed verkrijgbaar in Houten. Heb er al twee daar aangeschaft. Wel kunst om netjes in elkaar te zetten vanwege het vele glas. Lekken van lijm is dan niet gewenst. Altijd weer een uitdaging. Als er een lok instaat is deze nog prima zichtbaar.
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Goedemorgen Mies,

Die Faller loods is helemaal iets voor jou! Lekker volhangen met felle led's en genieten maar. :thumbup:
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Citaat van: Kelderspoorder op zondag 15 december 2019, 09:51:29
@citaat @citaat
Vraag dan nu al maar een bouwtoelating aan, zodat je ten alle tijden verder kan bouwen ;)
grts Freddy

Freddy, een knipoog naar de secretaresse op het stadhuis is al genoeg voor een vergunning. ;) :P
Als burgemeester in Michelstadt heb ik geen problemen met de preisertjes als ik ergens een gebouw neer laat zetten. :D

Citaat van: wimpietje op zondag 15 december 2019, 10:44:16
Is een "hyper"-moderne loods, heeft wel wat !
Grtz
Wim

Het heeft zeker wat Wim mooi groot veel glas dus kan je alles fraai zien wat er binnen staat geparkeerd.

Citaat van: Ton van het Fort op zondag 15 december 2019, 10:51:13
Is goed verkrijgbaar in Houten. Heb er al twee daar aangeschaft. Wel kunst om netjes in elkaar te zetten vanwege het vele glas. Lekken van lijm is dan niet gewenst. Altijd weer een uitdaging. Als er een lok instaat is deze nog prima zichtbaar.

Mijn excuus voor de verwarring Ton ik wil hem tweede hands gaan zoeken in Houten nieuw vind ik hem best prijzig.
Het in elkaar zetten van dat glas is zeker een secuur werkje.
De loc(s) die er in staan zijn zeker goed en mooi te zien vooral als er verlichting in zit.
En ik zag in het zoekertjes topic dat je op zoek bent naar Mini's ik heb er hier één staan op de baan als ik eens lees waar je heen gaat en ik ga daar ook heen dan neem ik hem voor je mee.
Kortom hij is gereserveerd voor je. ;)

Citaat van: narwal op zondag 15 december 2019, 10:59:19
Goedemorgen Mies,
Die Faller loods is helemaal iets voor jou! Lekker volhangen met felle led's en genieten maar. :thumbup:

Ja het is een uitgelezen kans om de verlichting lekker vol te zetten in deze fraaie locloods zodat je alles goed kan zien binnenin.
De zelfde locloods die hier al staat te pronken bij de rolbrug krijgt eindelijk verlichting na jaren denken en proberen ben ik er eindelijk uit hoe ik het ga doen.
Omdat er een constructie in zit om de deuren via servo's open en dicht te doen is het niet makkelijk om er een stok of iets dergelijks in te hangen dus ga ik nu broodzakklemmen op elkaar plakken zodat ik de juiste dikte heb tussen de constructie en daar plak ik dan de led-strips op draden worden via een transparant buisje naar beneden begeleid en aansluiten maar.


Hieronder nog wat foto's van de binnenkant van de fraaie locloods en waar de toekomstige eventueel moet komen te staan.

Groet Michel
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Inderdaad een heel fraaie loods, Mies !

Ik zou toch eerst eens met een royale schoendoos uitproberen of je dat echt wel wil.
Laat die een week op die plek staan en vraag de burgemeester van Michelstadt om er kritisch naar te kijken en er goed over na te denken.
Je kunt in die loods inderdaad de loc's goed zien, maar zonder loods zie je ze nog veel beter en ook de treinen die er achterlangs rijden.

Oftewel; wil je - net als in het echie - een verdozing van het landschap ?

Stichtelijke woorden deze keer dus  O:-D

Grtz Tony
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Dat is wel iets om over na te denken Michel
Zelf heb ik om die reden geen loodsen rond de draaischijf gezet
Grtz
Wim
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Citaat van: Tony op maandag 16 december 2019, 11:17:01
Inderdaad een heel fraaie loods, Mies !
Ik zou toch eerst eens met een royale schoendoos uitproberen of je dat echt wel wil.
Laat die een week op die plek staan en vraag de burgemeester van Michelstadt om er kritisch naar te kijken en er goed over na te denken.
Je kunt in die loods inderdaad de loc's goed zien, maar zonder loods zie je ze nog veel beter en ook de treinen die er achterlangs rijden.
Oftewel; wil je - net als in het echie - een verdozing van het landschap ?
Stichtelijke woorden deze keer dus  O:-D
Grtz Tony

Tony,
Ik ga je tip zeker uitproberen dit weekend mijn vrouw zal ergens nog wel enen doos hebben staan die stuk geknipt kan worden.
De doos zal ik een tijdje laten staan en dan beoordelen op hij daar goed staat of niet ook zal ik in het geval dat er wel een locloods bij komt een geschikte plek voor mijn stoom locloodsje moet vinden daar ga ik vast mee beginnen denk ik want dat is de makkelijkst opdracht. ;)

Citaat van: wimpietje op maandag 16 december 2019, 21:58:13
Dat is wel iets om over na te denken Michel
Zelf heb ik om die reden geen loodsen rond de draaischijf gezet
Grtz
Wim

Ik ga er zeker goed over na denken Wim.
De tip van Tony en jouw argument zullen zeker meegenomen worden in het eindoordeel.

Groet Michel
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Michel,

Die loodsen zijn echt plaatjes, maar persoonlijk zal ik daar geen locloods neerzetten, zoals Tony al schreef, het haalt alle zicht weg. Ook de locloods komt heel dicht tegen rolbrug aan te liggen, zodat je voor de ingang van de loods geen stomer kan plaatsen, wordt krap.
Een andere reden vind ik dat ik in het echt zoiets aan beide zijden van een rolbrug nooit heb gezien.
De burgemeester van Michelstadt moet heel goed afwegen of hij dat toestaat, ook vanwege de hoge kosten, die het bouwwerk kost.
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Citaat van: rien op dinsdag 17 december 2019, 09:29:15
Een andere reden vind ik dat ik in het echt zoiets aan beide zijden van een rolbrug nooit heb gezien.

Hierbij een foto van het bahnbetriebswek Erstfeld met aan beide zijden van de rolbrug een locloods


Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Hallo Michel,

Ik heb tijdens mijn buitenlandse dienstreizen op meer plaatsen locloodsen aan weerszijden van een rolbrug gezien. En die loodsen stonden echt kort op de rolbrug, hoor. Meestal waren de loodsen aan de ene kant vooral in gebruik voor grote reparaties / revisie / groot onderhoud. De locs stonden daar enige dagen / weken. Aan de andere kant werd dan het kleine onderhoud uitgevoerd, vaak tussen de ochtend- en avondspits.

In de voormalige hoofdwerkplaats van NS in Tilburg was ook zo?n rolbrug aanwezig, maar die lag IN de grote hal. Aan de ene kant stonden de locomotieven, vaak op hun eigen draaistellen. Daar stonden de locs meestal niet zo heel lang. Aan de andere kant stonden de locomotieven die compleet uit elkaar gehaald werden. Die kant werd dan gebruikt voor montage/demontage. De onderdelen gingen dan met een loopgraaf naar de betreffende revisieafdeling. De draaistellen werden met de rolbrug naar de draaistellenhoek verplaatst.

Dus zo wat ideeën voor jouw werkplaatsterrein, voor het geval je besluit om die tweede loods te plaatsen.

Succes,
Roel
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Hi Michel,

Een mooie loods erbij is altijd leuk.
Alles dicht bouwen en een rol brug helemaal binnen kan natuurlijk ook zoals op de foto's van een uitstapje in Hagen-Eckesey BW.
Ik zou dat niet doen, wel interessant maar je ziet nog minder.

groet
Harald
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Citaat van: h0_miessie op maandag 16 december 2019, 07:26:28
ik wil hem tweede hands gaan zoeken in Houten nieuw vind ik hem best prijzig.
Nou, dat gaat nog wel effe duren dan. :|
Al het aanbod wat je nu zult vinden is eerstehands, Faller heeft deze loods nog niet zo lang in het assortiment. (meen ik te weten :roll:)
Heb je nog wel effe de tijd natuurlijk om er over na te denken of je op die plek echt een loods wil. :D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Citaat van: rien op dinsdag 17 december 2019, 09:29:15
Michel,
Die loodsen zijn echt plaatjes, maar persoonlijk zal ik daar geen locloods neerzetten, zoals Tony al schreef, het haalt alle zicht weg. Ook de locloods komt heel dicht tegen rolbrug aan te liggen, zodat je voor de ingang van de loods geen stomer kan plaatsen, wordt krap.
Een andere reden vind ik dat ik in het echt zoiets aan beide zijden van een rolbrug nooit heb gezien.
De burgemeester van Michelstadt moet heel goed afwegen of hij dat toestaat, ook vanwege de hoge kosten, die het bouwwerk kost.

Deze Faller locloods is zeker een plaatje Rien of er een tweede komt hangt van de tip van Tony af of te wel de schoenendoos variant. ;)
De burgervader hoeft wat betreft gebouwen zeker die tweede hands zijn een blanco budget van de gemeenteraad gekregen. :P

Citaat van: brund55 op dinsdag 17 december 2019, 10:28:51
Citaat van: rien op dinsdag 17 december 2019, 09:29:15
Een andere reden vind ik dat ik in het echt zoiets aan beide zijden van een rolbrug nooit heb gezien.

Hierbij een foto van het bahnbetriebswek Erstfeld met aan beide zijden van de rolbrug een locloods


Dick, bedankt dankt voor het plaatsen van deze schitterende foto met de locloodsen aan beide kanten van de rolbrug. :) :thumbup:
Hopelijk kreeg ik met de Tony tip net zo een mooi plaatje als deze foto op mijn baan.

Citaat van: RoelMarklin op dinsdag 17 december 2019, 12:45:11
Hallo Michel,
Ik heb tijdens mijn buitenlandse dienstreizen op meer plaatsen locloodsen aan weerszijden van een rolbrug gezien. En die loodsen stonden echt kort op de rolbrug, hoor. Meestal waren de loodsen aan de ene kant vooral in gebruik voor grote reparaties / revisie / groot onderhoud. De locs stonden daar enige dagen / weken. Aan de andere kant werd dan het kleine onderhoud uitgevoerd, vaak tussen de ochtend- en avondspits.

In de voormalige hoofdwerkplaats van NS in Tilburg was ook zo’n rolbrug aanwezig, maar die lag IN de grote hal. Aan de ene kant stonden de locomotieven, vaak op hun eigen draaistellen. Daar stonden de locs meestal niet zo heel lang. Aan de andere kant stonden de locomotieven die compleet uit elkaar gehaald werden. Die kant werd dan gebruikt voor montage/demontage. De onderdelen gingen dan met een loopgraaf naar de betreffende revisieafdeling. De draaistellen werden met de rolbrug naar de draaistellenhoek verplaatst.
Dus zo wat ideeën voor jouw werkplaatsterrein, voor het geval je besluit om die tweede loods te plaatsen.
Succes,
Roel
Wederom bedankt voor je uitvoerige informatie dit keer over locloodsen bij een rolbrug. :thumbup:
Altijd leuk en mooi om de mening te lezen van iemand die het in het echt heeft gezien en meteen uitlegt wat er aan beide kanten van de rolbrug aan onderhoud werd gedaan.
Dat van de grote onderhoud werkzaamheden aan de ene kant en de tussendoor werkzaamheden aan de andere kant spreekt mij erg aan mocht er een tweede locloods bij komen in Michelstadt.
Jouw aangedragen ideeën zullen zeker meegenomen worden in mijn keuze voor een tweede locloods bij de rolbrug.

Citaat van: Haradigi op dinsdag 17 december 2019, 12:50:41
Hi Michel,
Een mooie loods erbij is altijd leuk.
Alles dicht bouwen en een rol brug helemaal binnen kan natuurlijk ook zoals op de foto's van een uitstapje in Hagen-Eckesey BW.
Ik zou dat niet doen, wel interessant maar je ziet nog minder.
groet
Harald

Een mooie locloods is zeker leuk om er bij te plaatsen Harald.
Ook jij heel erg bedankt voor de prachtige foto's van een rolbrug in een grote hal / locloods.
Alles dicht maken rondom de locloods dus één grote hal is zeker mooi maar dan zie je er wel wat schrijft je ziet minder.
Waar ik meteen aandacht eigenlijk aan een soort overkapping tussen de eventuele locloodsen die iets boven de gebouwen begint en alleen het deel tussen de gebouwen verbind is zo maar een idee wat bij mij opkomt.

Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 17 december 2019, 13:14:31
Citaat van: h0_miessie op maandag 16 december 2019, 07:26:28
ik wil hem tweede hands gaan zoeken in Houten nieuw vind ik hem best prijzig.
Nou, dat gaat nog wel effe duren dan. :|
Al het aanbod wat je nu zult vinden is eerstehands, Faller heeft deze loods nog niet zo lang in het assortiment. (meen ik te weten :roll:)
Heb je nog wel effe de tijd natuurlijk om er over na te denken of je op die plek echt een loods wil. :D
Dirk-Jan

Dat zal zeker nog wel even duren Dirk-Jan al zag ik hem wel eens tweede hands staan bij mijn favoriete treinenwinkel dus wie weet.
Nieuw zou uiteraard ook een mogelijkheid zijn maar omdat de verlanglijst nog vrij lang is zal er niet gauw een nieuwe komen voorlopig dus wordt het eerst de tip van Tony uit geprobeert en daarna op zoek naar een locloods.

Groet Michel


Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Werk aan de winkel Michel: schoendoos zoeken , uitproberen, assessment maken, mogelijke opties bekijken , eventueel pondereren, beslissing nemen... dan (eventueel) 2de hands markt afstruinen...
Succes Michel , en alhoewel nog vroeg, al prettige feesten gewenst
Grtz
Wim
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Ik heb nog een overweging, Mies  :P
Die gaat over het daadwerkelijk gebruik/het spelen met je baan, Mies  :P

Stel, je hebt er nog een ( inderdaad heel erg mooie ) loods bij.
Wat ga je straks dan doen ?  Loodsdeur open, loc eruit en de rolbrug op, stukkie naar links, loodsdeur open aan de overkant, loc naar binnen, deurtje dicht en zo maar door en af en toe een loc terug op de baan en later weer een andere naar de loodsen sturen ?
Kan leuk zijn, maar of je dat vaak gaat doen ?
Ook zal het dan prettig zijn, wanneer die deuren automatisch open en dicht gaan. Zeker met de bovenleiding erboven.

Voor zover ik weet, wordt jij blij van (veel) rijdende treinen/loc's. Of daar het bovenstaande iets aan toevoegt, kun je - ook zonder dat die extra loods er al staat - ook uitproberen.
Je baan zo inrichten , dat hij jou het meeste plezier geeft.

Ik heb zelf een draaischijf met ringloods gehad en deed er bijna niks mee. Het was uiteindelijk een mooi stuk passieve scenery, waarbij je de neuzen van de stoomloc's kon zien.
Was blij, toen ik het zaakje weer weg kon doen. Heb trouwens in de loop der jaren op aardig wat thuisbanen verstofte draaischijven en loodsen gezien. Die of helemaal niet meer werkten, of flink haperden  en vaak van de eigenaar van dat moois het volgende gehoord; "Allang niet meer gebruikt, als je het goed werkend wil zien, moet je een andere keer terug komen. Moet eerst eens grondig gepoetst."
Nu heb ik op mijn rangeerterrein(en) op het uiteinde een stel sporen, waar ik loc's kan parkeren. Voor mij veel leuker, makkelijker en plaatsbesparend. En tenderloc's draai ik -indien nodig- op de baan zelf.
Met - voor mij - het grote voordeel, dat ik die geparkeerde loc's  in alle rust kan bewonderen.
Maar dat werkt bij mij zo. Bij jou kan dat heel anders zijn.

Ik hoop niet, dat je er wakker van gaat liggen  :D

Grtz Tony
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
My idea2 Tony
Maar: ieder heugje zijn meugje

Grtz
Wim
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
 @citaat @citaat
Tony,

Ik moet bekennen dat ik best wel veel met de diverse locloodsen speel en ook de rolbrug wordt vaker gebruikt dan je zou denken.
In de locloods bij de rolbrug staat een mix van locs en wagons die regelmatig "ververst" worden zodat er toch gebruik van wordt gemaakt.
In de andere locloods die bestemd was voor de diesels staan nu 2 analoge stomers in te pronken uiteraard wel op een stuk geïsoleerd spoor.
In de andere 2 locloodsen staan rijtuigen met graffiti met als doel dat ze daar schoongemaakt en opgeknapt zullen worden en omdat ik meerdere rijtuigen heb met graffiti worden deze vaak met elkaar gewisseld zodat ze zeker één of twee maal per week een andere plek krijgen in het rangeerterrein.
In de andere locloods staan de locs die het vaakst aan het rangeren zijn een Br 260 en een kleine köff.
De Br 86 met telexkoppelingen die alleen staat in een kleine locloods wordt ook vaak in het geheel betrokken.

Achter de locloods die nu aan de rolbrug staat ligt een de laatste bochten die om het rangeerterrein heen gaan richting station maar door de locloods zie ik de locs niet staan wel de wagons /rijtuigen dus wat betreft het niet zien van de treinen als er een tweede locloods bijkomt is nu al eigenlijk spraken van.
Ik zie de locs wel leuk de hoek om komen achter het gebouw wat ook een leuk gezicht is en straks mocht let wel mocht er nog een locloods bij komen dan zie ik de locs eventjes tussen de gebouwen doorrijden en zie ik wel de aanhangsel van de locs staan als ze staan te wachten om toegelaten te worden naar het station.

Dus is er best wel wat variatie te bekennen als zeker als ik straks in de toekomst een app ga downloaden die het mogelijk maakt om te gaan rangeren met de telefoon zodat ik niet meer afhankelijk ben van mijn stoel bij de Ecos en kan ik dan staand alles zien en bewegen.

Verder ga ik eerst het weekend een doos opmaat maken wat je schreef en die daar neerzetten en kijken hoe het bevalt als er een gebouw in de weg staat bij het kijken van de treinen.

We gaan het meemaken hoe de beleving zal zijn straks over een lange tijd.

@citaat
Wim, Tony zijn pleidooi wordt zeker niet aan de kant gelegd en zal uitvoerig bekeken maar ook besproken worden met René die eens in de twee weken gezellig een avondje langskomt om een rijavond bij te wonen.
En twee zien er meer als één. ;)

Groet Michel 
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Dag Michel,
veel variatie dus op je baan EN iemand die je af en toe komt aanmoedigen/helpen/ideeen uitwisselen... GEWELDIG  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
 @citaat
Wim,
Door veel variatie verhoog ik mijn speelplezier zeker met de "hand" rangeren geeft veel plezier wissels omzetten wagon(s) klaarzetten een andere loc pak ze weer weg ze ben je heerlijk een paar uurtjes bezig terwijl de rest om mij heen lekker doorrijd.
Ja de gesprekken met René zijn altijd leuk ideeën uitwisselen nieuwe plannen maken zoals uitjes naar spoor 0 evenementen in Duitsland of over de vorderingen aan René zijn prachtige spoor 0 baan of ideeën over mijn baan enz enz.
Voor we het weten is de avond alweer voorbij en zijn er bij vele honderden kilometer gereden met koploper. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
 :thumbup: :thumbup:
Michelstadt } de aanwinsten van Zutphen 21-12-2019
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } de aanwinsten van Zutphen 21-12-2019
Gisterenochtend met mijn 2 vrienden René en Erik naar Zutphen geweest om de leuke beurs daar te bezoeken.
Toen we aankwamen was het al aardig druk op de parkeerplaats en nadat wij geparkeerd hadden werd er door de parkeerbegeleiders geroepen dat het vol was dus we hadden geluk misschien een voorbode voor de rest van de dag ?

Eenmaal binnen vond ik de drukte wel meevallen en konden we heerlijk langs de stalletjes rond struinen op zoek naar wat ik tegenkwam voor moois.
En dat moois is gelukt één Zwitserse sleep is uitgebreid en is nu klaar want toen ik met Wico in Zwitserland was in mei / juni kocht ik daar een Esso wagon uit de set 4788 en gisteren vond ik de andere 2 wagons uit deze fraaie set namelijk de BP en Shell wagons dus nu heb ik drie complete set rijden van deze schitterende wagons. :P

Verder is de Rothuis collectie die in de vitrine staat weer uitgebreid Rothaus wagon nummer 6 is binnen gereden met nummer 00767-07 deze mooie wagon heeft ook sluitverlichting en is op de bedrijfsnummer na helemaal het zelfde als de 00767-05 maar toch anders. :D

En ik zag Märklin magazin wagon 48510 leggen nummer 24 in mijn verzameling nog maar 7 stuks en dan is de verzameling compleet het wordt steeds moeilijker maar ook leuker om er nu nog één te vinden op beurzen maar ook dat heeft zijn leuke kanten. :)

Kortom weer een leuke beursdag gehad op de terugweg zijn we nog even Beekbergen geweest even over het terrein gelopen en daarna weer huis gereden waar we afscheid hebben genomen.

Groet Michel
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Zutphen 21-12-2019
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Zutphen 21-12-2019
Leuke aanwinsten weer Michel, de beurs in Zutphen is 2 x per jaar en zeer leuk om naartoe te gaan.

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Zutphen 21-12-2019
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Zutphen 21-12-2019
Hoi Michel,

Dat zijn weer hele mooie aankopen, die prima in jouw plaatje passen :D. Zo zie je waar een weekend Zwitserland toe kan leiden :P. Heel veel plezier er mee :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Zutphen 21-12-2019
Mooie aanwinsten Michel  :thumbup: Geniet ervan!
Enne.... wil je me de volgende keer niet zo laten schrikken...  :D
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Zutphen 21-12-2019
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Zutphen 21-12-2019
Mooie nieuwe aanwinsten, Zutphen altijd gezellig.
Veel plezier met je nieuwe wagons, zal vast wel een mooie sleep zo worden.
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Zutphen 21-12-2019
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Zutphen 21-12-2019
Veel plezier met de aanwinsten
Grtz
Wim
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Zutphen 21-12-2019
 B) Mooie en leuke aanwinsten heb je daar gescoord. :thumbup:
Moet je al een aanbouw aan je huis maken voor al die mooie wagonnetjes die je zo ondertussen hebt vergaard en gespaard? :o)

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Zutphen 21-12-2019
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Zutphen 21-12-2019
Hallo Michel,

Jouw nieuwe aanwinsten zien er in jouw fotodiorama nog mooier uit dan op de koffietafel! :thumbup:

Leuk om je te hebben ontmoet en eens bij te praten. Nu heb ik beeld bij de bouwer(s) van Michelstadt.

Re: Michelstadt } de aanwinsten van Zutphen 21-12-2019
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Zutphen 21-12-2019
Die reis is weer de moeite waard geweest, Mies !
De tankwagens vind het fraaist, dat zijn modellen die je niet zo vaak ziet.
Met het rijplezier gaat het bij jou vanzelf goed komen  :P

Grtz Tony
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Zutphen 21-12-2019
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Zutphen 21-12-2019
Nou Nou Michel,

Wat een mooie aanwinsten weer, ik zal deze morgen eens komen inspecteren.
Hopelijk heb ik dan de primeur om ze op jou baan zien rond te rijden.
Daar gaan zeker weer menig uren rijplezier aan beleefd worden.

grts Freddy
enne tot morgen
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Zutphen 21-12-2019
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Zutphen 21-12-2019
Dag Michel.

Gefeliciteerd met de aanwinsten :thumbup: Ik ben vandaag even geweest, leuke beurs :thumbup:
De ketelwagons zien er imposant uit :cool: ik vermoed dat ze niet door een bocht met
kleine radius kunnen als je de afstand tussen as van het draaistel en de koppeling bekijkt ... :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Zutphen 21-12-2019
Mooie spullegies, Michel. Was er vandaag, was druk, maar als altijd leuk  :thumbup:
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Zutphen 21-12-2019
Michel,

Mooie aanwinsten.

Persoonlijk vind ik de tankwagons het mooist. Zelf heb ik daar ook verschillende soorten van.
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Zutphen 21-12-2019
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Zutphen 21-12-2019
Zeer fraaie aanwinsten, de tankwagens met dit type onderstel (grote draagvloer onder de tank) heb ik nog niet eerder gezien  :thumbup:

Re: Michelstadt } de aanwinsten van Zutphen 21-12-2019
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Zutphen 21-12-2019
Citaat van: Degeluidsman op zondag 22 december 2019, 08:25:38
Leuke aanwinsten weer Michel, de beurs in Zutphen is 2 x per jaar en zeer leuk om naartoe te gaan.
Veel plezier ermee.
Mvg,
Peter Degeluidsman

Zutphen is zeker een leuke beurs om in ieder geval één keer per jaar heen te gaan.
Dank je wel Peter gaat helemaal goed komen het plezier. :thumbup:

Citaat van: Wico op zondag 22 december 2019, 08:49:48
Hoi Michel,
Dat zijn weer hele mooie aankopen, die prima in jouw plaatje passen :D. Zo zie je waar een weekend Zwitserland toe kan leiden :P. Heel veel plezier er mee :thumbup:.
Groeten,
Wico

Deze aanwinsten passen zeker in mijn plaatje zeker de twee ketel wagons zijn een leuke aanwinst voor de sleep.
Ja dat leuke weekendje galmt zeker nog na. :P
Dank je gaat helemaal goed komen Wico. :P

Citaat van: Treinofiel op zondag 22 december 2019, 10:09:16
Mooie aanwinsten Michel  :thumbup: Geniet ervan!
Enne.... wil je me de volgende keer niet zo laten schrikken...  :D

Met het genieten komt het zeker goed Rolf. :) :thumbup:
Enne ik zal het niet meer doen. ;)

Citaat van: iTom op zondag 22 december 2019, 11:10:55
Mooie nieuwe aanwinsten, Zutphen altijd gezellig.
Veel plezier met je nieuwe wagons, zal vast wel een mooie sleep zo worden.

Zutphen is zeker een gezellige beurs Tom.
Kijkend naar de vitrine waar de Rothaus wagon al in staat geeft mij zeker veel plezier en de sleep is vanochtend aangevuld met de 2 ketelwagons en ja het staat erg mooi. :P

Citaat van: wimpietje op zondag 22 december 2019, 11:25:30
Veel plezier met de aanwinsten
Grtz
Wim

Dank je wel Wim gaat helemaal goed komen. :P

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 22 december 2019, 11:47:25
B) Mooie en leuke aanwinsten heb je daar gescoord. :thumbup:
Moet je al een aanbouw aan je huis maken voor al die mooie wagonnetjes die je zo ondertussen hebt vergaard en gespaard? :o)
Dirk-Jan

Dank je wel Dirk-Jan. :) :thumbup:
Nee alles past nog niet binnen de muren van ons huis. ;)

Citaat van: narwal op zondag 22 december 2019, 13:40:29
Hallo Michel,
Jouw nieuwe aanwinsten zien er in jouw fotodiorama nog mooier uit dan op de koffietafel! :thumbup:
Leuk om je te hebben ontmoet en eens bij te praten. Nu heb ik beeld bij de bouwer(s) van Michelstadt.

Dank je wel voor je compliment voor de fotodiorama waar inderdaad de aanwinsten beter op uitkomen Marcel. :)
Ik vond het ook zeer leuk om je eens te ontmoeten en het gezicht te zien achter de baan die ik altijd zeer graag volg.
Hopelijk tot de volgende beurs waar we weer gezellig een koppie koffie gaan doen. :)

Citaat van: Tony op zondag 22 december 2019, 13:44:58
Die reis is weer de moeite waard geweest, Mies !
De tankwagens vind het fraaist, dat zijn modellen die je niet zo vaak ziet.
Met het rijplezier gaat het bij jou vanzelf goed komen  :P
Grtz Tony

De reis was super gezellig met zijn drietjes en al kletsend waren we er zo in het altijd mooie Zutphen. ;)
De tankwagons zijn zeker fraai ik heb nu drie sets achter elkaar rijden en ja het ziet er fraai uit als het over de baan rijd.
Het komt zeker goed met het (rij)plezier Tony. :P :thumbup:

Citaat van: Kelderspoorder op zondag 22 december 2019, 14:36:24
Nou Nou Michel,
Wat een mooie aanwinsten weer, ik zal deze morgen eens komen inspecteren.
Hopelijk heb ik dan de primeur om ze op jou baan zien rond te rijden.
Daar gaan zeker weer menig uren rijplezier aan beleefd worden.
grts Freddy
enne tot morgen

De Rothaus wagon kan je zien in de vitrine die staat al te pronken naast de andere 5 Rothaus wagons.
De sleep is bijna klaar maar die zal morgen zeker langs je komen rijden als we al kletsend op zolder zitten te kijken naar de treinen.
Ik verheug mij er zeer op op je aanwezigheid morgen ik kijk er naar uit. :P

Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 22 december 2019, 15:22:28
Dag Michel.
Gefeliciteerd met de aanwinsten :thumbup: Ik ben vandaag even geweest, leuke beurs :thumbup:
De ketelwagons zien er imposant uit :cool: ik vermoed dat ze niet door een bocht met
kleine radius kunnen als je de afstand tussen as van het draaistel en de koppeling bekijkt ... :roll:
Groeten,
Erik.

Dank je wel Erik voor je felicitatie. :thumbup:
De ketelwagens zijn zeker "cool" en rijden heel mooi zeker met ze negenen achter elkaar.
Wat betreft de radius ik heb maar twee stukjes 24130 op de baan leggen daarna is de kleinste bocht R2 dus rijd het prima op de baan en over de twee stukje R1.

Citaat van: Ta2trainman op zondag 22 december 2019, 15:27:50
Mooie spullegies, Michel. Was er vandaag, was druk, maar als altijd leuk  :thumbup:

Dank je Gerrit. :thumbup:
Ik hoorde van verkopers dat de zaterdag altijd het drukst is maar gisteren (zondag) dus ook en ja het is er zeker altijd leuk vertoeven daar druk maar bere gezellig.

Citaat van: rien op zondag 22 december 2019, 16:31:23
Michel,
Mooie aanwinsten.
Persoonlijk vind ik de tankwagons het mooist. Zelf heb ik daar ook verschillende soorten van.


Het zijn zeker mooie aanwinsten waar ik zeer blij mee ben zeker met de Rothaus wagon.
De tankwagons zijn zeker mooi en tankwagons geven altijd wel wat fraais aan een baan heb nog een sleep rijden met kleinere tankwagons van de bekende brandstof merken Avia / Shell / Esso / BP altijd leuke om die verschillende kleuren langs te zien komen.
Jij succes met het verder komen met koploper zeker met Peter (Pjedro2) zijn hulp gaat het zeker helemaal goed komen. :) :thumbup:

Citaat van: Barry1972 op zondag 22 december 2019, 16:45:04
Zeer fraaie aanwinsten, de tankwagens met dit type onderstel (grote draagvloer onder de tank) heb ik nog niet eerder gezien  :thumbup:

Dank je Barry. :thumbup:
Ik moet bekennen deze tankwagons had ik ook nog niet zo vaak gezien toen ik mijn eerste setje kocht een aantal jaar geleden en vanaf die tijd rijden ze en rijden ze en rijden ze maar op de baan nu zijn ze rijden met meerdere zijn ze nog mooier. ;)

Groet Michel
Michelstadt } visite uit België en advies van Tony opgevolgd.
Gisteren de hele dag visite uit het verre België ontvangen want Freddy (kelderspoor) was naar het noorden gereden om Michelstadt te bekijken.
In de ochtend kwam Freddy aan na een heerlijke kop koffie met een puntje gebak zijn we na een uurtje kletsen naar zolder gegaan om de baan aan Freddy te laten zien.
Na het opstarten van de computer en de Ecos begon de boel te rijden voor de lunch liet ik de Zwitserse losse locs rijden en na een uurtje of 2 gingen de losse locs weer naar hun opstelsporen terug en zijn Freddy en ik begonnen aan de lunch.

Na de lunch nog eventjes beneden gekletst en zijn we weer naar boven gegaan voor om het grote Zwitserse materiaal te laten rijden gelukkig reed alles lekker rond zonder noemenswaardige problemen en konden wij lekker praten over de hobby en ik vertelde wat de toekomst plannen waren op sommige delen van Michelstadt zoals het stations gedeelte waar de bussen en taxi's komen te staan en waar er een weg gemaakt wordt richting station.

Rond kwart voor vijf werd er eten besteld via de telefoon leve de vooruitgang en konden we om half zes beginnen aan de avondmaal die weer uitzonderlijk lekker was.
Na het avondeten nog even kletsen en daarna begon Freddy weer aan de terugreis naar het wonderschone België.

Het was een super gezellige dag die eigenlijk veel te snel voorbij ging en waar ik in ieder geval mij kostelijk vermaakt heb met Freddy zijn aanwezigheid en ik vond het een eer om Freddy een backstage tour te geven in Michelstadt waar we gezellig al kletsend midden in de baan zaten terwijl de treinen heerlijk rustig om ons heen reden.
Freddy bedankt voor je gezelligheid en we doen het volgend jaar zeker weer eens over. :thumbup:


Heden ochtend vroeg uit de veren omdat mijn vrouw moest werken en ik van mijn welverdiende korte vakantie ben ik begonnen aan de tip van Tony namelijk het verlengen van de tafel achter het nieuw geplaatste seinhuis.
Eerst het materiaal bij elkaar gezocht zoals hout MDF plaat en de befaamde groene plaat en rolmaat.
Nadat de maten waren opgenomen de lange houten lat op maat gezaagd en schuin afgezaagd vervolgens 3 blokjes tegen de tafel aangemaakt waar straks de MDF plaat op komt te leggen.
De lange zijde vast gemaakt MDF plaat op het gemaakte frame gelegd afgetekend en daarna afgezaagd gelukkig zaagt het MDF lekker makkelijk weg dus was het zo gezaagd en kom de plaat erop gelegd worden en vast gemaakt.
Daarna de groene plaat afgetekend en ook gezaagd want snijden lukt mij niet zo best alleen nu heb ik wel gekartelde zijkant maar dat maakt mij en de preisertjes van Michelstadt niks uit.
Groene plaat er op gemonteerd en foto's gemaakt voor het nageslacht. :P

Tony bedankt voor je tip van de uitbreiding en ja nu kan ik een mooie weg er neer leggen die van en naar het station gaat.
Verder zijn de plannen voor de bushaltes verplaatst naar de andere zijde van het station want omdat de ruimte voor het station niet al te breed is zal daar een eenrichtingverkeer straat worden vanaf het spiraal dus bus en taxi plein richting seinhuis en aan de andere kant van het station komen nu een weg en parkeerplaatsen voor de preisertjes die opgehaald of weggebracht kunnen worden.

Begin volgend jaar worden er 4 Zwitserse bussen besteld in Zwitserland samen 5 vrachtwagens van Zwitserse bedrijven die op mijn nieuw te maken Zwitserse rollende landestrasse trein komen te staan.
Verder heb ik in Zwitserland een Ralpin rijtuig van Märklin besteld de 43612 die eind van dit jaar of begin volgend jaar aan zal komen in Michelstadt. 

Leuke vooruitzichten voor 2020 ik kijk er erg naar uit wat voor een mooi Zwitsers materiaal er bij komt in Michelstadt in ieder geval de prachtige Insider model voor 2020 de Ram TEE die al besteld is kan niet wachten totdat hij op mijn baan zijn rondjes zal rijden.

Verder wens ik iedereen fijne feestdagen en een super goed 2020 toe.

Groet Michel
Re: Michelstadt } visite uit België en advies van Tony opgevolgd.
Leuk zo?n bezoekje Michel. Blij dat jij en Freddy ervan genoten hebben.
Goeie tip van Tony trouwens
Prettige feesten
Grtz
Wim
Re: Michelstadt } visite uit België en advies van Tony opgevolgd.
De gastvrijheid in Michelstadt herken ik, Freddy zal zich prima vermaakt hebben! Ook hier weer een goede tip van Tony; geeft weer extra scenery mogelijkheden. Je plannen voor 2020 spreken mij als CH liefhebber natuurlijk enorm aan. En een goed gevulde rollende landstrasse met fraaie LKW's, daar kun je me voor wakker maken :D.

Groeten,
Wico 
Re: Michelstadt } visite uit België en advies van Tony opgevolgd.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } visite uit België en advies van Tony opgevolgd.
Jawel hoor, ik heb mij echt goed geamuseerd in Michelstadt.
Michel nogmaals dank voor de gastvrijheid, en dat ik eens in de backstage heb mogen vertoeven.
Dit gaan we zeker nog een keer overdoen, en je bent hier bij Kelderspoorder altijd welkom.

grts Freddy
Re: Michelstadt } visite uit België en advies van Tony opgevolgd.
 :) Die Belgen zijn toch echte modeltreinen liefhebbers, tis toch best een stukkie tuffen vanaf België naar dat gehucht waar je woont. :D
Enne lekker bezig, als ik het goed lees heb je dit vanochtend vroeg dus staan te maken. 8o
Buren ook zeker weer vroeg wakker met al dat gezaag, getimmer en wat al niet meer voor lawaai vanaf je zolder? >:-D
Nou ja, tis een mooi stukje uitbreiding geworden, leuk voor wat extra scenery. :thumbup:
Die Tony heeft daar kijk op. :thumbup: O:-D
:o) O ja, nog effe één ding; waag het niet om er extra rails neer te legge, die legt er nou wel zat, der moet scenery komen. 8)
En dan nu effe kappen met die treintjes, aangezien Karin aan het werk is zal er vast nog wel wat huishoudelijks gedaan moeten worden,
nog wat laatste boodschappies halen, effe stofzuigen, strijken of wat dan ook, dus hop hop pronto, aan de bak. :D

En maak der een mooie Kerst en Oud en Nieuw van, hef fun. O:-D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } visite uit België en advies van Tony opgevolgd.
Citaat van: h0_miessie op dinsdag 24 december 2019, 08:54:09
Heden ochtend vroeg uit de veren omdat mijn vrouw moest werken en ik van mijn welverdiende korte vakantie ben ik begonnen aan de tip van Tony namelijk het verlengen van de tafel achter het nieuw geplaatste seinhuis.
Druk baasje (je vrouw), maar om nu van een "welverdiende korte vakantie" te spreken omdat ze naar haar werk is ... :D :D

Citeer
Leuke vooruitzichten voor 2020 ik kijk er erg naar uit wat voor een mooi Zwitsers materiaal er bij komt in Michelstadt in ieder geval de prachtige Insider model voor 2020 de Ram TEE die al besteld is kan niet wachten totdat hij op mijn baan zijn rondjes zal rijden.
Ik kijk er ook naar uit hem bij jou te zien rijden, het filmpje op Märklin TV belooft wel wat en de voortgang op/aan je baan ook.

Citeer
Verder wens ik iedereen fijne feestdagen en een super goed 2020 toe.
Jullie ook fijne feestdagen en een voorspoedig en gezond 2020!
Re: Michelstadt } visite uit België en advies van Tony opgevolgd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } visite uit België en advies van Tony opgevolgd.

Gezellige Belgisch-Nederlandse dag gehad, zo te lezen  :thumbup:
Vlaaipuntje op de baan erbij is prima gelukt ! Je kan het !

Enne, als je nou nog af en toe je kwiebus stoot als je onder de treintafel kruipt, dan denk je vanzelf nog eens aan me  :D

Grtz Tony
Re: Michelstadt } visite uit België en advies van Tony opgevolgd.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } visite uit België en advies van Tony opgevolgd.
Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 24 december 2019, 09:25:58
:) Die Belgen zijn toch echte modeltreinen liefhebbers, tis toch best een stukkie tuffen vanaf België naar dat gehucht waar je woont. :D

Ja Dirk-Jan,

Dat was me een heel end tuffen, maar liefst 2 u rijtijd.
Maar ja dat moet je er voor overhebben voor de hobby. :favorite:
Echt de moeite waard om die mooie baan en al dat rollend materiaal bij elkaar te zien :thumbup: :thumbup:

grts Freddy
Re: Michelstadt } visite uit België en advies van Tony opgevolgd.
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Michelstadt } visite uit België en advies van Tony opgevolgd.
Hallo Michel,

Ik had deze vordering al in de voorbeschouwing gezien maar het is een hele verbetering! Zo'n kleine "taartpunt" geeft ineens heel veel scenery mogelijkheden extra en staat ook mooier afgewerkt. :thumbup:

Re: Michelstadt } visite uit België en advies van Tony opgevolgd.
Citaat van: wimpietje op dinsdag 24 december 2019, 09:00:59
Leuk zo?n bezoekje Michel. Blij dat jij en Freddy ervan genoten hebben.
Goeie tip van Tony trouwens
Prettige feesten
Grtz
Wim

Het is zeker altijd leuk als er forumleden langs willen komen die je baan van dichtbij willen bekijken Wim.
We ons zeker genoten en de tip van Tony die er meer kijk op heeft als ik was zeker een goede tip waar ik straks veel plezier van ga beleven.
Jij ook fijne feestdag toegewenst Wim.

Citaat van: Wico op dinsdag 24 december 2019, 09:05:51
De gastvrijheid in Michelstadt herken ik, Freddy zal zich prima vermaakt hebben! Ook hier weer een goede tip van Tony; geeft weer extra scenery mogelijkheden. Je plannen voor 2020 spreken mij als CH liefhebber natuurlijk enorm aan. En een goed gevulde rollende landstrasse met fraaie LKW's, daar kun je me voor wakker maken :D.
Groeten,
Wico 

Ook jouw aanwezigheid in Michelstadt was zeer leuk en gezellig voor herhaling vatbaar zeg ik. :P
Ja Tony is een toppertje wat betreft tips geven. :thumbup:
Ik heb heel veel plannen voor 2020 maar of ze haalbaar zijn we gaan het zien in iedere geval wordt er hard besteld om de BLS rollende landestrasse in orde te krijgen en is het vervoersbedrijf van Michelstadt al bezig om de eerste bussen te bestellen.
En ik zal je wakker maken als de BLS rollende landestrasse zijn eerste rondjes gaat rijden hier. ;)

Citaat van: Kelderspoorder op dinsdag 24 december 2019, 09:10:13
Jawel hoor, ik heb mij echt goed geamuseerd in Michelstadt.
Michel nogmaals dank voor de gastvrijheid, en dat ik eens in de backstage heb mogen vertoeven.
Dit gaan we zeker nog een keer overdoen, en je bent hier bij Kelderspoorder altijd welkom.
grts Freddy

Goed om te lezen dat je je vermaakt hebt in Michelstadt Freddy. :P :thumbup:
Graag gedaan Freddy en je schrijft het zelf al we gaan het zeker overdoen en ik kom graag weer eens naar Kelderspoor kijken zeker als het tweede schaduwstation klaar is. :)

Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 24 december 2019, 09:25:58
:) Die Belgen zijn toch echte modeltreinen liefhebbers, tis toch best een stukkie tuffen vanaf België naar dat gehucht waar je woont. :D
Enne lekker bezig, als ik het goed lees heb je dit vanochtend vroeg dus staan te maken. 8o
Buren ook zeker weer vroeg wakker met al dat gezaag, getimmer en wat al niet meer voor lawaai vanaf je zolder? >:-D
Nou ja, tis een mooi stukje uitbreiding geworden, leuk voor wat extra scenery. :thumbup:
Die Tony heeft daar kijk op. :thumbup: O:-D
:o) O ja, nog effe één ding; waag het niet om er extra rails neer te legge, die legt er nou wel zat, der moet scenery komen. 8)
En dan nu effe kappen met die treintjes, aangezien Karin aan het werk is zal er vast nog wel wat huishoudelijks gedaan moeten worden,
nog wat laatste boodschappies halen, effe stofzuigen, strijken of wat dan ook, dus hop hop pronto, aan de bak. :D
En maak der een mooie Kerst en Oud en Nieuw van, hef fun. O:-D
Dirk-Jan

De Belgen zijn bikkers niet mekkeren over de afstand zoals de meeste bij de gastendag deden nee lekker instappen en hup 2 uurtjes rijden dat zijn de mannen met karakter. :P :thumbup:
Gelukkig hadden de buren er geen last van Dirk-Jan beetje zagen maakt bijna geen geluid en de schroefmachine stond op de fluistermode. ;)
Tony heeft er zeker kijk op en ik ben blij dat hij die wilt delen met derde. :P :thumbup:
En nee er komt geen rails te leggen daar ben ik mee gestopt dit is zuiver voor de scenery en dan voor een weggedeelte.
En nee ik mag van mijn vrouw als ik wil de hele dag met treintjes rijden zei wil het allemaal zelf doen dus wie ben ik dan om tegen te stribbelen. ;)
Jij ook fijne dagen Dirk-Jan toegewenst.

Citaat van: Eric-Paul op dinsdag 24 december 2019, 10:04:07
Citaat van: h0_miessie op dinsdag 24 december 2019, 08:54:09
Heden ochtend vroeg uit de veren omdat mijn vrouw moest werken en ik van mijn welverdiende korte vakantie ben ik begonnen aan de tip van Tony namelijk het verlengen van de tafel achter het nieuw geplaatste seinhuis.
Druk baasje (je vrouw), maar om nu van een "welverdiende korte vakantie" te spreken omdat ze naar haar werk is ... :D :D

Citeer
Leuke vooruitzichten voor 2020 ik kijk er erg naar uit wat voor een mooi Zwitsers materiaal er bij komt in Michelstadt in ieder geval de prachtige Insider model voor 2020 de Ram TEE die al besteld is kan niet wachten totdat hij op mijn baan zijn rondjes zal rijden.
Ik kijk er ook naar uit hem bij jou te zien rijden, het filmpje op Märklin TV belooft wel wat en de voortgang op/aan je baan ook.

Citeer
Verder wens ik iedereen fijne feestdagen en een super goed 2020 toe.
Jullie ook fijne feestdagen en een voorspoedig en gezond 2020!

Rust is ook belangrijk he dus als mijn vrouw werken is is dat ook wel eens lekker maar ik altijd zeer blij als ze weer terug is en we samen kunnen eten wat ik al klaar gemaakt heb.
Ik kan niet wachten Eric-Paul totdat de mooie Insider model 2020 hier rijd nu is het nog hij komt volgend jaar gelukkig kunnen we over een week zeggen hij komt dit jaar. :P
Jij ook hele fijne feestdagen toegewenst.

Citaat van: Tony op dinsdag 24 december 2019, 10:08:10
Gezellige Belgisch-Nederlandse dag gehad, zo te lezen  :thumbup:
Vlaaipuntje op de baan erbij is prima gelukt ! Je kan het !
Enne, als je nou nog af en toe je kwiebus stoot als je onder de treintafel kruipt, dan denk je vanzelf nog eens aan me  :D
Grtz Tony

Het was zeker een gezellige Belgisch-Nederlandse hobby dag Tony. :P :thumbup:
Het vlaaipuntje staat zeker goed en ja al doende leert men he dus ook mooi zagen en monteren. ;)
Ook moet zeggen ben er gisteren een aantal keren onder door gegaan maar ik heb nog geen één keer mijn zoals jij dat mooi schrijft kwiebus gestoten maar ook al stoot ik hem niet denk ik toch wel aan je hoor. :P

Citaat van: Kelderspoorder op dinsdag 24 december 2019, 10:15:09
Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 24 december 2019, 09:25:58
:) Die Belgen zijn toch echte modeltreinen liefhebbers, tis toch best een stukkie tuffen vanaf België naar dat gehucht waar je woont. :D
Ja Dirk-Jan,
Dat was me een heel end tuffen, maar liefst 2 u rijtijd.
Maar ja dat moet je er voor overhebben voor de hobby. :favorite:
Echt de moeite waard om die mooie baan en al dat rollend materiaal bij elkaar te zien :thumbup: :thumbup:
grts Freddy

2 uurtjes voor pret Freddy en als je naar huis gaat 2 uurtje na pret dat had ik namelijk toen ik naar jouw toe ging en naar huis.
Ben vereerd door je compliment dat het de moeite waard was. :P :thumbup:

Citaat van: narwal op dinsdag 24 december 2019, 13:03:27
Hallo Michel,
Ik had deze vordering al in de voorbeschouwing gezien maar het is een hele verbetering! Zo'n kleine "taartpunt" geeft ineens heel veel scenery mogelijkheden extra en staat ook mooier afgewerkt. :thumbup:

Het is zeker een hele verbetering Marcel ben er zeer content mee.
Er het geeft zeker veel scenery mogelijkheden die al in mijn hoofd zitten nu moet het er nog uitkomen maar ik ga mijn best doen.




Gisteren nog eventjes met een opvulling bezig geweest aan de linkerkant van het station daar was een een stukje wat leeg was.
Mede omdat daar de bushaltes en taxi standplaats komen even bezig geweest was met een half uurtje klaar later als de bussen binnen zijn komt er een 3mm plaatje over het groen heen zodat ik de scenery beneden aan de keuken tafel kan doen.
Ik zie het al helemaal voor mij 4 bushaltes met hokjes en verlichting erin een info bordje op een paal staatverlichting en een mooie grote taxistandplaats.
Ik kan niet wachten om te beginnen. :P

Maar eerst nog lekker rijden met de top 2000 op de achtergrond zalig mijn dag / week kan niet meer stuk. ;)


Groet Michel


Re: Michelstadt } visite uit België en advies van Tony opgevolgd.
Michel,

die uitbreiding is wel degelijk een verbetering. Je kan daar iets moois toveren.
Prettige feest dagen

Luc
Re: Michelstadt } visite uit België en advies van Tony opgevolgd.
 @citaat
Het is zeker een hele verbetering Luc. :P :thumbup:
Ik ga mijn best ervoor doen.

Jij ook hele fijne feestdagen toegewenst Luc.

Groet Michel
Re: Michelstadt } visite uit België en advies van Tony opgevolgd.
Je bent weer lekker bezig met de modelbaan en je hebt weer fraaie aanwinsten binnengekregen. Veel plezier :thumbup:.


M.v.g.

Maikel (RMW)