Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Ha die Michel.
Dat zijn weer hele mooie plaatje die je laat zien.
Maar het leukste is toch het tafereeltje met de tevreden kijkende seinhuis medewerker! :D
Het zijn toch de kleine dingen die het doen.

Veel plezier en succes met de verdere baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Seinhuis personeel - wat seinhuis personeel.

Nee Michel wees gewoon eerlijk......jij staat daar alles op je gemak te bekijken in je blauwe pakkie.

Hier kun je alles geheel overzien....... :D :D :D

Mvg: Alex
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Michel,

Ga je er ook werkende seinen aan monteren, dat zou echt de max zijn. :thumbup: :thumbup:
Ikzelf ga kijken of ik deze op mijn baan kan plaatsen en dit dan aan het doorgangsstation Breughelbahnhof
en dan zou ik er zeker wel werkende seinen van viessmann op monteren.

grts Freddy
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
 @citaat @citaat
Alex, jij heb ook alles snel door hé. ;) :P
Maar weet jij toevallig ook waar ik een draaistoel in h0 formaat kan kopen want ik wordt best wel moe van dat staan. :D

@citaat
Goede vraag Freddy heb ik nog niet eens over na gedacht om er seinen aan te hangen aan het seinhuis.
Ik ga er eens goed over na denken maar mocht ik het gaan doen dan zal het zeker niet meteen gaan gebeuren denk ik.
Bedankt voor je tip/suggestie. :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Lekker bezig Michel!
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Dank je wel Edward ik doe mijn best. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Goe bezig  :thumbup:
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Ook jij bedankt Wim. :) :thumbup:

Ik doe zeker mijn best zeker om aan de scenery te gaan beginnen maar het kijken naar de rijdende treinen houd mij wel erg af om aan de scenery te beginnen of te wel ik ben gauw afgeleid door het rijdend materiaal wat er door Michelstadt heen rijd. ;)

Groet Michel
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Dag Michel
Ik ken het gevoel, maar eens bezig met de scenery weet ik van geen ophouden....😂
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Hi Michel,

Treinen stil zetten en dan pas (geconcentreerd) aan de scenery beginnen....  >:-D

groet
Harald
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
 @citaat @citaat

Wim, nu het heerlijk rijd met koploper ik kan namelijk uren probleemloos rijden zonder een melding te krijgen dat er een loc/trein stilstaat kan ik eindelijk gaan beginnen met de scenery.
En ja ik geloof je meteen dat als je eenmaal begonnen bent je niet meer kan / kunt / wilt stoppen. :P
Nu zit ik tijdens het rijden ideeën op te doen wat voor een scenery ik precies wil hebben / maken op diverse stukken van de baan zodra dat goed zit zal ik eraan gaan beginnen maar prioriteit één is dat de bovenleiding klaar is voordat er aan de scenery wordt begonnen.

@citaat

Leuke suggestie Harald maar helaas gaat dat niet gebeuren want naar de rijdende treinen / losse locs kijken blijft toch het mooiste daar kan geen mooi stukje scenery tegenop in Michelstadt. ;) :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Wat mij geholpen heeft om inspiratie op te doen is kijken naar anderen hun baan. Ben, dankzij tip van Blikken Tinus'hoogoven, ook met hoogoven begonnen. Komt geen einde aan  :D
Veel plezier en ik blijf volgen hoor
Grtz
Wim
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Wim,

Ik kijk zeker bij andere hun prachtige banen wat betreft de scenery er zijn zeker een stuk of 5 a 6 topics die ik in de gaten hou.
Dan kijk in vaak vanaf het begin weer eens terug zodat ik mooi kan zien hoe het ontstaan is de scenery maar zeker ook de baan zelf wat erg leuk is om te bekijken.
Het hoogoven project van Peter (blikken Tinus) is ook één van die banen die ik volg ondanks dat ik geen hoogoven op mijn baan heb staan maar de vele zelfbouw dingen en het aankleden van de gebouwen spreekt mij erg aan.

Heel leuk om te lezen dat je mij blijft volgen mijn waardering hiervoor.

Groet Michel
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Hi Michel,

Heb je deze al voor je mooie seinhuis, Faller 120118?

Mvg,
Arnold
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } derde seinhuis is plaatst.
Arnold,

Neen deze heb ik zeker niet maar daar gaat door jouw berichtje zeker verandering in komen. :P :thumbup:
Dit fraaie interieur gaat diverse seinhuizen op mijn baan mooi invullen.
Ga straks een mail sturen naar een scenery man die ook in Houten staat of hij hem heeft in zijn assortiment en of hij hem dan meekan nemen naar de volgende beurs.
Bedankt voor de tip. :) :thumbup: :thumbup:

Groet Michel
Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Net als vele andere mensen / forumleden ben ik samen met twee forumleden gisteren ook naar Houten geweest.
Na een bakkie koffie hier thuis zijn we mooi op tijd richting Houten gereden waar we een stukje om moesten rijden wegens werkzaamheden.
Ik had mij voor genomen om deze keer wat slepen uit te breiden en uiteraard voor een Märklin magazin wagon te kijken en het kopen van het laatste seinhuis mocht ik een mooie zien.

Tijdens het struinen langs de kramen vele forumleden tegen gekomen even een praatje gemaakt en langzaam weer doorgelopen opzoek naar leuke dingen die de terugrit naar huis mee mochten maken.
Pas bij de laatste gangpad slaagde ik er in om 4 leuke items mee naar huis te nemen.

Ik zocht een uitbreidingset voor mijn Zwitserse ETRA AG ketelswagons (4788) waar ik er al vier wagons van had rijden en ja hoor ik zag één set leggen op de beurs en toen de prijs ook juist blijk te zijn ging de doos in de Märklin insiders tas. :P
Ook kwam ik nog een auto transport wagon (4074) tegen die voor een leuke prijs ook in de tas verdween van deze had ik er al 4 thuis op de baan staan deze gekochte wagon is de laatste in de sleep die nu uit 5 wagons bestaat. :)
Verder kwam ik nog een hele fraaie Märklin magazin wagon tegen nummer 23 die ik nu bezit de 48512 komt zijn andere broertjes en zusjes verblijden in de kast waar ze staan opgeslagen om straks gezamenlijk in de vitrine te belanden. :P
En ik kwam nog een hele leuke oud seinhuis tegen die voor een vriendenprijs ook in de aardig gevulde insider tas terecht kwam.

Thuis bij aankomst alles op de foto gezet en meteen verlichting in het seinhuis gemaakt zodat hij straks op de baan gezet gaat worden draden naar de nieuwe ringleiding voor de verlichting van het rangeerterrein die ik gemaakt heb zodat alles straks fraai verlicht is mocht er visite komen die de baan komen bekijken.
Ik heb al een plekje op het oog voor het seinhuis mocht die goed aan voelen dan wordt dat zijn vaste plek op de baan want zoveel hoef ik deze keer niet te schuiven want hij komt in ieder geval bij de in en uitgaande wissels van het station te staan.

En verder maak ik wel plannen voor de scenery maar ben ik voornamelijk heerlijk aan het rijden met de treinen waar ik zeker eens per week wel een loc een onderhoud beurtje moet geven omdat de loc vele uren gereden hebt.

Straks het nieuwe materiaal op de baan zetten en meteen maar lekker een uurtje alles laten rijden want daar zijn ze met uitzondering van de Märklin magazin wagon toch voor gekocht niet waar. ;)

In het eerste deel laat ik de aanwinsten zien in het tweede deel komen er een paar foto's van de licht inbouw van het seinhuis.

Nadat ik het dak had los getrokken zag ik dat er een ruimte was om preisertjes in het commandocentrum te plaatsen maar die ruimte daar moest ook de verlichting komen dus even na denken en toen had ik het gevonden hoe ik het wilde doen.
Ik had nog een stuk losse k-rails leggen waar de rails al van was verwijderd daar heb ik een biels van los geknipt en door tweeën geknipt en aan de zijkanten van de ruimte boven het commandocentrum geplakt daaroverheen komt een stuk k-rails door tweeën geknipt waar de led verlichting onder geplakt wordt en op de twee stukjes biels gelegd wordt zo kan ik als ik de juiste preisertjes gevonden heb de verlichting weer verwijderen.

Verder in alle gangen en ruimtes verlichting opgehangen met dun dubbelzijdig plakband en de trafo erbij gepakt om de boel te contoleren of het wel brandt.
Altijd weer een spannend moment of het solderen van de draadjes gelukt is en ja hoor het branden weer en lekker fel ook net zoals ik het graag wil zien. :P
Ook de plekken waar het licht doorschijnt door de muren heen komt neem ik op de koop toen want straks op de baan zie je dat stukken minder maar het belangrijkste brand het commandocentrum voor het seinhuis personeel die moet ik straks goed kunnen zien vanaf mijn luie stoel. :)

Groet Michel
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Deel 2.

Groet Michel
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Michel,

Weer mooie aanwinsten opgedaan in Houten,
Je weet toch altijd creatief om te gaan, zo nu ook weer voor de verlichting in te bouwen
doorgeknipte k-rails, super goed bedacht.

Ik zal binnenkort eens langs komen om dit alle moois in werkelijkheid te komen bekijken.

Grts Freddy
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Goede inkopen gedaan, Michel! Én dat seinhuis is zomaar 1500 á 2000 WOSA-punkten waard schat ik zo in! Wat een prachtig klassiek oldskool retro bouwwerkje is dat zeg!
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Michel,

Dat zijn weer hele mooie aanwinsten. De sint heeft je dan misschien overgeslagen dit jaar, maar dat heb je mooi zelf opgelost :D. Het seinhuis is ook van de fraaie soort en een aanwinst op je baan.

Ik zou de doorschijnende delen toch even zwart maken. Kleine moeite maar staat denk ik veel beter ;).

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
@citaat mee eens, het grootste deel is overigens al door de vorige huiseigenaar zwart geverfd zie ik op de foto's.
Heb je ook al een foto dat het op je baan staat?
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Hoi Mies,

Dat is weer een rijke buit, die je naar Michelstadt gesleept hebt  :thumbup:
Fijn je slepen weer wat langer en het seinhuis zal mooi bij je station passen.
Ik zou wel de letters van het gebouw af halen en een bordje met Michelstadt maken  ;)

Grtz Tony
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Dat zijn mooie aanwinsten hoor Michel, veel plezier er mee. Ik blijf je volgen.
Grtz
Wim
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
 :) Hee jochie, je bent weer leuk geslaagd daar in Houten. B) :thumbup:
Enne weer een Magazin karretje erbij, jij weer blij. :) :)
:o) Dat hele verhaal met die doorgeknipte K-railbiels commandocentrum led lampies ophang toestand heb je mooi uitgedokterd, handig ventje ben je. 8) :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
-Michel,
Wat jij allemaal in al de gangpaden ziet, is overweldigend. Man, man, wat een prachtige set hebt jij weer in de wacht kunnen slepen. Het gaat maar door en een einde komt er niet aan. Jouw seinhuis is en wordt er één, die in het licht springt. Alles komt er in en niets wordt weggelaten. Ja, dan moet ik Tony gelijk geven, om die huidige letters te verwijderen en er Michelstadt op te gaan zetten.
Al met al het is de moeite van jouw rit weer waard geweest. De aanwinsten staan inmiddels op 'kleur' gezet en gearchiveerd en nu rest slechts het spelen ermee!
Jouw dagelijkse uurtje 'rijden' brengt onderhoud met zich mee, maar dat is maar een peulenschilletje! Het gaat om het 'rijden' en dat houdt jij nauwgezet bij. Vele kilometers zijn er al door Almere heen gedenderd.
Veel suk6 en vooral veel speelplezier!
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Je hebt goed je best gedaan. Mooie spullen gekocht. Veel plezier met alles.  :thumbup:
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Hi Michel,

Je hebt weer mooie spulletjes gevonden, helaas kon ik niet naar Houten.
Alleen het licht in het seinhuis moet je wel behoorlijk dimmen, zo kunnen ze niet naar buiten kijken.
Even een DC-DC conv. ertussen dan kan je het instellen.
(Ben je een keertje in de buurt heb er hier nog genoeg liggen)

groet
Harald
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Hallo Michel,

Mooi hoor, het wordt steeds completer.

Harald: het maakt niet uit dat ze niet vanuit het seinhuis naar buiten kunnen kijken, Michel wil juist naar binnen kijken! :D

Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Citaat van: Haradigi op zondag 08 december 2019, 12:38:44
zo kunnen ze niet naar buiten kijken.
:o) Het seinhuis staat in de zolderkamer, ze kenne vandaar uit helemaal niet naar buite kijke. 8)
En buiten rije geen treinen die rijden in de zolderkamer. :o)

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Hoi Michel,

Mooie aanwinsten weer.
Dat seinhuis had ik ook gezien maar ik heb hem speciaal voor jou laten staan  :P
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Mooie aanwinsten  :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Citaat van: Kelderspoorder op zondag 08 december 2019, 08:46:17
Michel,
Weer mooie aanwinsten opgedaan in Houten,
Je weet toch altijd creatief om te gaan, zo nu ook weer voor de verlichting in te bouwen
doorgeknipte k-rails, super goed bedacht.
Ik zal binnenkort eens langs komen om dit alle moois in werkelijkheid te komen bekijken.
Grts Freddy

Ik heb met deze aanwinsten twee slepen compleet gemaakt en de verzameling van de Márklin magazin wagons ingekort dus ik ben zeer tevreden met deze beursdag Freddy. :P
Het duurt best soms wel lang dat ik de creatieve oplossing gevonden heb maar zoals het nu is gemaakt kan ik nog preisertjes ook plaatsen en daar ging het mij om.
En als je veel bewaard in dit geval k-rails komt het goed van pas al vindt mijn vrouw dat ik wel heel veel bewaar / verzamel. :D
Gezellig als je langskomt ik kijk er erg naar uit om je Michelstadt te laten zien en om je alles er over te vertellen en uiteraard om je de rijdende treinen te laten zien. :) :thumbup:

Citaat van: Hanzi op zondag 08 december 2019, 08:54:45
Goede inkopen gedaan, Michel! Én dat seinhuis is zomaar 1500 á 2000 WOSA-punkten waard schat ik zo in! Wat een prachtig klassiek oldskool retro bouwwerkje is dat zeg!

Dank Hans :thumbup: en wie had dat gedacht dat er WOSA-punten aan Michelstadt zouden worden toegekend hier schrijft een dik gelukkig iemand zijn berichtje. :P
Ik zag deze fraaie seinhuis twee keer op de beurs staan vlak bij elkaar uiteindelijk ben ik voor deze gegaan omdat hij er toch wat ouder uitzag en omdat de prijs heel vriendelijk was. ;)

Citaat van: Wico op zondag 08 december 2019, 08:55:38
Michel,
Dat zijn weer hele mooie aanwinsten. De sint heeft je dan misschien overgeslagen dit jaar, maar dat heb je mooi zelf opgelost :D. Het seinhuis is ook van de fraaie soort en een aanwinst op je baan.
Ik zou de doorschijnende delen toch even zwart maken. Kleine moeite maar staat denk ik veel beter ;).
Groeten,
Wico
Leuk dat je het leuke aanwinsten vindt. :P :thumbup:
Het was even zoeken maar in de laaste gangpad kon ik toch "los" gaan met kopen. :D
Ik zag diverse seinhuizen staan maar bij had ik meteen het wauw gevoel en zag de verlichting er al helemaal in hangen.
Zoals altijd volg ik de tips van forumleden graag uit dus je tip van het zwart verven heb ik gisteren voor het eerst gedaan en straks na dat dit berichtje geschreven is de doe ik het nog een keer.
Zeker als een scenery man zoals jij het zegt dan moet ik het wel opvolgen natuurlijk.

Citaat van: Hanzi op zondag 08 december 2019, 09:01:06
@citaat mee eens, het grootste deel is overigens al door de vorige huiseigenaar zwart geverfd zie ik op de foto's.
Heb je ook al een foto dat het op je baan staat?

Hans, Wico zijn tip is al bijna uitgevoerd nog één keer straks schilderen dan moet hij goed zijn (hoop ik).
Ik zal als de verf droog is een foto nemen waar hij op de baan komt te staan voor het aansluiten van de verlichting wacht ik nog even want er moet nog wat met de naam gebeuren anders kunnen de draden weer los gehaald worden.

Citaat van: Tony op zondag 08 december 2019, 09:08:26
Hoi Mies,
Dat is weer een rijke buit, die je naar Michelstadt gesleept hebt  :thumbup:
Fijn je slepen weer wat langer en het seinhuis zal mooi bij je station passen.
Ik zou wel de letters van het gebouw af halen en een bordje met Michelstadt maken  ;)
Grtz Tony
Ja het Insider tasje zat helemaal vol Tony. :P :thumbup:
Zeker fijn dat er twee slepen weer compleet zijn geworden nu kan ik mee richten op andere slepen die ook op uitbreiding wachten zo doen we sleep voor sleep.
Het seinhuis zal zeker goed staan op de plek waar hij moet staan gisteren geen tijd gehad was lekker tot laat snooker aan het kijken op eurosport vandaag gaan we weer lekker naar en rommelen met het seinhuis. :P
Wat betreft de naam je hebt helemaal gelijk René is even wat aan fabriceren voor mij omdat ik het zelf niet kan op mijn laptop moet ik weer kopen bij Microsoft en dat weiger ik straks als ik de mail van René terug heb hoef ik het alleen maar uit te printen en op te plakken. :)

Citaat van: wimpietje op zondag 08 december 2019, 09:28:32
Dat zijn mooie aanwinsten hoor Michel, veel plezier er mee. Ik blijf je volgen.
Grtz
Wim

Leuk om te lezen dat je het mooie aanwinsten vindt Wim. :P :thumbup:
Met het plezier gaat het zeker goed komen. :)
En ik ben vereerd dat je mij blijft volgen. :) :thumbup: :thumbup:

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 08 december 2019, 10:02:15
:) Hee jochie, je bent weer leuk geslaagd daar in Houten. B) :thumbup:
Enne weer een Magazin karretje erbij, jij weer blij. :) :)
:o) Dat hele verhaal met die doorgeknipte K-railbiels commandocentrum led lampies ophang toestand heb je mooi uitgedokterd, handig ventje ben je. 8) :thumbup:
Dirk-Jan

Jawel Drik-Jan ik ben zeker geslaagd zeker ben ik blij met deze fraaie Märklin magazin wagon alles kan open en gedraaid worden een echte aanwinst voor de vitrine. :P
Ik begon er al mee toen we in de auto zaten met het nadenken van hoe zal ik het er inmaken dan moeten mijn grijze hersentjes al over toeren maken maar uiteinde toch weer gelukt en met het resultaat ben ik zeer tevreden. :)

Citaat van: GWS op zondag 08 december 2019, 10:23:07
-Michel,
Wat jij allemaal in al de gangpaden ziet, is overweldigend. Man, man, wat een prachtige set hebt jij weer in de wacht kunnen slepen. Het gaat maar door en een einde komt er niet aan. Jouw seinhuis is en wordt er één, die in het licht springt. Alles komt er in en niets wordt weggelaten. Ja, dan moet ik Tony gelijk geven, om die huidige letters te verwijderen en er Michelstadt op te gaan zetten.
Al met al het is de moeite van jouw rit weer waard geweest. De aanwinsten staan inmiddels op 'kleur' gezet en gearchiveerd en nu rest slechts het spelen ermee!
Jouw dagelijkse uurtje 'rijden' brengt onderhoud met zich mee, maar dat is maar een peulenschilletje! Het gaat om het 'rijden' en dat houdt jij nauwgezet bij. Vele kilometers zijn er al door Almere heen gedenderd.
Veel suk6 en vooral veel speelplezier!

Ik zie altijd heel veel in de gangpaden maar helaas is er op dit soort dagen een budget waar ik mij aan moet houden gelukkig hield ik nog over dus voor de beurs van volgend jaar in Houten is er al een klein budgetje. ;)
Aan de naam wordt gewerkt en dat zal er straks prachtig uitzien als het klaar is dat weet ik zeker.
Inderdaad veel rijden betekend ook onderhoud en omdat ik alles graag bijhoud zie ik precies hoeveel (schaal) kilometers ik al met koploper heb gereden en ja de teller loopt aardig op kan ik je schrijven. :P
Met het rijplezier gaat het zeker goedkomen Gerard. :P

Citaat van: Schienenbus2012 op zondag 08 december 2019, 11:09:27
Je hebt goed je best gedaan. Mooie spullen gekocht. Veel plezier met alles.  :thumbup:

Ik heb zeker mijn best gedaan Kees en dank je wel met het plezier gaat het zeker goed komen. :) :thumbup:

Citaat van: Haradigi op zondag 08 december 2019, 12:38:44
Hi Michel,
Je hebt weer mooie spulletjes gevonden, helaas kon ik niet naar Houten.
Alleen het licht in het seinhuis moet je wel behoorlijk dimmen, zo kunnen ze niet naar buiten kijken.
Even een DC-DC conv. ertussen dan kan je het instellen.
(Ben je een keertje in de buurt heb er hier nog genoeg liggen)
groet
Harald

Ik heb mijn best weer gedaan was eventjes zoeken want veel Zwitsers materiaal vond ik niet echt leggen maar ben toch geslaagd gelukkig.
Hopelijk kan je begin volgend jaar (18 januari 2020) weer naar Houten toch dan kunnen we elkaar de hand schudden.
Op zich valt de lichtsterkte wel mee hoor op de foto lijkt het altijd feller dan de werkelijkheid maar ik heb eens van Erwin een dingetje gehad om het licht met een schroefje te dimmen zie foto die ga ik er vanmiddag aan de draden monteren dan ga ik kijken of het resultaat heeft.
Maar heel erg bedankt voor je aanbod mocht ik ooit in Utrecht zijn laat ik het je zeker weten want ik ben ook zeer benieuwd om je gemaakte BW spullen om die in het echt te bekijken.

Citaat van: narwal op zondag 08 december 2019, 12:49:20
Hallo Michel,
Mooi hoor, het wordt steeds completer.
Harald: het maakt niet uit dat ze niet vanuit het seinhuis naar buiten kunnen kijken, Michel wil juist naar binnen kijken! :D
Ja ik ben toch langzaam met de scenery bezig Marcel. :D
De vele gebouwen die nu geplaatst en van licht verzien worden geven de baan meteen meer sfeer en maakt de drang om aan de scenery te gaan beginnen groter en groter zoals ballasten en wegen en stoepen aan te leggen maar alles op zijn tijd eerst het één af daarna het andere.
Jij snapt het als je op een paar meter afstand zit moet ik de preisertjes wel goed zien natuurlijk kijken of ze hun werk wel goed doen. ;)

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 08 december 2019, 13:02:31
Citaat van: Haradigi op zondag 08 december 2019, 12:38:44
zo kunnen ze niet naar buiten kijken.
:o) Het seinhuis staat in de zolderkamer, ze kenne vandaar uit helemaal niet naar buite kijke. 8)
En buiten rije geen treinen die rijden in de zolderkamer. :o)
Dirk-Jan

Klopt Dirk-Jan het seinhuis komt denkelijk zo te staan dat de presisertjes niet eens het zolderraam goed kunnen zien maar ze zitten er uiteraard niet voor het uitzicht maar om de treinen in goed banen te laten rijden. ;)
De treinen die buiten rijden kan ik net niet zien maar hoor ze wel als de wind gunstig staat. :P

Citaat van: Wimdouwe op zondag 08 december 2019, 13:20:49
Hoi Michel,
Mooie aanwinsten weer.
Dat seinhuis had ik ook gezien maar ik heb hem speciaal voor jou laten staan  :P

Dank je wel Wim altijd leuk om te lezen dat de aanwinsten mooi zijn. :) :thumbup:
Je bent de beste dat je dit fraaie seinhuis voor mij liet leggen.  :-* :thumbup:

Citaat van: Barry1972 op zondag 08 december 2019, 18:17:49
Mooie aanwinsten  :thumbup: :thumbup:

Dank je wel Barry. :thumbup: :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Hoi Mies,

Ik ben op het internet eens wat aan het speuren gegaan omtrent de verlichting in zo'n seinhuis.
Om het goed en veilig werkbaar te houden, is er binnen zo weinig mogelijk licht.

Dus eigenlijk klopt het niet met de werkelijkheid, zoveel licht. Al heeft natuurlijk de burgemeester van Michelstadt het laatste woord  ;)

Grtz Tony
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Proficiat met de mooie aanwinsten Michel,

Jij weet toch maar steeds een MM-wagen op de kop te tikken. Je hebt een goede speurneus :-)

groetjes

Luc
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
je gaat hard Michel.,

op hoeveel Michelstad km's zit je inmiddels?
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Citaat van: Tony op maandag 09 december 2019, 10:21:43
Hoi Mies,
Ik ben op het internet eens wat aan het speuren gegaan omtrent de verlichting in zo'n seinhuis.
Om het goed en veilig werkbaar te houden, is er binnen zo weinig mogelijk licht.
Dus eigenlijk klopt het niet met de werkelijkheid, zoveel licht. Al heeft natuurlijk de burgemeester van Michelstadt het laatste woord  ;)
Grtz Tony

Bedankt Tony voor de informatie wat betreft de binnenverlichting van een seinhuis. :) :thumbup:
Goede argumenten om zo weinig mogelijk licht te hebben bij de werkzaamheden gelukkig hoeven mijn seinmeester preisertjes alleen maar mooi te zitten en mooi te zijn voor het uiterlijk dus hebben die niet veel last van het iets meer brandend binnenlicht. :P ;)
Gebouwen in Michelstadt moeten wat feller verlicht zijn zodat ik die toch steeds wat ouder wordt het goed kan zien wat er binnen gebeurt of staat. :)

Citaat van: lucdiels op maandag 09 december 2019, 10:37:10
Proficiat met de mooie aanwinsten Michel,
Jij weet toch maar steeds een MM-wagen op de kop te tikken. Je hebt een goede speurneus :-)
groetjes
Luc

Dank je wel Luc voor je nieuwe aanwinsten felicitatie. :) :thumbup:
Het zoeken wordt wel steeds moeilijker mede omdat ik er al een aantal in mijn bezit heb aan de andere kant maakt het wel steeds leuker als ik er één gevonden heb.

Citaat van: Kevin BigBoy op maandag 09 december 2019, 13:22:39
je gaat hard Michel.,
op hoeveel Michelstad km's zit je inmiddels?

Het rijd lekker door Kevin hier in Michelstadt.
Ik zit nu op de 377 duizend schaal kilometers wat ik met koploper gereden heb en vanmiddag zal de teller weer wat oplopen vrees ik. :P



Ondertussen heb ik een naamplaatje gemaakt voor het seinhuis maar hij is een beetje flets dus straks even na een tip van mijn vriend Erik fotopapier halen en dan opnieuw uitprinten erop plakken en klaar is het seinhuis.
Het seinhuis staat nu op zijn vaste plek en die bevalt mij goed meteen wat auto's van het personeel ernaast gezet en het verlichting dingetje om het licht te dimmen er tussen de bedrading gezet maar op de foto blijft het toch te fel in het echt valt het reuze mee.
Het licht wat onder het seinhuis doorschijnt wordt later met scenery weggewerkt dan is dat ook weer van de lijst afgevinkt.

Groet Michel
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Hoi Michel,

Je hebt mooie aanwinsten gescoord. Ook het seinhuis mag er zijn.  :P

Citaat van: Tony op maandag 09 december 2019, 10:21:43
Hoi Mies,

Ik ben op het internet eens wat aan het speuren gegaan omtrent de verlichting in zo'n seinhuis.
Om het goed en veilig werkbaar te houden, is er binnen zo weinig mogelijk licht.

Dus eigenlijk klopt het niet met de werkelijkheid, zoveel licht. Al heeft natuurlijk de burgemeester van Michelstadt het laatste woord  ;)

Grtz Tony

Ik wil de opmerking van Tony een beetje nuanceren. Het is namelijk afhankelijk van het soort beveiliging dat in het betreffende gebied aanwezig is. Als het nog de ouderwetse beveiliging met armseinen (en die grote hendels, die omgelegd moeten worden) of de moderne beveiliging uit de jaren 60-80 met grote kasten met drukknoppen, dan heb je veel licht nodig.

Maar heb je de nieuwe elektronische beveiliging met heel veel beeldschermen, dan is uit ergonomisch oogpunt juist weinig licht gewenst, bijvoorbeeld om de kleurwisselingen op de schermen goed te zien en bij meerdere schermen een goed overzicht te houden.

Doe je voordeel er mee!

groeten,
Roel

Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
 @citaat
Roel,

Heel erg bedankt voor je uitvoerige antwoord met informatie wat betreft de verlichting in het seinhuis/seinhuizen. :) :thumbup:
Mijn seinhuizen hebben inderdaad die grote kasten met drukknoppen dus kan het iets wat felle licht er prima bij.

Gisteren moest ik naar mijn favoriete dealer om mijn gekochte Roco wagons terug te brengen omdat de plastiek opbouw trappen en loopgedeelte op het dak van de betonwagons krom was gaan trekken en toen zag ik het seinhuis interieur wat Arnold als tip gaf nogmaals Arnold bedankt. :thumbup:
Uiteraard deze fraaie bouwdoos meegenomen wat dat paste goed bij de verlichting. :P   

Van dit seinhuis interieur is al een gedeelte gemaakt en in het grote seinhuis geplaatst en het geeft meteen een leuk gezicht als je nu door de ramen naar binnen kijkt.
Helaas hadden ze niet de juiste personeel voor binnen in het seinhuis maar dan heb ik weer wat om naar uit te kijken op de laatste beurs waar ik naar toe ga dit jaar in Zutphen.

Nogmaals bedankt Roel voor de informatie ik heb weer wat geleerd. :)

Groet Michel
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Michel,

Mooie aanwinsten gescoord in Houten.

Vooral dat seinhuis is een prachtig model.

Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
 @citaat
Dank je wel Rien. :) :thumbup:
Het seinhuis is zeker prachtig en geeft veel sfeer aan de bovenbaan.

Groet Michel
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Heej Mies,

Ik zie je foto's nu pas, was eigenlijk ook wel benieuwd naar de combi van het seinhuis met het station  O:-D
(oftewel; nog een paar extra plaatjes  :D)

Grtz Tony
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Hi Michel , echt mooie plaatjes hoor. Prachtig
Grtz
Wim
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
-Michel,
Ik zie werkelijk een heel mooi geheel met behoorlijke aktiviteiten rondom de met die vrachtwagens. Heel erg mooi hebt jij de naam op het seinhuis gemaakt. Het 'hoe', dat mag ieder zelf uitmaken. Jouw zelfwerkzaamheid is echt buitengewoon, moet ik zeggen. Nee, van stil zitten, komt niet in jouw boekje voor. Buiten de 'rondjes' is alles prima geregeld en voor Michelstadtregels voldoet het aan alle eisen.
De fase van de bovenleiding maken, is zo te zien in een ver stadium geraakt! Ook mooi gedaan! Petje af!
Ja, wat kunt je nog verder zeggen? Oh, ja, de dwergseinen staan op jouw verlanglijstje zeker? Vult het dan nog maar aan met een aantal van de gele sensoren op de rails! Als je nu toch 'automatisch' gaat rijden behoren die hele kleine 'dingetjes' er ook bij, mag ik aannemen. Maar uiteindelijk zijn wij maar toeschouwers en beslissen niets. Ik geef maar een kleine voorzet, want jouw 'lijst' gaat wel slinken!
ja, ik kan niet anders zeggen dan "Ausgezeichnet"! Kijk maar hieronder! Veel rijplezier en laat de 'wieltjes' maar rondgaan!
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Hi Michel,

Dat ziet er weer fraai uit man, mooi seinhuis.
Was gezellig in Houten, even bakkie doen met jouw en René.

Gr,
Arnold
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Citaat van: Tony op donderdag 12 december 2019, 01:15:57
Heej Mies,
Ik zie je foto's nu pas, was eigenlijk ook wel benieuwd naar de combi van het seinhuis met het station  O:-D
(oftewel; nog een paar extra plaatjes  :D)
Grtz Tony

Ik heb een paar foto's gemaakt van de afstand tussen het seinhuis en het station voor je Tony.
Op de tussen liggende ruimte komt een busstation met 4 of 5 bushaltes en een taxi standplaats wat een must is voor een groot station.
Verder wordt het stukje voor het station een eenrichtingsweg waar de taxi en bussen het gebied kunnen verlaten en komt er een rood fietspad te leggen met zebrapad.
het stukje voor de seinhuis wordt ook een eenrichtingsweg maar dan richting het station toe.
Hopelijk heb je nu een beeld hoe ik het voor ogen heb.

Citaat van: wimpietje op donderdag 12 december 2019, 11:44:58
Hi Michel , echt mooie plaatjes hoor. Prachtig
Grtz
Wim

Dank je wel Wim  :thumbup: leuk om te lezen. :)

Citaat van: GWS op donderdag 12 december 2019, 16:17:16
-Michel,
Ik zie werkelijk een heel mooi geheel met behoorlijke aktiviteiten rondom de met die vrachtwagens. Heel erg mooi hebt jij de naam op het seinhuis gemaakt. Het 'hoe', dat mag ieder zelf uitmaken. Jouw zelfwerkzaamheid is echt buitengewoon, moet ik zeggen. Nee, van stil zitten, komt niet in jouw boekje voor. Buiten de 'rondjes' is alles prima geregeld en voor Michelstadtregels voldoet het aan alle eisen.
De fase van de bovenleiding maken, is zo te zien in een ver stadium geraakt! Ook mooi gedaan! Petje af!
Ja, wat kunt je nog verder zeggen? Oh, ja, de dwergseinen staan op jouw verlanglijstje zeker? Vult het dan nog maar aan met een aantal van de gele sensoren op de rails! Als je nu toch 'automatisch' gaat rijden behoren die hele kleine 'dingetjes' er ook bij, mag ik aannemen. Maar uiteindelijk zijn wij maar toeschouwers en beslissen niets. Ik geef maar een kleine voorzet, want jouw 'lijst' gaat wel slinken!
ja, ik kan niet anders zeggen dan "Ausgezeichnet"! Kijk maar hieronder! Veel rijplezier en laat de 'wieltjes' maar rondgaan!

Ik ben nu het uren achter elkaar lekker rijd met koploper bezig met concrete plannen te maken voor de scenery en soms een loc onderhoud tussen door. :P
De bovenleiding is bijna klaar op één bestelling na dus zal dat begin volgend jaar zijn dat die de deur uitgaat.
Verder staat op het menu het station voorzien van led-verlichting zodat deze ook aangesloten kan worden op de verlichtingsringleiding.
Als de bovenleiding klaar is wordt er gespaard voor Zwitserse seinen die in het stationsgebied komen te staan 10 stuks in totaal daarna koop ik stapsgewijs dwergseinen voor het rangeerterrein iedere spoortje krijgt een dwergsein dus een stuk of 38 moet ik er hebben die met de hand worden bediend via een schakelaar.
Die gele sensoren komen zeker aan bod op de baan vooral waar koploper actief is.
Ook moeten er nog perrons gemaakt worden en ballast gelegd worden op de bovenbaan maar dat hangt weer samen met de seinen en dwergseinen.

Citaat van: Arnold op donderdag 12 december 2019, 20:03:12
Hi Michel,
Dat ziet er weer fraai uit man, mooi seinhuis.
Was gezellig in Houten, even bakkie doen met jouw en René.
Gr,
Arnold

Het seinhuis ziet er zeker fraai uit Arnold en is een prachtige aanvulling op de bovenbaan.
Was zeer gezellig het bakkie doen in Houten ik zeg voor herhaling vatbaar. :P :thumbup:

Groet Michel

Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Is mooi geworden je baan.

Die grote locloods bij je rolbrug vind ik ook wel aardig voor bij mijn rolbrug.  :)

Hoe diep is die loods als ik vragen mag?

MvG,

Timaximus
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Perfecte plek, Mies  :thumbup:

En de voorkant van het station wordt lekker bedrijvig; op de meeste banen is daar (helaas) de ruimte niet voor.
Om het nog mooier te maken, zou je nog een vlaaipuntje tafel erbij kunnen maken.
Scheelt veel scenery en maar 1/7 extra kruip-beweging  :P
En in een scheet getimmerd  :o)

Heb het in je spiegelbeeld plaatje getekend  O:-D

Grtz Tony
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Staat daar inderdaad moot, Michel. Al is het wel een wat andere bouwstijl dan je station, maar dat kan natuurlijk; het is vast ooit vernieuwd met het almaar drukker wordende treinverkeer.
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Citaat van: Timaximus op vrijdag 13 december 2019, 09:14:02
Is mooi geworden je baan.
Die grote locloods bij je rolbrug vind ik ook wel aardig voor bij mijn rolbrug.  :)
Hoe diep is die loods als ik vragen mag?
MvG,
Timaximus

Dank je wel voor je compliment voor mijn mooie baan Timaximus. :) :thumbup:
Die locloods is 33,5 cm diep ik heb er even een foto bij gedaan van de binnenkant van deze fraaie locloods. ;)
En dat mag je altijd vragen hoor geen probleem voor jouw. :)

Citaat van: Tony op vrijdag 13 december 2019, 09:38:41
Perfecte plek, Mies  :thumbup:
En de voorkant van het station wordt lekker bedrijvig; op de meeste banen is daar (helaas) de ruimte niet voor.
Om het nog mooier te maken, zou je nog een vlaaipuntje tafel erbij kunnen maken.
Scheelt veel scenery en maar 1/7 extra kruip-beweging  :P
En in een scheet getimmerd  :o)
Heb het in je spiegelbeeld plaatje getekend  O:-D
Grtz Tony

Het seinhuis staat zeker daar goed Tony. :P
Ik bedank je voor je moeite wat je heb getekend hebt in de foto en ja het ziet er goed uit en ik ga het zeker uitproberen kijken hoe het in het echt staat maar het moet wel demonteerbaar worden want als de wasmachine of droger stuk gaan moeten als zij er nog wel langs kunnen.

Citaat van: Hanzi op vrijdag 13 december 2019, 10:54:45
Staat daar inderdaad moot, Michel. Al is het wel een wat andere bouwstijl dan je station, maar dat kan natuurlijk; het is vast ooit vernieuwd met het almaar drukker wordende treinverkeer.

Hij staat er zeker mooi vooral omdat ik hem goed kan bekijken vanuit mijn stoel. :)
Klopt helemaal wat je schreef het station stond er al langer maar door de drukte en toenamen van het treinverkeer moest er een nieuw seinhuis geplaatst worden daarom verschillen de bouwstijlen wat van elkaar.
Niet dat het de inwoners van Michelstadt wat uitmaakt die zijn allang blij dat door het seinhuis alles in goede banen wordt geleid en er geen vertragingen zijn op het spoor. ;)

Groet Michel
 
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } de aanwinsten van Houten 07-12-2019
De grote locloods is de "Faller Locloods voor elektrische tractie, 3-sporen 120217"

Groeten,
Wico