Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } nog geen verrassing wel een overzichtfoto van de baan.
Hoi Michel,

Mooie overzicht van je baan. Leuk om te zien.
Re: Michelstadt } nog geen verrassing wel een overzichtfoto van de baan.
Mooie ruimte succes met de opbouw.
Re: Michelstadt } nog geen verrassing wel een overzichtfoto van de baan.
Ik sluit me aan bij de vorige reacties. Ziet er goed uit en ik ben jaloers op de ruimte die je hebt. Succes en veel plezier met het bouwen!
Re: Michelstadt } nog geen verrassing wel een overzichtfoto van de baan.
Grappig om de hele baan eens vanuit een heel ander perspectief te zien. Geeft een mooi overzicht!

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } nog geen verrassing wel een overzichtfoto van de baan.
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Michelstadt } nog geen verrassing wel een overzichtfoto van de baan.
Leuke foto Michel! Mooie baan die je daat hebt staan/liggen :thumbup:
Re: Michelstadt } nog geen verrassing wel een overzichtfoto van de baan.
Citaat van: AlbertJan op zondag 27 oktober 2019, 07:43:25
Héé Michel.
Dit is toch wel een bijzonder verrassend plaatje! :D
Mooi compleet overzicht van de baan.
En nu nog even wachten op de "echte verrassing".
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Ik vond de spiegel en dacht daar kan ik wel wat leuks mee doen.
En nu echt eens een overzichtsfoto van de baan in plaats van 3 a 4 foto's van alle hoeken dit is veel duidelijker.
Ik hoop dat de man met de gele bus vanmiddag voor de deur staat mijn vrouw heeft geen track en trace nummer gekregen namelijk gelukkig heb ik een vrije dag dus ik zit klaar achter de deur. :P

Citaat van: Eric-Paul op zondag 27 oktober 2019, 08:08:52
Mooi plaatje, goed dat je vanmorgen een extra uurtje ter beschikking had :D :D

Dank je Eric-Paul ja handig he zo een extra uurtje.

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 27 oktober 2019, 08:52:37
8) Mooi plaatje, geeft een goed overzicht. B) :thumbup:
Dirk-Jan
Nu heb je een echt totaal plaatje Dirk-Jan en weet je waar ik ieder vrij uurtje doorbreng als ik thuis ben. :P

Citaat van: Tony op zondag 27 oktober 2019, 09:02:13
Leuk, Mies  :thumbup:
Zie ik je baan nu in spiegelbeeld ? (geen grapje)
Grtz Tony

Klopt je hebt helemaal gelijk wat betreft dat de baan in spiegelbeeld staat afgebeeld.

Citaat van: lucdiels op zondag 27 oktober 2019, 09:21:04
Hoi Michel
nu heb ik toch een goed beeld gekregen van jouw baan. Ziet er leuk uit met veel rijmogelijkheden. Veel plezier ermee.
mvrgr
Luc

Soms zegt één foto meer als vele andere foto's Luc. ;)
Ik heb zeker veel rijmogelijkheden mede omdat het grote rangeer terrein met de hand bereden wordt.

Citaat van: Kelderspoorder op zondag 27 oktober 2019, 09:22:35
Hey Michel,
Dit geeft toch echt een duidelijk beeld van jou mooie baan.
Wow zeg, het wordt nu toch stilaan tijd dat ik maar eens langs kom om het van dichtbij te komen bekijken.
Een mooi baanverloop, met veel speelmogelijkheden
Grts Freddy

Dit geeft zeker een duidelijk beeld Freddy en ja je moet zeker eens langskomen om het van dichtbij te bekijken de deur staat open en de koffie staat klaar voor je.
Terwijl de treinen langsrijden bestuurd door koploper rij ik soms lekker met de locs met telexkoppelingen wagons van het ene gedeelte van het rangeerterrein naar het andere.

Citaat van: GWS op zondag 27 oktober 2019, 09:43:34
-Michel,
Met "Spiegelbeeld, vertel eens even, ??" hebt jij het spoorplan een heel ander beeld gegeven. Mooi idee van jou om het op deze wijze eens vast te leggen. Ach, gewoon geduld hebben en dan krijgt jij 'dat' cadeau best wel thuis. Ja, ja, jij hebt ons verwend met dit 'plaatje'! Tussen de bekende  ()  :-), wat is het presentje wat naar Karin is gegaan?  8o  Iedereen praat natuurlijk over alles wat met treinen te maken heeft, maar ??.. Ach, ik heb eerbied voor  :-)
Jij mag het allemaal (of niet) aanvullen.
Nog een hele fijne en geduldige 'speeldag' en laat die wieltjes maar draaien!

Ja dat was een leuk plaatje van Willeke Gerard. :)
Weer eens wat anders om mijn baantje zo vast te leggen via deze vastleggen op de telefoon.
Mijn vrouw komt niks te kort hoor Gerard daar hoef je je geen zorgen om te maken want de meeste pakketjes die hier worden afgeleverd zijn voor haar. :P
De wieltjes draaien zeker het ene locje na de andere heeft een onderhoudsbeurt nodig door het vele rijden. :)

Citaat van: Haradigi op zondag 27 oktober 2019, 10:56:25
Hi Michel,
Bijzonder plaatje heb je gemaakt maar ook wel heel leuk.
groet
Harald

Geinig toch Harald nu is de zolder mooi in één foto in beeld gebracht. :)

Citaat van: marcel op zondag 27 oktober 2019, 18:30:23
Hoi Michel,
Mooie overzicht van je baan. Leuk om te zien.

Weer eens wat anders Marcel en ook ik heb met plezier naar de foto gekeken toen hij genomen was.
Vaak zit ik in mijn spiraal op het Ikea trapje te kijken hoe de treinen het station in en uit rijden of ik sta bij de trap om de treinen langs de lange muur te zien rijden richting van en naar het station maar dit is toch leuker omdat je nu in één keer alles kan zien.

Citaat van: Timbimmel op zondag 27 oktober 2019, 18:48:30
Mooie ruimte succes met de opbouw.

Hij had van mij wat zeker aan één kant van de zolder een rechte muur mogen hebben zodat ik wat bergen had kunnen maken maar ja wat niet is is er niet dus dan maar zo Tim.
Dank je wel ik ga mijn best doen om er wat van te maken hopelijk is de bovenleiding klaar dit jaar en kunnen we verder met andere dingen die hoog op de agenda staan om gedaan te worden.

Citaat van: Wimdouwe op zondag 27 oktober 2019, 22:59:23
Ik sluit me aan bij de vorige reacties. Ziet er goed uit en ik ben jaloers op de ruimte die je hebt. Succes en veel plezier met het bouwen!

Dank je wel voor je compliment dat je het er goed uit vind zien Wim. :thumbup:
Zelf had ik de zolder nog wat groter gezien maar ik ben tevreden hoor met wat ik heb in onze vorige woning had ik maar een klein kamertje deze is drie keer zo groot gelukkig.
Dank je wel dat gaat helemaal goed komen hoor (denk ik).

Citaat van: Wico op maandag 28 oktober 2019, 06:56:53
Grappig om de hele baan eens vanuit een heel ander perspectief te zien. Geeft een mooi overzicht!
Groeten,
Wico
Dat vond ik ook Wico voordat ik de foto vastlegde heb ik eerst een tijdje in de spiegel gekeken omdat je toch andere dingen zo ziet op deze manier.
Daar deed ik het voor voor het overzicht nu in één foto alles erop leuk toch. :)

Citaat van: ks1985 op maandag 28 oktober 2019, 07:46:17
Leuke foto Michel! Mooie baan die je daat hebt staan/liggen :thumbup:

Leuk dat je de foto leuk vindt Koen. :) :thumbup:
Bedankt voor je compliment dat je mijn baantje mooi vindt. :)
Ik haal er heel veel plezier en ontspanning uit als ik op zolder ben. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } nog geen verrassing wel een overzichtfoto van de baan.
Citaat van: h0_miessie op maandag 28 oktober 2019, 07:49:02
Nu heb je een echt totaal plaatje Dirk-Jan en weet je waar ik ieder vrij uurtje doorbreng als ik thuis ben. :P
Ttsss....... daar geloof ik helemaal niks van.
Je hebt toch ook nog :-* Karin? Jullie hobbyen toch nog wel eens samen in de andere hobbykamer? >:-D :-)

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } nog geen verrassing wel een overzichtfoto van de baan.
Michel zit altijd op zolder, hij gebruikt zijn spiraal als geboortebeperking >:-D.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } nog geen verrassing wel een overzichtfoto van de baan.
 @citaat

:-) :-) :-)
Re: Michelstadt } nog geen verrassing wel een overzichtfoto van de baan.
 @citaat  @citaat Zouden meer mensen moeten doen. Dan hadden we nu geen stikstof probleem... ;)
Re: Michelstadt } nog geen verrassing wel een overzichtfoto van de baan.
Citaat van: Dirk-Jan op maandag 28 oktober 2019, 08:26:07
Citaat van: h0_miessie op maandag 28 oktober 2019, 07:49:02
Nu heb je een echt totaal plaatje Dirk-Jan en weet je waar ik ieder vrij uurtje doorbreng als ik thuis ben. :P
Ttsss....... daar geloof ik helemaal niks van.
Je hebt toch ook nog :-* Karin? Jullie hobbyen toch nog wel eens samen in de andere hobbykamer? >:-D :-)
Dirk-Jan

Nee in die andere hobby kamer die van mijn vrouw of te wel de strijk en opvouw kamer kom ik nooit Dirk-Jan. :D

Citaat van: Wico op maandag 28 oktober 2019, 08:50:57
Michel zit altijd op zolder, hij gebruikt zijn spiraal als geboortebeperking >:-D.
Groeten,
Wico

Jij bent een wijs man Wico. :P

Citaat van: nobody op maandag 28 oktober 2019, 09:49:08
@citaat  @citaat Zouden meer mensen moeten doen. Dan hadden we nu geen stikstof probleem... ;)

Ik doe dit natuurlijk allemaal voor het milieu en het natuur Wim. ;)

Groet Michel
Michelstadt } de verrassing is gisteren binnen gekomen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } de verrassing is gisteren binnen gekomen.
Gisteren kwam dan de lang verwachte verrassing van mijn vrouw binnen een prachtig wagon (Märklin 00767-05) van de Badische Staatsbrauerei Rothaus nummer 5 in mijn verzameling van dit biermerk.
Deze prachtige wagon heeft sluitverlichting en is in nieuw staat en komt naast de andere 4 Rothaus wagons te staan in de vitrine boven de baan.
Voor zover ik kon vinden zijn er nog 2 Rothaus wagons in omloop die ik nog niet in mijn verzameling heb namelijk de 00767-06 en de 00767-07 dus we lekker verder zoeken op beurzen en in winkels op zoek naar de laatste twee wagons.
Natuurlijk ben ik zeer blij met deze verrassing en doet mij terug denken aan ons verblijf in het hotel op het terrein van de bierbrouwerij Rothaus in Grafenhausen Duitsland.

Groet Michel 
Re: Michelstadt } de verrassing is gisteren binnen gekomen.
Hallo Michel,

Gefeliciteerd met je jongste aanwinst.
Wagons met herinneringen extra leuk.
Volgende beurs je vrouw meenemen bij de jacht op de laatste twee ?

Geniet er van.
Groet Erik
Re: Michelstadt } de verrassing is gisteren binnen gekomen.
Mooie wagon Michel !!! Nu op zoek naar die resterende 2. Dat is ook zo'n leuk onderdeel van onze hobby  :D

En jij boft maar met je vrouw die jouw hobby,  of kan ik inmiddels zeggen: jullie hobby :-), zo'n warm hart toe draagt  :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } de verrassing is gisteren binnen gekomen.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } de verrassing is gisteren binnen gekomen.
Hi Michel,

Mooi wagentje is dat, direct ook even gekeken naar dat Hotel.
Wij gaan ook weer eens die kant op dus een adres hebben we nu al.

groet
Harald
Re: Michelstadt } de verrassing is gisteren binnen gekomen.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } de verrassing is gisteren binnen gekomen.
Michel,

Lieve vrouw :favorite:, leuk wagonnetje :favorite:, leuke herinnering :favorite:. Wat kan een man nog meer wensen (twee extra wagonnetjes >:-D).

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } de verrassing is gisteren binnen gekomen.
Michel,
leuk wagonnetje, ook nabij gekeken?  https://sauschwaenzlebahn.de/
Cees
Re: Michelstadt } de verrassing is gisteren binnen gekomen.
 B) Das weer een mooi karretje voor bij de verzameling. :thumbup:
Heb je eigenlijk je inboedel verzekering wel eens laten aanpassen? :roll:
Er zal inmiddels voor een leuk centje daar op je zolder staan.

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } de verrassing is gisteren binnen gekomen.
2 lieve vrouwtjes en bijgevolg 4 nieuwe wagentjes.  :)
Re: Michelstadt } de verrassing is gisteren binnen gekomen.
Michel,

een leuke wagon. Ik heb er ook zo één. Als ik met de kerst in België ben zal ik eens kijken of niet één van de twee is die jij mist.
De opmerking van Dirk-Jan is terecht. Ik heb bij de bepaling van de brandverzekering specifiek mijn verzameling treinen en wagons mee genomen.

groeten

Luc
Re: Michelstadt } de verrassing is gisteren binnen gekomen.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } de verrassing is gisteren binnen gekomen.
Hopelijk mag deze beauty ook af en toe op de baan van Michelstadt zijn belangrijke taak vervullen, Mies !
Anders blijven de dorstige preisigers daar verstoken van dit heerlijke gerstenat  :P

2togo....

Grtz Tony
Re: Michelstadt } de verrassing is gisteren binnen gekomen.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } de verrassing is gisteren binnen gekomen.
Ik zou wel een plaatje willen zien met de sluitverlichting er op  :P :D
Mooie wagon hoor  :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } de verrassing is gisteren binnen gekomen.
op E-Bay staan ze beiden te koop.

Cees
Re: Michelstadt } de verrassing is gisteren binnen gekomen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de verrassing is gisteren binnen gekomen.
Citaat van: erik01 op woensdag 30 oktober 2019, 07:14:49
Hallo Michel,
Gefeliciteerd met je jongste aanwinst.
Wagons met herinneringen extra leuk.
Volgende beurs je vrouw meenemen bij de jacht op de laatste twee ?
Geniet er van.
Groet Erik

Dank je Erik. :) :thumbup:
Zeker weten dat wagons die een herinnering geven extra leuk zijn of ze nu in de vitrine of op de baan staan.
Ze had wel plannen om mee te gaan omdat ze vrij is maar dat kan altijd nog veranderen natuurlijk. :P

Citaat van: Treinofiel op woensdag 30 oktober 2019, 08:13:30
Mooie wagon Michel !!! Nu op zoek naar die resterende 2. Dat is ook zo'n leuk onderdeel van onze hobby  :D
En jij boft maar met je vrouw die jouw hobby,  of kan ik inmiddels zeggen: jullie hobby :-), zo'n warm hart toe draagt  :thumbup: :thumbup:

Hij is zeker mooi hé Rolf. :)
Gisteren zomaar wat gegoogeld maar er zijn er nog wat meer uitgegeven door Märklin ook de 00767-8 en ook is er een set met 2 wagonnetjes en een stoomlocje uitgegeven de 94133 dus nog beter opletten op beursjes en in winkels. :P
Ik bof zeker maar nee we delen de hobby niet soms komt ze eventjes boven zitten maar meer ook niet maar ze wil der man graag gelukkig zien dus koop ze wel eens wat en stimuleert lees aandringen ze mij om wat te kopen als we ergens zijn. :)

Citaat van: Haradigi op woensdag 30 oktober 2019, 09:36:16
Hi Michel,
Mooi wagentje is dat, direct ook even gekeken naar dat Hotel.
Wij gaan ook weer eens die kant op dus een adres hebben we nu al.
groet
Harald

Lekker naar dat hotel gaan Harald is in een prachtige omgeving de mensen in het hotel zijn super vriendelijk het bier is lekker dus gaan. :P
Wij gaan ook zeker weer terug dat is een ding wat zeker is. :)

Citaat van: Wico op woensdag 30 oktober 2019, 12:54:19
Michel,
Lieve vrouw :favorite:, leuk wagonnetje :favorite:, leuke herinnering :favorite:. Wat kan een man nog meer wensen (twee extra wagonnetjes >:-D).
Groeten,
Wico

Ik had het niet beter kunnen opschrijven Wico. :P :thumbup:
Maar ik zag dat het er meer zijn dan 2 dus zoeken zoeken en zoeken op beurzen en in winkels als we een weekendje weg zijn. :)

Citaat van: Cees B op woensdag 30 oktober 2019, 14:17:27
Michel,
leuk wagonnetje, ook nabij gekeken?  https://sauschwaenzlebahn.de/
Cees

Hij is zeker leuk Cees net als jouw geplaatste link die ik meteen opgeslagen heb zodat we er heen kunnen als we weer daar in de buurt zijn. :P :thumbup:

Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 30 oktober 2019, 14:22:40
B) Das weer een mooi karretje voor bij de verzameling. :thumbup:
Heb je eigenlijk je inboedel verzekering wel eens laten aanpassen? :roll:
Er zal inmiddels voor een leuk centje daar op je zolder staan.
Dirk-Jan

Ik ben zeer blij met deze vitrine uitbreiding Dirk-Jan de verzameling Rothaus wagons staat nu op vijf en dat geeft al een leuk gezicht in de vitrine. :P
Daar ga ik niet over dat soort zaken regelt mijn vrouw dus neem ik aan dat het wel goed zal zijn.
Maar bedankt voor je aandachtpuntje zal het morgenochtend als ik haar weer zie aan haar vragen.

Citaat van: Johnnytrein op woensdag 30 oktober 2019, 14:25:55
2 lieve vrouwtjes en bijgevolg 4 nieuwe wagentjes.  :)

2 lieve vrouwen betekend ook 2 schoonmoeders nee dat liever niet dan maar 2 wagonnetjes. ;)

Citaat van: lucdiels op woensdag 30 oktober 2019, 15:12:53
Michel,
een leuke wagon. Ik heb er ook zo één. Als ik met de kerst in België ben zal ik eens kijken of niet één van de twee is die jij mist.
De opmerking van Dirk-Jan is terecht. Ik heb bij de bepaling van de brandverzekering specifiek mijn verzameling treinen en wagons mee genomen.
groeten
Luc

Het is zeker een leuke wagon die meteen weer de herinneringen terug bracht aan ons bezoek aan de bierbrouwerij. :P
We houden contact Luc en bedankt voor het zoeken in ieder geval en kerst lijkt ver weg maar we zijn der al bijna over 3 weken en nog wat dagen. :D
Wat ik al aan Dirk-Jan schreef ik ga het met mijn vrouw overleggen maar ik denk dat dat wel goed zit.

Citaat van: Tony op woensdag 30 oktober 2019, 15:38:52
Hopelijk mag deze beauty ook af en toe op de baan van Michelstadt zijn belangrijke taak vervullen, Mies !
Anders blijven de dorstige preisigers daar verstoken van dit heerlijke gerstenat  :P
2togo....
Grtz Tony

Helaas Tony blijven de preisertjes verstoken van het heerlijke bier van Rothaus omdat ze alleen in de vitrine staan maar als ik alle wagons verzameld heb zal ik een rondje maken met alle wagons zodat ze een koel vers Rothaus biertje kunnen drinken op het station uiteraard zal daar een foto sessie en een filmpje van gemaakt worden. :P

Citaat van: Barry1972 op woensdag 30 oktober 2019, 17:04:29
Ik zou wel een plaatje willen zien met de sluitverlichting er op  :P :D
Mooie wagon hoor  :thumbup: :thumbup:

U vraagt en wij maken er gelijk foto's van zo zijn we in Michelstadt ook weer Barry. ;)

Citaat van: Cees B op woensdag 30 oktober 2019, 23:04:50
op E-Bay staan ze beiden te koop.
Cees

Zelf kijk ik nooit op marktplaats of E-Bay Cees maar ik zal het aan mijn vrouw doorgeven al vrees ik wel dat het verrassingseffect dan we weg zal zijn voor haar dus ook voor mij.
Maar bedankt voor het doorgeven Cees. :) :thumbup:

Groet Michel

Re: Michelstadt } de verrassing is gisteren binnen gekomen.
Héé Michel.
Een pracht cadeau en ook nog van je eigen "meissi"! :favorite:

Veel plezier met deze wel heel bijzonder nieuwe aanwinst.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Michelstadt } de verrassing is gisteren binnen gekomen.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } de verrassing is gisteren binnen gekomen.
-Michel,
Met al die berichten lees ik dat jij binnenkort weer een weekendje weg bent. Natuurlijk op zoek naar een paar van die hele mooie "Rothaus"-Bierwagonnetjes. Dat vraagt dan ook weer om een 'uitspanning met Preisertjes" in Michelstadt. Het kan er altijd ergens tussen gezet gaan worden. Zo'n "Biergarten" ziet er erg aantrekkelijk en uitnodigend uit. Keuze is er volop! dan kunt je het niet op het station plaatsen, maar in een prachtige echt Preiseromgeving met slingers en muziek (alles met boompjes en serveersters in 'Dirndolls'! Daar wordt ieder inwoner van Michelstadt heel blij van!  :-) :-) :thumbup:
Re: Michelstadt } de verrassing is gisteren binnen gekomen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de verrassing is gisteren binnen gekomen.
 @citaat @citaat

Dat maakt hem extra mooi AlbertJan dat ik hem van mijn vrouw gehad heb weer een herinnering erbij. :P
Met het plezier is en komt het helemaal goed hoor. :)

@citaat

Helaas Gerard gaan we voorlopig niet meer een weekendje weg zal denkelijk volgend jaar in het voorjaar weer zijn.
De preisertjes in Michelstadt zijn toch al bij want wie wil er niet als preisertje in Michelstadt wonen misschien komt die "biergarten" er ooit nog wel eens voorlopig zullen ze het als de Rothaus sleep gaat rijden op het station moeten doen.

Groet Michel

Re: Michelstadt } de verrassing is gisteren binnen gekomen.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } de verrassing is gisteren binnen gekomen.
Mooie sluitlantaarns op je wagon, Michel, en gelijk twee! Ik heb er maar eentje, maar wel een hele grote, als tuinverlichting :D.
Re: Michelstadt } de verrassing is gisteren binnen gekomen.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } de verrassing is gisteren binnen gekomen.
Mooi die sluitlantaarns  :thumbup:
Bedankt voor het delen Michel  :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } de verrassing is gisteren binnen gekomen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de verrassing is gisteren binnen gekomen.
 @citaat @citaat

Das een hele fraaie sluitverlichting wat je in de tuin heb staan. :P :thumbup:
Mijn vrouw wil ook graag een sluitverlichting in de tuin hebben tegenover het dwergsein wat in de tuin komt te staan maar we hebben nog niet de juiste sluitverlichting gevonden wie weet komen we een leuke volgend jaar tegen.
Bedankt voor de inspirerende foto. :)

@citaat

Graag gedaan Barry. :)

Groet Michel

Re: Michelstadt } de verrassing is gisteren binnen gekomen.
Michel,

Mooie foto, met de overzicht van je baan.

Ziet er goed uit, en maak nog een paar foto's van de zijkant en je spiraal

Gr Rien
Re: Michelstadt } de verrassing is gisteren binnen gekomen.
Je hebt een erg mooie verrassing van je vrouw gekregen. Veel plezier met de Rothaus-sluitwagon :thumbup:.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Michelstadt } weer een locloods geplaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } weer een locloods geplaatst.
 @citaat @citaat

Leuk om te lezen dat je het een mooie foto vind Rien. :P :thumbup:
Helaas vandaag niet veel tijd om foto's te nemen maar ik zal ze voor je maken van het spiraal maar welke zijkant bedoel je die aan de lange muur zo langs de rolbrug ?

@citaat

Het was zeker een verrassing en ja hij is zeker mooi heel mooi zelf. :P
Met het plezier komt het helemaal goed hoor Maikel. :thumbup:

Afgelopen vrijdag heb een weer een locloods aangeschaft de zelfde die ik al had alleen de kleur is anders en ja dit is nu echt de laatste hoor er staan er nu 5 in het rangeerterrein. :)
Dus gisterochtend de binnen boel eruit gehaald of te wel de handels en stangen en flexibel stootblok als de loc er tegen aan reed gingen de deuren dicht maar in Michelstadt blijven de deuren altijd open staan ivm het mooie waar wat daar altijd is. ;)
Na drie kwartiertjes zat er led-verlichting in gebouwd en kon ik naar boven om een plekje te zoeken voor de loods.
Maar zo makkelijk ging het niet natuurlijk ik bleef maar schuiven en schuiven totdat ik in de middag eindelijk de juiste combinatie had gevonden.

De grote 3 deuren locloods is van zijn plek gehaald en heeft een plekje bij de rolbrug gekregen en de locloods die bij de rolbrug stond in naar de plek van de grote locloods gegaan waar 6 sporen leggen dus de oude locloods neemt 2 sporen in gebruik daar naast aan het eind legt het uitrij spoor van de diesel locloods die aan de overkant staat aan de ander kant ligt nu een spoortje wat tussen de 2 locloodsen in legt.
En daarna komt nu de nieuwe locloods te staan ook meteen gisteren de verlichting van beide locloodsen aangesloten en ja het brandt lekker fel waar ik trouwens wel van hou ik en eventuele gasten moeten wel zien dat er verlichting in zit. :D

Het was best wel een lange dag van 7 uur tot 19 uur wat je met de locloodsen en schuiven en verlichting aan te sluiten bezig bent maar het is het allemaal waard zeker als je de eerste loc in de locloods ziet staan door het glas in het licht dan heb ik een grote glimlach in mijn gezicht staan. :D

De foto's komen in 2 delen nu alleen nog de grote 3 deuren locloods van verlichting voorzien misschien een leuk klusje voor aankomende week we gaan het zien.

Groet Michel
Re: Michelstadt } weer een locloods geplaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } weer een locloods geplaatst.
Deel 2 plaatsing nieuwe locloods.

Groet Michel
Re: Michelstadt } weer een locloods geplaatst.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } weer een locloods geplaatst.
Michel,

Mooi gezicht zo die verzameling locloodsen. En de verlichting doet prima zijn werk. Dat zal een fraai gezicht zijn als de diverse locs daar in en uit rijden :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } weer een locloods geplaatst.
Erg fraai die loodsen Michel, mocht het kleurverschil je storen dan kan je beide loodsen natuurlijk een verfbeurt geven.
Re: Michelstadt } weer een locloods geplaatst.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } weer een locloods geplaatst.
Dat vult de scenery lekker snel aan, Mies  :P

Op jouw baan misstaan zoveel loodsen helemaal niet en het past perfect in jouw straatje.
Ik vind het kleurverschil wel wat hebben.
De burgemeester van Michelstadt moet wel nog even de parkeertarieven voor de loc's bepalen, anders haal je de kosten er niet uit  :D

Grtz Tony
Re: Michelstadt } weer een locloods geplaatst.
Erg mooi Michel en het licht door die ramen is erg mooi.
Die kiepramen maken het helemaal af.
Re: Michelstadt } weer een locloods geplaatst.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } weer een locloods geplaatst.
Het plaatje wordt steeds mooier en mooier.
Re: Michelstadt } weer een locloods geplaatst.
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Michelstadt } weer een locloods geplaatst.
Hallo Michel,

Het ziet er weer mooi uit! Het wordt steeds completer en ik ben benieuwd hoe je het terrein landschappelijk gaat invullen. Dan wordt het vast een nog mooier stukje spoorbouw om van te genieten. :thumbup:

Re: Michelstadt } weer een locloods geplaatst.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Michelstadt } weer een locloods geplaatst.
Nou nou, met al die loodsen en verlichting begint het een beetje op het Westland te lijken ;).
Misschien een idee om zo vlot je scenery voor elkaar te krijgen: kassen met verlichting plaatsen.
Bijkomend voordeel dat je dan je zolderverlichting ook niet meer hoeft te gebruiken :D :D
Re: Michelstadt } weer een locloods geplaatst.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Michelstadt } weer een locloods geplaatst.
Dag Michel.

Dat ziet er gaaf uit, die twee locloodsen naast elkaar met nog een opstelspoortje ertussen!
Kan mij goed voorstellen dat het heel wat schuifwerk is geweest, de meeste hebben nog
niet eens ruimte voor één zo'n gebouw op de modelbaan, laat staan vijf stuks ... :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Michelstadt } weer een locloods geplaatst.
Kun je wel genoeg Preisers vinden om in al die loodsen te werken?  8)
Re: Michelstadt } weer een locloods geplaatst.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } weer een locloods geplaatst.
 @citaat Je kan altijd kijken wat het aanbod is van het PAB (Preiser Arbeids Bureau) of bij PUK (Preiser Uitzend Kantoor)
Re: Michelstadt } weer een locloods geplaatst.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } weer een locloods geplaatst.
Hi Michel,

De locloods dat is weer een leuke aanwinst.  :thumbup:
Passen er ook stoomlocs in ?   >:-D
(kon het ff niet laten)

groet
Harald
Re: Michelstadt } weer een locloods geplaatst.
Nou Michel je blijft maar verbazen. Nu nog een mooie vijfde locloods met dito verlichting. Nog een geluk dat je geen draaischijf hebt want anders moest je daarvoor locloodsen plaatsen.
Het wordt stilaan een heuse drukke locwerkplaats daar bij jou, je zal aardig wat fantasie moeten hebben om die allemaal origineel te gaan omkaderen. Maar dat komt wel goed zeker.
Ik vermoed dat de locbestuurders staan te popelen om daar binnen te rijden.
De helle verlichting is ook heel goed voor de veiligheid van de werkpreisertjes. Bij ons noemt dat "safe by choice" :-).

groetjes

Luc
Re: Michelstadt } weer een locloods geplaatst.
Hoi Michel,

Wat een mooie aanwinst, en wat past het goed, zeg.

Je hebt het vaak: een heleboel schuiven, passen en meten, en dan ineens : EUREKA  :P :P :P : , alsof het al jáááren zo hoort.....

Succes!
Groeten,
Roel
Re: Michelstadt } weer een locloods geplaatst.
Citaat van: iTom op zondag 03 november 2019, 11:56:03
@citaat Je kan altijd kijken wat het aanbod is van het PAB (Preiser Arbeids Bureau) of bij PUK (Preiser Uitzend Kantoor)
Altijd handig als je goedkope arbeidskrachten uit Oost-Europa nodig hebt >:-D
Re: Michelstadt } weer een locloods geplaatst.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Michelstadt } weer een locloods geplaatst.
Citaat van: h0_miessie op zondag 03 november 2019, 07:26:11
Dus gisterochtend de binnen boel eruit gehaald of te wel de handels en stangen en flexibel stootblok als de loc er tegen aan reed gingen de deuren dicht
Vollmer of Kibri?
Ik vind die open gekiepte ramen mooi staan, en de nieuwe deuren mooier dan de oude.
Hoe zit dat precies met dat flexibele stootblok?
Ik heb zelf een Vollmer loods zonder deuren voor een prikkie gescoord op een 2ehands beurs, maar er zitten wel stangetjes in om de deuren te bedienen (aangeboden als: "kijk, de bovenleiding zit er al in"  :D ).
Dus dat idee van een flexibel stootblok spreekt tot de verbeelding.
Re: Michelstadt } weer een locloods geplaatst.
Michel

Zo dat word mooi en komt er ook scenery op de baan of enkel gebouwen en loodsen