Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 10 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
 @citaat
:thumbup: :P
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Dat ziet er mooi uit michel. De bovenleiding maakt het toch echt af voor electrische loc's.
Ik zou toch nog wel een keer overwegen of het misschien verstandig is om pantograven met een vislijntje in hoogte vast te zetten. Ik heb ook al bijna een pantograaf kapot gereden omdat er opeens een rijdraad los hing. Gelukkig zag ik dat optijd waardoor ik de trein tijdig stil kon zetten (voordeel van een klein baantje :P ).
Re: Michelstadt } de nieuwste aanwinsten.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Michelstadt } de nieuwste aanwinsten.
Citaat van: RoelMarklin op zaterdag 17 augustus 2019, 14:48:52
In die tijd was er nog weinig Zwitsers materieel van Märklin op de markt, want anders had ik misschien niet tijdperk I/II maar Zwitserland (SBB en BLS) gekozen......
@RoelMarklin
Ik denk dat we qua leeftijd niet heel veel schelen, hooguit een jaar of zo. Omdat ik Zwitsers (SBB, BLS wilde) en Märklin het nauwelijks aanbood, ging ik vreemd. Voordeel: geen afgeronde raamhoeken in modellen die dat niet hadden. Märklin bood in die tijd vooral rijtuigen aan met een hoog fantasiegehalte. Ik vrees dat het aanbod niet is veranderd. Zolang de logo's kloppen en de rijtuig nummering ook, doet het best heel Zwitsers aan, voor speelgoed.


@Michel
Mooie aanschaf. Die dubbeldeurs "mitteleinstieg" zijn dat de insider modellen waar je het over hebt ?
Ik zit deze net te vergelijken met een hele serie van "mitteleinstieg" wagons van Liliput-Wien, wagons uit de "oude" doos, dus nog zonder KKK, en zonder NEM-schacht. Ik neem aan dat deze dat wel hebben.
Op een ander forum schreef ene Mike (een beroemdheid op SBB en BLS hobby gebied) dat de "mitteleinstieg" wagonnen nog niet reden in pendeltreinen (de Vielfachsteuerung ontbrak of nog niet overeenkwam). Althans niet met de Re 4/4-II. Met oudere types kon dat wel.
CiteerSolche Steuerwagen waren in Züge von Re 4/4-I oder BDe 4/4 gezogen/geschoben.
Diese Steuerwagen könnten nicht mit Re 4/4-II operieren.
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
 @citaat @citaat
Tim, leuk om te lezen dat je de bovenleiding er mooi uit vindt zien. :) :thumbup:
Ja bovenleiding maakt het zeker af vooral als je met e-locs rijd daar weet jij alles van met je mooie baan ook voorzien van bovenleiding. :)
Ik / we gaan je tip van het visdraad zeker meenemen als we klaar zijn met het aanleggen van de bovenleidingen en als het proefrijden gaat beginnen.
Want het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er een stukje niet goed vast zit aan de mast en dan heb je een probleem en dat willen we natuurlijk niet hebben al heb ik 1000% vertrouwen in Jeffrey zijn ervaring wat betreft het aanbrengen van bovenleidingen.
Nogmaals bedankt voor de tip we gaan het zeker gebruiken.

@citaat
Jan, jij en Roel zijn inderdaad bijna van de zelfde leeftijd dus die beslissing om niet Zwitsers te gaan rijden kan in de zelfde periode genomen zijn door jullie. :)
Ja deze rijtuigen hebben een NEM schacht en KKK koppelingen.
En of dit nog steeds fantasiemodellen zijn weet ik niet want als ik op YouTube en op internet naar foto's kijk naar de echte modellen dan zien de h0 modellen er zeer goed na gemaakt uit in mijn ogen.
Verder bedankt voor de info die je geschreven heeft over deze wagons. :thumbup:
Informatie is altijd mooi en je leert er van en ik zal mijn vrouw eens lief aankijken voor nog een krokodil zodat ik een trek-duw combinatie ervan kan maken. :P

Groet Michel 
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Ik keek nog  even naar de beschrijving bij Märklin van deze set :
Bron Märklin 43385:

Citeer3 verschillende sneltreinrijtuigen van verschillende types, in de uitvoering van de Schweizerische Bundesbahnen SBB,
voor de sneltrein D 96 "Isar-Rhone", met traject München - Kempten - Lindau - Zürich - Ben - Genève.
2 gedeeltelijke sneltrein-Leichtstahlwagens B, 2e klasse.
1 Leichtstahl-bagagewagen D voor gebruik in sneltreinen in stadsverkeer,
met opschrift Schweiz-München.
Alle wagens in dennengroene basiskleurstelling.
Zoals in gebruik rond 1965

Model: Kleinst berijdbare boogradius 360 mm.
Alle wagens met standaard ingebouwde binnenverlichting met warmwitte ledlampjes. Leichtstahl-bagagewagen
standaard uitgerust met sleepcontact.
Via de standaard ingebouwde stroomvoerende kortkoppelingen kan het hele treinstel van stroom worden voorzien.
Hiervoor moet een vast gedefinieerde rijtuigvolgorde worden aangehouden.
Elk Leichtstahl-passagiersrijtuig is voorzien van 10 miniatuurfiguurtjes als passagiers.
Totale lengte over de buffers 73,5 cm.

Highlights:

    Sneltrein D96 "Isar-Rhone", traject: München - Kempten - Lindau - Zürich - Ben - Genève.
    Alle wagens zijn standaard voorzien van ingebouwde led-binnenverlichting.
    Elk Leichtstahl-passagiersrijtuig is voorzien van 10 miniatuurfiguurtjes als passagiers.
    Stroomgeleidende kortkoppelingen tussen de rijtuigen.

Vanwege het bagagerijtuig. Nieuwsgierig als ik ben: D of Dz?
Type D dus. Het verschil? Een brievenbus ontbreekt.
Citeer1 Leichtstahl-bagagewagen D
Degene die ik hier voor me heb, is een Dz van Liliput, nr L87950, dus met brievenbus. Ook maar een klein detail  :D

Ik ben trouwens benieuwd of deze set dezelfde rijtuigen bevat
als die in de 2 eerdere  Märklin sets (inloggen verplicht):
namelijk Märklin set 26534 en Marklin set 43389, beide sets met Leichtstahl wagons.

Een van die sets bevat ook een Leichtstahl stuurstandrijtuig ABt (Märklin 43410):
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
 @citaat

Bedankt voor je berichtje met de uitgebreide info omtrent de Leichtstahl stuurstandrijtuig. :) :thumbup:
Het nummer wat je erbij schreef heb ik meteen op de verlanglijst gezet wie weet kom ik hem ooit tegen dan gaat hij mee naar huis toe.
Maar de Dz van Liliput, nr L87950 heb ik geprobeerd te Googlen maar Google geeft aan dat mijn zoekopdracht heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd. :(
Was wel benieuwd naar de "brievenbus" niet dat ik die veel gebruik tegenwoordig alles gaat met de digitale mail mee.  ;) :P

Groet Michel

Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Citaat van: h0_miessie op donderdag 05 september 2019, 07:07:13
Maar de Dz van Liliput, nr L87950 heb ik geprobeerd te Googlen maar Google geeft aan dat mijn zoekopdracht heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd. :(
Was wel benieuwd naar de "brievenbus" niet dat ik die veel gebruik tegenwoordig alles gaat met de digitale mail mee.  ;) :P
Jammer dat Google 'm niet geeft, want hij staat hier op dit 3rail forum in een draadje voor leden, Swiss Railia, deel 9  (dus verplicht ingelogd zijn).
De auteur is Henk Bo.
Het is het 5e rijtuig dat hij noemt (Liliput   87950   Bagagewagen met Postruimte SBB DZ   IV   50 85 91-33 508-0),
en hij geeft er een foto bij.

De brievenbus is dat kleine streepje onder het Zwitserse wapen (rood veld, wit kruis), halverwege raam en balg.

Je zou kunnen verwachten dat zich daar een koersbord bevond, maar nee dus, de brievenbus.
En daarop slaat de 'z' in de wagon-type aanduiding 'Dz'.

Swiss Railia is een verzameling draadjes over Zwitsere lokomotieven, rijtuigen, seinen, bovenleidingen, van en voor forumleden.
Deels vanwege privacy, deels vanwege copyright, bevinden deze draadjes zich achter gesloten deuren.
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.

Heb ik spontaan op de link van Jan Willem naar de sbb rijtuigen gedrukt, zie ik dat daar foto?s van iemand, ik noem geen namen, dankzij photobucket gewoon verdwenen zijn  :(

Dat wordt vanavond even achter de pc zitten!
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Zo, wat verdwenen foto's vervangen in 2 draadjes (SBB rijtuigen en SBB locomotieven), gelukkig had ik de foto's nog op de pc staan! Jammer dat deze draadjes niet verder gevuld worden, er komt op het forum toch fraai materieel genoeg voorbij.
Al ben ik zelf ook niet zo actief, deze lok, die trouwens op jouw baan ook niet zou misstaan Michel, ontbreekt bijvoorbeeld ook!

Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Tja die oude Swiss Railia draadjes zijn ooit gestart met als doel om de 3rail wiki te voorzien van info.
Zelf had ik er een beetje andere draai aangegeven, met wat info die nooit van z'n leven in die wiki komt (vanwege copyright).
Anderen hebben ook een en ander aangevuld. Maar er kan altijd meer in, want er is ook beslist meer. En er verschijnen ook nog steeds nieuwe.
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
@Jan, wederom bedankt voor de vele informatie omtrent deze prachtige rijtuigen. :thumbup:
En ik heb weer wat geleerd over de brievenbus. :)
Verder heb ik weer gegoogeld op 87950 maar dan zonder de L die je erbij gezet had en dan krijg ik wel de informatie op Google ik had dus verder moeten kijken / zoeken dan mijn neus lang was. ;)

@Frank, deze fraaie loc zou zeker niet misstaan op mijn baantje wauw wat een prachtige loc is dat zeg. :favorite:
Ik zal de draadjes van de SBB rijtuigen en SBB locomotieven weer eens opzoeken en bekijken maar ook meteen opslaan want ze zijn zeker de moeite waard om daar vaak in te kijken al is het alleen maar om de verlanglijst aan te vullen. :P

Jan en Frank beide bedankt voor de informatie jullie maken mijn weekend helemaal goed. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
 @citaat @citaat kijkkijk, toch een paar stomers bij Michel >:-D!
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
 @citaat @citaat
Jan, wederom bedankt voor de informatie. :thumbup:
De link staat ook opgeslagen en ik zal weer eens wat foto's van mijn Zwitsers materiaal toevoegen.

@citaat
Ik ben bang dat dat niet gaat gebeuren Hans. ;)

Groet Michel
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Er kwam hier toch laatst een post voorbij met een vitrine met een paar stomers, en nu is die weer weg?!? Volgens mij ben ik alweer aan vakantie toe :?
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
 @citaat
Nee hoor Hans je bent niet aan een vakantie toe al zou dat wel weer lekker zijn toch. :P
Klopt ik heb wat analoge stomers staan in de vitrine die soms hun asjes mogen draaien op de m-rails op een stamtafel avond.
Verder rijd er één op de baan en staat er één in de locloods.
Maar er zullen geen andere stomers hoe mooi ze soms ook zijn bij komen in Michelstadt.

Groet Michel
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Citaat van: h0_miessie op zondag 08 september 2019, 07:47:04
.... er zullen geen andere stomers hoe mooi ze soms ook zijn bij komen in Michelstadt.

Hi Michel,

Dat is toch heel jammer.   :( 
Maar uiteraard je moet zeker doen wat jezelf leuk vind en ik vind sommige loc's steeds leuker.

groet
Harald
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
 @citaat  @citaat
Geen probleem hoor, Michel: als jij ze niet wilt, blijven er meer stomers over voor anderen.
:)
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Hoi Michel,

Ik zie net je aanwinsten van augustus voorbij komen. Die Zwitserse rijtuigen (Insider) zijn inderdaad erg fraai geworden. Heb jij de nieuwe Köfferli ook al in bestelling staan (art. 39520)? Die loc zou zeker niet misstaan op jouw baan.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Citaat van: Haradigi op zondag 08 september 2019, 11:26:43
Citaat van: h0_miessie op zondag 08 september 2019, 07:47:04
.... er zullen geen andere stomers hoe mooi ze soms ook zijn bij komen in Michelstadt.
Hi Michel,
Dat is toch heel jammer.   :( 
Maar uiteraard je moet zeker doen wat jezelf leuk vind en ik vind sommige loc's steeds leuker.
groet
Harald

Mijn portemonnee en mijn vrouw vinden het niet jammer hoor Harald. ;) :P
Ik heb er gewoon erg weinig mee met stoomlocomotieven e-locs met hun diverse kleuren (combinaties) en reclames erop vindt ik persoonlijk mooier als die over mijn baantje rijden.
Aan de andere kant kan ik wel heel erg genieten naar een fraaie draaischijf met een grote locloods die vol staat met stomers maar om het zelf te hebben dan gaat mijn genieten niet ver genoeg vrees ik.

Citaat van: speeltmettreintjes op zondag 08 september 2019, 15:21:00
@citaat  @citaat
Geen probleem hoor, Michel: als jij ze niet wilt, blijven er meer stomers over voor anderen.
:)

Jij snapt het Rob. ;) :thumbup:

Citaat van: RMW op zondag 08 september 2019, 18:10:08
Hoi Michel,

Ik zie net je aanwinsten van augustus voorbij komen. Die Zwitserse rijtuigen (Insider) zijn inderdaad erg fraai geworden. Heb jij de nieuwe Köfferli ook al in bestelling staan (art. 39520)? Die loc zou zeker niet misstaan op jouw baan.
M.v.g.
Maikel (RMW)

De Zwitserse Insider rijtuigen zijn zeker fraai Maikel en rijden lekker hun rondjes over de baan heen. :)
De Köfferli is een bijzondere loc die ik zeker graag hier heb rijden helaas hebben andere dingen voorrang op dit moment dus zal deze prachtige loc op de verlanglijst geplaatst moeten worden.
Wel ga ik als het laatste gedeelte van de bovenleiding besteld is de SBB Vectron (36195) bestelling want die vindt ik ook erg mooi net als de prijs die ik ervoor moet betalen nadat de korting eraf is gehaald. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Tja, je weet het als je Märklin rijdt, zelfs deze Märklin 43411 Leichtstahl stuurstandwagon die natuurlijk inmiddels uitverkocht is, had de prijs van een startset van 20 jaar geleden.
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
 @citaat
Ja bedankt voor de info en de link van deze prachtige stuurstand rijtuig. :) :thumbup:
Hij is iets prijzig maar zijn geld zeker waard vindt ik. ;)

Groet Michel
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Had al een hele tijd even niet gekeken, zomer en al, drukte. Echter je bent goed bezig.

Mooie bovenleiding, ziet er goed uit. En leuke aanwinsten heb je er bij.
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
 @citaat

Ik probeer mijn best te doen om er wat leuks van te maken Tony. ;)
Welkom terug trouwens na een heerlijke zomer met veel buiten activiteiten en vakantie en andere bezigheden die we in de zomer doen. ;)
Ja de bovenleiding is echt een aanwinst voor Michelstadt en de (leuke) aanwinsten zijn met zorg uitgezocht. :)

Groet Michel
Michelstadt } Nieuwe aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } Nieuwe aanwinsten.
Net als andere forumleden ben ik samen met René Erik Chris en Dave naar de IMA dagen in het altijd mooie Göppingen geweest.
Na een nachtelijke rit kwamen we rond 10 uur aan auto geparkeerd en hup in de gratis pendelbus naar de fabriek dan hebben we die al vast gehad.
Bij de fabriek stonden we al in de rij maar die liep vlot door maar op sommige afdelingen van de fabriek stonden we flink in de file ook bij de verkoop van de wagon die je kan kopen als je de fabriek bezocht stond een lange flinke rij.
Maar de oorzaak was snel gevonden twee werknemers van Märklin deden de verkoop belachelijk natuurlijk als je weet dat er veel volk komt / staat dan zet je daar meer mensen neer zodat de verkoop sneller gaat en er geen lange rij staat.
Ikzelf besloot daarom om deze wagon niet te kopen had geen zin om een half uur te wachten en zo dachten er meer mensen over dus gemiste kans van Märklin.
De twee andere wagons die van de IMA 2019 en de mooie wagon met Märklin 160 jaar erop heb ik uiteraard wel gekocht. :P
Verder een aantal forumleden tegen gekomen John en Maarten en mijn goede vrienden uit Wijk bij Duurstede Aad en Sander die ik helaas al een tijdje niet gezien had maar dat hebben we meteen ingehaald door even lekker bij te kletsen. :)
Ook kwamen wij onze goede vrienden Florian Sieber en Hagen von Ortloff tegen waar we uiteraard mee op de foto gingen.
Zaterdag veel tijd doorgebracht op het station en hebben Erik en ik even in de rij gestaan voor de Zwitserse krokodil die je mocht bekijken van binnen man man wat een prachtige machine is dat toch dus hebben Erik en ik veel foto's genomen toen we beiden in de cabine stonden.
Ook de buitenkant werd meerde malen op de foto gezet uiteraard. :P   
Rond 1 uur gingen we rijden want er was een tafel gereserveerd in ons stam restaurant waar we altijd gaan eten als we in het beeldschone Duitsland zijn.
Rond 12 uur stapte ik moe maar voldaan het huis binnen.

Verder was ik na berichten van Jan geinteresseerd in de stuurstandwagon van de SBB die bij mijn SBB insider wagons paste en ja hoor Kuipers in Utrecht had er nog één dus winkelwagentje gevuld en binnen een dag was hij hier althans bij de buurman afgeleverd prima service van deze winkelier waar ik zeker meer spullen ga bestellen. :) :thumbup:
Dus zaterdagavond dat ik thuis kwam doos opengemaakt en ja hoor daar was het prachtige rijtuig die straks op de baan geplaatst zal worden. :P :P

Helaas is zo een leuk weekend met vrienden veels te snel voor bij en staan we weer met beide beentjes op de grond maar de plannen voor het volgende evenement zijn alweer gemaakt dus het aftellen is begonnen. ;)

Groet Michel
Re: Michelstadt } Nieuwe aanwinsten.
Württembergse K
gast

Re: Michelstadt } Nieuwe aanwinsten.
Jij bent een goede verteller Michel, erg leuk om jouw verslagen te lezen.
De wagons zijn prachtig en leuk dat je bij Kuijpers geslaagd bent, daar koop ik ook vaak dingen.
Re: Michelstadt } Nieuwe aanwinsten.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Michelstadt } Nieuwe aanwinsten.
 :) U heeft daar weer een paar mooie aanwinsten voor de vitrine gescoord en een mooie SBB trein. B) :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Citaat van: h0_miessie op maandag 16 september 2019, 08:19:36
Ook kwamen wij onze goede vrienden Florian Sieber en Hagen von Ortloff tegen waar we uiteraard mee op de foto gingen.
:o) Oh ja? Ik zie hier alleen maar een paar foto's van treintjes, niet van wat ouwe mannetjes. :roll: :D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } Nieuwe aanwinsten.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Nieuwe aanwinsten.
De SBB stuurstandwagen is een juweeltje, Mies  :P

Met die reclamewagens heb ik niet zoveel.
En je verslag lezend, heb je een vermoeiende, maar erg fijne trip gehad.
Fijn ook, dat je even tijd hebt genomen voor Hagen en Florian  :thumbup:
Hebben die ook eens een leuke dag !

Grtz Tony
Re: Michelstadt } Nieuwe aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } Nieuwe aanwinsten.
-Michel,
Jawel, deels hebt jij helemaal gelijk! Maar met zo'n hele grote opkomst van publiek (althans buitensporig veel) daar had men niet in de verste verte niet op gerekend. Ja, het is een 'leer' voor de volgende  'keer'! Alle standhouders in de tenten hebben zich erover verbaasd!

Een mooie 'opsteker' voor het gehele evenement van de IMA.

Voor jou privé was het helaas wat minder gelukkig, maar wat jij toch gescoord hebt is weer geweldig.
Ja, jouw stuurstand-voertuig van de SBB is een juweeltje!  8o "Koesteren" is wat jij nu zeker moet gaan doen. Wat een mooi exemplaar! :) :O
Re: Michelstadt } Nieuwe aanwinsten.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } Nieuwe aanwinsten.
Mooi verslag Mies, leuke aanwinsten.
Je zou een boek moeten gaan schrijven man, wat een leuk verhaal weer in het verslag. :thumbup:
Re: Michelstadt } Nieuwe aanwinsten.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } Nieuwe aanwinsten.
Michel,

Bedankt dat we nog even mochten meegenieten van jouw avonturen in Göppingen :thumbup:. De stuurstand zou hier ook prima passen, maar je kunt niet alles hebben hè O:-D. Veel plezier er mee!

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } Nieuwe aanwinsten.
Hoi Michel,

Leuk verslag van jullie reis naar de IMA! Wij waren vrijdag rond 13.00 in de fabriek, toen hadden de dames bij het verkoopkraampje van de fabriekswagentjes alle tijd om de snotkoker leeg te graven, ik had slechts 1 klant voor me bij deze wagentjes. Het was kennelijk geen constante stroom met bezoekers! Of misschien was het de aanwezigheid van jullie vrienden Florian en Hagen die tot een run op de wagentjes heeft geleid, wij hebben deze heren niet meer gezien.
Ik heb niet gelezen dat jullie het wagentje in het Stauferpark hebben gekocht waar je je gezicht op kon laten afdrukken. Was die te hachelijk?

Vriendelijke groet
Frank
Re: Michelstadt } Nieuwe aanwinsten.
Mooi verslag met mooie foto?s. Ik ben er ook drie dagen geweest. Was bij de eerste groep die vrijdag de fabriek bezocht. Was dus helemaal niet druk voor mij. Alle tijd voor foto?s, filmpjes en een praatje met de medewerk(st)ers. Leuk om ook te zien en te horen hoe hun bedrijfopleiding is. Maar zulke mooie en scherpe foto?s als ik hier zie heb ik niet. Voor Märkliners een must eens naar toe te gaan. Volgende jaar zeker weer. Is het museum klaar en dus ook de modelbaan.
Re: Michelstadt } Nieuwe aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Nieuwe aanwinsten.
Citaat van: Württembergse K op maandag 16 september 2019, 08:38:57
Jij bent een goede verteller Michel, erg leuk om jouw verslagen te lezen.
De wagons zijn prachtig en leuk dat je bij Kuijpers geslaagd bent, daar koop ik ook vaak dingen.

Ik probeer er altijd een leuk verslagje van te maken DirkJan. :P
Deze fraaie wagons uit Göppingen komen in de vitrine te staan maar de stuurstandwagon die heeft in middels zijn rondjes gemaakt door Michelstadt heen inclusief machinist want die heb ik er gisteren in gezet. :)
Denkelijk vandaag of morgen naar mijn favoriete treinen winkel om binnenverlichting te kopen voor deze fraaie wagon.

Citaat van: Dirk-Jan op maandag 16 september 2019, 08:57:39
:) U heeft daar weer een paar mooie aanwinsten voor de vitrine gescoord en een mooie SBB trein. B) :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Citaat van: h0_miessie op maandag 16 september 2019, 08:19:36
Ook kwamen wij onze goede vrienden Florian Sieber en Hagen von Ortloff tegen waar we uiteraard mee op de foto gingen.
:o) Oh ja? Ik zie hier alleen maar een paar foto's van treintjes, niet van wat ouwe mannetjes. :roll: :D
Dirk-Jan

Ja de vitrine modellen mogen er wezen Dirk-Jan. :thumbup:
Maar de SBB stuurstandwagon is toch wel het creme de la creme van mijn SBB rijtuigen hoor. :P
Voor een foto van wat oude mannetjes klik hier

Citaat van: Tony op maandag 16 september 2019, 09:58:18
De SBB stuurstandwagen is een juweeltje, Mies  :P
Met die reclamewagens heb ik niet zoveel.
En je verslag lezend, heb je een vermoeiende, maar erg fijne trip gehad.
Fijn ook, dat je even tijd hebt genomen voor Hagen en Florian  :thumbup:
Hebben die ook eens een leuke dag !
Grtz Tony

De stuurstandwagon is zeker een juweeltje Tony en maakt mijn sleep helemaal af moest even wennen om de oude krokodil er achter aan te zien hobbelen maar nu ik er aan gewent ben wat een prachtige sleep. :favorite:
Die reclame wagons zijn een leuke herinnering aan een leuk maar veels te kort weekend.
De trip was leuk gelukkig viel de vermoeidheid mee ik heb lekker geslapen in het hotel wat we geboekt hadden.
Ja die twee riepen ons zo maar of we met ze op de foto wilden oke vooruit dan maar. :D
Zeker weten Florian bleef ons bedanken. :P :D

Citaat van: GWS op maandag 16 september 2019, 10:29:06
-Michel,
Jawel, deels hebt jij helemaal gelijk! Maar met zo'n hele grote opkomst van publiek (althans buitensporig veel) daar had men niet in de verste verte niet op gerekend. Ja, het is een 'leer' voor de volgende  'keer'! Alle standhouders in de tenten hebben zich erover verbaasd!

Een mooie 'opsteker' voor het gehele evenement van de IMA.

Voor jou privé was het helaas wat minder gelukkig, maar wat jij toch gescoord hebt is weer geweldig.
Ja, jouw stuurstand-voertuig van de SBB is een juweeltje!  8o "Koesteren" is wat jij nu zeker moet gaan doen. Wat een mooi exemplaar! :) :O

Gerard, als men ziet dat er meer mensen komen dan verwacht dan moet je improviseren zet je er tijdelijke medewerkers neer die je later op een rustig tijdstip weer weg kan halen.
Volgens mij wordt het iedere keer drukker en drukker zeker nu het weer ook steeds mee zit.
Ja de aanwinsten en dan met name de SBB stuurstandwagon zijn zeker juweeltjes en die gaan allemaal een mooi plekje krijgen op en rond de baan want de twee vitrine's die nog op gehangen moeten worden komen bij de trap dus die zie ik altijd als ik naar boven of naar beneden loopt. :)

Citaat van: iTom op maandag 16 september 2019, 10:42:05
Mooi verslag Mies, leuke aanwinsten.
Je zou een boek moeten gaan schrijven man, wat een leuk verhaal weer in het verslag. :thumbup:
Graag gedaan Tom het verslag en inderdaad de aanwinsten zijn leuk. :) :thumbup:
Ik zou zeker een (pocket) boekje vol kunnen schrijven maar ja je weet het wat gebeurt in Göppingen blijft in Göppingen. :D

Citaat van: Wico op maandag 16 september 2019, 19:28:17
Michel,
Bedankt dat we nog even mochten meegenieten van jouw avonturen in Göppingen :thumbup:. De stuurstand zou hier ook prima passen, maar je kunt niet alles hebben hè O:-D. Veel plezier er mee!
Groeten,
Wico

Leuk dat je toch even mee kon genieten van mijn bezoekje aan Göppingen. :P
Ik weet wel zeker dat deze prachtige oude versie van de stuurstandwagon goed bij jouw zal passen mooi voor bij je perrons die gevuld zal zijn met historische treinen. :P :thumbup:
Dank je wel dat gaat zeker goed komen. :)

Citaat van: frank-103 op maandag 16 september 2019, 21:38:04
Hoi Michel,

Leuk verslag van jullie reis naar de IMA! Wij waren vrijdag rond 13.00 in de fabriek, toen hadden de dames bij het verkoopkraampje van de fabriekswagentjes alle tijd om de snotkoker leeg te graven, ik had slechts 1 klant voor me bij deze wagentjes. Het was kennelijk geen constante stroom met bezoekers! Of misschien was het de aanwezigheid van jullie vrienden Florian en Hagen die tot een run op de wagentjes heeft geleid, wij hebben deze heren niet meer gezien.
Ik heb niet gelezen dat jullie het wagentje in het Stauferpark hebben gekocht waar je je gezicht op kon laten afdrukken. Was die te hachelijk?
Vriendelijke groet
Frank

Helaas hebben wij elkaar gemist bij dit leuke evenement Frank. :-(
Ik had je graag de hand geschud op één van de perrons.
Jij hebt ook altijd geluk he in de fabriek wij stonden zeker twee keer in de gangen in de file omdat het zo druk was en we zeker 5 minuten geen kant op konden want achter ons stond het ook vol met mensen.
Ik zal er een foto van bij plaatsen.
Florian en Hagen zaten in het evenementen terrein boven bij de vip plaatsen maar toen ze ons zagen kwamen ze even naar beneden voor een foto.
Nee helaas geen wagonnetje met mijn eigen hoofd erop A) had ik een verkeerd shirt aan B) was de wagon te klein voor mijn hoofd dus je hachelijk. :D
Wie weet een volgende keer als mijn vrouw erbij is kunnen we samen op de wagon staan heb jij hem trouwens wel laten maken met je hoofd erop ?

Citaat van: Ton van het Fort op maandag 16 september 2019, 22:14:22
Mooi verslag met mooie foto‘s. Ik ben er ook drie dagen geweest. Was bij de eerste groep die vrijdag de fabriek bezocht. Was dus helemaal niet druk voor mij. Alle tijd voor foto‘s, filmpjes en een praatje met de medewerk(st)ers. Leuk om ook te zien en te horen hoe hun bedrijfopleiding is. Maar zulke mooie en scherpe foto’s als ik hier zie heb ik niet. Voor Märkliners een must eens naar toe te gaan. Volgende jaar zeker weer. Is het museum klaar en dus ook de modelbaan.

Graag gedaan Ton al zijn Frank zijn foto's veel mooier als die van mij. :) ;)
Jij bent dus ook een geluksvogel net als Frank die geen drukte had in de fabriek. :thumbup:
Denk dat we de volgende keer maar met één van jullie mee moeten lopen dan dan hebben wij ook geen drukte in de fabriek. :P
Mooi om te lezen dat volgend jaar met de open deuren dagen het museum en de modelbaan klaar is weer een goede rede om er heen te gaan. :P
Hoe beviel trouwens je verblijf in het Arthotel ANA ? Hingen de foto's van Märklin er nog steeds aan de muren ?

Groet Michel
Re: Michelstadt } Nieuwe aanwinsten.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Nieuwe aanwinsten.
 @citaat (@ foto).......de Efteling is er niks bij  :D
Re: Michelstadt } Nieuwe aanwinsten.
Michel,
Is had donderdag al gereisd en kon dus vroeg, als een van de eerste, het rondje in de fabriek maken. Ik had alle tijd om overal te kijken. Foto?s met mijn mobiel zijn niet altijd duidelijk, maar ik het eea ?live?? gezien. Met de verslagen, de fot?s en de Youtube filmpjes herbeleef ik het nog een keer.
Het verblijf in Arthotel ANA Momentum is zeker een aanrader. Prima kamers, ontbijt en personeel. De foto?s van Märklin hangen er nog steeds. Is niet voor niets de geboortegrond van Märklin en daar maken ze goed gebruik van in hun marketing.
Misschien kostbaarder dan andere hotels elders, maar dat heb ik er zeker voor over. Alleen inderdaad snel boeken. Heb al een optie voor volgend jaar. Kan alleen als je er al eens hebt gelogeerd.
Göppingen bezoeken is een must voor elke gepassioneerde Märklinist, je moet het een keer hebben meegemaakt. Enige minpunt, weinig koopjes.
Re: Michelstadt } Nieuwe aanwinsten.
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Michelstadt } Nieuwe aanwinsten.
Hallo Michel,

Mooi verslag en leuke foto's. Ook de groepsfoto vond ik erg leuk.
En je aanwinst vanuit Utrecht is wel snel geleverd. :thumbup:

Maar mis eigenlijk je Marklin vriendin van de vorige keer. >:-D

Moet ook maar een keer die kant op, ben al zolang een Marklinist. :)
Wie weet volgend jaar een keer.

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } Nieuwe aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Nieuwe aanwinsten.
 @citaat @citaat
Ton,
Bij ons liep de rij buiten om de fabriek in te gaan vrij vlot alleen op de afdelingen waar de locs bedrukt worden was het erg druk omdat de mensen lang bleven staan kijken en dan hoop het zich snel op.
Gelukkig waren we met een leuke groep dus gesprekstof en lol maarte het wachten goed.
Inderdaad zijn de medewerkers in de fabriek altijd vriendelijk en behulpzaam om het één of ander uit te leggen.
Het Arthotel ANA Momentum is zeker een mooi hotel met een heerlijke ontbijt service er is van alles en de schilderijen aan de muur geven het hotel wat extra's en zeker toen wij van het personeel hoorde dat dit gebouw eens van Märklin was en dat ze hier begonnen waren zijn toch leuke weetjes en maken je verblijf net wat leuker ook de locatie midden in het centrum van Göppingen is mooi centraal je kan overal heen lopen naar het station maar ook de fabriek is te doen vanaf het hotel.
Dit was mijn zevende bezoek aan Göppingen want mijn vrienden wonen op een 40 minuten afstand dus als ik bij hun ben ga ik vaak ook even langs bij de winkel en vragen hoe de voorgang is met het museum dat hopelijk klaar is volgende jaar zodat er weer een trekpleister zal zijn met de open deuren dagen volgend jaar net als de mooie modelbaan die dan ook klaar zal zijn.
Ja inderdaad er waren weinig tot geen koopjes hopelijk komt daar in de toekomst verandering in.

@citaat
Graag gedaan Erwin en ja de groepsfoto was erg leuk om te maken en beide heren namen alle tijd voor een gesprekje voor en erna.
Ja Kuipers was erg snel ik had hem net besteld toen ik al mail kreeg dat hij verzonden was dus de glimlach die ik al had met bestellen werd natuurlijk nog groter na het lazen van de mail :D zo ongeveer. ;) 
Ja ik miste haar ook maar twee jaar op een rij een weekend gewerkt te hebben mag ze een keertje over slaan wie weet zie ik haar volgend jaar weer.
Gewoon een keer gaan de IMA dagen zijn het leukst omdat er dan veel meer de doen en te kijken is maar de open deuren dagen die volgend jaar er weer zijn is ook leuk om te bezoeken en kan je met je vrouw ook lekker winkelen in het centrum van Göppingen.

Groet Michel
Re: Michelstadt } Nieuwe aanwinsten.
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Michelstadt } Nieuwe aanwinsten.
Beste Michel,

Je hebt fraaie items aangeschaft op de IMA. Veel plezier ermee!
Ik had nu helaas geen tijd, maar hoop de volgende keer ook naar de IMA/Märklin-dagen in Göppingen te kunnen gaan.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Michelstadt } Nieuwe aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Nieuwe aanwinsten.
Maikel,

Deze twee leuke IMA en Märklin 160 jaar wagons zijn straks als ze in de vitrine staan te pronken een mooie herinnering aan een prachtige gezellig weekend die we gehad hebben veel gelachen maar ook veel mooie treinen gezien met als hoogte punt binnen in de Zwitserse krokodil gestaan samen met Erik.
Gewoon tijd maken Maikel zijn altijd leuke evenementen als zijn de open deuren dagen volgend jaar iets minder spectaculair als de IMA dagen in 2021.
Dus gewoon je agenda leeg houden op die dagen en gaan en genieten je zal er geen spijt van hebben en wie weet komen we elkaar daar wel tegen. :P

Groet Michel
Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 17 is binnen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 17 is binnen.
Gisteren werd ik gebeld door mijn treinenwinkel dat de Märklin magazin wagon 2019 binnen was gereden dus hup de auto in richting Badhoevedorp.
Daar aangekomen lag het doosje al netjes op mij te wachten ja zelfs in de doos is hij al prachtig daar op de toonbank. :P
Ook maar ik was er tenslotte toch binnenverlichting voor mijn stuurstandwagon meegenomen zodat hij straks de zelfde verlichting heeft als de insiderwagons waar hij voor komt te rijden.
Afgerekend en weer lekker naar huis toe om de wagon uit te pakken en te bewonderen.
En ja nummer 17 is van grote schoonheid en gaat straks net als de andere schitteren in een vitrine maar eerst nog de andere 16 wagons nog verzamelen die ik nog moet hebben om de serie compleet te maken. ;)
Hopelijk vandaag de binnenverlichting en machinist in bouwen in de stuurstandwagon maar dat hangt af van diverse sportevenementen zoals snooker vanuit China en voetbal vanmiddag.

Groet Michel
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 17 is binnen.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 17 is binnen.
Michel,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten. Dit is weer een hele mooie uitbreiding van je verzameling!

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 17 is binnen.
Dit is een erg mooie wagon Michel.
Veel plezier ermee.
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 17 is binnen.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 17 is binnen.
-Michel,
Even die 'bestelling' halen en dan toch nog met iets heel bijzonders terugkomen. Zo kennen wij jou weer! Dat laatste wordt wel een leuke 'klus'! Ook daar draai jij jouw hand niet meer voor om. Tenslotte moet ook die 'sleep' er prachtig gaan uitzien. Ja, ja, het ziet er al echt "Zwitsers" uit.
Gefeliciteerd en geniet er maar van! En, ach, die andere "16" zullen er nog best wel gaan komen.
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 17 is binnen.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 17 is binnen.
Mooie wagon Michel!

Citaat van: h0_miessie op zondag 29 september 2019, 09:12:46
Hopelijk vandaag de binnenverlichting en machinist in bouwen in de stuurstandwagon maar dat hangt af van diverse sportevenementen zoals snooker vanuit China en voetbal vanmiddag.
En behalve voetbal is snooker een gave sport :thumbup:
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 17 is binnen.
Ha die Michel.
Nr. 17 alweer en zeker ook een hele mooie! :thumbup:
Nog maar een klein aantal en je "magazijn" (of is het tijdschrift? 8o) is helemaal vol.
Ik zal eens kijken in mijn verzameling want ik heb nog wel wat oudere exemplaren hierbij zitten.

Veel plezier en succes met het verzamelen van deze mooie collectie.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 17 is binnen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 17 is binnen.
Citaat van: Wico op zondag 29 september 2019, 09:18:11
Michel,
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten. Dit is weer een hele mooie uitbreiding van je verzameling!
Groeten,
Wico

Dank je Wico  :thumbup: ik ben er zeer content mee. :)
Zeker als ik vandaag de stuurstandwagon ga voor zien van de ledverlichting.

Citaat van: Württembergse K op zondag 29 september 2019, 09:35:32
Dit is een erg mooie wagon Michel.
Veel plezier ermee.

Het is zeker een mooie wagon DirkJan maar dat hoef ik jouw als expert van mooi materiaal niet uit te leggen kijkend naar jouw fraai materiaal wat er op je baan rijd. :P :thumbup:
Dit fraaie model blijft in de doos en komt met der tijd in de vitrine te staan samen met al de andere Märklin magazin wagons dan heb ik nog veel meer plezier als ik omhoog naar de zolder loop en ik zie ze staan. :P

Citaat van: GWS op zondag 29 september 2019, 09:37:07
-Michel,
Even die 'bestelling' halen en dan toch nog met iets heel bijzonders terugkomen. Zo kennen wij jou weer! Dat laatste wordt wel een leuke 'klus'! Ook daar draai jij jouw hand niet meer voor om. Tenslotte moet ook die 'sleep' er prachtig gaan uitzien. Ja, ja, het ziet er al echt "Zwitsers" uit.
Gefeliciteerd en geniet er maar van! En, ach, die andere "16" zullen er nog best wel gaan komen.

Dat gaat zeker een leuke klus worden helemaal nu ik niks er voor hoeft te solderen Gerard klik in en klaar is miessie. ;)
Ja ik vindt het wel mooier als de stuurstandwagon ook verlichting heeft en dan ook nog de zelfde als de insider wagons mooi één geheel daar hou ik van.
Ja de andere Märklin magazin wagons zullen er zeker komen altijd leuk om op grote en kleine beursjes naar dit soort wagons te zoeken soms vindt je er één die ik nog niet op de lijst heb staan en iedere keer één erbij is nog leuk voor de portemonnee ook. ;)

Citaat van: Eric-Paul op zondag 29 september 2019, 10:17:10
Mooie wagon Michel!

Citaat van: h0_miessie op zondag 29 september 2019, 09:12:46
Hopelijk vandaag de binnenverlichting en machinist in bouwen in de stuurstandwagon maar dat hangt af van diverse sportevenementen zoals snooker vanuit China en voetbal vanmiddag.
En behalve voetbal is snooker een gave sport :thumbup:
Ik heb genoten van het snooker Eric-Paul was een prachtige tweede finale dag met een Shaun Murphy als een terechte winnaar. :P :thumbup:

Citaat van: AlbertJan op zondag 29 september 2019, 11:48:40
Ha die Michel.
Nr. 17 alweer en zeker ook een hele mooie! :thumbup:
Nog maar een klein aantal en je "magazijn" (of is het tijdschrift? 8o) is helemaal vol.
Ik zal eens kijken in mijn verzameling want ik heb nog wel wat oudere exemplaren hierbij zitten.
Veel plezier en succes met het verzamelen van deze mooie collectie.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Langzaam groeit de verzameling Märklin magazin wagons AlbertJan. :P
Iedere keer één kopen maakt het erg leuk en geeft je een doel om te wat gerichter te zoeken op een beurs(je).
We zullen elkaar best wel spreken op de gastendag in Leeuwarden waar ik trouwens erg naar uitkijk en dan hoor ik wel of je wat gevonden hebt in je verzameling. :)

Groet Michel

Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 17 is binnen.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 17 is binnen.
Af en toe met de hele Märklinmagazinesmurfensleep rijden moet toch wel kunnen, Mies.
Liefst met daarna een filmpje van dat evenement hier in je topic  :P
Die wagens hebben niet voor niks functionerende wielen en koppelingen.

Dat zoeken en sparen ( en vooral het eindelijk vinden ) is een mooi onderdeel van onze hobby  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 17 is binnen.
Citaat van: Tony op maandag 30 september 2019, 10:40:11
de hele Märklinmagazinesmurfensleep rijden moet toch wel kunnen, Mies.
:o) Nou, dat kan Mies dus niet, hij heeft de hele sleep nog niet compleet.  :-)
Hij mot er nog 16 zoeken en kopen, dus dat ken nog wel efkes duren. :roll:
Dus u kunt gerust nog een tijdje achterover leunen en rustig afwachten.

Dirk-Jan, die deze laatste Magazin wagon effe rap moet hebben en dan wel de hele sleep compleet heeft. :D
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 17 is binnen.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 17 is binnen.
Dirk-Jan, die deze laatste Magazin wagon effe rap moet hebben en dan wel de hele sleep compleet heeft. :D


Met die hele Märklinmagazinesmurfensleep rijden moet jij dus kennelijk wél kunnen, Mies Dirk-Jan.
Liefst met daarna een filmpje van dat evenement hier of in je eigen topic  :P
Die wagens hebben niet voor niks functionerende wielen en koppelingen.
>:-D