Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Heel mooi, Michel.

Misschien is het te overwegen niet het hele rangeerterrein van bovenleiding te voorzien. Als je een of meer sporen hebt als aankomst- of vertreksporen met bovenleiding en de rest zonder bovenleiding (te bedienen door een rangeerlocomotief) kun je heel wat kosten besparen om een mooie rangeerloc en wellicht nog wat andere snoepjes aan te schaffen  :P :P

groeten,
Roel
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Citaat van: Tony op dinsdag 16 juli 2019, 08:53:15
Toppie, Mies  :thumbup:
Nu is het beeld helemaal compleet !
Da's niet verkeerd, om daar te zitten  :P
Grtz Tony

Graag gedaan Tony. :)
Mooi dat je plaatje nu compleet is en nee het is zeker niet verkeerd om daar te zitten en heerlijk om mij heen te kijken.
Mocht je ooit eens in de buurt zijn dan kom je maar langs om het eens uit te proberen. ;)

Citaat van: Württembergse K op dinsdag 16 juli 2019, 09:21:13
Bedankt Michel, ik ga ze bestellen.
In mijn fantasiewereld kan alles. :D

Graag gedaan DirkJan lekker bestellen ik heb twee setjes rijden en het zijn aanwinsten voor je baan. :P
Ik zit er over te denken om nog een setje aan te schaffen dan is de sleep compleet en dat mooie blauw valt echt op als ze rijden over de baan heen.
Het is jouw (fantasie) wereld jij bepaalt hoe en wat er rijd en geplaatsts wordt aan gebouwen en scenery. :P :thumbup:

Citaat van: iTom op dinsdag 16 juli 2019, 10:04:38
Mooi overzicht van de baan en ruimte, mis wel één ding, Scenery  :) is ruimte genoeg voor. ;)

Ja de scenery er moeten vele nu nog kale stukken opgevuld worden daarmee Tom daar heb je helemaal gelijk in maar zoals je zag ik ben al met de voetbalvelden begonnen wat nu nog op de groene platen staat maar ik toch op een plaatje dun hout ga maken zodat ik het verder aan de keukentafel af kan maken.

Citaat van: Kelderspoorder op dinsdag 16 juli 2019, 12:09:34
Michel,
een mooi overzicht van jou baan, en zoals Tom ook al schreef, de scenery mist er nog  :o) en dat kan jij ook hoor  ;)
die tapijttegels die zijn ideaal om onder de baan te liggen( zitten ) om onder de tafel te werken of om onder de tafel door te kunnen
in jou geval  :)
heb deze ook nog liggen van de kinderen (toe ze nog klein waren) :-), zou ik ook wel eens kunnen toepassen onder mijn tafel
grts Freddy

Ik ben er al langzaam mee begonnen met de scenery Freddy maar helaas gaat er veel tijd in zitten in het genieten van de rijdende treinen meestal rijden er 15 a 16 tegelijk en dan kom ik ogen te kort waar ik moet kijken. :P
Zodra de bovenleiding staat ga ik beginnen met het ballasten en worden de voetbalvelden afgemaakt zoals verlichting rondom het hoofdveld parkeerplaatsen toegangspoort hek rondom het terrein want we willen niet dat jonge preisertjes de bal gaan pakken op het spoor toch. ;)
Die tapijttegels zijn ideaal voor de knieën als ik onder de tafel door moet kruipen en zeker voor mijn geopereerde knie is het geweldig kost weinig maar zoveel plezier van. :thumbup: :thumbup:

Citaat van: Barry1972 op dinsdag 16 juli 2019, 16:13:36
Dat is nou al de 2e baan die ik zie, met een eigen wasmachine  :P :D wil ik ook  :) :)
Grapje.
Mooie plaatjes weer  :thumbup:

Ja de machinisten in Michelstadt zijn verplicht om iedere dag schone kleding net als al het andere spoorwegpersoneel extra service zeg maar door er goed en verzorgd uit te zien voor de reizende preisertjes vandaar de wasmachine/droger op zolder. ;) :P
Leuk dat je de plaatjes weer leuk vindt. :P :thumbup:

Citaat van: RoelMarklin op dinsdag 16 juli 2019, 16:45:51
Heel mooi, Michel.

Misschien is het te overwegen niet het hele rangeerterrein van bovenleiding te voorzien. Als je een of meer sporen hebt als aankomst- of vertreksporen met bovenleiding en de rest zonder bovenleiding (te bedienen door een rangeerlocomotief) kun je heel wat kosten besparen om een mooie rangeerloc en wellicht nog wat andere snoepjes aan te schaffen  :P :P
groeten,
Roel

Ik heb er een nachtje over na gedacht Roel en een prima idee wat zeker navolging gaat krijgen hier in het rangeerterrein. :) :thumbup:
Er komt dus één lang spoor van bovenleiding door het rangeerterrein heen te lopen met alleen een aftakking naar de SBB locloods waar de e-locs van alle maatschappijen onderhoud zullen krijgen.
Er rijden nu al vier locs (3 diesels en 1 stoom) over het rangeerterrein heen maar nog geen Zwitserse diesel(s) dus die staan nu ook op de verlanglijst. :P


Groet Michel
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
 @citaat

Michel, ik heb hier nog een massa van die tegels, dus die moet ik maar eens onder de tafel leggen

grts Freddy
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
 @citaat

Freddy,

Gewoon lekker neerleggen je knieën en je billen zullen je dankbaar zijn. :D

Groet Michel
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Hoi Michel,

Zeer fraaie overzichten laat jij zien van je baan de laatste tijd.
Geeft een zeer goede indruk van je baan, en inderdaad zeer veel rijplezier!

Groeten,
Jelmer
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
 @citaat

Ja Tony heeft goede ideeën zoals fotografeer eens vanuit je zitpositie nu kan iedereen waaronder jij zien wat ik zie als ik met de treinen rij vanuit mijn stoel.
Al zit ik ook vaak aan de andere kant van het station zeg maar voor het wasmachine deel of ik sta / zit bij de trap zodat ik mooi het lange stuk langs de muur kan bekijken en het in en uitgaande trein verkeer in het station.
En ik heb zeker veel rijplezier waar ik ook zit en sta rondom de baan. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Vanmiddag was de best beroemde vliegende TV reporter Frank 103 van Ortlof naar Michelstadt voor een rapportage. Naast de vele fraaie treinen die in Michelstadt te zien zijn zag de reporter ook de Broeders van het Rechte Spoor uit Limbabwe, die volgens onbetrouwbare bronnen op weg zouden zijn naar Lourdes.

1 De reporter wordt geïnterviewd voor een SBB Vectron (Piko Expert)

2 Op de achtergrond is een kudde broeders te zien

3 Het gaat waarschijnlijk om de Broeders van het Rechte Spoor uit het Limbabwe van Tony!

4 De broeders zijn duidelijk iets op het spoor

5 En Carl heeft er ook iets mee te maken?


Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
6 Hoewel ik best nieuwsgierig ben, wat moeten deze broeders immers in Michelstadt, gaat het werk voor!

7 Ook een van de broeders is geïnteresseerd in deze gastlocomotief te Michelstadt, het is de record lok van Laurent (Roco)

8 De rode Re 4/4 vinden de broeders kennelijk minder interessant, of dat is omdat 1 rode Re 4/4 met een defect aan de kantstaat en een ander regelmatig een duwtje wil?

9

10
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
11 De Cargo loks fleuren de baan ook op

12 De spiraal staat vol met fraaie Zwitserse locomotieven

13 Zouden de broeders op zoek zijn naar een grote stomer?

14 Na enig overleg lijkt deze lok ook niet de reden voor het bezoek te zijn

15 Er staan veel fraaie modellen in Michelstadt
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
16 De mooie gele waarvan eigenlijk niemand weet wat voor sleep erachter kan (autistisch verantwoord)

17 Als snel zijn alle Broeders verzameld, maar toch druipen ze na een paar minuten al weer af. Bij een gele rakker hebben ze echt een ander beeld.

18 Dan duikt daar weer een gastlok op, ditmaal geen lok met een plastic kap, geen lok afkomstig uit een fabriekje in duister Azië, maar een zware stalen Zwitserse HAG lokomotief, een lok die rijdt als een klok!

19 De broeders volgen dit juweeltje, zo een die eigenlijk niet in het depot van Michelstadt mag ontbreken, richting het station

20 Als de lok (had iemand al gezegd dat deze geheel van hoogwaardig staal is gemaakt?) stil staat drommen de Broeders van het Rechte Spoor om de lok heen, de bedevaart is geslaagd?
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Leuke serie Frank!
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Leuk zo'n gastoptreden bij Michel  :thumbup: Blijkt meteen hoe onbetrouwbaar berichten uit andere topics zijn  ;) :D De broeders op heterdaad betrapt, smullen voor de 1:87 roddelpers.

P.S. Mooie plaatjes, Frank  :thumbup:
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Frank en Laurent,

Allereerst bedankt voor het bezoek dat jij en Laurent aan Michelstadt hebben gebracht. :P
Het was reuze gezellig en het meegebrachte materiaal de 3 locs en vele wagons en rijtuigen voelde zich gauw thuis op de baan en in de schaduwstations.
Ook de meegereisde tv persoonlijkheid en zijn team konden de camera niet stil zetten en bleven filmen van het materiaal wat langsreed en natuurlijk werden ook de Broeders ruim gefilmd want die zie je niet zo vaak boven de rivieren. :P
Natuurlijk wilde ze op de foto bij het stukje rails wat ik ooit van Carl heb gekregen zodat ze zich toch een beetje thuis voelden in Limbabwe.

Dan deze prachtige fotoreportage in vele delen geplaatst zijn schitterend gefotografeerd.
We hebben vele kilometers gereden met koploper en veel gekletst en gelachen maar vooral genoten van het rijdende materiaal en ik zeg voor herhaling vatbaar zo een bezoekje aan Michelstadt door jullie beiden.

Groet Michel
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Dank voor het delen van deze beelden van.jullie bezoek

Schitterend materieel kwam er langs.

Wel bijzonder om op Michel zn baan een HAG-loc te zien .

Groet,
Erik
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Wij vonden het erg leuk en erg gezellig Michel, de middag was zo voorbij! We komen graag nog een keer langs!

@Erik: ik denk dat er nu ook een HAG lok op de wensenlijst van Michel staat!
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Ik ben (bijna) sprakeloos, jongens  8o

Er zijn dus al zeker 6 Broeders die niet naar Lourdes zijn afgereisd  :?
Mijn geloof in de clerus heeft een behoorlijke knauw gekregen................
Gelukkig zijn ze bij Mies wel in goede handen  ;)

Hopelijk hebben ze een goede smoesreden, waarom ze niet naar Frankrijk zijn afgereisd.

Grtz Tony
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Voor de liefhebbers heb ik hier wat (nouja, wat, 21 minuten) bewegende beelden van deze samenkomst:


Groet,
Laurent
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Citaat van: Laurent op zaterdag 20 juli 2019, 22:52:29
Leuke serie Frank!

Helemaal mee eens Laurent. :)
Nogmaals Frank en Laurent bedankt voor de prachtige foto's en film van jullie bezoek aan Michelstadt.
De uurtjes vlogen voorbij dus de volgende keer vroeger afspreken en later naar huis toe gaan ?  :P

Citaat van: brund55 op zaterdag 20 juli 2019, 23:17:08
Leuk zo'n gastoptreden bij Michel  :thumbup: Blijkt meteen hoe onbetrouwbaar berichten uit andere topics zijn  ;) :D De broeders op heterdaad betrapt, smullen voor de 1:87 roddelpers.
P.S. Mooie plaatjes, Frank  :thumbup:

Het was zeker een leuk gastoptreden Dick.
Vrees dat Tony hier niks aan kan doen als de broeders zeggen we gaan naar Lourdes dan vertrouw je erop dat ze daar ook daadwerkelijk heen gaan.
Nu snap ik het wel dat ze eerst hier heen kwamen er ligt toch een stukje rail die ik van Carl gekregen heb en e hebben Carl ook al een tijdje niet gezien dus hadden ze misschien heimwee naar Carl ?
De tweede antwoord kan zijn wie wil Michelstadt nu niet in het echt zien ?  :P
Ja de roddelpers zal hoge verkoopcijfers hebben dit weekend. ;)
De foto's van Frank zijn inderdaad heel mooi weer geworden.

Citaat van: erik01 op zaterdag 20 juli 2019, 23:29:27
Dank voor het delen van deze beelden van.jullie bezoek
Schitterend materieel kwam er langs.
Wel bijzonder om op Michel zn baan een HAG-loc te zien .
Groet,
Erik

Met het materiaal waren we zeer blij mee gisteren heb ik het Zwitserse laten rijden omdat Laurent en Frank ook Zwitsers materiaal meenamen. :favorite:
De HAG loc was een mooie verschijning Erik en bracht mij in gedachten terug naar de eerste treinspot dag van Wico en mij in Bazel waar we ook een bruine BLS loc (176) zagen rangeren.
Hij reed heel erg vrij lees geruisloos en in Zwitserland staan er virtines vol mee dus wie weet komt er nog eens één hier te rijden wie weet al zijn de prijzen in Zwitserland wel heel erg duur voor een HAG loc. :(

Citaat van: frank-103 op zaterdag 20 juli 2019, 23:36:59
Wij vonden het erg leuk en erg gezellig Michel, de middag was zo voorbij! We komen graag nog een keer langs!
@Erik: ik denk dat er nu ook een HAG lok op de wensenlijst van Michel staat!

Gaan we zeker doen Frank en mede door jullie bezoek is de verlanglijst weer gegroeid ik zeg bedankt heel erg bedankt. :P

Citaat van: Tony op zondag 21 juli 2019, 00:21:42
Ik ben (bijna) sprakeloos, jongens  8o
Er zijn dus al zeker 6 Broeders die niet naar Lourdes zijn afgereisd  :?
Mijn geloof in de clerus heeft een behoorlijke knauw gekregen................
Gelukkig zijn ze bij Mies wel in goede handen  ;)
Hopelijk hebben ze een goede smoesreden, waarom ze niet naar Frankrijk zijn afgereisd.
Grtz Tony

Wat dacht je hoe wij stonden te kijken toen er zes van de broeders van het rechte spoor voor de deuren van de entree hal van het station stonden.
Er zal wel een simpel antwoord voor zijn Tony dat ze hier eventjes waren en ja ze waren zeker in goede handen al kwamen ze niet verder dan het stationsgedeelte van Michelstadt want ze keken hun ogen uit naar de treinen en losse locs. :)
Misschien waren ze wel op doorreis dan wel via een omweg maar toch zou kunnen toch. :D

Citaat van: Laurent op zondag 21 juli 2019, 00:36:32
Voor de liefhebbers heb ik hier wat (nouja, wat, 21 minuten) bewegende beelden van deze samenkomst:


Groet,
Laurent

Bedankt voor de prachtige film. :) :thumbup:
Ik heb er van genoten van de 21 minuten. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
zeer mooie foto's zijn hier weer de revue gepasseerd, :favorite:
en dan ook nog eens een prachtfilm, ik heb de volle 21:08 min genoten  :thumbup:

ik denk dat ik ook maar eens een trip naar Michelstadt ga boeken want daar is veel leuks te zien  8)

grts Freddy
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Wat een leuke foto's en film.
Ik heb er van genoten.
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Mies, wat een geweldige stappen heb jij toch in de hobby gemaakt.
Ik zie je nog een jaar of wat geleden in Houten staan met een boek in je handen over modeltreinen, je had toen zeker nog geen idee hoe het er nu bij zou staan.
Geweldig man en het krioelt nu van de treinen in Michelstadt.
Je gaat nog jaren plezier beleven aan de hobby en zeker na een dag hard werken is het dubbel op genieten want hard werken wordt beloond (met mooie rijdende treintjes)
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Michel,

Heerlijke film waarin al dat prachtige Zwitsers materieel voorbij komt rijden. Mooi in beeld gebracht hoe de locs vaag in de verte in de spiraal omhoog komen en dan vol in beeld voorbij rijden. Veel herkenbaar spul ook, maar dat mag geen verrassing zijn :D. Als echte Marklin fan heb je inmiddels toch ook al Roco en NME materieel rondrijden! En of dat nog niet genoeg is, nog gasten met fraaie (en zelf gespotte) HAG en Piko locs.

De heren zijn bij deze uitgenodigd voor 2020 als mijn baan dan zover klaar is :).

Groeten,
Wico   
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Hoi Michel,

Prachtige foto's en film heeft dit bezoek opgeleverd. B)

Gr.
René
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Zo'n bezoekje aan de fraaie baan van Michel levert me een map vol foto's op, waarvan een deel niet AVG proof is, foto's met meer van hetzelfde, maar ook foto's met tips voor mijn ooit te bouwen grote spoorbaan. Doorgaans laat ik die foto's niet zien, wie is immers geïnteresseerd in andere plaatjes dan van de Broeders van het Rechte Spoor?


1 Met onder de baan geplakte knijpers is de LED verlichting opgehangen, en daarmee dus ook snel vervangbaar.

2 Een oude spatel met een gebruikte doek (afgedankte onderbroek?) werkt goed om de rails te poetsen

3 Michel traint zijn sportieve lichaam dankzij de spoorbaan dagelijks, voor een ontsporing of een weigerende lok in de helix moeten er meerdere kniebewegingen gemaakt worden.

4 Met Roco en Piko op de baan is het natuurlijk vragen om ellende, en uiteraard op een slecht bereikbare plaats staat het materieel naast de baan.
Overigens lag dit natuurlijk niet aan de mooie zeldzame Oostenrijkse goederenwagens van Laurent, de trein was langer dan we in Koploper hadden ingevoerd, en dus werd het wissel al weer omgezet voordat de hele trein er overheen was.

5 Set 4367 met 6 Zwitserse rijtuigen stond al op het wensenlijstje van Michel, nu staat het bovenaan.
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
6 De Piko Expert Vectron moet ingeregeld worden in Koploper

7 De HAG BLS Re 4/4 regelen we niet in, die rijdt al niet zo hard als de Piko Vectron en de Roco Taurus van Laurent

8 De Roco Taurus rijdt bijzonder netjes over de baan

9 Marklin BLS hobbylok

10 Zo'n Marklin Re 6/6 is ook bijzonder fraai!
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
 @citaat @citaat

8o Nou Frank , dat zijn inderdaad een aantal punten die we niet hoeven te zien hier. 8)
En al helemaal niet die afgedankte onderbroek. :? (hopelijk wel eerst even de wasmachine van binnen gezien O:-D)
Citaat van: frank-103 op zondag 21 juli 2019, 11:13:29
Doorgaans laat ik die foto's niet zien
En dan toch doen hé, druiloor. :P


Michel, dat was een drukke boel bij je gisteren, al dat vreemde volk over de vloer.
Je koelkast zeker leeg nadat het bezoek eindelijk weer weg was? >:-D
En was Karin weg?
Ik kan me voorstellen dat ze al dat geleuter over treintjes ook wel eens zat raakt en dan helemaal als er nog wat van die treinofielen langskomen. :-)
Of had je der naar de winkel gestuurd om bier te halen? :mrgreen:

B) Het heeft wel een hoop mooie foto's en filmpies opgeleverd, dat dan weer wel. :thumbup:
Dat de Broeders bij je waren is wel verbazend te noemen, Gods wegen zijn echt ondoorgrondelijk. O:-D
Ik snap heel goed dat Tony er bijna sprakeloos van werd,
gelukkig konden zijn vingers nog wel wat toetsen beroeren om ons van commentaar op het gebeuren te kunnen leveren. 8)

:roll: En wat ik ook wel frappant vind dat ik nu keihard bewijs heb gezien dat het gras bij een ander echt groener is, de foto's zijn doorslaggevend in deze. :o)

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Karin was inderdaad gevlucht, of dat kwam omdat het gras ergens anders groener is, dat weet ik niet, de koelkast kan ergens anders wel voller zijn. Laurent lust namelijk best wel iets, als gezonde Hollandse jongen zijnde, en zoals op de foto?s te zien was werden er best sportieve prestaties van hem verwacht. :D

Over de onderbroek zeg ik hier niks meer, Michel blijft beweren dat het alleen om een zak-doek gaat, ik heb in ieder geval mijn handen gewassen na het railspoetsen. Maar zolang we van Michel nog een keer mogen komen was het bezoek een succes!  :)


Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
een mooie reportage Michel. Ik zag mooi materiaal rijden. Begrijp dat ze dan helemaal naar Michelstadt komen  :thumbup: Zelfs de geestelijkheid was nieuwsgierig.
Hebben de paters ook nog gezongen? https://youtu.be/OaRwX9ihMCA
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Wat een fijne reportage , schitterend materiaal en een hele mooie baan,kan ik toch nog van de treintjes genieten met dit warme weer  :) :)

Heel indrukwekkend , bedankt voor het delen  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Citaat van: Kelderspoorder op zondag 21 juli 2019, 09:56:06
zeer mooie foto's zijn hier weer de revue gepasseerd, :favorite:
en dan ook nog eens een prachtfilm, ik heb de volle 21:08 min genoten  :thumbup:
ik denk dat ik ook maar eens een trip naar Michelstadt ga boeken want daar is veel leuks te zien  8)
grts Freddy

Ja Freddy frank en Laurent zijn experts op het gebied van fotograferen. :thumbup:
Ja laat het maken van een prachtige film maar aan Laurent over ik heb de film nu 3 keer bekeken en hij blijft mooi. :)
Ondanks dat er een wachtlijst is Freddy is er voor jouw wel een plekje hoor gaat helemaal goed komen laat maar weten wanneer je langs wilt komen.

Citaat van: Württembergse K op zondag 21 juli 2019, 10:04:54
Wat een leuke foto's en film.
Ik heb er van genoten.

Dat maakt ons twee DirkJan die ervan genoten hebben. :P

Citaat van: iTom op zondag 21 juli 2019, 10:11:11
Mies, wat een geweldige stappen heb jij toch in de hobby gemaakt.
Ik zie je nog een jaar of wat geleden in Houten staan met een boek in je handen over modeltreinen, je had toen zeker nog geen idee hoe het er nu bij zou staan.
Geweldig man en het krioelt nu van de treinen in Michelstadt.
Je gaat nog jaren plezier beleven aan de hobby en zeker na een dag hard werken is het dubbel op genieten want hard werken wordt beloond (met mooie rijdende treintjes)

De geweldige stappen die ik gemaakt heb Tom heb ik niet alleen gemaakt hoor ook gaan alle lof betuigingen naar mijn (forum) vrienden die mij geholpen hebben met het bouwen van de baan en met koploper al begin ik nu er wel een beetje wegwijs in te komen na een paar jaar. ;)
Ik had toen zeker niet geweten dat het zo mooi kon rijden en zoveel treinen te gelijk meestal rijden er 15 treinen te gelijk rond in Michelstadt.
Het is zeker een mooi gezicht als de treinen door elkaar heen rijden ik blijf er van genieten en raak maar niet uitgekeken op het materiaal.
Het is zeker na een dag soms stressvol werken heerlijk ontspannen boven op zolder naar de rijdende treinen kijken dan kom ik helemaal tot rust.

Citaat van: Wico op zondag 21 juli 2019, 10:39:10
Michel,
Heerlijke film waarin al dat prachtige Zwitsers materieel voorbij komt rijden. Mooi in beeld gebracht hoe de locs vaag in de verte in de spiraal omhoog komen en dan vol in beeld voorbij rijden. Veel herkenbaar spul ook, maar dat mag geen verrassing zijn :D. Als echte Marklin fan heb je inmiddels toch ook al Roco en NME materieel rondrijden! En of dat nog niet genoeg is, nog gasten met fraaie (en zelf gespotte) HAG en Piko locs.
De heren zijn bij deze uitgenodigd voor 2020 als mijn baan dan zover klaar is :).
Groeten,
Wico   

Het Zwitserse materiaal maakt de film nog lekker om naar te kijken althans bij mij wel al beleef ik ook veel kijkplezier als mijn niet Zwitsers materiaal rond rijd hoor maar Zwitser materiaal rijd vaker rond als het andere materiaal. ;)
Ja Laurent weer de camera op de juiste plek neer te zetten zodat alles mooi in beeld komt gelukkig heb ik die plekken meteen genoteerd zodat ik daar ook mijn camera neer kan zetten in de toekomst. :D
Het is zeker een leuk gezicht als je de treinen of loc omhoog ziet komen in het spiraal daar zit ik vaak na te kijken want het rijd maar door en door en door.
Ik moet bekennen ik kijk veel materiaal bij je af want jouw materiaal doet mijn Zwitserland hartje sneller kloppen dus al jij een filmpje plaatst ligt er altijd pen en papier naast mij mee te kijken kan ik het meteen opschrijven en op de verlanglijst invullen en als de locs van Frank (HAG) en Laurent (Piko) want dat waren mooie locs die ook nog een prachtig reden door Michelstadt. :P :favorite:
Vrees wel als de heren jouw kant opkomen dat ik mee ga want iemand moet ze toch de weg wijzen waar je woont. :P :D

Citaat van: Lokkie op zondag 21 juli 2019, 10:46:07
Hoi Michel,
Prachtige foto's en film heeft dit bezoek opgeleverd. B)
Gr.
René

Zeker René ik ben er zeer blij mee en ze staan opgeslagen in een map zodat ik ze op mijn gemak nog eens kan terug kan kijken. :)

Citaat van: frank-103 op zondag 21 juli 2019, 11:13:29
Zo'n bezoekje aan de fraaie baan van Michel levert me een map vol foto's op, waarvan een deel niet AVG proof is, foto's met meer van hetzelfde, maar ook foto's met tips voor mijn ooit te bouwen grote spoorbaan. Doorgaans laat ik die foto's niet zien, wie is immers geïnteresseerd in andere plaatjes dan van de Broeders van het Rechte Spoor?

1 Met onder de baan geplakte knijpers is de LED verlichting opgehangen, en daarmee dus ook snel vervangbaar.

2 Een oude spatel met een gebruikte doek (afgedankte onderbroek?) werkt goed om de rails te poetsen

3 Michel traint zijn sportieve lichaam dankzij de spoorbaan dagelijks, voor een ontsporing of een weigerende lok in de helix moeten er meerdere kniebewegingen gemaakt worden.

4 Met Roco en Piko op de baan is het natuurlijk vragen om ellende, en uiteraard op een slecht bereikbare plaats staat het materieel naast de baan.
Overigens lag dit natuurlijk niet aan de mooie zeldzame Oostenrijkse goederenwagens van Laurent, de trein was langer dan we in Koploper hadden ingevoerd, en dus werd het wissel al weer omgezet voordat de hele trein er overheen was.

5 Set 4367 met 6 Zwitserse rijtuigen stond al op het wensenlijstje van Michel, nu staat het bovenaan.

1) Deze tip kreeg ik eens van een forumvriend en hij bevalt mij prima je kan het zo vervangen indien nodig en de rollen met verlichting kunnen lekker lang blijven dus ooit verhuizen dan gaat de verlichting weer op de rol en klaar voor de volgende baan.
Alleen omdat het bovenste schaduwstation is lager is als de onderste twee was het handiger geweest als ik in de houten balk een uitsparing had gemaakt voor de knijper en de verlichting dan had ik net wat meer spelingsruimte mocht ik er ooit tussen moeten met mijn hand.

2) Neen het was geen afgedankte onderbroek maar een zakdoek mijn onderbroeken zijn van zachter materiaal en dat veegt niet zo lekker over de rails heen. ;) :P

3) Dank voor je compliment over mijn sportieve goddelijke lichaam gelukkig sta ik in 4 seconden in mijn spiraal waar ik alleen in kom om de baan vanuit het spiraal oogpunt te bekijken want storingen zijn er zeldzaam gelukkig.
Wel ga ik bij de wending waar ik in het spiraal stap toch maar geen bovenleiding doen wordt iedere dag een stukje ouder en de kans dat ik blijf hangen als er bovenleiding komt wordt dan met de dag groter dus doe ik het maar niet daar scheelt weer geld ook wat ik weer kan gebruiken woor een andere loc of materiaal. ;)

4) Ach na één ontsporing van het prachtige Oostenrijkse materiaal hebben we wat dingen aangepast in koploper en toen was het ontsporen verleden tijd. :P

5) Die is zeker flink omhoog geschoten op de verlanglijst. ;)

6-7-8-9-10) prachtige foto's van schitterend materiaal en gewoon als je de kans krijgt Frank een 6/6 kopen je krijgt er geen spijt van dat weet ik zeker. :)

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 21 juli 2019, 11:38:40
@citaat @citaat

8o Nou Frank , dat zijn inderdaad een aantal punten die we niet hoeven te zien hier. 8)
En al helemaal niet die afgedankte onderbroek. :? (hopelijk wel eerst even de wasmachine van binnen gezien O:-D)
Citaat van: frank-103 op zondag 21 juli 2019, 11:13:29
Doorgaans laat ik die foto's niet zien
En dan toch doen hé, druiloor. :P
Michel, dat was een drukke boel bij je gisteren, al dat vreemde volk over de vloer.
Je koelkast zeker leeg nadat het bezoek eindelijk weer weg was? >:-D
En was Karin weg?
Ik kan me voorstellen dat ze al dat geleuter over treintjes ook wel eens zat raakt en dan helemaal als er nog wat van die treinofielen langskomen. :-)
Of had je der naar de winkel gestuurd om bier te halen? :mrgreen:
B) Het heeft wel een hoop mooie foto's en filmpies opgeleverd, dat dan weer wel. :thumbup:
Dat de Broeders bij je waren is wel verbazend te noemen, Gods wegen zijn echt ondoorgrondelijk. O:-D
Ik snap heel goed dat Tony er bijna sprakeloos van werd,
gelukkig konden zijn vingers nog wel wat toetsen beroeren om ons van commentaar op het gebeuren te kunnen leveren. 8)
:roll: En wat ik ook wel frappant vind dat ik nu keihard bewijs heb gezien dat het gras bij een ander echt groener is, de foto's zijn doorslaggevend in deze. :o)
Dirk-Jan

De onderbroek zakdoek was zeker eerst door de wasmachine gegaan hoor Dirk-Jan.
En nee de ijskast was nog iets minder vol toen de heren weer weg waren nee dat viel reuze mee hoor hoeveel wij gegeten en gedronken hebben.
Mijn vrouw was op de dag dat Frank en Laurent langkwamen werken dus we hadden het rijk alleen en nee hoor ze wordt er niet zat van het geleuter over treintjes.
Ja de broeders van het rechte spoor het was voor ons ook opkijken toen ze het station uitkwamen lopen maar gelukkig hadden we geen last van ze Tony heeft ze goed opgevoed. :thumbup:
Wel hadden we last van die oude Duitse hippie met zijn kale kop en paardenstaart die stond steeds op het spoor om te filmen onder het rijden van de treinen dus flink met de claxon te keer gaan en hij was weer van het spoor af. :P
Het gras in Michelstadt is altijd groener Dirk-Jan. :D

Citaat van: frank-103 op zondag 21 juli 2019, 13:48:10
Karin was inderdaad gevlucht, of dat kwam omdat het gras ergens anders groener is, dat weet ik niet, de koelkast kan ergens anders wel voller zijn. Laurent lust namelijk best wel iets, als gezonde Hollandse jongen zijnde, en zoals op de foto’s te zien was werden er best sportieve prestaties van hem verwacht. :D
Over de onderbroek zeg ik hier niks meer, Michel blijft beweren dat het alleen om een zak-doek gaat, ik heb in ieder geval mijn handen gewassen na het railspoetsen. Maar zolang we van Michel nog een keer mogen komen was het bezoek een succes!  :)

Gevlucht is een groot woord ze moest werken en ja het gras is altijd groener in Michelstadt Frank. :P
Laurent heeft zich keurig gedragen hoor tijdens zijn bezoek al hoe wel de zak met meegebrachte gevulde koeken waren zo op dat wel weer. ;)
Wijs besluit om over de zakdoek niks meer te zeggen Frank en lekker zeep hebben we hier he. :P
Jullie mogen altijd terug komen hoor ik kijk er naar uit al zie ik nog wel een andere uitnodiging staan in Zeeland als ik mij niet vergis. :P :thumbup:

Citaat van: Lötschberg op zondag 21 juli 2019, 18:27:26
een mooie reportage Michel. Ik zag mooi materiaal rijden. Begrijp dat ze dan helemaal naar Michelstadt komen  :thumbup: Zelfs de geestelijkheid was nieuwsgierig.
Hebben de paters ook nog gezongen?

Graag gedaan Harry. :) :thumbup:
Ja het materiaal blijf ik ook mooi vinden zeker als het langs komt rijden bij mijn commandocentrum.
De broeders waren zo druk met kijken naar de baan en het materiaal dat ze helaas vergeten zijn te zingen. ;)

Citaat van: Barry1972 op zondag 21 juli 2019, 18:46:22
Wat een fijne reportage , schitterend materiaal en een hele mooie baan,kan ik toch nog van de treintjes genieten met dit warme weer  :) :)
Heel indrukwekkend , bedankt voor het delen  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Alle credits voor de foto's en film gaan naar Frank en Laurent ik heb alleen maar de baan en materiaal beschikbaar gesteld. ;)
Ook met warm weer ben ik op zolder te vinden raam open zonnetje naar binnen dan is het dubbel genieten op zolder. :P
Graag gedaan Barry leuk dat je genoten hebt. :) :thumbup: :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Hoi Michel.
Bijzonder leuk gedaan en natuurlijk ook even al het prachtige materieel bewonderd! :thumbup:
Voor Frank en Laurent de complimenten voor het vastleggen in beeld en jij voor het leuke commentaar.
Het was weer erg leuk om te zien en te lezen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
 @citaat

Leuk om te lezen dat je het materiaal prachtig vindt AlbertJan. :) :thumbup:
Ja Frank en Laurent verdienen zeker een compliment voor hun foto(s) en film bijdrage. :) :thumbup:
Het was zeker gezellig en we gaan het zeker overnieuw doen zo een mini rij dag in Michelstadt. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Leuk dat het gezellig was en ook leuke foto's.
Klimmen jou gasten altijd in de spiraal ?

groet
Harald
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Citaat van: h0_miessie op maandag 22 juli 2019, 09:46:50

Ondanks dat er een wachtlijst is Freddy is er voor jouw wel een plekje hoor gaat helemaal goed komen laat maar weten wanneer je langs wilt komen.

Groet Michel

we spreken zeker wel eens af
grts Freddy
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Mooi baan, Michel.
Succes met verder bouwen.

Albert.
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Citaat van: Haradigi op dinsdag 23 juli 2019, 14:53:47
Klimmen jou gasten altijd in de spiraal ?
Op zoek naar de mooiste foto en filmhoek...
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Citaat van: Haradigi op dinsdag 23 juli 2019, 14:53:47
Leuk dat het gezellig was en ook leuke foto's.
Klimmen jou gasten altijd in de spiraal ?
groet
Harald

Het was zeker leuk maar vooral gezellig Harald. :)
Zie antwoord Laurent wat betreft het in het spiraal klimmen maar volgens mij wilde hij de 4 seconden regel uitproberen want ik zei dat ik met 4 seconden in het spiraal sta mocht het nodig zijn. :P

Citaat van: Kelderspoorder op dinsdag 23 juli 2019, 17:19:24
Citaat van: h0_miessie op maandag 22 juli 2019, 09:46:50
Ondanks dat er een wachtlijst is Freddy is er voor jouw wel een plekje hoor gaat helemaal goed komen laat maar weten wanneer je langs wilt komen.
Groet Michel
we spreken zeker wel eens af
grts Freddy

Mooi dan gaat deze afspraak op de do to lijst wat zeker moet gebeuren dit jaar. :)

Citaat van: AlbertG op dinsdag 23 juli 2019, 17:50:55
Mooi baan, Michel.
Succes met verder bouwen.
Albert.

Dank je wel voor je compliment Albert. :) :thumbup:
Ja succes zal ik zeker nodig hebben nu ik langzaam met de scenery ga beginnen. ;)

Citaat van: Laurent op dinsdag 23 juli 2019, 23:56:44
Citaat van: Haradigi op dinsdag 23 juli 2019, 14:53:47
Klimmen jou gasten altijd in de spiraal ?
Op zoek naar de mooiste foto en filmhoek...

En dat is aardig gelukt als ik naar de foto's en film kijk. :P :thumbup:
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Citaat van: Haradigi op dinsdag 23 juli 2019, 14:53:47
Klimmen jou gasten altijd in de spiraal ?
Ja, hallo! Het is ook een klimspiraal >:-D
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
 @citaat

:-) :-) :-)
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
 :-)
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Lid sinds: 2012

Na 20 jaar weer langzaam beginnen

offline
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
 @citaat

Het is hem ook: "Preiser 28139 Spoor H0 Hagen von Ortloff mit Team"  :D

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Citaat van: basjuh1981 op woensdag 24 juli 2019, 08:21:21
Citaat van: Haradigi op dinsdag 23 juli 2019, 14:53:47
Klimmen jou gasten altijd in de spiraal ?
Ja, hallo! Het is ook een klimspiraal >:-D

Met deze warmte die nu heerst moet ik zeggen ben je nog best scherp Bas. :P :thumbup:

Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 24 juli 2019, 08:41:09
@citaat
:-) :-) :-)

Hij is goed hé Dirk-Jan. ;)

Citaat van: Tony op woensdag 24 juli 2019, 11:44:55
:-)

Ik moest er zelf ook om lachen Tony. :P

Citaat van: McW op woensdag 24 juli 2019, 19:53:06
Hoi,

Die reporter doet me wel denken aan Hagen von Ortlof, de presentator van Eisenbahn-romantik.

https://www.swr.de/eisenbahn-romantik/team/hagen-von-ortloff-eisenbahn-romantik/-/id=2250104/did=3929330/nid=2250104/1xofp1f/index.html
En: https://www.youtube.com/watch?v=Q7v2TvGVX8E
Groet,
Willem

Je had goed na gedacht Willem dat is hem die hier stond te filmen tijdens het bezoek van Frank en Laurent. :)
Bedankt voor het plaatsen van deze leuke film. :thumbup:

Citaat van: Wico op woensdag 24 juli 2019, 20:29:25
@citaat
Het is hem ook: "Preiser 28139 Spoor H0 Hagen von Ortloff mit Team"  :D
Groeten,
Wico

Wico, bedankt voor het info van de Hagen von Ortloff setje die gaat ook op de verlanglijst al hoorde ik van Frank dat deze set moeilijk te krijgen is.

Groet Michel


Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Citaat van: h0_miessie op donderdag 25 juli 2019, 06:25:49
Citaat van: basjuh1981 op woensdag 24 juli 2019, 08:21:21
Citaat van: Haradigi op dinsdag 23 juli 2019, 14:53:47
Klimmen jou gasten altijd in de spiraal ?
Ja, hallo! Het is ook een klimspiraal >:-D
Met deze warmte die nu heerst moet ik zeggen ben je nog best scherp Bas. :P :thumbup:
Dat is het voordeel van werken in een kantoor met airco ;)
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
T is me wat met die Broeders van het rechte Spoor: hebben ze na het bezoek aan Michel de BLS loc gekaapt en meteen maar een nieuwe aanwinst naar me toe gesleept. Moet niet gekker worden met ze  :D
P.S. Michel, het is een Zwitserse reclamewagon van de niet meer bestaande speelgoedwinkelketen Franz Carl Weber.

Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
enne .... allemaal dromen in een wagon  >:-D

groet
Harald
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
 @citaat Alleen als de airco aanstaat  B)
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
 @citaat
:thumbup:

groet
Harald
p.s. ik droom hier zonder airco....
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
 @citaat In je eigen wagon ?  :D
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Nee helaas, mocht geen (vaste) garage bouwen aan het huis maar had wel een droom om er een (verrijdbare) wagon neer te zetten......
Een Donderbus of een Umbaurijtuig of zoiets.

groet
Harald