Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
 @citaat
Tony:
Wat te denken van de wandelingen, die hij maakt met zijn 'lief', langs diverse spoorlijnen / stations? Michel kennende draait zijn fototoestel "overuren". Jawel, juist daar zitten jij en anderen op te wachten!  :-)  :thumbup:
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Met deze warmte is geduld een schone maar zeker de moeite waard.

groet
Harald
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Citaat van: Württembergse K op dinsdag 25 juni 2019, 10:38:58
Je hebt er weer prachtige spullen bij Michel.
En het leukste is dat er een extra waarde bij komt omdat je het allemaal koppelt aan een vakantie en zelf in een winkel in
het buitenland koopt en je vrouw en je vader.
Dat maakt het allemaal nog veel leuker.

Deze prachtige spullen DirkJan zijn zeker straks als ze over de baan komen weer een leuke herinnering aan de vakantie want ik vergeet veel volgens mijn vrouw maar weet nog precies waar ik iets kocht als het langs komt rijden op de baan. :P

Citaat van: Tony op dinsdag 25 juni 2019, 11:32:44
Als je weer thuis bent, kun je misschien (tijd en zin) een mooie (baan-totaal) film van maken, Mies  :P
Maar eerst lekker vakantie vieren  :thumbup:
Hebben jullie ook verdiend !
Grtz Tony

Ga ik voor je doen Tony dat overzicht filmpje. :)
Helaas komt het einde weer langzaam inzicht  van deze heerlijke vakantie. :(
Dank je wel dat vond ik ook. ;)
Gelukkig ligt de verbouwing van mijn dochters huis ook op schema dus kan die zondag weer heerlijk naar haar eigen huisje toe en kan ik weer even de treinen opstarten en het nieuwe materiaal op de baan zetten. :P
Al belde wel mijn kleinzoon hoe hij de treinen kom laten rijden gelukkig weet hij nog niet niet te rijden met koploper anders had ik alle locs een grote beurt moeten geven als ik thuis kwam. :D

Citaat van: GWS op dinsdag 25 juni 2019, 11:58:25
@citaat
Tony:
Wat te denken van de wandelingen, die hij maakt met zijn 'lief', langs diverse spoorlijnen / stations? Michel kennende draait zijn fototoestel "overuren". Jawel, juist daar zitten jij en anderen op te wachten!  :-)  :thumbup:

Er is inderdaad wel wat gefilmd en gefotografeerd deze vakantie dus thuis even uitzoeken welke geschikt zijn voor publicatie.
We zijn geweest op de stations München (Duitsland)  Salzburg en Kufstein (Oostenrijk ) en we gaan nog naar Cochem en Koblenz  omdat ik daar straks toevallig in de buurt zit. :P

Citaat van: Haradigi op dinsdag 25 juni 2019, 12:40:42
Met deze warmte is geduld een schone maar zeker de moeite waard.
groet
Harald

Het is aangenaam warm hier Harald maar beter fotograferen in de zon dan in de regen zullen we maar zeggen.
En ja het is zeker de moeite waard. :) :thumbup:

Groet Michel
Michelstadt } aanwinsten van de verjaardag.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } aanwinsten van de verjaardag.
Alweer bijna twee weken geleden dat ik jarig was en dat er cadeaus gegeven zijn aan mij door mijn vader en mijn vrouw wat gaat de tijd snel nog 50 weken en ik ben weer jarig. :D
Ook heb ik ondertussen wat materiaal er zelf bij gekocht heb en ja ook geen Märklin materiaal van een forum vriend heb ik 6 Liliput wagons gekocht van de SBB en voor bij de Märklin postwagons heb ik twee Roco postwagons erbij gekocht zodat ik nu een leuk sleepje heb rijden met postwagons.
Ook is de sleep met Zilveren schuifwandwagons uitgebreid met 1 wagon dus nu heb ik er 5 rijden misschien heel misschien komt er nog eentje bij maar dat weet ik nog niet zeker.
Ook heb ik de Gotthard Panorama Express na gemaakt waar Wico en ik ingezeten hebben toen we in Zwitserland waren dus de volgorde hoe de wagons daar in Füelen stonden te wachten op de gasten.
De twee Märklin magazin wagons laat ik van de week zien als ik er een filmpje van geschoten heb ook moet er nu twee locs voor laten rijden in tractie omdat de sleep alleen voor de film aardig lang is geworden 16 wagons en dat best wel zwaar voor een enkele loc.
Na de film gaan da Märklin magazin wagons in tweeën gesplist worden want 16 is te lang voor mijn baantje dan houd hij op de bovenbaan wissels bezet wat de doorstroming niet te goede komt.
Verder heb ik van vriend René een bierwagon gekregen voor mijn verjaardag deze gaat een mooi plekje krijgen in een van de vitrines die we eerdaags gaan ophangen op zolder.

Ook ga ik iets nieuws proberen ik ben aan het sleutelen geweest in movie maker zodat ik de nu rijdende slepen in actie kan laten zien ipv foto's die er uiteraard ook nog wel zijn hoor geen zorgen we blijven alles posten.
Ik ben ook bezig met een filmpje van de bovenbaan zodat goed te zien is hoe de bovenbaan eruit zien vanaf bovenaf.

Groet Michel

Edit: zin toegevoegd

Re: Michelstadt } aanwinsten van de verjaardag.
Geweldig filmpje Michel! Goede spanningsopbouw en dialogen en top aftiteling!   :)
Re: Michelstadt } aanwinsten van de verjaardag.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten van de verjaardag.
Strak gefilmd, mooi om vanaf 1 standpunt de treinen voorbij te zien rijden.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } aanwinsten van de verjaardag.
Top film met top aanwinsten, Michel. Wat filmmaken betreft ga ik bij jou in de leer....👌
Re: Michelstadt } aanwinsten van de verjaardag.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten van de verjaardag.
Hoi Michel, leuk filmpje en de eerste schreden naar een regisseurscarrière als een soort Steven Spielzeug.

Wellicht volgende keer bij de aftiteling nog een dank aan de gulle gevers om ze warm te houden, voor zover dat nodig is  ;)

Re: Michelstadt } aanwinsten van de verjaardag.
Hallo Michel,

Je bent fors verwend deze verjaardag met weer schitterend materieel.
Leuk om ze op de film langs te zien rijden,

Heel veel rijplezier.

groet, Erik
Re: Michelstadt } aanwinsten van de verjaardag.
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten van de verjaardag.
Hoi Michel,

Mooi filmpje. Onvermoede talenten zijn bij je boven komen drijven. Op voor de Gouden Krokodil modeltreinvideoprijs  ;)
Re: Michelstadt } aanwinsten van de verjaardag.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten van de verjaardag.
De aftiteling was nog het mooiste!

Henk
Re: Michelstadt } aanwinsten van de verjaardag.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten van de verjaardag.
Nou Mies,

Wat een geluid, wanneer er verschillende slepen tegelijk omhoog gesleurd worden !
Kan me voorstellen, dat je helemaal gebiologeerd op je zolder zit  ;)

Er kwamen mooie verjaardagsslingers voorbij rijden  :P

Knap ook dat je die teksten erbij hebt gekregen  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Michelstadt } aanwinsten van de verjaardag.
Leuk filmpje, komen een paar mooie slepen voorbij.

Gr,
Arnold
Re: Michelstadt } aanwinsten van de verjaardag.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten van de verjaardag.
-Michel,
Bijna waren wij al vergeten, dat jij 'jarig' bent geweest. Tsjonge, wat een kadoos, wat een wagons zijn er allemaal in jouw Michelstadt komen binnenrijden. Nog 49 weken en er staat weer zo'n dag klaar. Wat een verwennerij en ook nog eens door jouw familie gespaard, gekocht en met heel veel liefde aan jou overhandigd. Echt een gedenkwaardige dag en nu weer het moment dat jij het toont aan alle forumleden! Wij worden echt allemaal verwend door jouw nieuwste 'editie' van filmamusement. Dat gaat wat beloven in de toekomst. Een ware 'regisseur' is tot bloei gekomen. Een 'ontdekking' van de "Michel-eeuw"! De "filmacademie" behoeft niet meer doorlopen te worden. Gewoon voortgaan en doen, maar laat ons alle filmpjes maar zien, die uit jouw 'filmvingers' komen!
Toch is en blijft jouw CH-materiaal de boventoon voeren!
"De paden op! De 'Bergen' in!"
"MICHELSTADT  FIRST!"
Re: Michelstadt } aanwinsten van de verjaardag.
 B) Jongeman, dat is een leuk filmpje geworden. :thumbup:
Voor de eerste schreden in de filmmakerij ben je goed bezig. :)
Onder, bij en aftiteling ook nog in de film, zonder tekst fouten, ook een dikke :thumbup:
Toch nog niet helemaal perfect, maar al doende leert men. O:-D
:o) Ik dacht eerst dat het een horrortrain movie ging worden,
eerst een filmshot zonder beweging met al harder wordende vreemde geluiden, ik zat in spanning af te wachten op een enge scene. 8o
Maar nee, langsrijdende treintjes is niet eng, dat is gewoon leuk. :D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } aanwinsten van de verjaardag.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten van de verjaardag.
Ha die Michel.
Wat een prachtige manier om al je nieuwe aanwinsten te showen! :thumbup:
Bijzonder fraai om al dit moois zo voorbij te zien komen.

Erg leuk gemaakt en graag tot de volgende show! :D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Michelstadt } aanwinsten van de verjaardag.
Prachtig, Michel. Het is echt genieten!

Succes verder.
Roel
Re: Michelstadt } aanwinsten van de verjaardag.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten van de verjaardag.
Hoi Michel,

Zeer fraai filmpje en nog mooier materieel wat er voorbij komt! De Gotthard Panorama Express is heel herkenbaar :D. De Lilliput wagons zijn ook een echte aanwinst! Soms is een beetje vreemd gaan helemaal niet erg :P.

Je bent hierbij uitgenodigd om mijn nieuwe baan in 2020 te komen filmen. Tegen die tijd ben je een echte pro :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } aanwinsten van de verjaardag.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten van de verjaardag.
Citaat van: frank-103 op zaterdag 06 juli 2019, 20:05:22
Geweldig filmpje Michel! Goede spanningsopbouw en dialogen en top aftiteling!   :)

Ik ben ook tevreden Frank. :P
Gelukkig hoefde ik de film maar twee keer over te doen. ;)

Citaat van: iTom op zaterdag 06 juli 2019, 20:49:36
Strak gefilmd, mooi om vanaf 1 standpunt de treinen voorbij te zien rijden.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dank voor je compliment Tom. :thumbup:
Dat vindt ik ook het mooist kan je lekker geconcentreerd blijven kijken naar de treinen. :P

Citaat van: Hans Biere op zaterdag 06 juli 2019, 22:35:03
Top film met top aanwinsten, Michel. Wat filmmaken betreft ga ik bij jou in de leer....👌

Graag gedaan Hans. :)
Ik moest de presentatie zo doen omdat de panorama rijtuigen en de zilveren schuifwand wagon te groot zijn voor de presentatie diorama. ;)
Misschien een avondje bij de stamtafel cursus film maken ?  :)

Citaat van: Eric-Paul op zaterdag 06 juli 2019, 22:40:42
Hoi Michel, leuk filmpje en de eerste schreden naar een regisseurscarrière als een soort Steven Spielzeug.
Wellicht volgende keer bij de aftiteling nog een dank aan de gulle gevers om ze warm te houden, voor zover dat nodig is  ;)

Ik vond het geinig om te doen en weer eens wat anders zullen we maar zeggen maar of ik zo goed wordt als Steven dat betwijfel ik. :D
Goede tip al betwijfel ik of de gulle gevers op YouTube de film zullen bekijken. ;)

Citaat van: erik01 op zaterdag 06 juli 2019, 22:47:18
Hallo Michel,
Je bent fors verwend deze verjaardag met weer schitterend materieel.
Leuk om ze op de film langs te zien rijden,
Heel veel rijplezier.
groet, Erik

Ik mag mij zeker gelukkig prijzen met deze cadeaus Erik.
En ja bijna allemaal Zwitsers. :P
Weer eens wat anders zo kan men ook een gedeelte van de baan zien. :)
Dank je het plezier is er zeker als ze om de beurt boven op de baan komen aanrijden. :) :thumbup:

Citaat van: brund55 op zaterdag 06 juli 2019, 23:16:50
Hoi Michel,
Mooi filmpje. Onvermoede talenten zijn bij je boven komen drijven. Op voor de Gouden Krokodil modeltreinvideoprijs  ;)

Als ik de Gouden Krokodil modeltreinvideoprijs win geef ik een feestje en dan ben jij bij deze alvast ook uitgenodigd. :)

Citaat van: Trainhenk op zaterdag 06 juli 2019, 23:45:49
De aftiteling was nog het mooiste!
Henk

Vond ik ook Henk. :D

Citaat van: Tony op zondag 07 juli 2019, 01:37:13
Nou Mies,
Wat een geluid, wanneer er verschillende slepen tegelijk omhoog gesleurd worden !
Kan me voorstellen, dat je helemaal gebiologeerd op je zolder zit  ;)
Er kwamen mooie verjaardagsslingers voorbij rijden  :P
Knap ook dat je die teksten erbij hebt gekregen  :thumbup:
Grtz Tony

Ja je hoort de treinen goed rijden in het spiraal en op de baan zeker als er 16 treinen te gelijk rijden over de hele baan heen. :P
Ik geniet iedere minuut als ik op zolder zit Tony en het spul gaat rijden. :P
Vandaag kwam mij vader even langs samen hebben we lekker een uurtje zitten kletsen over de trein baan en de treinen die langkwamen rijden hij kreeg zeg maar de Michelstadt VIP tour. ;)
De verjaardag slepen zijn aan mooie herinnering aan de vakantie en aan een leuke 54ste verjaardag.
Na lang zoeken vond ik dit programma op de laptop en dankzij YouTube ik zeg leve het internet. :D

Citaat van: Arnold op zondag 07 juli 2019, 05:53:00
Leuk filmpje, komen een paar mooie slepen voorbij.
Gr,
Arnold

Leuk om te lezen dat jet het een leuk filmpje vond Arnold. :) :thumbup:
Ik vind ze allemaal mooi hoor maar dat vindt ik met alles wat op mijn baan rijd. :P

Citaat van: GWS op zondag 07 juli 2019, 08:40:52
-Michel,
Bijna waren wij al vergeten, dat jij 'jarig' bent geweest. Tsjonge, wat een kadoos, wat een wagons zijn er allemaal in jouw Michelstadt komen binnenrijden. Nog 49 weken en er staat weer zo'n dag klaar. Wat een verwennerij en ook nog eens door jouw familie gespaard, gekocht en met heel veel liefde aan jou overhandigd. Echt een gedenkwaardige dag en nu weer het moment dat jij het toont aan alle forumleden! Wij worden echt allemaal verwend door jouw nieuwste 'editie' van filmamusement. Dat gaat wat beloven in de toekomst. Een ware 'regisseur' is tot bloei gekomen. Een 'ontdekking' van de "Michel-eeuw"! De "filmacademie" behoeft niet meer doorlopen te worden. Gewoon voortgaan en doen, maar laat ons alle filmpjes maar zien, die uit jouw 'filmvingers' komen!
Toch is en blijft jouw CH-materiaal de boventoon voeren!
"De paden op! De 'Bergen' in!"
"MICHELSTADT  FIRST!"

Helaas had ik even geen tijd om wat aan de aanwinsten te doen laat staan de presentatie ervan.
Ik ben de 49 weken alweer aan het aftellen hoor Gerard. :P
Ach ik heb gewoon een filmpje in elkaar gefixt weer eens wat anders maar of alle aanwinsten zo gepresenteerd worden weet ik nog niet al is het wel leuk om te doen hoor al ben je er wel een paar uurtjes mee bezig moet ik bekennen. ;)
Met het Zwitsers materiaal rijd veel hier maar ook het niet Zwitsers materiaal rijd regelmatig zijn rondes hier alle treinen moeten tenslotte hun asjes strekken.
En nee niet Michelstadt first maar de hobby first. ;) :thumbup:

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 07 juli 2019, 10:08:36
B) Jongeman, dat is een leuk filmpje geworden. :thumbup:
Voor de eerste schreden in de filmmakerij ben je goed bezig. :)
Onder, bij en aftiteling ook nog in de film, zonder tekst fouten, ook een dikke :thumbup:
Toch nog niet helemaal perfect, maar al doende leert men. O:-D
:o) Ik dacht eerst dat het een horrortrain movie ging worden,
eerst een filmshot zonder beweging met al harder wordende vreemde geluiden, ik zat in spanning af te wachten op een enge scene. 8o
Maar nee, langsrijdende treintjes is niet eng, dat is gewoon leuk. :D
Dirk-Jan

Graag gedaan Dirk-Jan al was ik er wel eventjes zoet mee maar dat is in de film industrie ook zo hoor van mijn vriend die in die wereld werkt.
Gelukkig kon ik de teksten steeds veranderen. :D
En nee geen horror film maar een lekkere treinen film waar iedereen althans ik zeker blij van wordt. :) :P

Citaat van: AlbertJan op zondag 07 juli 2019, 11:02:12
Ha die Michel.
Wat een prachtige manier om al je nieuwe aanwinsten te showen! :thumbup:
Bijzonder fraai om al dit moois zo voorbij te zien komen.
Erg leuk gemaakt en graag tot de volgende show! :D
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Graag gedaan AlbertJan en ja weer eens wat anders he. ;) :P
Dat vindt ik ook altijd als ik met de treinen aan het rijden ben.
Ik zal mijn best doen om er nog zo één in de toekomst te gaan maken.

Citaat van: RoelMarklin op zondag 07 juli 2019, 11:49:37
Prachtig, Michel. Het is echt genieten!
Succes verder.
Roel

Als jij geniet dan geniet ik ook Roel. :) :thumbup:
Bedankt voor de succes wens gaat zeker goed komen.

Citaat van: Wico op zondag 07 juli 2019, 22:47:11
Hoi Michel,
Zeer fraai filmpje en nog mooier materieel wat er voorbij komt! De Gotthard Panorama Express is heel herkenbaar :D. De Lilliput wagons zijn ook een echte aanwinst! Soms is een beetje vreemd gaan helemaal niet erg :P.
Je bent hierbij uitgenodigd om mijn nieuwe baan in 2020 te komen filmen. Tegen die tijd ben je een echte pro :thumbup:.
Groeten,
Wico

Ik vindt het ook een geslaagd filmpje en ook het materiaal vindt ik mooi zeker nu de langzaam groter worden door diverse uitbreidingen.
De Gotthard Panorama Express moest gewoon op mijn baan komen zeker nadat wij erin hebben gezeten in Füelen Zwitserland vooral in deze samenstelling zoals hij daar op het perron stond.
Nu als ik de trein zie rijden komen de herinneringen weer naar boven aan dat geweldige weekend wat we toen hadden. 
Gaan we zeker doen als je baan rijklaar een filmpje maken in de tussen tijd zal ik wat gaan oefenen zodat jouw baan nog beter op de film wordt gezet door mij. :) :P

Groet Michel

Re: Michelstadt } aanwinsten van de verjaardag.
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten van de verjaardag.
Hallo Michel,

Super, en een goed gelukte filmpje.
En zeer mooie aanwinsten.
Nog even en dan komt Michelstadt 3.0, er is zo een ruimte tekort.
Ook de bovenleiding kleed het geheel al meer aan.

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } aanwinsten van de verjaardag.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten van de verjaardag.
Geweldig mooi  :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } aanwinsten van de verjaardag.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten van de verjaardag.
 @citaat @citaat
Erwin, ik ben ook super tevreden met de film en geeft een inspiratie voor verdere film ontwikkelingen. ;)
Met de aanwinsten is Michelstadt weer verrijkt met een paar prachtige slepen. :P
Gelukkig heb ik nog wat ruimte over in de schaduwstations maar het is soms passen en meten om het Zwitserse materiaal op de onderste schaduwstation neer te zetten. ;)
Ja de bovenleiding is net die kers op de taart volgende week maar weer eens wat spullen bestellen zodat we het station van bovenleiding kunnen voorzien.

@citaat
Leuk om te lezen dat je het mooi vindt Barry. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } aanwinsten van de verjaardag.
prachtig filmpje, machtig die spiraal en het materieel  :)

ben ook fan van SBB materieel en heb 4367 set plus groene en witte Einheitswagen in trekduwstammen met stuurstand als loc de keuze tussen 3 RE 460's : Maurice Lacroix, Chiquita, VSLF Uilenlok  ;)
Re: Michelstadt } aanwinsten van de verjaardag.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten van de verjaardag.
 @citaat
Erwin,
Bedankt voor je leuke berichtje :) en bedankt voor het weer langer maken van de verlanglijst door de set 4367 te noemen. :( :P
Ja door mijn bezoekje aan Wico een aantal jaar geleden heb ik het Zwitserland virus opgelopen en ik moet zeggen het is een mooie virus met zijn vele mooie locs en wagons en rijtuigen. :favorite:
Hier in Michelstadt rijden ook verschillende trekduwcombinaties en daar wordt ik zeer blij van als ik die boven op de baan zie rijden zeker nu ook de Gotthard Panorama Express rond rijd hier. :P

De 4367 set heb ik even opgezocht maar deze set staat nu ook op de verlanglijst want die zou niet misstaan hier in Michelstadt al zijn zes rijtuigen net te lang voor mijn station vijf is net mooi in het station zonder de wisselstraat bezet te houden maar de zesde rijtuig kan altijd bij een locloods geparkeerd worden voor onderhoud zeg maar.
Ik heb hier twee Re 460 loc rijden de gewone rode uitvoering en ook de VSLF uilen loc wat een scoonheid van een loc is met die ogen die je overal aankijken waar hij ook rijd op de baan.
Ik vrees dat er nog wel een paar bij zullen komen in de toekomst want die laatste uitvoering die witte is wel heel erg fraai hoor maar ook de Maurice Lacroix is een grote kanshebber om hier te komen rijden.

Maar eerst wil ik in het rijdende gedeelte met koploper de bovenleiding af hebben voordat er weer locs gekocht worden het rangeerterrein waar ook bovenleiding komt kan ik langzaam aanleggen dat heeft niet echt haast gelukkig ga ik vanavond weer wat bovenleiding spullen bestellen voor het station dus de dag dat ik weer locs kan kopen komt weer een stap dichterbij. :D

Groet Michel
Michelstadt } filmpje baanoverzicht
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } filmpje baanoverzicht
Omdat er gevraagd was om een baanoverzicht heb ik afgelopen week een filmpje gemaakt met teksten met wat wat is en waar wat komt op de boven baan.

Verder heb ik gisteren weer een lading bovenleiding spullen voor het station besteld en als dat binnengekomen is dan hoef ik nog maar één keer te bestellen en dan is het stations gedeelte voorzien van bovenleiding.

Als het station gedeelte klaar is ga ik de laatste spullen bestellen voor de laatste bocht in het spiraal die naar de boven baan gaat en een klein stukje bocht in de boven baan dan kan ik met de pantografen omhoog rijden en is er weer een doel bereikt op mijn baan.

Ondertussen rij ik iedere dag een paar uurtjes zodat de teller van koploper aardig oploopt. :P

Groet Michel




 

Re: Michelstadt } filmpje baanoverzicht
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } filmpje baanoverzicht
Dat geeft een goed beeld van je baan, Mies  :thumbup:
En een en al bedrijvigheid !
Geeft waarschijnlijk uitstekend weer, waar jij van kunt genieten  :P
De ideeën voor de bovenbouw borrelen op, maar ik houd ze nog lekker voor me  O:-D

Ps. als je nog een keer zo'n film maakt, mogen er gerust nog een paar totaalshots vanuit verschillende hoeken bij. Maakt het nog duidelijker voor de kijkert.

Grtz Tony
Re: Michelstadt } filmpje baanoverzicht
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } filmpje baanoverzicht
-Michel,
Het filmen is bij jou "helemaal in"! Alles heeft een bestemming gekregen en/of zal nog ingevuld moeten gaan worden. Eén ding staat wel vast: dat is jouw enorme verzameling aan materiaal. En ook waar het allemaal 'heen' gaat! Geen 'puzzel' is voor jouw Michelstadt te ingewikkeld, of er is een oplossing voor. Zelfs voor de 'ontspanning' is gezorgd (Tennisvelden). Al met al een drukte van belang overal!
Dankzij jouw 'indrukwekkende' film staat ons alles voor het 'oog' en kunnen wij het plaatsen, daar waar het nodig zal zijn in de toekomst en/of zelfs nu!!!
Dank voor jouw moeite en inzet en natuurlijk voor het nodige 'plakwerk' (montage)! Dus de blijheid straalt er vanaf!  :-) :-) :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } filmpje baanoverzicht
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } filmpje baanoverzicht
zeer mooi Michel,
zo hebben wij ook eens een overzicht gezien van je mooie baan :thumbup: :thumbup:
er zijn nog heel wat open ruimtes waar je nog van alles aan scenery kan bouwen
een echte levendige Michelstadt  :thumbup:

grts Freddy
Re: Michelstadt } filmpje baanoverzicht
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Michelstadt } filmpje baanoverzicht
 B) B) B) Das weer een mooi fillempie, we krijgen zo een goed overzicht van het geheel. :thumbup:
Op de kale plekken (spaarzame plekken zonder rails) moet gewoon woningbouw komen, of je het nou leuk vind of niet. :roll:
Je hebt ook een groot station, veel passagierstreinen, dus veel Preisers, en die willen wel ergens knap wonen, en dan niet liggend in een doosje in de la. >:-D
Ik weet dat je niet zo van de scenery bent, maar in dit geval zal je toch het woningnoodprobleem moeten oplossen. O:-D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } filmpje baanoverzicht
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Michelstadt } filmpje baanoverzicht
Mee eens Dirk-Jan! Maar ik ben bang dat dit roepen in de woestijn is.  Als er iets van beschutting gebouwd gaat worden, zal dat wel een brug zijn, waar treinen overheen rijden en de arme preissertjes onder kunnen slapen. :-(

mvg
Jurrien
Re: Michelstadt } filmpje baanoverzicht
Wat een mooie baan Michel, ik kijk mijn ogen uit naar de rolbrug, locloodsen en al die mooie treinen.
Het voetbalstadion ligt er nu weer verlaten bij na het WK vrouwen maar de grasmatten zijn weer mooi groen.
En dan lees ik dat je huizen moet bouwen maar dat kan preiser modaal niet betalen lees ik in de krant.
Ik vind het in ieder geval een heel erg leuk filmpje.
Re: Michelstadt } filmpje baanoverzicht
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Michelstadt } filmpje baanoverzicht
Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 13 juli 2019, 10:50:11
Ik weet dat je niet zo van de scenery bent, maar in dit geval zal je toch het woningnoodprobleem moeten oplossen. O:-D
Dan zal het wel een groot stuk bouwgrond worden met aan een paar kanten borden met "Uitbreiding woongebied Michelstadt 2.0. Hier worden 512 Preiserwoningen gebouwd".
Probleem van de scenery snel, eenvoudig en vakkundig opgelost... :D :D
Re: Michelstadt } filmpje baanoverzicht
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } filmpje baanoverzicht
Leuk filmpje , duidelijker dan een foto   :thumbup:

Worden de spiralen later bovenop afgedekt of laat je ze open??
Re: Michelstadt } filmpje baanoverzicht
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } filmpje baanoverzicht
Citaat van: Tony op zaterdag 13 juli 2019, 09:43:38
Dat geeft een goed beeld van je baan, Mies  :thumbup:
En een en al bedrijvigheid !
Geeft waarschijnlijk uitstekend weer, waar jij van kunt genieten  :P
De ideeën voor de bovenbouw borrelen op, maar ik houd ze nog lekker voor me  O:-D
Ps. als je nog een keer zo'n film maakt, mogen er gerust nog een paar totaalshots vanuit verschillende hoeken bij. Maakt het nog duidelijker voor de kijkert.
Grtz Tony

Dat was ook de bedoeling om een goed beeld te geven van de boven baan Tony. :P
Ja de treinen reden lekker door tijdens de opname en ik geniet er zeker van als alles lekker rijd over de baan rijd. :)
Hopelijk heb jij leuke ideeën want ik heb ze (nog) niet.
Ik zal vanmiddag of morgen wat foto's plaatsen van de boven baan uit verschillende hoeken dan kan er nog beter gekeken worden naar de boven baan.

Citaat van: GWS op zaterdag 13 juli 2019, 09:58:41
-Michel,
Het filmen is bij jou "helemaal in"! Alles heeft een bestemming gekregen en/of zal nog ingevuld moeten gaan worden. Eén ding staat wel vast: dat is jouw enorme verzameling aan materiaal. En ook waar het allemaal 'heen' gaat! Geen 'puzzel' is voor jouw Michelstadt te ingewikkeld, of er is een oplossing voor. Zelfs voor de 'ontspanning' is gezorgd (Tennisvelden). Al met al een drukte van belang overal!
Dankzij jouw 'indrukwekkende' film staat ons alles voor het 'oog' en kunnen wij het plaatsen, daar waar het nodig zal zijn in de toekomst en/of zelfs nu!!!
Dank voor jouw moeite en inzet en natuurlijk voor het nodige 'plakwerk' (montage)! Dus de blijheid straalt er vanaf!  :-) :-) :thumbup: :thumbup:

Soms is een filmpje beter als foto's om iets te laten zien nu zag je het totaal plaatje hoe de treinen boven kunnen rijden.
Nou zo makkelijk zijn die puzzels niet hoor Gerard maar gelukkig heb ik mede puzzelaars in mijn vriendenkring die mij graag helpen om het juiste stukje op de goede plek(je) te leggen. :P
Ja de preisertjes mogen in hun vrije tijd graag een balletje trappen langzaam wordt het gebied bij de voetbalvelden aangekleed zoals parkeerplaatsen een hek om het terrein veel preisertjes op de tribune en dan geen Chinese preisertjes maar de mooie en moet ik ook nog de boel asfalteren en er komt verlichting langs het hoofdveld dus werk genoeg voor hun ontspanning.
Graag gedaan en gelukkig hoefde ik niet te plakken dat ga ik nog wel eens proberen kijken of dat ook lukt beetje peilen zeg maar. ;)

Citaat van: Kelderspoorder op zaterdag 13 juli 2019, 10:06:15
zeer mooi Michel,
zo hebben wij ook eens een overzicht gezien van je mooie baan :thumbup: :thumbup:
er zijn nog heel wat open ruimtes waar je nog van alles aan scenery kan bouwen
een echte levendige Michelstadt  :thumbup:
grts Freddy

Dank voor je compliment Freddy. :P :thumbup:
Hopelijk was het met wat teksten erbij duidelijk hoe en wat er is en gaat gebeuren op de boven baan.
Ja er zijn vele open ruimtes die gevuld moeten worden nadat de bovenleiding is geplaatst en aangezien ik niet echt een scenery man ben zal dat best nog een opgave worden sommige delen zitten wel in mijn hoofd maar of het zo eruit komt te zien is een tweede. ;)

Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 13 juli 2019, 10:50:11
B) B) B) Das weer een mooi fillempie, we krijgen zo een goed overzicht van het geheel. :thumbup:
Op de kale plekken (spaarzame plekken zonder rails) moet gewoon woningbouw komen, of je het nou leuk vind of niet. :roll:
Je hebt ook een groot station, veel passagierstreinen, dus veel Preisers, en die willen wel ergens knap wonen, en dan niet liggend in een doosje in de la. >:-D
Ik weet dat je niet zo van de scenery bent, maar in dit geval zal je toch het woningnoodprobleem moeten oplossen. O:-D
Dirk-Jan

Graag gedaan Dirk-Jan het laten zien van dit filmpje van het overzicht van de boven baan.
Je hebt helemaal gelijk wat betreft de woningen zou een oplossing kunnen zijn voor de kale plekken in de stad.
Maar het grote station is meer een doorgangsstation waar de preisertjes kunnen overstappen naar andere lijnen die hun weer verder brengen dus niet iedereen hoeft te worden gehuisvest in Michelstadt gelukkig maar anders moest ik veel flats bouwen en zie ik het station niet meer vanuit mijn luie stoel. ;)
Jij kent mij ook goed he wat betreft de scenery. :P :thumbup:

Citaat van: Jurrien op zaterdag 13 juli 2019, 11:42:51
Mee eens Dirk-Jan! Maar ik ben bang dat dit roepen in de woestijn is.  Als er iets van beschutting gebouwd gaat worden, zal dat wel een brug zijn, waar treinen overheen rijden en de arme preissertjes onder kunnen slapen. :-(
mvg
Jurrien

Bedankt voor de optie voor het alternatief van de slapende preisertjes in hun doosjes Jurrien. :P :thumbup:
Zullen ze best leuk vinden onder een brug met het lawaai van de treinen boven zich. :D

Citaat van: Württembergse K op zaterdag 13 juli 2019, 12:17:43
Wat een mooie baan Michel, ik kijk mijn ogen uit naar de rolbrug, locloodsen en al die mooie treinen.
Het voetbalstadion ligt er nu weer verlaten bij na het WK vrouwen maar de grasmatten zijn weer mooi groen.
En dan lees ik dat je huizen moet bouwen maar dat kan preiser modaal niet betalen lees ik in de krant.
Ik vind het in ieder geval een heel erg leuk filmpje.

Dank je wel voor je compliment over de baan DirkJan ik ga er helemaal van blozen. :oops:
Ja de rolbrug is geweldig en wordt vaak gebruikt zeker als mijn kleinzoon er is die vindt hem ook geweldig althans het heen en weer bewegen ook als er geen trein of wagon op staat. ;)
De vele locloodsen vindt ik ook mooi staan in het rangeerterrein en geven mooi de bedrijvigheid weer wat er is op mijn rangeerterrein.
Is wel een idee om vrouwelijke preisertjes te nemen maar of die er zijn dat weet ik niet dus ik koop maar mannelijke voetballers die een potje gaan spelen eerst de scenery er om heen afmaken dan als laatste worden de voetballers geplaatst en kan men in het weekend ontspannen een balletje trappen bij FC Michelstadt.
Klopt wat betreft de huizenbouw ook hier in Michelstadt is de grond erg duur. :D
Dan zijn we met zijn tweetjes DirkJan wat betreft het filmpje ik vindt hem na vele malen bekijken ook nog steeds leuk. :P

Citaat van: Eric-Paul op zaterdag 13 juli 2019, 13:37:52
Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 13 juli 2019, 10:50:11
Ik weet dat je niet zo van de scenery bent, maar in dit geval zal je toch het woningnoodprobleem moeten oplossen. O:-D
Dan zal het wel een groot stuk bouwgrond worden met aan een paar kanten borden met "Uitbreiding woongebied Michelstadt 2.0. Hier worden 512 Preiserwoningen gebouwd".
Probleem van de scenery snel, eenvoudig en vakkundig opgelost... :D :D

Jij bent echt goed met ideeën Eric-Paul. :P :thumbup:
Ik ga deze tip zeker opslaan moet lukken ook mij om wat funderingen maken en wat zand strooien en een groot hek neerzetten en klaar is h0_miessie. ;) :P

Citaat van: Barry1972 op zaterdag 13 juli 2019, 22:47:58
Leuk filmpje , duidelijker dan een foto   :thumbup:
Worden de spiralen later bovenop afgedekt of laat je ze open??

Dat vond ik ook Barry vandaar dit filmpje.
Over dat afdekken van de twee stukken in het spiraal het ik over nagedacht maar ik weet het nog niet en mocht het wel gebeuren dan moet het wel makkelijk afneembaar zijn althans het voorste deel want als er wat is in het spiraal een stil staande trein door vuil of iets dergelijks dan moet ik wel makkelijk het spiraal in kunnen klimmen en niet eerst de boel vijf minuten moeten verbouwen.
Ik had al een idee met een soort stangetjes kan even niet op de naam komen die je ook bij auto ziet om de achterbak te openen maar dan moet de scenery of andere dingen goed vast zitten als het helemaal schuin omhoog gaat maar een leuke uitdaging als de baan klaar is om daar over te gaan zitten brainstormen.   

Groet Michel

Re: Michelstadt } filmpje baanoverzicht
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } filmpje baanoverzicht
Hi Michel,

Leuke film en ook mooie en goede verlichting in je spiraal.

groet
Harald
Re: Michelstadt } filmpje baanoverzicht
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } filmpje baanoverzicht
 @citaat @citaat
Je kunt als afdekking ook een stukje triplex met daarop een plaat piepschuim vastgelijmd gebruiken.
Blijft het stof weg, en je kunt het makkelijk wegnemen want weegt niets, ook is het sterk genoeg om wat scenery of wat je wil op te zetten
Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
 @citaat @citaat

Leuk dat je het een leuke film vindt harald. :) :thumbup:
Ja de Chinese led-verlichting doet het goed in het spiraal en in de schaduwstations.

@citaat

Barry, ik ga je tip over het bedekken van het spiraal in gedachten houden.
Ik zal als eerste het achterste gedeelte van het spiraal gaan doen mocht het zover komen en ik bedenk mij net zal ook een mooi gezicht zijn als ik op die plaat de gevangenis kan maken met de bomen erom heen zal denk ik leuk staan zo in die hoek.
Kan ik voor in de hoek bij de trap weer iets anders bedenken wat ik daar kan maken.
Ik ga er over brainstormen.


Verder wat overzicht foto's van diverse kanten van de boven baan geplaatst

Groet Michel
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
 :P de Greencargo olietrein  :P zelf maar 3 wagens + lok in bezit, ze zijn moeilijk te vinden  :D
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst

Die foto's geven al een aardig beeld voor een buitenstaander, Mies  :thumbup:
Kun je er ook nog een paar schieten vanuit het midden, waar je bestuurdersstoel staat ?

Grtz Tony
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Wat een hoop spoor heb jij Michel.
En die lange treinen zijn prachtig om te zien zeg.
Welke wagens zijn die blauwe op de 1 na laatste foto?
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Mooi Michel, blijft een genot om te zien.

Citaat van: Tony op maandag 15 juli 2019, 10:53:07
Kun je er ook nog een paar schieten vanuit het midden, waar je bestuurdersstoel staat ?
Je geeft ze een foto en ze nemen gelijk je hele album ....  :D :D (vrije vertaling)
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Hi Michel,

Leuke foto's die een goede indruk geven van je baan (sporen)

groet
Harald
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Mooi overzicht, Michel. Dat geeft een beter beeld van de zeer grote baan die je hebt.

Succes met de bovenleiding en verdere aankled8mg.

Groeten,
Roel
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Schitterende baan heb je. Mooi om te zien. Groot en veel rijplezier zie ik. Heerlijk.
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Citaat van: ErwinLamens op maandag 15 juli 2019, 10:48:35
:P de Greencargo olietrein  :P zelf maar 3 wagens + lok in bezit, ze zijn moeilijk te vinden  :D

Klopt Erwin deze wagons zijn niet veel te vinden op beursjes een enkele keer zie je ze nog wel eens leggen.
Deze loc de Märklin uitvoering heb ik bijna nog nooit zien leggen op een beurs.
Ik heb nu 8 wagons rijden vindt het lang zat zo scheelt weer zoeken. :D

Citaat van: Tony op maandag 15 juli 2019, 10:53:07
Die foto's geven al een aardig beeld voor een buitenstaander, Mies  :thumbup:
Kun je er ook nog een paar schieten vanuit het midden, waar je bestuurdersstoel staat ?
Grtz Tony

Mooi daarom heb ik ze ook geschoten en ja aan je wens is bevel gegeven zie onderaan bericht. :)

Citaat van: Württembergse K op maandag 15 juli 2019, 12:23:34
Wat een hoop spoor heb jij Michel.
En die lange treinen zijn prachtig om te zien zeg.
Welke wagens zijn die blauwe op de 1 na laatste foto?

Ongeveer 300 meter spoor legt er DirkJan.
Ik heb niet heel veel lange treinen rijden mede door mijn niet te lange station kunnen 5 rijtuigen en een loc in staan is lang zat de hele lange treinen kunnen in de middelste sporen staan daar kunnen wat langere treinen in gereden worden.
De nummer van de blauwe Wascosa wagons is 48488

Citaat van: Eric-Paul op maandag 15 juli 2019, 16:31:55
Mooi Michel, blijft een genot om te zien.
Citaat van: Tony op maandag 15 juli 2019, 10:53:07
Kun je er ook nog een paar schieten vanuit het midden, waar je bestuurdersstoel staat ?
Je geeft ze een foto en ze nemen gelijk je hele album ....  :D :D (vrije vertaling)

Daar ben ik het helemaal met je eens Eric-Paul. :P
Ach wie kan Tony iets weigeren ik in iedere geval niet. :)

Citaat van: Haradigi op maandag 15 juli 2019, 17:00:38
Hi Michel,
Leuke foto's die een goede indruk geven van je baan (sporen)
groet
Harald

Filmpje is leuk Harald maar om de details goed te zien zijn foto's soms wat beter.

Citaat van: RoelMarklin op maandag 15 juli 2019, 19:10:21
Mooi overzicht, Michel. Dat geeft een beter beeld van de zeer grote baan die je hebt.
Succes met de bovenleiding en verdere aankled8mg.
Groeten,
Roel

Graag gedaan Roel. :)
Ja de volgende lading bovenleiding is besteld nu wachten wanneer het binnen komt daarna nog 2 keer bestellen en het is klaar in het gedeelte wat met koploper wordt aangestuurd.
Het rangeerterrein komt later aan de beurt ik ga dan minder snel bestellen denk één keer per drie maanden een bestelling want er moeten ten slot ook weer eens loc gekocht worden hé. :P

Citaat van: Hitmaan op maandag 15 juli 2019, 20:17:59
Schitterende baan heb je. Mooi om te zien. Groot en veel rijplezier zie ik. Heerlijk.

Dank je wel voor je mooie compliment Tony. :) :thumbup: :thumbup:
Ja met het rijplezier is het dik in orde hoor. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Toppie, Mies  :thumbup:

Nu is het beeld helemaal compleet !
Da's niet verkeerd, om daar te zitten  :P

Grtz Tony
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Bedankt Michel, ik ga ze bestellen.
In mijn fantasiewereld kan alles. :D
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Mooi overzicht van de baan en ruimte, mis wel één ding, Scenery  :) is ruimte genoeg voor. ;)
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Michel,

een mooi overzicht van jou baan, en zoals Tom ook al schreef, de scenery mist er nog  :o) en dat kan jij ook hoor  ;)
die tapijttegels die zijn ideaal om onder de baan te liggen( zitten ) om onder de tafel te werken of om onder de tafel door te kunnen
in jou geval  :)
heb deze ook nog liggen van de kinderen (toe ze nog klein waren) :-), zou ik ook wel eens kunnen toepassen onder mijn tafel

grts Freddy
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Dat is nou al de 2e baan die ik zie, met een eigen wasmachine  :P :D wil ik ook  :) :)

Grapje.

Mooie plaatjes weer  :thumbup: