Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
 @citaat
Graag gedaan Barry. :)

Verder heb ik gisteren de aanwinsten van het weekendje treinen spotten in Zwitserland op de baan gezet deze prachtige aanwinsten zijn uiteraard Zwitsers materiaal en worden in al rijdende slepen geplaatst.
In een treinenwinkel in Horw zag ik een ketelwagon (4756) voor Zwitserse begrippen een schappelijke prijs en deze wagon rijd nu mee in de set 4788 wat de zelfde soort ketelwagons zijn als de nieuwste aanwinst,
Nu wil ik nog een setje 4788 erbij kopen met de tijd dan is de sleep met 7 ketelwagons compleet. :)

En natuurlijk het SBB panorama rijtuig (43650.001) die ik gekocht heb in de panorama rijtuig van de Gotthard Express op het station van Füelen. :)
Deze prachtige wagon rijd nu tussen de rijtuigen van de SBB (42164) wat nu een mooie lengte van 5 rijtuigen heeft en net past in de stationssporen waar de passagierstreinen mogen stoppen. :)
Het Zwitserse materiaal is weer iets uitgebreid in Michelstadt en daar ben ik zeer content mee. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
 B) Mooie aankopen heb jij weer gedaan. :thumbup:
Dat panorama rijtuig vraagt natuurlijk om een stel Preisers, zo leeg is geen gezicht.
:o) Dus schroevendraaier ertussen, kap er af wrikken en de bankjes volplakken met Preisers.
Heb je nog wel een mooi presentje meegenomen voor :-* Karin uit Zwitserland? O:-D
Een stukkie Emmentaler of een Milka reep of zo? :D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
-Michel,
Tsjonge, wat is er weer flink wat CH-materiaal bijgekomen. Liever gezegd: gescoord. En dat allemaal van die heel aardige Hoofdconducteur! Toch een geluk, dat jullie deze man tegen het lijf hebben gelopen. Altijd erg aantrekkelijk om zulke 'snuisterijen' in ontvangst te mogen nemen.
Dus nog een treinenwinkel bezocht ook? Dat is dezelfde, waar ik drie jaar terug ook ben geweest. Leuk te vernemen!
Trouwens ook een fantastisch gezicht om dat allemaal op de modelbaan te zetten. Vermoedelijk gaan er nog heel wat bezoeken worden afgelegd in CH. We gaan dat allemaal beleven met de foto's, die jij daarvan neemt. Dank daarvoor en, zoals jij wel weet, zijn ze allemaal goed opgeslagen.
Veel plezier met het rijden en zet die Preisertjes er maar in! Die CH-treinen moeten van passagiers worden voorzien. Op naar de volgende 'fase'! :-)
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Dat zijn fraaie souvenirs, Mies  :thumbup:

Vooral de panoramawagen is een sieraad in je sleep en schreeuwt inderdaad om Zwitserse preizigers die op de uitkijk zitten  ;)
Een grijsblauw kamerscherm achter je station (laatste foto) is misschien een verplaatsbare optie, om je station en omgeving mooier uit te laten komen.
Is eventueel best zelf te maken; wat latten, scharnieren en dunne stof erop nieten. ( of met hardboard i.p.v. stof )
Een gordijn zou ook kunnen.

Ook fijn trouwens, dat je Wico een mooi weekend hebt bezorgd; die was daar wel aan toe  :D

Grtz Tony
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Michel

Als je zo blijft doorgaan heb moet je straks nog een baan boven erop bij bouwen of vitrines bij kopen.
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Citaat van: Tony op woensdag 05 juni 2019, 09:11:22
Ook fijn trouwens, dat je Wico een mooi weekend hebt bezorgd; die was daar wel aan toe  :D

Ik ben Michel daar ook heel dankbaar voor; we hebben prima genoten van weer, (trein) verkeer, meer (see) en nog veel meer :thumbup:. Luzern is een aanrader!

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 05 juni 2019, 07:30:30
B) Mooie aankopen heb jij weer gedaan. :thumbup:
Dat panorama rijtuig vraagt natuurlijk om een stel Preisers, zo leeg is geen gezicht.
:o) Dus schroevendraaier ertussen, kap er af wrikken en de bankjes volplakken met Preisers.
Heb je nog wel een mooi presentje meegenomen voor :-* Karin uit Zwitserland? O:-D
Een stukkie Emmentaler of een Milka reep of zo? :D
Dirk-Jan

Dank je Dirk-Jan :thumbup: ik ben er ook zeer content mee met deze prachtige aanwinsten. :P
Of er preisertjes inkomen dat weet ik nog niet zeker voorlopig niet eerst andere dingen die voor de baan nodig zijn kopen en als dat klaar is dan ga ik lekker een loc of locs kopen want dat heb ik lang al niet gedaan. :D
Haha een schroevendraaier ertussen je brengt het leuk. :P
De Emmentaler kon ik niet meenemen want dat zat iedere dag al op mijn versgebakken broodje bij het ontbijt en het ijsje van Tolberone wat daar nieuw was kon ook niet want dat ging smelten door de warmte dus ze moest het alleen met mijn aanwezigheid doen. ;) :P

Citaat van: GWS op woensdag 05 juni 2019, 08:00:29
-Michel,
Tsjonge, wat is er weer flink wat CH-materiaal bijgekomen. Liever gezegd: gescoord. En dat allemaal van die heel aardige Hoofdconducteur! Toch een geluk, dat jullie deze man tegen het lijf hebben gelopen. Altijd erg aantrekkelijk om zulke 'snuisterijen' in ontvangst te mogen nemen.
Dus nog een treinenwinkel bezocht ook? Dat is dezelfde, waar ik drie jaar terug ook ben geweest. Leuk te vernemen!
Trouwens ook een fantastisch gezicht om dat allemaal op de modelbaan te zetten. Vermoedelijk gaan er nog heel wat bezoeken worden afgelegd in CH. We gaan dat allemaal beleven met de foto's, die jij daarvan neemt. Dank daarvoor en, zoals jij wel weet, zijn ze allemaal goed opgeslagen.
Veel plezier met het rijden en zet die Preisertjes er maar in! Die CH-treinen moeten van passagiers worden voorzien. Op naar de volgende 'fase'! :-)

Deze twee Zwitserse aanwinsten staan goed op de baan en rijden al mee in de dienst regeling Gerard. :)
Ja de hoofdconducteur bezorgde ons de tijd van ons leven daar in Füelen en we kregen nog korting ook op de gekochte Gotthard Express spullen wat wil je als Hollander nog meer trouwens al had hij er meer voor gevraagd dan had ik het ook gekocht. :D
Het winkeltje in Horw was klein met maar heel weinig goederen en personenrijtuigen gelukkig vond ik er één dus hup in de tas en mee naar huis.
Of er meer bezoekjes aan Zwitserland gedaan worden weet ik nog niet hangt van vele factoren af dus we gaan het zien in iedere geval gaan Wico en ik zeker volgend jaar weer een weekendje treinen spotten in Zwitserland dat is al zeker. :P :thumbup:

Citaat van: Tony op woensdag 05 juni 2019, 09:11:22
Dat zijn fraaie souvenirs, Mies  :thumbup:

Vooral de panoramawagen is een sieraad in je sleep en schreeuwt inderdaad om Zwitserse preizigers die op de uitkijk zitten  ;)
Een grijsblauw kamerscherm achter je station (laatste foto) is misschien een verplaatsbare optie, om je station en omgeving mooier uit te laten komen.
Is eventueel best zelf te maken; wat latten, scharnieren en dunne stof erop nieten. ( of met hardboard i.p.v. stof )
Een gordijn zou ook kunnen.
Ook fijn trouwens, dat je Wico een mooi weekend hebt bezorgd; die was daar wel aan toe  :D
Grtz Tony

Leuk dat de souvenirs goedgekeurd Tony. :) :thumbup:
De panorama rijtuig is zeker een sieraad (goed verwoord) in de sleep en ik kijk er met heel veel plezier naar als ik hem ergens op de baan zien rijden. :favorite:
De preisertjes zullen eventjes moeten wachten denk ik eerst andere dingen die belangrijk zijn op de baan want er moeten dan wel mooie preisertjes in de panorama wagon en geen Chinese preisertjes. ;)
Wat betreft de achtergrond goed idee ga ik zeker wat mee doen maar dan wel als laatste als het stations gedeelte klaar is want dan kan de achtergrond blijven staan / hangen.
Ik heb met liefde Wico een goed weekend bezorgd was wat regelen het mooie weer de dienstregeling in Ertsfeld enz enz maar het was het allemaal waard. :P :D

Citaat van: peterke33 op woensdag 05 juni 2019, 17:41:00
Michel
Als je zo blijft doorgaan heb moet je straks nog een baan boven erop bij bouwen of vitrines bij kopen.

Gelukkig heb ik nog ruimte zat in de schaduwstations en op de bovenbaan Peter. :)
En René en ik hebben al wat ruimte gevonden waar we nog wat opstelsporen kunnen neerleggen denk zo een 7 a 8 opstelsporen dus voorlopig kan ik nog voort met kopen. :P
Plus dan heb ik drie vitrines nog die op zolder hangen althans één de grootste hangt al er moeten er nog twee ophangen worden dus ook daar ruimte genoeg om speciale wagons zoals de Insider modellen en de Märklin magazin wagons en de wagons die ik koop in Göppingen tijdens de open deuren dagen en IMA dagen en de museum wagon die Märklin ieder jaar uitgeeft althans ik moet deze wel leuk vinden anders koop ik hem natuurlijk niet.

Citaat van: Wico op woensdag 05 juni 2019, 17:50:35
Citaat van: Tony op woensdag 05 juni 2019, 09:11:22
Ook fijn trouwens, dat je Wico een mooi weekend hebt bezorgd; die was daar wel aan toe  :D
Ik ben Michel daar ook heel dankbaar voor; we hebben prima genoten van weer, (trein) verkeer, meer (see) en nog veel meer :thumbup:. Luzern is een aanrader!
Groeten,
Wico

Wico, ik kan het niet beter verwoorden. :) :thumbup:
Jij bedankt voor het beschikbaar stellen van je prachtige auto waar ik als een vorst in zat en ook de bedankt voor dit heerlijke weekend in mijn favoriete treinenland (wat gekomen is door jouw passie voor het mooie Zwitsers Materiaal). :)
En de geplaatste foto's zijn schitterend. :) :favorite: :thumbup:

Groet Michel


Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Ik vind het een erg mooi gezicht die sleep Michel.
Dat panorama rijtuig is ook prachtig maar ik ben nou eenmaal meer fan van de industrie
dus ik heb al een paar keer op die foto's geklikt.
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
 @citaat
DirkJan, het is zeker een mooi gezicht als de sleep het station binnen komt rijden.
Het panorama rijtuig is een mooie uitbreiding van het personenvervoer in Michelstadt want daar heb ik er toch net te weinig van het merendeel is toch goederen wat er rond rijd. :P
Leuk dat je op de foto's klikt want dat doe ik namelijk ook altijd. ;)

Groet Michel
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Een geslaagd uitje met een leuke aanwinst.  :thumbup:
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
 @citaat
Het was zeker een geslaagd uitje Tom en de aanwinsten zijn daar een mooie herinnering van. :)

Groet Michel
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
CiteerLuzern is een aanrader

Ook toevallig in het verkeersmuseum geweest? Mooie plaatjes en aanwinsten. Blijft een geweldig mooi land.  :thumbup: Maar een beetje te prijzig voor mijn huidige portemonnee  :(
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Adrie,

Helaas zijn we niet naar het verkeersmuseum geweest ik wist trouwens niet eens dat het bestond. ;)
Leuk om te lezen dat je de plaatjes en aanwinsten mooi vindt. :thumbup:
Ik was er al een paar keer met de vrachtwagen door heen gereden jaren geleden maar nu ben ik er echt voor een weekend geweest ja het is een geweldig land met schitterende natuur en vriendelijke mensen en prachtige treinen. :)
Ik dacht in het begin ook zal wel erg prijzig zijn/worden en ja sommige dingen waren zeker niet goedkoop maar andere uitgaves vielen mij weer reuze mee.

Groet Michel
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
 :offtopic:

-Michel,

Ik zal je even helpen: https://www.verkehrshaus.ch/startseite.html
Je kunt er echt een hele dag zoek brengen.

Bedenk wel, dat de levensstandaard in CH hoger ligt dan  bij ons!
"Ervaren" is het beste wat er is!
8o
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
@citaat @citaat sinds wij de Euro hebben zijn de prijzen aardig naar elkaar toe gegaan. En ik heb nou niet het idee dat de Zwitserse prijzen gedaald zijn :?
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
 @citaat @citaat

Gerard, ik had het Verkehrshaus al opgezocht op internet maar dat gaat hem niet worden een bezoek daar aan weinig treinen wel een klein modelbaantje maar om daar 50? entree voor te betalen is mij net te gortig ja zelf voor mij. :P
Dat de levenstandaard in Zwitserland duurder was was mij bekend toch vond ik mijn uitgaven tijdens ons verblijf wel meevallen eerlijk gezegd ligt er ook natuurlijk aan hoe je het uitgeeft. ;)

@citaat

Hans, ik zag op het internet dat de Zwitserse frank op 15 januari 2015 15% duurder werd door een onverwachte beslissing van de Zwitserse bank (SNB) om de koppeling met de euro op te heffen. Bron verhoging Zwitserse frank
Zelf vond ik het eten en drinken duurder als hier bij ons de benzine was bijna het zelfde als in Nederland rond de 1,68 / 1,70.

Groet Michel 
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Ik heb net op de site van het museum gekeken en zag dat de prijs 28 euro per persoon was. Wat nog altijd aan de forse kant is voor een museum bezoekje  :D

Dit is wat me eigenlijk tegenhoud om nog eens naar Zwitserland op vakantie te gaan.  :?  Want het blijft een zeer mooi land. Ook qua natuur en spoorbanen  :thumbup:
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Hallo Michel,

Mooie rijtuigen en wagons! :thumbup: Het wordt steeds voller in Michelstadt. En inderdaad: je hoeft geen aandelen te kopen in een museum, je wilt er alleen maar een uurtje rondkijken. Kun je jouw geld beter besteden aan rollend materiaal.


Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
 @citaat @citaat

Ik geloof je meteen Adrie als je zegt dat de ticket 28 euro pp kost ik zag zoveel prijzen voor diverse onderdelen van dit museum dat ik 56 CHF voor een dagkaart voor alles zag staan maar toch 28 euro is best een aardig bedrag.
Voor een weekendjes is het best te doen voor mij maar een vakantie voor zeg twee weken gaat voor mij ook niet op hoor.
Wat betreft natuur en de spoorbanen ben ik het helemaal met je eens. :) :thumbup:


@citaat

Dank je wel Marcel voor je  :thumbup: voor de mooie rijtuigen en wagons. :)
Gelukkig heb ik de baan gebouwd voor de toekomst dus er kan nog wel wat bij hoor. :P
Maar inderdaad het wordt wel steeds gezelliger en voller op het spoor van Michelstadt. ;)
Zo denk ik er ook over en een echt museum mens ben ik al nooit geweest dus liever investeren in een leuk souvenirtje. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Van harte gefeliciteerd :P. Maak er een mooie dag van!

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Gefeliciteerd Mies, 54 jaar, man man, ik wou dat ik nog zo jong was, hahahaha.
Wens je een hele fijne dag, gaat best lukken met dit mooie weer en geniet van je verjaardag, op naar de 55.
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
MICHEL,
Wat een prachtige dag is het vandaag, want jij bent JARIG. Gefeliciteerd en heel veel plezier met de gehele familie! Er gaan speciaal vandaag vele "rondjes" gereden worden. Suk6 + geluk!
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Michel

ook vanuit Karratha een gelukkige verjaardag gewenst.
Nog vele jaren treinplezier.

Luc
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Hoi Michel,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Geniet vandaag dubbel van de dag.

Nog vele jaren
Tim
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Michel, van harte gefeliciteerd en een hele fijne dag.

Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Mede namens Carl een heel fijne verjaardag gewenst !

We gaan er vanavond eentje op je drinken  :P

Grtz Tony
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Hoi Michel,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. :)

Gr.
René
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
 :) Hee jongeman, van harte gefeliciteerd op deze zonnige zondag. B)
Jij hebt toch maar weer mazzel; jarig in het weekend en mooi weer,
ken je de visite in de tuin zetten, dan hou je et binnen een beetje knap en netjes. :D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Ha die Michel.
Ook hier dan even de felicitaties voor je 54e verjaardag! O:-D

En met al die mooie plaatjes en nieuwe aanwinsten ietsje eerder in dit topic en een prachtig weekend, kun je weer prima voor een nieuw jaar vooruit! :P

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Hoi Michel,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Geniet vandaag van deze mooie dag.

Nog vele jaren !
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Hi Michel,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Maak er een mooie, leuke, gezellige maar vooral SPOORSE dag van.
Nog mooi "spul" gekregen ?

groet
Harald
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2011

ben blij dat ik M rij

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Hallo. Michel

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag
Gieniet van deze mooie zonnige feestelijke dag

En dat je maar mooie treinspulletjes mag krijgen🤣🤣🤣🤣🤣🎉🎉🎉

Grt
John
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Gefeliciteerd Michel! 
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Van Harte met je verjaardag. Laat maar zien wat je hebt gekregen.
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Hoi Michel

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag maak er een mooie dag van.


Gr Alex 0850
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Gefeliciteerd Jarige Michel!
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Mooie leeftijd Michel, en ik kan t weten want ik heb al bijna een half jaar ervaring!
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Gefeliciteerd met je verjaardag Michel, geniet van de dag en de kadootjes  :)
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Hoi Michel,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Met deze zonnige dag is het extra genieten.

Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Gefeliciteerd  :) :) :) :)
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Ha Michel,

Van harte gefeliciteerd er je verjaardag. Nog veel jaren in goede gezondheid en spoorse activiteiten toegewenst.

Roel
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
oops.... te laat.... maar beter te laat als niet,  dus:
Alsnog Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag.
Hoop dat je een leuke dag gehad hebt en weer verwend bent met hobby gerelateerde cadeaus  ;)
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Wico, Tom  Gerard, Luc, Tim, Dirk-Jan,  Tony und Carl, René, Dirk-Jan, AlbertJan, Wim,  Harald, John, Frank, Tony, Alex, Maarten, Hans, Koen, Marcel, Barry, Roel, Robert en Rolf.
Heel veel dank voor jullie felicitatie voor mijn verjaardag. :) :thumbup: :thumbup:
Ook de gene die mij via een PB en de mail en via Wattsapp gefeliciteerd hebben heel erg veel dank. :) :thumbup: :thumbup:
Dat doet een mens goed echt waar.

Mijn verjaardag heb ik gevierd in het mooie Beieren  vlakbij de Oostenrijkse grens  deze vakantie is spontaan ingezet mede omdat mijn oudste dochter  een nieuwe badkamer  en wc kreeg van haar woningbouwcorporatie moest zij en mijn kleinzoon twee weken ergens anders douchen dus zeiden mijn vrouw en ik ga aar twee weken in ons huis zitten dan gaan wij wel op vakantie vandaar dat mijn verjaardag in Beieren gevierd is. :)

Ik heb vele leuke rijtuigen en wagons gekregen van mijn vader en van mijn lieve vrouw ook heb ik natuurlijk zelf ook nog wat gekocht. ;) :P
Van mijn vader heb ik de Gotthard Panorama Express set en een eerste klas rijtuig gekregen  die ik mocht kopen in de Märklin store in München daar heb ik zelf een tweede klas rijtuig bij gekocht zodat ik nu de Gotthard Panorama Express waar Wico en ik inzaten op de baan heb rijden straks. :P
Van mijn lieve vrouw heb ik twee Märklin magazin wagons gekregen  van de jaren 1996 en 2000 nu kom ik op het aantal van 16 stuks. :)
Zelf heb ik een zilveren SBB schuifwandwagon gekocht voor bij mijn sleep van 4 die nu opgeschaald is naar 5 wagons en dat is de perfecte lengte voor mijn baantje.
En als klapper heb ik de set die Märklin samen met Herpa heeft uitgeven de 47706 van de drie wagons met de Zwitsere post containers erop en er zit nog een La Post vrachtwagen bij deze set is schitterend en die vond ik in een treinenwinkel in Salzburg Oostenrijk. :) :thumbup:

Kortom prachtige cadeaus die ik zal laten zien als ik thuis ben want foto's plaatsen op de iPad is niet mijn ding dus liever thuis op de laptop die wel een revisie beurt nodig heb als ik thuis ben want mijn kleinzoon doet er de hele tijd spelletjes mee. :P :D

Nogmaals iedereen bedankt voor de felicitaties ik waardeer het heel erg en nu ga ik naar de Duitse Alpenstraat toe om te genieten van het heerlijke uitzicht.

Groet Michel
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.

Jij bent goed in de wagens gezet, Mies  :P
Heb je vast en zeker verdiend  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
 @citaat @citaat na alle berichten via Whatsapp zal je smartphone ook wel aan revisie toe zijn  :P
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
 @citaat heeft ie een aparte iphone voor  :D
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Mooie aanwinsten heb je gekregen  :thumbup:
Heel veel plezier op je vakantie  :)
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Citaat van: Tony op maandag 24 juni 2019, 10:09:30
Jij bent goed in de wagens gezet, Mies  :P
Heb je vast en zeker verdiend  :thumbup:
Grtz Tony

Het rijdende Zwitsers materiaal is weer flink uitgebreid Tony en daar ben ik zeer blij mee. :P
Volgens mijn vrouw heb ik het zeker verdiend. :)

Citaat van: brund55 op maandag 24 juni 2019, 11:28:25
@citaat @citaat na alle berichten via Whatsapp zal je smartphone ook wel aan revisie toe zijn  :P

Gelukkig is mijn Nokia 8 smartphone wel wat gewend Dick. :D
Die is de hele dag bezig met ontvangen en verzenden van berichtjes.  ;)

Citaat van: Tony op maandag 24 juni 2019, 11:49:21
@citaat heeft ie een aparte iphone voor  :D

Vroeger had ik wel twee mobile telefoons nu tegenwoordig doe ik het er met één en dat bevalt mij prima. :)

Citaat van: Barry1972 op maandag 24 juni 2019, 16:35:44
Mooie aanwinsten heb je gekregen  :thumbup:
Heel veel plezier op je vakantie  :)

Ze zijn zeker heel mooi Barry. :) :thumbup:
Dank je wel hier zijn we nog een paar dagen en dan gaan we richting Moezel om daar de vakantie af te sluiten en gaan we zondag heerlijk met de kinderen en kleinzoon bbqen en brengen we daarna mijn dochter en kleinzoon weer naar huis waar we gelijk de gerenoveerde badkamer en toilet gaan bewonderen.

Groet Michel
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Je hebt er weer prachtige spullen bij Michel.
En het leukste is dat er een extra waarde bij komt omdat je het allemaal koppelt aan een vakantie en zelf in een winkel in
het buitenland koopt en je vrouw en je vader.
Dat maakt het allemaal nog veel leuker.
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Als je weer thuis bent, kun je misschien (tijd en zin) een mooie (baan-totaal) film van maken, Mies  :P

Maar eerst lekker vakantie vieren  :thumbup:
Hebben jullie ook verdiend !

Grtz Tony