Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
 @citaat
Inderdaad, daarom beide nummers maar genoteerd :D
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Citaat van: peterke33 op maandag 13 mei 2019, 08:20:48
Michel
Ik heb het gevolgd, en moet zeggen dat de verlichting meer dan geslaagd is.
Als je nog met meer verlichting gaat werken, dan word het heel erg mooi

Dank je voor je compliment dat je de verlichting geslaagd vindt. :) :thumbup:
De led verlichting bij jouw opstelsporen waar ik van je toen de nummers kreeg staan hoog op de verlanglijst om geplaatst te worden in het rangeerterrein bij de locloodsen.
Ik schreef toch ik haal veel inspiratie uit je mooi baan. :) :thumbup:

Citaat van: frenkievee op maandag 13 mei 2019, 08:30:44
Hoi Michel,
Lekker bezig geweest zie ik! Is mooi geworden allemaal.
Vraagje: ik ben voor het museumdeel van mijn (toekomstige) baan nog op zoek naar een klein stoomlok-loodsje. En deze ziet er erg leuk uit (hopelijk ook Nederlands genoeg ;-)). Van welk merk is dit loodsje?

Dank je Frank. :) :thumbup:
Ik doe mijn best om het zo mooi uit te laten zien althans ik probeer het zo te maken hoe ik het in gedachten heb. :P
Deze leuke kleine locloods zal zeker leuk staan op je toekomstige baan en als het niet Nederlands is so what. :P

Citaat van: brund55 op maandag 13 mei 2019, 08:41:48
Hoi Frank,
De loods lijkt op Kibri, nr 39436
https://viessmann-modell.com/sortiment/spur-h0/gebaeude/bahn/426/h0-lokschuppen-eschbronn-einstaendig
Michel, sorry voor de inbraak in jouw topic.
Edit: tekst aangepast nav bericht van Michel
Bedankt voor je snelle reactie naar Frank toe wat betreft de locloods. :) :thumbup: :thumbup:
En nogmaals jij mag altijd inbreken hoor in mijn topic geen enkel probleem. ;) :)


@Frank en Dick,
Altijd handig om twee nummers te hebben dan heb je wat te kiezen voor op je toekomstige baan ook de locloods van de link van Dick is erg leuk zeker als er licht in het uitbouwtje gemaakt is. :)
Succes met je keuze maken Frank. ;)

Groet Michel

Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Mooie loodsen! Ziet er strak uit zo. Ik vind de verlichting wel erg fel maar misschien komt dat door de foto. Het is wel mooi om de loods binnen goed te verlichten maar altijd even zoeken hoe dat staat in verhouding met de rest van de verlichting. Maar met een gelijkrichter , een DC DC converter en allerlei andere moeilijke woorden komt dat vast wel goed.
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
 @citaat
Henk,
De loodsen zien er stukken beter uit nu er verlichting in zit en met de felheid valt het wel mee denk dat het door de foto komt.
Wel is de loods bij de rolbrug iets feller maar dat komt door de led verlichting de andere zijn met warm wit gemaakt en deze is gewoon wit dus wat feller maar om vanuit mijn stoel kan ik prachtig de locloods in kijken en daarom mag die van mij best wat feller zijn.
Bedankt weer voor de moeilijke woorden ik ga volgende week naar de stamtafelbijeenkomst in de rijp en daar zal ik eens met Erwin (ikke650) gaan praten over de moeilijke termen. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Michel,

mooi zo met de verlichting in de lokloods,
en ja op de foto lijkt de verlichting dikwijls ook veel sterker als in werkelijkheid
ik heb nu op mijn voetgangersbrug ook de verlichting ingebouwd, en ga deze straks met een spanningsregelaar dimmen, al zal dat nog wel even gaan duren vooraleer ik zover ben, want dat elektronicagedoe daar ben ik niet zo in thuis

verder ziet het er weer heel mooi uit
grts Freddy
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Freddy,

Bedankt voor je compliment dat je het er leuk uit vindt zien. :) :thumbup:
In de laatste locloods brandt het inderdaad wat feller want daar heb ik andere led verlichting in gedaan maar dat mag de pret niet drukken persoonlijk houd ik wel van wat feller licht in de locloodsen en gebouwen.
Ik had je prachtige voetgangersbrug al bewonderd in je topic persoonlijk let wel persoonlijk vindt ik je lichtsterkte niet verkeerd zelf heel mooi hoe feller hoe mooier. ;)

Je vorderingen en dan met name het aanbrengen van de spanningsregelaar hou ik in de gaten wie weet steek ik er iets van op want net als jij ben ik op het gebied van elektronica een leek. ;)
Aankomende dinsdag krijg ik al wat advies van Erwin (ikke650) als ik met wat Almeerse stamtafelleden naar de stamtafelbijeenkomst van Noord-Holland in de Rijp ga heb er nu al zin in.

Freddy succes met je prachtige baan en ja ik hou de vorderingen van arcade muren tot voetgangersbrug en de rest wat nog moet komen/gebouwd worden in de gaten. :)

Groet Michel
Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Gisteravond kreeg ik van een forumlid een cadeautje maar mocht ik thuis pas uitpakken dus eenmaal thuis aangekomen rukte ik het verpakkingspapier eraf en daar zag ik een prachtige Märklin magazin wagon van het jaar 1998 (46902) te voorschijn komen. :P
Wat een schitterende wagon die ik nog niet in mijn verzameling Märklin magazin wagons had dus de gever heeft zijn huiswerk goed gedaan. :)
De fraaie wagon die is uitgerust met hout snippers natuurlijk bedoelt om de magazin boekjes van te maken is ondertussen al in de aardige lange rij met ander magazin wagons geplaatst en rijd nu vrolijk rond door Michelstadt heen.
Voor de blauwe sleep wagons rijd een blauwe Br 184 mede omdat ik de kleuren blauw mooi bij elkaar vindt passen.
Wie weet komt ooit de blauwe Märklin magazin Br 103 ervoor te rijden maar in de tussentijd mag de Br 184 de eer hebben om deze prachtige sleep voor te rijden.

En vanochtend heb ik eindelijk een filmpje gemaakt van de sleep die nu door Michelstadt heen rijd. :P

Groet Michel



 
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
-Michel,
Wat een prachtige wagon; uit 1998! Tsjonge, deze kwam als geroepen, om een aansluiting bij jouw 'sleep' te gaan maken. Mooi, hoor!
Alleen blijkt er een foutje te zijn gemaakt! Jouw 'filmpje' is niet gelukt en ook daarom niet zichtbaar!
Ik weet heel zeker, dat het euvel ontdekt wordt en jij weer een nieuw exemplaar ervoor in de plaats gaat zetten.
Bedoeling is goed geweest en wat een mooi gebaar van jouw vriend! Hij heeft zeker goed jouw topic in de gaten gehouden. Die 'mensen' moeten in 'ere' gehouden worden. Dat zijn pas vrienden!

Oh, misschien ben ik veel te vroeg met mijn opmerkingen omtrent het filmpje! Jouw intentie was goed bedoeld!

Suk6 en met zo'n uitbreiding wordt "Michelstadt" telkens een beetje 'voller'!  :thumbup:
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Michel,

Nu is het prima en ga ik genieten van het filmpje!

Excuus, maar in het vervolg wacht ik eerst maar af!  :-(  8o
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
 B) Roses are red, violets are blue, maar ook jouw mooie karretjes zijn blue, ik wens je er veel plezier mee toe. O:-D
Jij hebt toch maar weer een mooie cadeautje gekregen. :thumbup:
Leuk filmpie, geeft een mooi kijkje van de baan.

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Hoi Michel,

Een aardige sleep met MM-wagons heb je ondertussen.
Zelf heb ik de hele serie compleet.
Eigenlijk hoort hier de Br103 (37578) in blauwe kleurstelling voor ;)
Maar deze blauwe loc kan ook prima.

Groeten,
Ton.
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Het verzamelspul komt vanzelf naar je toe, Mies  :D

Flinke sleep al  :thumbup: en gewoon ervoor hangen wat je leuk vindt !
Volgende film mag je gerust ook totaalshots tussen gooien, ben ik wel benieuwd naar  O:-D

Grtz Tony
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Mooie sleep en zeer afwisselend !  :thumbup:
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Michel

Zeer schoon hoor die sleep  :P
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Kijk dat zijn de betere vrienden, daar moet je zuinig op zijn :). Mooi wagonnetje gescoord op deze manier. Ondertussen heb je dus ook een lange blauwe sleep op je baan rijden; het is een mooi afwisselend geheel geworden.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Geen blauw op straat, maar blauw op de baan. Staat wel mooier. Al een mooie sleep.
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Gefeliciteerd Michel,

Prachtige sleep om te zien, alleen lijkt het alsof er niets meer achter past op het spoor.  Dat word een nieuwe baan bij de volgende wagon.  :D

Grz, Tim
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Hallo Michel,

Gefeliciteerd met de uitbreiding van je verzameling.
Mooi gezicht de wagons te zien rijden achter deze blauwe lok.
Geniet ervan.
Groet,
Erik
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Mooi blauw is niet lelijk, Michel!  :thumbup:
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Mooie sleep, Michel!

Het is vaak feest bij jou, het is je gegund!

Groeten,
Roel
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Bedankt voor het filmpje Michel.
Jij hebt een mooie baan en een prachtige sleep.
Nou is blauw mijn lievelingskleur dus dat helpt ook mee.
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Citaat van: GWS op dinsdag 21 mei 2019, 13:28:33
-Michel,
Wat een prachtige wagon; uit 1998! Tsjonge, deze kwam als geroepen, om een aansluiting bij jouw 'sleep' te gaan maken. Mooi, hoor!
Alleen blijkt er een foutje te zijn gemaakt! Jouw 'filmpje' is niet gelukt en ook daarom niet zichtbaar!
Ik weet heel zeker, dat het euvel ontdekt wordt en jij weer een nieuw exemplaar ervoor in de plaats gaat zetten.
Bedoeling is goed geweest en wat een mooi gebaar van jouw vriend! Hij heeft zeker goed jouw topic in de gaten gehouden. Die 'mensen' moeten in 'ere' gehouden worden. Dat zijn pas vrienden!
Oh, misschien ben ik veel te vroeg met mijn opmerkingen omtrent het filmpje! Jouw intentie was goed bedoeld!
Suk6 en met zo'n uitbreiding wordt "Michelstadt" telkens een beetje 'voller'!  :thumbup:

Gerard, het is zeker een prachtige wagon die van 1998 en hij past mooi in de sleep met de andere magazin wagons. :)
Maar het klopt dat je het filmpje niet kon bekijken dat zag ik namelijk ook was een tijdje geleden dat ik een filmpje gepost heb op YouTube dus ik moest wat instellingen aanpassen. :P
Ja langzaam wordt het drukker op het spoor van Michelstadt gelukkig heb ik nog wat opstelsporen over waar het toekomstige materiaal kan staan. :D
Nu wachten op de volgende bestelling met bovenleidingsspullen die ik hoop volgende week in huis te krijgen.

Citaat van: GWS op dinsdag 21 mei 2019, 13:29:59
Michel,
Nu is het prima en ga ik genieten van het filmpje!
Excuus, maar in het vervolg wacht ik eerst maar af!  :-(  8o

Excuses zijn niet nodig hoor hopelijk komt de volgende film meteen goed in het bericht nu ik de instellingen heb aangepast.

Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 21 mei 2019, 13:41:26
B) Roses are red, violets are blue, maar ook jouw mooie karretjes zijn blue, ik wens je er veel plezier mee toe. O:-D
Jij hebt toch maar weer een mooie cadeautje gekregen. :thumbup:
Leuk filmpie, geeft een mooi kijkje van de baan.
Dirk-Jan

Dank je wel Dirk-Jan komt helemaal goed met het plezier als ik naar deze prachtige blauwe sleep kijk wanneer hij langs komt rijden. :P
Het is zeker een mooi cadeautje waar ik heel heel blij mee ben. :P
Zal bij het maken van de volgende film wat meer van de baan laten zien en dan met name van het rangeerterrein.

Citaat van: Yeoman op dinsdag 21 mei 2019, 13:49:50
Hoi Michel,
Een aardige sleep met MM-wagons heb je ondertussen.
Zelf heb ik de hele serie compleet.
Eigenlijk hoort hier de Br103 (37578) in blauwe kleurstelling voor ;)
Maar deze blauwe loc kan ook prima.
Groeten,
Ton.

Het begint nu wat te worden Ton de sleep met deze prachtige Märklin magazin wagons de volgende is al besteld van het jaar 2019 hij kan mij niet snel genoeg komen. :)
Wauw helemaal compleet dan moet ik nog eventjes door sparen / verzamelen  :P staan ze bij jouw op de baan of heb je ze in een vitrine staan wat ik later wel wil doen als ik ze allemaal verzameld heb.
Die mooie blauwe Br103 staat op de verlanglijst dus wie weet komt hij hier ook eens binnenrijden maar die vindt ik dan wel weer zonde om in de vitrine te zetten dus die mag op de baan blijven rijden in zijn eentje niks geen wagons erachter. :P
Voorlopig is deze Br 184 een mooi alternatief voor de magazin wagons sleep. ;)

Citaat van: Tony op dinsdag 21 mei 2019, 14:46:05
Het verzamelspul komt vanzelf naar je toe, Mies  :D
Flinke sleep al  :thumbup: en gewoon ervoor hangen wat je leuk vindt !
Volgende film mag je gerust ook totaalshots tussen gooien, ben ik wel benieuwd naar  O:-D
Grtz Tony
Jawel Tony en daarom ben ik er nog blijer mee zeker nu het een gegeven wagon is. :)
Dit is nu de grootste sleep die door Michelstadt over het spoor rijd groter moet hij en mag hij niet worden want dan gaat hij wissels bezet houden en dan stagneert het treinenverkeer in Michelstadt en dan gaan de preisertjes klagen en dat willen we natuurlijk niet. ;)
Ik zal de volgende wat meer van de baan filmen of fotograferen van de rest van de baan.

Citaat van: Wim op dinsdag 21 mei 2019, 15:07:04
Mooie sleep en zeer afwisselend !  :thumbup:

Het is zeker een mooie afwisselde sleep Wim die het bekijken meer dan waard is. :) :thumbup:

Citaat van: peterke33 op dinsdag 21 mei 2019, 16:12:10
Michel
Zeer schoon hoor die sleep  :P

Dank je wel Peter. :) :thumbup:
Ik ben der zeer blij of zoals jullie het zo mooi verwoorden fier op. :P

Citaat van: Wico op dinsdag 21 mei 2019, 17:38:12
Kijk dat zijn de betere vrienden, daar moet je zuinig op zijn :). Mooi wagonnetje gescoord op deze manier. Ondertussen heb je dus ook een lange blauwe sleep op je baan rijden; het is een mooi afwisselend geheel geworden.
Groeten,
Wico

Daar ben ik heel zuinig op Wico. :)
Ja dat blauw staat niet verkeerd zo heb ik meerdere slepen in leuke kleurtjes rijden groen geel straks komt er ook een oranje sleep ja kleurtjes genoeg die voor afleiding zorgen tijdens het rijden. :)

Citaat van: Schienenbus2012 op dinsdag 21 mei 2019, 18:44:53
Geen blauw op straat, maar blauw op de baan. Staat wel mooier. Al een mooie sleep.
Klopt Kees weinig blauw door de straten van Michelstadt maar wel veel blauw op het spoor. :P
Het is zeker een mooie sleep die over de baan heen rijd. :)

Citaat van: Timdh op dinsdag 21 mei 2019, 19:37:33
Gefeliciteerd Michel,
Prachtige sleep om te zien, alleen lijkt het alsof er niets meer achter past op het spoor.  Dat word een nieuwe baan bij de volgende wagon.  :D
Grz, Tim

Dank voor je felicitatie Tim. :) :thumbup:
Deze prachtige sleep is aan zijn tops wat betreft lengte in het langste blok in het stationsspoor dus bij een volgende Märklin magazin wagon gaat de laatste wagon (2018) het begin worden van een nieuwe sleep.
Een nieuwe baan komt er voorlopig (nog) niet want deze rijd nu perfect en geniet ik er iedere dag van nee er komt pas een andere baan als we gaan verhuizen.

Citaat van: erik01 op dinsdag 21 mei 2019, 21:30:12
Hallo Michel,
Gefeliciteerd met de uitbreiding van je verzameling.
Mooi gezicht de wagons te zien rijden achter deze blauwe lok.
Geniet ervan.
Groet,
Erik

Ook jij bedankt voor je felicitatie Erik. :) :thumbup:
Het is zeker een mooi gezicht als deze fraaie blauwe sleep langskomt rijden op de bovenbaan. :P
Geniet doe ik er zeker van ga straks weer even naar boven en dan begint het genieten weer. :)

Citaat van: Hanzi op dinsdag 21 mei 2019, 21:51:19
Mooi blauw is niet lelijk, Michel!  :thumbup:

Jij snapt hem Hans. ;) :P :thumbup:

Citaat van: RoelMarklin op dinsdag 21 mei 2019, 22:04:29
Mooie sleep, Michel!
Het is vaak feest bij jou, het is je gegund!
Groeten,
Roel
Dank je wel Roel. :) :thumbup:
Ik probeer er wel een feest van te maken als er iets binnen komt rijden. :P
Dank je wel dat je het mij gunt Roel dat wordt heel erg gewaardeerd heel erg zelfs. :) :thumbup:

Citaat van: Württembergse K op woensdag 22 mei 2019, 07:13:59
Bedankt voor het filmpje Michel.
Jij hebt een mooie baan en een prachtige sleep.
Nou is blauw mijn lievelingskleur dus dat helpt ook mee.

Graag gedaan DirkJan werd weer eens tijd om een filmpje te maken steeds weinig tot geen tijd door het werk nu eventjes wat tijd gevonden dus hub camera gepakt en filmen maar. ;)
Bedankt voor je compliment voor de baan en sleep. :oops:
Val jij lekker met je neus in de boter met deze fraaie blauwe Märklin magazin wagons. :P :D

Groet Michel
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Mis je deze nou nog???
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Nee Hans deze prachtige wagon heb ik nog niet in mijn bezit.

Groet Michel
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Ik heb m zelf ook pas sinds kort (MP ? 10,--) en ben er -helaas voor jou- nog niet op uitgekeken. Hij rijdt té mooi achter z'n witte broertje ;).
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Mooie sleep Michel  :thumbup:

En Hans maak Michel niet zo hebberig haha
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Citaat van: Hanzi op woensdag 22 mei 2019, 22:47:25
Ik heb m zelf ook pas sinds kort (MP ? 10,--) en ben er -helaas voor jou- nog niet op uitgekeken. Hij rijdt té mooi achter z'n witte broertje ;).

Dat is zeker een leuke combinatie Hans zo achter zijn witte broertje. :thumbup:
Ik koop eerlijk gezegd bijna nooit wat op marktplaats maar ik zal één dezer dagen een blik werpen daar.
En ja ik zou er ook niet op uitgekeken raken. :P

Citaat van: Barry1972 op donderdag 23 mei 2019, 00:00:09
Mooie sleep Michel  :thumbup:
En Hans maak Michel niet zo hebberig haha

Dank je wel Barry. :) :thumbup:
En zou hans dat doen nee toch. ;) :D

Groet Michel
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
 @citaat @citaat Zodra Hans een stel fraaie grijze oldskool-oliekarren heeft gescoord, raakt hij vanzelf uitgekeken op die blauwe en witte, Mies .
Dan stuurt hij ze je vanzelf wel op  :D
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
@citaat Van die "fraaie grijze oldskool-oliekarren" heb ik er een ook een paar hoor:
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
En die combineren ook weer prima met die witte en die blauwe:
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Zelfs de foto's zijn van oldskoolkwaliteit zie ik nu, alsof ze rechtstreeks uit de Kodak Agfa rits-rats-klik (wie kent ze nog) komen!
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Citaat van: Tony op donderdag 23 mei 2019, 09:53:03
@citaat @citaat Zodra Hans een stel fraaie grijze oldskool-oliekarren heeft gescoord, raakt hij vanzelf uitgekeken op die blauwe en witte, Mies .
Dan stuurt hij ze je vanzelf wel op  :D

Dat zou heel mooi zijn Tony dan neem ik de verzendkosten wel voor mijn rekening nee ik haal ze gewoon op deze fraaie schoonheden kan ik onderweg lekker genieten als zij naast mij op de passagiersstoel staan. :P :D

Citaat van: Hanzi op donderdag 23 mei 2019, 22:19:13
Zelfs de foto's zijn van oldskoolkwaliteit zie ik nu, alsof ze rechtstreeks uit de Kodak Agfa rits-rats-klik (wie kent ze nog) komen!

Je foto's zijn prachtige Hans net wat je schreef oldskoolkwaliteit wat weer een heerlijk sfeerbeeld geeft van je mooie oldskoolbaan. :P :favorite:
En ik hoor wel wanneer ik ze op kan halen. ;) :D

Groet Michel

Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
 @citaat @citaat Over de combinatie denkt de WOSA toch heel anders, Hans  B)
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
@citaat Ik ben niet bang voor Horst de WOSA-inspektør die nog steeds over m'n baan zwerft. Hij is zichzelf voorlopig aan het om- & bijscholen, want zoals bekend had hij een verkeerde versie van de WOSA-reglementen waardoor hij zich bij jou zo misdroeg. Ben wel benieuwd wanneer hij eindelijk die hutkoffer met documenten heeft doorgespit...
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
 @citaat Je hoeft ook niet bang te zijn, Hans. Maar het kost je wel punten  O:-D
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
@citaat lekker belangrijk, tegen de punten die jij verdient kan ik toch nooit op :?.
Zo, en nu is het klaar met het bevuilen van Mies' topic. Ik zou wel eens een mooi overzichtsfilmpje van zijn gehele baan lusten ;)!
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
 @citaat en anders ik wel  :P
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Citaat van: Tony op vrijdag 24 mei 2019, 09:07:14
@citaat @citaat Over de combinatie denkt de WOSA toch heel anders, Hans  B)

Ik vindt het een prachtige combinatie en mocht Hans er geen punten door krijgen dan krijgt Hans van mij douze points of te wel 12 punten. ;) :P

Citaat van: Hanzi op vrijdag 24 mei 2019, 19:15:49
@citaat Ik ben niet bang voor Horst de WOSA-inspektør die nog steeds over m'n baan zwerft. Hij is zichzelf voorlopig aan het om- & bijscholen, want zoals bekend had hij een verkeerde versie van de WOSA-reglementen waardoor hij zich bij jou zo misdroeg. Ben wel benieuwd wanneer hij eindelijk die hutkoffer met documenten heeft doorgespit...

Ik denk dat Horst nog steeds in dat gezellige huisjes zit met de dames van plezier. :D

Citaat van: Tony op vrijdag 24 mei 2019, 19:56:35
@citaat Je hoeft ook niet bang te zijn, Hans. Maar het kost je wel punten  O:-D

Denk niet dat Hans bang is en met die punten komt het wel goed als Horst klaar is met het doorgelezen van de juiste documenten. ;)

Citaat van: Hanzi op vrijdag 24 mei 2019, 22:42:42
@citaat lekker belangrijk, tegen de punten die jij verdient kan ik toch nooit op :?.
Zo, en nu is het klaar met het bevuilen van Mies' topic. Ik zou wel eens een mooi overzichtsfilmpje van zijn gehele baan lusten ;)!

Één troost Hans ik kan er zeker niet tegenop met mijn veels te moderne spullen. :D
Ach dat bevuilen valt wel mee hoor en ik zal mijn best doen om eens een overzicht filmpje te maken maar een boterham is lekkerder in mijn ogen. ;)

Citaat van: Tony op zaterdag 25 mei 2019, 00:56:10
@citaat en anders ik wel  :P

Een boterham of een filmpje ? :D

Groet Michel
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } Märklin magzin wagon nr 14 is gearriveerd.
Hey Michel,

even weer je draadje bij gelezen,
mooi filmpje van je MM- wagons
ik ben het ook eens met Hanzi, een totaal overzichtsfilmpje dat zou ik ook wel lusten, dus kom maar
op met die beelden

grts Freddy
Michelstadt } er zijn weer wat bovenleiding spullen binnengekomen.
 @citaat

Freddy,
Leuk dat je weer bij gelezen bent maar nog leuker is dat je het een mooi filmpje vond ondanks dat ik geen Stephen Spielberg ben met opnames maken. :P
Helaas moet niet alleen de camera opladen maar ikzelf ook om het te doen want als de treinen beginnen te rijden dan droom ik helemaal weg in de baan :) maar ik zal mij best doen deze week om een overzicht film(je) en wat foto's te maken.

Verder is er vrijdag weer een bestelling binnen gekomen vanuit Duitsland met bovenleiding spullen voor het stations gedeelte dat nu langzaam in huis komt druppelen heb nu 4 dwarsverbinding voor 4 sporen en moet er 7 hebben dus ik ben al over de helft.
Hopelijk gaat er begin juni weer een bestelling de deur uit met weer wat andere spullen wat ik ook nog nodig heb voor het stations gedeelte zoals Viessmann lampjes voor in de masten en Viessman lange giek/arm voor aan de buitenkant van de masten voor het buitenste spoor bij het station en Märklin rijdraden van 36 cm nog een stuk of 35 maar het eind is dan inzicht na de volgende bestelling. :P
 
Groet Michel
Re: Michelstadt } er zijn weer wat bovenleiding spullen binnengekomen.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } er zijn weer wat bovenleiding spullen binnengekomen.
-Michel,
Op deze wijze komt er telkens weer 'iets' van de bovenleiding bij jouw adres binnen! Mooi, hoor! En dan staat er weer een bestelling klaar? Juni? Het houdt echt niet op! Leuk, Michel, elke maand weer 'iets'! Conclusie: elke maand weer 'iets' aan de baan werken in plaats van - zoals jij het verwoord - "wegdromen"!
En dan nog "opdrachten", welke binnenkomen, om te gaan filmen! Tsjonge, jij hebt er maar druk mee!

Denk wel aan de 'innerlijke rust', want die is heel erg belangrijk! Ja, ja, "Rust", "Beperkingen" en dan nog "Treinen"! Allemaal heel complex! Nou, sterkte ermee!
We gaan het wel 'zien'! ;)
Re: Michelstadt } er zijn weer wat bovenleiding spullen binnengekomen.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } er zijn weer wat bovenleiding spullen binnengekomen.
Michel,

dat gaat zeer mooi worden als je er de bovenleidingen eens hebt geplaatst, zelf ga ik ook een gedeelte van de baan voorzien van bovenleiding, zeg maar een bepaald traject voor de elektrische treinen, al weet ik nog niet welk merk ik hiervoor ga gebruiken, ik heb ooit eens een startset van sommerfeldt gekocht, deze moet je helemaal zelf nog plooien ( bovendraad )
moet mij daar eens aanzetten  en kijken of dat wel iets haalbaars gaat zijn voor mij, zullen wel beterkoop zijn maar weegt dat op tegen het werk eraan? ik weet het niet
als ik het zo zie zijn die van M* kant en klaar?

ik kijk er al naar uit

grts Freddy

Re: Michelstadt } er zijn weer wat bovenleiding spullen binnengekomen.
mooi spul jammer dat er wel een prijskaartje aan hangt. Geen wonder dat het zo lang duurt.
Re: Michelstadt } er zijn weer wat bovenleiding spullen binnengekomen.
Mooie spulletjes weer Michel.
Misschien moet ik ook maar een e-loc erbij nemen.
Dromen dromen dromen....
Re: Michelstadt } er zijn weer wat bovenleiding spullen binnengekomen.
Michel,

Die nieuwe bovenleiding ziet er toch gelikt uit.
Een stukbeter dan de oude versie.

Henk
Re: Michelstadt } er zijn weer wat bovenleiding spullen binnengekomen.
Citaat van: GWS op zondag 26 mei 2019, 09:05:38
-Michel,
Op deze wijze komt er telkens weer 'iets' van de bovenleiding bij jouw adres binnen! Mooi, hoor! En dan staat er weer een bestelling klaar? Juni? Het houdt echt niet op! Leuk, Michel, elke maand weer 'iets'! Conclusie: elke maand weer 'iets' aan de baan werken in plaats van - zoals jij het verwoord - "wegdromen"!
En dan nog "opdrachten", welke binnenkomen, om te gaan filmen! Tsjonge, jij hebt er maar druk mee!
Denk wel aan de 'innerlijke rust', want die is heel erg belangrijk! Ja, ja, "Rust", "Beperkingen" en dan nog "Treinen"! Allemaal heel complex! Nou, sterkte ermee!
We gaan het wel 'zien'! ;)

Zolang ik nog bovenleidingspullen moet hebben houdt het niet op Gerard want een halve baan met masten is ook geen gezicht toch. ;)
Na de volgende zending die binnen komt gaan mijn goede vriend Jeffrey en ik alvast beginnen met het neerzetten in het station met wat ik dan in huis heb zal een fraai gezicht zijn als de eerste overbruggingsmasten in het station staan ik kijk er nu al naar uit. :)
Zodra ik op zolder zit komt het wel goed met innerlijke rust hoor Gerard lekker genieten van de langsrijdende treinen daar kan niks tegenop. :P

Citaat van: Kelderspoorder op zondag 26 mei 2019, 09:54:24
Michel,

dat gaat zeer mooi worden als je er de bovenleidingen eens hebt geplaatst, zelf ga ik ook een gedeelte van de baan voorzien van bovenleiding, zeg maar een bepaald traject voor de elektrische treinen, al weet ik nog niet welk merk ik hiervoor ga gebruiken, ik heb ooit eens een startset van sommerfeldt gekocht, deze moet je helemaal zelf nog plooien ( bovendraad )
moet mij daar eens aanzetten  en kijken of dat wel iets haalbaars gaat zijn voor mij, zullen wel beterkoop zijn maar weegt dat op tegen het werk eraan? ik weet het niet
als ik het zo zie zijn die van M* kant en klaar?
ik kijk er al naar uit
grts Freddy

Ik zat al een tijdje te twijfelen of ik met bovenleiding zou gaan rijden in Michelstadt 2.0 maar toen ik in een topic van Ivan zijn bovenleidingen zag staan op zijn kale baan was ik verkocht zoveel mooier is een baan als je met e-locs rijd en daar heb ik er een aantal van. ;)
Heb toen ook bij Sommerfeldt gekeken maar mijn soldaar waardigheden zijn net niet zo mooi om aan het mooie spul van Sommerfeldt te gaan beginnen.
De masten van Märklin zijn inderdaad kant en klaar neerzetten rijdraad eraan en klaar.
Succes als je aan jouw bovenleidingen gaat beginnen één ding is zeker het zal mooi bij je baan staan en geeft net dat beetje extra. :P :thumbup:

Citaat van: Hitmaan op zondag 26 mei 2019, 10:41:10
mooi spul jammer dat er wel een prijskaartje aan hangt. Geen wonder dat het zo lang duurt.

Het is zeker mooi spul Tony en inderdaad niet erg goedkoop maar het geeft wel iets extra's aan een baan.
Ik kan met een paar muisklikken alles binnen een paar dagen in huis hebben maar dan is de lol van het verzamelen en het uitkijken naar een pakket dat afgeleverd wordt gauw weg en dan is voor mij het plezier van een hobby weg want de voorpret hoort ook bij de hobby het uitkijken naar iets zeg maar. :)

Citaat van: Württembergse K op zondag 26 mei 2019, 12:27:20
Mooie spulletjes weer Michel.
Misschien moet ik ook maar een e-loc erbij nemen.
Dromen dromen dromen....

Dat zijn het zeker DirkJan mooie spulletjes. :P :thumbup:
Zou je kunnen doen een e-loc kopen is een overweging die je zelf moet maken ik heb er meerdere rijden en ik lijkt mij een prachtig gezicht om ze straks te zien langsrijden met de pantograaf tegen de rijdraad aan.
Ja dromen zijn mooi heel mooi maar als ze uitkomen ook heel duur soms. ;)

Citaat van: Trainhenk op zondag 26 mei 2019, 21:58:25
Michel,
Die nieuwe bovenleiding ziet er toch gelikt uit.
Een stukbeter dan de oude versie.
Henk

Deze nieuwere versie zien er zeker gelikt uit zoals jij het noemt. :)
De oudere versie daar was ook niks mis mee maar deze vond ik net iets mooier en strakker en ik kan de spullen van Viessmann combineren met deze versie van Märklin. :)

Groet Michel
Re: Michelstadt } er zijn weer wat bovenleiding spullen binnengekomen.
Michel

Mooie aankopen, en ja toen je hier was vertelde je me al dat je ook bovenleiding wilde hebben.
Ik vind het iets te duur die nieuwe OK maakt iedereen voor zich uit had van de oude al een grote party liggen dus dan maar verder gaan.
Re: Michelstadt } er zijn weer wat bovenleiding spullen binnengekomen.
mooie spullen het bovenleidingsspul van Marklin. Ik gebruik het thuis ook, werkt echt super
Re: Michelstadt } er zijn weer wat bovenleiding spullen binnengekomen.
Citaat van: peterke33 op dinsdag 28 mei 2019, 11:27:25
Michel
Mooie aankopen, en ja toen je hier was vertelde je me al dat je ook bovenleiding wilde hebben.
Ik vind het iets te duur die nieuwe OK maakt iedereen voor zich uit had van de oude al een grote party liggen dus dan maar verder gaan.

Het zijn zeker mooie aankopen die de baan optilt naar een hoger level wat betreft het rijden met e-locs.
Het is zeker niet goedkoop en als ik een grote partij net als jij toen van het oudere bovenleiding spullen had leggen dan was ik daar mee doorgegaan maar omdat ik op 0 moest beginnen dan maar meteen voor de nieuwere versie is iets duurder maar in mijn ogen ook mooier.
En als het goed is doe ik er heel lang mee misschien ook wel op de ooit te bouwen volgende baan en als je het uitsmeert over de jaren heen dan valt het bedrag nog mee dan. ;)

Citaat van: Dickie op dinsdag 28 mei 2019, 12:10:12
mooie spullen het bovenleidingsspul van Marklin. Ik gebruik het thuis ook, werkt echt super

Dat het mooi spul is Dick is zeker ziet er strak en goed uit en het werkt zeker super en is makkelijk in elkaar te zetten en behoorlijk stoot vast kom nog wel eens met mijn hand er tegen als ik de baan verlichting aan wilt doen en dat terwijl ik weet dat er wat masten en rijdaden voor staan. ;)
Verder kan ik niet wachten totdat de locs met de pantografen tegen de rijdraad aan rijden.
Het rangeergedeelte doe ik later op mijn gemak eerst het rijdende gedeelte wat wordt aangestuurd door koploper.

Groet Michel
Re: Michelstadt } er zijn weer wat bovenleiding spullen binnengekomen.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } er zijn weer wat bovenleiding spullen binnengekomen.
Was niet op de hoogte van de nieuwe rijdraad van marklin, dus bedankt voor het delen, ga deze eens bekijken voor ik alles volgooi met ballast..