Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
Hoi Michel,

Zijn we allebei geslaagd na ons bezoek aan Houten :thumbup:. Ik vond het ook erg druk. Wat Gerard al zei, veel oude mensen dus ze moeten maar een bovenleeftijd in gaan stellen of een speciale seniorendag >:-D. Nee gekheid natuurlijk, al lopen er veel grijze koppen (inclusief mezelf) de hobby leeft wel en dat betekent dat de fabrikanten blijven investeren. Dus komen er weer nieuwe  modellen die op ons verlanglijstje kunnen komen te staan :D. Wagon en locloods passen helemaal in jouw straatje, veel plezier er mee!

Groeten,
Wico   
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
Mooie aanwinsten allemaal weer, Michel. Veel plezier ervan!
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
 B) Weer een mooie Magazine wagon erbij. :thumbup:
De 2 ladingen van de pallets zijn vers gedrukte exemplaren van het Magazine, dus al je Preisers hebben wat te lezen. :o)
En ook nog een hele mooie loods erbij, jij had weer een leuke beursdag. :)

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
Mooie wagon met bijbehorende onderdelen. Je bent voorlopig nog niet klaar in Houten. Het is altijd beter wanneer de locs droog staan bij onderhoud, ook voor preisertjes die het werk moeten doen. ARBO zal tevreden zijn met je mooie oplossing.
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
Dag Michel,

Weer een geslaagde dag gisteren in Houten!
Mooie aankopen hoor.

Henk
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
Citaat van: Tony op zondag 05 mei 2019, 09:02:40
Je Märklinsleep weer wat completer, Mies  :thumbup:
De zoektocht naar die wagens maakt de hobby extra spannend en leuk !
De Vollmerloods is het neusje van de zalm vind ik zelf (heb hem daarom ook  :D). Bij de ontbrekende "plaat" onder de ramen, zou je een reparatie-ploeg werkpreisers met bouwmaterialen en zo kunnen zetten. Vrolijkt het zaakje meteen extra op.
De palletwagens komen op jouw baan altijd van pas.
En fillumpies mogen altijd, graag zelfs  ;)
Grtz Tony

Ja Tony deze sleep is nu "vol" want met 13 wagons past hij net in het langste blok bij het station dus de volgende Märklin magazin wagon (nr 14) wordt het begin van een nieuwe sleep.
Het zoeken naar de magazin wagons is zeker leuk en hierdoor kan ik niet goed kijken naar al het andere mooie Zwitsers materiaal anders wordt de verleiding weer erg groot omdat weer mee te nemen naar huis. :P
Iemand vroeg mij al via Whattsapp welk merk deze fraaie loc loods was maar dankzij jouw weet ik nu dat het een Vollmer loc loods is. :thumbup:
Leuk idee van de reparatie ploeg ik zal een kijken welke preisertjes daar geschikt voor zijn wel heb ik al de schilders met hun trappen dus die kunnen aan de andere kant van de loods alvast beginnen met schilderen.
En ja de pompwagens komen zeker wel ergens te pas op de baan.
Ik ga mijn best doen om wat foto's en een filmpje te maken van de Märklin magazin sleep en als dat gebeurt is zal ik die meteen plaatsen.

Citaat van: brund55 op zondag 05 mei 2019, 09:06:30
Zo te zien weer een geslaagd beursbezoek, Michel.
Die Vollmerloods is blijkbaar zeer in trek, ook bij mij op de baan  te vinden.
Veel plezier met je nieuwe aanwinsten.

Het was ondanks de drukte voor mij met deze aanwinsten zeker een geslaagde beursochtend Dick. :)
Mooie locloodsen zijn altijd in trek zeker deze Vollmer loods. :P
Ik heb nu vier locloodsen staan op de baan voorlopig is het eventjes genoeg lijkt mij. :D
Dank je wel Dick gaat helemaal goed komen hoor met het plezier. :)

Citaat van: GWS op zondag 05 mei 2019, 09:13:16
-Michel,
Wat een geweldig mooi exemplaar hebt jij toch op de kop kunnen tikken. Deze "MM1997" is bijzonder mooi en kan zeker jouw allereerste MM-sleep gaan aanvullen. Ach, die 2e sleep van "MM", die komt er beslist ook. Het blijft een kwestie van heel goed 'neuzen' en vooral kijken welke handelaar er nog één of zelfs meerdere heeft staan. Tsjonge, dat jij die lokloods zag staan, is zeker een compliment waard. Nu slechts kijken waar 'die' kan komen te staan en jij bent alweer een geluksvogel! Dat wordt uiteraard vele keren in- en uitrijden. Het verhoogt beslist het rijplezier.
Ja, het was zeker in sommige paden heel erg druk en ik vraag mij af, hoe men het gaat doen in de toekomst. Ik merk nu al dat er heel wat liefhebbers op leeftijd komen en die worden ouder en wat gaat er dan plaatsvinden met die (smalle) paden. De rollator en vooral mensen met 'stokken' nemen hand over hand toe. Dus dat is voor de organisator nog een hele 'klus'!
Kortom: dat gaan we hopelijk nog meemaken. Jij bent weer een gelukkig mens met zoveel 'nieuws'!  :-)  :thumbup:

Het is zeker een prachtig exemplaar deze wagon van het jaar 1997 en hij is gisteren geplaatst tussen de wagons van 1995 en 1999.
Ik was al een tijdje op zoek naar een extra "moderne" locloods voor bij de rolbrug maar kon nooit echt er één vinden tot zaterdag dan ik liep er zo tegenaan dus hup in de Insidertas gedaan en als een kind zo blij naar huis gereden.
Gisteren eventjes wezen passen op wat spoortjes maar heb het juiste plekje nog niet gevonden mede omdat de containerterminal vlak naast de rolbrug staat eerst maar een de containerkranen weghalen en dan de locloods neerzetten anders oog het zo druk op dat stuk van de baan.
Tja wat betreft de gangpaden vanaf de kramen bij de muur tot de andere kramen van dat pad daar zit best wel wat ruimte tussen verklein die wat en je hebt op de andere paden al wat meer ruimte maar ja wie ben ik er zullen wel mensen zijn bij de Expo die daar meer verstand van hebben denk ik ( of niet). :D
Ik ben weer een zeer gelukkig mens die straks al de treinen weer lekker hun rondjes rijden ga pielen met de locloods. :P

Citaat van: erik01 op zondag 05 mei 2019, 09:19:05
Hallo Michel,
Gefeliciteerd met je aanwinsten.
Mooi om je verzameling magazinewagons te zien groeien.
Ook je loods zal vast goed bij je rolbrug staan.
Veel plezier ermee.
Groet,
Erik

Dank je wel Erik. :thumbup:
Ja het is zeker leuk om te zoeken maar ook om het aantal te zien groeien zeker nu de eerste sleep klaar is sta ik te popelen om aan de tweede sleep te gaan beginnen maar zoals altijd geduld is een schone zaak. :)
De locloods zal zeker goed gaan staan bij de rolbrug hopelijk vindt ik vandaag de juiste plek voor hem.
Met het plezier zit het wel goed Erik zeker als hij straks zijn definitieve plek heeft gevonden.

Citaat van: JoBe op zondag 05 mei 2019, 09:22:22
Mooie aanwinsten  :thumbup:

Dank je wel. :) :thumbup:

Citaat van: Wico op zondag 05 mei 2019, 10:22:34
Hoi Michel,

Zijn we allebei geslaagd na ons bezoek aan Houten :thumbup:. Ik vond het ook erg druk. Wat Gerard al zei, veel oude mensen dus ze moeten maar een bovenleeftijd in gaan stellen of een speciale seniorendag >:-D. Nee gekheid natuurlijk, al lopen er veel grijze koppen (inclusief mezelf) de hobby leeft wel en dat betekent dat de fabrikanten blijven investeren. Dus komen er weer nieuwe  modellen die op ons verlanglijstje kunnen komen te staan :D. Wagon en locloods passen helemaal in jouw straatje, veel plezier er mee!
Groeten,
Wico   

Ja jouw aanwinsten mogen er zeker ook wezen zeker de fraaie NME wagons zijn een aanwinst voor je prachtige baan in wording. :) :thumbup:
Blij dat de hobby leeft ondanks het hoge grijs gehalte. :D
Maar de paden zijn zeker iets om voor de organisatie om daar rekening mee te houden zeker nu we allemaal wat ouder worden.
Dat er veel nieuwe mooie modellen bij komen is mij bekent want dat zie ik aan mijn verlanglijst ja het woordje tje is er al vanaf gehaald. :P
De nieuwe aanwinsten passen zeker in mijn straatje sorry op mijn baan. ;)

Citaat van: Hans Biere op zondag 05 mei 2019, 10:41:22
Mooie aanwinsten allemaal weer, Michel. Veel plezier ervan!

Dank je wel Hans. :) :thumbup:
Met het plezier gaat het helemaal goed komen. :)

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 05 mei 2019, 10:51:38
B) Weer een mooie Magazine wagon erbij. :thumbup:
De 2 ladingen van de pallets zijn vers gedrukte exemplaren van het Magazine, dus al je Preisers hebben wat te lezen. :o)
En ook nog een hele mooie loods erbij, jij had weer een leuke beursdag. :)
Dirk-Jan

Ik ben zeer content met deze fraai magazin wagon Dirk-Jan die trouwens helemaal compleet is iets waar ik ook naar kijk want niet compleet betekend niet kopen. ;)
Ik hoorde al wat gefluister op de baan dat er weer nieuw leesvoer was aangevoerd in Michelstadt dus de preisertjes tevreden h0_miessie tevreden. :P
De locloods is de kers op de zaterdag taart heel heel erg mooi is hij ondanks dat hij hier en daar wat beschadigen heeft dat maakt hem juist zo mooi vindt ik.

Citaat van: Schienenbus2012 op zondag 05 mei 2019, 11:03:02
Mooie wagon met bijbehorende onderdelen. Je bent voorlopig nog niet klaar in Houten. Het is altijd beter wanneer de locs droog staan bij onderhoud, ook voor preisertjes die het werk moeten doen. ARBO zal tevreden zijn met je mooie oplossing.

Nee Kees voorlopig ben ik nog niet klaar in Houten maar dat geeft niks heb ik weer wat om naar uit te kijken voor de volgende beurs. :P
Jij snapt het wat betreft de locloods want blije preisertjes zijn minder zieke preisertjes dus heeft de arbo maar een heel klein kantoortje in Michelstadt want ik probeer het iedere preisertje zo naar hun zin te maken dat ze bijna of nooit ziek zijn. :)

Citaat van: Trainhenk op zondag 05 mei 2019, 11:15:44
Dag Michel,
Weer een geslaagde dag gisteren in Houten!
Mooie aankopen hoor.
Henk

Het was zeker een geslaagde dag wat betreft de aanwinsten Henk. :P :thumbup:
Ik ben zeer tevreden met de aanwinsten en kijk en speel straks heerlijk met de locloods als hij zijn vaste plekje heeft gevonden bij de rolbrug. :)
Nu ik toch een vrije dag heb vandaag misschien wel leuk om vanmiddag verlichting is de locloods te gaan maken wel zo handig nu hij nog geen vast plekje heeft zal eens kijken of ik nog een vuurpijlstokje ergens heb leggen.

Groet Michel
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
Hi Michael,

Als ik al het bovenstaande lees (volg alles nog steeds met veel interesse) ben je niet alleen een "spoorse" hobby man maar je bent langzamerhand ook een schrijver geworden ...  ;)

groet
Harald
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
Je hebt weer mooie spullen bemachtigd Michel.
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
 @citaat
Het was eventjes zoeken door de drukte heen DirkJan maar dan heb je ook wel wat leuks om mee naar huis te nemen. :)

@citaat @citaat
Harald, leuk om te lezen dat je nog steeds met veel interesse mijn draadje volgt. :) :thumbup:
Als ik plaats vanwege een aanwinst of iets wat ik op de baan aanbreng probeer ik het zo leuk mogelijk neer te zetten op papier zodat ik mijn enthousiasme kan laten zien en hoop dat het enthousiasme dan overslaat naar de lezer. ;)
Wat betreft de antwoorden ik waardeer het altijd zeer erg als iemand mijn topic leest en helemaal als er een berichtje wordt geschreven door de lezer die probeer ik dan op een leuke manier antwoord te geven en ja soms moet ik daar een uurtje voor gaan zitten om iedereen antwoord te geven. :P
Maar die tijd heb ik er graag voor over net als het antwoord geven op jouw en DirkJan zijn berichtje. :)

Groet Michel
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
Hoi Michel.
Nr. 13 alweer en ook een hele mooie! :thumbup:
Net nog even nagekeken maar de eerste is al in 1986 uitgegeven maar die was nog niet in de blauwe uitvoering maar een gewone containerwagon met opschrift Märklin magazin.
Oplage was maar 260 stuks en daarna pas weer een nieuwe in 1990, ook deze was nog niet blauw maar al wel een oplage van 10000 stuks.
Vanaf 1991 ieder jaar een nieuwe uitgave en wel allemaal in de blauwe Magazin uitvoering.
Met dit jaar erbij zijn er 30 stuks dus je kunt nog wel even verder sparen maar het wordt zeker een hele mooie collectie! O:-D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
 @citaat

AlbertJan, bedankt voor de info omtrent de Märklin magazin wagons. :) :thumbup:
Dat de eerste al was uitgegeven in 1986 wist ik niet ik zal eens opzoek gaan naar een voorbeeld en nummer van deze wagon en dan toevoegen aan mijn magazin wagonlijst.
Ja ik moet nog eventjes doorsparen voordat ik ze allemaal heb maar gelukkig heb ik geen haast en heb ik weer een goede reden om wat beursjes af te struinen naar deze leuke wagons. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
 @citaat

Nog even wat aanvulling bij Albert-Jan;
Die van 1986 is nummer 4481 Koll nummer 86705 oplage 260 stuks.
Hoort niet tot de serie, daarmee begon Märklin inderdaad in 1990.
Die 4481-86705 zou wel leuk zijn om te hebben, maar is niet of nauwelijks te vinden. :?
Via Catwiki eentje verkocht voor E115,- 8o
Ik heb deze ook niet, maar al die andere lekker wel. :P :D

Dirk-Jan

N.B. staat ook in de jaarmodellen PDF die je van me hebt. 8)

Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
 @citaat We hebben in ieder geval de foto nog  :D
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
 @citaat
Die kunt u downloaden voor een euro te betalen aan mij. :o)

Dirk-Jan (die hoopt op minimaal 115 downloads, ken ik em kope :D)
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
Ik heb een tientje overgemaakt, Dirk-Jan (10 downloads)
Bedankt  :thumbup:
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
O ja, ik heb nu een fraaie digitale sleep !
Neemt lekker weinig ruimte in  O:-D
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
 B) Hier is een mooier sleepie, helemaal compleet, ook met 2 locs erbij.

Dirk-Jan

N.B. Downloaden kost wederom een euro. :o)
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
Ook mooi, maar ik verzamel alleen HO, Dirk-Jan  :?
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
 @citaat
8) Tis allemaal H0, zijn alle Magazine karretjes bij elkaar.

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
Ze zijn anders verdomd klein  :?
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 08 mei 2019, 09:56:17
@citaat

Nog even wat aanvulling bij Albert-Jan;
Die van 1986 is nummer 4481 Koll nummer 86705 oplage 260 stuks.
Hoort niet tot de serie, daarmee begon Märklin inderdaad in 1990.
Die 4481-86705 zou wel leuk zijn om te hebben, maar is niet of nauwelijks te vinden. :?
Via Catwiki eentje verkocht voor E115,- 8o
Ik heb deze ook niet, maar al die andere lekker wel. :P :D

Dirk-Jan

N.B. staat ook in de jaarmodellen PDF die je van me hebt. 8)

@ Dirk-Jan,

Vraagje: heeft die nummer 2 (1965 - 1990) enige waarde volgens Koll?

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
 @citaat
Dat is Marklin nummer 84670.
Ik heb geen recente Koll, maar de eerste hit op google geeft een prijs van E14,95. Das nie duur. :)

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
Dirk-Jan,

Bedankt voor de info. Dat is nog al een verschil met nummer 1 (maar goed andere oplage natuurlijk). Ik zag er één op MP te koop staan voor 17,50; misschien interessant voor Michel :).

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 08 mei 2019, 09:56:17
@citaat

Nog even wat aanvulling bij Albert-Jan;
Die van 1986 is nummer 4481 Koll nummer 86705 oplage 260 stuks.
Hoort niet tot de serie, daarmee begon Märklin inderdaad in 1990.
Die 4481-86705 zou wel leuk zijn om te hebben, maar is niet of nauwelijks te vinden. :?
Via Catwiki eentje verkocht voor E115,- 8o
Ik heb deze ook niet, maar al die andere lekker wel. :P :D
Dirk-Jan
N.B. staat ook in de jaarmodellen PDF die je van me hebt. 8)

Dirk-Jan, bedankt voor de aanvullende informatie omtrent de märklin magazin wagon(s). :) :thumbup:
Ik heb ondertussen na veel zoeken in diverse mappen je PDF bestand gevonden en verplaatst naar een makkelijker te vinden map. :)

Citaat van: Tony op woensdag 08 mei 2019, 09:57:57
@citaat We hebben in ieder geval de foto nog  :D

Gelukkig wel Tony nu weet ik waar naar ik op zoek moet op beurzen. :P

Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 08 mei 2019, 10:02:45
@citaat
Die kunt u downloaden voor een euro te betalen aan mij. :o)
Dirk-Jan (die hoopt op minimaal 115 downloads, ken ik em kope :D)

Is geen geld één euro voor zoveel kijkplezier. :P
Ik maak met liefde wat geld over zodat je de wagon van het eerste uur kan kopen Dirk-Jan. :)

Citaat van: Tony op woensdag 08 mei 2019, 10:16:39
Ik heb een tientje overgemaakt, Dirk-Jan (10 downloads)
Bedankt  :thumbup:

Je bent de beste Tony. :P :thumbup:

Citaat van: Tony op woensdag 08 mei 2019, 11:23:47
O ja, ik heb nu een fraaie digitale sleep !
Neemt lekker weinig ruimte in  O:-D

Tony gaat digitaal wie had dat gedacht. :D

Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 08 mei 2019, 13:10:01
B) Hier is een mooier sleepie, helemaal compleet, ook met 2 locs erbij.
Dirk-Jan
N.B. Downloaden kost wederom een euro. :o)

Dit is zeker een mooie sleep Dirk-Jan ook hier heb ik graag wat geld voor over. :)

Citaat van: Tony op woensdag 08 mei 2019, 13:45:40
Ook mooi, maar ik verzamel alleen HO, Dirk-Jan  :?

Dat kleine is leuk voor in een winkel etalage op je baan Tony. :P

Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 08 mei 2019, 13:50:54
@citaat
8) Tis allemaal H0, zijn alle Magazine karretjes bij elkaar.
Dirk-Jan

Oh ik dacht zz spoor. ;)

Citaat van: Tony op woensdag 08 mei 2019, 13:58:23
Ze zijn anders verdomd klein  :?

Dat zijn ze zeker. :(

Citaat van: Wico op woensdag 08 mei 2019, 16:34:37
@ Dirk-Jan,
Vraagje: heeft die nummer 2 (1965 - 1990) enige waarde volgens Koll?
Groeten,
Wico

Goede vraag Wico. :thumbup:

Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 08 mei 2019, 16:43:49
@citaat
Dat is Marklin nummer 84670.
Ik heb geen recente Koll, maar de eerste hit op google geeft een prijs van E14,95. Das nie duur. :)
Dirk-Jan

Ik zeg een vriendenprijs. :P

Citaat van: Wico op woensdag 08 mei 2019, 16:49:43
Dirk-Jan,
Bedankt voor de info. Dat is nog al een verschil met nummer 1 (maar goed andere oplage natuurlijk). Ik zag er één op MP te koop staan voor 17,50; misschien interessant voor Michel :).
Groeten,
Wico

Ook namens mij bedankt voor de info. :thumbup:
Dat is zeker een groot verschil maar begrijpelijk met maar 260 uitgaves.
Verleidelijk Wico maar koop ze liever op beurzen lekker de kramen afstruinen met de nummers klaar in mijn telefoon anders heb ik ze zo bij elkaar verzameld en moet ik weer wat anders gaan verzamelen om een doel te hebben om naar beurzen te gaan. ;)

Groet Michel
Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Deze week was het moment daar ik ging led verlichting inbouwen in de pas gekochte locloods.
Ik had nog wat stukjes aluminium stroken leggen die kon ik mooi gebruiken om de led verlichting op te maken dus globaal op maat geknipt dat ene wat langer is als de andere zie je toch niet als de loods op de baan staat.

Vervolgens met heel dun dubbel zijdig plakband de aluminium strip beplakt en daar de led strip op geplakt toen de aluminium strip vast geplakt tussen de twee masten die in de loc loods staan.
Daarna wat dubbel zijdig plakband aan de binnenkant van de muur geplakt waar de draden vastgeplakt worden zodat ze mooi weggewerkt zijn voordat ze in het geboorde gaatje gaan naar de onderkant van de plaat en zo onder de baan komen te hangen om aangesloten te worden op de speciaal gemaakt ringleiding voor de verlichting.

Even aangesloten op een trafo om te contoleren of alles het doet en ja hoor gelukt. :P
Wel brandt de verlichting feller als hij aangesloten is op de ringleiding maar daar hou ik wel van dat het goed zichtbaar is want de preisertjes die er in gaan werken moeten wel zien wat ze aan het doen zijn natuurlijk. ;)

Dit weekend staat in het teken om de vier locloodzen die mijn baan rijk is allemaal van licht te voorzien of om in twee gevallen zit er al licht in om deze aan te sluiten op de ringleiding zodat alles brandt in het rangeerterrein. :)

Ondertussen dat ik bezig ben met de verlichting rijden de treinen lekker in het rond soms hoor ik glasgerinkel een teken van koploper dat er een trein/loc stilstaat maar dat gebeurt hoogstens 1 a 2 keer op de duizend (schaal) kilometer dus de (schaal) kilometers vliegen erbij met en door koploper en één loc is koploper wat betreft uren maken dat is mijn railpool loc die verhuurt is aan de SBB die zit sinds ik met koploper rij al op de 62 rij uren. :P

En nu weer snel naar boven want we gaan gewoon door waar we gebleven verlichting inbouwen in de locloodsen. :)

Groet Michel
 
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Michel,

Dat heb je mooi gemaakt en met dat heldere licht kun je ook de locs straks mooi zien staan. Jij wordt ook steeds handiger; ik zeg miessie geslaagd :thumbup:. Veel plezier dit weekend!

Groeten,
Wico

Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Michel

mooi creatief werk heb je geleverd.
De loods zal mooi staan op jouw baan.
Graag eens een foto van op afstand, zodat we het geheel zien.

groetjes

Luc
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Dat scheelt weer baanverlichting, Mies   :D

Simpel en doeltreffend gemaakt  :thumbup:
Jij hoeft je vandaag niet meer te vervelen  ;)

Grtz Tony
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
 B) Mooie verlichting, eidendelijk eens een beetje scenery. :D :thumbup:
Op wat voor een trafo heb je de ledjes aangesloten?
Ik meen te weten dat de ledjes beter niet op een Märklin trafo aangesloten moeten worden. :roll:
Iets met wissel en gelijkstroom.
Misschien dat hier iemand even kan reageren die het beter kan uitleggen. 8)

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Dat is erg mooi Michel
Ik vind die locloods nu nog mooier.
Mijn fantasie slaat op hol want er borrelen allerlei plannen op met zo'n locloods.

Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Netjes, Michel !

Led's kan je het beste via een gelijkrichter aansluiten op een Marklin trafo.
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Mooi gedaan👍 voor al mijn ledjes zoek ik oude 12v gelijkstroom adapters. Kun je de strips rechtstreeks op aansluiten en ontziet de baanstroom.
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Hi Michel,

Zelf zou ik tussen de voeding(met gelijkrichter) en de LED's een DC-DC converter monteren.
Kan je het licht, heel mooi, instellen.
(Heb er genoeg liggen dus als je in de buurt bent..... koffie is er ook)

groet
Harald
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Hallo Michel,

Dat wordt een mooie werkplek voor de Preiser monteurs! Lekker schoon en goed verlicht. Ik ben benieuwd naar de rest dus "hup" aan het werk! >:-D
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Citaat van: Wico op zaterdag 11 mei 2019, 07:55:18
Michel,
Dat heb je mooi gemaakt en met dat heldere licht kun je ook de locs straks mooi zien staan. Jij wordt ook steeds handiger; ik zeg miessie geslaagd :thumbup:. Veel plezier dit weekend!
Groeten,
Wico

Dank je wel Wico  :thumbup: en ja het heldere felle licht vindt ik altijd mooi dan komt het materiaal goed tot zijn recht in de locloods.
Ach handiger wil ik niet zeggen maar het is leuk om te doen en geeft voldoening als de verlichting nog werkt ook. :P
Missie zeker geslaagd jij ook veel bouw plezier dit weekend toegewenst aan je prachtige brug. :thumbup:

Citaat van: lucdiels op zaterdag 11 mei 2019, 08:38:00
Michel
mooi creatief werk heb je geleverd.
De loods zal mooi staan op jouw baan.
Graag eens een foto van op afstand, zodat we het geheel zien.
groetjes
Luc

Dank je Luc. :) :thumbup:
Je de lloods staat nu fraai verlicht op de baan op een mooie plek bij de rolbrug.
Jouw wens is mij bevel onderaan staan wat foto's van de locloods op zijn plekje met de verlichting aan en van de diesel locloods en van de stoomlocloods die ook nu beiden zijn aangesloten. :P

Citaat van: Tony op zaterdag 11 mei 2019, 08:51:48
Dat scheelt weer baanverlichting, Mies   :D
Simpel en doeltreffend gemaakt  :thumbup:
Jij hoeft je vandaag niet meer te vervelen  ;)
Grtz Tony
Dat scheelt dat nu zeker dat de led panelen die ik twee maanden geleden heb op gehangen op zolder niet meer zo vaak heb aanstaan nu omdat de drie locloodsen en station en seinhuis nu van verlichting is voorzien.
Inderdaad simpel maar doeltreffend gemaakt daar hou ik van.
Ik heb mij tot nu toe niet verveeld Tony op zolder dit weekend. :P

Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 11 mei 2019, 09:11:37
B) Mooie verlichting, eidendelijk eens een beetje scenery. :D :thumbup:
Op wat voor een trafo heb je de ledjes aangesloten?
Ik meen te weten dat de ledjes beter niet op een Märklin trafo aangesloten moeten worden. :roll:
Iets met wissel en gelijkstroom.
Misschien dat hier iemand even kan reageren die het beter kan uitleggen. 8)
Dirk-Jan

Dank je Dirk-Jan  :thumbup: en ja nu de treinen bijna perfect rijden ga ik langzaam wat aan de scenery doen al kan ik daar echt pas aan beginnen als alle bovenleiding geplaatst zijn op het rijdende gedeelte dan want het rangeerterrein komt later aan de beurt met bovenleiding.
Ik gebruik de Märklin trafo alleen beneden waar ik alle klusjes doe aan de keuken tafel om te zien of de lampjes branden dan wordt het boven geplaatst en worden de draden aangesloten op de ringleiding die gevoed wordt met een 12V voeding.
Alleen mijn station die nog Faller lampjes heeft wordt gevoed door een andere Märklin trafo.

Citaat van: Württembergse K op zaterdag 11 mei 2019, 09:37:01
Dat is erg mooi Michel
Ik vind die locloods nu nog mooier.
Mijn fantasie slaat op hol want er borrelen allerlei plannen op met zo'n locloods.
Leuk dat je het erg mooi vindt DirkJan. :) :thumbup:
Een locloods of gebouw met verlichting is zeker altijd mooier / sfeervoller.
Jouw fantasie daar is niks mis mij als ik je geplaatste filmpje zie wat is dat mooi gemaakt zeg maar ik denk voor mij iets te hoog gegrepen maar wie weet in de toekomst als ik misschien jaren meer ervaring heb met het maken van scenery. ;)

Citaat van: Wim op zaterdag 11 mei 2019, 10:03:11
Netjes, Michel !
Led's kan je het beste via een gelijkrichter aansluiten op een Marklin trafo.

Dank je wel Wim voor je compliment. :) :thumbup:
Je bent mij kwijt geraakt bij het woord gelijkrichter. ;)
Maar voor de leds en de trafo zie antwoord Dirk-Jan.

Citaat van: Kaleb op zaterdag 11 mei 2019, 11:17:34
Mooi gedaan👍 voor al mijn ledjes zoek ik oude 12v gelijkstroom adapters. Kun je de strips rechtstreeks op aansluiten en ontziet de baanstroom.

Dank je wel Henk leuk dat je het mooi gedaan vindt. :) :thumbup:
Op de baan of liever onder de baan staat een 12V voeding maar mocht die het ooit niet meer aankunnen dan neem ik de "tip" van de 12V gelijkstroom adapters gelijk over. :)

Citaat van: Haradigi op zaterdag 11 mei 2019, 11:58:53
Hi Michel,
Zelf zou ik tussen de voeding(met gelijkrichter) en de LED's een DC-DC converter monteren.
Kan je het licht, heel mooi, instellen.
(Heb er genoeg liggen dus als je in de buurt bent..... koffie is er ook)
groet
Harald

Harald, ik was bij Wim al de weg kwijt bij het woord gelijkrichter nu doe jij er nog een schepje bovenop met DC-DC converter nu ben ik helemaal de weg kwijt. :D
Ik zal mij er eens in gaan verdiepen in de Wiki dan heb ik weer wat geleerd maar ik waardeer het heel erg dat ik deze dingen bij je mag op halen en de kop koffie wordt natuurlijk ook gewaardeerd. :) :thumbup: :thumbup:

Citaat van: narwal op zaterdag 11 mei 2019, 16:39:17
Hallo Michel,
Dat wordt een mooie werkplek voor de Preiser monteurs! Lekker schoon en goed verlicht. Ik ben benieuwd naar de rest dus "hup" aan het werk! >:-D

Het is zeker een mooie verlichte werkplek geworden voor de preisertjes die in en rond de locloods gaan werken. :)
Ja "baas"ik meteen naar boven om de vierde en laatste locloods van verlichting te voorzien maar eerst uitdokteren hoe ik de led verlichting er in moet gaan maken dus kan het nog wel eventje duren voordat ik er aan begin moet trouwens ook naar de rijdende treinen kijken die langs gaan komen vandaag. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Hallo Michel,

Je bent lekker bezig, zal voor je een regelaartje voor de lichtsterkte meenemen de 21ste. Kan je het licht een beetje dimmen.
En wat een geluk heb je, spuiten ze je wagon onder de graffiti, laten ze nieuwe loods wel ongemoeid. >:-D >:-D

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Die stoomloods is ook een scheetje, Mies  :P
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Hallo Michel,

Dat ziet er mooi uit! Nu kunnen de Preisertjes ook 's avonds aan het werk terwijl jij aan het bijkomen bent van jouw gezwoeg. :)
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Hi Michel,

Als je dat kopje koffie hier heel langzaam dringt kan ik je gelijktijdig alles uitleggen.  ;)
Misschien makkelijker ?

groet
Harald
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Michel, ik vind het een prachtig gezicht om zo'n loc binnen te zien staan.
Erg mooi gedaan.
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Hoi Michel

de loods staat te schitteren op jouw baan. Fraai werk.

Luc
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
mooie loods

Ga je er ook bovenleiding in plaatsen. Loods is er wel geschikt voor.
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Heel mooie locloodsen Michael. Verlichting is ook orima. Geniet er van!

mvg
Jurrien
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Citaat van: ikke650 op zondag 12 mei 2019, 09:51:04
Hallo Michel,
Je bent lekker bezig, zal voor je een regelaartje voor de lichtsterkte meenemen de 21ste. Kan je het licht een beetje dimmen.
En wat een geluk heb je, spuiten ze je wagon onder de graffiti, laten ze nieuwe loods wel ongemoeid. >:-D >:-D
M.vr.gr. Erwin

Ik verveel mij niet op zolder Erwin. ;)
Leg het de 21ste maar uit aan mij ik kom zeker want mij vrouw heeft een vriendinnen avond en daar wil ik echt niet bij zijn bij dat gekakel. ;)
Ja ook hier vandaal preisertjes gelukkig hebben ze "maar" drie rijtuigen onder gespoten en laten ze de gebouwen en goederen wagons met rust mede ook omdat de preisertjes van Michelstadt waakzamer zijn geworden. :P

Citaat van: Tony op zondag 12 mei 2019, 10:23:45
Die stoomloods is ook een scheetje, Mies  :P

Ja lief he. :favorite:
Ook de twee stoomlocs op mijn baan hebben onderhoud nodig dus recht op hun eigen locloods. :)

Citaat van: narwal op zondag 12 mei 2019, 10:40:49
Hallo Michel,
Dat ziet er mooi uit! Nu kunnen de Preisertjes ook 's avonds aan het werk terwijl jij aan het bijkomen bent van jouw gezwoeg. :)

Dank je wel en leuk dat je het er mooi uit vindt zien. :) :thumbup:
Geeft mij wel een heerlijke gedachte ik op de bank aan het bijkomen terwijl er lekker wordt doorgewerkt aan het materiaal door de werk preisertjes. :)

Citaat van: Haradigi op zondag 12 mei 2019, 11:31:51
Hi Michel,
Als je dat kopje koffie hier heel langzaam dringt kan ik je gelijktijdig alles uitleggen.  ;)
Misschien makkelijker ?
groet
Harald
Als ik je op een beurs of waar dan ook tegen kom Harald gaan we meteen een afspraak maken voor die kop koffie met uitleg. :) :thumbup:

Citaat van: Württembergse K op zondag 12 mei 2019, 12:20:07
Michel, ik vind het een prachtig gezicht om zo'n loc binnen te zien staan.
Erg mooi gedaan.

Als ik op mijn stoel zit midden in de baan dan kijk is zo bij de locloodsen naar binnen dat geeft een leuk gezicht en verhoogd het speelelement als ik aan het rangeren ben in het rangeergedeelte.
En bijkomend voordeel is ook dat ik nu de locjes die op het rangeergedeelte actief zijn beter kan laten stoppen aan het eind want ik zie door de verlichting nu ook beter in de loods. :P
Bedankt voor je compliment DirkJan dat ik het erg mooi gedaan heb. :) :thumbup:

Citaat van: lucdiels op zondag 12 mei 2019, 12:44:55
Hoi Michel
de loods staat te schitteren op jouw baan. Fraai werk.
Luc

Dank je Luc  :thumbup: ik ben het helemaal met je eens. :)
Ik heb mijn best gedaan je bent eventjes bezig niet alleen met het licht erin maken maar ook om de draden netjes onder de baan naar de ringleiding te krijgen.

Citaat van: Hitmaan op zondag 12 mei 2019, 12:56:51
mooie loods
Ga je er ook bovenleiding in plaatsen. Loods is er wel geschikt voor.

Het is zeker een mooie loods Tony.
Ja ik ga op de baan en in het rangeerterrein met bovenleiding werken / rijden dus ook in de locloodsen komt bovenleiding te hangen behalve in de stoomlocloods maar dat is van zelf sprekend lijkt mij. :)

Citaat van: Jurrien op zondag 12 mei 2019, 13:38:16
Heel mooie locloodsen Michael. Verlichting is ook orima. Geniet er van!
mvg
Jurrien

Het zijn zeker stuk voor stuk mooie locloodsen Jurrien. :) :thumbup:
Genieten die ik zeker er van niet alleen van het materiaal wat langskomt maar ook zeker van de verlichting wat nu langzaam in Michelstadt wordt aangelegd. :)

Groet Michel
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Michel

Ik heb het gevolgd, en moet zeggen dat de verlichting meer dan geslaagd is.
Als je nog met meer verlichting gaat werken, dan word het heel erg mooi
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Hoi Michel,
Lekker bezig geweest zie ik! Is mooi geworden allemaal.

Vraagje: ik ben voor het museumdeel van mijn (toekomstige) baan nog op zoek naar een klein stoomlok-loodsje. En deze ziet er erg leuk uit (hopelijk ook Nederlands genoeg ;-)). Van welk merk is dit loodsje?
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Hoi Frank,

De loods lijkt op Kibri, nr 39436

https://viessmann-modell.com/sortiment/spur-h0/gebaeude/bahn/426/h0-lokschuppen-eschbronn-einstaendig

Michel, sorry voor de inbraak in jouw topic.

Edit: tekst aangepast nav bericht van Michel
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Meestal doe ik de volgende dag reageren naar nu even snel op Dick zijn berichtje.
Inbreken mag jij altijd hoor Dick. ;) :thumbup:

Maar volgens mij is het inderdaad van Kibri maar dan nummer 39307 want ik heb dat aanbouw niet aan de zijkant van de locloods.

Kibri 39307 locloods

Groet Michel

Ps morgen geef ik antwoord op de andere forumleden die een berichtje hebben achtergelaten in dit topic.
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
 @citaat en  @citaat @citaat
Dank beide voor het snelle antwoord!
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Michelstadt } locloods voorzien van verlichting
 @citaat  @citaat  Foutje, bedankt. Ik had even niet goed opgelet, maar nu heeft Frank een extra keuzemogelijkheid.