Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } bouw van het stationsgebied.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } bouw van het stationsgebied.
Hoi Mies,

Heb samen met Carl je foto's nog eens goed bekeken en na wat over en weer gefilosofeer, waren we het erover eens dat wanneer het ons station was, we dezelfde glazen perronoverkappingen zouden gebruiken voor de perrons. Ook niet breder dan het station zelf en wat korter mocht ook nog. Het regent toch niet binnen  :P
Ze hoeven ook niet net zo breed als het perron zelf te zijn. Dan houd je het "luchtig" en heb je zo ruim mogelijk zicht op je treinen.

Grtz Carl & Tony
Re: Michelstadt } bouw van het stationsgebied.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } bouw van het stationsgebied.
 @citaat

Tony und Carl, bedankt voor het meedenken ik heb zelf nog niet echt nagedacht over een overkapping maar deze suggestie ga ik zeker onthouden want lekker luchtig klinkt wel erg goed.
En het regent bijna nooit in Michelstadt dus komt dat mooi van pas en zicht op de treinen is altijd leuk en daar gaat het om om de treinen te zien bij het station als ik zit te genieten. ;)

Groet Michel
Re: Michelstadt } bouw van het stationsgebied.
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Michelstadt } bouw van het stationsgebied.
Citaat van: h0_miessie op zondag 31 maart 2019, 08:58:03
Citaat van: marklintim op zondag 31 maart 2019, 00:05:07
Michel,
Dat is weer een mooie vordering. Het begint zo toch al wel een beeld te vormen, bovenleiding, station etc.
Het is denk ik niet per see nodig om het stations emplacement aan te passen. Ik ben in zweden op een station geweest waar het stations gebouw aan spoor 1 lag, maar er geen perron was. Tussen spoor 1 en het stationsgebouw stond een hek. Je moest onder het spoor door (tunnel) om op het perron van spoor 1 en 2 te komen. Dan kan je je middelste sporen gewoon gebruiken als inhaal/goederenspoor.

Ja het begint nu wat te worden Tim en ja ik heb er zin in ook om aan de scenery te beginnen de treinen rijden nu lekker rond dus kan ik ondertussen wat andere dingen doen aan de baan zoals onderhoud en aan de scenery werken.
Zoals jij het beschrijft van je ervaring in Zweden zo hadden René en ik het ook voor ogen toen we het station uitlegde in de woonkamer hek op het perron en klaar simpel toch zeker nu iemand het in het echt ook gezien heb maar de opmerking van Tony gaan we zeker bestuderen en dan gaan René en ik er zeker over praten wat de voor en nadelen zijn.
En ja de middelste sporen zijn doorgaande sporen die preisertjes of goederen mogen niet uitstappen of uitgeladen worden.
even terugkomend hierop. ik ben even na wezen zoeken om welk station dit ook alweer ging. Google eens op train station Enkoping Sweden, er zijn veel foto's te vinden waarop te zien is hoe ze het daar gebouwt hebben met de spoor en perron ligging en de plaats van het station.
Re: Michelstadt } bouw van het stationsgebied.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } bouw van het stationsgebied.
Heb even gegoogled na de tip van Tim.
Vroeger stond er overigens geen hek en kon je gewoon vanaf 2 zijden de trein instappen. Ideaal om het in-/uitstappen te bespoedigen op drukke momenten.
Re: Michelstadt } bouw van het stationsgebied.
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Michelstadt } bouw van het stationsgebied.
 @citaat

Vroeger kon het een leuke oplossing zijn aangezien mensen nog zelfstandig waren en verstand hadden. Ofwel, ze moesten zelf de deuren van de trein openen en weer dicht doen.
Tegenwoordig heeft iedereen haast en als een deur niet meer opengaat automatisch gaan ze klagen.

Wel mooie foto. Geeft een goed beeld weer van eerder.
Re: Michelstadt } bouw van het stationsgebied.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } bouw van het stationsgebied.
Citaat van: marklintim op vrijdag 05 april 2019, 22:40:18
Ja het begint nu wat te worden Tim en ja ik heb er zin in ook om aan de scenery te beginnen de treinen rijden nu lekker rond dus kan ik ondertussen wat andere dingen doen aan de baan zoals onderhoud en aan de scenery werken.
Zoals jij het beschrijft van je ervaring in Zweden zo hadden René en ik het ook voor ogen toen we het station
even terugkomend hierop. ik ben even na wezen zoeken om welk station dit ook alweer ging. Google eens op train station Enkoping Sweden, er zijn veel foto's te vinden waarop te zien is hoe ze het daar gebouwt hebben met de spoor en perron ligging en de plaats van het station.

Tim, ik ben vannacht toen ik je berichtje las meteen gaan Googlen op het station wat een mooie afbeeldingen kwamen te voorschijn das nu net wat ik bedoel met mijn perrons in deze opstelling.
Bedankt voor je moeite om het op te zoeken en voor het doorgeven.

Citaat van: Hanzi op zaterdag 06 april 2019, 07:55:12
Heb even gegoogled na de tip van Tim.
Vroeger stond er overigens geen hek en kon je gewoon vanaf 2 zijden de trein instappen. Ideaal om het in-/uitstappen te bespoedigen op drukke momenten.

Deze prachtige foto zag ik ook Hans voorbij komen bij de afbeeldingen en ik denk mede omdat ik al wat preisertjes op het station heb neergezet dat ik voor de uitvoering zonder hek ga.

Citaat van: Hitmaan op zaterdag 06 april 2019, 09:02:30
@citaat

Vroeger kon het een leuke oplossing zijn aangezien mensen nog zelfstandig waren en verstand hadden. Ofwel, ze moesten zelf de deuren van de trein openen en weer dicht doen.
Tegenwoordig heeft iedereen haast en als een deur niet meer opengaat automatisch gaan ze klagen.

Wel mooie foto. Geeft een goed beeld weer van eerder.

Ik denk toch dat ik voor de versie zonder hek ga Tony mede omdat mijn preisertjes wel zelfstandig zijn en verstand hebben anders wonen ze tenslotte ook niet in Michelstadt gewoond. :P :D
En ja het is zeker een mooie foto. :) :thumbup:

Groet Michel

 
Re: Michelstadt } bouw van het stationsgebied.
Ha Michel,

Een hek hoeft echt niet, hoor. Er zijn ook voorbeelden bekend van (drukke) stations waar de reizigers aan de rechterzijde uitstappen en aan de linkerzijde instappen. Ik heb dat gezien in Engeland en Duitsland (als ik mij niet vergis, maar kom niet op de naam van de stations). Ook zie je wel dat aan de ene kant de reizigers in en uitstappen en aan de andere kant de verzorging (bagage, catering) plaatsvindt.

Gewoon dus zonder hek doen!

groeten
Roel
Re: Michelstadt } bouw van het stationsgebied.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } bouw van het stationsgebied.
Goedemorgen Roel,

Jouw berichtje heeft mij helemaal overtuigt ik ga geen hek nemen en laat de preisertjes lekker aan beide kanten uitstappen. :)
Ook het idee van catering is erg leuk om te gaan toepassen. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } bouw van het stationsgebied.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } bouw van het stationsgebied.
Hoi Michel,

Je hebt er weer een mooie lok bij.  :thumbup:

En een mooi station.
Over de plaats van de rails is al genoeg gezegd dus ik zal mij er niet verder tegenaan bemoeien.  B)

En die wasserette als achtergrond; heel bijzonder.  :-) :-) :-)

Henk
Re: Michelstadt } bouw van het stationsgebied.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } bouw van het stationsgebied.
Hoi Henk,

Ja de loc is zeker mooi en rijd geweldig over de sporen van Michelstadt heen. :)
Ook het station is inderdaad mooi en staat erg goed zo voor de wasserette. :P
En ik lees dat jij een wijze man bent omdat je niet over begint. ;)

Groet Michel
Michelstadt } Dortmund Intermodellbau 2019.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } Dortmund Intermodellbau 2019.
Gisteren met vijf leden van de stamtafel Flevoland een bezoekje gebracht aan de Intermodellbau in Dortmund.
Na een vlotte rit met een kleine omleiding door de werkzaamheden op de Duitse A3 kwamen we rond 9,15 aan bij de Messe.
Wat ons opviel was dat er geen file stond voor de parkeerplaatsen en we waren met vijf minuten binnen.
Eenmaal binnen was het heerlijk rustig en konden we op ons gemak de spullen en banen bekijken pas na de lunch broodje worst rond één uur werd het wat drukken maar na half vier zag je het weer heerlijk rustig worden en begonnen sommige handelaren al langzaam hun spullen gaan inpakken.

Ikzelf heb mij kostelijk vermaakt en ben helaas met meer spullen naar huis gegaan dan ik had verwacht zelfs de pinautomaat moest eraan geloven in de hal want de wagons waar ik vorig jaar tijdens de IMA dagen in Köln verliefd op was geworden moesten mee naar Michelstadt.

Ik ben begonnen met kopen van de museumwagon 2019 van Märklin die straks als de vitrine's zijn opgehangen in de tweede treinenkamer een prachtig plekje gaat krijgen.
Ook vond ik nog een mooie Märklin magazin wagon van het jaar 1999 dus hup in de tas en ook een kalender van fraaie Vectron locs ging mee naar huis.

Maar dan zoals ik al schreef was ik verliefd geworden op Cargo wagons van de firma NME (Nürenburger Modell Eisenbahnen) en dat bleef maar door mijn hoofd heen spoken en toen ik ze zag rijden bij vriend Wico op zijn baan was ik er eindelijk uit deze wagons komen ook op mijn baan te rijden.
Maar ik moest toch door een barrière heen want ik kocht tot nu toe alleen maar Märklin spullen dus aan het eind van de beurs naar de stand van NME gegaan en een gesprek aan geknopt met een uitermate vriendelijke heer die trouwens de eigenaar was en mijn wensen bekend gemaakt ik wilde wat wagons van zijn merk kopen en de eerste twee Cargo wagons zaten in de tas.
Ondertussen had ik contact met mijn wederhelft dat ik ze wel erg mooi vond en na wat foto's gestuurd te hebben na haar toe zei ze waarom koop je er niet wat meer je bent er nu toch en dan heb je meteen een aardige sleep rijden op je baan dus hup naar de pinautomaat en weer naar de NME stand en heb er nog vier bij gekocht.
Kreeg van de eigenaar een leuke korting ook met terugwerkende kracht op de eerste twee wagons dus kwam er weer een plastiek tas bij. :P
Ik moet zeggen goedkoop zijn de wagons niet maar oh oh wat zijn ze mooi en zitten vol met fraaie details en rijden zeer zeer geruisloos over de baan heen.

Op de terugweg weer met ze zessen gegeten in ons ondertussen vast restaurant en kwam ik moe maar zeer voldaan rond half elf weer thuis binnen stappen met mijn tassen vol prachtige spullen. :)

Ook plaatst ik nog een foto van de binnen gekomen bovenleidingsspullen want ook dat gaat gewoon door al moet ik van mijn vrouw de rest van de maand de hand op de knip houden. :D
En twee doosjes met machinisten zodat er weer twaalf locs met een machinist in de rondte rijden in Michelstadt. :)

Ik heb de foto's vergroot naar 1600 x 1200 hopelijk komen de details van de spullen nog beter tot hun recht. ;)

Groet Michel
Re: Michelstadt } Dortmund Intermodellbau 2019.
Mooie aanwinsten, Michel. Je komt met recht niet met lege handen terug. Veel plezier ervan!
Re: Michelstadt } Dortmund Intermodellbau 2019.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Dortmund Intermodellbau 2019.
Hoi Mies,

Een rijke buit  :thumbup:
Die Magazin-wagens zullen wel net zoiets hebben als het verzamelen van speciale postzegels van een niet bestaand land. Daar moet en zul je wel van houden.
De Porsche-wagen mag hier zo op de baan  :P
En die NME-Zwitsers zijn zeer de moeite waard, zeker wanneer je van modern spul houdt; dat geeft fraaie slepen  :thumbup:
Wico heeft een goede invloed op je  :D

Lekker knarren en genieten maar weer!

Grtz Tony

Re: Michelstadt } Dortmund Intermodellbau 2019.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } Dortmund Intermodellbau 2019.
Hi Michel,

Je hebt weer mooi spul gescoord.

groet
Harald
Re: Michelstadt } Dortmund Intermodellbau 2019.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } Dortmund Intermodellbau 2019.
-Michel,
Jij blijft 'sjouwen' met al jouw mooie treinspullen. Menigeen zal er weer jaloers op zijn. Wat een mooi gebaar, dat jouw "Karin" ook nog een flinke vinger in de 'treinpap' heeft. Ja, en nu alles uitzingen tot het einde van deze maand. Ook dat gaat lukken! Geen probleem! Eerst maar genieten van al jouw nieuwe 'wagons' en laat ze maar rijden en rijden!
Ja, een lok moet tenslotte ook 'personeel' hebben. De bemanning staat er klaar voor.
Al met al een heel bewogen en ontzettend druk weekend hebt jij achter de rug. Leuk, dat je ook nog van een mooie maaltijd mag genieten in jullie vaste 'restaurant'! Dus een heel geslaagd weekendje in Dortmund. Geweldig, man! Op naar het volgende 'uitje'! :O :-) :-)
Re: Michelstadt } Dortmund Intermodellbau 2019.
 :) Je hebt er weer mooie en leuke aanwinsten bij. B) :thumbup:
Heb je bij de Polar Magazine wagon ook de twee miniatuur papiersnijmachines?

Citaat van: h0_miessie op maandag 08 april 2019, 10:51:53
de pinautomaat moest eraan geloven
:o) Ramkraak? >:-D

Citaat van: Tony op maandag 08 april 2019, 12:24:48
Een rijke buit  :thumbup:
Die Magazin-wagens zullen wel net zoiets hebben als het verzamelen van speciale postzegels van een niet bestaand land. Daar moet en zul je wel van houden.
8) Ik heb ze ook en de serie compleet, dat moet Miessie nog maar voor elkaar zien te krijgen. :-) :-)
Ik ben er ooit mee begonnen omdat ze raakvlakken hebben met de drukkerij wereld, en ik daar jaren leuk in gewerkt heb. O:-D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } Dortmund Intermodellbau 2019.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Dortmund Intermodellbau 2019.
 @citaat Ik mag nog steeds graag een drukje doen, Dirk-Jan  :)
Re: Michelstadt } Dortmund Intermodellbau 2019.
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Michelstadt } Dortmund Intermodellbau 2019.
 @citaat @citaat en  @citaat Jullie zijn er maar druk mee  :P
Re: Michelstadt } Dortmund Intermodellbau 2019.
 @citaat en @citaat @citaat
Beetje jammer dat jullie Miessie zijn topic met dit soort onzin vervuilen.  O:-D


               :-) :-) :-)
:-) :-) :-) Dirk-Jan :-) :-) :-)
               :-) :-) :-)
Re: Michelstadt } Dortmund Intermodellbau 2019.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Dortmund Intermodellbau 2019.
  @citaat Ach, dat valt wel mee, we zitten letterlijk en figuurlijk allemaal in de drukkerij-wereld  :o)
We moeten Mies ook niet al te veel pamperen, trouwens.......
Re: Michelstadt } Dortmund Intermodellbau 2019.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } Dortmund Intermodellbau 2019.
Wel vervelend voor Mies dat hij nu de hand op de knip moet houden.
Toch lastig als je moet autorijden.  :)
Re: Michelstadt } Dortmund Intermodellbau 2019.
Mooie spulletjes Michel. Volgend jaar ga ik mee.
Re: Michelstadt } Dortmund Intermodellbau 2019.
Jij hebt de Duitse economie weer een beste impuls gegeven, hahahaha
Mooie spullen, geniet ervan!
En ik zie dat je binnenkort weer bovenleiding gaat aanbrengen?
Re: Michelstadt } Dortmund Intermodellbau 2019.
Zijn de spullen op een beurs goedkoper eigenlijk?
Re: Michelstadt } Dortmund Intermodellbau 2019.
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Michelstadt } Dortmund Intermodellbau 2019.
Mooie spullen weer. Je mag trots zijn op je lieve vrouw. Denk dat die wel een extra plakkerd kreeg toen je thuis kwam.

De Porsche wagon en de bovenleiding etc is ook wel wat voor mij.  De rest ben ik zelf niet kapot van. Ik moet wel zeggen dat de details goed zijn.
Re: Michelstadt } Dortmund Intermodellbau 2019.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Dortmund Intermodellbau 2019.
Citaat van: Hans Biere op maandag 08 april 2019, 11:45:41
Mooie aanwinsten, Michel. Je komt met recht niet met lege handen terug. Veel plezier ervan!

Moest zelfs aanbellen omdat ik de sleutel niet kon pakken door de tassen Hans. :P
Met het plezier komt het zeker goed. :) :thumbup:

Citaat van: Tony op maandag 08 april 2019, 12:24:48
Hoi Mies,
Een rijke buit  :thumbup:
Die Magazin-wagens zullen wel net zoiets hebben als het verzamelen van speciale postzegels van een niet bestaand land. Daar moet en zul je wel van houden.
De Porsche-wagen mag hier zo op de baan  :P
En die NME-Zwitsers zijn zeer de moeite waard, zeker wanneer je van modern spul houdt; dat geeft fraaie slepen  :thumbup:
Wico heeft een goede invloed op je  :D
Lekker knarren en genieten maar weer!
Grtz Tony

Zeker een rijke buit het is tenslotte maar één keer per jaar Dortmund. :P
De Märklin magazin wagons gaan straks de vitrine in zodat er een mooie blauwe wagon vitrine komt te hangen.
De Porsche wagon is zeer leuk en mooi met de deuren die open kunnen aan de kopse kanten ook de bij geleverde Porsche is goed afgewerkt en van metaal dus lekker zwaar.
De Zwitserse wagons zijn modern maar dat weten de preisertjes van Michelstadt zeker te waarderen als dat over de baan rijd met deze mooie sleep.
Ja Wico heeft een zeer goede invloed op mij met zijn keuze van het Zwitsers materiaal. ;) :thumbup:

Citaat van: Haradigi op maandag 08 april 2019, 13:10:50
Hi Michel,
Je hebt weer mooi spul gescoord.
groet
Harald

Dank je wel Harald  :thumbup: ik ben er zeer maar dan ook zeer tevreden mee. :)

Citaat van: GWS op maandag 08 april 2019, 13:20:22
-Michel,
Jij blijft 'sjouwen' met al jouw mooie treinspullen. Menigeen zal er weer jaloers op zijn. Wat een mooi gebaar, dat jouw "Karin" ook nog een flinke vinger in de 'treinpap' heeft. Ja, en nu alles uitzingen tot het einde van deze maand. Ook dat gaat lukken! Geen probleem! Eerst maar genieten van al jouw nieuwe 'wagons' en laat ze maar rijden en rijden!
Ja, een lok moet tenslotte ook 'personeel' hebben. De bemanning staat er klaar voor.
Al met al een heel bewogen en ontzettend druk weekend hebt jij achter de rug. Leuk, dat je ook nog van een mooie maaltijd mag genieten in jullie vaste 'restaurant'! Dus een heel geslaagd weekendje in Dortmund. Geweldig, man! Op naar het volgende 'uitje'! :O :-) :-)

Grote uitgaves gaat altijd in overleg nou moet ik haar eerder bellen dan zij mij. :P
De prachtige NME wagons rijden ondertussen hun rondjes en ja het is een schitterend gezicht als ze in het spiraal rijden zo de bovenbaan op. :)
Ja de schnitzels worden daar helemaal tot het laatste stukje opgegeten daarna een heerlijk toetje en heerlijk witbiertje erbij en daarna op de bank uitbuiken als wat dat wat lastig als je nog 2 uurtjes naar huis moet rijden. :D
Het was zeker een geslaagd weekend die helaas weer veels te snel voorbij ging want morgen gaat de wekker weer lekker vroeg en staan we weer met beide beentjes op de grond. :-(
En ja op naar het volgende uitje dat al is gepland trouwens. :P

Citaat van: Dirk-Jan op maandag 08 april 2019, 13:47:49
:) Je hebt er weer mooie en leuke aanwinsten bij. B) :thumbup:
Heb je bij de Polar Magazine wagon ook de twee miniatuur papiersnijmachines?
Citaat van: h0_miessie op maandag 08 april 2019, 10:51:53
de pinautomaat moest eraan geloven
:o) Ramkraak? >:-D
Citaat van: Tony op maandag 08 april 2019, 12:24:48
Een rijke buit  :thumbup:
Die Magazin-wagens zullen wel net zoiets hebben als het verzamelen van speciale postzegels van een niet bestaand land. Daar moet en zul je wel van houden.
8) Ik heb ze ook en de serie compleet, dat moet Miessie nog maar voor elkaar zien te krijgen. :-) :-)
Ik ben er ooit mee begonnen omdat ze raakvlakken hebben met de drukkerij wereld, en ik daar jaren leuk in gewerkt heb. O:-D
Dirk-Jan

Er zitten inderdaad twee nog in het plastiek twee miniatuur papiersnijmachines in dus is hij compleet. :P :thumbup:
Nee hoor geen ramkraak gewoon netjes gepind exclusief 3,95 administratie kosten. :(
Ik vindt het gewoon leuk om ze allemaal te verzamelen mede door de variatie en de mooie blauwe kleur en ook omdat ik ook raakvlakken heb gehad met de drukkerij wereld een paar werkgevers geleden toen moest ik papier brengen bij drukkerijen alle soorten papier dus kwam ik in grote delen van het land bij drukkerijen.
Maar helaas deze werkgever heeft de "eigen" chauffeurs eruit gezet en een lokale transporteur in geschakeld voor het vervoer.
Ook ik heb er met jaren met plezier gewerkt en mijn vrouw ontmoet bij een van die bedrijven waar ik vaak kwam dus het was de beste werkgever die ik ooit gehad heb. :P :D

Citaat van: Tony op maandag 08 april 2019, 14:15:56
@citaat Ik mag nog steeds graag een drukje doen, Dirk-Jan  :)

Ik ook Tony soms meerdere per dag. :D

Citaat van: brund55 op maandag 08 april 2019, 14:21:58
@citaat @citaat en  @citaat Jullie zijn er maar druk mee  :P

Net als jij Dick. ;) :P :thumbup:

Citaat van: Dirk-Jan op maandag 08 april 2019, 14:29:47
@citaat en @citaat @citaat
Beetje jammer dat jullie Miessie zijn topic met dit soort onzin vervuilen.  O:-D


               :-) :-) :-)
:-) :-) :-) Dirk-Jan :-) :-) :-)
               :-) :-) :-)

Die vrijbrief hebben jullie hoor in mijn topic(je). ;) :)

Citaat van: Tony op maandag 08 april 2019, 14:43:00
  @citaat Ach, dat valt wel mee, we zitten letterlijk en figuurlijk allemaal in de drukkerij-wereld  :o)
We moeten Mies ook niet al te veel pamperen, trouwens.......

Daar heb je een goed punt Tony. :) :thumbup:

Citaat van: iTom op maandag 08 april 2019, 14:55:59
Wel vervelend voor Mies dat hij nu de hand op de knip moet houden.
Toch lastig als je moet autorijden.  :)

Met de personenauto wordt het wat lastig Tom het rijden maar met de vrachtwagen weer niet is een automaat gelukkig. :P

Citaat van: Maarten Marklin op maandag 08 april 2019, 15:09:48
Mooie spulletjes Michel. Volgend jaar ga ik mee.

Het zijn zeker mooie spulletjes en gezellig dat je volgend jaar mee wilt dat wordt een busje of twee volle auto's richting Dortmund. :P :thumbup:

Citaat van: edward op maandag 08 april 2019, 16:54:41
Jij hebt de Duitse economie weer een beste impuls gegeven, hahahaha
Mooie spullen, geniet ervan!
En ik zie dat je binnenkort weer bovenleiding gaat aanbrengen?

Ik heb zeker de Duitse economie gestimuleerd met deze prachtige aanwinsten. ;) :) :thumbup:
Genieten doe ik er zeker van Edward. :)
Ik moet nog 5 van die portalen aanschaffen en nog een 45 stuk lange rijdraden dus ben voorlopig nog wel aan het verzamelen volgende week gaat er weer een bestelling de deur uit richting Lippe.
Pas als ik alles heb voor het station dus ook de 14 led lampen die in de masten komen te hangen gaan we het station voorzien van bovenleidingen en daarna de rest van de bovenbaan.

Citaat van: Württembergse K op maandag 08 april 2019, 17:18:35
Zijn de spullen op een beurs goedkoper eigenlijk?

Soms hebben ze een Messe aanbieding die scheelt wel erg met de winkel.
Maar gisten moet je toch goed kijken en vergelijken zag een SBB set van zes wagons was bij de ene handelaar 159,99? en iets verderop 139,00? dus net as ik Houten eerst maar een rondje lopen om de prijzen in je op te nemen en dan gaan vergelijken en daarna kopen bij de goedkoopste handelaar. ;)

Citaat van: Hitmaan op maandag 08 april 2019, 20:21:23
Mooie spullen weer. Je mag trots zijn op je lieve vrouw. Denk dat die wel een extra plakkerd kreeg toen je thuis kwam.
De Porsche wagon en de bovenleiding etc is ook wel wat voor mij.  De rest ben ik zelf niet kapot van. Ik moet wel zeggen dat de details goed zijn.

Dank je Tony het zijn zeker mooie spullen. :) :thumbup:
Ik ben zeker trots op mijn vrouw en dat weet ze gelukkig ook.
Die pakkerd krijgt ze iedere dag want ik ben nog steeds gek op de haar net zoveel als de eerste dag van onze relatie. :favorite:
De Porsche wagon is schitterend net als de bovenleidingsmasten voor in het station.
De rest vindt ik ook geweldig zeker de NME wagons die inderdaad heel veel fraaie details hebben.
Maar zijn geen wagons die mijn kleinzoon van de baan af mag pakken want het is wel erg teerspul voor zijn handjes. ;)
Maar rijden doen ze super goed op de baan en zeer geruisloos. :)

Groet Michel
Re: Michelstadt } Dortmund Intermodellbau 2019.
Bedankt voor de info Michel.
Re: Michelstadt } Dortmund Intermodellbau 2019.
Michel

Zozo jou weekend is goed besteed geweest, ik koop even nog niets bij.
Wil graag eerst de baan afwerken dan kijken naar een mooie loc of wagons.
Re: Michelstadt } Dortmund Intermodellbau 2019.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Dortmund Intermodellbau 2019.
 @citaat @citaat

DirkJan, graag gedaan.

@citaat

Ja het ging lekker met de aankopen het afgelopen weekend. ;)
Doe je goed Peter ik ben benieuwd wat voor een moois je al op het oog heb wat in aanmerking komt voor op je baan.

Groet Michel
Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 12 is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 12 is gearriveerd.
Van forumlid Erik (Erik01) overgenomen deze prachtige Märklin magazin wagon van het jaar 2004.
Met deze aanwinst is de sleep met Märklin magazin wagons op 12 gekomen. :)

Verder weinig te melden behalve dat er veel gereden wordt en dat René voor mij wat Ardino's in elkaar heeft gezet en dat we gisteren 6 seinen erop hebben aangesloten nu gaat het sein op groen en kan de loc/trein even later vertrekken weer een leuk speelelement toegevoegd aan de baan.
Een plezier om naar te kijken. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 12 is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 12 is gearriveerd.
-Michel,
Zojuist is door mij het laatste "Oranjehapje" verorberd, maar jij doet het geheel anders. Jij verorbert de jaarlijkse "M" magazine wagons. Her en der haalt jij 'die' vandaan. Mooi, hoor, om zo de verzameling te kunnen uitbreiden. Gaat helemaal goed en ondertussen ook nog wat seinen geplaatst. Nou, jouw weekend is ook met een glimlach ten einde gekomen. Zal erg mooi staan en jouw gevoel doet dat uiteraard ook. Ziet er zeker mooi uit, als een lok vanuit stilstand daarna ook langzaam optrekt tot de ingestelde snelheid.
Ach, de rest komt zeker nog wel eens via een foto en/of video naar ons toe. Je weet het: we zitten er altijd 'klaar' voor! Nog een fantastische zondag verder en volgende week zien we elkaar wel weer! :thumbup:
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 12 is gearriveerd.
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 12 is gearriveerd.
Hallo Michel,

Mooie wagen! :thumbup: Ik ben benieuwd naar deze Märklin-Insider reclame-sleep. Hoelang is het de bedoeling dat die gaat worden?

Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 12 is gearriveerd.
Hallo Michel

dat wordt inderdaad een mooie lange sleep. Erg leuk zo'n aparte Märklin Magazine wagens trein. :thumbup:
Maar je zult nog hard moeten verzamelen vooraleer je de sleep van de ijzerertstreinen hier in Karratha zult evenaren :P :)
Ik wens je veel verzamelgenot.

groetjes Luc
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 12 is gearriveerd.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 12 is gearriveerd.
Hoi Michel,

Mooie uitbreiding van je verzameling; veel plezier er mee! Je weet: ik ben gek op lange(re) slepen, dus die twaalf wagons kunnen best nog wat uitbreiding gebruiken ;).

Volgende week in Houten maar weer goed rondkijken om een volgende wagon te scoren :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 12 is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 12 is gearriveerd.
Dit vraagt schreewt om een foto van de complete Märklin-Magazine-sleep! Uiteraard met een smakelijke loc ervoor. Kom maar op!
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 12 is gearriveerd.
Citaat van: GWS op zondag 28 april 2019, 13:06:19
-Michel,
Zojuist is door mij het laatste "Oranjehapje" verorberd, maar jij doet het geheel anders. Jij verorbert de jaarlijkse "M" magazine wagons. Her en der haalt jij 'die' vandaan. Mooi, hoor, om zo de verzameling te kunnen uitbreiden. Gaat helemaal goed en ondertussen ook nog wat seinen geplaatst. Nou, jouw weekend is ook met een glimlach ten einde gekomen. Zal erg mooi staan en jouw gevoel doet dat uiteraard ook. Ziet er zeker mooi uit, als een lok vanuit stilstand daarna ook langzaam optrekt tot de ingestelde snelheid.
Ach, de rest komt zeker nog wel eens via een foto en/of video naar ons toe. Je weet het: we zitten er altijd 'klaar' voor! Nog een fantastische zondag verder en volgende week zien we elkaar wel weer! :thumbup:

Hier dit jaar geen oranjehapje mijn lieve vrouw moest werken en ik zat lekker op zolder te rijden met de treinen.
Ja de aanstaande vitrine met blauwe wagonnetjes komt langzaam vol en als ik van zolder kom heb ik altijd een glimlach want de vele treinen zien rijden geeft mij veel plezier. :P
De seinen doen het goed alleen deze seinen zijn Nederlandse seinen die worden met de tijd omgeruild voor Zwitserse seinen maar eerst de bovenleiding afmaken daarna komen de seinen aan de beurt.
Gezellig als we elkaar volgende week weer zien ik kijk er naar uit.

Citaat van: narwal op zondag 28 april 2019, 14:29:14
Hallo Michel,
Mooie wagen! :thumbup: Ik ben benieuwd naar deze Märklin-Insider reclame-sleep. Hoelang is het de bedoeling dat die gaat worden?

Ik heb nu 12 wagons van de Márklin magazin wagons ik moet er nog 17 bij verzamelen dan heb ik ze allemaal daaarn gaan ze de vitrine in Marcel.
Nu rijden ze in één sleep op volgorde van jaartal ik wil er nog 1 of 2 bijkopen en dan ga ik aan de tweede sleep beginnen.
Ik zal volgende week wat foto's maken van de sleep deze week gaat niks worden mede door het lange werken en een sterfgeval in mijn vriendenkring.

Citaat van: lucdiels op zondag 28 april 2019, 15:50:39
Hallo Michel
dat wordt inderdaad een mooie lange sleep. Erg leuk zo'n aparte Märklin Magazine wagens trein. :thumbup:
Maar je zult nog hard moeten verzamelen vooraleer je de sleep van de ijzerertstreinen hier in Karratha zult evenaren :P :)
Ik wens je veel verzamelgenot.
groetjes Luc
Ja het is een afwisselende sleep die magazin wagons dat blauwe en de vele soorten en mate maken het tot een leuke sleep waar ik graag naar mag kijken.
Ik zal zeker hard moeten sparen om zo een lange sleep te krijgen als de ijzerertstreinen die bij jouw rijden Luc. :P

Citaat van: Wico op zondag 28 april 2019, 17:17:33
Hoi Michel,
Mooie uitbreiding van je verzameling; veel plezier er mee! Je weet: ik ben gek op lange(re) slepen, dus die twaalf wagons kunnen best nog wat uitbreiding gebruiken ;).
Volgende week in Houten maar weer goed rondkijken om een volgende wagon te scoren :thumbup:.
Groeten,
Wico

Dank je ja ik weet dat je gek bent op ook hier komen langzaam langere slepen maar ik denk niet zo lang als bij jouw.
Ik ga zeker volgende week weer op zoek naar een leuk model om de sleep uit te breiden en als het mee zit misschien wel twee. :P
We gaan elkaar volgende week zien ik kijk er naar uit.

Citaat van: Hanzi op zondag 28 april 2019, 22:12:25
Dit vraagt schreewt om een foto van de complete Märklin-Magazine-sleep! Uiteraard met een smakelijke loc ervoor. Kom maar op!

Hans, zoals ik al bij Marcel schreef door de lange dagen werken en een sterfgeval komt het er deze week niet van maar zondag ga ik proberen als de tijd het toe laat om wat foto's van de sleep te maken.
Kan wel zeggen dat de loc ook de (bijna) zelfde kleur heeft als de wagons. :)

Groet Michel 
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 12 is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 12 is gearriveerd.
@citaat rustig aan hoor, Michel. Ik krijg nu de indruk dat de hobby onder je drukke werk lijdt en dat moeten we voorkomen... >:-D
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 12 is gearriveerd.
Hallo Michel,

Dat is wederom een mooie aanwinst voor je collectie. Voor de ontbrekende een oproepje op het forum ?
Wie weet zijn er nog wagans te vinden.

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 12 is gearriveerd.
Citaat van: Hanzi op maandag 29 april 2019, 06:28:47
@citaat rustig aan hoor, Michel. Ik krijg nu de indruk dat de hobby onder je drukke werk lijdt en dat moeten we voorkomen... >:-D

Hans,
Ik probeer niet de hobby de laten lijden onder de hoge werk druk maar helaas ben ik soms zo moe net als gisteren dat ik er niet aan moet denken om naar boven te gaan.
Heb nu het uitzendburo opdracht gegeven om wat anders voor mij de gaan zoeken waar ik wel normale uren kan maken ipv 12 a 13 uur per dag.

Citaat van: ikke650 op maandag 29 april 2019, 18:15:08
Hallo Michel,
Dat is wederom een mooie aanwinst voor je collectie. Voor de ontbrekende een oproepje op het forum ?
Wie weet zijn er nog wagons te vinden.
M.vr.gr. Erwin

Het is zeker een mooie aanwinst deze nr 12 in mijn Märklin magazin wagon collectie. :P
Nee oproepje doe ik maar niet vindt het leuker om als ik ergens ben om er naar opzoek te gaan zoals aanstaande zaterdag in Houten dan loop ik met mijn lijstje door de zaal heen en als ik er één gevonden heb dan is het een sport om hem ergens anders misschien goedkoper te vinden en zo niet dan is de eerste die ik vond de gelukkige om mee naar huis te gaan. ;)

Groet Michel
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 12 is gearriveerd.
Hoi Michel.
Erg leuk om zo'n prachtige sleep met blauwe Magazin wagons over de baan te laten rijden! :thumbup:
Zelf heb ik deze ook verzameld en het is erg leuk om de verschillende uitvoeringen bij elkaar te zien.

Veel plezier en succes met baan en verzameling.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 12 is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 12 is gearriveerd.
Verzameling weer wat completer, Mies  ;)

Enne, af en toe uit de vitrine en over de baan sleuren met een passende loc  O:-D

Grtz Tony
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 12 is gearriveerd.
Citaat van: h0_miessie op dinsdag 30 april 2019, 08:50:22
en als ik er één gevonden heb dan is het een sport om hem ergens anders misschien goedkoper te vinden en zo niet dan is de eerste die ik vond de gelukkige om mee naar huis te gaan.
:roll: Toch is dat soms linke soep, jij leuk kijken om voor een paar eurootjes minder dat ene model te kopen,
en dan vind je die niet en dan is het wagonnetje bij de eerdere aanbieder al verkocht, das dan wel effe dikke pech natuurlijk. O:-D :(
Enne zo veel uur werken op een dag is inderdaad niet goed, dat moet rap minder worden, misschien een snellere vrachtwagen?
Ben je ook eerder thuis. :D Bijvoorbeeld de Volvo Iron Knight, 2400 PK, topsnelheid 276 Km/u. B)

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 12 is gearriveerd.
Michel

Je hebt weer een mooie wagon geschoord, word je vitrine kast nog niet te klein  :help:
Ik heb minder geluk bij het vinden van een baan (job) heb me ingeschreven bij 10 uitzendkantoren en ja hoor totaal niets  :?
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 12 is gearriveerd.
Citaat van: AlbertJan op dinsdag 30 april 2019, 09:59:25
Hoi Michel.
Erg leuk om zo'n prachtige sleep met blauwe Magazin wagons over de baan te laten rijden! :thumbup:
Zelf heb ik deze ook verzameld en het is erg leuk om de verschillende uitvoeringen bij elkaar te zien.
Veel plezier en succes met baan en verzameling.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Het is zeker leuk om die prachtige blauwe sleep over de baan te zien rijden AlbertJan. :)
De variatie in en van de wagons is zeker leuk om te zien maar ook het verzamelen is leuk om te doen lekker de kramen afstruinen met je lijstje met nummers die je nog moet hebben.
Dank je wel gaat helemaal goed komen met het plezier en verzamelen.

Citaat van: Tony op dinsdag 30 april 2019, 10:00:32
Verzameling weer wat completer, Mies  ;)
Enne, af en toe uit de vitrine en over de baan sleuren met een passende loc  O:-D
Grtz Tony

Ja weer één Tony al is de weg om ze allemaal in huis te hebben nog erg lang. ;)
Ze mogen zeker wel eens hun asjes strekken hoor over de baan zodat ze niet altijd stil staan in de vitrine.

Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 30 april 2019, 10:19:29
Citaat van: h0_miessie op dinsdag 30 april 2019, 08:50:22
en als ik er één gevonden heb dan is het een sport om hem ergens anders misschien goedkoper te vinden en zo niet dan is de eerste die ik vond de gelukkige om mee naar huis te gaan.
:roll: Toch is dat soms linke soep, jij leuk kijken om voor een paar eurootjes minder dat ene model te kopen,
en dan vind je die niet en dan is het wagonnetje bij de eerdere aanbieder al verkocht, das dan wel effe dikke pech natuurlijk. O:-D :(
Enne zo veel uur werken op een dag is inderdaad niet goed, dat moet rap minder worden, misschien een snellere vrachtwagen?
Ben je ook eerder thuis. :D Bijvoorbeeld de Volvo Iron Knight, 2400 PK, topsnelheid 276 Km/u. B)
Dirk-Jan

Gelukkig spaart niet iedereen deze prachtige Märklin magazin wagons Dirk-Jan dus de kans dat hij er nog ligt is vrij groot.
Ja dat zijn de mooie vrachtwagens met zoveel pk's en snelheid maar als ik nog sneller terug ben geven ze nog meer adressen mee want zo zijn ze ook wel weer en dan werkt de snelheid in mijn nadeel lijkt mij. :(

Citaat van: peterke33 op dinsdag 30 april 2019, 16:42:41
Michel

Je hebt weer een mooie wagon geschoord, word je vitrine kast nog niet te klein  :help:
Ik heb minder geluk bij het vinden van een baan (job) heb me ingeschreven bij 10 uitzendkantoren en ja hoor totaal niets  :?

Daar heb je een goed punt Peter is de vitrine niet te klein als ik ze allemaal verzameld heb dat kan ik pas zien als ik ze allemaal in huis heb en mocht het niet gaan dan heb ik op zolder nog een hele grote vitrine hangen waar ze zeker met ze allen in passen. :P
Spijtig om te lezen dat je ondanks je inzet en inschrijvingen bij diverse uitzendkantoren nog steeds niks hoort hopelijk belt of mailt er snel één naar je zodat je weer lekker deel kan nemen aan het arbeidsproces.
Succes toegewenst.

Groet Michel
Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
Net als vele forumleden ben ik gisteren ook naar Houten geweest waar ik op één of andere manier nog niet mijn draai kan vinden door de grote hal en indeling van diverse bekende kraamhouders.
Maar goed toch mij maar door de mensenmassa heen geworsteld ik vond in sommige paden best wel druk op zoek naar leuke dingen die mee mochten naar huis.
Net voordat ik weer weg zou gaan zo rond twaalf uur zag ik een leuk Märklin magazin wagonnetje uit 1997 en ik zag door het venster al dat alle attributen erin zaten dus betaald en in de tas gedaan.

En tijdens de wandeling in het laatste gangpad zag ik een leuke locloods staan voor bij de rolbrug want omdat de locs / treinen zoveel rijden nu zal ook daar onderhoud gepleegd gaan worden aan de locs en wagons / rijtuigen.
Deze fraaie iets wat oude locloods past prima bij de locloods die ik straks op zijn plek ga zetten dus dat wordt vandaag wel een stuk of wat keer de locloods erop en er weer af kijken waar hij het beste / leukste staat het zal wel in ieder geval aan de achterzijde van de rolbrug worden want dan kan ik er vanaf mijn commando centrum er in kijken zeker mooi als er ooit led verlichting in gaat komen dan zal mijn uitzicht helemaal perfect zijn. :P

Straks ook even de Märklin magazin wagon in de sleep met andere wagons inpassen en dan is de eerste sleep met Märklin magzain wagons een feit en kan ik op zoek naar de laatste 16 wagons die ik nog mis.
Ook zal ik deze week wat foto's en een filmpje maken van de sleep met de Märklin magazin wagons en een mooie loc ervoor die wel moet passen bij het prachtige blauw van de wagons. ;)

Groet Michel
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
Je Märklinsleep weer wat completer, Mies  :thumbup:
De zoektocht naar die wagens maakt de hobby extra spannend en leuk !
De Vollmerloods is het neusje van de zalm vind ik zelf (heb hem daarom ook  :D). Bij de ontbrekende "plaat" onder de ramen, zou je een reparatie-ploeg werkpreisers met bouwmaterialen en zo kunnen zetten. Vrolijkt het zaakje meteen extra op.
De palletwagens komen op jouw baan altijd van pas.

En fillumpies mogen altijd, graag zelfs  ;)

Grtz Tony
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
Zo te zien weer een geslaagd beursbezoek, Michel.
Die Vollmerloods is blijkbaar zeer in trek, ook bij mij op de baan  te vinden.
Veel plezier met je nieuwe aanwinsten.
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
-Michel,
Wat een geweldig mooi exemplaar hebt jij toch op de kop kunnen tikken. Deze "MM1997" is bijzonder mooi en kan zeker jouw allereerste MM-sleep gaan aanvullen. Ach, die 2e sleep van "MM", die komt er beslist ook. Het blijft een kwestie van heel goed 'neuzen' en vooral kijken welke handelaar er nog één of zelfs meerdere heeft staan. Tsjonge, dat jij die lokloods zag staan, is zeker een compliment waard. Nu slechts kijken waar 'die' kan komen te staan en jij bent alweer een geluksvogel! Dat wordt uiteraard vele keren in- en uitrijden. Het verhoogt beslist het rijplezier.
Ja, het was zeker in sommige paden heel erg druk en ik vraag mij af, hoe men het gaat doen in de toekomst. Ik merk nu al dat er heel wat liefhebbers op leeftijd komen en die worden ouder en wat gaat er dan plaatsvinden met die (smalle) paden. De rollator en vooral mensen met 'stokken' nemen hand over hand toe. Dus dat is voor de organisator nog een hele 'klus'!
Kortom: dat gaan we hopelijk nog meemaken. Jij bent weer een gelukkig mens met zoveel 'nieuws'!  :-)  :thumbup:
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
Hallo Michel,
Gefeliciteerd met je aanwinsten.
Mooi om je verzameling magazinewagons te zien groeien.
Ook je loods zal vast goed bij je rolbrug staan.
Veel plezier ermee.
Groet,
Erik
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 13 is gearriveerd.
Mooie aanwinsten  :thumbup: