Deel 2
Citaat van: Tony op zaterdag 30 maart 2019, 10:08:20
Hoi Mies,
Lekker bezig geweest
De foto van het station met de wasserette op de achtergrond is heel speciaal
Ik kan me voorstellen, dat de suggestie van de perrons van onze andere Tony wat railtechnische problemen oplevert.
Er is echter nog een (groter) probleem; de preizigers kunnen op deze manier maar in één richting vertrekken. ( of ik zie iets over het hoofd )
Ik heb ook maar een paintplaatje getekend, hoe je dat ook nog op zou kunnen lossen én zonder de rails te verleggen.
Grtz Tony
Ik ben weer eventjes een paar uurtjes zoet geweest met knutselen Tony.
Helaas hebben we geen andere ruimte om te wasmachine neer te zetten dus ik heb nu 80% van de zolder en mijn lieve vrouw de rest is een prima combinatie zo zeker als ze de was doet en komt gezellig een half uurtje bij mij zitten zodat ik de volgende plannen aan haar voor kan leggen.
Je hebt het helemaal goed getekend Tony de treinen rijden op de drie sporen één kant op en drie sporen gaan de andere kant op.
Of het railtechnisch goed uitkomt weet ik niet maar het moet goed aanvoelen wat andere Tony bedoelt maar nogmaals daar gaan René en ik ons later over buigen.
Citaat van: Eric-Paul op zaterdag 30 maart 2019, 10:52:44
Hoi Michel, je hebt weer een hoop werk in één dag verzet en een mooie blik in de bedoeling gegeven.
Ik denk dat Tony zo ongeveer dat heeft getekend wat jij in gedachten hebt, met de middelste sporen voor goederentreinen en niet stoppende reizigerstreinen, of niet?
Het werk viel wel meer hoor Eric-Paul het opruimen duurt altijd zolang erna.
Tony heeft het perfect getekend en zo bedoelde René en ik het ook toen we het stationsgedeelte ontwierpen.
Goederentreinen mogen op alle sporen komen alleen de passagierstreinen mogen alleen op de twee buitenste sporen komen en hele lange treinen alleen op de middelste sporen.
Jij hebt het helemaal goed.
Citaat van: peterke33 op zaterdag 30 maart 2019, 11:52:36
Hoi Michel
Je stad begint te komen, zeker nu er een mooi station staat.
Het staat er heel erg mooi, en gewoon lekker je eigen gevoel volgen hoe alles komt en gaat komen.
Verder volg ik het graag, als je graag je eigen perrons wil bouwen dan wil ik je heel graag helpen.
Ja Peter het begin is der daarom kijk ik veel bij jouw af zodat ik weer van je kan leren.
Het staat zeker mooi en ik ben er zeer tevreden mee.
Als ik vakkundige hulp nodig heb bij het maken van de perrons dan zal ik zeker je hulp inroepen.
Bedankt alvast voor het aanbieden van je hulp.
Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 30 maart 2019, 11:54:45
Citaat van: Tony op zaterdag 30 maart 2019, 10:08:20
De foto van het station met de wasserette op de achtergrond is heel speciaal
Die wasserette staat daar speciaal voor Michel zelf.
Met enige regelmaat loopt het hem dun door de broek als hij weer wat testrondjes gaat rijden met één van zijn talrijke lokkies.
Tis toch altijd weer spannend voor hem of er niks van de baan dondert.
Dirk-Jan
Dat valt gelukkig mee hoor Dirk-Jan de laatste weken rijd het erg goed in Michelstadt soms kan ik uren achterover leunen en genieten van de rijdende treinen die langs komen als ik zit te rangeren op het rangeergedeelte.
Ook doe ik tegenwoordig wat onderhoud aan een loc nu de treinen veel kilometers maken terwijl de rest doorrijd om mij heen.
Het is zeker spannend maar tot nu toe is er nog niks van de baan af gedenderd hopelijk blijft dat zo gelukkig rijden de treinen niet hard door Michelstadt gemiddeld 70 km en in het station maar 50 kilometer alles rijd dus lekker langzaam hier.
Citaat van: Tony op zaterdag 30 maart 2019, 12:15:53
Zou goed kunnen, Dirk-Jan
Volgens Carl heeft Michel die wasserette daar geplaatst, om de zwervers die op zijn grotestadsstation huizen wat frisser te laten ruiken
Grtz Tony
Ik heb tot nu toe maar één zwerver gezien en die staat te plassen naast en tegen het station aan.
En ja hoor die mogen best wel de wasmachine gebruiken hoor als het maar fris blijft ruiken in Michelstadt.
Citaat van: Hanzi op zaterdag 30 maart 2019, 13:55:56
Zo, ga ik me er ook nog ff tegenaan bemoeien. Gewoon geen perron tegenover het station maar alleen tussen de verstweggelegen 2 sporen. Blijft t lekker luchtig én kan je je mooie treinen tenminste goed zien; met te veel perrons zie je alleen nog maar daken (er van uitgaande dat je perrons met overkapping plaatst).
Dan blijft het zeker luchtig Hans maar dan wordt het wel een smal perronetje en dat wil ik de preisertjes ook niet aan doen met hun dure plaatsbewijs.
Citaat van: GWS op zaterdag 30 maart 2019, 19:37:22
-Michel,
Ach, voorbeelden van stations te over; kijk maar eens wat de 'leden' ervan zeggen. Maar worstel met de ruimte die er nog is, en maak gewoon wat jezelf wilt doen. We kennen jou al langer! Eerst maar weer gaan sparen, omdat er nog vele 'uitgaven' gaan komen! Suk6 en rustig doorgaan en vergeet niet de 'rondjes' te blijven draaien! Want "Rondjes draaien" is gelijktijdig "Genieten"!
Ik luister altijd naar wat forumleden schrijven of zeggen maar het moet voor mij wel een toevoeging zijn en haalbaar en het belangrijkste ik moet het ook leuk vinden oftewel het moet goed aanvoelen.
Ik moet zeker sparen want er moet nog veel gekocht worden zeker op het gebied van de bovenleidingen maar er is net een bestelling de deur uit gegaan naar Lippe wat betreft de bovenleidingen dus er is weer wat onderweg voor Michelstadt.
De treinen blijven hun rondjes rijden afgelopen en omdat ik bij hou hoeveel ik rijd iedere keer kwam ik er achter na optellen dat ik afgelopen week de 100.000 schaal kilometers met koploper voorbij gereden ben wat een wereld programma is het toch zeker nu het lekker staat ingesteld.
Citaat van: Hitmaan op zaterdag 30 maart 2019, 20:00:45
@Tony,
Ik voorzie geen problemen met de rails, tenminste dat denk ik.
Het rode stuk verlenging weg halen en plaatsen bij het groene.
Tony, bedankt voor je duidelijke foto maar omdat ik met slanke wissels in het stationsgedeelte zit en ik verander de boel zullen de stationssporen dan niet kleiner worden ik kan nu net een loc en 5 rijtuigen kwijt in het station maar lukt dat na de verandering ook nog ik denk van niet namelijk en dan gaan de rijtuigen de wisselstraat bezet houden en dat stagneert de boel alleen maar en dat wil ik ook niet.
Maar nogmaals René en ik gaan je opmerking / suggestie zeker onderzoeken.
Citaat van: marklintim op zondag 31 maart 2019, 00:05:07
Michel,
Dat is weer een mooie vordering. Het begint zo toch al wel een beeld te vormen, bovenleiding, station etc.
Het is denk ik niet per see nodig om het stations emplacement aan te passen. Ik ben in zweden op een station geweest waar het stations gebouw aan spoor 1 lag, maar er geen perron was. Tussen spoor 1 en het stationsgebouw stond een hek. Je moest onder het spoor door (tunnel) om op het perron van spoor 1 en 2 te komen. Dan kan je je middelste sporen gewoon gebruiken als inhaal/goederenspoor.
Ja het begint nu wat te worden Tim en ja ik heb er zin in ook om aan de scenery te beginnen de treinen rijden nu lekker rond dus kan ik ondertussen wat andere dingen doen aan de baan zoals onderhoud en aan de scenery werken.
Zoals jij het beschrijft van je ervaring in Zweden zo hadden René en ik het ook voor ogen toen we het station uitlegde in de woonkamer hek op het perron en klaar simpel toch zeker nu iemand het in het echt ook gezien heb maar de opmerking van Tony gaan we zeker bestuderen en dan gaan René en ik er zeker over praten wat de voor en nadelen zijn.
En ja de middelste sporen zijn doorgaande sporen die preisertjes of goederen mogen niet uitstappen of uitgeladen worden.
Groet Michel