Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
-Michel,
Natuurlijk is KERST een feest van samenzijn en heerlijk eten, maar dat bij jullie is wel 'het einde'! Wat een 'feest'! Die 'Opa' is wel heel erg verwend met dat hele zware cadeau! Neen, niet één, maar zelfs twee komen er uit dat pak(je). Tsjonge, wat een verwennerij! Maar het heeft wel 'wat', nietwaar?
Ja, geen wonder, dat jij niet meer gaat werken! Er staat nog een heleboel te doen, om deze dubbeltraxx op de baan te rijden. Maar wat bent jij toch lief voor ons! Ja, direct foto's gemaakt voor ons. Nou, daar moet zeker een hele lange 'sleep' achter kunnen. Dus gaat jij bij de volgende gelegenheid naarstig op zoek naar uitbreiding van die "Wacoma" wagons. Wat staat dat mooi om zo'n sleep te creëren. Ruimte genoeg immers! En nu uitkijken naar de volgende verjaardag en/of feestje! Want jouw lijstje is nog lang niet tot een einde gekomen. Verlangens zijn er genoeg voor alles in jouw Michelstadt.
Heerlijk om nu thuis te zitten en te rijden met het 'nieuwtje'! Genieten is het enige wat er is! Hiep, hiep ZWITSERLAND 'boven'!

suk6 en veel plezier in en op jouw treinkamer!
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Wat een mooi kado heb je gekregen onder de kerstboom Michel. En nog wel een dubbeltractie, helemaal indrukwekkend als dat over je baan denderd. Prachtige loks zijn dat ook die zwitsers!
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Hoi Michel,

Van harte gelukgewenst met deze mooie set! Ik heb hem al heel vaak in mijn handen gehad, maar helaas niet mijn periode. Dat gaat een mooi gezicht worden met een sleep Zwitserse wagons. De kerstman heeft je echt verwent! Dat vraagt inderdaad om een filmpje als die in dubbeltractie door de spiraal rijdt. Veel plezier ermee en kom zeker een keer kijken in 2019 :).

Top 2000 staat hier ook aan op zolder; ben begonnen met de bouw van het derde schaduwstation. 

Groeten,
Wico 
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Zo, je hebt je volgens de kerstman weer braaf gedragen afgelopen jaar :P
Geniet ervan als deze dubbeltractie straks over je baan heen rijdt. (Maare, die geluiden niet te hard zetten, anders hoor je de top2000 niet meer  :D)
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Dag Mies,

Dat is pracht cadeau. Ikzelf heb deze ook eens onder onze kerstboom gevonden.  Het is een prachtig zicht wanneer beide locs aan het werk zijn.  :thumbup:
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
 :) Jongeman, das weer een heel mooi Kerstcadeau wat jij hebt gekregen. B) :thumbup:
Wat zal jij toch zoet zijn zo het hele jaar door om elke keer maar weer te worden verwend. O:-D
Errug veel plezier ermee en geniet lekker van je vrije dagen.

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Hi Michel,

Waar de kerst goed voor is, uiteraard pakketjes onder de kerstboom. Mooie loc's en veel plezier ermee.
Heb hier ook wat gekregen maar dat moet ik nog plaatsen.

groet
Harald
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Michel,
Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinsten.

Albert.
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Prachtige aanwinsten Michel  :thumbup:

En voor ik het weer vergeet, alvast een fijne jaarwisseling (voor de kerst ben ik te laat  O:-D )
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Als het zo door gaat, mag je nog een schaduwstation erbij bouwen zeg.
Maar het zijn weer prachtige aanwinsten, gefeliciteerd hiermee.

Voorzichtig met oud en nieuw, dan kun je volgend jaar weer genieten van de baan en al het materieel.
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Wat een pracht locs. In de bij het kerstseizoen passende kleur  :P
Ik moet maar niet te lang kijken ....... ** kwijlend zit ik achter de iPad **
Veel plezier er mee Michel.
Grtz, Arjan
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Citaat van: erik01 op donderdag 27 december 2018, 07:23:21
Hallo Michel,
Na zo'n kerst is het dubbel genieten.
Gefeliciteerd met deze mooie set.
Heerlijk in tractie door je spiraal rijden met een mooie sleep er achter.
Veel plezier deze vakantie.
Groet, Erik

We hebben een gezellige kerst gehad met als hoogte punt deze geweldige set. :favorite:
Ik heb ze gisteren geijkt en ja het is een prachtige gezicht in het spiraal ik vindt ze zo mooi deze jongens in tractie dat ik heb besloten om ze zo te laten rijden dan krijgen ze de aandacht die ze verdienen. :P

Citaat van: lucdiels op donderdag 27 december 2018, 07:42:55
Hoi Michel
mooie aanwinst zo'n dubbeltractie. Daar ga je plezier aan beleven.
Nog een mooi jaareinde... met veel tijd voor jouw baan.
Luc

Luc, het plezier begon al toen ik de doos open maakte. :D
Ze zijn prachtig mooi en ze rijden  :thumbup:
Dank je Luc jij ook een fijn en gezellig uiteinde toegewenst en dat het jouw jaar mag worden. :)

Citaat van: Tony op donderdag 27 december 2018, 10:10:13
Nou Mies, ze komen per doos al met de twee tegelijk  :D
Achter deze jongens kun je een heel lange sleep hangen, die ze moeiteloos de spiraal op sleuren  :thumbup:
Daar vind je vast wel iet passends voor....en mocht je zin hebben om er een filmpje van te maken ( liefst met de hele baan )...mag gerust hoor !
Jouw modelbaanjaar kan niet meer stuk  :thumbup:
Grtz Tony

Ja mooi he ze groeien in de doos. :P
Helaas blijven deze locs met zijn tweetjes alleen rijden heb het gisteren bekeken toen ze reden en toen bedacht ik mij ze blijven zo rijden. :P
En lange slepen zal ik niet veel laten rijden in Michelstadt heb liever 6 kleine slepen of te wel 6 locs dan 1 lange sleep. :P
Filmpje zal ik zo snel mogelijk maken zal mijn best doen maar beloof niks en zo mooi als jouw kerstfilms zal het zeker niet worden vrees ik.
Mijn modelbaanjaar kan zeker niet meer stuk ik zeg 2019 kom maar op. ;)

Citaat van: GWS op donderdag 27 december 2018, 10:17:04
-Michel,
Natuurlijk is KERST een feest van samenzijn en heerlijk eten, maar dat bij jullie is wel 'het einde'! Wat een 'feest'! Die 'Opa' is wel heel erg verwend met dat hele zware cadeau! Neen, niet één, maar zelfs twee komen er uit dat pak(je). Tsjonge, wat een verwennerij! Maar het heeft wel 'wat', nietwaar?
Ja, geen wonder, dat jij niet meer gaat werken! Er staat nog een heleboel te doen, om deze dubbeltraxx op de baan te rijden. Maar wat bent jij toch lief voor ons! Ja, direct foto's gemaakt voor ons. Nou, daar moet zeker een hele lange 'sleep' achter kunnen. Dus gaat jij bij de volgende gelegenheid naarstig op zoek naar uitbreiding van die "Wacoma" wagons. Wat staat dat mooi om zo'n sleep te creëren. Ruimte genoeg immers! En nu uitkijken naar de volgende verjaardag en/of feestje! Want jouw lijstje is nog lang niet tot een einde gekomen. Verlangens zijn er genoeg voor alles in jouw Michelstadt.
Heerlijk om nu thuis te zitten en te rijden met het 'nieuwtje'! Genieten is het enige wat er is! Hiep, hiep ZWITSERLAND 'boven'!
suk6 en veel plezier in en op jouw treinkamer!

Kerst was zoals altijd gezellig maar aan overdadig en overdreven lekker eten doen we nooit waarom alleen met kerst lekkere dingen halen dat doen we het hele jaar al. :P
Als ik de glimlach van mijn kleinzoon zie als hij net als opa de cadeaus openrukt dan ben ik happy en dan samen naar zolder met de treinen spelen langzaam leert hij de sporen kennen en hoe de locs heten als hij dat onder de knie heeft mag hij zelf koploper bedienen en aan de knoppen zitten en dan kan opa genieten van dit alles.
Helaas er komt geen sleep achter deze set te hangen en zo groot is mijn schaduwstation niet wat betreft grote blokken dus maximaal 5 rijtuigen en 12 zelflossers als goederentrein tenslotte gaat het om de locs zelf die zullen er wel veel rijden in hun eentje.  :D
Inderdaad de verlanglijst is nog niet leeg en ik wacht met smart op het nieuwe boek van Märklin wat hopelijk mooi Zwitsers materiaal in zal staan.
Dank je ik ga zo weer rijden op zolder en nog een paar lees 25 locs ijken. :D

Citaat van: Maarten Marklin op donderdag 27 december 2018, 10:32:08
Wat een mooi kado heb je gekregen onder de kerstboom Michel. En nog wel een dubbeltractie, helemaal indrukwekkend als dat over je baan denderd. Prachtige loks zijn dat ook die zwitsers!

Het is zeker een mooi kado Maarten en ja Zwitserse locs zijn prachtig gisteren reden er 6 Zwitserse locs in het spiraal en stonde er twee krokodillen in het station. :P :favorite:

Citaat van: Wico op donderdag 27 december 2018, 10:49:06
Hoi Michel,

Van harte gelukgewenst met deze mooie set! Ik heb hem al heel vaak in mijn handen gehad, maar helaas niet mijn periode. Dat gaat een mooi gezicht worden met een sleep Zwitserse wagons. De kerstman heeft je echt verwent! Dat vraagt inderdaad om een filmpje als die in dubbeltractie door de spiraal rijdt. Veel plezier ermee en kom zeker een keer kijken in 2019 :).
Top 2000 staat hier ook aan op zolder; ben begonnen met de bouw van het derde schaduwstation. 
Groeten,
Wico 

Dank je wel voor je felicitatie Wico. :) :thumbup:
Aan tijdperken doe ik niet echt wat ik mooi vindt koop ik en zeker wat Zwitsers aangaat.
Straks bestel ik als Insider lid alleen de Zwitsers set met drie rijtuigen die zullen dan achter een loc komen die er niet officieel niet voor hoort maar gelukkig klagen de inwoners van Michelstadt niet want die genieten net als ik van het Zwitserse materiaal. ;) :P

Ik ga mijn best doen voor een filmpje maar beloof niks want door het rijden vergeet ik wel eens de tijd. :)
Je bent van harte welkom om langs te komen ik kijk er naar uit. :) :thumbup:
Succes met de bouw van je derde schaduwstation we zien de update na je korte vakantie wel verschijnen en geniet ze van de top 2000 staat hier ook alweer aan heerlijk.

Citaat van: Looney Tunes op donderdag 27 december 2018, 11:23:11
Zo, je hebt je volgens de kerstman weer braaf gedragen afgelopen jaar :P
Geniet ervan als deze dubbeltractie straks over je baan heen rijdt. (Maare, die geluiden niet te hard zetten, anders hoor je de top2000 niet meer  :D)

John, ik ben altijd braaf en dat zal ik zeker blijven zolang deze cadeaus onder de boom blijven leggen. :P
Genieten doe ik zeker van de dubbeltractie en de geluiden staan op een goede sterkte net als mijn JBL speaker die lekker hard staat. :D

Citaat van: iVanDL op donderdag 27 december 2018, 12:17:23
Dag Mies,
Dat is pracht cadeau. Ikzelf heb deze ook eens onder onze kerstboom gevonden.  Het is een prachtig zicht wanneer beide locs aan het werk zijn.  :thumbup:

Hadden we de zelfde (kunst)kerstboom dan dat deze pracht set ook bij jouw onder de boom lag. :P :D
Het is zeker een pracht gezicht als ze over de baan rijden helaas bepaalde koploper gisteren dat hij niet zo vaak langskwam misschien heb ik vandaag meer geluk. :)

Citaat van: Dirk-Jan op donderdag 27 december 2018, 13:05:01
:) Jongeman, das weer een heel mooi Kerstcadeau wat jij hebt gekregen. B) :thumbup:
Wat zal jij toch zoet zijn zo het hele jaar door om elke keer maar weer te worden verwend. O:-D
Errug veel plezier ermee en geniet lekker van je vrije dagen.
Dirk-Jan

Het si zeker een mooi kerstcadeau en je weet ik ben altijd zoet eigenlijk meer mierzoet. :D
Met het plezier komt het wel goed hoor en ja het kost wat geld maar de vrije dagen zijn het dubbel en dwars waard. ;)

Citaat van: Haradigi op donderdag 27 december 2018, 13:33:21
Hi Michel,
Waar de kerst goed voor is, uiteraard pakketjes onder de kerstboom. Mooie loc's en veel plezier ermee.
Heb hier ook wat gekregen maar dat moet ik nog plaatsen.
groet
Harald

Zeker de cadeaus maken voor een groot deel de kerst gedachte hier in huis samen zijn en meeleven als een ander zijn cadeau open maakt / rukt.
Dank je gaat helemaal goed komen.
Ik ben benieuwd wat jij gekregen hebt van de kerstman dus hou ik je topic in de gaten. :)

Citaat van: AlbertG op donderdag 27 december 2018, 14:22:55
Michel,
Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinsten.
Albert.

Dank je wel Albert. :) :thumbup:
Ik ben er zeer blij mee. :)

Citaat van: Barry1972 op donderdag 27 december 2018, 15:56:17
Prachtige aanwinsten Michel  :thumbup:
En voor ik het weer vergeet, alvast een fijne jaarwisseling (voor de kerst ben ik te laat  O:-D )

Ze zijn zeker mooi hé Barry. :)
Beter te laat dan nooit  ;) jij en de familie ook een fijne jaarwisseling toegewenst. :thumbup:

Citaat van: marcel op donderdag 27 december 2018, 19:17:13
Als het zo door gaat, mag je nog een schaduwstation erbij bouwen zeg.
Maar het zijn weer prachtige aanwinsten, gefeliciteerd hiermee.
Voorzichtig met oud en nieuw, dan kun je volgend jaar weer genieten van de baan en al het materieel.

Er zijn al plannen althans we hebben al gekeken waar we nog wat sporen kunnen plaatsen en ja we hebben wat gevonden waar nog 7 tot 8 lange sporen kunnen gemaakt worden maar dat zie je wel als je weer eens langskomt gezellig. :)
Dank je wel voor je felicitatie voor deze prachtige set Zwitserse locs. :) :thumbup:
Met oud en nieuw blijven we lekker binnen het vele geld wat ik vroeger uitgaf aan vuurwerk wordt nu in de hobby gestoken. :P

Citaat van: ArjanBosman op donderdag 27 december 2018, 21:21:57
Wat een pracht locs. In de bij het kerstseizoen passende kleur  :P
Ik moet maar niet te lang kijken ....... ** kwijlend zit ik achter de iPad **
Veel plezier er mee Michel.
Grtz, Arjan

Zeker de kleur is prachtig mooi voor de tijd van het jaar. :P
En je hebt gelijk de locs zijn prachtig. :P
Als je geen kwijl op je iPad wilt is er een andere oplossing ze een keer in het echt zien rijden in Michelstadt. :P
Maar nu weet je waarom ik altijd met een handdoek op mijn laptop eg als ik naar Wico en andere forumleden die Zwitsers materiaal laten zien om mijn laptop te beschermen tegen het kwijl. :P :D
Dank je wel Arjan gaat helemaal goed komen met het plezier. 

Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Ha die Michel.
Dit is gewoon de tijd om met alles dubbel te genieten! :thumbup:
Alom gezelligheid, heerlijke muziek en, voor de meesten dan, veel vrije tijd.
Daar past deze dubbelset uitstekend bij dus ook dubbel genieten! O:-D

Veel plezier met al deze prachtige "gelukjes".

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Michel

Zozo

Ik kom even niet op het forum, en je krijgt daar even een dubbele loc cadeau  :P
Jij bent ook lekker verwend, en nu kan je lekker genieten en dat is je gegund hoor.

Alvast een goed en gezond 2019 aan iedereen in je familie en ook aan Karin  :-*
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Ik heb gisteren het setje in levende lijve gezien en het is inderdaad een schitterende set. B)
Nogmaals heel veel plezier ermee.

Gr.
Rene
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Ja mooi he ze groeien in de doos. :P
Helaas blijven deze locs met zijn tweetjes alleen rijden heb het gisteren bekeken toen ze reden en toen bedacht ik mij ze blijven zo rijden. :P

Met zijn tweetjes zijn ze nooit alleen, Michel ;)
Mooie set zeg, vooral die grote heeft een aparte asindeling zeg!
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Lid sinds: 2006

what else?

offline
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Wow  8o
Heel mooi kerstcadeau  Michel  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Nu wel braaf blijven hè  :D
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Citaat van: AlbertJan op vrijdag 28 december 2018, 07:24:09
Ha die Michel.
Dit is gewoon de tijd om met alles dubbel te genieten! :thumbup:
Alom gezelligheid, heerlijke muziek en, voor de meesten dan, veel vrije tijd.
Daar past deze dubbelset uitstekend bij dus ook dubbel genieten! O:-D
Veel plezier met al deze prachtige "gelukjes".
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Het zijn is zeker een gezellige tijd kerstboom aan radio aan en lekker thuis ipv werken dit bevalt mij wel erg goed hoor moet ik zeggen. :)
En dan deze zoals jij het mooi beschrijft "gelukjes" onder de boom vinden waar ik nu heerlijk de hele dag mee kan rijden maar belangrijker naar kijken kan als ze langs komen rijden. ;)

Citaat van: peterke33 op vrijdag 28 december 2018, 11:14:24
Michel
Zozo
Ik kom even niet op het forum, en je krijgt daar even een dubbele loc cadeau  :P
Jij bent ook lekker verwend, en nu kan je lekker genieten en dat is je gegund hoor.
Alvast een goed en gezond 2019 aan iedereen in je familie en ook aan Karin  :-*

Misschien komt het wel door jouw dat je even weggeweest bent van het forum Peter dat ik deze mooie set kreeg we gaan het volgend jaar weer proberen jij blijft eventjes weg rond de feestdagen kijken wat ik dan krijg. :P :D
Nee hoor blijf maar lekker op het forum hoor Peter kan ik mooi leren van je gemaakte scenery want dat kan jij als de beste maken. :thumbup:
Dank je wel dat je het mij gunt maar dat is wederzijds hoor. :thumbup:
Uiteraard jij en je gezin en familie ook een zeer goed maar vooral gezond 2019 toegewenst.

Citaat van: Lokkie op vrijdag 28 december 2018, 19:41:33
Ik heb gisteren het setje in levende lijve gezien en het is inderdaad een schitterende set. B)
Nogmaals heel veel plezier ermee.
Gr.
Rene

Was zoals altijd weer erg gezellig dat je langskwam en ja jij zag ze hun eerste echte rondjes maken door Michelstadt. :)
Dank je wel dat gaat helemaal goed komen met het plezier. :P

Citaat van: Hanzi op vrijdag 28 december 2018, 22:59:01
Ja mooi he ze groeien in de doos. :P
Helaas blijven deze locs met zijn tweetjes alleen rijden heb het gisteren bekeken toen ze reden en toen bedacht ik mij ze blijven zo rijden. :P

Met zijn tweetjes zijn ze nooit alleen, Michel ;)
Mooie set zeg, vooral die grote heeft een aparte asindeling zeg!

Daar heb jij een punt Hans dat ze nooit alleen rijden. :P :thumbup:
Dat is zeker apart die asindeling erg leuk ook om te zien in bochten. :)

Citaat van: Treinofiel op zaterdag 29 december 2018, 00:42:32
Wow  8o
Heel mooi kerstcadeau  Michel  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Nu wel braaf blijven hè  :D

Dank je wel Rolf voor de duimpjes. :) :thumbup:
Ik blijf heel braaf in 2019 dat beloof ik. :P
En voor jouw van harte gefeliciteerd met je verjaardag vandaag. :) :thumbup: :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Mooi stje loks Michel.
Veel plezier ermee.  :thumbup:
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
 @citaat
Dank je wel. :)
Met deze mooie set zit het plezier wel goed Henk.

Groet Michel
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Hallo Michel,

Dat is nog net op het laatst van dit jaar een mooie aanwinst. En dat komend jaar een goed modelspoorjaar wordt.

Michel en Karin prettige jaarwisseling en een goed en gezond 2019.

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Hoi Michel,

Dat zijn nog eens kerstgeschenken.... 8o  :thumbup: :thumbup:
Prachtige set hoor, ik vind Zwitsers materieel ook heel mooi. Ik wens je er veel plezier mee.

Een hele goede jaarwisseling en een gezond 2019 toe en dat we er maar weer een mooi modelspoorjaar van mogen maken.

Groet Ronald  :)
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
 @citaat @citaat

Er reed zeker in de laatste week van dit jaar nog wat moois binnen Erwin. :P
Aan plezier heb ik niet te klagen. ;)
Ik wens jouw en je gezin ook een goed uiteinde en een goed maar vooral gezond 2019 toe.

@citaat

Zo een kerstcadeau wil ik iedere kerst wel hebben hoor Ronald. :P
Gisteren heb ik alleen met mijn Zwitserse locs (18 stuks) gereden van schaduwstation naar schaduwstation en dat was een fraai gezicht en smaakte naar meer veel meer. :)
Dank je wel voor je goede wensen uiteraard jij en de familie ook een fijn uiteinde en een goed maar vooral gezond 2019 toegewenst en dat ik en vele andere maar veel van je prachtige update mogen genieten in 2019. :P



Op de valreep kreeg ik van een forumlid een Pbtje of ik interesse had om zijn Viessmann tang om bovenleidingdraad mee om te buigen over te nemen want hij was klaar met zijn bovenleidingen maar natuurlijk had ik interesse dus bij deze aardige forumlid te tang opgehaald ik blijf meteen gezellig een uurtje gekletsen en daarna even naar Harlaar om twee zakje slipbandjes te kopen was tenslotte toch in de buurt.
Nu ben ik er klaar voor om samen met vriend Jeffrey in januari aan de bovenleiding te gaan beginnen 2019 moet nog beginnen maar ik heb er nu al zin in.

Ik wens u allen een gezellig uiteinde toe van 2018 en een goed begin van 2019.

Groet Michel
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
-Michel,
Jawel, als ik zeg Michel, dan komt "Karin" daar tegelijk aan te pas. Het wordt een prachtig mooie afsluiting van het oude jaar 2018 en jullie gaan met alle glorie 2019 tegemoet. Dat het weer een jaar wordt van allerlei mooie cadeaus en 'reisjes' is al wel voor ons heel duidelijk! Dus wens ik jullie een heel bijzonder nieuwjaar met heel veel geluk en at al bekend is, namelijk een hele goede gezondheid!
Suk6 jullie "2" en geef elkaar maar - op dat bepaalde moment - een dikke pakkerd! Het is jullie gegund!
Michelstadt } gelukkig nieuwjaar.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } gelukkig nieuwjaar.
Dank je wel Gerard. :) :thumbup:
Ook voor jouw en je gezin het aller beste voor 2019 toegewenst.

Iedereen een heel gelukkig nieuwjaar toegewenst vanuit Michelstadt.


Groet Michel
Re: Michelstadt } gelukkig nieuwjaar.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Michelstadt } gelukkig nieuwjaar.
Hoi Michel jij en je vrouw ook een heel gelukkig en gezond 2019  toegewenst :important:
Re: Michelstadt } gelukkig nieuwjaar.
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Michelstadt } gelukkig nieuwjaar.
Namens ons ook voor jullie de beste wensen voor het komende jaar!!!!
Re: Michelstadt } gelukkig nieuwjaar.
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Michelstadt } gelukkig nieuwjaar.
Hoi Michel (en Karin),

Een gezond en gelukkig 2019 met elkaar gewenst.
Re: Michelstadt } gelukkig nieuwjaar.
Hoi Michel,

Ook voor jou en je vrouw de beste wensen voor 2019.

Groet Ronald  :)
Re: Michelstadt } gelukkig nieuwjaar.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } gelukkig nieuwjaar.
Hans, Ragoem, Dick, Ronald,

Heel erg bedankt voor de goede nieuwjaar wensen voor mij en mijn vrouw. :) :thumbup:

Dit jaar gaat er veel gebeuren in Michelstadt aller eerst gaan we bovenleiding aanbrengen ik heb al een doos vol met bovenleiding spullen klaar staan net als de tang van Viessmann zodat we goed beslagen te ijs komen.
Daarna gaan we langzaam met de scenery beginnen het zal niet zo mooi worden als bij Ronald :P maar ik ga mijn best doen.
De ideeën heb ik in mijn hoofd hoe alles moet worden maar of het zo ook uitpakt is nog maar de vraag maar dat gaan we zien aan het eind van dit jaar wel en anders komt het maar later. :) 

Maar zoals altijd zal ik jullie van dit alles op de hoogte houden. ;)

Groet Michel
Re: Michelstadt } gelukkig nieuwjaar.
Michel, zowel voor U alsook de familie, een voorspoedig 2019.
Re: Michelstadt } gelukkig nieuwjaar.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } gelukkig nieuwjaar.
Hi Michel en Karin,

Ook van ons nog een goed, gezond, gezellig maar vooral spoors 2019.

groet
Harald
Re: Michelstadt } gelukkig nieuwjaar.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } gelukkig nieuwjaar.
Staf, Harald,

Heren bedankt voor jullie goede wensen voor 2019 voor mij en mijn vrouw en familie. :) :thumbup:
Uiteraard ook een goed maar vooral gezond 2019 voor jullie en de familie toegewenst namens mij en mijn vrouw.

Groet Michel
Michelstadt } eerst deel bovenleiding geplaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } eerst deel bovenleiding geplaatst.
Samen met mijn vrienden Jeffrey en René althans Jeffrey aan de bovenleiding begonnen René en ik zijn aandachtige toeschouwers en geven de spullen aan. :P
We zijn begonnen bij de wissels en kruiswissel die naar gaan en komen van de boven baan.
Ik had twee Märklin bovenleiding startsets met samen 64 masten en bijpassende rijdraden en ik had 20 dubbele masten van Märklin en Viessmann want ik maak de bovenleiding van deze twee merken.
Ook had ik van een forum vriend wat rijdraden gekregen dus we konden vooruit met de bouw.
Na een uurtje uitmeten bij de wissels wat het beste stond en welk rijdraad zijn we koffie gaan drinken na de koffie ging het voorspoedig en kwamen de eerste bochten die om het rangeerterrein heen gaan er in en ja wat een mooi gezicht prachtig daar na kwam de lange muur zijde om de 36 cm kwam er een dubbele mast en ook dat zag er mooi uit.
Helaas was de dag weer zo om en waren de lange rijdraden op ook het aantal korte rijdraden voor de R2 en R3 bochten waren op. :-(

Nu ga ik uitrekenen en sparen voor het stations gedeelte wat de volgende fase wordt en de laatste bocht richting lange muur zijde dan is de boven baan in principe klaar en gaan we de bocht in het spiraal doen tot na de tunnel daar waar ik het spiraal in stap komt bovenleiding.
Ik het station komen masten van 17 cm hoog te staan die 4 sporen van rijdraad bedienen en aan de buiten kant van de mast komen uithangers voor de buitenste sporen en in de masten komt een lamp van Viessmann te hangen met led verlichting staat wel zo mooi vindt ik.
Het rangeergedeelte wat ook volledig met bovenleiding komt daar gaan we als laatste aan werken omdat vol met wissels en korte sporen legt kost dat meer tijd dus doen we eerst de bovenbaan zodat alles al wel met de pantografen omhoog kan rijden.

Verder rijd het hier lekker met koploper ik probeer iedere dag een uurtje of één a anderhalf te rijden maar in het weekend zeker 4 a 5 uurtjes gewoon genieten van wat er langs komt rijden.
Zo wordt de baan ook lekker schoongereden in begin bleven er nog wel eens wat treinen stil staan en moest ik ze een zetje geven om te gaan rijden maar door het vele rijden heb ik bijna niet meer soms één of twee keer per rij dag.
Er moet nog het één en ander afgesteld worden in koploper maar dat is minimaal want het rijd goed in Michelstadt.
Wel hebben we (René en ik en van telefonisch hulp van vriend Sander) in de eerste blokken in de schaduwstations de lengte ingevoerd en van de treinen zodat als er een trein een blok in rijd waar hij te lang voor is hij de wisselstraat ook bezet houd zodat er geen andere trein er in komt rijden en dat gaat perfect zo.
In het spoor waar de losse locs staan (10 stuks) heb ik het laatste blok(je) voordat ze de baan op gaan een stopverbod ingesteld zodat de locs meer vaart hebben en dus minder vaak stil staan in de wisselstraat nu is dat probleem niet meer aan de orde en ook heb ik het leren remmen in de kleine blokjes van twee railsjes uitgezet want snelheid hebben ze daar niet van blokje naar blokje en nu blijven ze mooi doorrijden en staan ze stil in één keer.

In het stations gedeelte leggen 6 sporen de goederentreinen mogen overal rijden maar de passagierstreinen mogen alleen de buitenste twee gebruiken want daar komen de perrons te leggen en de hele lange treinen ja mijn langste trein is 225 cm lang die mogen alleen in het middelste gedeelte van het station stoppen.
Verder is het genieten geblazen op één dag reden er twintig treinen tegelijk op de baan maar het gemiddelde is 13,7 treinen die gelijk rijden door Michelstadt en dat vindt ik mooi zat.
Ook kunnen jullie zien dat ik al met scenery bezig geweest ben heb huisjes door tweeën gezaagd en langs de korte muur gezet en heb een autoweg aan de lange muur zijde geplaatst nu ik er nog goed bij kon komen ja het wordt nog wat met de scenery in Michelstadt. :P :D

Hierbij wat foto's van de eerste bovenleiding en ja het ziet er op de foto mooi uit maar in het echt nog veeel mooier. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } eerst deel bovenleiding geplaatst.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } eerst deel bovenleiding geplaatst.
Hi Michel,

Dat begint al aardig wat te worden en ook leuk dat je al aan het genieten bent met zoveel rijdende treinen.
Kijk wel uit want met zoveel hulp is je baan opeens af.   >:-D

groet
Harald
Re: Michelstadt } eerst deel bovenleiding geplaatst.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } eerst deel bovenleiding geplaatst.
Daar zijn weer vele meters werk verzet  :thumbup: :thumbup:
De autosnelweg staat erg leuk en de eerste scenery staat op de baan  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } eerst deel bovenleiding geplaatst.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } eerst deel bovenleiding geplaatst.
Michel,

Dat ziet er allemaal goed uit; er is stevig doorgewerkt! De bovenleiding is gelijk weer inspiratie voor mijn eigen (toekomstige) baan. De eerste masten en draden liggen ook bij mij al in de kast :). Leuk dat je nu ook voorzichtig met scenery bent begonnen. Dat ziet er gelijk een heel stuk anders uit zo met die huisjes! En twintig locs tegelijk vind ik wel heel imposant, maar ja ze hebben bij jou dan ook lekker de ruimte :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } eerst deel bovenleiding geplaatst.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } eerst deel bovenleiding geplaatst.
-Michel,
Kijk nou eens! Wat een resultaat! Jij bent stilletjes aan mooi verder gegaan en hebt daarom ook niet stilgezeten. Het mag 'gezien' worden. Niet alleen druk op de rails, maar ook op die autobaan! Met deze scenery en die huisjes wordt het al aardig in de richting van wat jij wilt! Of toch nog iets van heuvel en/of begin van een berg? He maakt het wel mooi af dan! Maat die beslissing moet jij helemaal zelf gaan nemen! Het is en blijft jouw "Michelstadt"! Ook fijn, dat jij weer de nodige foto's hebt genomen en ons laat meegenieten.
Ja, jij wilde vroeger en bovenleiding, maar daar bent je helemaal van teruggekomen. De realiteit wordt steeds mooier!
Sterkte met alles wat je nog te doen hebt en nu "sparen" en nog eens "sparen"!
Re: Michelstadt } eerst deel bovenleiding geplaatst.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Michelstadt } eerst deel bovenleiding geplaatst.
Dat ziet er goed uit :thumbup:, ik kijk al uit naar de volgende keer dat ik weer met materieel langskom.
Ben benieuwd hoe alles er dan in het woud van bovenleiding(smasten) uit ziet.

Märklin en Viessmann passen goed bij elkaar zo, de verschillen zijn klein maar in het echt is ook niet alles gelijk.
Nu maar afwachten hoe snel je spaarpot weer is gevuld ... zodat je hem ook weer snel kunt legen ;)
Re: Michelstadt } eerst deel bovenleiding geplaatst.
Damm, ziet er goed uit weer. Ben je al een tijdje niet gevolgd, maar je maakt vorderingen. Heerlijk om te zien.
Re: Michelstadt } eerst deel bovenleiding geplaatst.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } eerst deel bovenleiding geplaatst.

Dat zijn weer flinke stappen, Mies  :thumbup:

Eigenlijk zou je voorlopig alleen maar bovenleiding aan moeten schaffen, maar ja  :D
Dat verhaal over die 20 rijdende treinen schreeuwt om een fillempie, liefst met de hele baan erop  O:-D

Mijn digitale rij-ervaring is -helaas- hetzelfde; zonder superschone rails vallen de loc's nogal eens stil. Dan moet de railgum eraan te pas komen.

Grtz Tony
Re: Michelstadt } eerst deel bovenleiding geplaatst.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } eerst deel bovenleiding geplaatst.
Dat ziet er weer goed uit. Mooi gezicht hoor die bovenleiding.
Ook zie ik al een beetje voorzichtig wat scenery, geeft gelijk al weer een ander gezicht op het geheel.

Ga je ook nog ballast strooien tussen de sporen, zal niet misstaan denk ik.
Re: Michelstadt } eerst deel bovenleiding geplaatst.
Ha die Michel.
Dat is al een prachtig gezicht en de baan is nog niet eens af! :D
Ziet er gelijk al wat echter uit en ook de snelweg laat zich goed zien.
Bijzonder fijn (en ook nog eens erg gezellig) dat je af en toe wat hulp krijgt en gelijk over nieuwe ideeën kunt praten.

Veel plezier en succes met de verdere baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Michelstadt } eerst deel bovenleiding geplaatst.
 B) Lekker bezig zijn jullie, het word net een echte modelspoorbaan. :D
Ook al wat scenery, dat is helemaal leuk. :thumbup:
Nog effe een gratis tip; test de bovenleiding goed met diverse loks met diverse pantografen.
Je hebt ook van die loks met de smalle pantografen, dan kan je goed zien of de bovenleiding in het midden zit, vooral in de bochten.
Suc6 met sparen en de verdere aanleg van al die bovenleiding.

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } eerste deel bovenleiding geplaatst.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Michelstadt } eerste deel bovenleiding geplaatst.
Mooi Michel, die bovenleiding; maar ook die weg is slim verzonnen daar, het is daar toch te laag voor wat anders!
Als je je schuine dak nog een hemels kleurtje -blauw of zo- wil geven dan moet je dat wel nú doen voordat je er door je scenery niet meer bij komt!
Re: Michelstadt } eerste deel bovenleiding geplaatst.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } eerste deel bovenleiding geplaatst.
Daar heeft Hans wel een punt, Mies  @citaat

Goeie kans anders, dat het er niet meer van komt. Zou jammer zijn.

Grtz Tony
Re: Michelstadt } eerste deel bovenleiding geplaatst.
Hallo Michel,

Leuk om te zien dat je nu met bovenleiding bent begonnen. Je hebt er goed aan gedaan om het tangetje over te nemen. Kijk maar op mijn draadje. Neem de tip van Hanzi ter harte. Werk je baan af van achter naar voren, dan voorkom je dat je zaken stuk gaan of afbreken. Bovenleiding aanbrengen is een dure aangelegenheid.
Veel succes met de voltooiing ervan. Ik heb nog een map van Viesmann bovenleiding met daarin voorbeelden van hoe de masten moeten komen te staan. Als je daar gebruik van wil maken, dan mail je mij maar, dan stuur ik je de pagina toe via de mail.

Groet Ronald  :)
Re: Michelstadt } eerste deel bovenleiding geplaatst.
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Michelstadt } eerste deel bovenleiding geplaatst.
Mooie plaatjes van de bovenleiding, en een inspirerend verhaal erbij  :thumbup: :thumbup: :thumbup:.
Re: Michelstadt } eerste deel bovenleiding geplaatst.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } eerste deel bovenleiding geplaatst.
Michel,

Mooie start van je bovenleiding.  :thumbup:
Ik ben benieuwd naar het vervolg.

Heb je een reden om eerst met de wissels te beginnen?
Ik zou namelijk eerst met de rechte stukken vanaf de wissels beginnen en daarna de wissels aansluiten.
Re: Michelstadt } eerste deel bovenleiding geplaatst.
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Michelstadt } eerste deel bovenleiding geplaatst.
Daar staat aardig wat bovenleiding al michel. Ziet er fraai uit. Leuke toevoeging voor een modelbaan :thumbup: :thumbup: