Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } IMA Keulen
Hoi Ivan

Mooie wagon heb je daar gekocht, ik ga ze niet sparen die wagons.
Heb ze liever op mijn baantje rijden hier.
Re: Michelstadt } IMA Keulen
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } IMA Keulen
 @citaat
Dank je wel Peter :thumbup: het is zeker een mooi wagonnetje met de leuke lading erin. :)
Als ik op zo een beurs ben neem ik er één mee als aandenken aan een leuke dag het is geen must hoor om ze te sparen.
Zal ook wel eens niet naar een beurs in Duitsland gaan dan heb ik er gewoon één minder. ;)

Groet Michel

Re: Michelstadt } IMA Keulen
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } IMA Keulen
Ben wel benieuwd .
Ik had vorige keer ook zo een mooie wagon lading, til hem eruit, staat er een reclame/merk stikker op aan de onderkant  :)

Slim gedaan , ik heb toen gelijk via hun website nog wat meer wagonlading besteld  O:-D

Dus even kijken Michel  :D
Re: Michelstadt } IMA Keulen
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } IMA Keulen
 @citaat
Ik heb de lading er even uitgetild Barry na je opmerking en zag ook een reklamestickertje zitten van een bedrijf onder de lading.

www.duha-modely.cz ik heb alleen nog niet op hun site gekeken dus weet niet of ze nog meer fraaie ladingen hebben.

Groet Michel
Re: Michelstadt } IMA Keulen
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } IMA Keulen
Is dus dezelfde fabrikant  :thumbup: :D
Hebben leuke spulletjes.

Destijds wat van besteld via;

https://www.veldbaanshop.nl/duha-lading-hout-boomstammen-planken-h0-?p=1

Re: Michelstadt } IMA Keulen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } IMA Keulen
Michel,

DUHA heeft hele mooie ladingen, maar de levering is bagger. Heb maanden moeten wachten op schrootlading en kreeg uiteindelijk via veldbaanshop geld terug omdat het te lang ging duren.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } IMA Keulen
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } IMA Keulen
Klopt.

Raar dat marklin schijnbaar dat probleem niet heeft  :?

Heb zelf gewoon geduld gehad, en kwam uiteindelijk allemaal goed, ik heb zeker met wagonlading geen haast.

Als je de tijd omzet in 1:87 heb ik het zelfs heel snel geleverd gekregen  ;)
Re: Michelstadt } IMA Keulen
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } IMA Keulen
Citaat van: Barry1972 op donderdag 22 november 2018, 15:51:06
Is dus dezelfde fabrikant  :thumbup: :D
Hebben leuke spulletjes.
Destijds wat van besteld via;
https://www.veldbaanshop.nl/duha-lading-hout-boomstammen-planken-h0-?p=1

Leveren ze toch goed werk dat Märklin ze weer inhuurt om de IMA wagons te vullen. :P
Leuke houten belading heb je bij Duha besteld. :thumbup:

Citaat van: Wico op donderdag 22 november 2018, 18:48:34
Michel,
DUHA heeft hele mooie ladingen, maar de levering is bagger. Heb maanden moeten wachten op schrootlading en kreeg uiteindelijk via veldbaanshop geld terug omdat het te lang ging duren.

Jammer om te lezen dat de levering niet lekker gaat bij hun. :(
Zeker als je maanden moet wachten en dan nog je geld terug moeten vragen geen goede service lijkt mij.

Citaat van: Barry1972 op donderdag 22 november 2018, 19:18:12
Klopt.
Raar dat marklin schijnbaar dat probleem niet heeft  :?
Heb zelf gewoon geduld gehad, en kwam uiteindelijk allemaal goed, ik heb zeker met wagonlading geen haast.
Als je de tijd omzet in 1:87 heb ik het zelfs heel snel geleverd gekregen  ;)

Zo een groot verbruiker een ------- (streepje) voor hebben wat betreft leveringen ?
Als je geen haast hebt dan maakt die paar weken/maanden inderdaad niks uit.

Groet Michel
Re: Michelstadt } IMA Keulen
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } IMA Keulen
Verkeerde linkje zie ik, heb nl. Schroot gekocht destijds  :)

https://www.veldbaanshop.nl/duha-11200-unsortierter-schrott-99-mm-h0?c=85

Ook een elektromotor op pallet en een buis.

Denk inderdaad dat marklin wel voorrang krijgt :help:
Re: Michelstadt } IMA Keulen
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } IMA Keulen
 @citaat

Deze schrootlading die je besteld hebt ziet er prachtig uit Barry en zal heel mooi staan in je wagon(s). :) :thumbup:
Een lading of het nu een elektromotor of hout of schroot in en op je wagon(s) geeft toch meteen een heel ander beeld aan je wagon geeft gewoon meer sfeer aan je wagon(s) en aan de baan vindt ik.

Groet Michel

Re: Michelstadt } IMA Keulen
Hoi Michel,

Leuk om weer wat door te lezen op je draadje. Prachtig schaduwstation met dito verlichting erin. Ik praat inmiddels uit ervaring, want in mijn schaduwstation heb ik ook een goede led verlichting aangebracht. Dat is ideaal met werken onder de baan en uiteraard je treinen zien rijden.

Succes met je verdere bouw.

Groet Ronald  :)
Re: Michelstadt } IMA Keulen
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } IMA Keulen
 @citaat
Ronald,
Leuk om te lezen dat je weer bij bent in mijn topic. :) :thumbup:
Ja de led-verlichting is zeker een plezier als je in de schaduwstation(s) of spiraal moet werken maar vooral mooi als je de treinen er door heen ziet rijden. :P

Groet Michel
Michelstadt } Souvenir uit Berlijn.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } Souvenir uit Berlijn.
Samen met mijn vrouw afgelopen vrijdag naar Berlijn gereden voor een lang wekendje weg.
Het is onze eerste keer dat we Berlijn bezoeken en ik moet zeggen er zullen meerdere keren volgen wauw wat een mooie stad zeg.
We hadden een hotel op 200 meter van de Kurfüsterdamm waar ook de kerst markt stond en waar ze heerlijk eierenpunch verkochten. :P
Uiteraard zijn we ook naar het Hauptbahnhof geweest en gelopen naar de Brandenburger Tor en het beroemde AlexanderPlatz en onderweg genoten van de prachtige grote gebouwen en de vriendelijke Berlijners want overal waar je iets vroeg of met je stadskaart stond kwamen ze al of ze je moesten helpen met de weg wezen of iets dergelijks. :thumbup:
De auto hebben we lekker drie dagen in de parkeergarage van het hotel laten staan en hebben we ons verplaatst met de S en U bahn door Berlijn persoonlijk vindt ik de S-Bahn leuker omdat die bovengronds rijd zodat je meer ziet van Berlijn.

Het viel mij op de er veel regiotreinen voorgetrokken/geduwd werden door Taurussen wat een prachtige loc is natuurlijk mijn eerste Taurus die ik zag reed op de brug net toen hij het station verliet een mooie witte met een rode afbeelding een pracht loc al zeg ik het zelf.

Natuurlijk moest er ook een souvenir mee terug genomen worden aan de vier heerlijke dagen die ik met mijn vrouw heb doorgebracht is deze bruisende stad.

Nadat ik wat zaken bezocht had maar niks van mijn gading kon vinden kreeg ik via de Wattsapp van Maarten een tip om naar de Mierendorffplatz te gaan waar een mooie treinewinkel zit dus vanochtend na het ontbijt hebben we daar een pitstop gemaakt voordat we naar huis gingen en daar zag ik de mooie set de 48488 met 3 drukgasketelwagons schitterende set waar er in de toekomst nog zeker één van bijgekocht gaat worden.

Deze mooie blauwe set komt straks te rijden als ik mijn Xrail loc binnen heb gekregen ik heb er alvast één van de wagons voor jullie op de foto gezet.

Verder hebben René en ik aan koploper gewerkt en soms moest ik wat advies inwinnen bij mijn vriend Sander en dankzij de hulp van mijn twee vrienden rijd het nu weer automatisch in Michelstadt door het rijden komen René en ik er achter dat er nog wat kleine foutjes in zitten die halen we er zo uit door het rijden waardoor het steeds beter gaat rijden.
Ondertussen rij ik nu met 7 treinen tegelijk deze zijn geijkt dus die mogen rijden op de baan vanaf morgen wil ik iedere avond wat locs ijken en die gaan dan meteen meerijden in koploper dus voorlopig ben ik nog aan het ijken voordat alles op de baan staat. :D

Verder heb ik vier foto's van het HBF van Berlijn er bij gedaan wat een mooi station zeg het bestaat uit meerdere etages en je komt ogen te kort om alles te zien zeker mooi is het als je boven staat en je ziet een ICE helemaal beneden staan op een perron. :) :P

Groet Michel

Edit: woordje veranderd want waar het hartje vol van is loopt het mondje over. ;) :D

Bedankt voor de hint Bernard. :thumbup:
 
Re: Michelstadt } Souvenir uit Berlijn.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Michelstadt } Souvenir uit Berlijn.
 :) Jullie hebben weer een mooi weekendje achter de rug zo te lezen. :thumbup:
En er weer een paar mooie wagons bij op de koop toe. B)
Die witte taurus met de rode opdruk is ook een plaatje om te zien, misschien verschijnt die nog wel eens in model. B)
En zo te lezen gaat het automatiseren van de baan je ook goed af met wat hulp van je treinvrienden. :thumbup:
Nog effe en je kan de boel aanzetten en gewoon naar je werk gaan, de locjes rijden dan hun rondjes wel. :D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } Souvenir uit Berlijn.
Hoi  Michel,

Volgens mij is de volledige naam van de Kudamm even anders als jij het hebt geschreven maar een kniesoor die daar op let  :P
Berlin een machtige stad en inderdaad de auto mooi laten staan en mooi met het openbaar vervoer voor ? 7,00 per 24:00 u.

                                                                                                                                  Liebe Grüße Bernard :-)
Re: Michelstadt } Souvenir uit Berlijn.
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Michelstadt } Souvenir uit Berlijn.
Op 200 meter van de KuDam? Dat heb ik een aantal jaren geleden ook gedaan. (Sorat Ambassador hotel). Die Ov-kaart daar is inderdaad top en we hebben voor een prikkie de hele stad kunnen doorkruisen!
Wij kwamen met de trein. Dat vond ik zelf wat minder een aanrader, maar je bent wel gelijk op het HBf! (dat ik erg mooi vind).
Re: Michelstadt } Souvenir uit Berlijn.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Souvenir uit Berlijn.

Nou Mies, nu kun je Berlijn van de todo-list schrappen en aan de comeback-list toevoegen.
Kun je telkens weer zo'n mooie set wagens mee terug nemen  :D

Er valt daar nog heel veel te zien en je bent in goed gezelschap, dus dat gaat helemaal goed komen  :thumbup:

Aan zeven treinen die tegelijk rijden, denk ik liever niet. Maar ik weet dat jij daar heel blij van wordt.
Hiephiephoera dus  :important:

Grtz Tony
Re: Michelstadt } Souvenir uit Berlijn.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } Souvenir uit Berlijn.
Hoi Michel,

Dat was een mooie trip die jullie hebben gemaakt! En natuurlijk prachtig materiaal gekocht (bekend spul :D); dat vraagt om een tweede setje zodat je een mooie sleep kunt maken.

Leuke foto's ook van het grootspoor en een fraaie loc gespot! Die kan ook op het lijstje :P.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } Souvenir uit Berlijn.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Michelstadt } Souvenir uit Berlijn.
Hoi Michel,

Er zit er dacht ik ook eentje vlakbij de Kurfustendamm.
Die zaak heet Turberg en de straat is Lietzenburger Straße 51.
Zo heb je in Berlijn nog wel meer adressen, maar bij degene die ik noemde en bezocht heb, vindt je heel veel moois :D

Je hebt er een mooie aanwinst bij, en je boft maar met René en Sander ;)

Mooie foto's van de treinen aldaar, wellicht dat mijn volgende bezoek aan Berlijn per trein zal gaan  ;)

M.v.g

Hans V200.0
Re: Michelstadt } Souvenir uit Berlijn.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } Souvenir uit Berlijn.
-Michel,
Tsjonge, wat een weekend! Wat een drukte! Eindelijk keert de 'rust' terug in Michelstadt. Wat zeg ik daar nu weer! "Rust", nou daar is gen sprak van, hoor! Gewoon de draad weer oppakken, waar jij deze hebt los en/of achtergelaten. En trouwens twee setjes van drie wagons is helemaal niets! Bij een totaal van zeker 4 vier sets mag jij mee gaan praten, want jouw sporen zijn lang genoeg om al dat CH-spul te kunnen trekken en te plaatsen. Toch blij, dat CH de 'boventoon' blijft voeren. Nu slechts die X-loc nog en voor dit jaar is jouw buit binnen en kan er naar hartenlust "getreind" gaan worden. Hoewel, jij slechts voorwerk hebt gedaan en nu rustig alles kan bekijken, want de 'automaat' gaat alles doen. Zo, die klus is geklaard! Wat blijft er 'over'? Natuurlijk: een heleboel! Suk6 met de plannen en nu verder met "IJken"! :-)  8)
Re: Michelstadt } Souvenir uit Berlijn.
CiteerHet viel mij op de er veel regiotreinen voorgetrokken/geduwd werden door Taurussen wat een prachtige loc is natuurlijk mijn eerste Taurus die ik zag reed op de brug net toen hij het station verliet een mooie witte met een rode afbeelding een pracht loc al zeg ik het zelf.

Ik ben wel eens speciaal op station Alexanderplatz gaan staan luisteren als er eentje vertrok: ze heten niet voor niks de zingende locomotief :). Een paar jaar geleden heb ik zelfs een DB Taurus met geluid gekocht in Berlijn, bij het KaDeWe.

Citeerpersoonlijk vindt ik de S-Bahn leuker omdat die bovengronds rijdt zodat je meer ziet van Berlijn.

Ach... de S-Bahn rijdt ook vaak ondergronds en de U-Bahn bovengronds, eigenlijk zie je het meeste als je in Oost de tram pakt. Maar die komt eigenlijk niet op veel plekken waar je als toerist naartoe wil.
Zelf ben ik anderhalve week geleden weer eens in Berlijn geweest, ik kom er erg graag. In de Nürnberger Strasse zit trouwens ook nog een treinenwinkel: Micha's Bahnhof. Enorm volgepropt met spullen die ik als "slachtafval" zou verkopen, maar toch altijd leuk om even te kijken. Als je iets koopt en je weet de naam van de straat te noemen, krijg je een pak koeken trouwens :)

Re: Michelstadt } Souvenir uit Berlijn.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } Souvenir uit Berlijn.
Hi Michel,

Leuk om weer ff weg te zijn geweest hebben wij hier ook altijd zin in.
Wij waren daar in mei een dagje alleen veel te kort en niets "meegebracht".
Wij willen nog een keer maar dan langer.
Leuk dat je dan weer een mooi "aandenken" hebt.

groet
Harald
Re: Michelstadt } Souvenir uit Berlijn.
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Michelstadt } Souvenir uit Berlijn.
Hallo Michel,

Een super weekend gehad, en mooie treinen gespot.
Staat ook nog op mijn lijstje om een keer Berlijn te bezoeken.

En weer een mooie aanwinst erbij.

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } Souvenir uit Berlijn.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Souvenir uit Berlijn.
Citaat van: Dirk-Jan op maandag 17 december 2018, 21:25:29
:) Jullie hebben weer een mooi weekendje achter de rug zo te lezen. :thumbup:
En er weer een paar mooie wagons bij op de koop toe. B)
Die witte taurus met de rode opdruk is ook een plaatje om te zien, misschien verschijnt die nog wel eens in model. B)
En zo te lezen gaat het automatiseren van de baan je ook goed af met wat hulp van je treinvrienden. :thumbup:
Nog effe en je kan de boel aanzetten en gewoon naar je werk gaan, de locjes rijden dan hun rondjes wel. :D

We hebben zeker een mooi weekend achter de rug Dirk-Jan wat helaas weer veels te snel voorbij ging.
Die mooie wagons zag ik in Wico zijn topic en ik was er meteen verliefd op dus nu hebben de wagons een mooie betekenis.
Die witte Taurus is zeker een prachtige loc en ja die mag zeker uitkomen in model uitvoering.
Zonder Sander en René was het mij zeker niet gelukt daarom geniet ik nu des te meer van het rijden. :)
Nee dat doen we maar niet laten rijden en dan weggaan want dan kan ik er niet van genieten. :D

Citaat van: Bhf. Nord op maandag 17 december 2018, 21:35:40
Hoi  Michel,
Volgens mij is de volledige naam van de Kudamm even anders als jij het hebt geschreven maar een kniesoor die daar op let  :P
Berlin een machtige stad en inderdaad de auto mooi laten staan en mooi met het openbaar vervoer voor ? 7,00 per 24:00 u.
Liebe Grüße Bernard :-)

Ik heb hem meteen aangepast Bernard. :P
Het is zeker een machtige stad waar we zeker weer naar toe zullen gaan en ja het openbaar vervoer is geweldig en zeker niet duur voor een hele dag reizen 7?.

Citaat van: PaT op maandag 17 december 2018, 21:48:53
Op 200 meter van de KuDam? Dat heb ik een aantal jaren geleden ook gedaan. (Sorat Ambassador hotel). Die Ov-kaart daar is inderdaad top en we hebben voor een prikkie de hele stad kunnen doorkruisen!
Wij kwamen met de trein. Dat vond ik zelf wat minder een aanrader, maar je bent wel gelijk op het HBf! (dat ik erg mooi vind).

Wij zaten er ook over te denken om met de trein naar Berlijn te gaan maar de prijs van de treinkaartjes vonden we toch te duur dus met de auto was toch voordeliger maar het ov daar in Berlijn is prachtig en goedkoop.
Maar ook vele kilometers zijn er onder onze schoenzolen gegaan want lopen is deze prachtige stad is een belevenis. :P
Het hbf is geweldig vooral de verschillende etages zijn leuk al moet je wel snel heen en weer als je wat ziet wat het fotograferen waard is. :D

Citaat van: Tony op maandag 17 december 2018, 23:38:02
Nou Mies, nu kun je Berlijn van de todo-list schrappen en aan de comeback-list toevoegen.
Kun je telkens weer zo'n mooie set wagens mee terug nemen  :D
Er valt daar nog heel veel te zien en je bent in goed gezelschap, dus dat gaat helemaal goed komen  :thumbup:
Aan zeven treinen die tegelijk rijden, denk ik liever niet. Maar ik weet dat jij daar heel blij van wordt.
Hiephiephoera dus  :important:
Grtz Tony

Dat zal ik zeker doen Tony toevoegen aan de comeback-lijst. :P
Ik zou er geen bezwaar tegen maken om iedere keer met een pracht set terug te komen. ;)
Wij vermaken ons altijd prima met zijn tweeën waar dan ook en daar genieten met volle teugen van. :P
En ja om alles te zien moeten we zeker weer terug. :)
Ik wordt er heel blij van zeker omdat het losse locs zijn dus zeker prachtige locs die heerlijk rond rijden onder mijn wakend oog. ;) :P

Citaat van: Wico op maandag 17 december 2018, 23:58:44
Hoi Michel,
Dat was een mooie trip die jullie hebben gemaakt! En natuurlijk prachtig materiaal gekocht (bekend spul :D); dat vraagt om een tweede setje zodat je een mooie sleep kunt maken.
Leuke foto's ook van het grootspoor en een fraaie loc gespot! Die kan ook op het lijstje :P.
Groeten,
Wico

Het was zeker een mooie trip Wico en ja ik heb deze prachtige wagons uit jouw topic afgekeken. :)
Dat tweede setje gaat er zeker komen want een prachtige blauwe wagons moeten met zeker 6 stuks rijden. :P
Das een traditie geworden als we weg zijn voor een weekendje of vakantie even langs het station te gaan een uurtje foto's nemen. :)

Citaat van: Hans V200.0 op dinsdag 18 december 2018, 00:39:32
Hoi Michel,
Er zit er dacht ik ook eentje vlakbij de Kurfustendamm.
Die zaak heet Turberg en de straat is Lietzenburger Straße 51.
Zo heb je in Berlijn nog wel meer adressen, maar bij degene die ik noemde en bezocht heb, vindt je heel veel moois :D
Je hebt er een mooie aanwinst bij, en je boft maar met René en Sander ;)
Mooie foto's van de treinen aldaar, wellicht dat mijn volgende bezoek aan Berlijn per trein zal gaan  ;)
M.v.g
Hans V200.0

Deze modelspoorwinkel heb ik gemist dus weer een goede reden om terug te gaan heb de winkel meteen opgeschreven zodat ik hem kan bezoeken de volgende keer als ik er ben.
Ik zag op de Duitse Märklin site dat er 27 winkels zijn dus ik kan voorlopig voort. :P
Ik bof zeker met zulke vrienden die mij helpen met het programma koploper. :thumbup:
Wij gaan liever met de auto Hans lekker stoppen voor een bakkie koffie of de benen strekken als we tanken maar dit jaar was ik met de trein naar Göppingen een waar belevenis maar ik zou het geen tweede keer doen maar dat is mijn persoonlijke mening.

Citaat van: GWS op dinsdag 18 december 2018, 08:19:12
-Michel,
Tsjonge, wat een weekend! Wat een drukte! Eindelijk keert de 'rust' terug in Michelstadt. Wat zeg ik daar nu weer! "Rust", nou daar is gen sprak van, hoor! Gewoon de draad weer oppakken, waar jij deze hebt los en/of achtergelaten. En trouwens twee setjes van drie wagons is helemaal niets! Bij een totaal van zeker 4 vier sets mag jij mee gaan praten, want jouw sporen zijn lang genoeg om al dat CH-spul te kunnen trekken en te plaatsen. Toch blij, dat CH de 'boventoon' blijft voeren. Nu slechts die X-loc nog en voor dit jaar is jouw buit binnen en kan er naar hartenlust "getreind" gaan worden. Hoewel, jij slechts voorwerk hebt gedaan en nu rustig alles kan bekijken, want de 'automaat' gaat alles doen. Zo, die klus is geklaard! Wat blijft er 'over'? Natuurlijk: een heleboel! Suk6 met de plannen en nu verder met "IJken"! :-)  8)

Nee hoor Gerard het is lekker rustig hier in Michelstadt geen gehaast gewoon ontspannen genieten van de locs die geijkt worden.
Twee setjes is zat voor op mijn baan want zolang zijn mijn blokken niet en ook mijn stationssporen zijn niet de aller langste dus zes wagons is meer dan genoeg.
Gisteravond weer twee locs geijkt en vanavond weer twee althans dat ligt eraan hoe laat ik thuis van van het werk.

Citaat van: harm78 op dinsdag 18 december 2018, 08:25:37
CiteerHet viel mij op de er veel regiotreinen voorgetrokken/geduwd werden door Taurussen wat een prachtige loc is natuurlijk mijn eerste Taurus die ik zag reed op de brug net toen hij het station verliet een mooie witte met een rode afbeelding een pracht loc al zeg ik het zelf.

Ik ben wel eens speciaal op station Alexanderplatz gaan staan luisteren als er eentje vertrok: ze heten niet voor niks de zingende locomotief :). Een paar jaar geleden heb ik zelfs een DB Taurus met geluid gekocht in Berlijn, bij het KaDeWe.

Citeerpersoonlijk vindt ik de S-Bahn leuker omdat die bovengronds rijdt zodat je meer ziet van Berlijn.

Ach... de S-Bahn rijdt ook vaak ondergronds en de U-Bahn bovengronds, eigenlijk zie je het meeste als je in Oost de tram pakt. Maar die komt eigenlijk niet op veel plekken waar je als toerist naartoe wil.
Zelf ben ik anderhalve week geleden weer eens in Berlijn geweest, ik kom er erg graag. In de Nürnberger Strasse zit trouwens ook nog een treinenwinkel: Micha's Bahnhof. Enorm volgepropt met spullen die ik als "slachtafval" zou verkopen, maar toch altijd leuk om even te kijken. Als je iets koopt en je weet de naam van de straat te noemen, krijg je een pak koeken trouwens :)

Ook mijn vrouw viel de "muziek" op toen de Taurus vertrok en ja is een apart geluid wel heel mooi trouwens. :) :thumbup:
Ook ik heb gekeken bij KaDeWe maar vond de prijzen wel erg duur daar.
Wij komen er vanaf nu ook graag Harm en bij Micha's Bahnhof zijn we ook geweest en dat van de pak koeken wist ik niet anders had ik wel een hebbedingetje gekocht dus komt zeker de volgende keer wel dat pak koeken. :P
Zal er een foto van nij doen van Micha's bahnhof.

Citaat van: Haradigi op dinsdag 18 december 2018, 10:37:28
Hi Michel,
Leuk om weer ff weg te zijn geweest hebben wij hier ook altijd zin in.
Wij waren daar in mei een dagje alleen veel te kort en niets "meegebracht".
Wij willen nog een keer maar dan langer.
Leuk dat je dan weer een mooi "aandenken" hebt.
groet
Harald

Het is altijd heerlijk Harald om weg te zijn zeker in Duitsland waar we graag komen. :)
Volgende keer zeker langer gaan is de moeite waard.
Ja een aandenken hoort erbij als de wagons straks langskomen denk ik weer aan die leuke dagen die we daar gehad hebben. :P

Citaat van: ikke650 op dinsdag 18 december 2018, 14:29:00
Hallo Michel,
Een super weekend gehad, en mooie treinen gespot.
Staat ook nog op mijn lijstje om een keer Berlijn te bezoeken.
En weer een mooie aanwinst erbij.
M.vr.gr. Erwin

Zeker een super weekend Erwin die omvloog.
Moet je zeker doen Erwin je zult er geen spijt van krijgen geloof mij maar. ;)
De blauwe kleur heeft mij over de streep getrokken toen ik ze bij Wico in zijn topic zag. :P

Groet Michel
Vanuit Michelstadt........
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Vanuit Michelstadt........
De burgervader-geestelijke leider-bewindvoerder-beleidmaker-alleenheerser van Michelstadt wens ik u fijne feestdagen en een voorspoedig maar vooral gezond 2019 toe.

Groet Michel
Re: Vanuit Michelstadt........
Dank u en insgelijks. :)

Gr.
René
Re: Vanuit Michelstadt........
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Vanuit Michelstadt........
Michel,
Van hieruit doe ik jou en degene, die jou dierbaar zijn, dezelfde wensen toekomen met daarbij aangetekend, dat de gezondheid maar 'bovenaan' mag staan. Suk6 de komende periode en natuurlijk heel veel plezier met jouw "Michelstadt"!
Re: Vanuit Michelstadt........
Jij ook mooie dagen en een voorspoedig 2019
Re: Vanuit Michelstadt........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Vanuit Michelstadt........
Jullie ook alle goeds gewenst, Mies  :P

Vergeet je loc-wensenlijstje voor 2019 niet  :D
Re: Vanuit Michelstadt........
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Vanuit Michelstadt........
De geestige leiders van het Duitse Altenstein én Deense Lilleby inclusief de voltallige éénkoppige directie van de Belgische steenkolenmijn Charbon II wensen heel Michelstadt en al haar ingezetenen fijne feestdagen en een mooi 2019!
Re: Vanuit Michelstadt........
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Vanuit Michelstadt........
Mies, van mij ook voor jullie fijne kerstdagen en een zeer voorspoedig 2019.
Ga er lekker van genieten.
Re: Vanuit Michelstadt........
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Vanuit Michelstadt........
René, Gerard, Piet, Tony, Hans, Tom,

Heren heel erg bedankt voor jullie kerst en nieuwjaars groet. :) :thumbup:
Jullie ook fijne feestdagen en een super goed maar vooral gezond 2019 toegewenst.
En ik kijk nu al uit naar jullie prachtige update's in 2019. :)

Tony de loc-wenslijst gaat zeker mee naar 2019 als zal ik daar pas dingen vanaf gaan strepen als de bovenleiding klaar is in Michelstadt.
Wel heb ik nog drie locs uitstaan twee bij winkeliers en één bij een forumlid die ik van hem ga overnemen maar de locs komen denk ik pas volgend jaar gelukkig zijn alle locs wel al betaald dus gelden die niet voor 2019. :) :P


Groet Michel



Re: Vanuit Michelstadt........
Lid sinds: 2016

jong geleerd is oud gedaan!

offline
Re: Vanuit Michelstadt........
U ook fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar.

Groeten,

Quinten
Re: Vanuit Michelstadt........
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Vanuit Michelstadt........
Hallo Michel,

Vanmorgen uitgeslapen? Je liet pas ruim na 7 uur vanmorgen wat van je horen! Dat is voor jou wel heel erg laat. :D

Fijne feestdagen!
.
Re: Vanuit Michelstadt........
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Vanuit Michelstadt........
Hallo Michel en Karin,

Prettige feestdagen en een goed en gezond 2019, en dat het weer een mooi modelspoorjaar mag worden.

M.vr.gr. Erwin
Re: Vanuit Michelstadt........
Hoi Michiel en Karin,

Bedankt voor de wensen.
Wens jullie ook hele fijne feestdagen en mooi en gezoend 2019 toe!

Michelstadt } beurs Zutphen geen loc wel bovenleiding spullen gekocht.
Quinten, Marcel (Narwal), Erwin, Marcel,

Heren ook jullie bedankt voor de kerst en nieuwjaarswens voor mij en mijn vrouw. :) :thumbup:
Uiteraard wens ik jullie en je dierbare ook goede feestdagen en een zeer goed maar vooral gezond 2019 toe.

Quinten volgende keer geen U meer schrijven hoor ik ben wel een ouwe zak maar voel mij nog steeds in de twintig hoor. :P

Marcel omdat ik de laatste maanden heel slecht slaap zit ik tegenwoordig soms aan de slaappillen en ik had er net één teveel ingenomen vandaar de late reactie. :D
Nu weer lekker op tijd en morgen weer ouderwets om vijf uur uit bed ik kijk er nu al naar uit. :(


Gisteren was ik met mijn vrienden René en Jeffrey naar de beurs in Zutphen kijken of ik nog een mooie loc kon scoren zo voor het eind van het jaar maar nee ik ben al begonnen met kopen van bovenleiding spullen.
Ik vond 4x de Märklin 70131 rijdraad voor kruisingen want die heb ik nodig voor mijn kruisingen die er op mijn baan leggen.
Dus de toon voor 2019 is gezet alleen maar bovenleiding spullen. :)
En dit keer waren het spullen van Märklin maar kan zomaar de volgende keer van Viessmann zijn met ik maak de bovenleiding van deze twee merken.

Zo weer naar zolder om weer wat locs te ijken gisteren reed ik met 10 locs te gelijk rond en dat liep op zich redelijk en was natuurlijk een pracht gezicht zeker als er 6 in het spiraaltje rijden. :) :P

Groet Michel 
Re: Michelstadt } beurs Zutphen geen loc wel bovenleiding spullen gekocht.
Goedemorgen Michel,

Je hebt weer mooie spullen gescoord voor de bovenleiding, dat belooft wat voor 2019! Hopelijk kan ik ook weer wat van jouw ervaringen leren. Wat moet dat een rust geven als je alleen maar bovenleiding gaat kopen O:-D; ik ben nu al zenuwachtig voor de Zwitserse nieuwigheden van 2019 :P. Ik lees geruchten over een heel speciale krokodil omdat die volgend jaar 100 jaar bestaat, en ik hoop natuurlijk op een fraaie SBB of HUPAC Vectron loc. We gaan het zien!   

Enne volgende keer wel even een filmpje maken hè als er zes locs door de spiraal rijden; dat willen wij ook wel zien :D.

Fijne feestdagen en veel spoor plezier in 2019.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } beurs Zutphen geen loc wel bovenleiding spullen gekocht.
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Michelstadt } beurs Zutphen geen loc wel bovenleiding spullen gekocht.
Hallo Michel,

Verdorie! De beurs in Zutphen was dit weekend; ik dacht dat die komend weekend was.  8o Gelukkig heb jij daar wel weer leuke inkopen kunnen doen, moet ik in het voorjaar even beter opletten. We gaan de bovenleiding vanzelf op jouw baan terug zien.

Re: Michelstadt } beurs Zutphen geen loc wel bovenleiding spullen gekocht.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } beurs Zutphen geen loc wel bovenleiding spullen gekocht.
Michel,

ook voor jou en je familie, Fijne Kerstdagen een een gezond 2019 gewenst

grts Freddy
Re: Michelstadt } beurs Zutphen geen loc wel bovenleiding spullen gekocht.
Citaat van: Wico op zondag 23 december 2018, 07:43:51
Goedemorgen Michel,

Je hebt weer mooie spullen gescoord voor de bovenleiding, dat belooft wat voor 2019! Hopelijk kan ik ook weer wat van jouw ervaringen leren. Wat moet dat een rust geven als je alleen maar bovenleiding gaat kopen O:-D; ik ben nu al zenuwachtig voor de Zwitserse nieuwigheden van 2019 :P. Ik lees geruchten over een heel speciale krokodil omdat die volgend jaar 100 jaar bestaat, en ik hoop natuurlijk op een fraaie SBB of HUPAC Vectron loc. We gaan het zien!   
Enne volgende keer wel even een filmpje maken hè als er zes locs door de spiraal rijden; dat willen wij ook wel zien :D.
Fijne feestdagen en veel spoor plezier in 2019.
Groeten,
Wico

Hallo Wico,
Na de kerstdagen komt er nog een Zwitserse loc binnen rijden in Michelstadt een Re 4/4 van Märklin (37341) en daar kijk ik erg naar uit want in 2019 worden er weer locs gekocht als de bovenleiding spullen allemaal binnen is.
Je bent altijd welkom om te kijken naar de bovenleiding Jeffrey en ik gaan er half januari aan beginnen als je langskomt is het misschien wel klaar dan.
Ook heb ik het Viessmann boek over bovenleidingen aanbrengen en vele andere nuttige informatie je kan die lenen als ik klaar ben zodat jij er ook veel plezier van kan hebben.
Ook ik kijk uit naar het nieuwe Zwitsers materiaal wat mijn favoriete merk straks laat zien en ja een mooie Zwitserse krokodil ter ere van het 100 jarig bestaan zou erg leuk zijn. :P
Vanmiddag met mijn kleinzoon gereden en ja elf treinen reden er rond in Michelstadt kleinzoon blij en ik blij omdat hij genoot van de treinen toen hij weg moest riep hij dat hij snel weer met de treinen wilde spelen. :P :thumbup:
Helaas moet je nog eventjes wachten op een filmpje want ik moet gewoon werken tussen de feestdagen door.
Jij ook fijne feestdagen en een mooi 2019 toegewenst.

Citaat van: narwal op zondag 23 december 2018, 13:46:21
Hallo Michel,
Verdorie! De beurs in Zutphen was dit weekend; ik dacht dat die komend weekend was.  8o Gelukkig heb jij daar wel weer leuke inkopen kunnen doen, moet ik in het voorjaar even beter opletten. We gaan de bovenleiding vanzelf op jouw baan terug zien.

Jammer Marcel dat je er niet was ik had je graag de hand geschud maar dat gaan we gewoon doen volgend jaar op 16 of 17 maart 2019 als er weer een beurs in Zutphen is.
Ja de bovenleiding spullen zijn mooi en ik kan niet wachten dat ik samen met vriend Jeffrey aan de bovenleiding ga beginnen. :)

Citaat van: Kelderspoorder op zondag 23 december 2018, 17:44:23
Michel,
ook voor jou en je familie, Fijne Kerstdagen een een gezond 2019 gewenst
grts Freddy

Heel hartelijk dank voor je goede wensen Freddy. :) :thumbup:
Natuurlijk jij en de familie ook fijne feestdagen en een super goed maar vooral gezond 2019 toegewenst en dat er maar veel mooie update's van je prachtige baan mogen komen. :)

Groet Michel
Re: Michelstadt } beurs Zutphen geen loc wel bovenleiding spullen gekocht.
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Michelstadt } beurs Zutphen geen loc wel bovenleiding spullen gekocht.
Goedemorgen Michel,

Goed plan! Dan zal ik waarschijnlijk de 16e maart gaan. Ik ben daar meestal zaterdag's als de beurs open gaat. Kan ik mooi snel alle stands af om te scannen op leuke zaken zonder dat het al te vol loopt met opa's en oma's met kleinkinderen.

Geef maar op tijd een reminder anders hoor ik achteraf via jou weer dat je leuke dingen hebt gekocht in Zutphen! B)

Re: Michelstadt } beurs Zutphen geen loc wel bovenleiding spullen gekocht.
Hoi Michel en Karin,

Fijne feestdagen en dat je maar veel mooie bovenleiding aanbiedingen mag scoren in 2019 zodat er snel ook weer andere leuke aankopen gedaan kunnen worden!  ;)

Vriendelijke groet,
Frank
Re: Michelstadt } beurs Zutphen geen loc wel bovenleiding spullen gekocht.
 @citaat @citaat
Marcel,
Afgesproken ik zal je van te voren een berichtje sturen zodat we elkaar de 16de elkaar gaan zien daar in Zutphen.
Afgelopen zaterdag waren er ook veel opa's en oma's met kleinkinderen maar de beurs was goed te doen en je kon overal goed bij komen om te kijken naar de spullen wat ze aanboden. :thumbup:

@citaat
Frank,
Heel erg bedankt voor je feestdagen groet jij en je familie ook hele fijn feestdagen toegewenst.
Ja ik zal mijn best gaan doen om veel bovenleidingspullen te kopen zodat er weer andere leuke lees locs gekocht kunnen worden. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } beurs Zutphen geen loc wel bovenleiding spullen gekocht.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } beurs Zutphen geen loc wel bovenleiding spullen gekocht.
-Michel,
Vanaf onze woonplaats in het noorden van het land wens ik jullie "twee" hele fijne Kerstdagen en vooruitlopend op het Oud/Nieuw ook een voorspoedig en vooral gelukkig, gezond en inkooprijk 2019!
Spreken elkaar in februari wel.
Re: Michelstadt } beurs Zutphen geen loc wel bovenleiding spullen gekocht.
Goedemorgen Gerard,

Bedankt voor je kerst en nieuwjaargroet. :) :thumbup:
Ook voor jouw en je familie een fijne tweede kerstdag en een goed maar gezond 2019 toegewenst.
En een inkoop 2019 hangt af van hoe snel Jeffrey en ik de bovenleiding op de baan hebben staan want daarna ga ik pas weer ander materiaal lees locs kopen.

Maar eerst gaan we vandaag de cadeaus die onder de boom leggen uitdelen ik kijk er nu al naar uit. :)

Groet Michel
Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Voordat mijn vrouw en ik gisteren in de namiddag naar een kerstfeest vertrokken waar we met 70 man tweede kerstdag gingen vieren kwamen de kinderen langs om de cadeaus samen uit te pakken die onder de boom lagen te wachten.
Rond de lunchtijd kwam iedereen aan en na een heerlijke kerstlunch zijn we begonnen met uitdelen en na een klein uurtje was ik aan de beurt en ik kreeg een doos waarop mijn naam stond geschreven de doos voelde zwaar aan zei mijn kleinzoon zwaarder als zijn spelletjes voor de switch.
Nadat ik het verpakkingspapier eraf had gerukt zag ik de prachtige Zwitserse set de Re 6/6, Re 4/4 II, SBB Eloc dubbeltractie "Re 10/10". van Märklin (37320) wauw wat een cadeau wat een set wat mooi zeg.

En nadat mijn kleizoon de dio had gepakt konden we samen de locs erop zetten om op de foto te zetten en natuurlijk moest de Re 6/6 op de MS2 omdat mijn kleinzoon de geluidjes wilde horen van de loc en ja die klonken natuurlijk goed in zijn oortjes en in de mijne. :P
Maar omdat we weg moesten was er geen tijd meer over om ze op de baan te zetten dus dat ga ik zo doen meteen ijken zodat deze prachtige locs samen in tractie via het stangetje wat erbij zit geleverd ipv de koppelingen over de baan heen gaan rijden in de toekomst.
Ondertussen groeit het Zwitsers materiaal aardig en hopelijk gaat de aanleg van de bovenleiding voorspoedig zodat ik weer Zwitsers materiaal kan kopen in 2019. :D

Vandaag ben ik weer de hele dag op zolder te vinden mijn vrouw moet werken voor mij had het uitzendburo geen werk dus heb ik ze laten weten dat ik 2 januari weer beschikbaar ben voor ze kan ik lekker een kleine week op zolder vertoeven. :P

Het rijden met koploper gaat aardig de foutjes komen langzaam naar boven en die ga ik dan meteen aanpassen zoals in het station reden de locs ietsjes door daar waar ze hadden moeten stoppen rails losgehaald alles nagekeken bleek de scheiding niet best te zijn tussen de inrij en stopgedeelte straks weer proberen hoe ze nu afremmen en stoppen in het stadion.
Ook heb ik bij de locs die geluid hebben ingesteld dat als ze vertrekken een claxon of fluit klinkt als ze gaan rijden maar als straks 20 locs gaan rijden is het net iets te veel van het goede dus heb ik in de schaduwstations en in het spiraal dat uitgezet in koploper dus gaat het geluid alleen op de boven baan aan ook de V200 die als hij boven stil staat stationair draaien zodat ik het mooie motor geluid hoor. :P

Ondertussen staat lekker de radio aan op de top 2000 dus dubbel genieten op zolder.

Groet Michel
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Hallo Michel,

Na zo'n kerst is het dubbel genieten.
Gefeliciteerd met deze mooie set.
Heerlijk in tractie door je spiraal rijden met een mooie sleep er achter.
Veel plezier deze vakantie.

Groet, Erik
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Hoi Michel

mooie aanwinst zo'n dubbeltractie. Daar ga je plezier aan beleven.
Nog een mooi jaareinde... met veel tijd voor jouw baan.

Luc
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } kerstcadeau 2018.

Nou Mies, ze komen per doos al met de twee tegelijk  :D

Achter deze jongens kun je een heel lange sleep hangen, die ze moeiteloos de spiraal op sleuren  :thumbup:
Daar vind je vast wel iet passends voor....en mocht je zin hebben om er een filmpje van te maken ( liefst met de hele baan )...mag gerust hoor !

Jouw modelbaanjaar kan niet meer stuk  :thumbup:

Grtz Tony