Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Michelstadt } Roco SBB Cargo wagon.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } vierde Rothaus bierwagon is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } vierde Rothaus bierwagon is gearriveerd.
Nou nog een plaatje van alle vier, Mies  ;)
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de verschillen.

Grtz Tony
Re: Michelstadt } vierde Rothaus bierwagon is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } vierde Rothaus bierwagon is gearriveerd.
Citaat van: GWS op donderdag 01 november 2018, 07:27:44
Alweer een mooi exemplaar voor bij jouw verzameling! Op deze wijze wordt het een prachtig geheel met heel veel herinneringen! Dus de moeite van het kijken zeker waard!  Gaat geweldig met jouw verzameling; steeds groter en groter wordt het!  :thumbup:

Het is zeker een mooi exemplaar Gerard  :) en ja we timmeren lekker aan de weg met de vele verzamelingen. :P
Daar gaat het om om de herinneringen en die blijven zo levend in mijn bovenkamer. ;)

Citaat van: apjefferson op donderdag 01 november 2018, 08:48:25
Een mooie wagon Michel!!! :thumbup:

Ik krijg wel dorst wanneer ik hem zie! :D

Dank je Jeffrey. :thumbup:
Kom dan meer weer eens gauw een biertje of wat anders drinken hier in Michelstadt. :P

Citaat van: Tony op donderdag 01 november 2018, 09:38:31
Nou nog een plaatje van alle vier, Mies  ;)
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de verschillen.

Alsjeblieft Tony jij vraagt wij maken het voor je. ;) :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } vierde Rothaus bierwagon is gearriveerd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } vierde Rothaus bierwagon is gearriveerd.
Hoi Mies,

Ik was erbij toen je met deze verzameling begon  :)
Het wordt een leuke sleep zo, hoeveel verschillende uitvoeringen zijn er op dit moment.

Het aantal stoomloc,s groeit ook zo te zien  :thumbup:

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } vierde Rothaus bierwagon is gearriveerd.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Michelstadt } vierde Rothaus bierwagon is gearriveerd.
Hoi Michel,

Leuke verzameling het je daar staan in de vitrine kast. Ze horen natuurlijk op de baan, maar als ze zo mooi staan te glimmen heeft dat ook wel wat vind ik.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } vierde Rothaus bierwagon is gearriveerd.
 B) Mooie en leuke mini verzameling Rothaus zo bij elkaar. :thumbup:
Ik zie dat je in de vitrine rails heb liggen zonder puko's. :roll:
:o) Kijk daar mee uit, als de loks daar te lang op staan wennen ze eraan en weten niet meer wat puko's zijn. :o)

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } vierde Rothaus bierwagon is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } vierde Rothaus bierwagon is gearriveerd.
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 02 november 2018, 07:03:58
Ik was erbij toen je met deze verzameling begon  :)
Het wordt een leuke sleep zo, hoeveel verschillende uitvoeringen zijn er op dit moment.
Het aantal stoomloc,s groeit ook zo te zien  :thumbup:
Veel plezier ermee.

Zeker Peter daar in de vitrine bij de modelbaan daar zagen we de sleep staan helaas kan ik die foto gemaakte foto niet meer vinden waar de 6 wagons op stonden maar volgens mij zijn er zeker zes a zeven modellen uitgebracht maar dat weet ik niet zeker uiteraard.
Wel weet ik dat er nog één is met sluitverlichting maar ik kijk/zoek gewoon verder heb de nummers die ik al in mijn bezit heb genoteerd in mijn telefoon.
Het aantal stoomlocs groeit niet hier hoor maar dat zijn de analoge stoomlocs die staan te pronken in de vitrine al rij ik niet met stoomlocs vindt het ook zonde om ze weg te doen staat wel leuk in de vitrine en ze vallen op kijk maar naar jouw berichtje. :P

Citaat van: Wico op vrijdag 02 november 2018, 08:25:45
Leuke verzameling het je daar staan in de vitrine kast. Ze horen natuurlijk op de baan, maar als ze zo mooi staan te glimmen heeft dat ook wel wat vind ik.

Dit is zeker een leuke verzameling en een leuk onderdeel van de hobby dat verzamelen. :)
Toen ik gisteren je berichtje onder het werk zag moest ik de hele dag eraan denken dat ze op de baan horen te staan want ik ga tenslotte wat pendelsporen maken misschien ga ik ze wel gebruiken op de pendelsporen in combinatie met een bierfabriek die er dan naast komt te leggen en gaan de gevaarlijke stoffen wagons gewoon in de dienstregeling meerijden ipv pendelen.

Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 02 november 2018, 08:32:38
B) Mooie en leuke mini verzameling Rothaus zo bij elkaar. :thumbup:
Ik zie dat je in de vitrine rails heb liggen zonder puko's. :roll:
:o) Kijk daar mee uit, als de loks daar te lang op staan wennen ze eraan en weten niet meer wat puko's zijn. :o)

Dank je Dirk-Jan hopelijk komen er nog een x aantal Rothaus wagonnetjes bij. :)
De locs staan er al heel lang in de vitrine en die blijven daar ook staan dus die weten denkelijk allang niet meer wat puko's zijn. :D

Groet Michel
Re: Michelstadt } vierde Rothaus bierwagon is gearriveerd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } vierde Rothaus bierwagon is gearriveerd.
Hier staan er twee op.





Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } vierde Rothaus bierwagon is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } vierde Rothaus bierwagon is gearriveerd.
 @citaat
Dank je wel voor de foto Peter. :P :thumbup:
De foto van de sleep Rothaus wagons stond op sd kaart op mijn telefoon en deze kaart was laatst gecrasht alle foto's weg. :(

Nogmaals bedankt voor het plaatsen van de foto die ik trouwens ook genomen hebt daar bij die kleine maar leuke modelbaan.

Groet Michel 
Michelstadt } aanwinsten Houten 10-11-18.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } aanwinsten Houten 10-11-18.
Net als sommige forumleden ben ik naar Houten geweest samen met René en Jeffrey gezellig in de auto kletsen over de hobby waar ik voor de deur van een forumlid een lijkenwagen kreeg omdat het niet zijn tijdperk was Gerrit bedankt. :) :thumbup:

Binnen gekomen kwamen we meteen een oude vriend tegen Jørg die helaas het forum heeft verlaten. :-(
Altijd gezellig om mijn Vlaamse vriend te zien en ook Wico de hand geschud en even lekker mee gekletst toen de deuren open gingen we naar binnen waar ik kort even met John (looney Tunes) gesproken heb. :)

Persoonlijk vond ik het een rommelige beurs mensen die met grote model vrachtwagens rond reden door de rijen heen en veel lege plekken van handelaren die niet kwamen opdagen.

Wel aan paar leuke aanwinsten gescoord twee Märklin magazin wagons jaartallen 1991 en 1995 en een fraaie zilveren SBB Cargo schuifwandwagon waarvan ik dacht dat ik er twee thuis had maar ik had er drie dus nu een sleep van vier prachtige zilveren schuifwandwagons achter mij SBB Cargo Mak loc. :P
Mijn show dio is te klein de lange schuifhuifwagon past net niet mooi op de foto. ;)

Om Elf uur een bakkie gedaan waar ook Wico en Jørg en Gerard (waar ik trouwens een mooi Märklin kwartet spel kreeg) zaten even lekker gesproken met elkaar en om twaalf uur weer lekker naar huis toe gereden waar ik vanmiddag heerlijk gerangeerd heb met de rolbrug. :P :P

Genoeg geschreven foto's van de aanwinsten zijn veel leuker dan mijn geklets. ;)
Re: Michelstadt } aanwinsten Houten 10-11-18.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten Houten 10-11-18.
Hoi Michel, dat zijn weer mooie aanwinsten.

Waar ze in de politiek lang over doen om meer blauw op straat te krijgen,
ben jij een stuk sneller om meer blauw op je baan te krijgen  :thumbup: :thumbup:

Groet, Eric-Paul
Re: Michelstadt } aanwinsten Houten 10-11-18.
Hoi Michel,

Gefeliciteerd met je mooie aanwinsten. Dat is weer een mooie uitbreiding van je verzameling.

Re: Michelstadt } aanwinsten Houten 10-11-18.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten Houten 10-11-18.

Niet verkeerd, Mies  :thumbup:

Vooral die heeeeel lange cargokar  :P
Jij dacht zeker net als Wico; als iedereen naar Utrech gaat, heb ik meer keus  :D

Wist trouwens niet, dat jullie nog kwartetten  :o)

Grtz Tony
Re: Michelstadt } aanwinsten Houten 10-11-18.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Michelstadt } aanwinsten Houten 10-11-18.
Hoi Michel,

Het was inderdaad gezellig om elkaar weer eens te ontmoeten en te spreken. Ook al viel de beurs wat tegen, je hebt toch een mooie aanvulling voor je verzameling gevonden. Veel plezier ermee !

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } aanwinsten Houten 10-11-18.
Zo Michel, prachtige aanwinsten, hoor. Ik zie wagens, waar ik het bestaan niet van wist :P.

Geniet er van.

Leuk dat je ook oude bekenden bent tegengekomen!

Groeten,
Roel
Re: Michelstadt } aanwinsten Houten 10-11-18.
Michel

Mooie aanwinsten gekocht, je slepen word altijd maar langer en langer  :)
Re: Michelstadt } aanwinsten Houten 10-11-18.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten Houten 10-11-18.
Citaat van: Eric-Paul op zaterdag 10 november 2018, 20:31:55
Hoi Michel, dat zijn weer mooie aanwinsten.
Waar ze in de politiek lang over doen om meer blauw op straat te krijgen,
ben jij een stuk sneller om meer blauw op je baan te krijgen  :thumbup: :thumbup:

Dank je wel Eric-Paul. :) :thumbup:
Ik hoor de preisertjes van Michelstadt inderdaad niet klagen wat betreft blauw op straat/baan misschien moet ik maar eens de landelijke politiek in gaan. ;)

Citaat van: marcel op zaterdag 10 november 2018, 20:33:14
Gefeliciteerd met je mooie aanwinsten. Dat is weer een mooie uitbreiding van je verzameling.

Dank je Marcel. :) :thumbup:
Ik ben er weer zeer content mee zeker nu de sleep van zilveren SBB wagons langer is dan ik had gedacht. :P
Wie weet wat volgende weekend brengt als we de IMA beurs gaan bezoeken misschien nog wel een Märklin magazin wagon(s). :)

Citaat van: Tony op zaterdag 10 november 2018, 20:45:27
Niet verkeerd, Mies  :thumbup:
Vooral die heeeeel lange cargokar  :P
Jij dacht zeker net als Wico; als iedereen naar Utrech gaat, heb ik meer keus  :D
Wist trouwens niet, dat jullie nog kwartetten  :o)

Zeker niet verkeerd Tony voor een rommelige beurs en ja die lange Cargokar is zeker heel mooi vooral met zijn drie andere Cargo vrienden is het een mooie verschijning op de baan. :)
Nee Eurospoor is mij de duur Tony en persoonlijk vindt ik Houten leuker en gezelliger en ik kom er al een aantal jaar zit in mijn systeem denk ik. ;)
Kwartetten is leuk gisteren nog met mijn kleinzoon gedaan met het nieuwe Märklin spel hij blij ik blij. :P

Citaat van: Wico op zaterdag 10 november 2018, 23:11:27
Het was inderdaad gezellig om elkaar weer eens te ontmoeten en te spreken. Ook al viel de beurs wat tegen, je hebt toch een mooie aanvulling voor je verzameling gevonden. Veel plezier ermee !

Het is altijd gezellig om bevriende forumleden en oud forumleden te treffen op zo een dag al gisteren. :)
Ja we hebben gisteren weer eventjes lekker bij gekletst. :) :thumbup:
De vitrine die klaar staat voor de Märklin magazin wagons komt langzaam vol en ook op de baan is er weer een prachtige wagon bij gekomen. :) :thumbup:
Dank je wel jij ook met je prachtige DB Cargo wagons. :thumbup:

Citaat van: RoelMarklin op zaterdag 10 november 2018, 23:21:47
Zo Michel, prachtige aanwinsten, hoor. Ik zie wagens, waar ik het bestaan niet van wist :P.
Geniet er van.
Leuk dat je ook oude bekenden bent tegengekomen!

Das het leuke van dit forum Roel je ziet dingen waar je het bestaan niet eens van wist ik heb ook dat met Zwitsers materiaal. :)
Genieten doe ik er zeker van dat begon al toen ik achterin de auto zat naar de inhoud van de doosjes kijkend. :P
Daarvoor ga ik ook naar de beurs altijd leuk om bekende en deze beurs oud bekende tegen te komen. :) :thumbup:

Citaat van: peterke33 op zaterdag 10 november 2018, 23:32:28
Mooie aanwinsten gekocht, je slepen word altijd maar langer en langer  :)

Langzaam maar zeker groeien de slepen door de mooie aanwinsten hier in Michelstadt Peter. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } aanwinsten Houten 10-11-18.
Is er ook verteld waarom Jorg het forum verlaten heeft?
Re: Michelstadt } aanwinsten Houten 10-11-18.
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten Houten 10-11-18.
 :) Hoi Michel ,

Ik was mee gereisd  met Jorg maar heb u dan net gemist denk ik , jammer want zou wel eens willen kennismaken met gekende forumleden ...

Misschien in December dan wel weer ....

Groeten Freddy

Re: Michelstadt } aanwinsten Houten 10-11-18.
Hallo Michel,

Gefeliciteerd met je mooie aanwinsten.
De magazines wordt al een leuke verzameling  :thumbup:

ik kijk via een breedbeeld laptop.
Je cargo ziet er dan nog groter uit!.

Veel plezier met het rangeren en rolbrug.

Groet,
Erik
Re: Michelstadt } aanwinsten Houten 10-11-18.
 B) Je hebt weer goed gescoord in Houten. :thumbup:
Zaten er ook nog poppetjes bij de Magazine 84235 personen wagon?
Van origine horen die erbij, maar ja, zonder is het ook een mooie aanwinst.
Leuk dat je Jørg effe hebt gesproken, de Belg was dus weer op een buitenlandse trip.

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } aanwinsten Houten 10-11-18.
Mooie aanwinsten weer, Michel. Heel veel plezier ervan!
Re: Michelstadt } aanwinsten Houten 10-11-18.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten Houten 10-11-18.
Citaat van: Johnnytrein op zondag 11 november 2018, 08:33:15
Is er ook verteld waarom Jorg het forum verlaten heeft?

Nee Johnny daar heeft vriend Jørg niks over verteld en eerlijk gezegd heb ik er ook niet naar gevraagd.

Citaat van: Fredje op zondag 11 november 2018, 10:47:10
Ik was mee gereisd  met Jorg maar heb u dan net gemist denk ik , jammer want zou wel eens willen kennismaken met gekende forumleden ...
Misschien in December dan wel weer .... 

Als stille bewonderaar van je baan Freddy had ik je graag als maker van dit moois eens de hand willen schudden maar heb je helaas niet gezien in de kantine.
Is voor mij wel weer een goede rede om naar de beurs van december te gaan dan gaan we het daar gewoon wel doen en kletsen we even over je prachtige baan in wording. :) :thumbup:

Citaat van: erik01 op zondag 11 november 2018, 11:05:16
Gefeliciteerd met je mooie aanwinsten.
De magazines wordt al een leuke verzameling  :thumbup:
ik kijk via een breedbeeld laptop.
Je cargo ziet er dan nog groter uit!.
Veel plezier met het rangeren en rolbrug.

Dank je wel Erik. :) :thumbup:
Het begint met deze negen die ik in mijn bezit heb ergens op te lijken nu als het sleepje over de baan rijd.
Ik vrees dat hier ook dan een breedbeeld laptop moet komen of ik moet een grotere dio hebben dat zal ook schelen denk ik. :P
Met het rangeren gaat het helemaal geweldig vooral de rolbrug is een schitterende aanwinst geweest voor mijn rangeerterrein de locs rollen op en af zonder enige moeite van de rolbrug.
Mijn speelgenot is met 1000 % toegenomen door de rolbrug. :P

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 11 november 2018, 12:37:18
B) Je hebt weer goed gescoord in Houten. :thumbup:
Zaten er ook nog poppetjes bij de Magazine 84235 personen wagon?
Van origine horen die erbij, maar ja, zonder is het ook een mooie aanwinst.
Leuk dat je Jørg effe hebt gesproken, de Belg was dus weer op een buitenlandse trip.

Het zoeken naar dit soort wagentjes is altijd leuk en houd mijn interesse weg van de vele mooie locs die ik zie leggen op de kramen. ;)
Nadat ik las de er ook poppetjes bij horen ben ik gisteravond na het lezen naar de lege OVP kast gegaan heb het doosje gepakt en open gemaakt en ja ja daar zat een zakje met 6 poppetjes 3 staande voor op de balkons en 3 zittende voor in het rijtuig bedankt voor de info Dirk-Jan ik ben er nu helemaal bij mee nu ik weet dat het compleet is zit alleen nog de dubben of ik ze in en op het rijtuig ga maken maar die keuze neem ik pas als ze de vitrine in gaan de Märklin magazin wagons.
En ja het was erg leuk om Jørg (die ik trouwens erg mis op dit forum) weer eens te zien maar we hebben afgesproken dat we elkaar vaker gaan opzoeken daar kijk ik dus erg naar uit. :P :)

Citaat van: Hans Biere op zondag 11 november 2018, 21:53:26
Mooie aanwinsten weer, Michel. Heel veel plezier ervan!

Dank je wel Hans met het (rij)plezier komt het zeker goed. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } aanwinsten Houten 10-11-18.
Je hebt weer leuke aanwinsten Michel, die magazine sleep is al aardig aan het groeien.
Re: Michelstadt } aanwinsten Houten 10-11-18.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten Houten 10-11-18.
 @citaat
Dank je wel John. :) :thumbup:
Ja het groeit aardig hoop er nog één of twee te vinden op de IMA beurs in Keulen. :P
Nog maar twintig te gaan dan kan één van de twee nog op te hangen vitrine's gevuld worden met deze leuke blauwe wagonnetjes. :)

Groet Michel
Michelstadt } led-verlichting spiraal.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } led-verlichting spiraal.
Omdat de drie schaduwstations verlicht zijn met led-verlichting leek het mij ook leuk om de led-verlichting door te trekken naar het spiraal.
Ik had nog drie rollen leggen dus hup het spiraal in wasknijpers gemonteerd waar de led-verlichting in komt te hangen zodat ik ze later eventueel weer kan hergebruiken en ophangen maar die rollen.
Al snel kwam ik er achter dat ik wat rollen led-verlichting te kort kwam gelukkig kon mijn goede vriend Sander snel bestellen voor mij en binnen twee weekjes waren de 4 rollen in huis.

Gisteren de 3,5 rollen opgehangen verduisteringsgordijn dicht gedaan de TL verlichting uitgedaan en wauw wat een fraai gezicht zeg nu op zolder ik kan de treinen mooi volgen vanaf vertrek schaduwstation tot de bovenbaan.

In totaal zijn er ongeveer 120 wasknijpers in gegaan en 6 en halve rol (32,5 meter) led-verlichting in het spiraal gegaan.

En gisteravond hebben René en ik alle bezetmelders gecontroleerd met behulp van de Ecos en op een paar kleine foutjes na die meteen gerepareerd zijn zijn alle bezetmelders nu klaar en komt het automatisch rijden weer een stapje dichterbij. :)

Verder hoop ik dit wekend een kruiswissel bovenleidingsdraad van Viessmann te kopen zodat we nu de bezetmelders goed zijn een deel van de bovenleiding kunnen gaan aanbrengen vanaf de laatste halve wending spiraal tot de splitsing op de bovenbaan waar de trein naar het station of om het rangeerterrein heen kan rijden.

Groet Michel
Re: Michelstadt } led-verlichting spiraal.
Hallo Michel,
Het blijft een indrukwekkende opstelling die door de verlichting extra mooi uit komt.

Geniet er van.

Erik
Re: Michelstadt } led-verlichting spiraal.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: Michelstadt } led-verlichting spiraal.
 8) En toen was er licht in de duisternis. :thumbup:
Mooi gemaakt, alles is nu goed te volgen.

Citaat van: h0_miessie op vrijdag 16 november 2018, 07:29:08
In totaal zijn er ongeveer 120 wasknijpers in gegaan
:o) Hoe moet :-* Karin nou de was ophangen? :D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } led-verlichting spiraal.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Michelstadt } led-verlichting spiraal.
Hoi Michel,

Dat ziet er heel goed en strak uit! En wat een magnifieke lengte aan rails en leds heb je daar liggen. Dat zal een prachtig gezicht zijn als daar de treinen omhoog en omlaag lopen. Veel hobby plezier dit weekend :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } led-verlichting spiraal.
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Michelstadt } led-verlichting spiraal.
Hoi Mies,

Ik was wat achter geraakt met het lezen van je/jullie vorderingen! Dat ziet er  echt heel indrukwekkend uit! Je kan natuurlijk nooit genoeg opstelsporen hebben, maar jij kan voorlopig wel even vooruit. Mooi, mooi, mooi!
Re: Michelstadt } led-verlichting spiraal.
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Michelstadt } led-verlichting spiraal.
Hoi Michel,

Heb weer bijgelezen, mooie vorderingen bij je baan. Ben benieuwd naar het automatisch rijden dat er aan zit te komen.
Re: Michelstadt } led-verlichting spiraal.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } led-verlichting spiraal.

Nou nog een piek en je bent helemaal klaar voor kerstmis, Mies  :D
Dan komt Karin je een thermosfles warme chocomel brengen, kun jij fijn naar treinen blijven kijken  :P

Grtz Tony

Re: Michelstadt } led-verlichting spiraal.
Michel

Het ziet er heel erg mooi uit, met die verlichting.

Nu nog dag en nacht verlichting plaatsen ?? of doe je dat niet
Re: Michelstadt } led-verlichting spiraal.
Dat ziet strak uit. Mooi en overzichtelijk.  :thumbup:
Re: Michelstadt } led-verlichting spiraal.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } led-verlichting spiraal.
-Michel,
Het is elke Nacht weer Daglicht in Almere! Man, man, wat een fantastisch beeld al die sporen  en wat zullen daar een flinke hoeveelheid treinen overheen gaan rijden. En wat zal jij er ontzettend veel plezier in hebben gehad, dit allemaal te maken (met hulp van jouw goede vriend). Mooi stel, zijn jullie! Dit is wat je noemt een 'verwen baan'! Het 'zicht' wil ook wat en dus start vanaf nu de 'bovenleiding'! Dat het gaat lukken, is bij voorbaat al vastgesteld! Voorbereiding is bij jullie het halve werk! Volgend jaar de opening? Dat zal een echt feest gaan worden!
Suk6 het komende weekend en werk nauwkeurig en natuurlijk netjes; dat deed jij al, maar toch is een foutje snel gemaakt.
Tot nu toe in elk geval: gefeliciteerd met dit suk6!
Re: Michelstadt } led-verlichting spiraal.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Michelstadt } led-verlichting spiraal.
MOOI MAN
Re: Michelstadt } led-verlichting spiraal.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } led-verlichting spiraal.
Mooi met die led verlichting Michel  :idea: :thumbup:

Een vraagje, zou je de poten niet verbinden zodat ze niet kunnen wegschuiven als je er perongeluk met je stoel tegenaan rijd?
Of zijn ze aan de boven kant goed bevestigd?

Kan zijn dat dit de doorgang is natuurlijk, maar dan een andere richting op verbinden  O:-D
Re: Michelstadt } led-verlichting spiraal.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } led-verlichting spiraal.
Citaat van: erik01 op vrijdag 16 november 2018, 07:33:39
Hallo Michel,
Het blijft een indrukwekkende opstelling die door de verlichting extra mooi uit komt.
Geniet er van.

Dat is het zeker ik geniet nog steeds iedere keer als ik op zolder boven kom Erik. :)
En jawel de verlichting maakt het extra mooi.
Geniet doe ik zeker iedere keer weer.

Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 16 november 2018, 08:02:09
8) En toen was er licht in de duisternis. :thumbup:
Mooi gemaakt, alles is nu goed te volgen.

Citaat van: h0_miessie op vrijdag 16 november 2018, 07:29:08
In totaal zijn er ongeveer 120 wasknijpers in gegaan
:o) Hoe moet :-* Karin nou de was ophangen? :D

Er is genoeg licht nu in de duisternis Dirk-Jan. :P
Dank je wel en ja ik kan de treinen nu nog beter volgen. :)
Mijn Karin heeft plastiek wasknijpers ik de houten. ;)

Citaat van: Wico op vrijdag 16 november 2018, 08:25:26
Hoi Michel,

Dat ziet er heel goed en strak uit! En wat een magnifieke lengte aan rails en leds heb je daar liggen. Dat zal een prachtig gezicht zijn als daar de treinen omhoog en omlaag lopen. Veel hobby plezier dit weekend :thumbup:.

Dank je wel voor je compliment Wico. :) :thumbup:
Ik heb genoeg lengte inderdaad aan rails en led-verlichting voorlopig is het genoeg zo.
Er rijd af en toe een trein door het spiraal heen en ja het is zeker een fraai gezicht. :P
Dank je gaat zeker lukken dit weekend.

Citaat van: PaT op vrijdag 16 november 2018, 08:50:54
Hoi Mies,
Ik was wat achter geraakt met het lezen van je/jullie vorderingen! Dat ziet er  echt heel indrukwekkend uit! Je kan natuurlijk nooit genoeg opstelsporen hebben, maar jij kan voorlopig wel even vooruit. Mooi, mooi, mooi!

Blij om te lezen dat je weer bij bent Patrick. :)
Het is zeker indrukwekkend als zeg ik het zelf en ja je kan maar beter genoeg opstelsporen hebben zeker als je alles op de baan wil hebben staan/rijden. :)
Ik kan zeker voorlopig vooruit eer dat dit vol staat ben ik wel wat jaartjes verder denk ik al hoe wel René en ik hebben alweer wat ruimte gevonden waar nog wat gebouwd kan worden waar we nog wat opstelsporen kunnen vinden. :P
En ik ga helemaal blozen van je woordjes mooi mooi mooi dank je wel. :)

Citaat van: brund55 op vrijdag 16 november 2018, 09:17:00
Hoi Michel,
Heb weer bijgelezen, mooie vorderingen bij je baan. Ben benieuwd naar het automatisch rijden dat er aan zit te komen.

Ook leuk om te lezen dat je weer bij bent Dick. :)
Ik ben ook zeer benieuwd naar het automatisch rijden vooral hoeveel treinen / locs door het spiraal heen gaan tegelijk.

Citaat van: Tony op vrijdag 16 november 2018, 10:20:19
Nou nog een piek en je bent helemaal klaar voor kerstmis, Mies  :D
Dan komt Karin je een thermosfles warme chocomel brengen, kun jij fijn naar treinen blijven kijken  :P

De piek komt alleen in de kerstboom Tony boven op zolder moeten de treinen het doen in deze licht zee. ;)
En ja dat zou heerlijk zijn als mijn moppie dat zou doen hopelijk wel met een lekker koekje erbij. :P

Citaat van: peterke33 op vrijdag 16 november 2018, 18:20:03
Het ziet er heel erg mooi uit, met die verlichting.
Nu nog dag en nacht verlichting plaatsen ?? of doe je dat niet

Dank je wel Peter. :) :thumbup:
Nee ik ga geen dag en nacht verlichting maken daar heb ik dus helemaal geen verstand van ik gebruik wel het aan en uitknopje van de lichtschakelaar. :D

Citaat van: Schienenbus2012 op vrijdag 16 november 2018, 19:04:37
Dat ziet strak uit. Mooi en overzichtelijk.  :thumbup:

Dank je wel voor je compliment Kees. :) :thumbup:
Erg leuk om te lezen en ik ben zeer vereerd. :)

Citaat van: GWS op vrijdag 16 november 2018, 19:12:34
-Michel,
Het is elke Nacht weer Daglicht in Almere! Man, man, wat een fantastisch beeld al die sporen  en wat zullen daar een flinke hoeveelheid treinen overheen gaan rijden. En wat zal jij er ontzettend veel plezier in hebben gehad, dit allemaal te maken (met hulp van jouw goede vriend). Mooi stel, zijn jullie! Dit is wat je noemt een 'verwen baan'! Het 'zicht' wil ook wat en dus start vanaf nu de 'bovenleiding'! Dat het gaat lukken, is bij voorbaat al vastgesteld! Voorbereiding is bij jullie het halve werk! Volgend jaar de opening? Dat zal een echt feest gaan worden!
Suk6 het komende weekend en werk nauwkeurig en natuurlijk netjes; dat deed jij al, maar toch is een foutje snel gemaakt.
Tot nu toe in elk geval: gefeliciteerd met dit suk6!

Dank je wel Gerard. :) :thumbup:
Het is zeker een plezier om dit samen met René te doen maar ook de hulp van de Duurstede groep moet en mag ik niet vergeten want die helpen mij op afstand als ik iets niet weet en dat waardeer ik heel erg natuurlijk.
We kijken nu weer uit naar de volgende fase van de bouw maar ook dat gaat goed komen denk ik want we voelen elkaar goed aan en begrijpen precies wat de ander zegt en dat is toch erg handig als je samen aan iets bezig bent. :)
Voor de bovenleiding plaatsen krijg ik hulp van mijn goede vriend Jeffrey die is daar een kei in dus dat wordt weer gezellige uurtje op zolder samen met hem.
We proberen zo netjes mogelijk te werken maar zo mooi als bij andere forumleden lukt het mij niet misschien doordat ik haast heb om de treinen te laten rijden wie weet maar alles doet het daar gaat het om.

Citaat van: Hanzi op vrijdag 16 november 2018, 22:23:34
MOOI MAN

Dank je wel Hans voor je berichtje in hoofdletters. :) :thumbup:

Citaat van: Barry1972 op vrijdag 16 november 2018, 22:24:13
Mooi met die led verlichting Michel  :idea: :thumbup:

Een vraagje, zou je de poten niet verbinden zodat ze niet kunnen wegschuiven als je er perongeluk met je stoel tegenaan rijd?
Of zijn ze aan de boven kant goed bevestigd?
Kan zijn dat dit de doorgang is natuurlijk, maar dan een andere richting op verbinden  O:-D

Dank je Barry het is zeker mooi de led-verlichting. :)
Dat is inderdaad mijn doorgang om naar het midden van de baan te gaan Barry.
Het stations gedeelte dat boven op deze tafel staat rust op de schaduwstations en op het spiraal en ja is ook aan de doorgangkant extra verstevigt maar in al die tijd ben ik er nog geen één keer tegen aan gekomen met de stoel en dat wil ik eigenlijk zou houden. ;)
Bedankt voor je oplettendheid. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } led-verlichting spiraal.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } led-verlichting spiraal.
Hi Michel,

Mooie functionele verlichting heb je, zeer zeker genoeg licht om bij te "werken".
En wat een schone vloer, je kan met een gerust hart en zondagse kleren onder je baan gaan liggen.

groet
Harald
Re: Michelstadt } led-verlichting spiraal.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } led-verlichting spiraal.
Miessie,

Ik had even geen tijd dus vandaar mijn late reactie.

Michelstadt } led-verlichting spiraal.

Je bent ons lichtend voorbeeld!  :thumbup:

Henk
Re: Michelstadt } led-verlichting spiraal.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } led-verlichting spiraal.
Ik was even verdwaald in die grote ruimte, man, man wat een ruimte in die helix en wat ziet dat er rete strak uit.
En dan mooi verlicht, niet te veel maar ook niet te weinig en daar trek je dan één conclusie uit, precies genoeg.
Je moet een goeie licht-architect zijn om het zo helemaal uit te lichten. :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } led-verlichting spiraal.
Dag Mies,

Mooi zo die Leds in je spiraal.  Net zoals Tom reeds zij, niet te licht en net te donder.  Perfect.
Re: Michelstadt } led-verlichting spiraal.
Hoi Michel,

Daar is de verlichte Eiffeltoren niks bij :) Het ziet er mooi strak uit die Helix  :thumbup:
Jammer dat we elkaar niet gezien hebben in Keulen op de beurs, volgende keer beter.

Bij de stand van SB Bau nog aandrijvingen voor de rolbrug van Märklin, misschien iets voor jou.
Re: Michelstadt } led-verlichting spiraal.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } led-verlichting spiraal.
Citaat van: Haradigi op zaterdag 17 november 2018, 12:09:26
Hi Michel,
Mooie functionele verlichting heb je, zeer zeker genoeg licht om bij te "werken".
En wat een schone vloer, je kan met een gerust hart en zondagse kleren onder je baan gaan liggen.

Het is zeker mooi en functioneel Harald maar vooral leuk om de treinen in het volle licht te zien rijden zo zijn ze veel mooie als ze in het zonnetje licht worden gezegd. :P
Dank je voor je compliment omtrent de vloer alleen zit ik meestal in mijn ouwe kloffie op zolder en blijven de zondagse kleding lekker in de kast hangen. :D

Citaat van: Trainhenk op zaterdag 17 november 2018, 17:31:17
Miessie,
Ik had even geen tijd dus vandaar mijn late reactie.
Michelstadt } led-verlichting spiraal.
Je bent ons lichtend voorbeeld!  :thumbup:

Henk, das toch helemaal niet erg als je geen tijd hebt door andere bezigheden die belangrijker zijn dan gaan die toch voor simpel toch. :)
Ik ben zeer vereerd dat je mij een lichtend voorbeeld noemt. :) :)

Citaat van: iTom op zaterdag 17 november 2018, 18:55:59
Ik was even verdwaald in die grote ruimte, man, man wat een ruimte in die helix en wat ziet dat er rete strak uit.
En dan mooi verlicht, niet te veel maar ook niet te weinig en daar trek je dan één conclusie uit, precies genoeg.
Je moet een goeie licht-architect zijn om het zo helemaal uit te lichten. :thumbup: :thumbup:

Al is de ruimte genoeg van mijn baan Tom toch vindt (bijna) iedere modelspoorrijder dat zijn of haar ruimte groter mag zijn net als wat ik soms denk. ;)
Ja de ruimte in de helix is lekker ruim daar kan een gast in blijven slapen als het moet gebeurt natuurlijk niet maar het zou kunnen. :)
Mijn goede forum vriend heeft de perfecte warm-witte leds besteld voor mij en die geven inderdaad een prachtige lichtstraal af waar ik zeer content mee ben.
Nee dat ben ik echt niet Tom een licht-architect wou dat dat zo was verdiende ik iets meer dus kwam er iets meer Zwitsers materiaal te rijden in Michelstadt. :P
Maar even goed bedankt voor je compliment. :thumbup:

Citaat van: iVanDL op zaterdag 17 november 2018, 19:50:46
Dag Mies,
Mooi zo die Leds in je spiraal.  Net zoals Tom reeds zij, niet te licht en net te donder.  Perfect.

Dank je Ivan  :thumbup: ik ben het helemaal met jouw en Tom eens het is perfect zo. :) :thumbup:

Citaat van: marcel op zaterdag 17 november 2018, 21:28:35
Hoi Michel,
Daar is de verlichte Eiffeltoren niks bij :) Het ziet er mooi strak uit die Helix  :thumbup:
Jammer dat we elkaar niet gezien hebben in Keulen op de beurs, volgende keer beter.
Bij de stand van SB Bau nog aandrijvingen voor de rolbrug van Märklin, misschien iets voor jou.

Hopelijk komen door je opmerking geen Parijse meldingen binnen om op zolder te kijken want mijn Frans is zeer beroerd. ;)
Het ziet er zeker strak en lichtgevend uit maar dat zie je de volgende keer in levende lijve wel als je weer eens gezellig langkomt. :)
Zeker jammer dat we elkaar niet even de hand hebben kunnen schudden gisteren in Keulen dat gaan we zeker de volgende keer goed maken nemen we er meteen een bakkie koffie bij en uiteraard een stukje gebak of koek. :)
Ik zal de naam opschrijven van de SB Bau stand want dat ben ik geheid bij de volgende beurs vergeten bedankt voor de info/tip. :) :thumbup:
Heb het boekje van de beurs waar alle handelaren staan bewaard meestal staat iedereen steeds op de zelfde plaats op de IMA in Keulen dus kan ik meteen zien waar ik heen moet lopen. ;)

Groet Michel
Michelstadt } IMA Keulen
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } IMA Keulen
Net als vele andere forumleden ben ik gisteren samen met 4 forumleden uit Almere ook naar de IMA beurs in Keulen geweest samen.
De heenreis liep voorspoedig en met een koffiebreak bij Hünxe kwamen we rond negen uur aan bij de beurs.
De IMA beurs is altijd leuk en gezellig met leuke stands waar je lekker kan rond snuffelen.
Uiteraard ook bij Märklin het beurs wagonnetje gekocht voor in de vitrine en mijn insider cadeautje opgehaald was er tenslotte toch al. :P
Ditmaal een leuke advent kalender met chocola erin leuk voor mijn kleinzoon die houd daar wel van al vrees ik dat het doosje in één dag op zal zijn. :D
Ook kocht ik bij Sommerfeldt een zakje met twee pantografen voor mijn op te knappen Br103 (3054) alleen heb ik pantografen voor een nieuwer model Br103 gekocht terwijl ik een oude Br103 model heb maakt op zich niet veel uit dan wordt hij mooi opgepimpt naar de huidige tijd wat betreft de pantografen. :P
Ook zijn we nog even wezen kijken bij het Lego gedeelte op de beurs wat zie je daar een prachtige creaties van bouwwerken zeg maar net als onze hobby niet erg goedkoop wat ik zag aan de prijs van diverse bouwdozen.
Op de terugweg zijn we naar ons vaste adres gegaan waar we weer een heerlijke schnitzel genuttigd hebben en waren we allemaal rond half 10 weer thuis bij moeders de vrouw. ;)

Kortom een super geslaagde dag die zeker voor herhaling vatbaar is. :) :thumbup:
Re: Michelstadt } IMA Keulen
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } IMA Keulen
Michel,

ik heb ook nog weer eens bij gelezen, man man wat een verlichting in het schaduwstation, ziet er echt mooi uit
ben nu toch stilaan benieuwd naar dat automatisch rijden, kijk er al naar uit

trouwens weer een mooie aanwinst die M* beurs wagon
verder veel suc6

grts Freddy
Re: Michelstadt } IMA Keulen
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Michelstadt } IMA Keulen
Hoi Michel,
zo weer eens ff bijgelezen en in afw8ing van het volgende filmpje met rijdende treinen.  :P
De verlichting onder de baan heb je prima voor elkaar. :arrow: :thumbup: :thumbup:

Dag / Nachtverlichting

Citaat van: peterke33 op vrijdag 16 november 2018, 18:20:03
Het ziet er heel erg mooi uit, met die verlichting.
Nu nog dag en nacht verlichting plaatsen ?? of doe je dat niet

Dank je wel Peter. :) :thumbup:
Nee ik ga geen dag en nacht verlichting maken daar heb ik dus helemaal geen verstand van ik gebruik wel het aan en uitknopje van de lichtschakelaar. :D

Roep niet te hard nee Michel.
Met nachtverlichting ziet het er veel beter uit als "met het licht uit".

Peter(ke) heeft het ook, en jij hebt er zeker evenveel verstand van als Peter(ke).  ;)
En bekijk oa maar eens zijn "nacht" foto's

Re: Michelstadt } IMA Keulen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } IMA Keulen

Hopelijk ook nog mooie banen en andere zaken gezien, Mies  ;)

Die wagon is veel te mooi en te bruikbaar voor op je baan, zonde voor in de vitrine.
En je E 103 zal blij zijn met zijn nieuwe oren  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Michelstadt } IMA Keulen
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } IMA Keulen
Citaat van: Kelderspoorder op zondag 18 november 2018, 08:54:40
Michel,
ik heb ook nog weer eens bij gelezen, man man wat een verlichting in het schaduwstation, ziet er echt mooi uit
ben nu toch stilaan benieuwd naar dat automatisch rijden, kijk er al naar uit
trouwens weer een mooie aanwinst die M* beurs wagon
verder veel suc6

Leuk dat je weer bij bent Freddy  :P :thumbup: en ik vindt het leuk om te lezen dat je de verlichting mooi vindt. :)
Ik ben ook benieuwd naar het automatisch rijden over het nieuwe gedeelte van de baan ik het schaduwstations werkt het nog steeds goed maar zodra het automatisch rijd zal ik meteen proberen een filmpje te plaatsen.
Ja de beurswagon met lading is een hele mooie.
Dank je wel Freddy gaat eker goed komen met het succes.

Citaat van: ceess op zondag 18 november 2018, 13:35:01
Hoi Michel,
zo weer eens ff bijgelezen en in afw8ing van het volgende filmpje met rijdende treinen.  :P
De verlichting onder de baan heb je prima voor elkaar. :arrow: :thumbup: :thumbup:

Dag / Nachtverlichting

Citaat van: peterke33 op vrijdag 16 november 2018, 18:20:03
Het ziet er heel erg mooi uit, met die verlichting.
Nu nog dag en nacht verlichting plaatsen ?? of doe je dat niet

Dank je wel Peter. :) :thumbup:
Nee ik ga geen dag en nacht verlichting maken daar heb ik dus helemaal geen verstand van ik gebruik wel het aan en uitknopje van de lichtschakelaar. :D

Roep niet te hard nee Michel.
Met nachtverlichting ziet het er veel beter uit als "met het licht uit".

Peter(ke) heeft het ook, en jij hebt er zeker evenveel verstand van als Peter(ke).  ;)
En bekijk oa maar eens zijn "nacht" foto's

Ik zal snel een filmpje maken als het weer gaat rijden door Michelstadt Cees. :P
Ja de verlichting is fraai he en ik geniet er met volle teugen van net als jij. :) :thumbup:

Wat betreft de dag en nacht schakeling ik ben echt een leek wat betreft elektra en ben echt afhankelijk van andere wat dat betreft ik zal eens vragen aan hun hoe dat in zijn werk gaat de dag en nacht verlichting met de twee tl buizen die aan het plafond hangen en de led-verlichting onder de baan zodra ik wat meer ervan weet laat ik het hier weten.
Maar dit zal pas als allerlaatste plaats vinden eerst heel veel andere dingen doen die voorrang hebben.

Citaat van: Tony op zondag 18 november 2018, 13:56:52
Hopelijk ook nog mooie banen en andere zaken gezien, Mies  ;)
Die wagon is veel te mooi en te bruikbaar voor op je baan, zonde voor in de vitrine.
En je E 103 zal blij zijn met zijn nieuwe oren  :thumbup:

Ik heb zeker mooie banen gezien van spoor z tot spoor 0 de ene nog mooier dan de andere en je ziet altijd inspiratie voor op je eigen baan.

Voorlopig blijft hij in de doos zitten en denk toch dat hij in de vitrine gaat bij de andere IMA en andere evenementen dagen wagons maar misschien ooit mag hij fungeren als model bij een fabriek of sloperij die misschien op de baan komt te staan eerst rijden en de bovenleidingen plaatsten dan pas aan de scenery beginnen.
Morgen zal ik kijken of ik na het werk kortere schroefjes kan halen en dan is de BR103 klaar voor de make-over met zijn nieuwe oren de raampjes die los zaten heb ik er vandaag al ingeplakt ook zal deze "oude" loc een nieuwe motor en decoder krijgen zodat ik er weer een mooie iets beschadigde loc op de baan erbij heb rijden.

Groet Michel
Re: Michelstadt } IMA Keulen
Lid sinds: 2016

offline
Re: Michelstadt } IMA Keulen
Dag Mies,

Mooie wagon van M*. Ik ben dit jaar niet op de IMA geweest ('k had het nochtans eigenlijk beloofd met een collega forumlid, maar mijn agenda zat de laatste tijd zo vol dus dit jaartjes het passen, aftellen naar Dortmund dan maar.
Re: Michelstadt } IMA Keulen
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } IMA Keulen
Het is zeker een mooie beurswagon Ivan. :) :thumbup:
Jammer dat het je niet lukte om naar Keulen te gaan maar als de agenda het niet toe laat dan houd het op natuurlijk hopelijk lukt het je wel om volgend jaar naar de beurs in Dortmund te gaan.

Groet Michel