Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
 :) Dat is weer effe helemaal leuk om zo te mogen shoppen.
Je hebt mooi materieel uitgezocht, dat worden mooie slepen in Michelstadt. B) :thumbup:
:o) Ik zie het er nog van komen dat je een cursus bergbouwen moet gaan doen, dat is voor die Zwitsers hun natuurlijke habitat. :mrgreen:

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Da's nie misselijk, Mies  ;)

Jij moet wel altijd een heeeel braaf zoontje zijn geweest  O:-D
De set met de stuurwagen vind ik het leukst; kejje lekker mee op en neer sleuren zonder de loc te ontkoppelen  :thumbup:
Geduwd vind ik dan het mooist !

Maak er maar een gezellig filmpje van  B)

Grtz Tony

( kan fijn de pendeldienst Michelstadt-Bern onderhouden; stop in Michelstadt, alle aussteigen en terug naar het schaduwstation/Bern )
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Citaat van: Tony op zondag 29 juli 2018, 12:14:40
Jij moet wel altijd een heeeel braaf zoontje zijn geweest  O:-D
:mrgreen: :-)
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Mooie verjaardagscadeau?s Michel! Die set met stuurstand en intercityrijtuigen vind ik ook het mooiste, het is dat mijn tafel overvol staat anders had ik ook een bezoekje gebracht aan de winkel!
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Citaat van: h0_miessie op zondag 29 juli 2018, 10:45:01
Ik heb gekozen passagiersrijtuigen van de SBB (42164) met een prachtige stuurwagon die in de set zit
Mooie set Michel, ik heb thuis een soortgelijke: 42169
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Hoi Michel,

Was leuk om vandaag je baan en materieel in het echt te zien. Dan krijg je een nog beter overzicht hoe alles eruit ziet.
Gelijk ok de nieuwe mooie aanwinsten kunnen bekijken. Ze zijn zeker de moeite waard voor een filmpje. Vond de spiraal zeer mooi gemaakt en een genot omdaar de treinen doorheen zien te komen. Je mag trots zijn op het geheel met de schaduwstations en de baan.

Gelijk vandaag wat van mijn eigen treinen bij jou over de baan kunnen laten rijden. Zeker nog is voor herhaling vatbaat een bezoek aan Michelstadt.

Bij deze wil ik Karin en jou bedanken voor de gastvrijheid en de leuke dag!
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
 @citaat Dirk-Jan

Het kan natuurlijk ook zijn, dat het ingehouden en opgespaarde zakgeld ( als Miesje stout was geweest )  nu pas wordt uitgekeerd  :D
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Gefeliciteerd met deze mooie aanwinsten, Michel.

Albert.
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Citaat van: iTom op zondag 29 juli 2018, 10:52:36
Jij bent ook een echte bofkont, geweldig mooie aanwinsten en wat een super vader heb je.
Die mag je zeker heel dankbaar zijn.

Ik ben zeker een bofkont Tom met deze prachtige aanwinsten en ja mijn ouwe heer is zeker een topper ik lijkt ook veel op hem. ;)
Dat dankbaar zijn komt wel goed hoor hij komt niks te kort.

Citaat van: Wico op zondag 29 juli 2018, 10:59:15
Gefeliciteerd met deze prachtige aankopen; jij boft inderdaad met zo'n vader. En voor mij is Zwitsers natuurlijk altijd goed! Ik ben blij dat ik je wat dat betreft op het goede spoor heb gezet ;). Gelukkig heb je een grote lengte aan opstelsporen, dus er kan nog wat meer mooi materiaal bij :thumbup:.

Dank je wel Wico. :) :thumbup:
En ja ik bof zeker met zo een vader. :P
Jij hebt mij zeker op het goede spoor gezet waarvoor ik je zeer dankbaar ben. :) :favorite:
Ik heb zeker genoeg opstelsporen en als die vol zijn heb ik al een idee hoe ik met deze baan meer opstelsporen kan creëren. :P
Zal eens met mijn mede bouwer René gaan overleggen. :)

Citaat van: GWS op zondag 29 juli 2018, 11:24:51
Allereerst hebt jij een vader uit 'duizenden'! Die mag jij zeker wel heel goed gaan bedanken! En dan nog die "aankopen" (of moet ik zeggen 'aanvullingen') van al dat CH-materieel! Werkelijk een felicitatie meer dan waard. Nu heel zuinig zijn en vooral jouw keuze van die "42164" (SBB+ stuurstandwagen) is werkelijk subliem. Met jouw 460-er ervoor is het helemaal 'af'! Ik kan niet wachten op een prachtig filmpje! Uiteraard zijn ook die "postwagens" een hele mooie keuze, die overal achter kunnen.
Kortom: een welverdiende dag en daar kunt je weer wat daagjes voor gaan 'rijden' in jouw steeds mooier wordende treinkamer.
Heel veel suk6 en plezier!

Het is zeker een vader uit duizenden maar zo is (bijna) ieder vader toch ik probeer dat ook voor mijn twee kinderen te zijn.
Ja het materiaal is erg mooi en een verrijking voor mijn baan.
Het filmpje zal even moeten wachten want de komende weken en weekenden heb ik het heel erg druk met allerlei dingen.
Dank je wel komt helemaal goed hoor met het plezier. :) :thumbup:

Citaat van: degeluidsman op zondag 29 juli 2018, 11:31:41
Wauw Mies, wat een uitbreiding van je materiaal  :thumbup: :thumbup:

Leuk dat jou vader hoofdsponsor is, heeft hij zelf ook iets met treinen ?

De 460 zal deze nieuwe rijtuigen wel gaat trekken of duwen, kom maar op het de foto,s en filmpjes  :)

Veel plezier ermee.

Het is zeker een wauw uitbreiding Peter en ja ik heb nu twee hoofdsponsers. :P
Nee mijn vader heeft niks met treinen vindt het wel eens leuk om op zolder te kijken maar meer heeft hij er niet mee.
De Re 460 gaat duwen in dit geval en het filmpje zal nog eventjes opzich moeten laten wachten ivm drukte. :(
Dank je wel dat plezier gaat goed komen hoor.

Citaat van: pab op zondag 29 juli 2018, 12:03:23
Bijzonder mooi materiaal. Fijn zo'n vader.

Dank je wel Piet. :thumbup:
Zeker fijn zo een vader maar hij krijgt heel veel liefde en aandacht ervoor terug van mij en mijn vrouw.

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 29 juli 2018, 12:12:25
:) Dat is weer effe helemaal leuk om zo te mogen shoppen.
Je hebt mooi materieel uitgezocht, dat worden mooie slepen in Michelstadt. B) :thumbup:
:o) Ik zie het er nog van komen dat je een cursus bergbouwen moet gaan doen, dat is voor die Zwitsers hun natuurlijke habitat. :mrgreen:

Het is zeker leuk om zo te shoppen Dirk-Jan. :P
Door mede forumlid Wico is het Zwitserland virus overgesprongen op mij daar zoek ik nu ook mijn materiaal op uit. :)
Niet op deze baan maar zeker wel op de volgende baan dat staat nu al vast dat er bergen komen. ;)

Citaat van: Tony op zondag 29 juli 2018, 12:14:40
Da's nie misselijk, Mies  ;)

Jij moet wel altijd een heeeel braaf zoontje zijn geweest  O:-D
De set met de stuurwagen vind ik het leukst; kejje lekker mee op en neer sleuren zonder de loc te ontkoppelen  :thumbup:
Geduwd vind ik dan het mooist !

Maak er maar een gezellig filmpje van  B)

( kan fijn de pendeldienst Michelstadt-Bern onderhouden; stop in Michelstadt, alle aussteigen en terug naar het schaduwstation/Bern )

Zeker niet misselijk Tony en ja ik ben altijd heel v=braaf dat weet jij toch ook wel. ;) :P
Deze fraaie combinatie wordt inderdaad geduwd want dat heb ik ook met mijn DB regiotrein staat en rijd zo mooi als ik dat zie.
Filmpje komt helaas niet zo erg snel druk druk druk.
Alleen de gevaarlijke stoffen treintjes gaan pendelen net deze fraaie trein die rijd gewoon waar ik het wil en in de toekomst bepaalt koploper dat.

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 29 juli 2018, 12:33:35
Citaat van: Tony op zondag 29 juli 2018, 12:14:40
Jij moet wel altijd een heeeel braaf zoontje zijn geweest  O:-D
:mrgreen: :-)

Je geloofd het niet maar het is echt zo Dirk-Jan. :D

Citaat van: frank-103 op zondag 29 juli 2018, 14:26:06
Mooie verjaardagscadeau?s Michel! Die set met stuurstand en intercityrijtuigen vind ik ook het mooiste, het is dat mijn tafel overvol staat anders had ik ook een bezoekje gebracht aan de winkel!

Dank je Frank dit zijn tussendoor cadeaus want hij geniet er van als ik of mijn vrouw cadeaus uitpakken met een glimlach waar hij bij is dan ooit op een dag dat hij het niet meer kan zien.
Die set is zeker erg fraai en rijd ook mooi over de baan heen maar dat moet je zelf maar eens komen bekijken zou ik zeggen.
Tafel zijn nooit overvol Frank er valt altijd wat uit te breiden. :P

Citaat van: Eric-Paul op zondag 29 juli 2018, 15:39:18
Citaat van: h0_miessie op zondag 29 juli 2018, 10:45:01
Ik heb gekozen passagiersrijtuigen van de SBB (42164) met een prachtige stuurwagon die in de set zit
Mooie set Michel, ik heb thuis een soortgelijke: 42169

Das ook een fraaie set Eric-Paul. :) :thumbup:
Bedankt nu is mijn verlanglijst weer niet kleiner geworden. :P

Citaat van: marcel op zondag 29 juli 2018, 20:00:34
Hoi Michel,

Was leuk om vandaag je baan en materieel in het echt te zien. Dan krijg je een nog beter overzicht hoe alles eruit ziet.
Gelijk ok de nieuwe mooie aanwinsten kunnen bekijken. Ze zijn zeker de moeite waard voor een filmpje. Vond de spiraal zeer mooi gemaakt en een genot omdaar de treinen doorheen zien te komen. Je mag trots zijn op het geheel met de schaduwstations en de baan.

Gelijk vandaag wat van mijn eigen treinen bij jou over de baan kunnen laten rijden. Zeker nog is voor herhaling vatbaar een bezoek aan Michelstadt.

Bij deze wil ik Karin en jou bedanken voor de gastvrijheid en de leuke dag!


Marcel, het plezier is geheel ook van mijn kant vond het erg gezellig dat je er was en de tijd vloog helaas om ook heb ik met veel plezier naar je meegebrachte materiaal gekeken. :P
Het materiaal was prachtig wat je meenam en het reed schitterend door de schaduwstations en spiraal heen.
Als alles met koploper rijd kom je gezellig weer langs en kunnen we samen van al het moois wat langskomt rijden genieten onder het genot van een drankje. :) :thumbup: :thumbup:
En ja René en ik zijn erg trots op de gemaakte baan we halen er veel plezier uit. :)
Ook zal ik eens gezellig samen met wat andere leden van de Flevolandse stamtafel langs komen bij de stamtafel in Lent kijk er nu al naar uit. :)
Maar daar houden wij nog contact over/

Citaat van: Tony op zondag 29 juli 2018, 20:19:54
@citaat Dirk-Jan

Het kan natuurlijk ook zijn, dat het ingehouden en opgespaarde zakgeld ( als Miesje stout was geweest )  nu pas wordt uitgekeerd  :D

Nee Tony ik kreeg het altijd gelijk mijn zakgeld wat ik meteen weer investeerde in kleding op het waterlooplein lekker goedkoop dan had ik meer geld over om met de plaatselijke voetbal club mee te gaan naar uitwedstrijden. :P

Citaat van: AlbertG op zondag 29 juli 2018, 22:40:20
Gefeliciteerd met deze mooie aanwinsten, Michel.

Dank je wel Albert. :) :thumbup:

Groet Michel

Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Michel

Jij bent weer met je kont in zeer goed boter gevallen, mooie wagons heb je gekregen (gekozen)  :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Die containerwagens zijn plaatjes, zo mooi!
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Citaat van: h0_miessie op maandag 30 juli 2018, 05:09:05
Citaat van: Eric-Paul op zondag 29 juli 2018, 15:39:18
Citaat van: h0_miessie op zondag 29 juli 2018, 10:45:01
Ik heb gekozen passagiersrijtuigen van de SBB (42164) met een prachtige stuurwagon die in de set zit
Mooie set Michel, ik heb thuis een soortgelijke: 42169

Das ook een fraaie set Eric-Paul. :) :thumbup:
Bedankt nu is mijn verlanglijst weer niet kleiner geworden. :P
:D :D Misschien neem ik hem volgende keer wel mee wanneer ik op bezoek kom (en een paar extra slabbetjes).
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
WOW Michel, wat een bofkont ben je toch.
Misschien moet je ook maar een plaatsje creëren om een "paternosterlift" te installeren. Dat wordt wel hard nodig met zoveel prachtige slepen.
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Citaat van: peterke33 op maandag 30 juli 2018, 11:52:14
Jij bent weer met je kont in zeer goed boter gevallen, mooie wagons heb je gekregen (gekozen)  :thumbup: :thumbup:

Ik ben zeker in de boter gevallen Peter. :P
Ja ze zijn mooi hé. :)

Citaat van: Maarten Marklin op maandag 30 juli 2018, 12:08:53
Die containerwagens zijn plaatjes, zo mooi!

Het zijn inderdaad mooie containerwagons Maarten. :) :thumbup:

Citaat van: Eric-Paul op maandag 30 juli 2018, 18:32:01
:D :D Misschien neem ik hem volgende keer wel mee wanneer ik op bezoek kom (en een paar extra slabbetjes).

Misschien ? Gewoon meenemen Eric-Paul kunnen ze mooi naast elkaar in het station staan. :)

Citaat van: ceess op maandag 30 juli 2018, 19:42:42
WOW Michel, wat een bofkont ben je toch.
Misschien moet je ook maar een plaatsje creëren om een "paternosterlift" te installeren. Dat wordt wel hard nodig met zoveel prachtige slepen.

Ik ben zeker een bofkont Cees. :P
Ik moest hem even opzoeken de paternosterlift maar die heb ik gelukkig nog niet nodig heb nog plek genoeg in de schaduwstations.
En ik zag alweer een stuk waar ik nog een stuk of 6 a 7 opstelsporen kan maken onder het station en dat heel misschien wel 2x maar dat is voor de toekomst pas als alles vol staat met slepen. ;)

Groet Michel
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Citaat van: h0_miessie op dinsdag 31 juli 2018, 05:34:55

Ik ben zeker in de boter gevallen Peter. :P


Met het fraaie weer de afgelopen periode ben je nu zeker lekker bruin gebakken  :D >:-D
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
 @citaat

Ik ben zo bruin geworden Dick dat je mij niet meer herkent. :D

Groet Michel
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Dit is ook een mooie Zwitserse set:
Liliput H0 L133941 Nahverkehrs-Pendelzug der SBB "Domino" 3-teilig

Weet niet of ze die ook voor 3-rail hebben, anders moet je verbouwen.
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
 @citaat De AC-versie is o.a. L133951. Is nog wel op Ebay te vinden.
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
 @citaat @citaat

Dank je wel voor de link Arnold. :) :thumbup:

@citaat

Gelukkig is er ook een 3-rail versie want ombouwen daar ben ik nog geen kei in.
Ook jij bedankt voor de link Dick. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
-Michel,
Echt even een paar daagjes 'rust' bemerk ik! Komt heel goed uit; er ligt ook bij jou nog wat in het verschiet! Wat? Dat is de vraag! Was die "Houtendag" er maar al vast, nietwaar? Sterkte en geduld! Komt allemaal helemaal 'goed'!  :-) :-)
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Hey Michel,

Mooie setjes gekocht man :thumbup: :thumbup:, erg mooi, dat Zwitserse materiaal bevalt mij ook zeer goed.

Veel plezier ermee.

Groet Herman
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
 @citaat @citaat
Gerard, dit weekend wordt / is er niks gedaan ik zit op een chopper bijeenkomst dus veel motoren bekijken met mensen praten en veel plezier maken.
Vanmiddag als ik weer thuis ben ga ik heerlijk op de bank leggen en niks doen morgen gaan we na het werk weer verder met de hobby dit weekend was de andere hobby aan de beurt. :P

@citaat
Dank je wel Herman.  :) :thumbup:
Ja het Zwitserse materiaal is erg mooi en door het kijken van diverse topics met Zwitserse banen is mijn liefde voor dit materiaal en land erg gegroeid.
Met het plezier zit het wel goed hoor. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Hey Mies,

Nog leuk rollend materieel dat je hebt gekregen.  Ikzelf heb enkele soortgelijke sets, ik het de 43671 EC Eurocity set en die staat prachtig achter de RE460.  Daarnaast heb ik de gele postwagens uit de set 48059 (die hebben nog niet gereden).

Zwitsers materiaal staat altijd mooi te blinken.

Veel plezier met jou cadeau's.
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Hoi Ivan,

Ik ben zeer blij met het gekregen Zwitsers materiaal en al heeft het niet Zwitsers materiaal nog steeds de overhand in de schaduwstations het Zwitsers materiaal groeit gestaagd. :P
Dankzij jouw voorbeelden lees nummers wat jij in bezit hebt is mijn Zwitsers verlanglijstje weer iets gegroeid ja deze twee staan erbij geschreven nu. :)
Zelf vindt ik ook de SBB dubbeldekkers erg mooi dus dat wordt weer als een gek sparen vrees ik. :D

Groet Michel
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Michel,

weer een mooie aanvulling van je rollend materiaal,
jij mag blij zijn met zo'n vader,

veel plezier ermee,

grts Freddy
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Freddy,

Het is zeker een mooie prachtige aanvulling op mijn rollend materiaal. :)
Ik ben zeker zeer blij met mijn vader.
Het plezier begon al in mijn favoriete treinenwinkel waar ik ze zag staan. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Hallo Michel,

Jouw rollend materieel breidt zo mooi uit! Zoekt jouw vader nog een adoptiezoon? :D
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Hallo Marcel,

Ja het rollende materiaal komt lekker binnen rijden en gelukkig met veel ook zodat iedere loc bijna een sleep achter zich heeft rijden. :P
Ik zal het mijn vader vragen heb altijd al een broer(tje) gewild. ;) :D

Groet Michel
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Ik zou daar nog  een nachtje over slapen, je wilt je vader natuurlijk niet al te veel in de war brengen: Michel of Marcel voor wie had ik dat nou ook al weer gekocht... B)
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
 @citaat

Eric-Paul,
Of we krijgen als Marcel geaccepteerd wordt als adoptiezoon beide het zelfde aan materiaal of als het verschillend is dan moeten Marcel een ik een uitwisselingsprogramma opzetten zodat we van elkaar materiaal kunnen genieten. :P :D
Simpel toch. ;) :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Hallo Michel,

We kunnen wat leeftijd betreft bijna een tweeling zijn! Ruzie maken over treinen?  O:-D Natuurlijk niet: we zitten op hetzelfde spoor, daar komen we vast wel uit! Nu is jouw (mijn toekomstige? adoptie) vader aan zet. Waarschijnlijk wordt het hem nu ietwat teveel, dat kunnen we natuurlijk niet gebruiken! Dan geniet ik verder gewoon via jouw topic van het rijdende materiaal!  :thumbup: Daar kan ik ook enorm van genieten, daar hebben we ook allebei iets aan.

Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
 @citaat

Marcel,

Ruzie maken zit niet in mij dus over het materiaal zeker niet met jouw. :)
Goede oplossing wat je hebt bedacht en daar gaan we ons maar aan houden strak plan. :thumbup: :thumbup:

Groet Michel
Michelstadt } Aanpassingen in het rangeerterrein en een Zwitserse aanwinst.
Nadat ik mijn Zwitserse postwagons had gekocht bleken deze vaak te ontsporen in het spiraal nu moesten René en ik deze nog afstellen dus een goede reden om dat afgelopen zaterdag te doen.
Het afstellen van het spiraal ging soepel en we waren net met de laatste lees bovenste schaduwstation bezig toen ik een telefoontje kreeg dat mijn bestelling binnen was gekomen. :)
Dus hup René en ik in de auto en de bestelling opgehaald en weer terug naar huis gereden waar we lekker geluncht hebben voor dat we aan het spiraal verder gingen.

Nadat het spiraal klaar was zijn we met het rangeerterrein gaan pielen en hebben we het is weer gelukt twee meter extra spoor neergelegd. :D
In het rangeerterrein komen alleen maar losse locs te rijden want na mijn leuke gesprek met Ragoem die doet dat namelijk ook ga ik in het rangeerterrein met de hand rijden of te wel koploper gaat de hele baan bedienen inclusief schaduwstations en Miessie gaat het rangeerterrein bedienen en lekker met de locs heen en weer rijden en met de nog te kopen rolbrug spelen.

Dus moesten vriend René en ik weer met rails en wissels googelen om alles weer passend te krijgen en ik moet zeggen het is ons weer gelukt om er wat moois van te maken.
Alleen bij het uitrijspoor van de losse locs kwamen we net niet goed /mooi uit en hebben we twee kleine bocht passtukjes moeten gebruiken om het acceptabel te krijgen het verdient niet de schoonheidsprijs maar het werkt wel daar gaat het om.

Na dat we allebei tevreden waren over de gedane werkzaamheden zijn we met de nieuwst aanwinst gaan rijden en ja het is een plaatje van een loc maar daar over meer in deel drie ja jullie lezen het goed eerst twee delen over de nieuwste situatie van het rangeerterrein en dan komt de nieuwste aanwinst aan de beurt. :D

Deel 1 foto's van het rangeerterrein met teksten erbij.

Groet Michel
Re: Michelstadt } Aanpassingen in het rangeerterrein en een Zwitserse aanwinst.
Deel 2
Re: Michelstadt } Aanpassingen in het rangeerterrein en een Zwitserse aanwinst.
En ja hoor de insider loc 2018 de Zwitserse rangeerkrokodil is gearriveerd in Michelstadt.
Wat een prachtige machine heeft Märklin weer uitgebracht en ik als m-fundamentalist moest deze natuurlijk hebben. :P
De loc rijd erg soepeltjes en het geluid is schitterend en klinkt erg mooi over de zolder heen en de telex koppelingen die zijn erg geruisloos en werken heel mooi. :thumbup:
En als bonus heeft ons aller Märklin er ook nog een rangeerpreisertje bij gedaan topbedrijf kan niet anders zeggen of schrijven. :) :P :thumbup:
Deze fraaie rangeerloc blijft in het rangeergebied rijden waar ik lekker heen een weer kan rijden met hem.
Ik heb er een paar foto's van gemaakt. :)
Re: Michelstadt } Aanpassingen in het rangeerterrein en een Zwitserse aanwinst.
Ten eerste Mooie aanwinst en leuk om je wisselstraten te zien.

Opmerking:
1e foto: Je loc loods is te kort: Waarom is dit zo. Anders die lelijke bult weghalen. Maar blijft mijn mening.
4e foto. Ik zie kleur verschil in rails. Ik heb het zelfde. Enig idee hoe dit komt.
Re: Michelstadt } Aanpassingen in het rangeerterrein en een Zwitserse aanwinst.
Hallo Michel,

Gefeliciteerd met deze schitterende aanwinst.
Na zien van jouw beelden, toegevoegd aan wenslijstje.

Geniet er van.
Re: Michelstadt } Aanpassingen in het rangeerterrein en een Zwitserse aanwinst.
Da's een hele fraaie, die krokodil. Als ik ooit besluit om ook electrische locs te kopen, dan staat die bovenaan m'n lijstje.
Re: Michelstadt } Aanpassingen in het rangeerterrein en een Zwitserse aanwinst.
Citaat van: Hitmaan op maandag 03 september 2018, 19:57:39
Ten eerste Mooie aanwinst en leuk om je wisselstraten te zien.

Opmerking:
1e foto: Je loc loods is te kort: Waarom is dit zo. Anders die lelijke bult weghalen. Maar blijft mijn mening.
4e foto. Ik zie kleur verschil in rails. Ik heb het zelfde. Enig idee hoe dit komt.

Dank je Tony het is zeker een mooie aanwinst. :)
De loods is niet te kort hoor is plek voor anderhalve loc erin maar omdat we nog steeds aan het uitproberen waren met de rails stond de loods lekker stevig tussen het stootblok en het hobbeltje erachter die uiteraard verwijderd gaat worden.
Ik denk dat het door de jaartallen van de rails komt de kleurverschil van diverse stukken rails zal eens kijken als ik thuis ben vanmiddag.

Citaat van: erik01 op maandag 03 september 2018, 20:16:04
Hallo Michel,

Gefeliciteerd met deze schitterende aanwinst.
Na zien van jouw beelden, toegevoegd aan wenslijstje.

Geniet er van.

Dank je wel Erik voor je felicitatie van deze schitterende loc. :)
Mijn excuses dat je verlanglijst langer geworden is. ;)
Met het genieten gaat het zeker goed komen.

Citaat van: i_m_johny op maandag 03 september 2018, 21:45:49
Wat een prachtige loc is je nieuwe aanwinst.

Maar ook gefeliciteerd met je vorderingen een aanpassingen van je 'Monster'-baan...  :thumbup:.

Hij is zeker prachtig Jan.
Ja het rangeerterrein is nu compleet we hebben er beiden een goed gevoel over meer rails zou kunnen maar dan wordt het te druk nu oogt het nog rustig.
Ach je ziet het zelf wel hoe alles erbij legt bij de monster baan als je weer een langs komt Jan. :)

Citaat van: speeltmettreintjes op maandag 03 september 2018, 21:55:11
Da's een hele fraaie, die krokodil. Als ik ooit besluit om ook electrische locs te kopen, dan staat die bovenaan m'n lijstje.

Hij is inderdaad fraai Rob en een goede keus om hem bovenaan de lijstje te zetten mocht je gaan overswitchen. :P :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } Aanpassingen in het rangeerterrein en een Zwitserse aanwinst.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } Aanpassingen in het rangeerterrein en een Zwitserse aanwinst.
Hoi Michel,

Het was het wachten waard, wat een prachtige loc, het is maar goed dat er weer meer rails ligt om al dit moois te laten rijden.

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } Aanpassingen in het rangeerterrein en een Zwitserse aanwinst.
Mooi beestje Michel die krok.
Zal je op je rangeeremplacement veel plezier aan beleven.

Mvg, Luc
Re: Michelstadt } Aanpassingen in het rangeerterrein en een Zwitserse aanwinst.
Prachtige krokodil! Mooi ook met die extra balansas (heet dat zo?) in het drijfwerk. De eerdere M-uitvoeringen hadden dat niet. Ook in het grote voorbeeld zijn er met en zonder deze extra as, zag ik toen ik er naar op zoek ging op t www.
Voor de rest erg goed idee om automatisch te gaan rijden, maar ook een flink deel met de hand: lekker spelen met al die mooie locs van je.
Re: Michelstadt } Aanpassingen in het rangeerterrein en een Zwitserse aanwinst.
Schitterende lok Michel, daar zal het uitstekend rangeren mee zijn!
Re: Michelstadt } Aanpassingen in het rangeerterrein en een Zwitserse aanwinst.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } Aanpassingen in het rangeerterrein en een Zwitserse aanwinst.
-Michel,
Het zijn heel wat veranderingen op jouw baan. Maar het meest in het oog springend is wel die mooie nieuwe aanwinsten. Wat ziet 'die' er mooi uit! Gefeliciteerd met jouw nieuwe Krokodil! En de klap is wel: dat die nieuwe Preisertjes heel mooi erbij passen. Wat zal jij blij geweest zijn! :-) :-)
Re: Michelstadt } Aanpassingen in het rangeerterrein en een Zwitserse aanwinst.

Hoi Mies,

Dat is een mooie machine om je containerwagens te rangeren  :thumbup:
Ook verstandig om zoveel mogelijk sporen voor je loc's te leggen ! Samen met je rolbrug en loodsen wordt dat straks de mooiste speelplaats die je maar wensen kunt, jou kennende  :P

Ik moest van Carl zeggen, dat je wat gaatjes in het zakje van je rangeerpreisert moest prikken. Voor de verse lucht  :O

Grtz Tony
Re: Michelstadt } Aanpassingen in het rangeerterrein en een Zwitserse aanwinst.
Mooi dat je hem nu hebt Michel, ik kom hem nog wel een keer bewonderen!
En de rest ook natuurlijk....
Re: Michelstadt } Aanpassingen in het rangeerterrein en een Zwitserse aanwinst.
 B) Mooie Kroko machine heb je erbij :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Enne spoortje hier, spoortje daar, Michel is nog lang niet klaar. :D
Komt er eigenlijk op dat rangeerterrein ook bovenleiding?
En niet te vergeten, ik sluit me aan bij Carl, haal dat ventje effe uit dat plastic, dat is hasstikke benauwd. :o)

Dirk-Jan

Re: Michelstadt } Aanpassingen in het rangeerterrein en een Zwitserse aanwinst.
Hoi Michel,

En weer een hele mooie Zwitser erbij! En ik weet zeker dat dit nog niet de laatste van het jaar is :D. Prachtig exemplaar met veel mooie functies, die het rangeren straks extra leuk gaan maken. En een goede keus om op het rangeerterrein handmatig te gaan rijden, dat geeft zeker vele uren extra rijplezier met al dat mooie materiaal van je. Dat rangeer preisertje kan zijn borst natmaken, want dat gaan overuren worden :P. Veel plezier er mee!

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } Aanpassingen in het rangeerterrein en een Zwitserse aanwinst.
Michel

Wat een up date weer prachtig om te zien dat rangeergedeelte daar kan je straks lekker mee spelen  :thumbup:
En de nieuwe krok wat een plaatje veel rijplezier er mee .

Gr Alex 0850
Re: Michelstadt } Aanpassingen in het rangeerterrein en een Zwitserse aanwinst.
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 04 september 2018, 05:56:45
Het was het wachten waard, wat een prachtige loc, het is maar goed dat er weer meer rails ligt om al dit moois te laten rijden.
Veel plezier ermee.

Het was zeker het wachten waard en toen ik vorige keer in een topic las dat hij werd uitgeleverd had ik hoop dat ik hem snel zo mogen begroeten. :P
Ja meer rails kan nooit kwaad gelukkig hebben René en ik al een plan om nog wat meer treinen te parkeren mochten de schaduwstations vol staan. :D
Dank je gaat helemaal goed komen met het plezier.

Citaat van: VC op dinsdag 04 september 2018, 06:01:21
Mooi beestje Michel die krok.
Zal je op je rangeeremplacement veel plezier aan beleven.

Het is zeker een mooi "beestje" Luc. :P
Daar ga ik wel vanuit dat ik er veel plezier van ga beleven in het rangeerterrein. :)

Citaat van: Hanzi op dinsdag 04 september 2018, 06:51:27
Prachtige krokodil! Mooi dat ook met die extra balansas (heet dat zo?) in het drijfwerk. De eerdere M-uitvoeringen hadden dat niet. Ook in het grote voorbeeld zijn er met en zonder deze extra as, zag ik toen ik er naar op zoek ging op t www.
Voor de rest erg goed idee om automatisch te gaan rijden, maar ook een flink deel met de hand: lekker spelen met al die mooie locs van je.

Hij is zeker prachtig deze rangeer krokodil. :favorite:
Ik zal mijn andere Zwitserse krokodil eens bekijken of die ook deze balansas heeft.
Straks rijd alles erom heen automatisch en ik draai aan de knopen in het rangeerterrein. :) :)

Citaat van: frank-103 op dinsdag 04 september 2018, 06:57:46
Schitterende lok Michel, daar zal het uitstekend rangeren mee zijn!

Ja Frank hij is zeker schitterend en wat ik er al mee gereden hebt in het rangeerterrein was al geweldig. :P :thumbup:

Citaat van: GWS op dinsdag 04 september 2018, 07:09:48
-Michel,
Het zijn heel wat veranderingen op jouw baan. Maar het meest in het oog springend is wel die mooie nieuwe aanwinsten. Wat ziet 'die' er mooi uit! Gefeliciteerd met jouw nieuwe Krokodil! En de klap is wel: dat die nieuwe Preisertjes heel mooi erbij passen. Wat zal jij blij geweest zijn! :-) :-)

René en ik zijn erg tevreden hoe het er nu bij legt in het rangeerterrein en daar wordt niks meer aan veranderd.
Ja de krokodil springt er zeker tussen uit en ik ben er erg blij mee al zijn de volgende locs die op de reeds bestelde lijst staan ook erg mooi gisteren is er weer één bijgekomen die ik hopelijk volgende week mag begroeten.

Citaat van: Tony op dinsdag 04 september 2018, 07:59:29
Dat is een mooie machine om je containerwagens te rangeren  :thumbup:
Ook verstandig om zoveel mogelijk sporen voor je loc's te leggen ! Samen met je rolbrug en loodsen wordt dat straks de mooiste speelplaats die je maar wensen kunt, jou kennende  :P

Ik moest van Carl zeggen, dat je wat gaatjes in het zakje van je rangeerpreisert moest prikken. Voor de verse lucht  :O

Dat kan hij zeker of wat brandstofwagons maar voorlopig blijft hij lekker alleen rangeren.
Ik zit straks hherlijk in mijn stoel te genieten van de langs rijdende treinen en speel lekker met de losse locs en vindt ik het genoeg dan gaat het spoortje op bezet waar de losse locs inrijden en gaan ze ook lekker mee met de rest over de baan heen rijden. :P

Ik heb het rangeerpresertje al uit het zakje gehaald dus kan Carl opgelucht adem halen.  :D
Heb nog geen foto kunnen maken moest vandaag fietsen naar mijn werk auto deed het vanochtend niet dus 22 kilometer heen om vijf uur en om 17 uur weer 22 kilometer teug fietsen pfff en dat op een opoefiets. :D

Citaat van: Eric-Paul op dinsdag 04 september 2018, 08:29:29
Mooi dat je hem nu hebt Michel, ik kom hem nog wel een keer bewonderen!
En de rest ook natuurlijk....

Je bent altijd welkom Eric-Paul dan gaan we hem samen bewonderen. ;)
Uiteraard ook de rest zal een stoel voor je neerzetten midden in de baan als je komt.

Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 04 september 2018, 08:42:02
B) Mooie Kroko machine heb je erbij :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Enne spoortje hier, spoortje daar, Michel is nog lang niet klaar. :D
Komt er eigenlijk op dat rangeerterrein ook bovenleiding?
En niet te vergeten, ik sluit me aan bij Carl, haal dat ventje effe uit dat plastic, dat is hasstikke benauwd. :o)

Heb er zeker een mooie aanwinst erbij Dirk-Jan. :)
Ja ik ben nu echt klaar met rails leggen meer rails heb ik niet meer leggen. :D
Ja er komt ook bovenleiding in het rangeer gedeelte behalve bij de diesel locloods maar voor de rest overal.
Als de bezetmelders geplaatst zijn in het spiraal dan gaan we aan de bovenleiding beginnen in het laatste wending van het spiraal.
Hij is er al uit na Carl zijn berichtje heb ik dat meteen gedaan uiteraard. :P

Citaat van: Wico op dinsdag 04 september 2018, 09:23:03
En weer een hele mooie Zwitser erbij! En ik weet zeker dat dit nog niet de laatste van het jaar is :D. Prachtig exemplaar met veel mooie functies, die het rangeren straks extra leuk gaan maken. En een goede keus om op het rangeerterrein handmatig te gaan rijden, dat geeft zeker vele uren extra rijplezier met al dat mooie materiaal van je. Dat rangeer preisertje kan zijn borst natmaken, want dat gaan overuren worden :P. Veel plezier er mee!

Ja langzaam komen de Zwitserse locs binnen rijden in Michelstadt Wico en ik ben er zeer verheugd mee. :P :favorite:
Het is zeker een pracht exemplaar waar ik veel rijplezier van ga beleven in het rangeerterrein. :)
Ja ik zal er een setje bij halen zodat hij afgewisseld kan worden na een lange dag rangeren. ;)

Citaat van: Alex 0850 op dinsdag 04 september 2018, 09:49:16
Wat een up date weer prachtig om te zien dat rangeergedeelte daar kan je straks lekker mee spelen  :thumbup:
En de nieuwe krok wat een plaatje veel rijplezier er mee .

Ja dat was ook de bedoeling om een lekker groot rangeerterrein te hebben zodat ik lekker met veel lose locs kan spelen en dat is met dit rangeergedeelte goed gelukt. :P
Het is zeker een plaatje hé met het rijplezier komt het zeker goed Alex. :) :thumbup:

Groet Michel