Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Michel

Leuk verslag van de vakantie en weer mooie aanwinsten erbij
veel rij/ kijk plezier er mee  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Mooie foto's en fraaie aanwinsten.
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
 :) Zo te lezen hebben jullie een heerlijke vakantie gehad.  Te kort en te snel voorbij, maar ja, zo gaat dat met leuke vakanties. O:-D
Helaas niet alles open wat je wilde bezoeken, maar zo als Tony al benoemde; volgende keer gewoon weer terug gaan. :)
En allemaal mooie aanwinsten erbij, ik vind alleen het karretje van Porsche wat karig. :roll:
Daar had wel een mooi plaatje van een Porsche op gekund, in plaats van wat tekst.
Maar toch leuk om het wagonnetje mee te nemen als souvenir, had ik ook gedaan.
Citaat van: h0_miessie op dinsdag 03 juli 2018, 09:29:37
van de Märklin magazine mee te rijden.
Ik wil uiteindelijk alle wagons van de verschillende jaren in één sleep laten rijden.
Dat word een hele mooie sleep van 29 wagons. B)

Citaat van: h0_miessie op dinsdag 03 juli 2018, 09:29:37
mijn droomauto staan een vette 7 serie met een V12 motor erin daar zag miessie zich wel in rijden. :P
:o) Ik zie het ook, zo'n dikke BMW staat je goed. En leuk dat je tante M* effe mee nam. :-)

Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
 :-) Dichtbij het "vuur" en ook nog eens "partikulier chauffeur"! Toe maar! Het gaat goed met Michel! Nu komen er nog veel meer "M" wagons en locs binnen rijden op Michelstadt!  :idea:  Dat betekent: "Uitbreiding van de baan"! Welke 'baan'? Denk daar maar eens over na! ;)  :favorite:
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Michel

Zo te lezen hebben jullie samen een top vakantie gehad, en dat moet ook en ja jammer dat er dingen gesloten waren.

Ook erg mooie foto's van je nieuwe aanwinsten, en ja zo een mooie dikke BMW dat past wel bij jou hoor  :-)
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Wat ben jij een enorme bofkont Michel!
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Dat is een mooi reisje geweest en dan ook nog verwend met mooie aanwinsten.
Tip voor de volgende reis alleen niet verder vertellen, controleer altijd even de openingstijden van de zaken, musea enz. waar je heen wil gaan voorkomt een hoop gesloten deuren  :) :) :)
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Hoi Mies,

Jullie hebben een zeer leuke vakantie erop zitten, geweldige plaatjes  en zeer veel mooie aanwinsten.

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Michel,

Wat een leuk reisverslag en zo te lezen heel veel gezien en plezier gehad samen. Nieuwe aanwinsten in overvloed met o.a. mooi Zwitsers materiaal en dat doet me goed :thumbup:


Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Hoi Michel, mooie aanwinsten en het was zeker leuk en gezellig dat jullie op visite kwamen.
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Hoi Michel,

Dat is een flink verslag van een mooie reis. Zitten voor mij veel bekende punten in waar je geweest bent. Een fli ke reis geweest met vele hoogtepunten. En ook weer leuke souvenirs en aanwinsten voor je verzameling :thumbup: :thumbup:

Ben benieuwd of je weer foto's voor het grote nummer topic op dit forum heb kunnen maken?

Groeten,

Marcel
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Ik kan kort zijn: heerlijk zoals jullie vakantie hebben gevierd en een hoop mooi nieuws voor je verzameling! Leuk verslag en mooie foto's  :thumbup:
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Een prachtig vakantieverslag Michel en veel plezier van al je nieuwe aanwinsten. :arrow: :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Citaat van: Robtrein op dinsdag 03 juli 2018, 09:40:15
Dat zijn weer mooie aanwinsten, veel plezier ermee.

Dank je wel Rob  :) gaat helemaal goed komen.

Citaat van: Tony op dinsdag 03 juli 2018, 09:42:50
Droomreis voor jullie, Mies  :thumbup:
En met lekkere cadeautjes terug gekeerd  :P
Jammer, dat de opa&oma winkel dicht was, wie weet wat daar op je te wachten stond.
Maar volgende keer gewoon terug, heb je weer iets om naar uit te kijken !

Het was zeker een droomreis voor ons vriendelijke mensen in zowel Duitsland en Oostenrijk ontmoet heerlijk gegeten prachtige natuur gezien en de oude auto heeft het ook nog eens goed gedaan er ging één H7 lampje stuk. :)
Was zeker jammer dat de winkel van Opa & Oma dicht was inderdaad wel weer een goede rede om volgend jaar weer terug te gaan. :P

Citaat van: Wim op dinsdag 03 juli 2018, 10:01:10
Leuk verslag en veel plezier met de mooie aanwinsten !

Graag gedaan Wim.
Met het (rij) plezier gaat het zeker lukken. :)

Citaat van: GWS op dinsdag 03 juli 2018, 10:10:45
Jammer, dat de reis voorbij is! Wat is het snel gegaan allemaal. Echt een heel mooi verhaal, dat jij hebt geschreven van al jullie belevenissen. Inderdaad vraagt dat naar 'meer'! Dus eventjes wachten en jullie gaan er weer naar toe. Ja, dat is een 'trekkertje' dat het personeel altijd aardig moet zijn voor hun gasten. Kortom een prachtige vakantie met een geweldige verjaardag! Voor 'herhaling' vatbaar.
Mooie fotoreportage van jullie nieuwe camera met ook mooie beelden als herinnering! Wat 'dicht' was,  is de volgende keer 'open'! Weer een goede reden om terug te gaan.
Dank voor de foto's en nu weer naar het normale leven terugkeren. Dat zal wel moeilijk zijn! Sterkte ermee!
B)  :thumbup:

Zeker jammer dat de reis alweer voorbij is helaas gaan alle leuke dingen snel voorbij.
Gelukkig ga ik deze maand weer voor een weekend naar vrienden in Stuttgart alleen ga ik dit keer op de motor mits het weer goed blijft anders ga ik met de oude BMW.
Ik het kleine familie hotel zijn ze echt aardig gaven ons tips waar we heen konden welke wegen we beter konden vermijden ivm werkzaamheden enz enz meteen maar voor volgend jaar geboekt zodat dat geregeld is. ;)
De camera heeft het lekker gedaan moest alleen soms nog even wennen aan het in en uit zoomen maar dat komt wel goed met de tijd. :)
Terugkomen van een heerlijke vakantie is altijd moeilijk en vanaf morgen staan we weer met beide beentjes op de grond dan gaat het werkproces weer beginnen. :(

Citaat van: Alex 0850 op dinsdag 03 juli 2018, 10:20:34
Leuk verslag van de vakantie en weer mooie aanwinsten erbij
veel rij/ kijk plezier er mee  :thumbup:

Graag gedaan Alex het verslag zo komen de leuke tijden weer even terug. :P
Ik ben zeer content met de aanwinsten dus met het plezier zal het zeker goedkomen. :)

Citaat van: pab op dinsdag 03 juli 2018, 11:19:56
Mooie foto's en fraaie aanwinsten.

Dank je wel voor je compliment voor de mooie foto's Piet. :) :thumbup:
Ja ze zijn fraai he de aanwinsten kan niet wachten totdat ze hun rondjes gaan rijden.

Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 03 juli 2018, 11:36:55
:) Zo te lezen hebben jullie een heerlijke vakantie gehad.  Te kort en te snel voorbij, maar ja, zo gaat dat met leuke vakanties. O:-D
Helaas niet alles open wat je wilde bezoeken, maar zo als Tony al benoemde; volgende keer gewoon weer terug gaan. :)
En allemaal mooie aanwinsten erbij, ik vind alleen het karretje van Porsche wat karig. :roll:
Daar had wel een mooi plaatje van een Porsche op gekund, in plaats van wat tekst.
Maar toch leuk om het wagonnetje mee te nemen als souvenir, had ik ook gedaan.
Citaat van: h0_miessie op dinsdag 03 juli 2018, 09:29:37
van de Märklin magazine mee te rijden.
Ik wil uiteindelijk alle wagons van de verschillende jaren in één sleep laten rijden.
Dat word een hele mooie sleep van 29 wagons. B)

Citaat van: h0_miessie op dinsdag 03 juli 2018, 09:29:37
mijn droomauto staan een vette 7 serie met een V12 motor erin daar zag miessie zich wel in rijden. :P
:o) Ik zie het ook, zo'n dikke BMW staat je goed. En leuk dat je tante M* effe mee nam. :-)

Ik vindt het wagonnetje leuk genoeg zo denk dat het ook met rechten te maken heeft dat er geen Porsche op staat maar ik kan het fout hebben.
Ja als je daar geweest bent moet je wel een souvenir meenemen dus hup in de tas mee naar Almere nou heb ik dat wel vaker hoor dat ik souvenirs meeneem. :P :D
Ik zag de verschillende Märklin magazine wagons staan in de Wiki en ondanks dat ik er al een aantal heb zal ik toch flink door moeten sparen. ;)
Ja het is een fraaie bolide die nieuwe 7 serie en dan met de V12 motor erin is hij nog fraaier en ja die dame die bij Märklin werkt mag zeker meerijden. ;) :P

Citaat van: GWS op dinsdag 03 juli 2018, 12:10:52
:-) Dichtbij het "vuur" en ook nog eens "partikulier chauffeur"! Toe maar! Het gaat goed met Michel! Nu komen er nog veel meer "M" wagons en locs binnen rijden op Michelstadt!  :idea:  Dat betekent: "Uitbreiding van de baan"! Welke 'baan'? Denk daar maar eens over na! ;)  :favorite:

Ik zou best wel willen uitbreiden hoor Gerard maar zit aan mijn tax wat betreft de zolder misschien in de toekomst een grotere zolder of een flinke kelder wie weet. ;)

Citaat van: peterke33 op dinsdag 03 juli 2018, 13:55:13
Zo te lezen hebben jullie samen een top vakantie gehad, en dat moet ook en ja jammer dat er dingen gesloten waren.
Ook erg mooie foto's van je nieuwe aanwinsten, en ja zo een mooie dikke BMW dat past wel bij jou hoor  :-)

Peter, we hebben een wereld vakantie gehad maar dat hebben altijd als we samen weg zijn of het nu voor een langere tijd of korte tijd is.
Helaas waren er meer dingen gesloten zoals de BW in Losheim Am See en het Dampflok-Museum Hermeskeil waar René en ik voor een dichte deur stonden gelukkig was het de afstand niet want ze lagen dichtbij elkaar en de omgeving is prachtig om doorheen te rijden.
Ja de aanwinsten zijn weer erg mooi voor mijn verjaardag ben er zeer blij mee en je hebt gelijk die dikke BMW staat mij zeker.  :P :thumbup:

Citaat van: Maarten Marklin op dinsdag 03 juli 2018, 17:00:04
Wat ben jij een enorme bofkont Michel!

Dat ben ik zeker Maarten. ;) :P

Citaat van: iTom op dinsdag 03 juli 2018, 17:27:50
Dat is een mooi reisje geweest en dan ook nog verwend met mooie aanwinsten.
Tip voor de volgende reis alleen niet verder vertellen, controleer altijd even de openingstijden van de zaken, musea enz. waar je heen wil gaan voorkomt een hoop gesloten deuren  :) :) :)

Het is zeker een mooi reisje geweest helaas zoals altijd veels te kort. :)
Klopt daar heb je helemaal gelijk in gelukkig is de omgeving beeldschoon dat maakt het ritje niet zo heel erg als je voor een dichte deur/hek/poort staat. :P

Citaat van: degeluidsman op dinsdag 03 juli 2018, 18:28:58
Jullie hebben een zeer leuke vakantie erop zitten, geweldige plaatjes  en zeer veel mooie aanwinsten.
Veel plezier ermee.

Het was zeker een leuke vakantie die weer veels te vlug voorbij is gegaan.
Met het plezier van de aanwinsten gaat het zeker lukken denk ik. :P

Citaat van: Wico op dinsdag 03 juli 2018, 18:51:08
Wat een leuk reisverslag en zo te lezen heel veel gezien en plezier gehad samen. Nieuwe aanwinsten in overvloed met o.a. mooi Zwitsers materiaal en dat doet me goed :thumbup:

Graag gedaan Wico tijdens het schrijven vanochtend kwamen de herinneringen weer naar boven. :)
Ja Zwitsers materiaal heeft prioritijd tegenwoordig en dat bevalt mij prima en zal zo blijven ook. :) :thumbup:

Citaat van: Eric-Paul op dinsdag 03 juli 2018, 20:03:20
Hoi Michel, mooie aanwinsten en het was zeker leuk en gezellig dat jullie op visite kwamen.

Dank je wel Eric-Paul. :) :thumbup:
Het was zeker leuk en vooral gezellig bij jouw thuis volgende keer weer in Almere overdoen ?

Citaat van: marcel op dinsdag 03 juli 2018, 20:55:24
Dat is een flink verslag van een mooie reis. Zitten voor mij veel bekende punten in waar je geweest bent. Een fli ke reis geweest met vele hoogtepunten. En ook weer leuke souvenirs en aanwinsten voor je verzameling :thumbup: :thumbup:
Ben benieuwd of je weer foto's voor het grote nummer topic op dit forum heb kunnen maken?

Ik kon nog wel meer schrijven hoor Marcel. :P
Leuk dat je herkenningspunten zag in mijn verslag/ foto's. :) :thumbup:
Zeker een flinke reis geweest bijna 3000 kilometer gereden over de Duitse en Oosterijkse (snel)wegen. :)
Ik heb wat foto;s genomen van het grootspoor maar over er wat bij zit voor het grote nummer topic weet ik niet vaak moet ik snel een plaatje schieten dan heb ik geen tijd om naar het nummer te kijken. ;) :D

Citaat van: Hanzi op dinsdag 03 juli 2018, 22:37:18
Ik kan kort zijn: heerlijk zoals jullie vakantie hebben gevierd en een hoop mooi nieuws voor je verzameling! Leuk verslag en mooie foto's  :thumbup:

Dan zal ik ook kort zijn Hans.
Bedankt. :) :thumbup:

Citaat van: ceess op dinsdag 03 juli 2018, 22:49:29
Een prachtig vakantieverslag Michel en veel plezier van al je nieuwe aanwinsten. :arrow: :thumbup: :thumbup:

Graag gedaan Cees en dat plezier begon al dat ik ze kreeg / kocht. :) :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Leuke trip Michel, kort maar krachtig. Volgende keer een loper meenemen, dan heb je geen last meer van gesloten deuren.  ;)
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
 @citaat
Rob, de vakantie was zeker te kort. :(
Ik heb na je tip meteen de loper klaar gelegd. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
-Michel,
"Voorbereidend werk is het halve werk"!  8)
Unieke foto!  :-)
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
 @citaat @citaat

:-) :-) :-)
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Hi Michel,

Gelukkig heb ik niet voor gesloten deuren gestaan maar een kan ik een "loper" bij je bestellen, voor het geval dat........   >:-D

groet
Harald
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Citaat van: GWS op donderdag 05 juli 2018, 07:22:51
"Voorbereidend werk is het halve werk"!  8)
Unieke foto!  :-)

Na de tip van Rob sta ik straks hopelijk nergens meer voor een dichte deur Gerard. ;) :)

Citaat van: Dirk-Jan op donderdag 05 juli 2018, 08:54:09
@citaat @citaat
:-) :-) :-)

Leuk toch. ;) :P

Citaat van: Haradigi op donderdag 05 juli 2018, 09:52:14
Gelukkig heb ik niet voor gesloten deuren gestaan maar een kan ik een "loper" bij je bestellen, voor het geval dat........   >:-D

Jij hebt ook altijd mazzel he harald. :) :thumbup:
Je mag mijn "loper" wel lenen hoor als ik niet op vakantie ben. ;)

Groet Michel
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Vakantie loper = Schitterend.........

Iedereen alvast een fijne vakantie gewenst.

Mvg: Alex
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
 @citaat

Altijd handig Alex zo een vakantie loper. :D

Jij ook een prettige vakantie toegewenst. :thumbup:

Groet Michel
Michelstadt } Duurstede Groep op visite gehad met een leuk cadeau.
Afgelopen maandagavond zat ik op de bank nadat ik op de warme zolder wat draadjes aan de ringleiding had gemaakt wat bij te komen ging in eens de deurbel.
Mijn vrouw maakte open en daar stonden mijn vrienden van de Duurstede Groep voor een onverwacht bezoekje nou ja onverwacht mijn vrouw wist er wel van.

Nadat we lekker aan de koffie / thee met appeltaart met slagroom zaten kreeg ik van de Duurstede Groep een verjaardagscadeau aangereikt een prachtige Märklin magazine wagon (47447) deze wagon heb ik al op de baan rijden in een sleepje maar deze voor mij speciale wagon omdat ik hem van mijn vrienden heb gekregen komt te rijden in de nog te samenstellen Märklin magazine sleepjes.
Dirk-Jan schreef dat het er 29 Märklin magazine wagons zijn net iets te lang om als sleep door Michelstadt te laten rijden dus verdeel ik het maar in 3 a 4 slepen zodat ik weer wat locs kan kopen om er voor te zetten. ;) :D

Na het uitpakken en het bedanken voor het cadeau waar ik trouwens heel heel heel erg blij mee ben zijn we naar zolder gegaan om de laatste vorderingen van Michelstadt te laten zien.
3 van de 6 stations sporen zijn al voorzien van draadjes naar de ringleiding en hebben we lekker zitten kletsen over alles en nog wat en over ons reisje naar Göppingen in september.
Helaas konden er nog geen treinen /locs rijden door het spiraal heen omdat ik er nog mee bezig ben maar dat mocht de pret niet drukken als we elkaar zien hebben we gesprekstof zat dus vallen de niet rijdende treinen niet eens op.

Heren van de Duurstede Groep ( Aad Peter en Sander) heel erg bedankt voor dit onverwachte bezoek en voor het mooie cadeau die ik gekregen heb van jullie. :-* :-* :-*

Hier zijn twee foto's van het prachtige cadeau die ik gekregen heb.

Groet Michel
Re: Michelstadt } Duurstede Groep op visite gehad met een leuk cadeau.
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: Michelstadt } Duurstede Groep op visite gehad met een leuk cadeau.
Michel,

Gefeliciteerd met deze prachtig mooie onverwachte aanwinst en veel plezier ermee.

Rob
Re: Michelstadt } Duurstede Groep op visite gehad met een leuk cadeau.
Je boft maar met zulke vrienden :thumbup:

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } Duurstede Groep op visite gehad met een leuk cadeau.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } Duurstede Groep op visite gehad met een leuk cadeau.
-Michel,
Dat wordt sparen wegens de te plannen aanschaf van die "M"-slepen. Dat gaat moeilijk worden, om met lege handen van een beurs thuis te komen. Ja, ja, jouw Karin wist dat allemaal!  :-) Daarom had zij natuurlijk de appeltaart met slagroom klaar staan. Dat jij dat niet had opgemerkt!  8) Valt mij tegen, Michel!  Gaat Karin  ook mee naar Göppingen in september? Wordt alweer een 'treinen en wagons-reisje'!
Mooie foto's van dat erg mooi verjaardagscadeau van jouw vriendenclubje! Houdt die maar in 'ere'!  :-*  :thumbup:
Re: Michelstadt } Duurstede Groep op visite gehad met een leuk cadeau.
 :) Dat is effe gezellig en nog een mooi cadeautje op de koop toe, jij boft maar met zulke vrienden. B)
Ook trouwens met  :-* Karin, maar daar was jezelf ook al achter. O:-D
Toch leuk dat ze afspreekt met je vrienden en je bent er zelf ook bij. >:-D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } Duurstede Groep op visite gehad met een leuk cadeau.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Duurstede Groep op visite gehad met een leuk cadeau.

Da's nie verkeerd, Mies  :P

Je hebt de juiste vrienden uitgekozen  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Michelstadt } Duurstede Groep op visite gehad met een leuk cadeau.
Goedemorgen,

Ik zal vanmiddag reageren heden ochtend geen tijd hier voor ivm vroeg beginnen van de werkzaamheden.

Groet Michel
Re: Michelstadt } Duurstede Groep op visite gehad met een leuk cadeau.
Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 11 juli 2018, 22:11:39
Toch leuk dat ze afspreekt met je vrienden en je bent er zelf ook bij. >:-D
Dirk-Jan
😂😂😂😂😂

Veel plezier met je nieuwe wagon Michel👍.
Ga je ze allemaal sparen?

Ik heb dat ooit wel met de langere (van die korte zijn er veeeeeeeel te veel) goederenwagens met biermerken gedaan, daar zijn er 11 van. Past nog net in mijn stations. Leuk klusje om te verzamelen op beurzen.
Re: Michelstadt } Duurstede Groep op visite gehad met een leuk cadeau.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } Duurstede Groep op visite gehad met een leuk cadeau.
Hi Michel,

Leuk en gezellig als er zo maar plotseling een groep op visite komt.
En nog leuker dat ze een mooie wagon meebrengen.
Veel plezier ermee.

groet
Harald
Re: Michelstadt } Duurstede Groep op visite gehad met een leuk cadeau.
Hoi Michel

Wauw een tof cadeau heb je gekregen, dat is leuk dat je vrienden jou helpen bij je baan en ook bij uitbreiding van wagons  :P
Re: Michelstadt } Duurstede Groep op visite gehad met een leuk cadeau.
Hoi Michel.
Prachtige uitbreiding van je wagenpark.
En als bezoek in "modelspoortijd" ook nog eens zo'n mooi cadeau meeneemt dan kan de dag niet meer stuk! O:-D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Michelstadt } Duurstede Groep op visite gehad met een leuk cadeau.
Hoi Michel,

Mooi cadeau van de Duurstede Groep. B)
Veel plezier ermee.

Gr.
René
Re: Michelstadt } Duurstede Groep op visite gehad met een leuk cadeau.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } Duurstede Groep op visite gehad met een leuk cadeau.
Hoi Michel,

Als CEO van de Duurstede Group even een reactie, ook wij vonden het erg leuk om jou en Karin weer eens te zien en je blij te maken met een stukje uitbreiding op de baan.

Leuk om je baan weer even te zien, het groeit lekker door daar.
Als de boel rijd komen we weer eens buurten als je het goed vind, dan maak ik met Karin weer een afspraak.

Met Karin hebben we overigens regelmatig contact, waar jij niets van weet  >:-D >:-D >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } Duurstede Groep op visite gehad met een leuk cadeau.
Citaat van: Robtrein op woensdag 11 juli 2018, 17:58:38
Gefeliciteerd met deze prachtig mooie onverwachte aanwinst en veel plezier ermee.

Dank je wel Rob. :thumbup:
Ik zag het totaal niet aankomen de visite des te leuker is het als ze er zijn. :)

Citaat van: Wico op woensdag 11 juli 2018, 18:27:26
Je boft maar met zulke vrienden :thumbup:

Zeker weten dat ik erg bof met mijn vrienden trouwens met al mijn vrienden bof ik Wico. :) ;)

Citaat van: GWS op woensdag 11 juli 2018, 18:36:25
Dat wordt sparen wegens de te plannen aanschaf van die "M"-slepen. Dat gaat moeilijk worden, om met lege handen van een beurs thuis te komen. Ja, ja, jouw Karin wist dat allemaal!  :-) Daarom had zij natuurlijk de appeltaart met slagroom klaar staan. Dat jij dat niet had opgemerkt!  8) Valt mij tegen, Michel!  Gaat Karin  ook mee naar Göppingen in september? Wordt alweer een 'treinen en wagons-reisje'!
Mooie foto's van dat erg mooi verjaardagscadeau van jouw vriendenclubje! Houdt die maar in 'ere'!  :-*  :thumbup:

Sparen moeten we altijd met deze prijzige hobby Gerard maar iedere keer wat verzamelen is ook leuk. :)
Als er wat in de ijskast staat dan zoek ik er nooit wat achter Gerard er staat vaak wat lekker in de ijskast voor ons zelf na het eten of bij een leuke serie.
Nee mijn vrouw gaat niet mee naar de open deuren dagen in Göppingen wordt een men only uitje. :P :)
Het verjaardagscadeau is zeker mooi en zal altijd speciaal voor mij zijn. :)

Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 11 juli 2018, 22:11:39
:) Dat is effe gezellig en nog een mooi cadeautje op de koop toe, jij boft maar met zulke vrienden. B)
Ook trouwens met  :-* Karin, maar daar was jezelf ook al achter. O:-D
Toch leuk dat ze afspreekt met je vrienden en je bent er zelf ook bij. >:-D

Het was zeker gezellig maar dat is het altijd als ik leden van de Duurstede groep zie. :) :thumbup:
Zeker leuk dat ik er ook van kan genieten van de afspraak. :D
Ik heb nu 5 wagons van de Märklin magazine wagons dat wordt sparen voorlopig en beurzen afzoeken naar aldere jaartallen die ik nog niet heb Dirk-Jan gelukkig staan de voorbeelden in de Wiki scheelt een hoop zoeken op het net. ;)

Citaat van: Tony op woensdag 11 juli 2018, 23:05:09
Da's nie verkeerd, Mies  :P
Je hebt de juiste vrienden uitgekozen  :thumbup:

Da zeker niet verkeerd Tony deze prachtige wagon. :)
Ik zoek mijn vrienden zorgvuldig uit vooral omdat het dan vrienden voor het leven zijn/worden. :) :P

Citaat van: Hanzi op donderdag 12 juli 2018, 06:22:24
Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 11 juli 2018, 22:11:39
Toch leuk dat ze afspreekt met je vrienden en je bent er zelf ook bij. >:-D
Dirk-Jan
😂😂😂😂😂
Veel plezier met je nieuwe wagon Michel👍.
Ga je ze allemaal sparen?
Ik heb dat ooit wel met de langere (van die korte zijn er veeeeeeeel te veel) goederenwagens met biermerken gedaan, daar zijn er 11 van. Past nog net in mijn stations. Leuk klusje om te verzamelen op beurzen.

Ja Dirk-Jan is scherp. :P :thumbup:
Ja Hans ik wil ze allemaal gaan sparen en wat ik heb die vijf wagons gaan gewoon meerijden op de baan maar ik denk als ik ze allemaal heb verzameld gaan ze allemaal op volgorde van jaartal de vitrine in staat ook leuk in de extra treinenkamer straks.
Zeker een leuk klusje om te kijken op beurzen en in winkels ach zo blijf je lekker bezig. :D

Citaat van: Haradigi op donderdag 12 juli 2018, 10:13:03
Leuk en gezellig als er zo maar plotseling een groep op visite komt.
En nog leuker dat ze een mooie wagon meebrengen.
Veel plezier ermee.

Het was zeker leuk en gezellig toen ze zo binnen kwamen zetten keek eerst raar op maar dat was in een seconde verdwenen toen ik die lache bekkies zag. :P
Ja dat was helemaal een leuke verassing die wagon en dank je wel met het plezier komt het zeker goed Harald. :) :thumbup:

Citaat van: peterke33 op donderdag 12 juli 2018, 11:47:38
Wauw een tof cadeau heb je gekregen, dat is leuk dat je vrienden jou helpen bij je baan en ook bij uitbreiding van wagons  :P

Zeker een tof cadeau Peter. :) :thumbup:
Inderdaad is zeker leuk als men je helpt met je baan maar zeker als men je materiaal ook nog een laten groeien. :) :thumbup: :thumbup:

Citaat van: AlbertJan op donderdag 12 juli 2018, 11:48:07
Prachtige uitbreiding van je wagenpark.
En als bezoek in "modelspoortijd" ook nog eens zo'n mooi cadeau meeneemt dan kan de dag niet meer stuk! O:-D

Ja hij is mooi he AlbertJan. :)
De avond kon zeker niet meer stuk nadat ze geweest waren. :P

Citaat van: Lokkie op donderdag 12 juli 2018, 18:58:26
Mooi cadeau van de Duurstede Groep. B)
Veel plezier ermee.

Ik ben er zeer content mee René. :) :thumbup:
Dank je het plezier begon al toen ik het cadeau uitpakte. :P

Citaat van: degeluidsman op donderdag 12 juli 2018, 20:43:09
Als CEO van de Duurstede Group even een reactie, ook wij vonden het erg leuk om jou en Karin weer eens te zien en je blij te maken met een stukje uitbreiding op de baan.
Leuk om je baan weer even te zien, het groeit lekker door daar.
Als de boel rijd komen we weer eens buurten als je het goed vind, dan maak ik met Karin weer een afspraak.
Met Karin hebben we overigens regelmatig contact, waar jij niets van weet  >:-D >:-D >:-D

Dan vonden wij het allemaal leuk en zo hoort het ook als je je vrienden ziet verschijnen in je woonkamer. :)
Met het blij maken is het zeker gelukt want ik ben er zeer zeer blij mee mat deze wagon van mijn favoriete merk. :P
Als de boel rijd moeten jullie zeker weer deze kant opkomen maar dan kan je gewoon met mij afspreken hoor. ;) :D
Nogmaals Duurstede Groep bedankt voor de gezellige avond en het prachtige cadeau. :-* :thumbup:


Bijgaand heb ik twee foto's gedaan van de vijf Märklin wagons die ik al in mijn bezit heb samen met de mooie blauwe Br 184 (37312) ervoor.
De wagons die ik al heb zijn de : 48694 (1993) 47201 (2001) 47447 (2003) 48511 (2011) 48514 (2014) heb de rest van de jaren opgeschreven in mijn telefoon zodat als ik er één zie ik meteen kan kijken of ik die al heb. ;)

ook heb ik een foto gemaakt met de zes Märklin magazine opleggers want ja iedere preisertje in Michelstadt is verplicht lid te worden van dit prachtige blad. ;) :D

Groet Michel
Re: Michelstadt } Duurstede Groep op visite gehad met een leuk cadeau.
Citaat van: h0_miessie op donderdag 12 juli 2018, 22:02:03
nog niet heb Dirk-Jan gelukkig staan de voorbeelden in de Wiki scheelt een hoop zoeken op het net. ;)
:roll: Heb je dan niet mijn PDF in je telefoon staan? Kan je er altijd bij om effe te kijken. 8)
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=64095.msg1128631#msg1128631

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } Duurstede Groep op visite gehad met een leuk cadeau.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Duurstede Groep op visite gehad met een leuk cadeau.

Waar zit nou het verschil tussen die wagens ?
De nummers?

Grtz Tony
Re: Michelstadt } Duurstede Groep op visite gehad met een leuk cadeau.
Hallo Michel,

Mooie aanwinst van de heren., Extra leuk als verrassing te ontvangen.
Mooi gezicht samen achter elkaar.

Als we weer samen op een beurs lopen geef maar een seintje als ik moet helpen zoeken.

Groet, Erik
Re: Michelstadt } Duurstede Groep op visite gehad met een leuk cadeau.
Citaat van: Tony op vrijdag 13 juli 2018, 12:55:04
Waar zit nou het verschil tussen die wagens ? De nummers?
8) Als ik me der effe tegenaan mag bemoeien en zo niet ik doe het toch; :-)
Die 6 wagons met oplegger zijn allemaal hetzelfde en allemaal dezelfde nummers, dus geen verschil. :roll:
:o) Toch is er wel wat verschil, die ene is de eerste achter de lok, die andere ene is de tweede achter de lok,
de volgende ene is de derde achter de lok enz. enz, dus toch verschillend. :o)

Tony, ik hoop nu dat het wat duidelijker is allemaal. :mrgreen:

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } Duurstede Groep op visite gehad met een leuk cadeau.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Duurstede Groep op visite gehad met een leuk cadeau.
 @citaat Maar als de loc kop maakt op een station, klopt er van die nummering helemaal niks meer  O:-D
Re: Michelstadt } Duurstede Groep op visite gehad met een leuk cadeau.
Pure aanname.
Als hij niet omloopt maar gewoon duwt, blijft het kloppen...
Re: Michelstadt } Duurstede Groep op visite gehad met een leuk cadeau.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Duurstede Groep op visite gehad met een leuk cadeau.
 :-)  :thumbup:
Re: Michelstadt } Duurstede Groep op visite gehad met een leuk cadeau.
Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 13 juli 2018, 11:58:51
:roll: Heb je dan niet mijn PDF in je telefoon staan? Kan je er altijd bij om effe te kijken. 8)
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=64095.msg1128631#msg1128631

Bedankt voor de link Dirk-Jan hij staat nu op de laptop maar ook in de telefoon dat maakt het zoeken toch wat makkelijker op de beurzen. :P :thumbup:

Citaat van: Tony op vrijdag 13 juli 2018, 12:55:04
Waar zit nou het verschil tussen die wagens ?
De nummers?

Bij de wagons met de opleggers niks Tony maar bij die van de verschillende jaartallen wel als ik wat verder ben zal ik de oudste vooraan laten rijden en de jongste uitgave achteraan.

Citaat van: erik01 op vrijdag 13 juli 2018, 13:09:50
Mooie aanwinst van de heren., Extra leuk als verrassing te ontvangen.
Mooi gezicht samen achter elkaar.
Als we weer samen op een beurs lopen geef maar een seintje als ik moet helpen zoeken.

Zeker een mooie aanwinst Erik totaal niet verwacht en dan in eens staan de heren voor de deur. :) :thumbup: :thumbup:
Ik vond het ook een mooi gezicht van zowel de opleggers als de verschillende jaartallen in een sleep.
Bedankt voor je aanbod om ook mee te gaan zoeken op de beurzen die we gaan bezoeken je bent een topper. :) :thumbup:

Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 13 juli 2018, 13:24:41
8) Als ik me der effe tegenaan mag bemoeien en zo niet ik doe het toch; :-)
Die 6 wagons met oplegger zijn allemaal hetzelfde en allemaal dezelfde nummers, dus geen verschil. :roll:
:o) Toch is er wel wat verschil, die ene is de eerste achter de lok, die andere ene is de tweede achter de lok,
de volgende ene is de derde achter de lok enz. enz, dus toch verschillend. :o)
Tony, ik hoop nu dat het wat duidelijker is allemaal. :mrgreen:

Jij mag je er altijd mee bemoeien Dirk-Jan. :) :thumbup:
Er is wel iets verschil ik zou ze ook op kunnen stellen in aankoopdatum zodat ik zie welke ik als eerste gekocht heb maar nee dat doe ik niet hoor ben wel gek maar niet zo gek. :D
Je hebt het geweldig uitgelegd je lijkt wel een forumleraar. ;) :P

Citaat van: Tony op vrijdag 13 juli 2018, 17:35:43
@citaat Maar als de loc kop maakt op een station, klopt er van die nummering helemaal niks meer  O:-D

Mijn locs maken geen kop Tony de loc die ervoor komt te rijden misschien wel deze maar de blauwe 103 is ook wel heel erg mooi blijf dan in deze samenstelling rijden.

Citaat van: Eric-Paul op vrijdag 13 juli 2018, 18:13:12
Pure aanname.
Als hij niet omloopt maar gewoon duwt, blijft het kloppen...

Persoonlijk vindt ik duwen leuker. :mrgreen:

Citaat van: Tony op vrijdag 13 juli 2018, 22:22:12
:-)  :thumbup:

Ja hij er scherp het Tony die Eric-Paul. :) :thumbup:
Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Ik mocht van mijn vader een mooie loc uitzoeken omdat hij mij graag iets wilde geven dus gisteren zijn mijn lieve vrouw en ik naar Harlaar gereden om een loc uit te zoeken.
Daar aangekomen zag ik mooi Zwitsers materiaal zoals een goederenwagons en passagiersrijtuigen dus mijn vader gebeld met de vraag of ik ook dit mocht kopen ipv de loc mede ook omdat ik nog 4 locs in de bestelling heb staan en natuurlijk was dat oke.

Dus heb met Peter die werkt in de winkel de dozen bij elkaar gezocht wat ik mooi vond en afgerekend.
Ik heb gekozen passagiersrijtuigen van de SBB (42164) met een prachtige stuurwagon die in de set zit en voor een set van drie containerwagons van de firma Crossrail (47070) mooi voor achter mijn zwarte Crossrail loc en voor de Zwitserse postwagons (48062).

Voordat we naar huis reden even bij mijn vader langs geweest om hem te bedanken en om natuurlijk de gekochte aanwinsten te laten zien.

Daar deze prachtige aanwinsten is het Zwitsers materiaal aardig gegroeid in Michelstadt en ik vrees dat er dit jaar nog veel Zwitsers materiaal bij zal komen.

Ik zal van de week als ik wat meer tijd heb wat foto's maken van het materiaal uit de verpakking en hoe ze gaan rijden in welke samenstelling met de locs ervoor.

Groet Michel
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Jij bent ook een echte bofkont, geweldig mooie aanwinsten en wat een super vader heb je.
Die mag je zeker heel dankbaar zijn.
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Michel,

Gefeliciteerd met deze prachtige aankopen; jij boft inderdaad met zo'n vader. En voor mij is Zwitsers natuurlijk altijd goed! Ik ben blij dat ik je wat dat betreft op het goede spoor heb gezet ;). Gelukkig heb je een grote lengte aan opstelsporen, dus er kan nog wat meer mooi materiaal bij :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
-Michel,
Allereerst hebt jij een vader uit 'duizenden'! Die mag jij zeker wel heel goed gaan bedanken! En dan nog die "aankopen" (of moet ik zeggen 'aanvullingen') van al dat CH-materieel! Werkelijk een felicitatie meer dan waard. Nu heel zuinig zijn en vooral jouw keuze van die "42164" (SBB+ stuurstandwagen) is werkelijk subliem. Met jouw 460-er ervoor is het helemaal 'af'! Ik kan niet wachten op een prachtig filmpje! Uiteraard zijn ook die "postwagens" een hele mooie keuze, die overal achter kunnen.
Kortom: een welverdiende dag en daar kunt je weer wat daagjes voor gaan 'rijden' in jouw steeds mooier wordende treinkamer.
Heel veel suk6 en plezier!
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Wauw Mies, wat een uitbreiding van je materiaal  :thumbup: :thumbup:

Leuk dat jou vader hoofdsponsor is, heeft hij zelf ook iets met treinen ?

De 460 zal deze nieuwe rijtuigen wel gaat trekken of duwen, kom maar op het de foto,s en filmpjes  :)

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Michelstadt } Nieuw Zwitsers materiaal gekregen van mijn vader.
Bijzonder mooi materiaal. Fijn zo'n vader.