Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 7 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } houten 10-03-2018.
Michel

Eindelijk heb je al je sporen bij elkaar, en ja je hebt weer mooie dingen gekocht op de beurs.

Die rolbrug, ik heb ze ooit gehad leuk maar veel lawaai, maar ok je kan wel wat locs kwijt op die vierkante meter.
Het word erg mooi als alles zo bij elkaar zie liggen en staan.
Re: Michelstadt } houten 10-03-2018.
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Michelstadt } houten 10-03-2018.
Mooie uitbreiding Michel.
Re: Michelstadt } houten 10-03-2018.
Hoi Michel

Jammer ook ik was in Houten maar toch mis gelopen .
Die trix rolbrug heb ik ook naar staan te kijken was volgens mijn bij de ingang van de hal .
Alleen geslaagd voor wagon lading lage bakwagens ballast grind wel een paar keer staan te twijfelen,
of ik een stuurstand rijtuig zou meenemen .

Gr Alex 0850 
Re: Michelstadt } houten 10-03-2018.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } houten 10-03-2018.
-Michel,
Jij hebt weer goede zaken gedaan!  :thumbup:
Re: Michelstadt } houten 10-03-2018.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } houten 10-03-2018.
Citaat van: erik01 op zondag 11 maart 2018, 07:22:06
Gefeliciteerd met je aanwinsten.het zijn zo mooie slepen.
Gelukkig heb je nog wat te wensen zodat we in Dortmund een doel hebben.
Geniet er van.

Dank je wel Erik. :thumbup:
Ja de Zwitserse slepen worden nog eens wat in Michelstadt. ;)
Gelukkig wel dan ik wat heb om naar uit te kijken in Dortmund. ;)
Genieten doe ik iedere dag als ik boven kom en nu helemaal dat de slepen steeds iets langer en mooier worden.

Citaat van: degeluidsman op zondag 11 maart 2018, 07:49:01
Dat zijn weer mooie aanwinsten voor Michelstadt  :thumbup: :thumbup:
Veel plezier ermee.

Dank je wel Peter. :thumbup:
Het plezier begon al toen er wat van de prijs afging en dat ze van eigenaar verwisselde. :)
Toch wel vreemd hoor in Houten lopen en jouw niet tegen het lijf lopen op de beurs maar jij hebt een leuke dag in Utrecht gehad las ik. :thumbup:

Citaat van: ks1985 op zondag 11 maart 2018, 08:14:29
Mooie aanwinsten Michel, veel plezier ermee :thumbup:

Bedankt Koen. :thumbup:
Gaat helemaal goed komen. :)

Citaat van: GWS op zondag 11 maart 2018, 08:55:20
-Michel,
Jawel, het gaat niet alles over 'rolletjes' (even nadenken)!  8o Prachtige aankopen gedaan van al die Zwitserse wagens! Volgende keer lukt het wel!  :thumbup: :thumbup:

Je hebt geluk Gerard met dat nadenken want vroeg in de ochtend ben ik op mijn best. ;)
Het Zwitserse materiaal is zeker prachtig daar ga ik straks als men langs mijn rijd heerlijk van genieten. :thumbup:
Ja die rolbrug komt er wel hoor ik heb geen haast met nog genoeg dingen doen voordat alles in de rondte rijd dus tijd zat.

Citaat van: frank-103 op zondag 11 maart 2018, 09:49:49
Mooie aanwinsten weer en het is natuurlijk altijd zo dat als je ergens naar op zoek bent, je het niet kunt vinden, en volgende beurs er wel 10 liggen! Die rolbrug is fraai maar wel erg lawaaiig en groot. Maar met een aantal lokloodsen eromheen wel erg fraai om te zien!
Het mooie van c rail is dat je in de toekomst het sporenplan zo weer kunt aanpassen als je dat nodig vindt. Dus je laatste rails gekocht, daar geloof ik niks van!  ;)

Bedankt Frank. :thumbup:
Daarom of in Dortmund of de volgende beurs in Houten ik dacht 5 mei komt er heus wel één die voor mij bestemd is. :)
Ach lawaaierig ik ga het zien en anders gaat de muziek toch wat harder op zolder dan hoor ik het ook niet  :Pen ik las laatst bij een forumlid die hem aangepakt had en die was fluister stil geworden is natuurlijk ook een optie om dat dan te doen en ik heb nu al 2 locloodsen staan wordt een beetje erg veel om daar nu ook nog wat loodsen neer te zetten maar wie weet want je brengt mij wel op een idee natuurlijk. ;)
Het sporenplan ligt nu mooi er kan haast niks meer bij maar zeg nooit nooit natuurlijk maar voorlopig blijft het zo leggen vrees ik.

Citaat van: Tony op zondag 11 maart 2018, 09:57:49
Mooi gevulde tas uit Houten mee naar huis genomen, Mies  :thumbup:
Leuk om te zien, dat ook bij jou de smaken met materieel veranderen/uitbreiden in de loop der tijden.
Michelstadt komt steeds dichter bij de Zwitserse grens te liggen en de loc's hebben steeds meer pantografen  :P
De rolbrug komt vanzelf wel een keer, vervelen hoef je je niet.
Toch nog maar weer een ideetje; je zou de hoofdsporen die langs de wand lopen ook zo'n 6 á 7 cm hoger op een talud kunnen leggen.
Dan zie je meer van de treinen, die na een lange ondergrondse rit eindelijk Michelstadt bereikt hebben.
Dat kan bijvoorbeeld door vanaf het station zo'n 2 meter lang te stijgen, maar je zou zelfs het station al wat hoger kunnen maken.

Ja de tas zat vol met mooie maar ook nuttige dingetjes Tony. :) :thumbup:
Mede door te kijken en te genieten van hun Zwitsers materiaal besloot ik om ook wat meer aandacht te geven aan dit land wat betreft zijn materiaal en ik moet zeggen het bevalt mij erg goed hoor. :)
Leuke gedachte trouwens dat Michelstadt steeds meer richting Zwitserland komt . :thumbup:
Wat je schrijft die rolbrug komt er wel of volgende maand of die maand erna ik heb geen haast.

De verhoging wat trouwens een mooi idee is gaat helaas niet door mede omdat ik met bovenleiding ga rijden kon ik niet hoger door de schuine wand die er achter zit ik heb maar pak hem beet nog geen centimeter om hoger te gaan anders raken de draden van de bovenleiding dus ook de pantografen de wand en dat gaat mij te veel kosten aan pantografen vrees ik.
Je idee en tip is prachtig maar helaas niet uitvoerbaar. :(

Citaat van: peterke33 op zondag 11 maart 2018, 11:20:13
Eindelijk heb je al je sporen bij elkaar, en ja je hebt weer mooie dingen gekocht op de beurs.
Die rolbrug, ik heb ze ooit gehad leuk maar veel lawaai, maar ok je kan wel wat locs kwijt op die vierkante meter.
Het word erg mooi als alles zo bij elkaar zie liggen en staan.

Ja Peter wat betreft rails en wissel ligt alles nu op de baan en kan ik over rijden. :)
Wat dat lawaai betreft ik ga het zien horen en mocht het gaan storen dan kan ik best wel iets in koploper instellen dat hij minder vaak heen en weer gaat. ;)
Het is zeker een mooi gezicht om het complete rangeerterrein er zo bij te zien leggen. :)

Citaat van: Maarten Marklin op zondag 11 maart 2018, 12:25:12
Mooie uitbreiding Michel.

Dank je wel Maarten. :thumbup:

Citaat van: Alex 0850 op zondag 11 maart 2018, 12:41:10
Jammer ook ik was in Houten maar toch mis gelopen .
Die trix rolbrug heb ik ook naar staan te kijken was volgens mijn bij de ingang van de hal .
Alleen geslaagd voor wagon lading lage bakwagens ballast grind wel een paar keer staan te twijfelen,
of ik een stuurstand rijtuig zou meenemen .

Jammer dat ik je niet gezien heb Alex. :(
Mooi aanwinsten heb je gekocht. :thumbup:
Beladingen voor wagons zijn altijd mooi en er is een kraam in Houten bij de oudere heren die hebben prachtige beladingen. :)
En bij twijfel gewoon doen Alex althans dat die ik meestal wel want op de volgende beurs kan hij zo maar weg zijn.

Citaat van: GWS op zondag 11 maart 2018, 23:04:06
-Michel,
Jij hebt weer goede zaken gedaan!  :thumbup:

Jazeker Gerard ik ben der heel blij mee. :P


Groet Michel
Re: Michelstadt } houten 10-03-2018.
Hoi Michel,
Ik kan weer reageren op je topic, het slotje is verdwenen.
Veel plezier met je nieuwe aanwinsten en die containerkraan ga ik eens opzoeken.

Albert.
Re: Michelstadt } houten 10-03-2018.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: Michelstadt } houten 10-03-2018.
 :) Hoi Michel, je hebt weer leuk gewinkeld. B) :thumbup: (toch wel gek om geen nieuwe lok bij de aankopen te zien :-))

Ik zie dat er wat spoor vlak langs de rand van de tafel loopt, daar moet je echt een valbeveiliging maken.
Anders kan je er op wachten dat er een keer wat ontspoort en dan van de tafel af dondert.
En dan is het @#$%!^en (*&^%&*. :-(

En wat het eventuele lawaai betreft met een rolbrug; das toch niet zo erg?
Vele van ons proberen realistisch te bouwen, maar "lawaai"  mogen de treintjes niet maken.
Nou, achter mijn werk loopt het spoor en daar rijden zo ongeveer dagelijks staaltreinen heen en weer,
vooral de lege maken lawaai, maar ja , tis wel realistisch. Dus een beetje "lawaai" op de modelbaan hoort er ook bij. O:-D

Dirk-Jan

N.B.
:o) Zat er een slotje op je topic? >:-D
Ben je stout geweest en de modderaars boos gemaakt?  :mrgreen:
Re: Michelstadt } houten 10-03-2018.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } houten 10-03-2018.
 @citaat @citaat
Albert, mooi dat je weer kan reageren in mijn draadje. :thumbup:
Dank je wel. :thumbup:
Gaat helemaal goed komen met het plezier en veel succes met de containerkraan straks op je mooie baan zal vast wel een mooi plekje gaan krijgen. :) :thumbup:

@citaat
Ik heb zeker weer lekker gewinkeld Dirk-Jan. :)
En nee voorlopig wordt er niet gewinkeld op locs maar wat op Zwitsers materiaal en bovenleidingdraden en bovenleidingsmasten en bezetmelders enz enz.
En ik heb drie locs in bestelling staan dus er komen wel wat locs aan hoor. :) :thumbup:

Je hebt helemaal gelijk wat betreft de valbeveiliging maar ik zit nog in de neerleg fase dus wordt er niet gereden maar alleen met een loc en wagons gekeken hoe het er uit ziet met hun erop mocht ik straks tevreden zijn met het neergelegde resultaat zal er een verlengstuk(je) aan de tafel gemaakt worden zodat alles veilig staat en niet meer dicht langs de rand komt en waar het wel dicht langs de rand staat komt natuurlijk een valbeveiliging.

Ik ga het meemaken het lawaai van de rolbrug hij zal trouwens denk ik niet constant in beweging zijn dus zal het niet gaan overheersen en een goed betoog van je wat betreft het 'lawaai' op de baan daar kan ik mij helemaal in vinden. :P :thumbup:

Nee hoor ik ben niet stout geweest of een moderator kwaad gemaakt waardoor ik een slotje had gekregen waar ik trouwens op geattendeerd  op werd door de vele apps en belletjes en PBtjes bedankt hiervoor vrienden.
Nee het beruste op een foute handeling er was gelukkig niks aan de hand. :) :)

Groet Michel 
Re: Michelstadt } houten 10-03-2018.
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Michelstadt } houten 10-03-2018.
Hallo Michel,

Leuk je even gesproken te hebben te Houten afgelopen zaterdag.
En mooie aanwinsten.  :thumbup: :thumbup:
En mooi dat je je sporen kompleet heb.  :thumbup: :thumbup: Kan je lekker rondrijden.

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } houten 10-03-2018.
Lid sinds: 2006

what else?

offline
Re: Michelstadt } houten 10-03-2018.
Mooie aanwinsten Michel!!
En nog die rolbrug en alle andere benodigheden  :thumbup:
Sh.... vergeet wat... locs... locs... locs  :P :D
Re: Michelstadt } houten 10-03-2018.
Dag Mies,

Je hebt mooi materieel gekocht.
Die hoge wandwagens heb ik nog niet, de lange containerwagens heb ik wel, 6 stuks in één sleep.

Re: Michelstadt } houten 10-03-2018.
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Michelstadt } houten 10-03-2018.
Hoi Michel,
idd prachtige aanwinsten weer + de laatste stukjes rail.
Van die hoge wandwagens heb ik op Rail kunnen toeslaan (duitse uitvoering) om er een "oud ijzertransport van te maken.
Veel plezier ermee.
Re: Michelstadt } houten 10-03-2018.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } houten 10-03-2018.
Citaat van: ikke650 op dinsdag 13 maart 2018, 15:58:46
Leuk je even gesproken te hebben te Houten afgelopen zaterdag.
En mooie aanwinsten.  :thumbup: :thumbup:
En mooi dat je je sporen kompleet heb.  :thumbup: :thumbup: Kan je lekker rondrijden.

Erwin, het is altijd leuk om jouw en je gezin te zien op de beurs en vooral als het zo rustig was als afgelopen zaterdag dan kom je elkaar vaker tegen als normaal op een drukkere beurs. ;) :thumbup:
Ja de aanwinsten zijn zeker mooi leuk dat jij ze ook mooi vindt. :thumbup:
Ja eindelijk klaar met rails kopen nu staat er bovenleiding spullen hoog op het verlanglijstje. :)

Citaat van: Treinofiel op dinsdag 13 maart 2018, 16:37:26
Mooie aanwinsten Michel!!
En nog die rolbrug en alle andere benodigheden  :thumbup:
Sh.... vergeet wat... locs... locs... locs  :P :D

Dank je wel Rolf. :thumbup:
Helaas lag er geen rolbrug maar dat gaat goedkomen op één van de volgende beurzen in binnen of buitenland. :)
Nee die vergeet je niet hoor die locs  ;) komen heus wel weer maar eerst bovenleidingen sparen voor een klein deel van het spiraal en de bovenbaan want dat is de volgende fase van verzamelen voor Michelstadt. :)

Citaat van: iVanDL op dinsdag 13 maart 2018, 23:14:29
Je hebt mooi materieel gekocht.
Die hoge wandwagens heb ik nog niet, de lange containerwagens heb ik wel, 6 stuks in één sleep.

Dank je wel Ivan  :thumbup: ik zag ze toen staan in de dikke Märklin folder en was er gelijk gek op nu had ik de kans om de set te kopen dus maar gelijk gedaan. :)
Bij lange waar ik er nu drie van heb zal er nog één bij gekocht worden dan is de sleep compleet voor mij maar zes zoals wat jij hebt zal een prachtig gezicht zijn als dat langs komt rijden bij jouw. :) :thumbup:

Citaat van: ceess op dinsdag 13 maart 2018, 23:26:52
idd prachtige aanwinsten weer + de laatste stukjes rail.
Van die hoge wandwagens heb ik op Rail kunnen toeslaan (duitse uitvoering) om er een "oud ijzertransport van te maken.
Veel plezier ermee.

Ja Cees het lange verzamelen van rails is eindelijk voorbij kan ik weer wat materiaal en bovenleidings spullen kopen en leuk dat je prachtige aanwinsten vindt. :) :thumbup:
Oud ijzer zal erg mooi staan in je DB0 wagons ikzelf kan van een forumlid een set kolen overnemen om in de wagons te doen dus bij de volgende gelegenheid neem ik ze van hem over en zullen de wagons beladen zijn als ze over de baan heen gaan rijden. :)
Dat zit wel goed hoor Cees het plezier als ik de sleep op de baan zie staan met de prachtige SBB vetron ervoor. :) :thumbup:

Groet Michel 
Michelstadt } middenmasten
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } middenmasten
Afgelopen zaterdag waren René en ik op stap en waren we in de buurt van Heerhugowaard en ja wat doe je dan dan ga je meteen even bij de plaatselijke treinenwinkel kijken Huider.

Prachtige winkel lekker veel spullen ruime voetpaden tussen de schappen. :) :thumbup:
En omdat ik met bovenleidingen ga rijden heb ik maar meteen twee middenmasten (74105) meegenomen want die komen achteraan op de twee doorgaande sporen en in het station.
Thuis natuurlijk meteen even geplaatst om te zien of het kon en hoe het staat en ja het staat niet verkeert moet ik zeggen geeft de baan meteen een heel ander aanzicht die paar masten.
Natuurlijk ook wat enkele masten geplaatst in het station was toch bezig zeg maar. ;)
De masten zijn inmiddels weer van de baan afgehaald want als ik alles verzameld heb ga ik met een forumlid alle bovenleidingen plaatsen met hem want hij heeft veel ervaring in het neerzetten van de masten en het afstellen van de bovenleiding draden.

Volgende beurs maar eens zoeken in Houten welke verkoper ze verkoopt zodat ik iedere beurs wat mee kan nemen naar huis.

Groet Michel
Re: Michelstadt } middenmasten
-Michel:
Ja idd geeft onmiddellijk een ander mooi zicht op je baan, ga je overal bovenleiding zetten of alleen maar op de zichtbare stukken?
Re: Michelstadt } middenmasten
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } middenmasten
-Michel,
Mooie 'stap' in de juiste richting. Geeft veel meer "body" aan de baan. Doorgaan en je zult zien, dat het nu veel meer 'modelbaan' gaat worden.  8)  :thumbup:
Re: Michelstadt } middenmasten
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Michelstadt } middenmasten
Hoi Michel, ipv die losse paaltjes kun je op de brede stukken met meer sporen een dwarsoverspanning plaatsen. Dat staat een stuk fraaier.
Re: Michelstadt } middenmasten
 @citaat Maar: De hoge masten belemmeren het werken aan de baan, achter die sporen, ernstig.
Re: Michelstadt } middenmasten
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Michelstadt } middenmasten
Ha die Michel.
Altijd weer mooi om te zien wanneer een baan van bovenleiding word voorzien! :thumbup:
Maar Wim heeft natuurlijk wel een goed punt dat je dit niet te vroeg moet doen maar pas wanneer je niet veel meer aan de baan hoeft te doen.

Ik heb trouwens nog wat nieuwe masten van Märklin liggen maar daar stuur ik wel even een PB voor.

Veel succes en plezier met de baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Michelstadt } middenmasten
Hoi Michel

Mooi dat je met bovenleiding gaat werken, maar persoonlijk vind ik de nieuwe versie nogal duur.

Heb de oude nog liggen en gekocht, op beurzen en www het is een kwestie van wat je mooi vind natuurlijk.
De oude kan iets meer verdragen dan de nieuwe, ok de nieuwe is veel fijner en mooier in de bochten enzo.

Het gaat heel mooi worden daar twijfel ik geen minuut aan, bovenleiding geeft toch extraatje meer op een baan.

Re: Michelstadt } middenmasten
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } middenmasten
Dat wordt nog een hele puzzel en klus, Mies !

Lastig kiezen, hoe je het gaat maken.
Gelukkig heb je alle tijd, want je zult toch eerst alles sporen op de juiste en definitieve plek moeten hebben.

En sparen weer, natuurlijk  :D

Grtz Tony

Re: Michelstadt } middenmasten
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } middenmasten
Zo ver ben ik nog lang niet, maar ik zie dat ze onder de c-rail vastgezet worden?
Daar moet ik in de toekomst wel rekenschap mee houden voor ik ballast aanbreng  :thumbup:

En zeer fraai Michel  :)
Re: Michelstadt } middenmasten
Jaa, mooie masten Michel! Dat tilt zeker het aanzicht van de baan naar een hoger niveau. Ziet er goed uit!
Re: Michelstadt } middenmasten
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } middenmasten
Citaat van: Jørg op maandag 19 maart 2018, 07:24:59
-Michel:
Ja idd geeft onmiddellijk een ander mooi zicht op je baan, ga je overal bovenleiding zetten of alleen maar op de zichtbare stukken?

Jørg,
Het is zeker meteen een ander gezicht als er wat bovenleidingen geplaatst zijn. :)
Zodra de treinen in het zichtbare gedeelte van het spiraal komen begin ik met bovenleidingen en alleen bij de diesel locloods en bij de pendelsporen van de gevaarlijke stoffen komen geen bovenleidingen want daar gaan drie diesels rijden.

Citaat van: GWS op maandag 19 maart 2018, 07:32:04
Mooie 'stap' in de juiste richting. Geeft veel meer "body" aan de baan. Doorgaan en je zult zien, dat het nu veel meer 'modelbaan' gaat worden.  8)  :thumbup:

Andere banen met bovenleidingen hebben mij de juiste richting gegeven om bovenleidingen te nemen geeft wat jij mooi schrijft "body" aan een baan Gerard.
Dit gaat er straks weer vanaf wilde gewoon even kijken hoe het stond deze middenmasten. :)

Citaat van: Maarten Marklin op maandag 19 maart 2018, 09:19:00
Hoi Michel, ipv die losse paaltjes kun je op de brede stukken met meer sporen een dwarsoverspanning plaatsen. Dat staat een stuk fraaier.

Klopt Maarten dit was een probeerseltje ik ga ook proberen om dwarsoverspanning te nemen maar moet eerst met mijn vriend bekijken of dat wel kan ivm afwijkende afstanden tussen de rails in het stationsgedeelte hij heeft er meer verstand van dan ik.
Deze middenmasten komen achteraan langs de doorgaande sporen aan de schuine wand omdat ik daar geen hoge masten kan zetten door de schuine wand.
Zie foto's hoe ze daar komen te staan Maarten bij de achterste sporen.

Citaat van: nobody op maandag 19 maart 2018, 09:41:59
@citaat Maar: De hoge masten belemmeren het werken aan de baan, achter die sporen, ernstig.

We gaan ze ook pas plaatsen als we alles op orde hebben Wim.

Citaat van: AlbertJan op maandag 19 maart 2018, 13:10:33
Ha die Michel.
Altijd weer mooi om te zien wanneer een baan van bovenleiding word voorzien! :thumbup:
Maar Wim heeft natuurlijk wel een goed punt dat je dit niet te vroeg moet doen maar pas wanneer je niet veel meer aan de baan hoeft te doen.
Ik heb trouwens nog wat nieuwe masten van Märklin liggen maar daar stuur ik wel even een PB voor.
Veel succes en plezier met de baanbouw.

Ja dat vindt ik ook AlbertJan geeft net dat beetje extra aan een baan of hij nu groot of klein of een moduke is.
Wim heft zeker een goed punt daar gaan we ook rekening mee houden wat er nu staat is gewoom een probeersel om te kijken hoe het staat/stond.
Ik heb je PB gezien en beantwoord. :)

Citaat van: peterke33 op maandag 19 maart 2018, 14:16:59
Mooi dat je met bovenleiding gaat werken, maar persoonlijk vind ik de nieuwe versie nogal duur.
Heb de oude nog liggen en gekocht, op beurzen en www het is een kwestie van wat je mooi vind natuurlijk.
De oude kan iets meer verdragen dan de nieuwe, ok de nieuwe is veel fijner en mooier in de bochten enzo.
Het gaat heel mooi worden daar twijfel ik geen minuut aan, bovenleiding geeft toch extraatje meer op een baan.

Jij hebt één van die banen waar ik verliefd werd met de bovenleidingen erop dus bedankt dat je me geld gaat kosten mijn gewaardere vriend. :D :D
Ach wat is duur de hele hobby is duur daar kan dit ook nog wel bij en iedere keer wat kopen dan valt de prijs ook wel weer mee dan alles in één keer kopen.
Ikzelf vindt de bovenleidingsdraden van de nieuwe mooier dan van de oude met de klemmen/schroeven erin maar dat is persoonlijk.
En ja het geeft net dat beetje meer aan de baan. :) :thumbup:

Citaat van: Tony op maandag 19 maart 2018, 15:23:59
Dat wordt nog een hele puzzel en klus, Mies !
Lastig kiezen, hoe je het gaat maken.
Gelukkig heb je alle tijd, want je zult toch eerst alles sporen op de juiste en definitieve plek moeten hebben.
En sparen weer, natuurlijk   :)

Maar wel een leuke puzzel Tony :) en of het een klus wordt we gaan het zien is weer een leuke uitdaging en we doen het met zijn drieën dus handjes genoeg. :P
Ik heb zeker alle tijd maar nu wel wat vast gaan verzamelen zodat ik bijna alles in huis heb als we gaan beginnen en sparen voor mooie bovenleidingen enz is ook weer leuk. :)

Citaat van: Barry1972 op maandag 19 maart 2018, 17:58:31
Zo ver ben ik nog lang niet, maar ik zie dat ze onder de c-rail vastgezet worden?
Daar moet ik in de toekomst wel rekenschap mee houden voor ik ballast aanbreng  :thumbup:
En zeer fraai Michel  :)

Klopt Barry ze worden met klemmen die aan de palen vast zitten vast gemaakt aan de rails zitten bij iedere mastje die je koopt er erbij.
Is zeker iets om rekening mee te houden maar je kan ze natuurlijk ook zonder klem vast maken zit ook namelijk een schroefje bij.
Ja fraai is het zeker. :thumbup:

Citaat van: Shaggy op maandag 19 maart 2018, 20:21:02
Jaa, mooie masten Michel! Dat tilt zeker het aanzicht van de baan naar een hoger niveau. Ziet er goed uit!

Dank je Peter. :) :thumbup:
Tilt inderdaad het niveau hoger en wat je schrijft het ziet er goed uit zo. :)


Groet Michel
Re: Michelstadt } middenmasten
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Michelstadt } middenmasten
Het ziet er direct anders uit met een paar stukjes bovenleiding, erg mooi en de treinen komen nog mooier uit, vind ik :D :thumbup:
Re: Michelstadt } middenmasten
Michel je zou ook naar viesmann bovenleiding kunnen kijken deze zijn iets goedkoper als ik het goed heb. En viesmann maakt ook de marklin bovenleiding, het is ook wat uitgebreider.

Jurgen
Re: Michelstadt } middenmasten
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } middenmasten
Weer goed bezig en gewoon lekker doen wat jij het beste en mooiste vind, of je moet en sponsor vinden dan mag die een beetje mee bepalen maar dat zal wel niet gebeuren. Ziet er zo wel perfect uit, is gewoon al een onderdeel van de scenery, nu nog seinen  :) ;)
Re: Michelstadt } middenmasten
Michel

Dat gaat heel erg mooi worden die bovenleiding, en ja zoals je zelf al zij niet alles moet bovenleiding hebben.  :thumbup:

Je baan is groot en mooi dan kunnen de diesels ergens rijden zonder bovenleiding gaat heel mooi zijn.  :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } middenmasten
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Michelstadt } middenmasten
 :) Hey Michel ,

De bovenleiding lijkt me goed geslaagd . Ikzelf ben er geen voorstander van vermits het een hele hoop miserie is om aan de locs te komen . Dat is ook de reden dat ik gekozen heb om enkel Diesel en Stoomlocs te laten rijden .(ouder tijdperk)

Na lang overwegen bewust niet voor bovenleiding gekozen . Het blijft uiteraard uw baan en uw keuze .

Mvg Freddy

Re: Michelstadt } middenmasten
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: Michelstadt } middenmasten
 B) Bovenleiding is gewoon heel erg mooi. O:-D
Michel, gewoon lekker sparen, eventueel er een krantenwijkie bij en kopen maar, je zal wat meters nodig hebben. :biggrin:
Ik heb et ook, maar dan het oude type van Märklin, makkelijk te verkrijgen op beurzen, maar is groffer dan deze van Michel.

:roll: En een gratis tip voor de twijfelaars;
Ik rij analoog op de bovenleiding en digitaal op de puko's, werkt prima. :thumbup:
Zo kunnen mijn oudere analoge loks met panto toch lekker rond tuffen zonder ombouw.

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } middenmasten
Ziet er goed uit!
Re: Michelstadt } middenmasten
Hey Mies,

Bij onze vrienden van Sommerfeldt vind je ook mooie modellen en qua preis zeker niet slechter dan Märklin denk ik.  Bovendien hebben zij modellen van verschillende landen (B, NL, D, A, CH, I).
Re: Michelstadt } middenmasten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } middenmasten
Hoi Michel,

We hebben er vaker over gesproken, maar nu de eerste beelden van de bovenleiding en ik moet zeggen dat dat er erg goed uit ziet :P. Het gaat voor ons allebei weer een flinke investering worden, maar dan moeten we ook niet zo'n grote baan bouwen >:-D. Wat je zegt: elke keer een beetje kopen en dan komt het helemaal goed. Zelf ga ik met de Viessmann H profiel masten werken omdat die iets meer lijken op het Zwitserse voorbeeld. Sommerfeldt zou ook kunnen, maar volgens mij moet je dan gaan solderen en daar heb ik niet zo'n zin in.

Groeten,
Wico   
Re: Michelstadt } middenmasten
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } middenmasten
Citaat van: ks1985 op dinsdag 20 maart 2018, 07:01:39
Het ziet er direct anders uit met een paar stukjes bovenleiding, erg mooi en de treinen komen nog mooier uit, vind ik :D :thumbup:

Ziet er zeker direct anders uit koen. :)
Je hebt helemaal gelijk dat de treinen er mooier uitkomen. :thumbup:

Citaat van: Jurgie op dinsdag 20 maart 2018, 09:42:49
Michel je zou ook naar viesmann bovenleiding kunnen kijken deze zijn iets goedkoper als ik het goed heb. En viesmann maakt ook de marklin bovenleiding, het is ook wat uitgebreider.

Daar kijk ik inderdaad ook Jurgen maar het maakt niet echt veel uit zag ik de één is met dat wat duurder de ander met dat weer.
Ga in ieder geval wel van Viesmann de wielspaninrichting en de hefboomspaninrichting halen staat wel wat mooier die gewichten aan de masten.
En ja Viesmann heeft wel wat meer artikelen. :) :thumbup:

Citaat van: iTom op dinsdag 20 maart 2018, 10:49:50
Weer goed bezig en gewoon lekker doen wat jij het beste en mooiste vind, of je moet en sponsor vinden dan mag die een beetje mee bepalen maar dat zal wel niet gebeuren. Ziet er zo wel perfect uit, is gewoon al een onderdeel van de scenery, nu nog seinen  :) ;)

Dank je Tom. :thumbup:
Tips en adviezen van forumleden neem ik altijd mee in mijn beslissingen ga deze dan ook met mijn bovenleidingsmaatje bespreken zodat we de beste keuze kunnen maken.
Het ziet er zeker perfect uit en de seinen daar heb ik al een aantal in huis zowel grote seinen als dwergseinen al zullen er wel wat meer bij meten gekocht worden.

Citaat van: peterke33 op dinsdag 20 maart 2018, 10:58:45
Dat gaat heel erg mooi worden die bovenleiding, en ja zoals je zelf al zij niet alles moet bovenleiding hebben.  :thumbup:
Je baan is groot en mooi dan kunnen de diesels ergens rijden zonder bovenleiding gaat heel mooi zijn.  :thumbup: :thumbup:

Net zo mooi als bij jouw Peter. :)
Nee een klein gedeelte van de bovenbaan krijgt geen bovenleiding maar 90% wel. :P

Citaat van: Fredje op dinsdag 20 maart 2018, 15:17:49
De bovenleiding lijkt me goed geslaagd . Ikzelf ben er geen voorstander van vermits het een hele hoop miserie is om aan de locs te komen . Dat is ook de reden dat ik gekozen heb om enkel Diesel en Stoomlocs te laten rijden .(ouder tijdperk)
Na lang overwegen bewust niet voor bovenleiding gekozen . Het blijft uiteraard uw baan en uw keuze .

Leuk dat je de bovenleiding geslaagd vindt Freddy. :thumbup:
Zelf heb ik veel E-locs en wat diesels en maar twee stoomlocs daarvan zullen er niet lees niks bij komen wel veel E-locs dus vindt ik bovenleiding een must eerlijk gezegd.
Goede keuze van je als je toch veel diesels en stoomlocs hebt dan is bovenleidingen overbodig.

Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 20 maart 2018, 21:34:29
B) Bovenleiding is gewoon heel erg mooi. O:-D
Michel, gewoon lekker sparen, eventueel er een krantenwijkie bij en kopen maar, je zal wat meters nodig hebben. :biggrin:
Ik heb et ook, maar dan het oude type van Märklin, makkelijk te verkrijgen op beurzen, maar is groffer dan deze van Michel.

:roll: En een gratis tip voor de twijfelaars;
Ik rij analoog op de bovenleiding en digitaal op de puko's, werkt prima. :thumbup:
Zo kunnen mijn oudere analoge loks met panto toch lekker rond tuffen zonder ombouw.

Bovenleiding is zeker mooi Dirk-Jan en geeft net dat beetje extra een aan baan.
Een krantenwijk met deze temperaturen sla ik over dan spaar ik liever wel door. :D
Deze bovenleidingen zijn inderdaad ietsjes fijner afgewerkt dan het vorige model van Märklin.
En bedankt voor de tip van de analoge locs op de rijdraad je bent de beste. :) :thumbup:

Citaat van: Mearaluna op dinsdag 20 maart 2018, 22:18:43
Ziet er goed uit!

Dank je wel Sandra. :) :thumbup:

Citaat van: iVanDL op dinsdag 20 maart 2018, 22:35:51
Bij onze vrienden van Sommerfeldt vind je ook mooie modellen en qua preis zeker niet slechter dan Märklin denk ik.  Bovendien hebben zij modellen van verschillende landen (B, NL, D, A, CH, I).

Klopt Ivan dat Sommerfeldt mooie modellen heeft maar daar moet je veel zelf solderen nu kan ik wel wat solderen maar niet zo mooi als het om rijdraden gaat vrees ik. :(

Citaat van: Wico op dinsdag 20 maart 2018, 23:46:35
We hebben er vaker over gesproken, maar nu de eerste beelden van de bovenleiding en ik moet zeggen dat dat er erg goed uit ziet :P. Het gaat voor ons allebei weer een flinke investering worden, maar dan moeten we ook niet zo'n grote baan bouwen >:-D. Wat je zegt: elke keer een beetje kopen en dan komt het helemaal goed. Zelf ga ik met de Viessmann H profiel masten werken omdat die iets meer lijken op het Zwitserse voorbeeld. Sommerfeldt zou ook kunnen, maar volgens mij moet je dan gaan solderen en daar heb ik niet zo'n zin in.

Mooie gesprekken zijn dat altijd om met een mede hobbyist over de hobby te praten in ons geval de bovenleidingen en over onze banen waar we gelukkig nooit over uit gesproken zijn. :)
Ja de eerste masten met rijdraad geven meteen een sfeervol beeld Wico daarom laat ik deze voorlopig nog eventjes staan totdat mijn "expert" bovenleidingen vriend langskomt dan pas gaan ze weer de door is. ;)
Iedere keer wat kopen heeft ook zijn plezier moet vaker naar een beurs toe met je boodschappenlijstje je komt andere forumleden tegen er blijft weleens wat aan Zwitsers materiaal aan de vingers kleven dus kopen in kleine etappes kan ook voordelen geven. :D

Ook bij een kleine baan had ik bovenleiding genomen tja en dat ik nu wat meer nodig heb dan moet het maar des te groter is het kijkplezier straks als de bovenleidingen erop zitten op de grote baan en bij jouw helemaal met je Zwitserse baan met heuvels en bergen. :) :thumbup:

Ik ben met deze Märklin masten begonnen omdat ik de startset 70000 met 32 masten en rijdraden goedkoop kon kopen kort daarna mocht ik van mijn vrouw nog een set kopen van een forumlid dus heb ik nu al 64 masten en rijdraad dus verzamel ik gewoon lekker verder met de Märklin masten en rijdraden.
Sommerfeldt is inderdaad iets meer (fijn) solderen en daar ben ik nog net niet een kei in dat fijnsolderen.

Groet Michel
Insider 103 op bezoek in Michelstadt
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Insider 103 op bezoek in Michelstadt
Even een paar dagen weer terug in Nederland, en voor donderdagavond een afspraak met Michel.
Eerst gezellig met Michel en Karin over de hobby en zo gekletst en vervolgens een bezoekje aan Michelstadt gebracht.
De oude had ik al eens gezien en, na al die beelden van, en verhalen over, de schaduwstations, klimspiraal en het zichtbare rijgedeelte, wilde ik dat alles wel eens van dichtbij bekijken.

Nou, dat was een lust voor het oog; strak aangelegde schaduwsporen, LED verlichting en dan natuurlijk ook het opgestelde materiaal,
en voor het oor; de uitleg van Michel over van alles en nog wat.
Voor het vergelijk met Michel's Insider 103 (verlengde versie) had ik mijn Insider 103 meegenomen en hebben we deze naast elkaar gezet:



De achterste/bovenste is die van Michel, de voorste/onderste had ik meegebracht.
Maar eh, die lijkt langer dan de verlengde versie...

Gezichtsbedrog, zo blijkt duidelijk bij fotograferen van boven:



Behalve dat de nieuwste langer is, is deze ook wat donkerder van kleur.
Van voren zien ze er zo uit:



De korte versie van Krupp/AEG:


De lange versie van Henschel/BBC:


De grote vraag is natuurlijk waarom Märklin deze nieuwe Insider 103 zo lang heeft gemaakt ... simpel, anders past het mechaniek met de machinist er niet in  :D :D

Na inpakken van de loc en beneden nog wat napraten, ging ik na een leuke avond weer op weg.
Ik ben benieuwd naar de vorderingen van de bouw aan Michelstadt en naar een volgend bezoek.

Michel, nog bedankt voor de gastvrijheid van jou en Karin.
Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
Eric-Paul,

Het was mij en mijn vrouw een waar genoegen om je als visite te mogen ontvangen.
Inderdaad we hebben lekker gekletst over alles en nog wat maar ook zeker over je baan bij de DB schitterende verhalen maar ook het boek van de studie van de DB wat je liet zien prachtige dingen zag ik er in.

Jammer dat je jouw prachtige 103 niet achter wilde laten want dan had ik er twee rondrijden door Michelstadt. ;)
En de uitleg van wat er staat maar ook wat er nog gaat komen en wat er gaat gebeuren heb ik graag gedaan hoor dat hoort allemaal bij de tour Michelstadt.

Helaas was de avond weer zo voorbij en is het spreekwoord gezelligheid kent geen tijd weer een bewezen dat het zo inderdaad is.
Mocht je weer eens in Nederland zijn laat maar weten dan maken we weer een afspraak dan doen we het gezellig weer overnieuw.
Uiteraard gaan we natuurlijk ook een tegen bezoekje brengen in Duitsland. :)

Eric-Paul nogmaals bedankt voor je bezoek aan ons huis en bedankt voor de prachtige DB pen hij schrijft lekker moet ik zeggen.

Groet Michel
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
Michel

Mooi om te zien dat er 2 103 locs naast elkaar staan, en dat het een leuke dag was ja daar twijfel ik niet aan jij bent ook een super persoon en je vrouwtje ook  :favorite:  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
Machtig mooie machines! Op jou baan kunnen ze mooi de benen (wielen) strekken!
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.

Heej Mies,

Na zo'n gezellig bezoekje weet je meteen, wat je met je nieuwe pen op je verlanglijstje kunt zetten  :D

Grtz Tony
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
Gezellig zo?n bezoekje aan Michelstadt, wat leuk dat Eric-Paul een 103 mee had, dat maakt zo?n bijeenkomst toch af!
Beide insider 103-en ontbreken hier op zolder, ik moet toch eens een gesprek hierover voeren met de directrice!
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
Lid sinds: 2012

Er zijn geen problemen, slechts uitdagingen.

offline
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
Hallo Michel,

Ook weer een gave lok voor op je lijst!!! :D
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
Misschien komt er nog eens een e103 meeting bij jou thuis Michel!  :) :) :)
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

online
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
 @citaat
Strak plan.
Ik heb ook een 103.
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
Mooi verhaal van 2 liefhebbers  :thumbup:
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
Citaat van: peterke33 op zondag 15 april 2018, 08:35:38
Mooi om te zien dat er 2 103 locs naast elkaar staan, en dat het een leuke dag was ja daar twijfel ik niet aan jij bent ook een super persoon en je vrouwtje ook  :favorite:  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Was zeker mooi om ze naast elkaar te zien Peter. :)
En ja het was een leuke avond met Eric-Paul lekker kletsen over alles en nog wat.
Vlak je zelf niet uit Peter jij bent net als je gezin ook een topper. :thumbup: :thumbup:

Citaat van: rscosworth op zondag 15 april 2018, 08:39:18
Machtig mooie machines! Op jou baan kunnen ze mooi de benen (wielen) strekken!

Richard, het zijn zeker machtige mooie machines ja ze hadden ruimte genoeg om zich heen. :) :thumbup:

Citaat van: Tony op zondag 15 april 2018, 10:01:41
Na zo'n gezellig bezoekje weet je meteen, wat je met je nieuwe pen op je verlanglijstje kunt zetten  :D

Klopt Tony bovenleidingen. :P :thumbup:

Citaat van: frank-103 op zondag 15 april 2018, 11:04:48
Gezellig zo?n bezoekje aan Michelstadt, wat leuk dat Eric-Paul een 103 mee had, dat maakt zo?n bijeenkomst toch af!
Beide insider 103-en ontbreken hier op zolder, ik moet toch eens een gesprek hierover voeren met de directrice!

Was zeker een verrassing toen de loc uit de rugzak werd getoverd. :thumbup:
Het gaf inderdaad weer gesprekstof genoeg op zolder. :D
Ik heb de Insider van vorig jaar en een analoge voor in de vitrine dus loop je achter Frank ik zeg succes met het gesprek met de directrice. :P :thumbup: :thumbup:

Citaat van: apjefferson op zondag 15 april 2018, 11:13:47
Ook weer een gave lok voor op je lijst!!! :D

Nee nee Jeffrey alleen bovenleidingen staan op de lijst maar ik zal wel met ook een wagon thuis komen donderdag na Dortmund want ik vergeet soms mijn ruggengraad mee te nemen. ;) :P

Citaat van: Maarten Marklin op zondag 15 april 2018, 11:38:43
Misschien komt er nog eens een e103 meeting bij jou thuis Michel!  :) :) :)

Wie weet Maarten wie weet. ;) :)

Citaat van: Trainhenk op zondag 15 april 2018, 20:54:05
@citaat
Strak plan.
Ik heb ook een 103.

Ik denk dat er meerdere forumleden zijn Henk met een 103 en helaas zo groot is mijn zoldertje niet om iedereen met een 103 te ontvangen.
Misschien ooit in etappes zeg maar een tour de 103. ;) :P

Citaat van: Barry1972 op zondag 15 april 2018, 21:06:55
Mooi verhaal van 2 liefhebbers  :thumbup:

Dank je Barry het was erg gezellig Eric-Paul kan smakelijk vertellen of zijn werk en over de hobby en deze prachtige mee gebrachte loc was de kers op de taart voor mij helaas nam Eric-Paul hem weer mee naar huis. ;)
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
Citaat van: h0_miessie op maandag 16 april 2018, 06:56:17

Citaat van: Maarten Marklin op zondag 15 april 2018, 11:38:43
Misschien komt er nog eens een e103 meeting bij jou thuis Michel!  :) :) :)

Wie weet Maarten wie weet. ;) :)

Citaat van: Trainhenk op zondag 15 april 2018, 20:54:05
@citaat
Strak plan.
Ik heb ook een 103.

Ik denk dat er meerdere forumleden zijn Henk met een 103 en helaas zo groot is mijn zoldertje niet om iedereen met een 103 te ontvangen.
Misschien ooit in etappes zeg maar een tour de 103. ;) :P
Waar is de intekenlijst ?  ;)
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
Mooi verslag Michel!  :thumbup:

Citaat van: Trainhenk op zondag 15 april 2018, 20:54:05
Ik heb ook een 103.

Ik kan het niet veel verder brengen als: "Ik heb in een 103 gezeten." :D (ook leuk trouwens!)
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
 @citaat @citaat
Dick, die komt er niet maar zal via persoonlijke invitatie plaats vinden kortom je krijgt een uitnodiging mocht er een 103 meeting komen. :)

@citaat
Graag gedaan Frank.
Als je geen 103 bezit maar wel in een 103 gezeten hebt kom jij in aanmerking voor de dispensatie regel. ;) :)

Groet Michel
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
 :-)
Dat is mooi Michel!!
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
 :) Of ie nou kort is of lang, de Br 103 was, is en blijft een hele mooie lok. B)
En Michel, veel plezier in Dortmund en suc6 met de jacht op bovenleiding.
(en wagonnetjes, lokkies en al wat verder aan je vingers blijft plakken :-))

Dirk-Jan