Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Hallo Michel,

Ga je zeker nog een PB sturen.

Maar ik begrijp je nog niet helemaal, je gaat je Engelse wissel vervangen door een kruiswissel ?
Is dat niet hetzelfde ? Of wil je er een vaste kruizing in ?

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Heel erg mooi gemaakt zeg!
Het was wel even terug lezen maar ontzettend leuk om het begin mee te maken.
Groet Rene
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Da's een aardig tafelblaadje Michel. Aan het station zie je pas hoe groot de baan wordt. Of is dat station stiekum schaal N? ;)
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 13 februari 2018, 05:40:39
Man wat gaan jullie hard  :thumbup: :thumbup:
Nu is duidelijk te zien hoe het baanverloop is, geweldig dat het station zo aan de voorkant zit dan heb je een goed gezicht op al het moois wat er rond rijd op je baan.

Zonder dat we er erg in hadden waren we klaar toen samen de rails in het station neergelegd René heeft de kleine wisselstraat in elkaar gezet en klaar waren we. :)
Ja ik/we zijn tevreden met het sporenverloop prachtige bochten en lekker voor mijn neus. :P
Het station zit mooi in mijn gezichtsveld dus een hoog geniet factor op pak hem beet 1 meter afstand. :)

Citaat van: AlbertJan op dinsdag 13 februari 2018, 06:46:52
Ha die Michel.
Geweldig om te zien hoe ver jullie al zijn! :thumbup:
Wel erg fijn om samen met René zulke grote stappen te kunnen maken.
Ziet er erg goed uit en nodigt zeker uit om eens lekker te gaan rijden.
Veel plezier en succes met de verdere baanbouw.

Het is zeker fijn om met René te bouwen alles ging vanzelfsprekend alsof we al jaren bouwmaatjes waren. :)
Leuk dat je het erg goed uitvindt zien. :thumbup:
En ja het nodigt zeker uit helaas staat de zolder nu vol met spullen uit de badkamer en hal omdat de bouwvakkers de ruimte moeten hebben om de badkamer te renoveren maar dat is volgende week klaar en dan de rails schoonmaken en dan voorlopig met de Ecos rondjes rijden van het onderste schaduwstation naar de bovenbaan en weer terug lekker lang onderweg is de trein. :P
Dank je wel AlbertJan gaat helemaal goed komen. :)

Citaat van: Lokkie op dinsdag 13 februari 2018, 12:16:42
Ik heb afgelopen jaar met heel veel plezier samen met jou aan Michelstadt 2.0 gebouwd. :)
De uurtjes dat we aan het zagen, boren, schroeven, passen en meten zijn geweest, zijn iedere keer omgevlogen.
Op het resultaat mogen we trots zijn en ik hoop dat je hier nog jaren van kan genieten. B)
En als Michelstadt 3.0 er ooit gaat komen, dan kom ik je graag weer helpen. O:-D

Bedankt voor je lovende woorden ik wordt er stil van.
Ook ik heb erg genoten van onze bouwactiviteiten en zou het zo weer overdoen. :P
Maar ondanks dat de bouw klaar is nu blijf je gewoon lekker langskomen als is het alleen maar voor een bakkie koffie en daarna lekker rijden op zolder want mijn baan is ondertussen ook jouw baan geworden. :)
En wie weet komt er ooit nog wel eens een Michelstadt 3.0 maar die zal dan nog groter worden als deze want als we ooit gaan verhuizen zal het naar een groter huis zijn met een zolder zonder schuine wanden want dan gaan we samen bergen maken en veel ook. :)
En als jij je spoor 0 baan gaat maken dan sta ik klaar voor je dat weet je. :) ;) :thumbup:

Citaat van: Shaggy op dinsdag 13 februari 2018, 15:04:52
Dat zie er allemaal goed uit. Ik ben er even uit geweest, maar goed om te zien wat er allemaal gebeurd is in het afgelopen jaar. Het zal wel kriebelen, maar dan zal je eindelijk weer wat meer gaan rijden, binnenkort. Uiteraard is het nog lang niet klaar, maar de rails is er!

Ja Peter het ziet er zeker goed uit.
Jammer dat je er even uit ben geweest maar gelukkig ben je weer terug. :thumbup:
Mocht je ooit in de buurt zijn van Almere zijn mail dan even dan zorg ik dat de deur voor je open staat en kan je de baan met eigen ogen aanschouwen en gaat de door jouw omgebouwde E10 een rondje rijden door Michelstadt. ;)
Nee we zijn er nog lang niet maar gelukkig heb ik tijd zat. :D

Citaat van: marklintim op dinsdag 13 februari 2018, 15:16:10
dat ziet er allemaal prachtig uit michel, een hele mooie baan is dat geworden.
nu zorgen dat de treinen gaan rijden en daarna rustig aan de scenrey beginnen :thumbup: :thumbup:

Dank je wel Tim. :thumbup:
Op de foto is het mooi maar in het echt nog veel mooier en ja de treinen gaan vanaf volgen de week rijden en terwijl de treinen rijden ga ik vast aan de ringleiding beginnen in het stationsgedeelte want daar wordt niks meer aan veranderd. :)

Citaat van: ikke650 op dinsdag 13 februari 2018, 16:55:09
Ga je zeker nog een PB sturen.
Maar ik begrijp je nog niet helemaal, je gaat je Engelse wissel vervangen door een kruiswissel ?
Is dat niet hetzelfde ? Of wil je er een vaste kruizing in ?

Ik kijk naar je PB uit Erwin. :)
De Engelse wissel gaat naar het rangeerterrein waar hij lekker de locs en treinen twee kanten op kan sturen de kruiswissel die in zijn plaats komt hoeft niks te doen alleen zorgen dat de trein in het spoor blijft rijden.
Ja ik wil daarom een vaste kruizing daar hebben.

Citaat van: tjebbe op dinsdag 13 februari 2018, 18:49:12
Heel erg mooi gemaakt zeg!
Het was wel even terug lezen maar ontzettend leuk om het begin mee te maken.
Groet Rene

Bedankt voor je compliment Rene dat het mooi gemaakt is . :thumbup: :thumbup:
Hopelijk heeft het teruglezen je niet verveeld. :)

Citaat van: Hanzi op dinsdag 13 februari 2018, 22:25:36
Da's een aardig tafelblaadje Michel. Aan het station zie je pas hoe groot de baan wordt. Of is dat station stiekum schaal N? ;)

Het is zeker een aardige tafel geworden Hans. :)
Het is toch echt een h0 station al is hij wel wat kleiner dan mijn oude station Bonn die ik met een forumlid geruild heb.

Groet Michel
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.

Heej Mies,

Carl wilde gisteravond graag nog eens de laatste foto's bekijken, want hij wist niet zeker of hij het goed gezien had.
Daarna zijn we op zoek gegaan naar het railplan van het bovenste gedeelte.
Heel zeker weten doen we het niet, maar het lijkt er op, dat je geen rondje kunt rijden daar ( als je dat zou willen ).
Als je nu een nieuwe loc met (nieuwe) mooie sleep een paar keer voorbij wil zien komen, gaat dat niet.

Met een simpele verbinding ( kost je wel 2 wissels ) zou dat op de "binnenbaan" wél kunnen  :P
Carl heeft voor het eerst in zijn leven - en speciaal voor jou - in paint getekend wat we bedoelen.

Het overwegen waard lijkt ons  ;)

Grtz Carl & Tony
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Michel, zo te zien vorderen de werken goed. Alleen hoop ik dat je goed fit blijft, want als je achteraan op het eerste niveau (van de 4) een trein terug op de rails moet zetten...   Toch prachtig.
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Citaat van: h0_miessie op woensdag 14 februari 2018, 04:49:49
Ja Peter het ziet er zeker goed uit.
Jammer dat je er even uit ben geweest maar gelukkig ben je weer terug. :thumbup:
Mocht je ooit in de buurt zijn van Almere zijn mail dan even dan zorg ik dat de deur voor je open staat en kan je de baan met eigen ogen aanschouwen en gaat de door jouw omgebouwde E10 een rondje rijden door Michelstadt. ;)
Nee we zijn er nog lang niet maar gelukkig heb ik tijd zat. :D
Ja, misschien moeten we maar gewoon eens een afspraak maken. Ik kom nooit "zo maar" in de buurt van Almere. Ik ben er ooit eens eerder geweest, maar dat was omdat ik er bewust naartoe ging.

Yesh, we moeten maar eens gaan rijden. Lijkt mij ook een goed idee!
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Het ziet er indrukwekkend uit Michel, je hebt ook nog veel ruimte voor scenery, en misschien ook een bergje?
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Citaat van: Tony op woensdag 14 februari 2018, 08:33:56
Carl wilde gisteravond graag nog eens de laatste foto's bekijken, want hij wist niet zeker of hij het goed gezien had.
Daarna zijn we op zoek gegaan naar het railplan van het bovenste gedeelte.
Heel zeker weten doen we het niet, maar het lijkt er op, dat je geen rondje kunt rijden daar ( als je dat zou willen ).
Als je nu een nieuwe loc met (nieuwe) mooie sleep een paar keer voorbij wil zien komen, gaat dat niet.
Met een simpele verbinding ( kost je wel 2 wissels ) zou dat op de "binnenbaan" wél kunnen  :P
Carl heeft voor het eerst in zijn leven - en speciaal voor jou - in paint getekend wat we bedoelen.
Het overwegen waard lijkt ons  ;)

Tony und Carl, kreeg gisteren op het werk een appje van René heb je het berichtje van Tony gezien ? Na wat appjes over en weer hebben we besloten om het een keer te gaan uitproberen kijken hoe en wat.
Zal denkelijk toch nog wisseltjes erbij moeten halen voor het ruime rangeerterrein dus die twee maken ook niks uit. :D
Het rondje rijden zal alleen gelden voor de passagierstrein die koploper daar heen stuurt maar dat maakt niks uit rij toch met alleen mooi materiaal. :P
Carl mijn jongen bedankt voor het meedenken peetoom waardeert het heel erg. :) :thumbup: :thumbup:

Citaat van: Staf de Vlaming op woensdag 14 februari 2018, 10:06:05
Michel, zo te zien vorderen de werken goed. Alleen hoop ik dat je goed fit blijft, want als je achteraan op het eerste niveau (van de 4) een trein terug op de rails moet zetten...   Toch prachtig.

Gelukkig ben ik 18 kilo afgevallen Staf dus zal het iets makkelijker gaan maar je hebt een punt er is daar al eens een loc omgevallen (toen ik wat zwaarder was) tijdens het rijden en met kunst en vliegwerk is het gelukt om hem daar weg te krijgen.
Maar ik ben vereerd dat je het prachtig vindt. :) :thumbup:

Citaat van: Shaggy op woensdag 14 februari 2018, 12:47:39
Ja, misschien moeten we maar gewoon eens een afspraak maken. Ik kom nooit "zo maar" in de buurt van Almere. Ik ben er ooit eens eerder geweest, maar dat was omdat ik er bewust naartoe ging.
Yesh, we moeten maar eens gaan rijden. Lijkt mij ook een goed idee!

Gewoon doen Peter die afspraak maken. ;)
Ik zie je mail met de tijd wel verschijnen wanneer jij en Sandra langs willen komen. :) :thumbup:

Citaat van: frank-103 op woensdag 14 februari 2018, 19:36:44
Het ziet er indrukwekkend uit Michel, je hebt ook nog veel ruimte voor scenery, en misschien ook een bergje?

Leuk dat je het er indrukwekkend uit vindt zien Frank. :thumbup:
De driehoek middenin kan met de tijd als alles goed rijd ook vol met scenery te staan op losse platen die ik kan verwijderen als het moet en nee er komt geen berg in Michelstadt 2.0 wel in Michelstadt 3.0 maar dat is toekomst muziek. :P
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Ik heb de afgelopen dagen dit topic eens rustig doorgelezen. Gefeliciteerd met je prachtige materieel en geweldige baan. Ik hoop dat je er jaren veel plezier aan mag beleven.
Het viel mij op dat je erg lovend over je vrouw schrijft. Daarom bevreemdt het mij dat ik geruchten verneem uit de de PSB (Preisser Spoorweg Bond) dat je personeelsbeleid zeer vrouw onvriendelijk is. Alleen maar mannelijke machinisten in dienst. Men overweegt acties. Stakingen en zo... O:-D
vr.gr.
Jurrien
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Hoi Michel

Zo ik zie werk je met slanke wissels hoe is jou ervaring hiermee?
Zelf heb ik deze ook toegepast met de nieuwe R3 sinds vorig jaar door M uitgebracht.
Op zich kan je er ruimte mee besparen zoals je weet dat alles dichter op elkaar ligt en er meer mogelijkheden zijn maar doch heb er wel vraagtekens bij dus vandaar mijn vraag hoe denk jij erover en wat is jou ervaring hiermee?
Ik ben benieuwd ;) :thumbup:
Mvgr,
Theo.
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
 @citaat @citaat
Jurrien, leuk dat je de tijd hebt genomen om mijn topic op je gemak door te lezen en bedankt voor je compliment omtrent mijn materiaal en baan. :thumbup:
Ik hoop ook dat ik hier nog vele jaren van kan genieten want ik ben erg zeer tevreden mee hoe alles staat en ligt. :)
Nu je het zegt van de vrouwelijke machinisten preisertjes mijn vrouw koopt meestal de preisertjes en nu snap ik wel waarom er alleen maar mannetjes gekocht worden ze duldt duidelijk geen concurrentie van vrouwelijke preisertjes op zolder. :D
Ik zal zelf wel eens kijken of ik vrouwelijke machinisten kan vinden op de preisertjes rekken en verkoop tafels.
Bedankt voor het aankaarten van dit want op een staking zit niemand te wachten in Michelstadt. :)

@citaat
Theo, het gebruik van de slanke wissels in het station bevallen mij prima de locs en treinen gaan er soepel doorheen alleen de bochtwissels heb ik nog niet echt goed kunnen testen mede omdat ik aan één kant het nog niet aangesloten heb omdat ik nog 2 stukjes 24315 moet kopen om de rails mooi passend te krijgen op de rest en omdat ik nog bezig ben met het rangeergedeelte neerteleggen.
Één kant die van de stekker zeg maar is wel klaar en daar rijd soms een lange wagon door heen die ik met de hand vooruit beweeg naar het rangeergedeelte gaat maar dat ziet er wel mooi uit en strak en soepeltjes uit moet ik zeggen.
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Lijkt mij een goed plan  :thumbup:

Misschien is het ook wel leuk om nog een soort van fly-over te maken door het buitenste spoor ook terug te laten keren?

Je kunt dan met Zowel de binnenste als de buitenste baan een volledige kortere ronde rijden, en het brengt wat hoogteverschil in het spoor?

Zomaar een schetsje qua idee
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
 @citaat
Barry, straks komt René gezellig langs te helpen met het rangeergebied in te richten met rails dan gaan we ook de opties van Tony en van jouw ook uitproberen.
Bedankt alvast voor het meedenken Barry wordt erg gewaardeerd door mij. :) :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Dag Michel,

Veel plezier met het verder afwerken deze namiddag.  Je zal toch moeten doorwerken denk ik.  Station Bonn staat reeds te blinken dus de reizigers zullen niet lang meer op zich laten wachten.
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Mies, Mies Mies, wat maak je me nou?

Citaat van: h0_miessie op zondag 04 maart 2018, 08:06:25
Barry, straks komt René gezellig langs te helpen met het rangeergebied in te richten met rails dan gaan we ook de opties van Tony en van jouw ook uitproberen.

Eerst breeduit verkondigen ik ga niet de hoogte in want dat mag niet van Karin.  O:-D O:-D
En nu ga je het toch proberen? 8o 8o
Dat getuigt wel van lef hoor.

Enne,......gewoon proberen hoor. :thumbup:

Henk
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Hij gaat niet in de hoogte hoor, hij gaat er onderdoor  :o) hahaha
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Michel

Het komt helemaal goed, lekker denken samen met René en jullie komen er vast wel uit samen.  :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.

Ik zit met spanning op je update te wachten, Mies  :P

Maar neem je tijd hoor  O:-D

Grtz Tony
Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
Citaat van: iVanDL op zondag 04 maart 2018, 10:39:37
Veel plezier met het verder afwerken deze namiddag.  Je zal toch moeten doorwerken denk ik.  Station Bonn staat reeds te blinken dus de reizigers zullen niet lang meer op zich laten wachten.

Ivan, zoals altijd hebben we veel plezier gehad op zolder lekker veel rails neergelegd zodat het rangeerterrein aardig gevuld is geraakt. :thumbup:
Vrees toch dat de reizigers toch nog wat langer moeten wachten want er zijn nog een aantal zaken die gedaan moeten worden voordat de eerste treinen via koploper gaan rijden. ;)

Citaat van: Trainhenk op zondag 04 maart 2018, 11:08:13
Mies, Mies Mies, wat maak je me nou?
Citaat van: h0_miessie op zondag 04 maart 2018, 08:06:25
Barry, straks komt René gezellig langs te helpen met het rangeergebied in te richten met rails dan gaan we ook de opties van Tony en van jouw ook uitproberen.
Eerst breeduit verkondigen ik ga niet de hoogte in want dat mag niet van Karin.  O:-D O:-D
En nu ga je het toch proberen? 8o 8o
Dat getuigt wel van lef hoor.
Enne,......gewoon proberen hoor. :thumbup:

Henk, ik vrees dat je topics door elkaar haalt mijn vrouw bemoeid zich namelijk niet met de baanopbouw dat is mijn ding zij gaat over de preisertjes aankopen en de verrassingen. ;) :P

Citaat van: Barry1972 op zondag 04 maart 2018, 18:04:01
Hij gaat niet in de hoogte hoor, hij gaat er onderdoor  :o) hahaha

Bijna goed Barry ik ga onder de tafel door om er tussen in te gaan staan maar de treinen gaan helaas niet een tunnel of de hoogte in.

Citaat van: peterke33 op zondag 04 maart 2018, 19:08:39
Het komt helemaal goed, lekker denken samen met René en jullie komen er vast wel uit samen.  :thumbup: :thumbup:

Dank je wel voor je vertrouwen dat het helemaal goed gaat komen Peter. :thumbup:
En ja het is goed gekomen René en ik hebben een leuk speels rangeerterrein gemaakt waar ik maar ook René tevreden mee is. :)

Citaat van: Tony op zondag 04 maart 2018, 20:26:51
Ik zit met spanning op je update te wachten, Mies  :P
Maar neem je tijd hoor  O:-D

Ik zal mijn best doen Tony om het zo snel mogelijk te plaatsen maar het vergt nogal wat tijd foto's maken verkleinen tekst erbij verhaaltje op het forum schrijven en dat om half 5 in de ochtend. :P



Heren,
Zoals gezegd is René gisterenochtend langs gekomen zodat we het rangeerterrein konden indelen en ja het is aardig gelukt.

Maar eerst hebben we de ideeën van Tony en Barry uitgeprobeerd maar helaas die hadden niet het wouw gehalte dus laten we het zo zo als het nu erbij legt sorry heren uiteraard bedankt voor jullie meedenken het wordt erg gewaardeerd door mij. :) :thumbup:

Er gaat een rolbrug komen in Michelstadt zodat ik nog meer kan genieten van de losse locs die gaan rondt rijden hier.
Op hele rangeerterrein zal er maar twee sporen zijn voor lange treinen das bij de container terminal en bij de wasstraat daar kunnen ook passagierstreinen doorheen zodat de preisertjes altijd door schone ramen kunnen kijken. :P

Ook heb ik van de aannemer die onze badkamer en wc verbouwde een mooi bord gekregen van 100 jaar spoorwegen in Nederland die gaat een mooi plaatsje krijgen op zolder naast een andere mooi bord die er al hangt.

De foto's komen in twee delen deze ochtend.

Veel kijkplezier toegewenst heren.

Groet Michel

Edit: lettertje toegevoegd.
Re: Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
Deel 2 foto's.
Re: Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
Hoi Michel, één woord (en wat duimpjes : ;)): Indrukwekkend  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
-Michel,
Al met al is het een druk weekend geweest! Met als resultaat nog een erg mooi 'bord'! Wees voorzichtig, want is het al niet een keertje gevallen?  :-)  :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
-Michel:
Das weer een dag met een zeer geslaagd resultaat,  :thumbup:
Re: Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
Nou Mies, je was er weer vroeg bij  ;)

Sporen genoeg, zou ik zeggen, maar jou kennende, zou daar best nog wat bij kunnen komen  :D
Wat me opvalt, is dat de rijdende treinen niet echt (rechtstreeks) in het zicht komen, of komen die wat verhoogd op een spoordijk of zo ?

Grtz Tony

Ps. Zo'n rolbrug heeft ook altijd op mijn wenslijstje gestaan, kostte me alleen teveel plek.
Maar bij jou gaat dat gelukkig prima  :thumbup:
Re: Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
Michel

Zo jullie hebben aardig wat werk verricht, ziet er allemaal goed uit.  :thumbup: :thumbup:

En als jij jullie tevreden zijn, dan moet je gewoon lekker doorgaan en je droom waarmaken.  :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
Hoi Michel

Dat zijn mooie sporen zo maar zo als Tony schrijft verwacht ik ook nog wel een uitbreiding  >:-D  :thumbup: :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
Dat ziet er goed uit Michel. En alles goed overdacht en fijn als je met een iemand als Rene er over kunt nadenken en overleggen.
Re: Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
Mooi bordje Mies.  :thumbup:
Andere foto's zijn ook leuk!
Re: Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
Ziet er mooi uit hoor! Ik ben nu ook in de fase aanbeland waarin het rangeerterrein vorm moet krijgen, dus kan alvast afkijken ;)

Komt er naast het lokdepot ook ruimte om goederenwagons op te stellen?
Re: Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
Lid sinds: 2012

Er zijn geen problemen, slechts uitdagingen.

offline
Re: Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
Hallo Michel,

Ziet er allemaal indrukwekkend uit!!! :thumbup:
Ik zie wel dat er bij het rangeer terrein nog een stukje hout onder het spoor moet komen. De baan groeit nu alweer uit z?n jasje!!! 8o :D
Re: Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
Michel,

Het ziet er allemaal heel goed uit en voldoende ruimte om al je locs kwijt te kunnen. De bekende loc loods heeft een mooi plekje gekregen ;). De rolbrug is ook een slimme oplossing!

Groeten,

Wico
Re: Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
Dat ziet er goed uit Mies  :thumbup: :thumbup:
Er komt stiekem toch een hoop rails bij kijken maar dan heb je ook wat.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
Hoi Michel,

Lekker hoor, een beetje ruimte op je baan!
Je hebt het al helemaal uitgedacht, alles heeft een mooie plek,
En zo?n rolbrug, gaaf man!....afgekeken bij Shunter?.... :P
Top!!!
Re: Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
michel,
mooie plannen, ziet er leuk uit. goeie indeling :thumbup: :thumbup:
enne, waar komt het stoomdepot? >:-D >:-D
Re: Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
Mies, je hebt het allemaal goed ingedeeld.
Mooie verdeling van de gebouwen en zeker ook ruimte voor het toepassen van de scenery waarvan ik denk dat het meer met minder gaat worden.
Wordt een mooie overzichtelijke baan zo.
Re: Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
Mooie en grote stappen weer, Michel. Veel plezier en succes met het "rommelen" naar het eindresultaat.  :) ;)
Re: Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
Hallo Michel,

Ziet er allemaal goed uit, en je kan nog lekker bouwen. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Maar ligt het aan mij vertekenen je foto's aan de bovenzijde ?

En wel een leuk bord  :thumbup: :thumbup:, alleen jammer dat hij in 2en was.

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
Dag Michel, ( of Mies wat verkies je?)

Dat ziet er een indrukwekkend sporenplan uit.  Aan rangeermogelijkheden zal het zeker niet ontbreken.
Re: Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
Ziet er mooi uit Michel, goed spoor om je treinen te zien gaan :thumbup:
Re: Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
Citaat van: Eric-Paul op maandag 05 maart 2018, 05:20:24
Hoi Michel, één woord (en wat duimpjes : ;)): Indrukwekkend  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dank je wel Eric-Paul. :thumbup:
Als je weer eens in Nederland bent en dan ook nog eens in de buurt van Almere dan kom je gezellig langs om de boel te bekijken. :)

Citaat van: GWS op maandag 05 maart 2018, 07:02:30
Al met al is het een druk weekend geweest! Met als resultaat nog een erg mooi 'bord'! Wees voorzichtig, want is het al niet een keertje gevallen?  :-)  :thumbup: :thumbup:

Druk viel nog wel mee hoor Gerard gewoon lekker bezig en pielen met de rails. :)
Ja zal er voorzichtig mee doen want het al eens geplakt maar dat maakt de pret er niet minder om als hij straks aan de muur staat te pronken. :P :thumbup:

Citaat van: Jørg op maandag 05 maart 2018, 08:10:58
Das weer een dag met een zeer geslaagd resultaat,  :thumbup:

Dat is zeker Jørg een dag met een zeer geslaagd resultaat. :) :thumbup:

Citaat van: Tony op maandag 05 maart 2018, 08:43:26
Nou Mies, je was er weer vroeg bij  ;)
Sporen genoeg, zou ik zeggen, maar jou kennende, zou daar best nog wat bij kunnen komen  :D
Wat me opvalt, is dat de rijdende treinen niet echt (rechtstreeks) in het zicht komen, of komen die wat verhoogd op een spoordijk of zo ?
Grtz Tony
Ps. Zo'n rolbrug heeft ook altijd op mijn wenslijstje gestaan, kostte me alleen teveel plek.
Maar bij jou gaat dat gelukkig prima  :thumbup:

Zeker vroeg wekkertje ging al om kwart over 4. :(
Inderdaad sporen genoeg en nee er al niks tot weinig bij komen Tony anders heb ik geen plek meer om wat scenery te doen. :P
Helaas kan de rails niet omhoog omdat ik met schuine want zit aan de lange zijde van de baan dus wordt het genieten als de loc of trein achter de locloodsen vandaan komt rijden. :)
Ja ik vond een rolbrug altijd al prachtig en toen ik laatst in een topic naar wat foto's van een rolbrug keek dacht ik ik doen het gewoon punt klaar uit. :D

Citaat van: peterke33 op maandag 05 maart 2018, 10:01:52
Zo jullie hebben aardig wat werk verricht, ziet er allemaal goed uit.  :thumbup: :thumbup:
En als jij jullie tevreden zijn, dan moet je gewoon lekker doorgaan en je droom waarmaken.  :thumbup: :thumbup:

We zijn lekker aan het stoeien met de rails en wissels geweest Peter. :)
Ja wij zijn zeker tevreden met het neergelegde resultaat en kunnen niet wachten totdat de eerste treinen computergestuurd langskomen rijden. :)

Citaat van: Alex 0850 op maandag 05 maart 2018, 10:44:56
Dat zijn mooie sporen zo maar zo als Tony schrijft verwacht ik ook nog wel een uitbreiding  >:-D  :thumbup: :thumbup:

Dank je wel Alex. :thumbup:
Nee helaas zal er weinig tot niks aan uitbreiding bijkomen. :O

Citaat van: Maarten Marklin op maandag 05 maart 2018, 10:46:47
Dat ziet er goed uit Michel. En alles goed overdacht en fijn als je met een iemand als Rene er over kunt nadenken en overleggen.

Dank je wel voor je compliment Maarten dat je het er goed uit vindt zien. :thumbup:
Door rails neer te leggen er naar te kijken en dan zeggen samen nee het heeft geen wouw gehalte dan weer neerleggen lunchje doen bovenkomen op zolder en dan nog tevreden zijn dan legt het pas goed. :P
René heeft heel veel ervaring meer als ik als het om het neerleggen van rails gaat maar we vulden elkaar goed aan. :)

Citaat van: Trainhenk op maandag 05 maart 2018, 12:02:55
Mooi bordje Mies.  :thumbup:
Andere foto's zijn ook leuk!

Bordje is zeker leuk en zal een leuk plekje krijgen op de zolder. :)
Leuk dat je de andere foto's ook leuk vindt. :thumbup:

Citaat van: rscosworth op maandag 05 maart 2018, 13:18:21
Ziet er mooi uit hoor! Ik ben nu ook in de fase aanbeland waarin het rangeerterrein vorm moet krijgen, dus kan alvast afkijken ;)
Komt er naast het lokdepot ook ruimte om goederenwagons op te stellen?

Dank je wel Richard. :thumbup:
Ik zag dat je ook inderdaad lekker bezig bent op je baan. :thumbup:
Je mag dingen "lenen" hoor als je iets leuk vindt zou ik alleen maar een eer vinden. :)
Nee het rangeerterrein is voornamelijk voor de locs en een paar goederen treinen en voor passagierstreinen die de wasstraat ingaan misschien dat er een rijtuig of goederenwagon naast de E-locs loods komt om de graffiti eraf te halen die de baldadige jeugd van Michelstadt erop gespoten heeft. :P
Re: Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } dagje rommelen met het rangeerterrein.
Citaat van: apjefferson op maandag 05 maart 2018, 16:29:59
Ziet er allemaal indrukwekkend uit!!! :thumbup:
Ik zie wel dat er bij het rangeer terrein nog een stukje hout onder het spoor moet komen. De baan groeit nu alweer uit z?n jasje!!! 8o :D

Dank je Jeffrey dat je het indrukwekkend eruit vindt te zien. :thumbup:
Nee uitbreiding zal er denkelijk niet meer snel bijkomen wel bovenleiding nu de baan op een paar stukken rails goed legt gaan we aan de bovenleiding beginnen dus iedere keer op de beurs wat kopen. :)

Citaat van: Wico op maandag 05 maart 2018, 16:50:30
Het ziet er allemaal heel goed uit en voldoende ruimte om al je locs kwijt te kunnen. De bekende loc loods heeft een mooi plekje gekregen ;). De rolbrug is ook een slimme oplossing!

Leuk dat je het er goed uit vindt zien Wico. :thumbup:
Ja ik ben nu eenmaal gek op losse rijdende locs en ja jouw gekregen locloods moest prominent in beeld komen en dat is goed gelukt lijkt mij.
Ja een rolbrug heb ik altijd mooi gevonden en ik dacht ik doe het gewoon heb ik meteen weer een mooi excuus om weer wat locs te kopen voor het rangeerterrein. :D
Gelukkig staan er al drie in bestelling. :) :thumbup:

Citaat van: degeluidsman op maandag 05 maart 2018, 17:25:19
Dat ziet er goed uit Mies  :thumbup: :thumbup:
Er komt stiekem toch een hoop rails bij kijken maar dan heb je ook wat.

Bedankt voor je compliment Peter dat je het er goed uit vindt zien. :) :thumbup:
Er is zeker nog al wat rails in gegaan maar heb nog wel wat over dat zal met de tijd in de verkoop gaan vooral kleine passtukjes daar heb ik er nog wat van over en bochtwissels van de vorige baan.

Citaat van: edward op maandag 05 maart 2018, 18:05:13
Lekker hoor, een beetje ruimte op je baan!
Je hebt het al helemaal uitgedacht, alles heeft een mooie plek,
En zo?n rolbrug, gaaf man!....afgekeken bij Shunter?.... :P
Top!!!

Zeker lekker de ruimte op de baan Edward. :thumbup:
Uitgedacht is een groot woord gewoon lekker samen brainstormen en rails neerleggen en als het goed voelt of lekker smoelt dan lekker laten leggen. :)
Rolbrug vond ik altijd al spectaculair en zeker voor iemand die veel met losse locs rijd een must en ja de foto's van Frank van Shunter gaven net dat zetje om het te doen en het past net in de baan dan maar wat scenery minder maar wel 9 losse locs meer op de bovenbaan. :D :D :thumbup:

Citaat van: marklintim op maandag 05 maart 2018, 18:19:24
mooie plannen, ziet er leuk uit. goeie indeling :thumbup: :thumbup:
enne, waar komt het stoomdepot? >:-D >:-D

Leuk dat je de plannen leuk vindt Tim. :thumbup:
Ja alles past mooi bij elkaar zo. :)
Ik had een eensporige locloodsje die ik voor de stomers gebruikt helaas die heeft het niet gered want de rolbrug kreeg toch de meeste stemmen. :D

Citaat van: iTom op maandag 05 maart 2018, 18:21:37
Mies, je hebt het allemaal goed ingedeeld.
Mooie verdeling van de gebouwen en zeker ook ruimte voor het toepassen van de scenery waarvan ik denk dat het meer met minder gaat worden.
Wordt een mooie overzichtelijke baan zo.

Ja he de indeling is goed gelukt toch Tom. :)
Daarom komt er geen tot niks aan rails bij wil ook wat aan scenery proberen daar wilde ik ook wat ruimte voor hebben zoals de wasstraat en aan de zijkant van de E-loc loods en een metaal sloperij die een spoortje krijgt met een wagon waar de slijpafval van de rails inlegt kunnen ze het mooi recyclen. :P
Dank je wel voor je compliment dat jet het een overzichtelijke baan vindt. :) :thumbup:

Citaat van: Hans Biere op maandag 05 maart 2018, 18:24:37
Mooie en grote stappen weer, Michel. Veel plezier en succes met het "rommelen" naar het eindresultaat.  :) ;)

Ja het ging ineens hard met de baan en het rails neerleggen. :)
Dank je wel we gaan ons best doen met rommelen aan het eindresultaat. :P :thumbup:

Citaat van: ikke650 op maandag 05 maart 2018, 18:31:01
Ziet er allemaal goed uit, en je kan nog lekker bouwen. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Maar ligt het aan mij vertekenen je foto's aan de bovenzijde ?
En wel een leuk bord  :thumbup: :thumbup:, alleen jammer dat hij in 2en was.

Dank je Erwin :thumbup:
Ja heb nog wat ruimte om wat te gaan bouwen.
Wat betreft de foto's heb je gelijk ik heb ze genomen met mijn nieuwe telefoon (Nokia 6 heb al jaren een Nokia dus nu weer één) moet nog even wennen aan de camera en de grote van de pixels zal het in de gaten houden met de volgende update. ;)
Ja het bord is super mooi en die gaat nooit meer weg van de muur. :)

Citaat van: iVanDL op maandag 05 maart 2018, 20:32:53
Dag Michel, ( of Mies wat verkies je?)
Dat ziet er een indrukwekkend sporenplan uit.  Aan rangeermogelijkheden zal het zeker niet ontbreken.

Wat jij wilt Ivan Michel of Mies maakt mij niks uit. :)
René en ik zijn er in geslaagd om het rangeerterrein lekker met veel rijmogelijkheden te maken als straks alles automatisch rijd zal ik genoeg te zien hebben denk ik. :)
Maar bedankt dat je het indrukwekkend eruit vindt zien. :thumbup:

Citaat van: ks1985 op maandag 05 maart 2018, 20:40:12
Ziet er mooi uit Michel, goed spoor om je treinen te zien gaan :thumbup:

Dank je wel Koen. :thumbup:
Ik zal mij niet vervelen als het gaat rijden de twee buitenste sporen daar rijd het beide kanten lekker op zonder te stoppen en op het derde spoor komt ook veel activiteiten zoals afslaande locs en de wasstraat natuurlijk. :)
Michelstadt } houten 10-03-2018.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } houten 10-03-2018.
Net als sommige andere forumleden ben ik samen met René ook naar Houten geweest.
Moest nog wat rails hebben om de baan sluitdicht de maken en ik wilde wat Zwitsers materiaal kopen had ik gewoon zin in en wilde een rolbrug kopen om het rangeerterrein compleet te maken maar helaas die was niet te vinden ja een Trix rolbrug dus kijken we wel of we volgende maand in Dortmund er één kunnen vinden.

Nadat ik de aangekochte spullen in de baan had gelegd en ik de containerkraan had neergezet begon het toch te kriebelen om toch nog wat rails neer te leggen zodat ik twee container treinen kon lossen ipv één.
Dus Alex en Tony hebben toch gelijk gekregen dat er toch nog wel wat rails erbij zou komen. :P :thumbup:
Ja er is weer 120 centimeter rails erbij gelegd en er kunnen nu twee container treinen in het containerterminal komen en is er ook nog ruimte om de container vrachtwagens te laden en te lossen naast de sporen. :)
En ik heb nog ruimte om nog een DHL containerwagon en voor de SBB containerwagon achter de slepen te hangen. :)

Verder heb ik een grootvolume schuifwandwagen van de SBB van een forumlid overgenomen heb er nu drie in totaal misschien dat er nog één bij komt ja ik denk het wel dat er nog één bij komt. :D
En heb ik de set met de SBB hogeboordwagons gekocht die achter de SBB "Vectron" komen te hangen/rijden deze schitterende wagons zullen uiteindelijk met kolenladingen gaan rijden die ik van een bevriend forumlid kan overnemen. :) :thumbup:

De rails wat ik nog moest kopen waren 2x de 24315 om de bochtwissel mooi te laten lopen die zitten er nu in en ja het staat mooi en ik moest nog 2 stukken R4 bochten 24430 kopen om de tweede binnenbocht mooi naast de bocht met R5 en R3 te laten lopen en ook dat is gelukt en het staat erg mooi de buitenbocht met R5 de andere bocht met R4 en de bocht van de toekomstige wasstraat is een R3 bocht.
Ook wilde ik de Engelse wissel vervangen voor een gewone kruiswissel omdat de Engelse wissel niet bedient zou worden kon ik die mooi op een andere plek leggen in het rangeerterrein. :)

Kortom het was weer een gezellige dag op stap met René maar ook een speciale dag want dit waren de laatste stukken rails om Michelstadt 2.0 compleet te maken heb nog wat rails over vooral passtukjes en een aantal wissels maar omdat een van mijn forumvrienden die zijn baan aan het bouwen is daar zullen de overtollige rails en wissels een mooi plekje op zijn baan gaan krijgen. :thumbup:

Dit keer komen de foto's in twee delen omdat ik jullie de vorderingen en de nieuwste aanwinsten goed in beeld wil laten zien. :) 

Groet Michel
Re: Michelstadt } houten 10-03-2018.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } houten 10-03-2018.
Deel 2 van de foto's.

Groet Michel
Re: Michelstadt } houten 10-03-2018.
Goedemorgen Michel,

Gefeliciteerd met je aanwinsten.het zijn zo mooie slepen.

Gelukkig heb je nog wat te wensen zodat we in Dortmund een doel hebben.

Geniet er van.

Groet, Erik
Re: Michelstadt } houten 10-03-2018.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } houten 10-03-2018.
Dat zijn weer mooie aanwinsten voor Michelstadt  :thumbup: :thumbup:

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } houten 10-03-2018.
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Michelstadt } houten 10-03-2018.
Mooie aanwinsten Michel, veel plezier ermee :thumbup:
Re: Michelstadt } houten 10-03-2018.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } houten 10-03-2018.
-Michel,
Jawel, het gaat niet alles over 'rolletjes' (even nadenken)!  8o Prachtige aankopen gedaan van al die Zwitserse wagens! Volgende keer lukt het wel!  :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } houten 10-03-2018.
Mooie aanwinsten weer en het is natuurlijk altijd zo dat als je ergens naar op zoek bent, je het niet kunt vinden, en volgende beurs er wel 10 liggen! Die rolbrug is fraai maar wel erg lawaaiig en groot. Maar met een aantal lokloodsen eromheen wel erg fraai om te zien!
Het mooie van c rail is dat je in de toekomst het sporenplan zo weer kunt aanpassen als je dat nodig vindt. Dus je laatste rails gekocht, daar geloof ik niks van!  ;)
Re: Michelstadt } houten 10-03-2018.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } houten 10-03-2018.
Mooi gevulde tas uit Houten mee naar huis genomen, Mies  :thumbup:

Leuk om te zien, dat ook bij jou de smaken met materieel veranderen/uitbreiden in de loop der tijden.
Michelstadt komt steeds dichter bij de Zwitserse grens te liggen en de loc's hebben steeds meer pantografen  :P

De rolbrug komt vanzelf wel een keer, vervelen hoef je je niet.

Toch nog maar weer een ideetje; je zou de hoofdsporen die langs de wand lopen ook zo'n 6 á 7 cm hoger op een talud kunnen leggen.
Dan zie je meer van de treinen, die na een lange ondergrondse rit eindelijk Michelstadt bereikt hebben.
Dat kan bijvoorbeeld door vanaf het station zo'n 2 meter lang te stijgen, maar je zou zelfs het station al wat hoger kunnen maken.

Makkelijk uit te proberen nog. Kwestie van wat onder de rails leggen ( karton/tempex ) en kijken of het je bevalt.

Grtz Tony