Nieuws: Op zaterdag 17 maart is de Belgische ontmoetingsdag. Klik hier voor meer info
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Pagina's: 1 ... 92 93 [94]   Omlaag

Auteur Topic: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.  (gelezen 429777 keer)

degeluidsman

• 3rail Events team
  • A member of the Duurstede Group«
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
« Reactie #4650 Gepost op: dinsdag 13 februari 2018, 05:40:39 »

Hoi Michel,

Man wat gaan jullie hard  :thumbup: :thumbup:
Nu is duidelijk te zien hoe het baanverloop is, geweldig dat het station zo aan de voorkant zit dan heb je een goed gezicht op al het moois wat er rond rijd op je baan.

Mvg,

Peter Degeluidsman

AlbertJan

• Speciale Gast
« Reactie #4651 Gepost op: dinsdag 13 februari 2018, 06:46:52 »

Ha die Michel.
Geweldig om te zien hoe ver jullie al zijn! :thumbup:
Wel erg fijn om samen met RenÚ zulke grote stappen te kunnen maken.
Ziet er erg goed uit en nodigt zeker uit om eens lekker te gaan rijden.

Veel plezier en succes met de verdere baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!

Lokkie

• Stamgast
  • Almere
    • Lokkie's weblog
« Reactie #4652 Gepost op: dinsdag 13 februari 2018, 12:16:42 »

Hoi Michel,

Ik heb afgelopen jaar met heel veel plezier samen met jou aan Michelstadt 2.0 gebouwd. :)
De uurtjes dat we aan het zagen, boren, schroeven, passen en meten zijn geweest, zijn iedere keer omgevlogen.
Op het resultaat mogen we trots zijn en ik hoop dat je hier nog jaren van kan genieten. B)
En als Michelstadt 3.0 er ooit gaat komen, dan kom ik je graag weer helpen. O:-D

Gr.
RenÚ

Shaggy

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #4653 Gepost op: dinsdag 13 februari 2018, 15:04:52 »

Heey Michel,

Dat zie er allemaal goed uit. Ik ben er even uit geweest, maar goed om te zien wat er allemaal gebeurd is in het afgelopen jaar. Het zal wel kriebelen, maar dan zal je eindelijk weer wat meer gaan rijden, binnenkort. Uiteraard is het nog lang niet klaar, maar de rails is er!
Groet,
Peter

marklintim

• Stamgast
  • trotse M-rail rijder
« Reactie #4654 Gepost op: dinsdag 13 februari 2018, 15:16:10 »

dat ziet er allemaal prachtig uit michel, een hele mooie baan is dat geworden.
nu zorgen dat de treinen gaan rijden en daarna rustig aan de scenrey beginnen :thumbup: :thumbup:

Vriendelijke Groeten,

Tim
zie ook eens Modelbaan Getswoud
mijn grootspoor foto's

ikke650

• Stamgast
    • Hembrug
« Reactie #4655 Gepost op: dinsdag 13 februari 2018, 16:55:09 »

Hallo Michel,

Ga je zeker nog een PB sturen.

Maar ik begrijp je nog niet helemaal, je gaat je Engelse wissel vervangen door een kruiswissel ?
Is dat niet hetzelfde ? Of wil je er een vaste kruizing in ?

M.vr.gr. Erwin
M.vr.gr. Erwin

Baanbouw met brug: Klikkie

Grootspoor: Klikkie

tjebbe

• Nieuwe Gast
« Reactie #4656 Gepost op: dinsdag 13 februari 2018, 18:49:12 »

Heel erg mooi gemaakt zeg!
Het was wel even terug lezen maar ontzettend leuk om het begin mee te maken.
Groet Rene

Hanzi

• Stamgast
« Reactie #4657 Gepost op: dinsdag 13 februari 2018, 22:25:36 »

Da's een aardig tafelblaadje Michel. Aan het station zie je pas hoe groot de baan wordt. Of is dat station stiekum schaal N? ;)
Groetjes, Hans.

M-rails; analoge besturing; deels relais-geautomatiseerd; geen tijdperk als er maar M****** op staat.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=54026.0

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Mńrklin what else ?
« Reactie #4658 Gepost op: woensdag 14 februari 2018, 04:49:49 »

Man wat gaan jullie hard  :thumbup: :thumbup:
Nu is duidelijk te zien hoe het baanverloop is, geweldig dat het station zo aan de voorkant zit dan heb je een goed gezicht op al het moois wat er rond rijd op je baan.

Zonder dat we er erg in hadden waren we klaar toen samen de rails in het station neergelegd RenÚ heeft de kleine wisselstraat in elkaar gezet en klaar waren we. :)
Ja ik/we zijn tevreden met het sporenverloop prachtige bochten en lekker voor mijn neus. :P
Het station zit mooi in mijn gezichtsveld dus een hoog geniet factor op pak hem beet 1 meter afstand. :)

Ha die Michel.
Geweldig om te zien hoe ver jullie al zijn! :thumbup:
Wel erg fijn om samen met RenÚ zulke grote stappen te kunnen maken.
Ziet er erg goed uit en nodigt zeker uit om eens lekker te gaan rijden.
Veel plezier en succes met de verdere baanbouw.

Het is zeker fijn om met RenÚ te bouwen alles ging vanzelfsprekend alsof we al jaren bouwmaatjes waren. :)
Leuk dat je het erg goed uitvindt zien. :thumbup:
En ja het nodigt zeker uit helaas staat de zolder nu vol met spullen uit de badkamer en hal omdat de bouwvakkers de ruimte moeten hebben om de badkamer te renoveren maar dat is volgende week klaar en dan de rails schoonmaken en dan voorlopig met de Ecos rondjes rijden van het onderste schaduwstation naar de bovenbaan en weer terug lekker lang onderweg is de trein. :P
Dank je wel AlbertJan gaat helemaal goed komen. :)

Ik heb afgelopen jaar met heel veel plezier samen met jou aan Michelstadt 2.0 gebouwd. :)
De uurtjes dat we aan het zagen, boren, schroeven, passen en meten zijn geweest, zijn iedere keer omgevlogen.
Op het resultaat mogen we trots zijn en ik hoop dat je hier nog jaren van kan genieten. B)
En als Michelstadt 3.0 er ooit gaat komen, dan kom ik je graag weer helpen. O:-D

Bedankt voor je lovende woorden ik wordt er stil van.
Ook ik heb erg genoten van onze bouwactiviteiten en zou het zo weer overdoen. :P
Maar ondanks dat de bouw klaar is nu blijf je gewoon lekker langskomen als is het alleen maar voor een bakkie koffie en daarna lekker rijden op zolder want mijn baan is ondertussen ook jouw baan geworden. :)
En wie weet komt er ooit nog wel eens een Michelstadt 3.0 maar die zal dan nog groter worden als deze want als we ooit gaan verhuizen zal het naar een groter huis zijn met een zolder zonder schuine wanden want dan gaan we samen bergen maken en veel ook. :)
En als jij je spoor 0 baan gaat maken dan sta ik klaar voor je dat weet je. :) ;) :thumbup:

Dat zie er allemaal goed uit. Ik ben er even uit geweest, maar goed om te zien wat er allemaal gebeurd is in het afgelopen jaar. Het zal wel kriebelen, maar dan zal je eindelijk weer wat meer gaan rijden, binnenkort. Uiteraard is het nog lang niet klaar, maar de rails is er!

Ja Peter het ziet er zeker goed uit.
Jammer dat je er even uit ben geweest maar gelukkig ben je weer terug. :thumbup:
Mocht je ooit in de buurt zijn van Almere zijn mail dan even dan zorg ik dat de deur voor je open staat en kan je de baan met eigen ogen aanschouwen en gaat de door jouw omgebouwde E10 een rondje rijden door Michelstadt. ;)
Nee we zijn er nog lang niet maar gelukkig heb ik tijd zat. :D

dat ziet er allemaal prachtig uit michel, een hele mooie baan is dat geworden.
nu zorgen dat de treinen gaan rijden en daarna rustig aan de scenrey beginnen :thumbup: :thumbup:

Dank je wel Tim. :thumbup:
Op de foto is het mooi maar in het echt nog veel mooier en ja de treinen gaan vanaf volgen de week rijden en terwijl de treinen rijden ga ik vast aan de ringleiding beginnen in het stationsgedeelte want daar wordt niks meer aan veranderd. :)

Ga je zeker nog een PB sturen.
Maar ik begrijp je nog niet helemaal, je gaat je Engelse wissel vervangen door een kruiswissel ?
Is dat niet hetzelfde ? Of wil je er een vaste kruizing in ?

Ik kijk naar je PB uit Erwin. :)
De Engelse wissel gaat naar het rangeerterrein waar hij lekker de locs en treinen twee kanten op kan sturen de kruiswissel die in zijn plaats komt hoeft niks te doen alleen zorgen dat de trein in het spoor blijft rijden.
Ja ik wil daarom een vaste kruizing daar hebben.

Heel erg mooi gemaakt zeg!
Het was wel even terug lezen maar ontzettend leuk om het begin mee te maken.
Groet Rene

Bedankt voor je compliment Rene dat het mooi gemaakt is . :thumbup: :thumbup:
Hopelijk heeft het teruglezen je niet verveeld. :)

Da's een aardig tafelblaadje Michel. Aan het station zie je pas hoe groot de baan wordt. Of is dat station stiekum schaal N? ;)

Het is zeker een aardige tafel geworden Hans. :)
Het is toch echt een h0 station al is hij wel wat kleiner dan mijn oude station Bonn die ik met een forumlid geruild heb.

Groet Michel

Tony

• Vaste Inboedel
  • Mńrklin fahren-ńrger sparen
« Reactie #4659 Gepost op: woensdag 14 februari 2018, 08:33:56 »

Heej Mies,

Carl wilde gisteravond graag nog eens de laatste foto's bekijken, want hij wist niet zeker of hij het goed gezien had.
Daarna zijn we op zoek gegaan naar het railplan van het bovenste gedeelte.
Heel zeker weten doen we het niet, maar het lijkt er op, dat je geen rondje kunt rijden daar ( als je dat zou willen ).
Als je nu een nieuwe loc met (nieuwe) mooie sleep een paar keer voorbij wil zien komen, gaat dat niet.

Met een simpele verbinding ( kost je wel 2 wissels ) zou dat op de "binnenbaan" wÚl kunnen  :P
Carl heeft voor het eerst in zijn leven - en speciaal voor jou - in paint getekend wat we bedoelen.

Het overwegen waard lijkt ons  ;)

Grtz Carl & Tony
62 jaartjes alweer en dit vind ik ook leuk; schilderen, gitaar spelen, fietsen, avonturen met Carl beleven en de baan handmatig bedienen

Topic: Modelbaanbouw http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg879109#msg879109

Staf de Vlaming

• Nieuwe Gast
  • Soms hou je beter je mond en glimlach je.
« Reactie #4660 Gepost op: woensdag 14 februari 2018, 10:06:05 »

Michel, zo te zien vorderen de werken goed. Alleen hoop ik dat je goed fit blijft, want als je achteraan op het eerste niveau (van de 4) een trein terug op de rails moet zetten...   Toch prachtig.
Vriendelijke groeten Staf

Shaggy

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #4661 Gepost op: woensdag 14 februari 2018, 12:47:39 »

Ja Peter het ziet er zeker goed uit.
Jammer dat je er even uit ben geweest maar gelukkig ben je weer terug. :thumbup:
Mocht je ooit in de buurt zijn van Almere zijn mail dan even dan zorg ik dat de deur voor je open staat en kan je de baan met eigen ogen aanschouwen en gaat de door jouw omgebouwde E10 een rondje rijden door Michelstadt. ;)
Nee we zijn er nog lang niet maar gelukkig heb ik tijd zat. :D
Ja, misschien moeten we maar gewoon eens een afspraak maken. Ik kom nooit "zo maar" in de buurt van Almere. Ik ben er ooit eens eerder geweest, maar dat was omdat ik er bewust naartoe ging.

Yesh, we moeten maar eens gaan rijden. Lijkt mij ook een goed idee!
Groet,
Peter

frank-103

• Stamgast
    • Frank-103
« Reactie #4662 Gepost op: woensdag 14 februari 2018, 19:36:44 »

Het ziet er indrukwekkend uit Michel, je hebt ook nog veel ruimte voor scenery, en misschien ook een bergje?
Het is hachelijk!

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Mńrklin what else ?
« Reactie #4663 Gepost op: donderdag 15 februari 2018, 06:39:16 »

Carl wilde gisteravond graag nog eens de laatste foto's bekijken, want hij wist niet zeker of hij het goed gezien had.
Daarna zijn we op zoek gegaan naar het railplan van het bovenste gedeelte.
Heel zeker weten doen we het niet, maar het lijkt er op, dat je geen rondje kunt rijden daar ( als je dat zou willen ).
Als je nu een nieuwe loc met (nieuwe) mooie sleep een paar keer voorbij wil zien komen, gaat dat niet.
Met een simpele verbinding ( kost je wel 2 wissels ) zou dat op de "binnenbaan" wÚl kunnen  :P
Carl heeft voor het eerst in zijn leven - en speciaal voor jou - in paint getekend wat we bedoelen.
Het overwegen waard lijkt ons  ;)

Tony und Carl, kreeg gisteren op het werk een appje van RenÚ heb je het berichtje van Tony gezien ? Na wat appjes over en weer hebben we besloten om het een keer te gaan uitproberen kijken hoe en wat.
Zal denkelijk toch nog wisseltjes erbij moeten halen voor het ruime rangeerterrein dus die twee maken ook niks uit. :D
Het rondje rijden zal alleen gelden voor de passagierstrein die koploper daar heen stuurt maar dat maakt niks uit rij toch met alleen mooi materiaal. :P
Carl mijn jongen bedankt voor het meedenken peetoom waardeert het heel erg. :) :thumbup: :thumbup:

Michel, zo te zien vorderen de werken goed. Alleen hoop ik dat je goed fit blijft, want als je achteraan op het eerste niveau (van de 4) een trein terug op de rails moet zetten...   Toch prachtig.

Gelukkig ben ik 18 kilo afgevallen Staf dus zal het iets makkelijker gaan maar je hebt een punt er is daar al eens een loc omgevallen (toen ik wat zwaarder was) tijdens het rijden en met kunst en vliegwerk is het gelukt om hem daar weg te krijgen.
Maar ik ben vereerd dat je het prachtig vindt. :) :thumbup:

Ja, misschien moeten we maar gewoon eens een afspraak maken. Ik kom nooit "zo maar" in de buurt van Almere. Ik ben er ooit eens eerder geweest, maar dat was omdat ik er bewust naartoe ging.
Yesh, we moeten maar eens gaan rijden. Lijkt mij ook een goed idee!

Gewoon doen Peter die afspraak maken. ;)
Ik zie je mail met de tijd wel verschijnen wanneer jij en Sandra langs willen komen. :) :thumbup:

Het ziet er indrukwekkend uit Michel, je hebt ook nog veel ruimte voor scenery, en misschien ook een bergje?

Leuk dat je het er indrukwekkend uit vindt zien Frank. :thumbup:
De driehoek middenin kan met de tijd als alles goed rijd ook vol met scenery te staan op losse platen die ik kan verwijderen als het moet en nee er komt geen berg in Michelstadt 2.0 wel in Michelstadt 3.0 maar dat is toekomst muziek. :P

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte