Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } analoge locs omgebouwd en een nieuwe Zwitsere aanwinst.
Citaat van: h0_miessie op maandag 05 februari 2018, 04:58:12
De omgebouwde krokodil gaat straks in tractie rijden met de bestelde insider loc 2018 de rangeerkrokodil.
Hoi Michel, effe in de gaten houden of je dan beide loks even hard kan laten rijden, je hebt dan 2 verschillende decoders.
In de ene Krok de door jou ingebouwde ESU en in de Insider Krok een Märklin decoder. Ik weet niet of je die excact gelijk kan afstellen.

Mooie containerwagon heb je er weer bij! B) :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } analoge locs omgebouwd en een nieuwe Zwitsere aanwinst.
Hallo Michel,

Gefeliciteerd met het bereiken van je niveau nul.
Je tafel ziet er indrukwekkend strak uit.
Hoewel, met het groeiend aantal zwitsers materiaal, vraagt dit eigenlijk ook om bergen.
Leuk te lezen dat je een van de locs zelf hebt omgebouwd 👍

Mooie bijpassende uitbreiding.

Groet, Erik
Re: Michelstadt } analoge locs omgebouwd en een nieuwe Zwitsere aanwinst.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } analoge locs omgebouwd en een nieuwe Zwitsere aanwinst.
Hoi Mies,

Super dat deze twee oudgediende weer helemaal klaar voor de toekomst zijn  :thumbup:
Erik heeft wel een punt, tijd voor bergen op je baan  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } analoge locs omgebouwd en een nieuwe Zwitsere aanwinst.
 @citaat
Ja, tis wel waar. :D
Dus Michel, hop naar de bouwmarkt voor wat platen piepschuim en een paar baaltjes rood of geelband gips
en maak effe wat bergen en ook tunnels natuurlijk, dan is het Zwitserse materieel op zijn plek. O:-D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } analoge locs omgebouwd en een nieuwe Zwitsere aanwinst.
Zwitserland heeft ook vlakke stukken landschap,  :-)
Re: Michelstadt } analoge locs omgebouwd en een nieuwe Zwitsere aanwinst.
Maar niet op zeespiegel.
Re: Michelstadt } analoge locs omgebouwd en een nieuwe Zwitsere aanwinst.
Jammer Jørg, hadden we Michel bijna zo gek dat ie zelfs bergen op zijn baan bouwt, meldt jij doodleuk dat dat niet nodig is >:-D >:-D

Ik zal wel een paar tunnelportalen voor hem gieten, dan moet ie wel ...  O:-D O:-D

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } analoge locs omgebouwd en een nieuwe Zwitsere aanwinst.
Idd,  :thumbup:
Michel kennende gaat ie er toch niet op in om bergen te bouwen,  :-)
Re: Michelstadt } analoge locs omgebouwd en een nieuwe Zwitsere aanwinst.
Mooie aanwinsten Michel !!! Je loopt op me voor dit jaar  :P
Trouwens hier hetzelfde plan opgevat voor de dubbeltractie met kroko's  ;)
Sleepje daarvoor heb ik wel al zo goed als klaar staan... heb nl. niet die insider wagonset besteld.
Re: Michelstadt } analoge locs omgebouwd en een nieuwe Zwitsere aanwinst.
1/2

Citaat van: Jørg op maandag 05 februari 2018, 07:09:22
Dat zijn weer prachtige aanwinsten, die containerwagons zullen een mooie sleep vormen eens er aan aantal bijkomen,  :thumbup:
De collectie Zwitserse loc"s groeit gestaag.

De containerwagons zullen zeker een mooie sleep gaan vormen als er meerdere gearriveerd zijn in Michelstadt.
Inderdaad het aantal Zwitserse locs gaat lekker omhoog zo. :P

Citaat van: peterke33 op maandag 05 februari 2018, 07:24:35
Een loc ombouwen laat ik over aan iemand die er verstand van heeft  :D
Ja hoor weer mooie aanwinsten gekocht, het zal mooi zijn als alles op je baan staat.  :)

Dat deed ik eerst ook maar wilde het toch eens proberen en met de hulp van Sander is het goed gelukt nu een keer alleen eens een loc ombouwen kijken hoe dat gaat. ;)
Ja ik ben zeer content met de nieuwe Zwitserse wagons zal van de week eens een foto maken als de wagons achter de Re 4/4 staan. :)

Citaat van: GWS op maandag 05 februari 2018, 07:28:52
Mooi gedaan en met begeleiding is het allemaal een prachtig geheel geworden! Daar kunt je best trots op zijn! :-) :thumbup:

Dank je wel Gerard ja zonder begeleiding was het niet gelukt vrees ik hoor. ;)
Ben er zeker best trots op zo wordt ik toch nog een allround hobbyist. :D

Citaat van: Maarten Marklin op maandag 05 februari 2018, 09:05:49
Altijd imposante machines, die krokodillen. Zal mooi staan voor een lange sleep!

Zeker imposante machines alleen gaat deze in tractie rijden met een andere krokodil zal ook een mooi gezicht zijn denk ik. :)

Citaat van: Tony op maandag 05 februari 2018, 09:12:44
Knap, dat jou het ombouwen is gelukt  :thumbup:
En fijn, dat Sander jou daarmee geholpen heeft natuurlijk !
Ik heb zo het vermoeden, dat er straks op jouw baan heel wat containers vervoerd gaan worden.
Zo houd je zeker je preiser-collega-chauffeurs aan het werk  :P
Veel plezier gewenst met je loc's en extra wagen !

Met behulp is het mij gelukt hopelijk de volgende die ik alleen ga doen ook. ;)
Sander is een topper. :thumbup:
Ja er gaan nu wel wat meer containerwagons gekocht worden denk dat ik in totaal 4 containertreinen wil aten rijden toch maar de Faller containerkraan bestellen ? :P
Inderdaad zullen er ook containervrachtwagens moeten komen en een truckerscafe ach ik draaf weer door denk nu al aan de scenery. :P
Dank je wel voor de plezier groet voor de locs en wagons. :thumbup:

Citaat van: iTom op maandag 05 februari 2018, 10:43:34
Mooi spul weer. Je kan nu lekker zelf de locs ombouwen.
Knap hoor, is niet aan mij besteed, ben bang dat ze dan gaan vliegen i.p.v. netjes over de glimmende rails rijden. ;)

Nou zelf ik ga het wel proberen met de telefoon naast mij zodat ik Sander voor advies kan vragen moet ik vast zitten. :D
Als je zo mooi scenery kan maken als jij dan kan je ook locs ombouwen Tom. :)

Citaat van: Haradigi op maandag 05 februari 2018, 12:15:27
Weer mooie locs heb je nu ook digitaal, zeker met de inbouw kunde van Sander en nu ook die van jou.

Deze nog fraaie analoge locs stonden te roepen schreeuwen in de vitrine laat ons ook rijden aub en wie ben ik dan omdat te weigeren. :P
De inbouw kunde van Sander heeft mij zeker geholpen met inbouwen een betere leraar had ik niet kunnen krijgen. :thumbup:

Citaat van: Trainhenk op maandag 05 februari 2018, 13:31:39
Citaat van: h0_miessie op maandag 05 februari 2018, 04:58:12
Vorige week dinsdagavond (30-1-18) was ik naar Sander (seinwezen) gereden en daar hebben wij samen Sander de krokodil en ik de Re 4/4 omgebouwd en omdat het mijn eerste keer was heeft Sander mij begeleid door het ombouw proces heen en het ging best goed wel erg langzaam vooral met het solderen. :D
Mooi resultaat hoor!
Hoe lang denk je dat ik over mijn eerste ombouw deed?
Dat was een oude NS1200 met een zee van ruimte en nog heb ik er bijna een hele dag over gedaan.
Mijn vrouw dacht dat wij lekkage hadden maar dat waren mijn zweetdruppels.  8o
Veel een regelmatig solderen dan gaat het vanzelf beter en sneller.  :thumbup:
En ja, ik heb ook een keer van een decoder een rookpluim zien opstijgen.
Was gelukkig geen dure decoder.

Dank je Henk. :thumbup:
Zoveel draadjes op een klein oppervlak ik begreep je zweetdruppels. ;)
Solderen kon ik nooit ja op de LTS heb ik wel eens gesoldeerd maar dat was meer mijn nam branden in de schoolbanken en op de muur. :D
Maar nu gaat het veel beter nog niet snel maar wel beter en zelf zo goed dat de boel het ook blijft doen. :)
Ook ik zal wel eens een decoder of iets mollen ach dat hoort bij het leer proces zullen we maar zeggen. ;)

Citaat van: Wico op maandag 05 februari 2018, 19:17:43
Mooi materiaal uit oude en nieuwe doos heb je op je baan gekregen. En nog eigenhandig ingebouwd ook, dan heb je dubbel plezier. En Zwitsers dus altijd goed :P.
Veel plezier ermee en inderdaad nog een paar van die SBB Cargo wagons voor een mooie sleep!!!

Zeker mooi materiaal heb ik erbij gekregen had de locs al in huis maar ben er toch erg blij mee dat het nu op de baan staat te pronken.
En ja de inbouw heeft de locs toch iets speciaals gegeven want dit blijven toch de eerste zelf ingebouwde locs. ;)
Dank je wel en ja er nog een stuk of 3 a 4 erbij en miessie is helemaal blij. :P

Re: Michelstadt } analoge locs omgebouwd en een nieuwe Zwitsere aanwinst.
2/2

Citaat van: Dirk-Jan op maandag 05 februari 2018, 20:00:02
Citaat van: h0_miessie op maandag 05 februari 2018, 04:58:12
De omgebouwde krokodil gaat straks in tractie rijden met de bestelde insider loc 2018 de rangeerkrokodil.
Hoi Michel, effe in de gaten houden of je dan beide loks even hard kan laten rijden, je hebt dan 2 verschillende decoders.
In de ene Krok de door jou ingebouwde ESU en in de Insider Krok een Märklin decoder. Ik weet niet of je die excact gelijk kan afstellen.
Mooie containerwagon heb je er weer bij! B) :thumbup:

Dat ga ik zeker in de gaten houden bedankt voor de tip Dirk-Jan. :thumbup:
Zal proberen om de locs het zelfde te laten ijken en hier en daar met de hand iets aan te passen zodat ze net als de V80 locs die ook in tractie rijden precies goed is/zijn.
Hij is mooi he die SBB containerwagon. :P

Citaat van: erik01 op maandag 05 februari 2018, 21:24:35
Gefeliciteerd met het bereiken van je niveau nul.
Je tafel ziet er indrukwekkend strak uit.
Hoewel, met het groeiend aantal zwitsers materiaal, vraagt dit eigenlijk ook om bergen.
Leuk te lezen dat je een van de locs zelf hebt omgebouwd ??
Mooie bijpassende uitbreiding.

Dank je wel Erik.  :thumbup:
De tafel ziet er prachtig uit straks al de groene platen die ik van de week gehaald heb ziet hij er nog beter uit. :)
Bergen zou kunnen maar ik vrees van niet misschien in Michelstadt 3.0. :D
Was zeker leuk om eens te doen een loc ombouwen en ja het smaakt naar meer al heb ik er nog maar één op de lijst om omgebouwd te worden een Br 103.
De uitbreiding is mooi en vraagt om meer containerwagons. :)

Citaat van: degeluidsman op maandag 05 februari 2018, 21:31:21
Super dat deze twee oudgediende weer helemaal klaar voor de toekomst zijn  :thumbup:
Erik heeft wel een punt, tijd voor bergen op je baan  :)

Ben er zeer blij mee dat deze twee prachtige locs hun asjes kunnen strekken op de baan. :P
Ooit komen er bergen maar niet in Michelstadt 2.0. ;)
Heb je toevallig je speciale shirt aan. ;) :D

Citaat van: Dirk-Jan op maandag 05 februari 2018, 21:34:15
Ja, tis wel waar. :D
Dus Michel, hop naar de bouwmarkt voor wat platen piepschuim en een paar baaltjes rood of geelband gips
en maak effe wat bergen en ook tunnels natuurlijk, dan is het Zwitserse materieel op zijn plek. O:-D

Waar of niet waar nee miessie gaat niet naar de bouwmarkt om spullen te halen voor bergen we blijven lekker vlak rijden Dirk-Jan. :D

Citaat van: Jørg op maandag 05 februari 2018, 21:34:50
Zwitserland heeft ook vlakke stukken landschap,  :-)

Jij bent een echte vriend Jørg. :thumbup: :thumbup:

Citaat van: erik01 op maandag 05 februari 2018, 21:35:47
Maar niet op zeespiegel.

Is het ook niet Erik ik zit op zolder 6 meter boven zeespiegel. :P

Citaat van: Wico op maandag 05 februari 2018, 21:36:29
Jammer Jørg, hadden we Michel bijna zo gek dat ie zelfs bergen op zijn baan bouwt, meldt jij doodleuk dat dat niet nodig is >:-D >:-D
Ik zal wel een paar tunnelportalen voor hem gieten, dan moet ie wel ...  O:-D O:-D

Echt niet Wico. :D
Jørg is een echte vriend die laat mij niet gek door andere. :P
Ga jij maar gieten dan zien we wel waar het gips strand. ;)

Citaat van: Jørg op maandag 05 februari 2018, 21:37:28
Idd,  :thumbup:
Michel kennende gaat ie er toch niet op in om bergen te bouwen,  :-)

Jij kent mij heel erg goed. ;) :)

Citaat van: Treinofiel op maandag 05 februari 2018, 22:10:59
Mooie aanwinsten Michel !!! Je loopt op me voor dit jaar  :P
Trouwens hier hetzelfde plan opgevat voor de dubbeltractie met kroko's  ;)
Sleepje daarvoor heb ik wel al zo goed als klaar staan... heb nl. niet die insider wagonset besteld.

Dank je wel Rolf. :thumbup:
Zijn dan maar twee wagons wat ik voor loop want de twee locs had ik al. :P
Lijkt mij een gaaf gezicht de twee krokodillen in tractie over de baan heb ook de wagonset niet besteld vond het niet zo het wouw gevoel hebben ben wel benieuwd wat voor een sleep jij erachter gaat zetten zodat ik hem misschien kan kopiëren. :)
Re: Michelstadt } analoge locs omgebouwd en een nieuwe Zwitsere aanwinst.
Hoi Michel

Ik ga het toch proberen je op andere gedachte te brengen  .  ;)
Twee krokodillen in tractie op een vlakke baan dat is toch geen gezicht nog maar even over nadenken  >:-D

Gr Alex 0850
Re: Michelstadt } analoge locs omgebouwd en een nieuwe Zwitsere aanwinst.
 @citaat

Alex,
Ik heb er vannacht nog eens over nagedacht maar nee er komen toch geen bergen in Michelstadt en het in tractie rijden van de twee krokodillen is zo mooi en aandacht trekkend dat niemand de vlakke baan ziet. :D

Groet Michel
Re: Michelstadt } analoge locs omgebouwd en een nieuwe Zwitsere aanwinst.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } analoge locs omgebouwd en een nieuwe Zwitsere aanwinst.
Hi Michel,

Maar met enkele heuveltjes krijg je wel een beter diepte effect.

groet
Harald
Re: Michelstadt } analoge locs omgebouwd en een nieuwe Zwitsere aanwinst.
Volgens mij vindt Michel het hoogteverschil van zijn onderste schaduwstation naar de eigenlijke treintafel meer dan voldoende, Harald ;).
Re: Michelstadt } analoge locs omgebouwd en een nieuwe Zwitsere aanwinst.
 @citaat @citaat
Heel misschien komt de gevangenis op een heuveltje te staan Harald maar dan ook heel misschien ben er nog niet uit.

@citaat
Hans, jij snapt hem. :D
Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Afgelopen zaterdag waren René en ik naar Maarn afgereisd voor een spoor 0 en spoor 1 treffen.
Leuk evenement met prachtige banen en veel verkoop van spoor 0 en spoor 1 spullen en we vonden het best wel druk met de vele nationaliteiten die er waren.
Een paar forumleden gezien en toen weer onderweg naar Almere waar we eerst gingen lunchen en toen naar zolder voor weer wat bouwwerkzaamheden aan Michelstadt 2.0.

We gingen zo lekker zo erg lekker dat we rond 16.00 de vlag hebben gehesen omdat de laatste schroef in het hout ging we hadden de bouw van Michelstadt 2.0 voltooid.

Nadat dit heugelijke feit daar was zijn we naar beneden gegaan om een lekker bakkie koffie en thee te nuttigen en hadden we het erover dat de tijd best wel snel ging een jaar bouwen zo met zijn tweetjes. :)
Ja de baan is klaar en precies zoals wij het voor ogen hadden ik kan lekker overal bijkomen en er is nog veel ruimte over voor scenery in het rangeergedeelte ook is er lekker veel ruimte over bij de trap waar zeer waarschijnlijk de Faller gevangenis gaat komen.

Ik heb aardig wat rails over nu we het baanplan aangepast hebben maar ik kan nog wel wat rails kwijt in het rangeergedeelte waar twee locloodsen komen de Faller wasstraat zodat het materiaal altijd schoon rijdt in Michelstadt. :D

Ik moet nog wel een kruiswissel 24640 kopen en nog 2x de 24315 en twee stuks van de 24430 bochten maar dan is Miessie klaar met rails kopen. :)

Volgende doel is weer een ringleiding aanleggen ditmaal vanuit de Ecos zelf en als de rails gearriveerd is ga ik de laatste ledverlichting aanleggen als die binnen is gekomen uit het verre oosten en dan moet ik nog een pak groene platen kopen want ik kom er net ik denk 5 a 6 stuks te kort en moet ik aantal Rosoft bezetmelders bestellen alles aansluiten en kan het rijden gaan beginnen.

Het stationgedeelte is geweldig met zijn slanke wissels maar ook de slanke bochtwissels zijn een lust voor het oog en zondagmiddag heeft de pas omgebouwde Zwitserse krokodil de spits afgebeten en heeft een heel rondje gereden vanuit het middelste schaduwstation naar boven en weer terug naar het middelste schaduwstation en ja het voelde lekker om weer een rondt te rijden op de bovenbaan na een jaartje niet rijden. :P

Ik heb een paar foto's gemaakt die ik graag met jullie wil delen.

En tot slot wil ik René heel erg bedanken voor de hulp na mijn brutale vraag of hij mij wilde helpen met de bouw van Michelstadt 2.0.
We hebben vanaf het eerste moment wat ik mij nog kan herinneren als de dag van gisteren hebben we lekker samen gewerkt alsof we al jaren gebouwd hebben ondertussen hebben we leuke uitjes gemaakt naar een modelbaan in Duitsland en vaak naar Houten en naar de gastendag enz enz geweest en dat blijven we ook zeer zeker doen nu de baan klaar is. :) :thumbup:
Nogmaals René bedankt voor gezellige uurtjes samen op zolder en onderweg naar een gezellig uitje.

Een groet van een zeer blije Michel
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Michel,

Van harte gefeliciteerd met deze prachtige prestatie! Jullie hebben er heel wat uren samen in gestoken, maar dan heb je ook wat. Haha dat enorme station valt bijna weg tegen zoveel ruimte en rails. Nu lekker verder bouwen aan het rangeergedeelte en al dat prachtige materiaal lekker rond laten rijden. Heel veel plezier gewenst met Michelstadt 2.0 :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Michel

Een dikke proficiat, met Michelstad 2.0 wel een mooi zicht jou station. Nu het zoveel groter is ga je voor een nieuw station gaan dat groter is of blijf je dit houden, en ga je mooie perrons maken want nu je met langere slepen gaat rijden.
Verder hebben jullie hard en goed gewerkt, en dat mag gezien worden bij jou Michel en René dikke goed gedaan.
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
-Michel,
Het beoogde traject is dan nu klaar! Een pracht van een prestatie van jullie twee! Die paar kleinigheden moeten het feestje, wat jullie al gevierd hebben, niet meer in de 'weg' staan! Dus bij Michel staat nu aan zijn huis de enige vlag in Almere! Dat voelt als een hele 'opluchting', zeker? Terugkijkend is het wel heel snel gegaan en jullie mogen daar best wel heel trots op zijn. Hierbij ook mijn gelukwensen en dat er toch nog wat meer scenery op de baan gaat komen! Ja, de "hoogte in gaan" zal bij jou niet gaan gebeuren, maar dat het er veel "levendiger" op gaat worden staat als een "paal" op "Michelstadt 0.2"!
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Proficiat Michel en René met deze mijlpaal!
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
-Michel:
Ook vanuit Nergensland komen de felicitaties richting Almere gevlogen,  :thumbup:
Nu kunnen jullie tevreden terugkijken naar een zeer geslaagde bouw.
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Gefeliciteerd Michel ziet er mooi en verzorgd uit :thumbup:
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Hé Michel,

Super man. Wat een ruimte en dan ook in de wetenschap dat er de nodige sporen in je schaduwstation liggen.
Ben heel benieuwd hoe de bovenbaan zich nog gaat ontwikkelen.

Maar.....
Let op.....
Uit eigen ervaring weet ik het gevaar van....

"De makelaar".

Dus zo gauw je Karin met folders van huizen rond ziet lopen. DIRECT DE PRULLENBAK IN !!!!!
En daarbij de uitspraak: "We gaan NIET verhuizen"......

:D :D :D

Groeten,

Jan
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Mooi Michel! Loopt dat ene spoor niet te dicht langs de schuining van het dak?
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Ik denk dat ik wel weet, waar jij vandaag te vinden zult zijn, Mies  :D

Zoiets geeft een heerlijk gevoel !
Jou kennende, zal er straks niet veel rails meer over zijn  ;)

Alvast veel rij-en kijkplezier gewenst !

En ook een dikke  :thumbup: voor René  :P

Grtz Tony (ook namens Carl, die reuzetrots op zijn peetoom is  :P)
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Gefeliciteerd met deze kilometerpaal !  :D  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
 :) Hee prutsers, dat hebben jullie leuk getimmerd. B) :thumbup: :-)
Zal eens tijd worden dat het klaar is, dat kan je eens gaan rijden met die miljoen loks van je. :D
Dus gefeliciteerd met deze mijlpaal, mooi dat het klaar is, heeft René ook weer eens tijd voor nuttige dingen. :lol:


Citaat van: i_m_johny op maandag 12 februari 2018, 09:22:21
Zo gauw je Karin met folder van huizen rond ziet lopen. DIRECT DE PRULLENBAK IN !!!!!
:-) >:-D :mrgreen: :twisted:
Hahahaha, et zou wel een stunt zijn natuurlijk als :-* Karin met verhuisplannen aankomt. :-)

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Hoi Michel en Rene,
gefeliciteerd met het resultaat, het "hoogste punt" is bereikt. Dus tijd voor pannenbier B)

In relatief korte tijd een prachtige baan. Dus nu geen verkwanselen door te gaan rijden met al die treinen maar gelijk doorpakken ;)
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Goed gedaan, jochie(s)  :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Michel René

Gefeliciteerd met het behalen van deze mijlpaal  :thumbup:


Gr Alex 0850

Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Hi Michel,

Dat hebben jullie al mooi gebouwd, ziet er allemaal strak uit.

groet
Harald
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Hallo Michel,

Dat heb je samen met Rene mooi gemaakt. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Je had ook al de vlag kunnen hijsen van het hoogste punt. Zie de laatste foto, de mast is er al.

Maar als je meld dat je nog rails nodig heb, ik zie volgens mij geen opening.

En wanneer is het open huis ?

Succes met de verdere aankleding.

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Citaat van: ikke650 op maandag 12 februari 2018, 15:13:45
En wanneer is het open huis ?
:o) Als Miessie zijn lief :-* Karin het huis te koop zet, dan regelt de makelaar wel een open huis. >:-D :-)

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Daar ga je heel veel plezier beleven, ziet er perfect uit.
Nu lekker verder bouwen en genieten van de komende scenery.
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Ha Michel,

Samen met René een mooi resultaat geboekt. Nu de trajecten aanleggen, scenery er op en rijden maar. Heel veel succes en plezier bij de daadwerkelijke aanleg en aankleding van jouw baan!
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Hoi Mies

Wat zal dat een fijn gevoel geven om eindelijk de treinen rond te kunnen laten rijden, dat wordt genieten :thumbup:
Jullie hebben mooi werk verricht, ziet er allemaal mooi uit.
Groet, Koos
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Strak werk Mies, nu snel railsje leggen niemand zeggen en rijden met de geit..... :D
Komt zeker goed met het restant verder afwerken,

Gr. Jan


Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Zo dan, sla je even een paar leesbeurten over, is Michelstad gewoon op hoogte! Complimenten heren! Dat hebben jullie toch in rekordtijd in elkaar geschroefd.
Ik ben heel benieuwd wat de stedenbouwkundige van Michelstad in petto heeft. Of komt Carl die klus klaren bij zijn peetvader?
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Lid sinds: 2012

Er zijn geen problemen, slechts uitdagingen.

offline
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Ziet er erg mooi uit Michel!!! :thumbup:

Zeker die ruime bochten het station in in combi met die slanke wissels!!!

Ik wilde dat ik ook die ruimte had op zolder....

Groet,

Jeffrey
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Indrukwekkend Michel.  :thumbup:
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Zo Michel, van dat bouw project ben je mooi af, kun je tenminste weer verder met locomotieven en wagons kopen >:-D

Maar even serieus, gefeliciteerd met het resultaat wat jullie samen gebouwd hebben.
Dat is snel gegaan met een prachtig resultaat.
Maar zoals zo vaak za de afwerking de meeste tijd kosten.
Heel veel plezier met deze mooie spoorbaan.

Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
1/3

Citaat van: Wico op maandag 12 februari 2018, 07:01:33
Van harte gefeliciteerd met deze prachtige prestatie! Jullie hebben er heel wat uren samen in gestoken, maar dan heb je ook wat. Haha dat enorme station valt bijna weg tegen zoveel ruimte en rails. Nu lekker verder bouwen aan het rangeergedeelte en al dat prachtige materiaal lekker rond laten rijden. Heel veel plezier gewenst met Michelstadt 2.0 :thumbup:.

Dank je wel Wico. :thumbup:
De vele uren waren wel leuke uren die werkelijk omgevlogen zijn. :)
Zo groot is dit station niet hoor maar het kan ermee door voorlopig.
Deze maand ga ik naar twee modelspoorevenementen dus kan ik daar de benodigde spullen en dan kunnen we verder met het rangeerterrein en dan een ringleiding maken en daarna rijden maar het belangrijkste hebben René en ik al gedaan bouwen. :P
Dank je wel gaat helemaal goed komen mijn vriend. :thumbup:

Citaat van: peterke33 op maandag 12 februari 2018, 07:44:05
Een dikke proficiat, met Michelstad 2.0 wel een mooi zicht jou station. Nu het zoveel groter is ga je voor een nieuw station gaan dat groter is of blijf je dit houden, en ga je mooie perrons maken want nu je met langere slepen gaat rijden.
Verder hebben jullie hard en goed gewerkt, en dat mag gezien worden bij jou Michel en René dikke goed gedaan.

Dank je wel voor je dikke proficiat Peter. :thumbup:
Weet nog niet wat ik voor een station er komt denkelijk een wel iets grotere mocht er een mooie op mijn pad komen dan gaat hij mee naar huis toe. ;)
We hebben zeker goed gewerkt en met veel plezier dat was nog het leukste van het samen bouwen. :thumbup:

Citaat van: GWS op maandag 12 februari 2018, 08:02:09
Het beoogde traject is dan nu klaar! Een pracht van een prestatie van jullie twee! Die paar kleinigheden moeten het feestje, wat jullie al gevierd hebben, niet meer in de 'weg' staan! Dus bij Michel staat nu aan zijn huis de enige vlag in Almere! Dat voelt als een hele 'opluchting', zeker? Terugkijkend is het wel heel snel gegaan en jullie mogen daar best wel heel trots op zijn. Hierbij ook mijn gelukwensen en dat er toch nog wat meer scenery op de baan gaat komen! Ja, de "hoogte in gaan" zal bij jou niet gaan gebeuren, maar dat het er veel "levendiger" op gaat worden staat als een "paal" op "Michelstadt 0.2"!

Jawel Gerard we zijn klaar en vlugger dan ik had gedacht maar zaterdag ging het zo lekker en snel. :P
De tijd is zeker snel gegaan ondanks dat we niet iedere zaterdag konden bouwen en voelt het als een opluchting ik weet niet je raakt er toch aan gewent samen bouwen en nu is het klaar valt er misschien wel een gat.
maar gelukkig woont René dichtbij en kan hij langskomen wanneer hij wil. :)
Dank je wel voor he gelukswens Gerard. :thumbup:

Citaat van: Stijn Laceur op maandag 12 februari 2018, 08:24:06
Proficiat Michel en René met deze mijlpaal!

Dank je wel Stijn. :thumbup: :thumbup:

Citaat van: Jørg op maandag 12 februari 2018, 08:59:09
Ook vanuit Nergensland komen de felicitaties richting Almere gevlogen,  :thumbup:
Nu kunnen jullie tevreden terugkijken naar een zeer geslaagde bouw.

De felicitaties zijn aangekomen Jørg dank je wel. :thumbup:
We kijken zeker zeer tevreden terug op de geslaagde bouw. :)

Citaat van: ks1985 op maandag 12 februari 2018, 09:21:12
Gefeliciteerd Michel ziet er mooi en verzorgd uit :thumbup:

Dank je wel voor je felicitatie Koen. :thumbup:
Leuk dat je het er mooi en verzorgd uitvind zien en ja dat is het ook. :)

Citaat van: i_m_johny op maandag 12 februari 2018, 09:22:21
Super man. Wat een ruimte en dan ook in de wetenschap dat er de nodige sporen in je schaduwstation liggen.
Ben heel benieuwd hoe de bovenbaan zich nog gaat ontwikkelen.
Maar.....
Let op.....
Uit eigen ervaring weet ik het gevaar van....
"De makelaar".
Dus zo gauw je Karin met folders van huizen rond ziet lopen. DIRECT DE PRULLENBAK IN !!!!!
En daarbij de uitspraak: "We gaan NIET verhuizen"......
:D :D :D

Mooie ruimte zo he en toch overal aardig bij kunnen komen ingeval van calamiteiten. :)
Ik ben ook benieuwd hoe de bovenbaan zich gaat ontwikkelen we zitten vol inspiratie nu nog in de praktijk brengen. :P
En nee verhuizen gaan we voorlopig nog niet huren bevalt ons best zo in deze leuke rustige buurt dichtbij alles dus waarom verhuizen gelukkig denkt Karin hier ook zo over en trouwens jij weet de weg nu gaan we verhuizen kan jij het niet meer vinden. :D

Citaat van: Maarten Marklin op maandag 12 februari 2018, 09:23:30
Mooi Michel! Loopt dat ene spoor niet te dicht langs de schuining van het dak?

Dank je Maarten. :thumbup:
Nee dat valt mee hoor heb er een paar foto's van genomen voor je zie foto's.
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
2/3

Citaat van: Tony op maandag 12 februari 2018, 09:52:33
Ik denk dat ik wel weet, waar jij vandaag te vinden zult zijn, Mies  :D
Zoiets geeft een heerlijk gevoel !
Jou kennende, zal er straks niet veel rails meer over zijn  ;)
Alvast veel rij-en kijkplezier gewenst !
En ook een dikke  :thumbup: voor René  :P
Grtz Tony (ook namens Carl, die reuzetrots op zijn peetoom is  :P)

Helaas moest ik vandaag werken en kon niet naar zolder omdat de badkamer gerenoveerd wordt door de woningbouwvereniging de komende anderhalve week dus de zolder staat vol met spullen.
En ja het geeft een heerlijk gevoel nu de baan staat zoals we voor ogen hadden.
Vrees ook dat er niet veel meer over zal zijn wordt aardig volgebouwd met locloodsen wasstraat pendelspoor voor het Köfje enz enz.
Met het kijk en rij plezier komt het helemaal goed hoor.
En die dikke  :thumbup: voor René heeft hij dik en dwars verdient dus ook één  :thumbup: namens mij. :P
Blij dat mijn petekind trots op mij is voelt hij ook hoe ik mij altijd voel als ik zijn avonturen weer zie en volg. ;)

Citaat van: Wim op maandag 12 februari 2018, 10:16:59
Gefeliciteerd met deze kilometerpaal !  :D  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dank je wel Wim en voor je duimpjes. :thumbup: :thumbup:

Citaat van: Dirk-Jan op maandag 12 februari 2018, 10:46:06
:) Hee prutsers, dat hebben jullie leuk getimmerd. B) :thumbup: :-)
Zal eens tijd worden dat het klaar is, dat kan je eens gaan rijden met die miljoen loks van je. :D
Dus gefeliciteerd met deze mijlpaal, mooi dat het klaar is, heeft René ook weer eens tijd voor nuttige dingen. :lol:

Citaat van: i_m_johny op maandag 12 februari 2018, 09:22:21
Zo gauw je Karin met folder van huizen rond ziet lopen. DIRECT DE PRULLENBAK IN !!!!!
:-) >:-D :mrgreen: :twisted:
Hahahaha, et zou wel een stunt zijn natuurlijk als :-* Karin met verhuisplannen aankomt. :-)

Deze prutsers hebben hun best gedaan om er wat moois van te maken Dirk-Jan en het is nog gelukt ook. :D
Die paar locjes moeten nog even wachten en dan gaan ze helemaal los op de lange stukken en in het station eigenlijk overal op de baan. :)
Dank je wel Dirk-Jan en ja René kan nu weer lekker aan zijn eigen spoor 0 baan beginnen natuurlijk help ik hem daar zo nodig bij als het moet. :)
En nee er komt geen stunt van Karin. :P

Citaat van: ceess op maandag 12 februari 2018, 11:10:58
Hoi Michel en Rene,
gefeliciteerd met het resultaat, het "hoogste punt" is bereikt. Dus tijd voor pannenbier B)
In relatief korte tijd een prachtige baan. Dus nu geen verkwanselen door te gaan rijden met al die treinen maar gelijk doorpakken ;)

Dank je wel voor je felicitatie Cees voor het hoogste punt wat bereikt is. :thumbup:
Het is een spaatje rood geworden ipv bier. :D
Ik denk aan een combinatie van rijden en doorpakken. ;)

Citaat van: Ta2trainman op maandag 12 februari 2018, 11:32:25
Goed gedaan, jochie(s)  :thumbup: :thumbup:

Dank je wel Gerrit. :) :thumbup:

Citaat van: Alex 0850 op maandag 12 februari 2018, 11:36:19
Michel René
Gefeliciteerd met het behalen van deze mijlpaal  :thumbup:

Dank je wel Alex voor je felicitatie. :thumbup: :thumbup:

Citaat van: Haradigi op maandag 12 februari 2018, 11:46:34
Dat hebben jullie al mooi gebouwd, ziet er allemaal strak uit.

Dank je wel dat je het er strak uitvindt zien. :thumbup:

Citaat van: ikke650 op maandag 12 februari 2018, 15:13:45
Dat heb je samen met Rene mooi gemaakt. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Je had ook al de vlag kunnen hijsen van het hoogste punt. Zie de laatste foto, de mast is er al.
Maar als je meld dat je nog rails nodig heb, ik zie volgens mij geen opening.
En wanneer is het open huis ?
Succes met de verdere aankleding.

Bedankt voor je vele duimpjes. :thumbup: :thumbup:
Je ziet dat inderdaad goed van die mast. ;)
Ik zal wat foto's plaatsen waar het nog niet goed legt daar mis ik 2x 24315 en een Engelse wissel moet vervangen worden voor een kruiswissel zodat de Engelse wissel in het rangeergedeelte kan en ik moet nog 2x 24430 bochten hebben zitten nu 24330 bochten in naast 24530 bochten is geen porum vindt ik. ;)
Stuur maar een PB als je langs wilt komen. :)
Dank je wel we gaan ons best doen maar of het zo mooi gaat worden als bij andere scenery kunstenaars dat weet ik niet hoor. ;)
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
3/3

Citaat van: Dirk-Jan op maandag 12 februari 2018, 16:09:47
Citaat van: ikke650 op maandag 12 februari 2018, 15:13:45
En wanneer is het open huis ?
:o) Als Miessie zijn lief :-* Karin het huis te koop zet, dan regelt de makelaar wel een open huis. >:-D :-)

Helaas komt er geen makelaar bij onze huurwoning langs en trouwens we gaan toch niet weg hier of het moet een soort villa Felderhof worden dan wel denk ik. :P

Citaat van: i_m_johny op maandag 12 februari 2018, 16:22:00

Inclusief of Exclusief de 'zolder-inrichting'?  >:-D

Exclusief  ;)

Citaat van: iTom op maandag 12 februari 2018, 17:40:26
Daar ga je heel veel plezier beleven, ziet er perfect uit.
Nu lekker verder bouwen en genieten van de komende scenery.

Ik hoop het Tom dat ik hier veel plezier van ga beleven,
Bedankt voor je compliment dat het er perfect uit vindt zien. :thumbup:
Ik ga zeker lekker verder bouwen met zowel de rails als scenery. :)

Citaat van: Hans Biere op maandag 12 februari 2018, 17:51:41
Samen met René een mooi resultaat geboekt. Nu de trajecten aanleggen, scenery er op en rijden maar. Heel veel succes en plezier bij de daadwerkelijke aanleg en aankleding van jouw baan!

Ja Hans we zijn een goed team samen. :thumbup:
Dank je wel gaat helemaal goed komen Hans. :)

Citaat van: KdeB op maandag 12 februari 2018, 18:33:55
Wat zal dat een fijn gevoel geven om eindelijk de treinen rond te kunnen laten rijden, dat wordt genieten :thumbup:
Jullie hebben mooi werk verricht, ziet er allemaal mooi uit.

Koos, een heerlijk gevoel gaf het gisteren toen de Zwitserse krokodil gisteren het eerste (lange) rondje reed over de baan. :)
Dat hebben we zeker in een heerlijke ontspannen sfeer alles klopte gewoon.
Bedankt voor je compliment dat je het er mooi uit vindt zien. :thumbup:

Citaat van: 44er op maandag 12 februari 2018, 18:45:56
Strak werk Mies, nu snel railsje leggen niemand zeggen en rijden met de geit..... :D
Komt zeker goed met het restant verder afwerken,

Bedankt Jan dat je het strak werk vindt wat wij afgeleverd hebben. :thumbup:
Ik zou wel willen maar helaas lukt het nu even niet op zolder Jan. :(
Ik ga mijn best doen. :)

Citaat van: PaT op maandag 12 februari 2018, 18:53:48
Zo dan, sla je even een paar leesbeurten over, is Michelstad gewoon op hoogte! Complimenten heren! Dat hebben jullie toch in rekordtijd in elkaar geschroefd.
Ik ben heel benieuwd wat de stedenbouwkundige van Michelstad in petto heeft. Of komt Carl die klus klaren bij zijn peetvader?

Kan snel gaan he Patrick. ;)
Dank je wel voor je compliment. :thumbup:
Ja het ging lekker samen werken dan gaat het altijd sneller. :)
Ik hoop dat Carl een handje kan/wil helpen want scenery daar moet ik nog in groeien zeg maar.

Citaat van: apjefferson op maandag 12 februari 2018, 19:07:22
Ziet er erg mooi uit Michel!!! :thumbup:
Zeker die ruime bochten het station in in combi met die slanke wissels!!!
Ik wilde dat ik ook die ruimte had op zolder....

Dank je wel Jeffrey. :thumbup:
De ruime bochten zijn zeker mooi echt een lust voor het oog net als de slanke wissels in het station schitterend neemt wat ruimte in maar dan heb je ook wel wat zeg maar. :)
Die heb jij alles beter indelen mijn vriend kortom zolder leeghalen en opnieuw beginnen. ;)

Citaat van: Trainhenk op maandag 12 februari 2018, 19:15:46
Indrukwekkend Michel.  :thumbup:

Dank je wel Henk. :thumbup: :thumbup:

Citaat van: marcel op maandag 12 februari 2018, 19:34:09
Zo Michel, van dat bouw project ben je mooi af, kun je tenminste weer verder met locomotieven en wagons kopen >:-D
Maar even serieus, gefeliciteerd met het resultaat wat jullie samen gebouwd hebben.
Dat is snel gegaan met een prachtig resultaat.
Maar zoals zo vaak za de afwerking de meeste tijd kosten.
Heel veel plezier met deze mooie spoorbaan.

Jij snapt hem Marcel heb ondertussen al drie (Zwitserse) locs in bestelling staan. :P
Dank je wel voor je felicitatie. :thumbup:
Snel wil ik niet zeggen we hadden ieder onze agenda en die matchen soms niet altijd samen maar als we waren bouwen op een zaterdag hadden we wel de vaart erin. :) :thumbup:
Gelukkig heb ik alle tijd om alles te doen. :)
Dank je wel gaat helemaal goed komen Marcel. :)
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Hoi Michel,

Man wat gaan jullie hard  :thumbup: :thumbup:
Nu is duidelijk te zien hoe het baanverloop is, geweldig dat het station zo aan de voorkant zit dan heb je een goed gezicht op al het moois wat er rond rijd op je baan.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Ha die Michel.
Geweldig om te zien hoe ver jullie al zijn! :thumbup:
Wel erg fijn om samen met René zulke grote stappen te kunnen maken.
Ziet er erg goed uit en nodigt zeker uit om eens lekker te gaan rijden.

Veel plezier en succes met de verdere baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Hoi Michel,

Ik heb afgelopen jaar met heel veel plezier samen met jou aan Michelstadt 2.0 gebouwd. :)
De uurtjes dat we aan het zagen, boren, schroeven, passen en meten zijn geweest, zijn iedere keer omgevlogen.
Op het resultaat mogen we trots zijn en ik hoop dat je hier nog jaren van kan genieten. B)
En als Michelstadt 3.0 er ooit gaat komen, dan kom ik je graag weer helpen. O:-D

Gr.
René
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Heey Michel,

Dat zie er allemaal goed uit. Ik ben er even uit geweest, maar goed om te zien wat er allemaal gebeurd is in het afgelopen jaar. Het zal wel kriebelen, maar dan zal je eindelijk weer wat meer gaan rijden, binnenkort. Uiteraard is het nog lang niet klaar, maar de rails is er!
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Michelstadt } we zijn er klaar met bouwen.
dat ziet er allemaal prachtig uit michel, een hele mooie baan is dat geworden.
nu zorgen dat de treinen gaan rijden en daarna rustig aan de scenrey beginnen :thumbup: :thumbup: