Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Michelstadt } Roco SBB Cargo wagon.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } uitbreiding van de bestaande slepen.
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Michelstadt } uitbreiding van de bestaande slepen.
Hallo Michel,

Mooie aanwinsten, en leuk dat ik deze afgelopen Zaterdag heb mogen zien in het echt.
En het was afgelopen Zaterdag erg druk op de beurs.

En ben benieuwd naar je kado van Karin.

En Zaterdag veel plezier, we zullen de foto's wel zien.

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } uitbreiding van de bestaande slepen.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } uitbreiding van de bestaande slepen.
Hi Erik,

Bedankt voor het plaatsen van de film.
Voor mij zeer herkenbaar allemaal, we hebben bij een rondleiding daar bijna alles gezien.

groet
Harald
Re: Michelstadt } uitbreiding van de bestaande slepen.
Hoi Michel,

Mooie wagons en leuk dat je hiermee je stam kan verlengen.
We zien vast nog wel een foto ervan.
Ik hoop echt in het nieuwe jaar ook weer eens naar Houten te gaan, zodat we kunnen bijpraten.
Veel plezier ermee, groet

Ronald  :)
Re: Michelstadt } uitbreiding van de bestaande slepen.
Mooie aanwinsten Michel,  maar dat had ik zaterdag volgens mij al gezegd  ;)
Ook leuk om kennis met je gemaakt te hebben!!
Tot slot: ik mis n foto van je mooiste aanwinst  ;)
Veel plezier met al dat moois!
Re: Michelstadt } uitbreiding van de bestaande slepen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } uitbreiding van de bestaande slepen.
Citaat van: AlbertJan op woensdag 13 december 2017, 06:52:07
Prachtige wagons en in een (lange) sleep worden ze alleen maar mooier! O:-D
Je ziet het ook steeds meer dat modelspoorders een mooie sleep met wagons van een bijzonder thema samenstellen en daar hoort (op een Märklinbaan) natuurlijk ook een sleep met als thema "Märklin" bij.
Geweldig om je eigen Kerst cadeau op te halen zonder dat je weet wat er in zit, jouw Karin maakt het wel spannend en zal jou zeker weer genoeg verwennen maar je schreef al, dat is wederzijds.
Alvast veel plezier (nu al de voorpret! :D) en hele fijne feesdagen.

Ze worden zeker tot hun recht in een mooie lange (Märklin) sleep AlbertJan. :)
Klopt dat had ik ook al een paar keer op een baan gezien zo een thema.
Nou geweldig nu de dagen verstrijken neemt mijn nieuwsgierigheid wel toe hoor wat er in de twee kado's zit maar nog eventjes geduld dan is het zover. :D
Jij ook vast fijne feestdagen toegewenst Albertjan. :)

Citaat van: erik01 op woensdag 13 december 2017, 07:34:07
Ik liep even achter met lezen van je draadje.
Ik lees dat het ook een goede beurs voor je was. Mooie aanwinsten al moet je nog even wachten voordat alles uitgepakt mag worden. Hebben we elkaar zaterdag weer gemist.

De tip van Harald, bezoek aan Dill Weisenstein (deelgemeente van Pforzheim kan ik aanbevelen. In mijn jeugd veel geweest. Van het station heb ik zelfs nog een Märklinwagen die uitgegeven is om het station te renoveren. Het station is in verhouding groot tov het achterland, maar lag aan een ooit belangrijk traject.
Succes zaterdag met de puzzel van je baanplan.

Inderdaad helaas hebben wij elkaar gemist op de beurs hopelijk lopen we de volgende beurs elkaar wel tegen het lijf. :P
Ja de aanwinsten zijn mooi en ik ben der zeer blij mee met deze uitbreiding. :)
De tip van Harald staat genoteerd voor de vakantie periode volgend weekend heb ik ondanks dat ik er langs rij geen tijd voor maar dat gaat zeker goed komen hoor. 
Gaat zaterdag helemaal lukken we hebben er zin in. :thumbup:

Citaat van: erik01 op woensdag 13 december 2017, 08:31:50
In aanvulling op bovenstaand bericht.
Eisenbahn Romantik heeft in 2012 een uitzending over station en de spoorenthausiasten daar gemaakt.
Het betreft uitzending 769.


Bedankt erik voor het plaatsen van deze mooie filmpje van het museum. :thumbup: :thumbup:

Citaat van: ikke650 op woensdag 13 december 2017, 09:26:46
Mooie aanwinsten, en leuk dat ik deze afgelopen Zaterdag heb mogen zien in het echt.
En het was afgelopen Zaterdag erg druk op de beurs.
En ben benieuwd naar je kado van Karin.
En Zaterdag veel plezier, we zullen de foto's wel zien.

Was leuk om jouw en je gezin even te hebben afgelopen zaterdag. :thumbup:
Het was zeker druk toen ik al aan kwam op mijn favoriete parkeerplek was het al stampens vol.
Ik ben ook benieuwd naar de kado's. ;)
Zal wat foto's maken van het gepuzzel van de rails aankomende zaterdag. :)

Citaat van: Haradigi op woensdag 13 december 2017, 15:17:06
Hi Erik,
Bedankt voor het plaatsen van de film.
Voor mij zeer herkenbaar allemaal, we hebben bij een rondleiding daar bijna alles gezien.

Ik ben zeer benieuwd Harald hoe het daar is bedankt nog voor je tip. :thumbup: :thumbup:

Citaat van: Varekamp op woensdag 13 december 2017, 22:42:30
Mooie wagons en leuk dat je hiermee je stam kan verlengen.
We zien vast nog wel een foto ervan.
Ik hoop echt in het nieuwe jaar ook weer eens naar Houten te gaan, zodat we kunnen bijpraten.
Veel plezier ermee, groet

Ik zal wat foto's schieten van de korte maar mooie slepen van de aanwinsten dit weekend. :)
Als je volgend jaar klinkt nog wel ver weg naar Houten gaat dan stuur ik je een pb dan kunnen we ergens afspreken want het lijkt mij erg leuk om je eens de hand te schudden en wat te kletsen over je mooie baan. :thumbup:
Met het plezier was het al goed toen ik ze kocht maar nog veel meer toen ik ze achter de andere aanschoof. :) :thumbup:

Citaat van: Treinofiel op donderdag 14 december 2017, 00:04:55
Mooie aanwinsten Michel,  maar dat had ik zaterdag volgens mij al gezegd  ;)
Ook leuk om kennis met je gemaakt te hebben!!
Tot slot: ik mis n foto van je mooiste aanwinst  ;)
Veel plezier met al dat moois!

Was zeker leuk om je eens ontmoet te hebben de man achter de baan die ik erg bewonder. :thumbup:
Die foto komt eraan als hij uit de verpakking is althans al ik denk wat het is. :D
Dit moois geeft mij veel plezier als ik ze langs zie rijden op de baan. :) :)
Re: Michelstadt } uitbreiding van de bestaande slepen.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

online
Re: Michelstadt } uitbreiding van de bestaande slepen.
Hoi Michel,

Jij blijft ook maar kopen he.
Er komt geen end aan.

Jammer dat ik je in Houten hebt gemist.
Volgende keer maar weer.

Fijne feestdagen en een goede jaarwisseling toegewenst.
Re: Michelstadt } uitbreiding van de bestaande slepen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } uitbreiding van de bestaande slepen.
 @citaat

Iedere keer komt er nu wat binnen rijden om de bestaande slepen uit te breiden en er zal zeker geen eind aankomen want Märklin maakt zoveel mooie spullen voor eventuele nieuwe slepen. :)
Zeker jammer dat ik je gemiste heb altijd leuk om een praatje met je te maken. :thumbup:
Zal volgende keer beter om mij heen kijken ipv naar de kramen vol met mooie spullen. :D
Jij ook fijne feestdagen en een zeer goed uiteinde toegewenst. :) :thumbup:
Re: Michelstadt } uitbreiding van de bestaande slepen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } uitbreiding van de bestaande slepen.
Afgelopen zaterdag hebben René en ik de rails in de kamer uitgelegd voor het nieuwe station dat diagonaal over de zolder komt te staan vanaf de trapgat tot aan het spiraal.
Zal vanmiddag na werktijd het hele verhaal en wat foto's plaatsen.
Re: Michelstadt } uitbreiding van de bestaande slepen.
-Michel:
Dan zitten we alvast op de eerste rij om dat spektakel weer te bewonderen,  :thumbup:
Re: Michelstadt } uitbreiding van de bestaande slepen.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } uitbreiding van de bestaande slepen.
-Michel,
Indien het geoorloofd is, wil ik als 'Noorderling' ook wel aanschuiven!  >:-D  :thumbup:
Re: Michelstadt } uitbreiding van de bestaande slepen.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } uitbreiding van de bestaande slepen.
Hi Michel,

Wij zijn zo bij René, dus dan maar ff ook bij jou komen buurten, maar ach voordat andere weer reageren, we hebben helaas geen tijd.
Want er staat ook weer een bezoek gepland bij Peter (Piedro2)

groet
Harald
Michelstadt } nieuw baanplan en stations sporen uitgelegd in de kamer.
Citaat van: Jørg op maandag 18 december 2017, 06:13:32
Dan zitten we alvast op de eerste rij om dat spektakel weer te bewonderen,  :thumbup:

Dan heb jij het beste plekje bemachtigd Jørg. :) :thumbup:

Citaat van: GWS op maandag 18 december 2017, 07:53:26
Indien het geoorloofd is, wil ik als 'Noorderling' ook wel aanschuiven!  >:-D  :thumbup:

Jij mag altijd aanschuiven Gerard. :) :thumbup:

Citaat van: Haradigi op maandag 18 december 2017, 11:09:34
Wij zijn zo bij René, dus dan maar ff ook bij jou komen buurten, maar ach voordat andere weer reageren, we hebben helaas geen tijd.
Want er staat ook weer een bezoek gepland bij Peter (Piedro2)

Altijd gezellig om bij René langs te gaan harald. :)
Je had voor een dichte deur gestaan want ik was druk aan het werk om die tijd. :(


Omdat het baanplan veranderd gaat worden ivm bereikbaarheid van de schaduwstations en de baan hebben René en ik zaterdag de stations sporen uitgelegd in de kamer.
Na een ochtendje met rails geschoven te hebben waren de stations sporen uitgelegd. :)
Het wordt een station met 6 sporen 4 voor passagierstreinen en 2 voor doorgaande treinen goederen en snelheidstreinen we hebben ook nog gekeken en geprobeerd met 5 sporen zie derde foto maar het plan met 6 sporen lag ons meer dan met 5 dus het wordt foto 2.

Ook komt er vanuit het spiraal aan de korte muurkant en aan de lange kant van de zolder boven de schaduwstations een plaat van 80 a 90 centimeter breed waar zo wie zo twee lange sporen komen vanaf het spiraal richting station en daarnaast komt nog een derde spoor te leggen waar aftakkingen in komen voor de wasstraat en locloodsen en brandstof laad plaats en nog meer spoortjes zodat er nog lekker gespeeld kan worden met enkele locs.

De tafel voor het station komt op ongeveer 1 meter hoogte te staan zodat ik er makkelijk onderdoor kan om achter bij het schaduwstation te komen en achterkant station.
En als alles lekker rijd en goed afgesteld is gaat de driehoek tussen station en bovenbaan dicht met niet al te zware platen hout die ik weer weg kan halen op de platen komt de Michelstadt te leggen.

Op de eerste foto is het nieuwe baanplan te zien het gele is de nieuwe bovenbaanplan en het station.
De tweede foto is het station met 6 sporen en de derde foto het station met 5 sporen maar die gaat het hem niet worden.

Op de foto's ontbreekt nog een slanke wissel wat ik had een 24711 over en ik had een 24712 nodig maar vanmiddag bij een forumlid de wissels omgeruild dus is het rails voor het station klaar en zit in een aparte doos.
Gisterenmiddag heb ik de 7 slanke wissels voorzien van decoders en aandrijvingen en wissellantaarns zo meteen de achtste wissel doen dan is dat ook gedaan.

Verder ben ik aan het pielen met koploper en gaat het redelijk goed er reden zondag 5 treinen in het spiraal en dat was best een gaaf gezicht al zeg ik het zelf. :)
Nu de locs ijken zodat ze netjes gaan rijden met een mooie snelheid door de schaduwstations en spiraal en volgende week een weekje vrij dus kan ik lekker rijden en oefenen met koploper het gaat helemaal goed komen en René en ik hebben zin in de volgende fase van de bouw van Michelstadt 2.0. :) :thumbup:   
Re: Michelstadt } nieuw baanplan en stations sporen uitgelegd in de kamer.
Michel

Als ik mag kiezen en of mijn mening mag geven, dan ga ik voor foto NR2 dat vind ik een prachtige opstelling zo  :thumbup:

En dat gaat een mooi station moeten zijn als dat in je baan komt zo, heb je al een idee welk station je gaat plaatsen het vorige terug ..  :help: :help:
Re: Michelstadt } nieuw baanplan en stations sporen uitgelegd in de kamer.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } nieuw baanplan en stations sporen uitgelegd in de kamer.
Wauw, dat gaat een groot spektakel worden. Goed idee trouwens om zo het station te positioneren. Je kan er dan inderdaad van beide kanten goed bij en het schaduwstation blijft ook goed bereikbaar, allen moet je dan wel even op de knietjes   :)

Ben wel zeer benieuwd hoe later het geheel er uit gaat zien als Michel-stad op de (lichtere) platen komt te liggen.
Deze baan leent zich voor mooie scenery, ruimte genoeg. 
Re: Michelstadt } nieuw baanplan en stations sporen uitgelegd in de kamer.
He Michel,

Lekker bezig hoor!
Ik vind 6 sporen ook fraaier dan 5,
In beide gevallen wordt het een mooi groot station,
Daar komen je slepen wel tot hun recht
Succes met de bouw straks...
Re: Michelstadt } nieuw baanplan en stations sporen uitgelegd in de kamer.
-Michel:
Het is idd de moeite om voor te wachten,  :thumbup:
Al over nagedacht om een opklapbaar stuk te maken om niet eronderdoor te moeten kruipen als je een tussenkomst op je schaduwstation moet doen?
Re: Michelstadt } nieuw baanplan en stations sporen uitgelegd in de kamer.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } nieuw baanplan en stations sporen uitgelegd in de kamer.

Da's wel ff wat anders, Mies  :thumbup:

Geeft je heel wat extra !

Ga je bij de trap een uitneembaar of klapbaar stuk maken ?

Grtz Tony
Re: Michelstadt } nieuw baanplan en stations sporen uitgelegd in de kamer.
Michel,

Mooie (aangepaste) plannen en alle ruimte voor personen en goederenvervoer! Succes met de verdere bouw en het onder de knie krijgen van koploper.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } nieuw baanplan en stations sporen uitgelegd in de kamer.
Ik ga ook voor het mooie symetrische sporenplan met de 6 sporen, wellicht nog wel uitgebreid met wat overloopwissels halverwege de binnenste perronsporen en de doorgaande sporen.
Mochten er dan 2 kortere treinen (of losse loc's ;)) achter elkaar langs het perron staan, en je wilt de achterste als eerste laten vertrekken, dan kan dat via die wisselverbinding naar het doorgaande spoor.
Gaat een mooi geheel worden Michel, nog zat te doen, leuk :thumbup:
Re: Michelstadt } nieuw baanplan en stations sporen uitgelegd in de kamer.
Citaat van: peterke33 op maandag 18 december 2017, 19:30:26
Als ik mag kiezen en of mijn mening mag geven, dan ga ik voor foto NR2 dat vind ik een prachtige opstelling zo  :thumbup:
En dat gaat een mooi station moeten zijn als dat in je baan komt zo, heb je al een idee welk station je gaat plaatsen het vorige terug ..  :help: :help:

Peter, jij mag altijd je mening geven hoor en je hebt een goede mening ook want ook wij gaan voor de tweede foto. :)
Ik heb nog geen idee welk station er komt te staan die ik laatst gekocht heb station Böblingen is naar mijn mening iets te klein maar gaat zeker een plekje krijgen op de baan hoor maar ik ga op mijn gemakje zoeken naar een station.

Citaat van: iTom op maandag 18 december 2017, 19:34:24
Wauw, dat gaat een groot spektakel worden. Goed idee trouwens om zo het station te positioneren. Je kan er dan inderdaad van beide kanten goed bij en het schaduwstation blijft ook goed bereikbaar, allen moet je dan wel even op de knietjes   :)
Ben wel zeer benieuwd hoe later het geheel er uit gaat zien als Michel-stad op de (lichtere) platen komt te liggen.
Deze baan leent zich voor mooie scenery, ruimte genoeg. 

Daar ging het ons om Tom dat ik overal makkelijk bij kan voor het schaduwstation kan ik leggend op mijn zij over goed bij ik kan via een Ikea krukje zo het spiraal in klimmen en straks ook makkelijk bij de bovenbaan komen. :)
Wij zijn ook benieuwd hoe het met de platen zal staan en ja zeker als alle platen leggen en de driehoek achter het station is dicht gebouwd zal er veel stat zijn voor leuke scenery dingetjes. :)

Citaat van: edward op maandag 18 december 2017, 19:39:46
Lekker bezig hoor!
Ik vind 6 sporen ook fraaier dan 5,
In beide gevallen wordt het een mooi groot station,
Daar komen je slepen wel tot hun recht
Succes met de bouw straks...

Dank je wel Edward we doen ons best om lekker bezig te zijn. :)
Jij hebt er net zo een goede kijk op als wij wat betreft de zes sporen in het station. :thumbup:
Als ik straks en eventueel de visite boven kom dan zien we vanaf de trap eerst het mooie schaduwstation(s) en dan als je boven bent het grote 6 sporen station prachtige gezicht lijkt mij/ons dat. :)
Dank je wel gat goed komen de laatste fase van Michelstadt 2.0. ;)

Citaat van: Jørg op maandag 18 december 2017, 20:17:24

Het is idd de moeite om voor te wachten,  :thumbup:
Al over nagedacht om een opklapbaar stuk te maken om niet eronderdoor te moeten kruipen als je een tussenkomst op je schaduwstation moet doen?

Daar is zeker over na gedacht Jørg maar we gaan het eerst bouwen boven kijken hoe het staat en of er ruimte genoeg is met dit sporen plan (want het is nu 3,40 lang) om er een stuk(je uit te halen om op te klappen.
Ik hou je op de hoogte wat we gaan doen met je tip. :)

Citaat van: Tony op maandag 18 december 2017, 21:46:50
Da's wel ff wat anders, Mies  :thumbup:
Geeft je heel wat extra !
Ga je bij de trap een uitneembaar of klapbaar stuk maken ?

Het is zeker wat anders Tony het idee kwam toen ik vanuit mijn stoel naar het verlichte schaduwstation zat te kijken en dat dit wil ik altijd blijven zien de optrekkende treinen toen ben ik met René gaan overleggen wat hij ervan vond en snel zaten we al op één lijn net als vele andere dingen op en met de baan. :P
Ja het geeft veel extra's vooral wat de scenery betreft.
Bij de trap achter gaan we kijken of de bochten iets voor het trapgat kunnen komen zodat er een mooie bocht naar het station gemaakt kan worden.

Citaat van: Wico op maandag 18 december 2017, 23:20:25
Mooie (aangepaste) plannen en alle ruimte voor personen en goederenvervoer! Succes met de verdere bouw en het onder de knie krijgen van koploper.

Ja wij zijn dik tevreden met deze plannen al heb ik meer goederen vervoer zullen er ook aardig wat personen treinen rijden en stoppen op het station. :)
Dank je wel en al blijft koploper nog een mysterie op vele dingen snap ik iedere keer weer wat meer ervan. ;)

Citaat van: Hanzi op dinsdag 19 december 2017, 04:38:12
Ik ga ook voor het mooie symetrische sporenplan met de 6 sporen, wellicht nog wel uitgebreid met wat overloopwissels halverwege de binnenste perronsporen en de doorgaande sporen.
Mochten er dan 2 kortere treinen (of losse loc's ;)) achter elkaar langs het perron staan, en je wilt de achterste als eerste laten vertrekken, dan kan dat via die wisselverbinding naar het doorgaande spoor.
Gaat een mooi geheel worden Michel, nog zat te doen, leuk :thumbup:

Het symetrische van de sporen heeft ons ook besluiten om voor deze versie te gaan bij de 5 sporen misten we allebei wat en bij deze opstelling waren we beiden tevreden.
Dat met die omloopwissels gaan we bekijken als het eenmaal legt op de te bouwen tafel dan weten we ook hoeveel ruimte we hebben in totaal voor dit.
We hebben zeker nog zat te doen Hans als de treinen eerst maar een groot rondje kunnen maken of=ver de zolder dan komt de rest vanzelf wel. ;)
Re: Michelstadt } nieuw baanplan en stations sporen uitgelegd in de kamer.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } nieuw baanplan en stations sporen uitgelegd in de kamer.
-Michel,
Een verandering, die heel goed aanvoelt en ook nog dat jij je er heel prettig bij kunt bewegen tijdens de opbouw, dan is er vrijwel niets meer op tegen, om juist dat laatste 'plan' door te zetten. Dus bij deze geluk gewenst en doe je uiterste best om er wat van te gaan maken. Dus toch weer gaan zoeken naar de ontbrekende stukjes en weer verder snuffelen in Houten. Dan is de kans groter, dat jij er weer langer kunt blijven. Vorige keer was jij wel heel snel weg!! Zal wel een reden hebben gehad.
Suk6 met alles en volgens mij wordt jij steeds zenuwachtiger bij de nadering van de Kerst! Wat zou er toch in kunnen zitten? Ligt het nog wel heel 'veilig' opgeborgen? Jeuken jouw vingers om het 'open' te gaan maken! Dat is in elk geval een 'opgave' op zich!! >:-D
Re: Michelstadt } nieuw baanplan en stations sporen uitgelegd in de kamer.
Hallo Michel,

Dank je voor het delen van je ideeën voor je stationplan. :thumbup: :thumbup:
Zou ook voor de 6 sporen gaan.

:idea: Wat je ook kan doen is van 1 de buitenste sporen de bocht naar de wissel vervangen door nog een wissel en deze doodlopend maken. Dit zie je meer op station's. (Hoop dat je begrijp wat ik bedoel.). :idea:

Of de wissel die je nog ontbreekt door een engelse wissel.

En op de plattegrond staat een vakje "ik" is dat jou plaats ??  :-) :-)

Verder ben ik benieuwd hoe het er uit gaat zien.

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } nieuw baanplan en stations sporen uitgelegd in de kamer.
 :) Hoi Michel, jullie zijn lekker bezig geweest met de stukkies rail, en dat allemaal op de knietjes.
Het zal wel effe gekraakt hebben in die ouwe lijven van jullie. :-)

Maar het railplan ziet er best goed uit en mooi symmetrisch, maar zou het niet mooier zijn om het aftakkende spoor die langs het station loopt te veranderen in een doorgaand recht stuk spoor? Lijkt me ook logischer, van oudsher is het eerste spoor langs een station niet een afgetakt spoor. Dan ben je wel een deel van de symmetrie kwijt, maar dat is het meestal toch niet bij een station. Zo door de jaren heen word er nog wel eens een spoortje bijgelegd/omgelegd en is symmetrie niet aan de orde.
En ik sluit me ook aan bij Erwin, een doodlopend spoortje (of meerdere) mag eigenlijk niet ontbreken op een groot station.

Ja, sorry, nou gooi ik natuurlijk je ideeën overhoop, maar ik wil natuurlijk ook dat Michelstad 2.0 er mooi uit gaat zien. O:-D

Dirk-Jan

Re: Michelstadt } nieuw baanplan en stations sporen uitgelegd in de kamer.
Hoi Michel,

Leuk om te zien hoe je baanplan is. Net als Tom al zei, goed dat je daar je station positioneert. Ik ben ook benieuwd hoe het er uit komt te zien als je gaat bouwen.
Goed van je dat je eerst je sporen maakt op de grond dan kan je een indruk krijgen van de grootte en hoe je het e.e.a. kan toepassen.
Succes ermee en we zien graag het vervolg hierop.

Groet Ronald  :)
Re: Michelstadt } nieuw baanplan en stations sporen uitgelegd in de kamer.
Hoi Michel
Een tweetal ideeen voor je stationsporen. :idea:
1. Als je de wissels zou vervangen door slanke wissels krijg je een rustiger verloop van de sporen.
2. Indien je er ook nog slanke kruiswissels aan toevoegt creeer je een gevarieerder treinenverloop.
Let even niet op de "extra" wissels.
Dit sporenplan is door Pjedro II en mij gemaakt voor mijn baan. Daar zijn die "extra wissels" voor, om van en naar mijn BW te kunnen.
Misschien geeft dit wat inspiratie. ;)
Re: Michelstadt } nieuw baanplan en stations sporen uitgelegd in de kamer.
Citaat van: GWS op dinsdag 19 december 2017, 07:43:02
Een verandering, die heel goed aanvoelt en ook nog dat jij je er heel prettig bij kunt bewegen tijdens de opbouw, dan is er vrijwel niets meer op tegen, om juist dat laatste 'plan' door te zetten. Dus bij deze geluk gewenst en doe je uiterste best om er wat van te gaan maken. Dus toch weer gaan zoeken naar de ontbrekende stukjes en weer verder snuffelen in Houten. Dan is de kans groter, dat jij er weer langer kunt blijven. Vorige keer was jij wel heel snel weg!! Zal wel een reden hebben gehad.
Suk6 met alles en volgens mij wordt jij steeds zenuwachtiger bij de nadering van de Kerst! Wat zou er toch in kunnen zitten? Ligt het nog wel heel 'veilig' opgeborgen? Jeuken jouw vingers om het 'open' te gaan maken! Dat is in elk geval een 'opgave' op zich!! >:-D

Ik voel mij er zeker prettig door vooral omdat ik nu constant naar de schaduwstations kan kijken. :P
Wij gaan er zeker wat van maken als ik naar het vorige wat we gebouwd hebben zal dat zeker goed komen. :)
Meestal ben ik in Houten snel weer weg want Houten is voor mij net als boodschappen doen als ik mijn lijstje compleet heb ga ik naar huis toe. :D
Het verrassingskado staat veilig onder de boom en zal eerste kerstdag het licht zien ik wacht rustig af heb gelukkig veel andere dingen te doen zoals wissels vast klaar maken voor de bovenbaan enz enz dus geen tijd om eraan te denken. :) :P

Citaat van: ikke650 op dinsdag 19 december 2017, 08:49:20
Dank je voor het delen van je ideeën voor je stationplan. :thumbup: :thumbup:
Zou ook voor de 6 sporen gaan.
:idea: Wat je ook kan doen is van 1 de buitenste sporen de bocht naar de wissel vervangen door nog een wissel en deze doodlopend maken. Dit zie je meer op station's. (Hoop dat je begrijp wat ik bedoel.). :idea:
Of de wissel die je nog ontbreekt door een engelse wissel.
En op de plattegrond staat een vakje "ik" is dat jou plaats ??  :-) :-)
Verder ben ik benieuwd hoe het er uit gaat zien.

Graag gedaan Erwin goed om te lezen dat jij ook voor de 6 sporen station zou gaan. :)
Daar hebben we ook naar gekeken en geprobeerd om er een doorlopend spoortje in de maken voor het railbusje maar het stond niet mooi of te wel het voelde niet goed maar als het station staat dan zullen we er nog eens naar kijken want dan staat het op hoogte misschien voelt het wel goed dan maar bedankt voor je meedenken wordt altijd gewaardeerd. :thumbup: :thumbup:
Klopt "ik" is mijn commandocentrum waar de pc en beeldschermen hangen en waar ik zo het spiraal in kan kijken en richting schaduwstations. :P

Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 19 december 2017, 10:16:09
:) Hoi Michel, jullie zijn lekker bezig geweest met de stukkies rail, en dat allemaal op de knietjes.
Het zal wel effe gekraakt hebben in die ouwe lijven van jullie. :-)
Maar het railplan ziet er best goed uit en mooi symmetrisch, maar zou het niet mooier zijn om het aftakkende spoor die langs het station loopt te veranderen in een doorgaand recht stuk spoor? Lijkt me ook logischer, van oudsher is het eerste spoor langs een station niet een afgetakt spoor. Dan ben je wel een deel van de symmetrie kwijt, maar dat is het meestal toch niet bij een station. Zo door de jaren heen word er nog wel eens een spoortje bijgelegd/omgelegd en is symmetrie niet aan de orde.
En ik sluit me ook aan bij Erwin, een doodlopend spoortje (of meerdere) mag eigenlijk niet ontbreken op een groot station.
Ja, sorry, nou gooi ik natuurlijk je ideeën overhoop, maar ik wil natuurlijk ook dat Michelstad 2.0 er mooi uit gaat zien. O:-D

Ik zal het netjes schrijven we worden er niet jonger op al is René veel leniger als ik heb ik al gezien. ;) :P
We gaan je idee / suggestie om het spoor langs het station door te laten lopen zeker meenemen alleen doen we dat als de tafel met platen er staan zodat we dat beter kinnen bekijken vanuit de luie stoel positie. :)
Ook jij bedankt voor het meedenken. :thumbup: :thumbup:
Jij gooit nooit ideeën overhoop hoor want van jouw of andere forumleden hun ideeën leer ik alleen maar. :)
Het ziet er nu al mooi uit maar het moet er nog mooier uitgaan zien. :D

Citaat van: Varekamp op dinsdag 19 december 2017, 18:57:23
Leuk om te zien hoe je baanplan is. Net als Tom al zei, goed dat je daar je station positioneert. Ik ben ook benieuwd hoe het er uit komt te zien als je gaat bouwen.
Goed van je dat je eerst je sporen maakt op de grond dan kan je een indruk krijgen van de grootte en hoe je het e.e.a. kan toepassen.
Succes ermee en we zien graag het vervolg hierop.

Graag gedaan Ronald van het baanplan en de (verlichte) schaduwstation hebben ons dit doen besluiten mede de bereikbaarheid van alles vonden wij heel belangrijk en dit diagonale station positie geeft veel meer mogelijkheden met de scenery en uitzicht vanuit mijn zit positie. :)
Daarom hebben we het ook gedaan het op de grond uitleggen nu weten we ongeveer hoe breed we de tafel moeten bouwen voor het station.
Dank je wel Ronald en ik zal de vorderingen hier laten zien. :)

Citaat van: ceess op dinsdag 19 december 2017, 20:02:53
Een tweetal ideeen voor je stationsporen. :idea:
1. Als je de wissels zou vervangen door slanke wissels krijg je een rustiger verloop van de sporen.
2. Indien je er ook nog slanke kruiswissels aan toevoegt creeer je een gevarieerder treinenverloop.
Let even niet op de "extra" wissels.
Dit sporenplan is door Pjedro II en mij gemaakt voor mijn baan. Daar zijn die "extra wissels" voor, om van en naar mijn BW te kunnen.
Misschien geeft dit wat inspiratie. ;)

Dank je wel Cees voor je tekening en ideeën. :thumbup: :thumbup:
De wissels kan ik niet omruilen voor slanke wissels want die leggen er al in maar die slanke kruiswissels vind ik erg interessant als de tafel staat gaan ook hier naar kijken.
Peter (Pjedro2) is een kei in het maken van banen ook mijn baan heeft hij ontworpen en als ik zie hoeveel plezier ik al heb van 'zijn" schaduwstation(s) heerlijk ben hem hier altijd dankbaar hiervoor.
Blij dat ik hem gezien heb in Houten de afgelopen keer en nog blijer was ik toen ik hoorde dat het herstel heel goed met hem gaat en dat hij snel naar huis mag. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } nieuw baanplan en stations sporen uitgelegd in de kamer.
Hoi Michel,

Zes sporen oogt een stuk mooier.
Bij vijf sporen heb ik het idee dat er een stuk ontbreekt of geamputeerd is.

Succes met de bouw.
Re: Michelstadt } nieuw baanplan en stations sporen uitgelegd in de kamer.
 @citaat

Dat vonden wij ook 6 sporen zag er beter uit dan met 5 sporen net of er iets niet klopte in het geheel. :)
Dank je wel gaat helemaal goed komen. :thumbup:
Re: Michelstadt } nieuw baanplan en stations sporen uitgelegd in de kamer.
Mosterd na de maaltijd van mijn kant: ik zou voor 5 gaan. De linkerzijde wordt stationsgebouw en hoofdperron (neem ik aan?). Daar heb je dus weinig aan 3 sporen. Rechts heb je het tweede perron en dan een extra spoor voor bijv. een goederentrein, of een tijdelijk opstelspoor.

Laatst bij DWDD University: alles draait om symmetrie, maar het is maar hoe je er naar kijkt. Met een spiegelvlak loodrecht op de sporen is 5 net zo symmetrisch als 6. In de tuin kiest men vaak voor 1-3-5 bomen/ struiken, omdat dit een veel homogener beeld geeft. Dit ter info, lering ende vermaak.
Re: Michelstadt } nieuw baanplan en stations sporen uitgelegd in de kamer.
 @citaat
Mooie diepzinnige analyse William.

@ Michel
De keuze van 5 of 6 zou bij mij ook afhangen van de scenery die je voor ogen hebt; gebouwen, wegen, bomen, perrons etc.  Aangekleed geven de sporen een heel ander plaatje dan de koude sporen o0 de vloer of tafel.
Gelukkig mag je lekker doen wat jij leuk vind!
Re: Michelstadt } nieuw baanplan en stations sporen uitgelegd in de kamer.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } nieuw baanplan en stations sporen uitgelegd in de kamer.
Hi Michel,

Mijn keuze van 5 of 6 zou bij mij ook afhangen van de scenery en de rest (wat ik zou willen).
Maar voornamelijk zou ik naar de commerciële kant kijken is een spoor "nuttig" voor iets zo nee dan heeft men daar (vroeger of nu) zeker niet in geïnvesteerd.

groet
Harald
Re: Michelstadt } nieuw baanplan en stations sporen uitgelegd in de kamer.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } nieuw baanplan en stations sporen uitgelegd in de kamer.
Mies, gewoon doen waar je jezelf senang bij voelt, of het nu eucomonisch, economisch of ergonomisch is of wordt maakt geen verschil.
Volg je eigen idee want er is geen beter idee dan je eigen idee en dat je dan ook nog je treinen mooi kunt volgen in het schaduwstation is een extra optie.
Re: Michelstadt } nieuw baanplan en stations sporen uitgelegd in de kamer.
Dag Michel,

Idd je moet je eigen gevoel volgen bij de keuze van je sporenplan in het station.  Het is beide mooi zo lang het past in de scenery die errond komt.
Re: Michelstadt } nieuw baanplan en stations sporen uitgelegd in de kamer.
Citaat van: Laenderbahn027 op vrijdag 22 december 2017, 06:55:34
Mosterd na de maaltijd van mijn kant: ik zou voor 5 gaan. De linkerzijde wordt stationsgebouw en hoofdperron (neem ik aan?). Daar heb je dus weinig aan 3 sporen. Rechts heb je het tweede perron en dan een extra spoor voor bijv. een goederentrein, of een tijdelijk opstelspoor.
Laatst bij DWDD University: alles draait om symmetrie, maar het is maar hoe je er naar kijkt. Met een spiegelvlak loodrecht op de sporen is 5 net zo symmetrisch als 6. In de tuin kiest men vaak voor 1-3-5 bomen/ struiken, omdat dit een veel homogener beeld geeft. Dit ter info, lering ende vermaak.

Dank je wel voor je bijdrage William. :thumbup:
Ik heb twee sporen voor het station en de derde spoor is voor goederentreinen die kunnen dan doorrijden door het station heen.
René en ik gaan eerst een tafel maken met MDF platen en dan gaan we nog een kijken hoe alles staat maar dan staat het op de goede hoogte misschien geeft dat een ander inzicht en beeld als op de grond uitleggen.
Persoonlijk heeft de 6 sporen mijn voorkeur maar nogmaals we gaan het nog bekijken hoe en wat.

Citaat van: ArjanBosman op vrijdag 22 december 2017, 09:29:48
@citaat
Mooie diepzinnige analyse William.
De keuze van 5 of 6 zou bij mij ook afhangen van de scenery die je voor ogen hebt; gebouwen, wegen, bomen, perrons etc.  Aangekleed geven de sporen een heel ander plaatje dan de koude sporen o0 de vloer of tafel.
Gelukkig mag je lekker doen wat jij leuk vind!

Er komt zeker scenery Arjan op en rond het spoor en omdat we meer ruimte hebben voor de stad komt er een mooi groot stationsgebied op de uitneembare platen dus zal misschien 6 sporen mooier staan als 5 maar eerst de tafel maken dan kijken we verder.
Mag zeker doen wat ik wil maar goede adviezen zijn altijd het overwegen waard om die te proberen om te kijken of het beter voelt.

Citaat van: Haradigi op vrijdag 22 december 2017, 12:21:35
Mijn keuze van 5 of 6 zou bij mij ook afhangen van de scenery en de rest (wat ik zou willen).
Maar voornamelijk zou ik naar de commerciële kant kijken is een spoor "nuttig" voor iets zo nee dan heeft men daar (vroeger of nu) zeker niet in geïnvesteerd.

Gelukkig hoeven de preisertjes niet in rails te investeren dat doe ik wel. :D
René en ik houden alle opties open wat betreft 5 of 6 sporen al heeft 6 mede omdat ik gek ben op veel rails de voorkeur. :P

Citaat van: iTom op vrijdag 22 december 2017, 13:02:33
Mies, gewoon doen waar je jezelf senang bij voelt, of het nu eucomonisch, economisch of ergonomisch is of wordt maakt geen verschil.
Volg je eigen idee want er is geen beter idee dan je eigen idee en dat je dan ook nog je treinen mooi kunt volgen in het schaduwstation is een extra optie.

Dat zeker Tom maar goede adviezen moet je altijd bekijken of het goed is of niet want een ander kan het net iets anders zien als ik/wij.
Maar we gaan het allemaal zien als we gebouwd hebben.

Citaat van: iVanDL op zaterdag 23 december 2017, 20:04:09
Idd je moet je eigen gevoel volgen bij de keuze van je sporenplan in het station.  Het is beide mooi zo lang het past in de scenery die errond komt.

Door de het nieuwe baanplan komt er meer veel meer ruimte voor de scenery dus een groot station komt nu ook beter uit en dat gaan we gebruiken ook. :)
Michelstadt } kerstcadeaus 2017.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } kerstcadeaus 2017.
Eerste kerstdag komen mijn dochters en kleinzoon en mijn vader altijd bij ons thuis om de cadeaus die onder de boom leggen uit te pakken en om spelletjes te doen scrabbel en triviant en eten we lekker makkelijk (chinees).
Terwijl de andere spelletjes aan het doen zijn kijken mijn kleinzoon en ik altijd de dvd die hij gekregen hebt dit keer was het cars deel 3 leuke film en hij heeft dan veel plezier en eigenlijk ik ook. :P

De cadeaus die ik dit jaar kreeg waren bijna allemaal voor de modelbaan waaronder van Vollmer (45140) een leuke braadworst kiosk en van Busch (6049) de begravenplaats mijn vrouw vond dat die op de baan moest komen. :)

Verder kreeg ik een notitie boek om de wenslijst verder uit te breiden  :D en het blad Rail Magazine waar ik gisterenavond toen iedereen weer huiswaarts was lekker doorgebladerd heb. :)

En als klap op de vuurpijl dit is de enige vuurpijl dit jaar want vuurwerk koop ik tegenwoordig nooit meer kreeg ik de Märklin 39370.001 de Rheingold loc die uitgegeven is door de winkeliersvereniging de Wilde 13.
Wat een prachtige loc is dit ik was er al verliefd op toen ik het filmpje zag dat hij in het grootspoor gepresenteerd werd en toen ik de advertentie zag waarin de loc werd aangeboden had ik zulke glinsters in mijn ogen dat mijn vrouw hem achter mijn rug om besteld hebt bij MTE.
Die Rheingold loc gaat om en om met de Rheingold loc de E10 de Rheingold rijtuigen uit set 28503 voortbewegen zodat er steeds één Rheingold loc "los" op de baan heen en weer rijd. :thumbup:
Er is bij de set 28503 ooit eens een bijpassende rijtuig met sluitverlichting (40891) uitgegeven waarna ik op zoek ben maar daar gaan we volgend jaar serieus achteraan als de baan klaar is en rijd.

Vandaag doen we tot 4 uur rustig aan ik ga wat locs ijken in koploper en daarna gaan we 2de kerstdag vieren met 80 andere waarbij lekker gegeten en gedronken wordt alleen maken we het niet zo laat dit omdat mijn vrouw morgen weer werken moet en ik als goede echtgenoot gelijk met haar eruit ga (half 6) koffie maak en dan uitzwaai als zij weggaat.

Maar genoeg geschreven tijd voor de foto's van de gekregen cadeaus.

Verder wens ik iedereen een gezellige 2de kerstdag toe.
Re: Michelstadt } kerstcadeaus 2017.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } kerstcadeaus 2017.
Hoi Mies,

Wat ben jij in de watten gelegd, geweldig om je nieuwe aanwinsten te zien  :thumbup: :thumbup:

De Rheingold loc is erg mooi, we hadden in Göppingen al een glimp opgevangen toen hij gespoten werd en ik zag een twinkeling in jou ogen  :)

Als het zo doorgaat kun je nog wel een extra verdieping in je schaduwstation bouwen  :D
De laatste loc voor dit jaar denk ik  :P


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } kerstcadeaus 2017.
-Michel:
Idd weer zeer prachtige kadootjes onder de boom, daar ga je weer uurtjes plezier aan beleven,  :thumbup:
Ik hoop dat je boekje genoeg blz bevat om die gigantische wenslijst te kunnen inbrengen,  :-)
Re: Michelstadt } kerstcadeaus 2017.
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Michelstadt } kerstcadeaus 2017.
Je hebt mooie kadootjes mogen ontvangen Michel. Veel plezier ervan en mee :thumbup:
Re: Michelstadt } kerstcadeaus 2017.
Michel

Man jij word echt verwend door je vrouw, en zijn heel mooie geschenken die hebt mogen ontvangen.
En veel succes naar het zoeken naar de juiste en mooie wagons voor je loc.
Re: Michelstadt } kerstcadeaus 2017.
Hoi Michel,

Dat zijn weer hele mooie cadeaus die onder de kerstboom lagen. B)
Heel veel plezier ermee.

Gr.
René
Re: Michelstadt } kerstcadeaus 2017.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } kerstcadeaus 2017.
-Michel,
In alle opzichten kan jouw dag niet meer stuk! Wat een hoeveelheid  treinspullen hebt jij weer gekregen van die goede Kerstman. Hij al daar flink aan gesjouwd hebben! Alleen daarvoor mag hij wel een versnapering mogen ontvangen! Maar dat zal het wel op ingeschoten zijn, vermoed ik! Dan maar jouw "Karin" flink gaan bedanken, dacht ik zo! Zij is toch wel een "wereldvrouw"! Jawel, dat wisten we al! Toch heeft zij wel gelijk, dat zo'n begraafplaats op een baan een standaard gegeven moet zijn. Een plaats van 'bezinning'! Pas goed bij deze dag!
Heel veel plezier met al jouw 'spulletjes'! :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } kerstcadeaus 2017.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } kerstcadeaus 2017.

Gefeliciteerd met deze aanwinsten, Mies  @citaat

Achter die loc kun je ook een setje "gewone"rijtuigen hangen, hoor ! Blijft ie net zo mooi van  ;)
En je boft maar, want als ik hier thuis roep, dat ik dit jaar geen loc's koop, dan komen er ook geen  :D

Nou nog op zoek naar een doosje bleke preisers voor je kerkhof en als je die niet vindt, gewoon en doosje bedorven worsten in de vitrine van de kiosk leggen. Werkt ook  :o)

Fijne dag nog !

Grtz Tony
Re: Michelstadt } kerstcadeaus 2017.
Hallo Michel,

Wat ben jij toch weer verwend. Prachtige loc! Tja, die Rheingold, het blijft een mooi sprookje . En als je het sprookje waar kunt maken op je baan door je princes ben je werkelijk de koning te rijk!

Veel plezier.
Roel
Re: Michelstadt } kerstcadeaus 2017.
Hoi Michel

Dat zijn weer mooie cadeautjes onder de kerstboom heel veel plezier ermee  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: Michelstadt } kerstcadeaus 2017.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Michelstadt } kerstcadeaus 2017.
Je bent wel weer verwend door de kerstmanvrouw, Michel!
Blijft een beetje jammer dat je niet van "de stomers" bent, want dat vind ik toch eigenlijk wel het mooiste voor die Rheingoldsleep >:-D.
Gezellig ook, zo'n worsttent naast de begraafplaats; kunnen de Preisers een beetje bijkomen na een treurig bezoek ;).
Re: Michelstadt } kerstcadeaus 2017.
Gefeliciteerd weer met alle schitterende aanwinsten.
Dat zijn nog is cadeaus voor onder de kerstboom zeg, bofkont.
De braadworstenkraam maar is op het verlanglijstje zetten, ziet er leuk uit.
Veel plezier met alles.

Wens Karin en jou alvast een goede jaarwisseling toe en een goed 2018!!!
Re: Michelstadt } kerstcadeaus 2017.
Dag Michel,

Leuke cadeau's die je gekregen hebt.  Die Rheingold loc is idd een prachtstuk, maar de ander cadeautjes zullen ook zeker mooi ogen op je baan.
Re: Michelstadt } kerstcadeaus 2017.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } kerstcadeaus 2017.
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 26 december 2017, 07:53:15
Wat ben jij in de watten gelegd, geweldig om je nieuwe aanwinsten te zien  :thumbup: :thumbup:
De Rheingold loc is erg mooi, we hadden in Göppingen al een glimp opgevangen toen hij gespoten werd en ik zag een twinkeling in jou ogen  :)
Als het zo doorgaat kun je nog wel een extra verdieping in je schaduwstation bouwen  :D
De laatste loc voor dit jaar denk ik  :P

Ja ik ben zeker weer verwend door de Kerstman  :) de Rheingold loc is inderdaad erg mooi die straks geijkt gaat worden zodat hij snel in de dienstregeling kan meerijden. :thumbup:
In Göppingen stonden er vele tientallen wat schrijf ik nu vele honderden van deze schitterende loc dan gaat mijn oogjes zeker glinsteren. :P
Een extra verdieping zou ik erg waarderen maar helaas is de ruimte beperkt op zolder eerst deze schaduwstation meer eens vol krijgen en dan kijken we verder of de wasmachine en droger naar de schuur en dat stuk ook volbouwen of verhuizen naar een huis met een grotere zolder. :D

Citaat van: Jørg op dinsdag 26 december 2017, 08:59:33
Idd weer zeer prachtige kadootjes onder de boom, daar ga je weer uurtjes plezier aan beleven,  :thumbup:
Ik hoop dat je boekje genoeg blz bevat om die gigantische wenslijst te kunnen inbrengen,  :-)

Met deze mooie kado's ga ik zeker vele uurtjes plezier beleven Jørg. :P :thumbup:
Zie foto van notitieboekje daar kan een hoop in geschreven worden straks gaat de eerste er al in geschreven worden de Insider loc 2018. :P

Citaat van: ks1985 op dinsdag 26 december 2017, 09:49:50
Je hebt mooie kadootjes mogen ontvangen Michel. Veel plezier ervan en mee :thumbup:

Dank je wel Koen  :thumbup: met het plezier gaat het helemaal goed komen. :)

Citaat van: peterke33 op dinsdag 26 december 2017, 10:09:53
Man jij word echt verwend door je vrouw, en zijn heel mooie geschenken die hebt mogen ontvangen.
En veel succes naar het zoeken naar de juiste en mooie wagons voor je loc.

Peter, ik ben zeker verwend door mijn vrouw en kinderen met deze prachtige geschenken maar ook mijn vrouw is verwend met geschenken die op haar kerstlijst stonden. :)
Deze loc gaat of los rijden of hij gaat met de bestaande Rheingold rijtuigen rijden uit set 28503. :)

Citaat van: Lokkie op dinsdag 26 december 2017, 10:12:25
Dat zijn weer hele mooie cadeaus die onder de kerstboom lagen. B)
Heel veel plezier ermee.

Dat zijn het zeker René je moet maar gauw weer eens langskomen dan kan je hem met eigen ogen bekijken als hij over de baan rijdt. :)

Citaat van: GWS op dinsdag 26 december 2017, 10:19:22
In alle opzichten kan jouw dag niet meer stuk! Wat een hoeveelheid  treinspullen hebt jij weer gekregen van die goede Kerstman. Hij al daar flink aan gesjouwd hebben! Alleen daarvoor mag hij wel een versnapering mogen ontvangen! Maar dat zal het wel op ingeschoten zijn, vermoed ik! Dan maar jouw "Karin" flink gaan bedanken, dacht ik zo! Zij is toch wel een "wereldvrouw"! Jawel, dat wisten we al! Toch heeft zij wel gelijk, dat zo'n begraafplaats op een baan een standaard gegeven moet zijn. Een plaats van 'bezinning'! Pas goed bij deze dag!
Heel veel plezier met al jouw 'spulletjes'! :thumbup: :thumbup:

Het sjouwen en uitdelen is het enigste wat de Kerstman doet de elfjes doen het meeste werk. :D
Helaas wilde hij geen versnapering want hij had het druk zat vertelde hij dus een uitzwaai groet en weg was hij. ;)
Ja een begravenplaats vond ik altijd leuk als ik bij een modelbaan stond te kijken dus mijn vrouw heeft goed opgelet als ik lang ergens bij blijf staan te kijken.
Dank je wel Gerard  :thumbup: met het plezier gaat het zeker goed komen hoor. :) :)

Citaat van: Tony op dinsdag 26 december 2017, 10:31:52
Gefeliciteerd met deze aanwinsten, Mies  @citaat
Achter die loc kun je ook een setje "gewone"rijtuigen hangen, hoor ! Blijft ie net zo mooi van  ;)
En je boft maar, want als ik hier thuis roep, dat ik dit jaar geen loc's koop, dan komen er ook geen  :D
Nou nog op zoek naar een doosje bleke preisers voor je kerkhof en als je die niet vindt, gewoon en doosje bedorven worsten in de vitrine van de kiosk leggen. Werkt ook  :o)

Dank je wel Tony. :thumbup:
Misschien in de toekomst een moderne set Rheingold rijtuigen erbij verzamelen maar voorlopig gaat hij los rijden zodat ik kan genieten van de schoonheid van deze mooie loc. :)
Misschien harder roepen thuis. :P
Dat wordt inderdaad op zoek naar de juiste preisertjes en anders doe ik zeker je tip van de bedorven worst dan komt het zeker goed met de treurige preisertjes. ;)

Citaat van: RoelMarklin op dinsdag 26 december 2017, 11:47:16
Wat ben jij toch weer verwend. Prachtige loc! Tja, die Rheingold, het blijft een mooi sprookje . En als je het sprookje waar kunt maken op je baan door je princes ben je werkelijk de koning te rijk!
Veel plezier.

Roel, ik ben zeker verwend maar dat waren we allemaal hier tijdens de kerst. :P
De Rheingold heeft zeker iets sprookjesachtig dat zag ik ook in Göpppingen doen daar een Rheingold aankwam rijden op het station honderden foto's verder er meteen geschoten door de aanwezige die van het ene perron naar andere renden. :) :thumbup:
En ja ik ben zeker een koning te rijk met mijn prinses koningin. ;)
Plezier had ik al toen mijn kleinzoon zei opa wat een zwaar kado heb je gekregen van de kerstman want mijn kleinzoon mocht iedereen inclusief zijn eigen geven. :)

Citaat van: Alex 0850 op dinsdag 26 december 2017, 11:58:27
Dat zijn weer mooie cadeautjes onder de kerstboom heel veel plezier ermee  :thumbup:

Ja kerst 2017 was mij goed gezind hopelijk kerst 2018 ook. :)
Dank je wel Alex gaat helemaal goed komen. :thumbup:

Citaat van: Hanzi op dinsdag 26 december 2017, 12:13:03
Je bent wel weer verwend door de kerstmanvrouw, Michel!
Blijft een beetje jammer dat je niet van "de stomers" bent, want dat vind ik toch eigenlijk wel het mooiste voor die Rheingoldsleep >:-D.
Gezellig ook, zo'n worsttent naast de begraafplaats; kunnen de Preisers een beetje bijkomen na een treurig bezoek ;).

Ben zeker verwend Hans door de kerst vrouw. :) :thumbup:
Toen mijn E10 nog niet digitaal was reed de Br 01 met de Rheingold rijtuigen mooi gezicht maar het was het net niet althans voor mij sorry maar ik ben meer een E-loc en diesel mannetje heb wel twee stomers de Br01 en een Br 86 die blijven hier gewoon rond rijden hoor maar er zal er niet snel één bijkomen vrees ik.
Perfecte combinatie lees ik al ook bij Tony stonden zei bij elkaar dus wie weet straks op de baan ook. ;)

Citaat van: marcel op dinsdag 26 december 2017, 19:13:55
Gefeliciteerd weer met alle schitterende aanwinsten.
Dat zijn nog is cadeaus voor onder de kerstboom zeg, bofkont.
De braadworstenkraam maar is op het verlanglijstje zetten, ziet er leuk uit.
Veel plezier met alles.
Wens Karin en jou alvast een goede jaarwisseling toe en een goed 2018!!!

Dank je wel Marcel. :thumbup:
Ja ik ben zeker een bofkont dit jaar geweest met kerst. :)
De braadworstenkraam is zeker erg leuk dus erop zetten op die lijst Marcel. :P :thumbup:
Namens mij en Karin jij ook een goed uiteinde toegewenst en een super goed 2018 en hopelijk zien we elkaar weer eens op een Duitse beurs. :) :thumbup:

Citaat van: iVanDL op dinsdag 26 december 2017, 20:43:19
Leuke cadeau's die je gekregen hebt.  Die Rheingold loc is idd een prachtstuk, maar de ander cadeautjes zullen ook zeker mooi ogen op je baan.

De Rheingold is zeker een prachtstuk en waar ik heel blij mee ben zeker als hij los uit het spiraal komt rijden zo het station in. :) :thumbup:
Inderdaad Ivan ook de andere cadeautjes zullen mooi op de te bouwen baan tot hun recht komen Ivo.
Re: Michelstadt } kerstcadeaus 2017.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } kerstcadeaus 2017.
Michel,

Mooie aanwinsten ook bij jou ,veel rijplezier gewenst  :) :)
Re: Michelstadt } kerstcadeaus 2017.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Michelstadt } kerstcadeaus 2017.
 B) U heeft daar een mooie Rheingold lok gekregen. :thumbup: B)
En de andere presentjes zijn ook erg leuk.
Tis wel een beetje een dooie boel zo'n begraafplaats op je modelbaan, maar ja,
na het eten van teveel Bratwursten zal er toch wel eens af en toe een Preisertje omvallen. :o)
Mooi dat je dan toch een plekkie om de baan hebt om ze ten ruste te legge. O:-D

Dirk-Jan