Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } gratis wagon en rails rails rails en nog eens rails erbij.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Michelstadt } gratis wagon en rails rails rails en nog eens rails erbij.
Citaat van: h0_miessie op woensdag 07 juni 2017, 04:48:35

Ik bekeek net je filmpje van je helix. Schitterend.
Dus ging ik op zoek naar de maten.
Ik begrijp uit het ontwerp dat de helix circa 130 cm diep is?
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
Prachtig werk Michel,

De slepen zijn zo wel een tijdje onderweg, geeft veel vernieuwing aan treinen dan op je bovenbaan.

Mvg, Luc
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
Bedankt voor het plaatsen van het filmpje. Leuk om te zien hoe zo'n sleep zich langzaam omhoog werkt door de helix. Want andere ook al zeggen, dacht ik ook al aan. Een valbeveiliging voor het mooie materieel.
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
Duimpjes zeggen meer dan woorden Michel, dus:
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
Citaat van: KdeB op zondag 20 augustus 2017, 10:58:44
Mooie sleep, Mooie rustige loop in je Helix
Leuk dat ik een bijdrage heb kunnen leveren aan jouw mooie baan.

Het is zeker een mooie sleep Koos. :)
Ja de trein loopt mooi omhoog in het begin stopte hij nog wel eens nu bijna niet meer nu er meer gereden gaat worden. :)
Bedankt voor je bijdrage wordt zeer zeer gewaardeerd door mij en ook bedankt voor de duidelijke foto's ik hou je/jullie op de hoogte als we eraan gaan beginnen.

Citaat van: Alex 0850 op zondag 20 augustus 2017, 11:00:34
Wat een mooi filmpje en een prachtige sleep zo  :thumbup:

Dank je wel voor je compliment Alex. :thumbup:

Citaat van: iTom op zondag 20 augustus 2017, 11:05:16
Indrukwekkend filmpje hoor, zie wel nog stickers op de houten regels zitten, ff insmeren met wasbenzine zijn ze er zo vanaf, is ook weer een beter gezicht. Komt er ook nog een uitvalbeveiliging in de Helix want je wil het niet mee maken dat er een trein naar beneden flikkert valt.

Als ik naar de treinen kijk zie ik de stickers toch niet Tom. :D
Straks komt de tafel er nog overheen dus dan zie ik ze toch niet meer mits ik niet op de grond zit.
Er komt zeker een valbeveiliging zie foto van het proefstukje met het köffje.
Van deze doorzichtige plastieke dingen heb ik er ongeveer 150 dus genoeg voor vele stukken in de helix.

Citaat van: frenkievee op zondag 20 augustus 2017, 11:07:28
Ziet er allemaal heel mooi uit, Michel. Mooie sleep zo ook!!

Ik ben met beiden zeer tevreden Frank. :)

Citaat van: Tony op zondag 20 augustus 2017, 11:08:42
Dat loopt mooi naar boven  :thumbup:
Ik kan me zo voorstellen, dat je regelmatig op je zolder zit te genieten van een klimmende trein.
Het schaduwstation is al een baan op zich, trouwens.

U moet een tevreden mens zijn  :P

Het rijd zeker mooi omhoog maar ook rijd het omlaag erg fraai. :)
Ik ben zeer vaak op zolder dan wil ik verder met de ringleiding maar dan lonken de locs en voor ik het weet zit ik weer een half uurtje te rijden. :P
Ja mooi groot he het schaduwstation. :)
Ik ben een zeer zeer tevreden mens. :) :)

Citaat van: Jørg op zondag 20 augustus 2017, 11:13:10
Top voorstelling.
Heb zitten genieten van je mooie lange traxx sleep die zijn rondjes doet in de magestieuse helix,  :thumbup:

Blij dat je net als ik genoten hebt Jørg. :thumbup:
Ja het is best indrukwekkend als de lange trein zo omhoog rijd het geeft mij weer een enorme boost om verder te gaan met de baan want dit smaakt naar meer veel meer. :)

Citaat van: marklintim op zondag 20 augustus 2017, 11:26:20
Dat zijn mooie vorderingen. Het begint al wat te worden. :thumbup: :thumbup: Leuke aanwinsten ook weer, veel plezier ermee. Mooi filmpje ook.

Alleen vind ik het toch jammer dat je zo'n ns high speed traxx locomotief voor een goederentrein zet. Je hebt zo'n mooie railion 1601 die er toch beter voor staat. Het zou toch mooier zijn als je achter de traxx de laatst uitgekomen ICD rijtuigen hangt. Of een sleepje ICR's :P

Het begint zeker wat te worden nu Tim. :thumbup:
Ja de aanwinsten zijn weer erg mooi en zullen een mooie plek krijgen op de baan en in de vitrine. :)
Gaat helemaal goed komen met het plezier.

Ik had de Traxx voor wat NS rijtuigen gezet maar vond de gele kleur van de Traxx te geel veel donderder als de rijtuigen daar komt de 1773 voor te rijden daarom vindt ik de Traxx mooier voor de zelflossers dan de 1601 Amsterdam die gaat lekker los rijden door Michelstadt.

Citaat van: GWS op zondag 20 augustus 2017, 11:34:40
Jij mag trots zijn op alle werkzaamheden om zo'n baan te maken. En nu nog zo'n fantastische mooie film erbij! Man, man, wat bent jij een tevreden man. Ja, natuurlijk het is nog lang niet af (om jouw woorden maar eens te hergebruiken). Maar het resultaat tot nu is meer dan voldoende!!  :thumbup:

Trots ben ik zeker op mijn bouwmaat(je) René en op de tot nu toe gemaakte vorderingen. :thumbup:
Ja de film is fantastisch en geeft mij en als ik jullie reacties bekijk veel kijkplezier. :) :)
Nee inderdaad we zijn er nog (lang) niet maar we schieten nu lekker op en dat geeft weer moet voor de rest van de bouw. :thumbup:

Citaat van: Hans Biere op zondag 20 augustus 2017, 12:03:57
Dat ziet er indrukwekkend uit, Michel! Mijn complimenten voor het gemaakte werk tot nu toe. Alleen al in de helix kun je heel wat slepen kwijt. Dat wordt een zeer gevarieerd treinbedrijf vermoed ik. Heel veel succes verder!

Dank je wel Hans. :thumbup:
Ja in de helix kunnen eventueel 18 treinen staan 9wendingen x 2 sporen moet voorlopig genoeg zijn. ;)
Bedankt voor je succes wens. :)

Citaat van: rscosworth op zondag 20 augustus 2017, 12:53:04
Heel gaaf! Het blijft altijd imposant zo'n railspiraal.

Het blijft zeker imposant zo'n spiraal waar de treinen omhoog rijden. :

Citaat van: Wim op zondag 20 augustus 2017, 13:23:39
Ziet er goed uit ! Michel !  :)
Zou wel een valbeveiliging eraan maken...

Dank je wel Wim. :thumbup:
Voor de valbeveiliging zie antwoord Itom en foto.

Citaat van: Kaleb op zondag 20 augustus 2017, 13:28:02
Wat is ie mooi geworden die helix. En ook het schaduwstation. Is het per spoor in meerdere blokken verdeeld?

Leuk dat je hem mooi vindt Henk. :thumbup:
Het schaduwstation is zeker mooi en groot en voor de toekomst voorbereid wat treinen betreft. :P
De sporen 6 sporen in één schaduwstation worden inderdaad verdeelt in 4 blokken dus 24 blokken en dat maal 3 = 72 blokken in de schaduwstations.
Het voorste spoor naast de inrij spoor wordt gereserveerd voor de losse locs daar kunnen 10 stuks staan die ook maal 3 = 30 losse locs kunnen er geparkeerd worden.

Citaat van: Trainhenk op zondag 20 augustus 2017, 17:23:21
Mooie helix Michel.
Ik zag alleen bij de verbindingsplaten de punten van de schroeven er doorheen komen.
Hou dat even in de gaten als je je bovenleiding gaat monteren.

Dank je wel Henk. :thumbup:
Klopt van die schroeven de helix gaat nog uit elkaar ivm het aanbrengen van de bovenleiding daar worden nieuwe schroeven voor gekocht en dan worden meteen de schroeven in de verbindingsplaten vervangen.
Bedankt voor je scherpheid. :thumbup: :thumbup:

Citaat van: Jan22 op zondag 20 augustus 2017, 18:08:11
Ik bekeek net je filmpje van je helix. Schitterend.
Dus ging ik op zoek naar de maten.
Ik begrijp uit het ontwerp dat de helix circa 130 cm diep is?

Leuk dat je het filmpje schitterend vindt Jan. :thumbup:
Ik ben net naar boven gestrompeld en ik meten 80 centimeter hoog een wending is 9 centimeter hoog maal 8 = 72 plus de onderste wending dan kom ik uit op 80 centimeter.

Citaat van: VC op zondag 20 augustus 2017, 19:50:49
Prachtig werk Michel,
De slepen zijn zo wel een tijdje onderweg, geeft veel vernieuwing aan treinen dan op je bovenbaan.

Dank je wel Luc dat je ons werk prachtig vindt. :thumbup:
Ja de trein is lekker lang onderweg en als ik er naast zit bij mijn commandocentrum kan ik heerlijk naar de treinen kijken tussen de wendingen door. :P

Citaat van: marcel op zondag 20 augustus 2017, 20:12:15
Bedankt voor het plaatsen van het filmpje. Leuk om te zien hoe zo'n sleep zich langzaam omhoog werkt door de helix. Want andere ook al zeggen, dacht ik ook al aan. Een valbeveiliging voor het mooie materieel.

Graag gedaan hoor het filmpje. :)
Het blijft zeker een leuk gezicht om deze prachtige sleep er doorheen te zien rijden.
Voor de valbescherming zie antwoord aan Tom en de foto.

Citaat van: Hanzi op zondag 20 augustus 2017, 22:21:18
Duimpjes zeggen meer dan woorden Michel, dus:
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ik ga er van blozen Hans bedankt voor de duimpjes. :) :thumbup:


Verder zal er denk ik weinig gereden worden omdat ik zondagmiddag een paar uur in het ziekenhuis gelegen heb door een niersteenaanval heb nu zware pijnstillers gehad en men hoopt dat het via de natuurlijke weg zijn weg gaat vinden.
Heb sinds gistermiddag veel heel veel pijn en heb vannacht weinig kunnen slapen kijken hoe we de werkdag doorgaan komen ziek melden zit niet gauw in mijn aard en ook omdat er 2 van de 5 chauffeurs op vakantie is wil ik mijn werkgever niet met problemen opzadelen.

Zal wel aan mijn chef vragen of hij de komende tijd zolang ik pijn heb mijn rit wil aanpassen zodat ik geen overwerk hoef te maken en lekker op tijd naar huis kan zodat ik weer wat kan uitrusten op de bank. 
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.

Oei, Mies  8o

Da's pijnlijk, nierstenen  :?
Kan er helaas over mee praten.... hopelijk valt het mee !
Beterschap !!!

Grtz Tony
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
-Michel,
Nu maar hopen dat die 'nierstenen' met de medicijnen gaan oplossen! En, ja, de chef zal zich wel moeten gaan aanpassen, anders is hij nog een werknemer kwijt; weliswaar niet op vakantie maar erger nog in deze periode aan 'ziekte'!
Jij veel sterkte en doe het maar 'rustig' aan!  :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
-Michel:
Veel beterschap en een spoedig herstel,  :thumbup:
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
Michel

Zo dat klinkt heel pijnlijk, hoop dat het snel weer beter is.  :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
Michel,

Beterschap! En denk goed om jezelf, je moet nog langer mee :P.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
Das niet fijn, hoop dat de pijn een beetje te verdragen is, heel veel beterschap. :thumbup:
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
Michel

ook van hieruit beterschap en denk aan je zelf.

Gr Alex 0850
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
Hoi Mies
Oei dat is zeer pijnlijk, gun je niemand sterkte en beterschap
bij een aanval thuis een hete kruik op de plek, dat verlicht ook.
Groet
Koos
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
mooie testrit door die Helix op het einde een noodstop / stroomstoring ?  :D
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
Bah, nierstenen ?  :thumbdown:

Lekker veel bier drinken... :D

Beterschap !  :thumbup:
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
Hoi Mies,

Nierstenen daar wordt je niet vrolijk van, zeer pijnlijk ik weet er helaas alles van.

Beterschap.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
Citaat van: Gerrit-1959 op maandag 21 augustus 2017, 09:23:26
Beterschap. Diclofenac? Veel drinken en traplopen. Letten op melkconsumptie en rabarber. Ik heb ze twee keer gehad door teveel rabarber eten. Brrr. Gelukkig al jaren niet meer. :thumbup: :thumbup:

Het hangt ervan af waardoor je nierstenen hebt, ik moet juist melk drinken van de dokter. Kreeg een verhaal over de zuurgraad in de nieren. Maar vervelend zijn nierstenen zeker! (Niersteen is bij mij operatief verwijderd)

Filmpje ziet er goed uit Michel! Succes met je nierstenen en hopelijk voel je je snel weer beter! Heb je trouwens al een 189 in je verzameling? Die heb ik meestal voor de kolentrein staan, afgewisseld met de Ludmilla.
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
Hmm dat is een minder bericht Michel. Wens je snel herstel toe.

Met de valbeveiliging komt het helemaal goed zie ik.
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
Je filmpje geeft goed aan hoe ver je al bent met de bouw van de baan. Vooral de mooie lange schaduwsporen in meerdere etages ben ik erg jaloers op.
Op je nierstenen probleem ben ik helemaal niet jaloers, veel sterkte er mee en raak ze maar gauw kwijt.
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
Hoi Mies,

Veel sterkte met de nierstenen.
Hoop dat ze er snel uit zijn.

Groeten Sander.
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
Sterkte met het kwijtraken van de steentjes. Bij mij ging het alle keren op een natuurlijke wijze. Heeft ook zo wat nadelen.......
Groeten Lex
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
Citaat van: Wim op maandag 21 augustus 2017, 12:47:32
Lekker veel bier drinken... :D

Mijn vader moest dat ook van de dokter en hij is e nooit meer mee gestopt.
Beterschap Michel. :thumbup:
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
Citaat van: Tony op maandag 21 augustus 2017, 07:36:47
Oei, Mies  8o
Da's pijnlijk, nierstenen  :?
Kan er helaas over mee praten.... hopelijk valt het mee !
Beterschap !!!

Dank je wel. :thumbup:
En ja het is zeer pijnlijk.

Citaat van: GWS op maandag 21 augustus 2017, 07:38:02
Nu maar hopen dat die 'nierstenen' met de medicijnen gaan oplossen! En, ja, de chef zal zich wel moeten gaan aanpassen, anders is hij nog een werknemer kwijt; weliswaar niet op vakantie maar erger nog in deze periode aan 'ziekte'!
Jij veel sterkte en doe het maar 'rustig' aan!  :thumbup: :thumbup:

Ja dat hoop ik ook dat het via de medicijnen en de natuurlijke weg opgelost wordt.
Gisterenochtend toch geprobeerd om half  6 aan het werk te beginnen maar helaas viel het steentje verkeerd en zag mijn chef mijn verbeten gezicht door de pijn dat ik mij meteen ziek gemeld heb.
Dank je wel voor je sterkte wens. :thumbup:

Citaat van: Jørg op maandag 21 augustus 2017, 07:50:49
Veel beterschap en een spoedig herstel,  :thumbup:

Dank je wel Jørg. :thumbup:

Citaat van: peterke33 op maandag 21 augustus 2017, 09:19:58
Zo dat klinkt heel pijnlijk, hoop dat het snel weer beter is.  :thumbup: :thumbup:
Is het ook Peter en ja ik hoop ook dat snel weer beter wordt.

Citaat van: Gerrit-1959 op maandag 21 augustus 2017, 09:23:26
Beterschap. Diclofenac? Veel drinken en traplopen. Letten op melkconsumptie en rabarber. Ik heb ze twee keer gehad door teveel rabarber eten. Brrr. Gelukkig al jaren niet meer. :thumbup: :thumbup:

Dank je Gerrit. :thumbup:
Ja ik heb Diclofenac gekregen en die helpen vrij goed moet ik zeggen de pijn is wat minder geworden ik bedoel meer dragelijker.
Rabarber eet ik gelukkig nooit alleen melk bij het avondmaal.
Dus nu eet je geen rabarber meer ? Mooi om te horen dat je er al jaren geen last meer van heb.

Citaat van: wicho op maandag 21 augustus 2017, 11:32:33
Beterschap! En denk goed om jezelf, je moet nog langer mee :P.

Dank je wel voor je beterschapswens. :thumbup:
Ja denk tegenwoordig meer aan mijzelf altijd wegcijferen voor je werkgever levert ook geen bonuspunten op voor de toekomst. ;)

Citaat van: iTom op maandag 21 augustus 2017, 11:57:22
Das niet fijn, hoop dat de pijn een beetje te verdragen is, heel veel beterschap. :thumbup:

Het is zeker niet fijn is mijn eerste keer dat ik last van nierstenen heb en nee een tweede keer hoeft niet hoor.
Nu ik de medicijnen wat langer inneem lijkt het wel of de pijn minder wordt alleen bij sommige aanvallen dan ga ik maar wat lopen door het huis na een verloop van tijd gaat het wel weer en kan ik weer gaan leggen.
Dank je wel Tom. :thumbup:

Citaat van: Alex 0850 op maandag 21 augustus 2017, 12:04:19
ook van hieruit beterschap en denk aan je zelf.

Dank je wel Alex. :thumbup:
En ja dat zal ik zeker doen aan mijzelf denken. :)

Citaat van: KdeB op maandag 21 augustus 2017, 12:12:56
Oei dat is zeer pijnlijk, gun je niemand sterkte en beterschap
bij een aanval thuis een hete kruik op de plek, dat verlicht ook.

Ja Koos het is zeer pijnlijk en bedankt voor je beterschap groet. :thumbup:
Bedankt voor de tip hij legt klaar de kruik.

Citaat van: ErwinLamens op maandag 21 augustus 2017, 12:23:19
mooie testrit door die Helix op het einde een noodstop / stroomstoring ?  :D

Noodstop Erwin want daar hield de rails op. :D

Citaat van: Wim op maandag 21 augustus 2017, 12:47:32
Bah, nierstenen ?  :thumbdown:
Lekker veel bier drinken... :D
Beterschap !  :thumbup:

Zeker bah Wim.
Ja die tip kreeg ik ook mee van de dokter dus daar hou ik mij aan natuurlijk de halve liters radler smaken goed en daar door veel naar de wc. :)
Dank je wel voor je beterschapswens. :thumbup:

Citaat van: degeluidsman op maandag 21 augustus 2017, 12:48:04
Nierstenen daar wordt je niet vrolijk van, zeer pijnlijk ik weet er helaas alles van.
Beterschap.

Nee daar wordt je zeker niet vrolijk van jammer om te lezen dat jij er ook last van heb gehad.
Dank je wel voor je beterschapsgroet. :thumbup:

Citaat van: frank-103 op maandag 21 augustus 2017, 13:29:30
Het hangt ervan af waardoor je nierstenen hebt, ik moet juist melk drinken van de dokter. Kreeg een verhaal over de zuurgraad in de nieren. Maar vervelend zijn nierstenen zeker! (Niersteen is bij mij operatief verwijderd)

Filmpje ziet er goed uit Michel! Succes met je nierstenen en hopelijk voel je je snel weer beter! Heb je trouwens al een 189 in je verzameling? Die heb ik meestal voor de kolentrein staan, afgewisseld met de Ludmilla.

Ik denk dat ik de algemene nierstenen heb Frank want mij is niks verteld over zuurgraad enz.
Gelukkig is er niet over een operatie gesproken met mij dus denken ze dat het via de natuurlijke weg zijn uitgang gaat vinden.
Ja ik hoop ook dat ik er snel vanaf ben

Leuk dat je mijn filmpje er goed uit vindt zien. :)
Nee een 189 heb ik nog niet in mijn loc verzameling zitten dus die gaat vanaf nu op de wenslijst. :)
En een Ludmilla zal hier niet snel komen vrees ik vindt ik namelijk niet echt een mooi model om op mijn baan te rijden.

Citaat van: marcel op maandag 21 augustus 2017, 19:59:52
Hmm dat is een minder bericht Michel. Wens je snel herstel toe.
Met de valbeveiliging komt het helemaal goed zie ik.

Dank je wel Marcel. :thumbup:
Dat zijn mooie plastiek plaatjes die de boel beveiligd tegen vallen en toch kan je goed naar de treinen kunnen kijken denk alleen wel dat ik er 1 a 1,5 centimeter afhaal zijn iets te hoog vindt ik.

Citaat van: Maarten Marklin op maandag 21 augustus 2017, 20:18:10
Je filmpje geeft goed aan hoe ver je al bent met de bouw van de baan. Vooral de mooie lange schaduwsporen in meerdere etages ben ik erg jaloers op.
Op je nierstenen probleem ben ik helemaal niet jaloers, veel sterkte er mee en raak ze maar gauw kwijt.

Ja langzaam gaan we de goede kant op Maarten. :)
Die lange opstelsporen waren de reden dat ik een nieuwe baan ging bouwen is volgen mij zo een fraai gezicht als ze gevuld zijn met treinen.
En dat doe je goed hoor niet jaloers zijn op mijn nierstenen en ja ik hoop ze snel kwijt te zijn dank je wel voor je beterschapswens. :thumbup:

Citaat van: Seinwezen op maandag 21 augustus 2017, 20:35:39
Veel sterkte met de nierstenen.
Hoop dat ze er snel uit zijn. 

Dank je wel Sander  :thumbup: en ook ik en toch ook mijn vrouw want die slaapt ook slecht hierdoor dat ze er snel uit zijn.

Citaat van: Lex-trein op maandag 21 augustus 2017, 20:53:38
Sterkte met het kwijtraken van de steentjes. Bij mij ging het alle keren op een natuurlijke wijze. Heeft ook zo wat nadelen.......
Groeten Lex

Dank je wel Lex. :thumbup:
Niet best om te lezen dat je er al meerdere keren last van heb gehad. :(

Citaat van: Trainhenk op maandag 21 augustus 2017, 22:59:17
Citaat van: Wim op maandag 21 augustus 2017, 12:47:32
Lekker veel bier drinken... :D

Mijn vader moest dat ook van de dokter en hij is e nooit meer mee gestopt.
Beterschap Michel. :thumbup:

Maar ik neem aan dat je vader geen nierstenen probleem meer heeft gehad na het vasthouden van het advies van de dokter.

Dank je wel Henk voor je beterschapsgroet. :thumbup:
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
Hallo Michel,

Nierstenen dat is niet fijn, beterschap.

Je filmpje zag er geweldig uit, mooie sleep.

Gr.
Piwie.
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
Hallo Michel,

Eindelijk weer even bij gelzen.
Mooi railspiraal, deze ziet er goed uit :thumbup: :thumbup:

En bij deze wil ik je beterschap wensen, en denk vooral om jezelf.

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
Citaat van: Piwie op dinsdag 22 augustus 2017, 18:49:22
Nierstenen dat is niet fijn, beterschap.
Je filmpje zag er geweldig uit, mooie sleep.

Nee het is zeker niet fijn.
Bedankt voor je beterschapsgroet. :thumbup:
Leuk dat je het filmpje van de mooie sleep geweldig vond. :)

Citaat van: ikke650 op dinsdag 22 augustus 2017, 20:22:13
Eindelijk weer even bij gelezen.
Mooi railspiraal, deze ziet er goed uit :thumbup: :thumbup:
En bij deze wil ik je beterschap wensen, en denk vooral om jezelf.

Leuk dat je weer bij bent met lezen Erwin. :)
Ja wij zijn dik tevreden met het spiraal het gaat mooi geleidelijk omhoog hier en daar is de rails nog wat vuil maar door veel te rijden gaat het steeds beter al heeft hebben sommige locs er meer last van dan andere.

Bedankt voor je beterschapswens en ja ik zal zeker aan mij zelf denken deze keer maar ook zeker in de toekomst.
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
Zelfs al verdwijnen de steentjes langs de normale weg het kan uitermate pijnlijk zijn hoor. :-(
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
Hallo Michel,

Wat waardeloos dat je last hebt van nierstenen.hoop dat ze snel afdrijven.

Schitterend gezicht zo'n lange sleep door je spiraal.

Groet,
Erik
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
Hoi Michel,

Sterkte en beterschap met je nierstenen.

En zeker een indrukwekkend gezicht die zelflossers in jouw klimspiraal.

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
Citaat van: Johnnytrein op woensdag 23 augustus 2017, 07:09:00
Zelfs al verdwijnen de steentjes langs de normale weg het kan uitermate pijnlijk zijn hoor. :-(

Klopt helemaal.

Citaat van: erik01 op woensdag 23 augustus 2017, 09:14:12
Wat waardeloos dat je last hebt van nierstenen.hoop dat ze snel afdrijven.
Schitterend gezicht zo'n lange sleep door je spiraal.

Zeker waardeloos Erik en ja dat hoop ik ook dat ze snel afgedreven zijn.
Het is inderdaad een schitterend gezicht vandaag maar een andere leuke combinatie door het spiraal laten rijden. :)

Citaat van: Ragoem op woensdag 23 augustus 2017, 14:29:21
Sterkte en beterschap met je nierstenen.
En zeker een indrukwekkend gezicht die zelflossers in jouw klimspiraal.

Bedankt voor je beterschapsgroet. :thumbup:
Ja ik mag er graag naar kijken naar die zelflossers zowel door het spiraal als door het schaduwstation. :)
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
 :) Hee patiënt, gaat het wat? :?

Ik heb effe naar je  B) filmpje zitten kijken en ben der best van onder de indruk.
Dat heb je mooi in elkaar geprutst, het lijkt allemaal erg vloeiend te lopen. B) :thumbup:
Het is een behoorlijke klimspiraal, van de rails die er inliggen kan je al een aardig baantje bouwen. :D
(ja, ja, nog wel een paar rechte erbij dan natuurlijk :P)


Dirk-Jan

:) :thumbup: Thanks voor de leuke kaart. :thumbup:
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
 @citaat

Het gaat Dirk-Jan één grote steen is eruit maar blijf toch last houden van een lichte zeurende pijn in de zij we wachten rustig af totdat alles eruit is.

René en ik hebben onze eerste spiraal niet slecht gemaakt he het loopt zeker vloeiend op een vuile rails na dan. ;)
Er ligt inderdaad aardig wat rails in en met wat rechte stukken erbij kan ik zeker nog een klein baantje erbij bouwen. :D

Graag gedaan. :) :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
Hoi Michel, goed te lezen dat het al wat beter gaat met je. (dat ze die stenen niet vergruizen).

Die sleep door de klimspiraal is prachtig om te zien, toppie :P :arrow: :thumbup: :thumbup:

Nogmaals beterschap en dan weer gauw verder bouwen.
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
Citaat van: ceess op vrijdag 25 augustus 2017, 11:58:40
Hoi Michel, goed te lezen dat het al wat beter gaat met je. (dat ze die stenen niet vergruizen).
Die sleep door de klimspiraal is prachtig om te zien, toppie :P :arrow: :thumbup: :thumbup:
Nogmaals beterschap en dan weer gauw verder bouwen.

Gelukkig gaat inderdaad weer wat beter vergruizen doen ze niet zo snel meer moet via de natuurlijke weg eruit.
Ondanks dat ik een weekje thuis was kon ik de motivatie niet opbrengen om naar zolder te gaan. :(
Morgen naar de beurs en zondagochtend een beetje rommelen op zolder vanaf maandag ben ik steeds lekker vroeg vrij dan gaan we weer steeds wat doen. :)
Dank je wel voor je betersschapswens. :thumbup:
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
Hallo Michel,

Let je wel op ? De beurs in Vandaag  :D :D

Zie je zo wel.

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
Scherp Erwin heel scherp bedankt hiervoor. :thumbup:

Tot straks. :)
Re: Michelstadt } Nieuwe poging film en de complete set zelflossers in het spiraal.
Hoi Michel,

Fijn te horen dat het weer langzaam beter gaat.
Vandaag nog het lijstje af kunnen werken op de beurs?

Michelstadt } Houten 26-08-2017.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } Houten 26-08-2017.
Citaat van: marcel op zaterdag 26 augustus 2017, 19:49:49
Fijn te horen dat het weer langzaam beter gaat.
Vandaag nog het lijstje af kunnen werken op de beurs?

Het gaat zeker weer wat beter Marcel. :thumbup:
Bijna is het lijstje klaar kon alleen althans niet voor de juiste prijs een slanke wissel 24711 vinden vond de prijs erg duur bij diverse handelaren en mijn favoriete handelaar had hem niet meer maar voor de rest ben ik nu klaar met het verzamelen van de rails voor Michelstadt 2.0.


Net als gisteren was ik en ditmaal ging mijn lieve vrouw ook mee naar Houten gegaan om de laatste stukken rails te kopen alles is nu binnen behalve één slanke wissel maar dat geeft weer een goede reden om de volgende beurs weer te zoeken.
Nadat ik wat bekende op de parkeerplaats tegenkwam kon mijn dag al niet meer stuk.
Binnen gekomen zag ik weer wat bekende forumleden kort praatje gemaakt en de posters overhandigd aan Jørg voor Peter(ke33) gingen we de hallen in.
Ook in de hallen gesproken met diverse forumleden altijd gezellig helaas een aantal forumleden niet gezien maar misschien wordt dat recht gezet op een van de volgende beurzen.

Nadat ik de rails gescoord had kwam ik nog een leuke Märklin vrachtwagen tegen en ja als Märklin liefhebber moest ik die wel kopen en ook kwam ik nog de 47447 de Märklin Magazin-H0-jaarwagen 2003 tegen en aangezien ik er al twee had was de keuze gauw gemaakt om deze derde ook te kopen zodat ik er een leuke sleep van kan gaan maken denk nog een stuk of 4 a 5 dan is de sleep wel compleet. :)

Rond 12 uur zijn mijn vrouw en ik weer vertrokken richting huis want ik had de spullen binnen en het budget was op dus hup klaar naar huis. :D

Thuis gekomen de rails meteen geslepen het laatste stuk rails dat geslepen werd op de camera vastgelegd leuk voor het nageslacht en voor mijn foto en film album. :P
Re: Michelstadt } Houten 26-08-2017.
Michel

Zo jij kan ook even verder met je sporen, en ook weer mooie aanwinsten gekocht gescoord  :P  :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } Houten 26-08-2017.
-Michel:
Je baan 2.0 is weer een stukje vollediger geworden.  :thumbup:
De vrachtwagen en de wagon zijn ook weer een mooie aanwinst en je sleep begint al aardig te groeien,
Re: Michelstadt } Houten 26-08-2017.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Houten 26-08-2017.

Winkelwagentje weer goed vol gegooid, Michel  :P

De vrachtwagen vind ik het leukste !
Zo'n sleep opleggers in het echie tegen komen, lijkt me sterk.
Daar moet je van houden op je baan.
Jij in ieder geval en daar gaat het om !

Enig idee, wanneer je alle rails hebt leggen ?

Grtz Tony
Re: Michelstadt } Houten 26-08-2017.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } Houten 26-08-2017.
Hoi Mies,

Ik vond de voorraad rails bij de handelaren wat mager dit keer, maar nu begrijp ik waarom  >:-D

Ook jij had de vrachtwagen gevonden en gekocht  :thumbup: erg leuk ding.

veel plezier met je nieuwe aanwinsten.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } Houten 26-08-2017.
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Michelstadt } Houten 26-08-2017.
dat zijn weer een paar leuke aanwinsten michel, veel plezier ermee :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } Houten 26-08-2017.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } Houten 26-08-2017.
Mi Michel,

Goede inkopen heb je gedaan zeker die vrachtwagen.

groet
Harald
Re: Michelstadt } Houten 26-08-2017.
Hoi Michel,

Dat zijn weer mooie aanwinsten en de vrachtwagen is erg leuk. B)
En nu maar weer eens hout kopen, dan kunnen we verder met de baan. :)

Gr.
René
Re: Michelstadt } Houten 26-08-2017.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } Houten 26-08-2017.
Citaat van: Tony op zondag 27 augustus 2017, 10:16:51

Winkelwagentje weer goed vol gegooid, Michel  :P

De vrachtwagen vind ik het leukste !
Zo'n sleep opleggers in het echie tegen komen, lijkt me sterk.
Daar moet je van houden op je baan.
Jij in ieder geval en daar gaat het om !


Grtz Tony

Volgens mij is de vrachtwagen ook fantasie?
Maar net zo leuk hoor  :) :thumbup:
Re: Michelstadt } Houten 26-08-2017.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Houten 26-08-2017.
Citaat van: peterke33 op zondag 27 augustus 2017, 09:47:23
Zo jij kan ook even verder met je sporen, en ook weer mooie aanwinsten gekocht gescoord  :P  :thumbup: :thumbup:

Gelukkig kan ik nu bijna alles neerleggen op één wissel na dan dus we kunnen verder bouwen René en ik. :)
Ja de aanwinsten zijn weer prachtig en ik ben der heel heel blij mee. :thumbup:

Citaat van: Jørg op zondag 27 augustus 2017, 09:48:53
Je baan 2.0 is weer een stukje vollediger geworden.  :thumbup:
De vrachtwagen en de wagon zijn ook weer een mooie aanwinst en je sleep begint al aardig te groeien,

Ja zeker een stuk vollediger. :thumbup:
De wagon met de Märklin magzine oplegger is inderdaad mooi en straks als een wat langere sleep zal hij nog mooier worden. :) :)

Citaat van: Tony op zondag 27 augustus 2017, 10:16:51
Winkelwagentje weer goed vol gegooid, Michel  :P
De vrachtwagen vind ik het leukste !
Zo'n sleep opleggers in het echie tegen komen, lijkt me sterk.
Daar moet je van houden op je baan.
Jij in ieder geval en daar gaat het om !
Enig idee, wanneer je alle rails hebt leggen ?
Grtz Tony

Gelukkig was het geen winkelwagentje maar een plastiek tasje vol Tony. ;)
Het leuke vrachtwagentje gaat straks een leuk plekje krijgen op de baan samen met de andere M:arklin wagentjes. :)
Of ze zo ook in het echt gereden hebben weet ik niet zal wel niet maar ik Michelstadt kan alles rijden zolang de burgemeester het maar mooi vindt. :D
Ik ga nu de ringleiding verder afmaken in het onderste schaduwstation en dan de draden voor de bezetmelders aansluiten en dan gaat de tweede verdieping erop weer het zelfde ritueel als bij de onderste schaduwstation en dan gaat de laatste verdieping erop ik hoop richting het eind van het jaar toch wel weer te gaan rijden met koploper.

Citaat van: degeluidsman op zondag 27 augustus 2017, 10:52:05
Ik vond de voorraad rails bij de handelaren wat mager dit keer, maar nu begrijp ik waarom  >:-D
Ook jij had de vrachtwagen gevonden en gekocht  :thumbup: erg leuk ding.
veel plezier met je nieuwe aanwinsten.

Die 35 stukken rails vielen niet eens op toen ik het bij Clemens kocht vond trouwens toch dat er weinig rails voorraad was bij de bekende handelaren.
Eigenlijk zag mijn vrouw de vrachtwagen en die besliste dat ik hem moest kopen leuk voor bij die andere zei ze. :favorite:
Dank je wel gaat zeker lukken jij ook veel plezier met je aanwinsten vooral die Märklin vrachtwagen is erg leuk. ;)

Citaat van: marklintim op zondag 27 augustus 2017, 11:38:04
dat zijn weer een paar leuke aanwinsten michel, veel plezier ermee :thumbup: :thumbup:

Dank je wel Tim. :thumbup:

Citaat van: Haradigi op zondag 27 augustus 2017, 11:47:31
Goede inkopen heb je gedaan zeker die vrachtwagen.

Zeker weten Harald nu is de rails klaar voor de baan en kunnen we ons richten op andere aankopen zoals bezetmelders en seinen.
En ja de vrachtwagen is een leuk ding om te hebben.

Citaat van: Lokkie op zondag 27 augustus 2017, 12:26:54
Dat zijn weer mooie aanwinsten en de vrachtwagen is erg leuk. B)
En nu maar weer eens hout kopen, dan kunnen we verder met de baan. :)

Het zijn zeker mooie aanwinsten vooral de rails nu kunnen we weer lekker verder gaan met waar we gebleven waren met bouwen. :)
De vrachtwagen is zeker leuk en een mooie aanwinst voor bij scenery op de baan.
Zeker het volgende is hout voor het laatste gedeelde van Michelstadt 2.0.


Citaat van: Barry1972 op zondag 27 augustus 2017, 16:28:02
Volgens mij is de vrachtwagen ook fantasie?
Maar net zo leuk hoor  :) :thumbup:

Ik zou het niet weten of de vrachtwagen een fantasie model is maakt mij weinig uit ik vindt hem gewoon leuk voor op de baan. :)
Re: Michelstadt } Houten 26-08-2017.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Michelstadt } Houten 26-08-2017.
Citaat van: h0_miessie op maandag 28 augustus 2017, 04:41:41
Of ze zo ook in het echt gereden hebben weet ik niet zal wel niet maar ik Michelstadt kan alles rijden zolang de burgemeester het maar mooi vindt. :D
:) Nou Burgemeester, gelijk heb je, ik vind het ook een mooie wagon met oplegger. B) :thumbup:
Deze hoort in de jaarserie van de Märklin Magazin wagons, ze proberen om elk jaar een wagon te maken die een connectie heeft met het Magazine.
De modellen op zich zijn wel gewoon realistisch, de uitvoering van de kleuren en opdrukken niet.
Dus het is allemaal fantasie. Maar ja, dat zijn onze modelbanen ook, tis eigenlijk gewoon een nephobby. :-)

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } Houten 26-08-2017.
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Michelstadt } Houten 26-08-2017.
Citaat van: h0_miessie op maandag 28 augustus 2017, 04:41:41
..... Eigenlijk zag mijn vrouw de vrachtwagen en die besliste dat ik hem moest kopen leuk voor bij die andere zei ze .....

Michel,

Het is maar goed dat je vrouw je 'aanstuurt', anders zouden we nooit eens wat leuks tegenkomen bij je  :D  :D.

Fantastisch mooi gezicht trouwens, die enorme helix waar dat grote treinstel volledig in weg valt in je vorige filmpje.

Groeten,

Jan
Re: Michelstadt } Houten 26-08-2017.
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Michelstadt } Houten 26-08-2017.
@h0_miessie
Misschien wil je de vraag niet beantwoord, maar wat heb je betaald in houten voor de bochten per stuk. Ben namelijk ook op zoek naar 24330 bochten en kwam 1 handelaar tegen met een prijs per stuk van 2,50

Wat is ongeveer de gemiddelde prijs voor de bochten.