Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Michelstadt } Roco SBB Cargo wagon.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
Samen sterk, dat blijkt duidelijk bij deze werkzaamheden. Top Michel :thumbup:
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
Citaat van: PaT op dinsdag 28 maart 2017, 07:41:28
Toch leuk om te zien hoe zo samen aan een baan gebouwd wordt. Het is een hele constructie geworden mannen die er keurig uit ziet.

Dank je wel Patrick voor je compliment dat het erg keurig uit ziet. :thumbup:
Ja het is zeker leuk om samen te bouwen en 2 weten er meer als één. :)

Citaat van: stafmarklin op dinsdag 28 maart 2017, 09:43:57
Samen sterk, dat blijkt duidelijk bij deze werkzaamheden. Top Michel :thumbup:

Inderdaad Staf samen sterk. :) :)
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
Vandaag toch maar wat platen opmaat maken voor jouw nieuwe onderstations? 8)  :thumbup:
Michelstadt } even wat platen en rails neergelegd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } even wat platen en rails neergelegd.
Citaat van: GWS op woensdag 29 maart 2017, 08:46:17
Vandaag toch maar wat platen opmaat maken voor jouw nieuwe onderstations? 8)  :thumbup:

Gerard,
Toevallig heb ik gisterenochtend de platen neergelegd en wat rails erop gelegd op een indruk te krijgen hoe het staat.
En ja het staat mooi erg mooi moet ik bekennen. :)

Na het opbreken van de rails heb ik al het rails wat ik in huis heb gelijk geteld zodat ik precies weet hoeveel ik in huis heb. :)
Vorig weekend 42 stukken rails overgenomen van een forumlid dus hoef ik nog maar 252 stukken rails aan te schaffen dan heb ik de 1463 stukken rails compleet die ik nodig heb voor de baan. :)

Helaas kan ik niet op 15 april naar Houten dus wordt het niet eerder dan 20 mei voordat ik naar de beurs kan om rails te kopen gelukkig hoeft niet alles in één keer gekocht te worden. ;)

Bijgaand een aantal foto's van de neergelegde rails.

Edit: woordje veranderd.
Re: Michelstadt } even wat platen en rails neergelegd.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } even wat platen en rails neergelegd.
-Michel,
Heel indrukwekkend allemaal! Ziet er daarom ook veelbelovend uit! Doe het toch maar rustig aan, want de volgende keer in "H" kunt je er de helft bij halen van wat er nog ontbreekt. Tussendoor heel stiekem een rondje draaien, want je moet toch weten hoe het er inwerking bijligt, nietwaar!  :-)
Suk6!  :thumbup:
Re: Michelstadt } even wat platen en rails neergelegd.
Indrukwekkend  :thumbup: :thumbup:. ik blijf het volgen. Gr, Hans
Re: Michelstadt } even wat platen en rails neergelegd.
 8o :) Dat is een best wel een heel errug groot gebeuren om het zo te zien met de rails erop.
Indrukwekkend en gaaf om te zien. B)
Weten ze daar in Göppingen al dat jij de halve wereldvoorraad van de c-rails in bezit hebt?
Nou nog effe de bovenleiding erbij en klaar is Kees Michel. :o)
(Jammer dat je de 15e niet in Houten bent, ik ga er wel heen)

Dirk-Jan

Re: Michelstadt } even wat platen en rails neergelegd.
Hoi Michel

Werd er toch even stil van al die plaatjes .
Het ziet er zeer indrukwekkend uit met al die rails er op dat is toch even genieten zo  :thumbup:
Maar nu komen al die draadjes er ook nog aan  ;)

Gr Alex 0850
Re: Michelstadt } even wat platen en rails neergelegd.
-Michel:
Met die platen er op en de rails uitgelegd krijg je idd een zeer goed en vooral mooi beeld van wat er komen gaat.
Re: Michelstadt } even wat platen en rails neergelegd.
Hoi Michel, dat ziet er gelikt uit. Wat wordt dat straks een mooie baan met die rijlengtes en schaduwstations. Hoeveel loks zouden er tegelijk op je baan kunnen? Allemaal?
Re: Michelstadt } even wat platen en rails neergelegd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } even wat platen en rails neergelegd.

Zo, Michel !

Je kunt nu al fijn al je loc's parkeren als je daar zin in krijgt  :D
Mocht je het doen, maak ff een foto  O:-D

Grtz Tony
Re: Michelstadt } even wat platen en rails neergelegd.
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Michelstadt } even wat platen en rails neergelegd.
Dat ziet er indrukwekkend uit!
Daar kan je straks een hoop treinen in kwijt, mooi hoor.

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Michelstadt } even wat platen en rails neergelegd.
Hoi Michel,

Wauw, dat ziet er gelijk heel anders en heel indrukwekkend uit. :thumbup:
Ik kom het gauw in het echt bekijken. :)

Gr.
René
Re: Michelstadt } even wat platen en rails neergelegd.
Hoi Michel,

ziet er indrukwekkend uit! Kun je bijvoorbeeld het onderste niveau al compleet maken? En eventueel het middelste niveau? Dan zou je al wat kunnen proefrijden !

succes verder.

groeten,
Roel
Re: Michelstadt } even wat platen en rails neergelegd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } even wat platen en rails neergelegd.
Hoi Michel,

Ik zou het gelijk laten liggen of komen er nog groene, blauwe of rode platen onder de rails.

Ziet er TOP uit.

Mvg,
Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } even wat platen en rails neergelegd.
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Michelstadt } even wat platen en rails neergelegd.
Hallo Michel,

Al meerder hebben het gezegd, maar het ziet er super uit. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Nu alles nog aansluiten ?

Succes met de verdere bouw. :thumbup: :thumbup:

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } even wat platen en rails neergelegd.
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Michelstadt } even wat platen en rails neergelegd.
Hé Michel,

En hierbovenop komt je paradebaan?!.

Wat is de totale hoogte hiervan?

Groeten,

Jan
Re: Michelstadt } even wat platen en rails neergelegd.
Michel

Zo ook even je laatste foto's gezien, man dat word erg mooi het gaat wat worden als daar locs op staan en gaan rijden.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } even wat platen en rails neergelegd.
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Michelstadt } even wat platen en rails neergelegd.
Michel,
Even een opmerking, op je eerste foto zie ik een wisselstraatje, ik zou het in 1 lijn maken zodat de kronkels eruit zijn, ik had ook zoiets in mijn schaduwstation en is mij afgeraden door adviseurs   hier , mogelijkheid van ontsporen,
Maar jij bent de baas,

Gr. Jan


Re: Michelstadt } even wat platen en rails neergelegd.
Michel, nu weet ik waarom je al de sporen, in Houten expo, opkoopt.  >:-D Daar kun je wel wat treinstellen in kwijt.  :thumbup:
Re: Michelstadt } even wat platen en rails neergelegd.
Hoi Michel,

Wat een verschil met je vorige baan. Je gaat er een hoop plezier aan beleven. Ziet er mooi strak en imposant uit.

Re: Michelstadt } even wat platen en rails neergelegd.
Mmmm ziet er mooi uit Michel ... doe zo verder zou ik wel zeggen :)
Re: Michelstadt } even wat platen en rails neergelegd.
Hoi Michel, zo dat zijn even stappen maken, zoals het nu erbij ligt erg indrukwekkend, met die rails erop.  :arrow: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

DirkJan heeft ergens toch een rekenvoutje gemaakt, je kunt niet de halve wereldvoorraad Crails hebben maar slechte 1/3. Die andere 2/3 ligt in Wijk bij Duurstede.  :-)
Re: Michelstadt } even wat platen en rails neergelegd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } even wat platen en rails neergelegd.
Citaat van: GWS op donderdag 30 maart 2017, 07:57:18
-Michel,
Heel indrukwekkend allemaal! Ziet er daarom ook veelbelovend uit! Doe het toch maar rustig aan, want de volgende keer in "H" kunt je er de helft bij halen van wat er nog ontbreekt. Tussendoor heel stiekem een rondje draaien, want je moet toch weten hoe het er inwerking bijligt, nietwaar!  :-)
Suk6!  :thumbup:

Dat ik naar Houten kan zal pas in mei zijn eerder (april) gaat helaas niet.
En stiekem rijden gaat ook niet omdat de rails alweer opgeruimd is en er nog gezaagd en andere bouwactiviteiten gaan plaats vinden op zolder.  :)

Citaat van: Hans 2.0 TDI op donderdag 30 maart 2017, 07:58:40
Indrukwekkend  :thumbup: :thumbup:. ik blijf het volgen. Gr, Hans

Dank je wel voor de  :thumbup: :thumbup:. :)
Leuk dat je mij blijft volgen. :)

Citaat van: Dirk-Jan op donderdag 30 maart 2017, 08:22:40
8o :) Dat is een best wel een heel errug groot gebeuren om het zo te zien met de rails erop.
Indrukwekkend en gaaf om te zien. B)
Weten ze daar in Göppingen al dat jij de halve wereldvoorraad van de c-rails in bezit hebt?
Nou nog effe de bovenleiding erbij en klaar is Kees Michel. :o)
(Jammer dat je de 15e niet in Houten bent, ik ga er wel heen)
Dirk-Jan

Ja het is best groot maar dat moet ook wel is voor heel wat jaartjes deze baan. :)
Wij (René & ikzelf) waren ook onder de indruk van de van de grote van de schaduwstation(s). :)
En ja hoor dat weten ze in Göppingen krijg steeds een bedank brief van ze. :D
Helaas is Kees Miessie niet zo klaar dat gaat nog wel even duren hoor. :)
Jammer dat we elkaar niet de hand kunnen schudden in Houten de 15de. :(

Citaat van: Alex 0850 op donderdag 30 maart 2017, 09:00:29
Hoi Michel
Werd er toch even stil van al die plaatjes .
Het ziet er zeer indrukwekkend uit met al die rails er op dat is toch even genieten zo  :thumbup:
Maar nu komen al die draadjes er ook nog aan  ;)
Gr Alex 0850

Nee niet stil worden Alex want dan wordt het zo stil hier. ;)
Ja met de rails erop ziet het er meteen heel anders uit dan met de kale platen.
De draden worden de volgende fase van de bouw eerst al het houtwerk. :)

Citaat van: Jørg op donderdag 30 maart 2017, 09:00:56
-Michel:
Met die platen er op en de rails uitgelegd krijg je idd een zeer goed en vooral mooi beeld van wat er komen gaat.

Inderdaad met dit beeld van de neergelegde rails zag ik de treinen en losse locs al voorbij rijden in mijn gedachten. :) :)

Citaat van: Maarten Marklin op donderdag 30 maart 2017, 10:53:17
Hoi Michel, dat ziet er gelikt uit. Wat wordt dat straks een mooie baan met die rijlengtes en schaduwstations. Hoeveel loks zouden er tegelijk op je baan kunnen? Allemaal?

Het ziet er zeker gelikt uit Maarten. :)
Denk rond de 70 a 75 treinen kan ik opstellen in de schaduwstations maar het zullen er minder worden omdat ik van alle drie de schaduwstations één spoor ga gebruiken voor losse locs want die zullen vaak rijden door Michelstadt. :) :)
Ja allemaal want zoveel locs heb ik niet eens maar wie weet in de toekomst wel. :D

Citaat van: Tony op donderdag 30 maart 2017, 10:59:52
Zo, Michel !
Je kunt nu al fijn al je loc's parkeren als je daar zin in krijgt  :D
Mocht je het doen, maak ff een foto  O:-D
Grtz Tony

Tony, zodra ik weer rails heb neergelegd zal ik de locs parkeren en een foto voor je maken. :)

Citaat van: Ragoem op donderdag 30 maart 2017, 12:11:57
Dat ziet er indrukwekkend uit!
Daar kan je straks een hoop treinen in kwijt, mooi hoor.
Hartelijke groet,
Ragoem

Indrukwekkend is het zeker moet ook wel hij is voor de toekomst gebouwd. :P
Ja voorlopig kan ik lekker door verzamelen van materiaal want voordat dit vol staat ben ik wel even bezig. ;)

Citaat van: Lokkie op donderdag 30 maart 2017, 12:20:16
Hoi Michel,
Wauw, dat ziet er gelijk heel anders en heel indrukwekkend uit. :thumbup:
Ik kom het gauw in het echt bekijken. :)
Gr.
René

Het ziet er zeker meteen heel anders uit met de rails erop uitgelegd. :)
Je bent altijd welkom de koffie staat klaar voor je. :)

Citaat van: RoelMarklin op donderdag 30 maart 2017, 12:46:31
Hoi Michel,
ziet er indrukwekkend uit! Kun je bijvoorbeeld het onderste niveau al compleet maken? En eventueel het middelste niveau? Dan zou je al wat kunnen proefrijden !
succes verder.
groeten,
Roel

Hallo Roel, ik heb bijna al het rails in huis voor de schaduwstations kom alleen 28 stukken 24229 te kort die worden in mei in Houten gehaald. :)
Met het proefrijden wil ik nog even wachten we willen eerst al het bouwwerk gedaan hebben.
Dank je wel voor je succes wens. :thumbup:

Citaat van: degeluidsman op donderdag 30 maart 2017, 12:54:14
Hoi Michel,
Ik zou het gelijk laten liggen of komen er nog groene, blauwe of rode platen onder de rails.
Ziet er TOP uit.
Mvg,
Peter Degeluidsman

Peter, helaas moest de rails er weer vanaf mede door de verdere bouwactiviteiten die nog gaan plaats vinden op zolder en ook omdat er nog platen onder moeten en ik neig om de groene platen aan te schaffen die jij ook gebruikt in je schaduwstation(s) maar ik ben nog zoekende.

Citaat van: ikke650 op donderdag 30 maart 2017, 13:40:37
Hallo Michel,
Al meerder hebben het gezegd, maar het ziet er super uit. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Nu alles nog aansluiten ?
Succes met de verdere bouw. :thumbup: :thumbup:
M.vr.gr. Erwin

Dank je wel Erwin. :thumbup:
Ja alles nog aansluiten maar eerst de bouw dan pas aansluiten anders neem ik/we te veel hooi op ons vorkje en dat willen we niet het moet wel leuk blijven toch. :)
Dank je wel we gaan ons best doen de volgende bouwsessie. :)

Citaat van: i_m_johny op donderdag 30 maart 2017, 13:44:59
Hé Michel,
En hierbovenop komt je paradebaan?!.
Wat is de totale hoogte hiervan?
Groeten,
Jan

Ja Jan hier bovenop komt de baan.
De hoogt van de schaduwstations in 74 cm dus denk dat we de (verrijdbare) tafel op 95 cm maken zodat ik er onder kan zitten als ik bij de schaduwstation moet zijn. 

Citaat van: peterke33 op donderdag 30 maart 2017, 17:15:51
Michel
Zo ook even je laatste foto's gezien, man dat word erg mooi het gaat wat worden als daar locs op staan en gaan rijden.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Peter, dat gaat zeker een mooi gezicht zijn als alles rijd en opschuift in de schaduwstations. :) :thumbup:

Citaat van: 44er op donderdag 30 maart 2017, 17:19:41
Michel,
Even een opmerking, op je eerste foto zie ik een wisselstraatje, ik zou het in 1 lijn maken zodat de kronkels eruit zijn, ik had ook zoiets in mijn schaduwstation en is mij afgeraden door adviseurs   hier , mogelijkheid van ontsporen,
Maar jij bent de baas,
Gr. Jan

Jan, ik ga je advies zeker uitproberen zodra ik weer rails ga neerleggen.

Citaat van: stafmarklin op donderdag 30 maart 2017, 18:27:07
Michel, nu weet ik waarom je al de sporen, in Houten expo, opkoopt.  >:-D Daar kun je wel wat treinstellen in kwijt.  :thumbup:

Straks is er weer genoeg voor iedereen Staf als ik klaar ben met kopen. ;)
Ja der kunnen er genoeg staan in de toekomst. :thumbup:

Citaat van: marcel op donderdag 30 maart 2017, 21:11:15
Hoi Michel,
Wat een verschil met je vorige baan. Je gaat er een hoop plezier aan beleven. Ziet er mooi strak en imposant uit.

Inderdaad een groot verschil met mijn vorige baantje. :)
Het plezier heb ik nu al als ik naar zolder ga om even te kijken naar het tot nu toe gebouwde schaduwstation.
Dank je wel voor je compliment. :thumbup:

Citaat van: bengali op donderdag 30 maart 2017, 21:27:57
Mmmm ziet er mooi uit Michel ... doe zo verder zou ik wel zeggen :)

Dank je wel Pascal. :thumbup:
En ja dat gaan we zeker doen. :)

Citaat van: ceess op donderdag 30 maart 2017, 21:53:20
Hoi Michel, zo dat zijn even stappen maken, zoals het nu erbij ligt erg indrukwekkend, met die rails erop.  :arrow: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
DirkJan heeft ergens toch een rekenvoutje gemaakt, je kunt niet de halve wereldvoorraad Crails hebben maar slechte 1/3. Die andere 2/3 ligt in Wijk bij Duurstede.  :-)

Wij zijn lekker bezig en ook wij vonden het indrukwekkend toen we na de lunch boven kwamen op zolder.
En met het rails erop geeft net dat beetje extra aan de platen en geeft meteen een goede indruk hoe het er in de toekomst uit komt te zien. :)

Jij snapt het dat ik maar 1/3 van de rails voorraad heb en waar de rest (2/3) is gebleven. :D

Neem het Dirk-Jan niet kwalijk die was een tijde de weg kwijt las ik. ;) zie waarom Dirk-Jan de weg weer weet te vinden
Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017
Net als vele forumleden zijn mijn vrouw en ik ook naar Dortmund geweest.
Lekker op tijd vertrokken zodat we rond half 9 bij de Messe aankwamen.

Toen de deuren open gingen stonden we bij hal 7 dus meteen lekker rond gesnuffeld langs de stands waar ik een dubbeldekker uitbreidingsrijtuig "Regio DB" zag leggen maar toch nog even gewacht met kopen eerst even verder kijken of er nog meer moois lag wat ik leuk vond.
In Hal 4 bij Märklin de museumwagon(s) opgehaald en ook het insider cadeau een leuke rolmaat die we zeker gaan gebruiken bij de verdere bouw van Michelstadt 2.0. :P

Nadat we een kop koffie en een warme chocomel hadden genuttigd bleef de dubbeldekker door mijn hoofd dwarrelen zo op naar hal 7 en ja hoor hij lag er nog dus was hij voorbestemd voor mij. :D
De prijs was ook leuk en dat voor een nieuwe dus hup in de nieuwe Märklin tas die ik van mijn vrouw kreeg bij de Märklin stand. :)

En omdat mijn muismat aardig versleten was heb ik bij de bahnshop van de DB maar een muismat gekocht met de regio DB erop. :)

Na de beurs zijn we doorgereden naar de Eifel waar we ons huwelijks cadeau een weekendje in een hotel in Stadtkyll hebben verzilverd. :thumbup:

En gisterenochtend zijn we naar een (motor) camping van een goede vriend van mij gereden in Luxemburg waar we heerlijk gegeten en gedronken hebben en zijn we rond 18.00 weer richting huis gegaan waar we rond 22.00 uur moe maar voldaan op de bank neerstreken. 

Kortom een heerlijk weekendje weg het volgende uitje is al in de planning ook een huwelijks cadeau een geheel verzorgde 3 daagse hotel arrangement bij een bierbrouwer in het Zwarte Woud ik kijk er nu al naar uit. :P
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
Michel

Man wauw dat zijn mooie aanwinsten, ziet er gelijk mooi uit zo  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
-Michel:
Proficiat met de mooie aanwinsten,  :thumbup:
Zo een WE weg kan deugd doen voor een mens, batterijtjes weer helemaal opgeladen voor de hobby en het werk,  >:-D
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
Hoi Michel,

Mooie minivakantie gehad, als ik dat zo lees !

Mooie buit gescoord ook  :thumbup:
De rongenwagen met lading is een beauty en de aanvulling voor je Regio-Express  maakt er een mooi complete trein van.

Zo'n huwelijk heeft best wel voordelen  :D

Grtz Tony
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
Hoi Michel

Wat een schitterende aanwinsten weer heel veel rijplezier ermee  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
Dat zijn weer mooie nieuwe aanwinsten en het weekend heb je ook goed besteed.
Leuk die huwelijks cadeau's, zal eens kijken of wij er ook nog hebben liggen, maar ja dan zijn ze wel ruim 48 jaar oud dus waarschijnlijk verjaard  :) :)
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
hoi Michel

jullie nemen het er nogal van zeg !!!!  :thumbup: :thumbup: Geniet van elkaar makker .
Trouwens een mooie aanwinst ... Heu die trein niet je echtgenote alle ja die ook natuurlijk  ;) ;)
Het Zwarte Woud heeft ook ons hart gestolen . heerlijke wandelingen lekker eten en rust :favorite: :favorite:

MVG Michel
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
Gefeliciteerd met je mooie aankopen. Dat zijn nog al een huwelijkskadoreizen zeg!
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
Mooie aanwinsten Michel  :thumbup:
De bierbrouwer, is dat deze ===> klik ?
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
Hallo Michel,

Dat zijn mooie aanwinsten, en mooie stam heb je samen gesteld. :thumbup: :thumbup:

En zo te lezen een super weekend gehad. :thumbup: :thumbup:

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
-Michel,
Enige tijd geleden was er een discussie over een nog aan te kopen trein. NOU, dat was echt een weddenschap waard! Als ik er geld op 'gezet' zou hebben, dan was ik 'rijk' geweest. Maar laat ik die 'rijkdom' maar aan jou overlaten. Lijkt net of jij nog in een 'huwelijksroes' zit. En ik denk, dat jouw "Karin" jou daar heel graag in wilt laten zitten!
Maar in ieder geval hele mooie aanwinsten en laat "de trein maar rijden"!  >:-D
:favorite:
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
Mooie aanwinsten. Veel plezier er mee.

Albert.
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
Dat ben een mooi ding Michel , een echt pronk stuk........om jaloers op te worden.

Mvg: Alex
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
michel,
je hebt er weer een aantal mooie wagons bij, veel plezier ermee :thumbup: :thumbup:
en dat maximaal 2 loc's in 2017 gedoe blijf je al aardig volhouden :D nog 7 maanden en 20 dagen en dan weten we of je het ook echt hebt volgehouden >:-D >:-D
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
Mmmm mooie aanwinsten Michel :)

En blijkbaar slaag jij erin om van de locs te blijven ... ik vrees voor een aantal weddingschappen als je zo doorgaat :d
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
Lid sinds: 2016

jong geleerd is oud gedaan!

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
prachtige aankoop :thumbup: :thumbup:

groeten Quinten
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
Citaat van: peterke33 op maandag 10 april 2017, 11:10:25
Michel
Man wauw dat zijn mooie aanwinsten, ziet er gelijk mooi uit zo  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dank je wel Peter. :thumbup:
Ziet er inderdaad gelijk mooier uit de regio sleep. :)

Citaat van: Jørg op maandag 10 april 2017, 11:16:35
-Michel:
Proficiat met de mooie aanwinsten,  :thumbup:
Zo een WE weg kan deugd doen voor een mens, batterijtjes weer helemaal opgeladen voor de hobby en het werk,  >:-D

Dank je wel Jørg. :thumbup:
Ja zo een weekendje weg doet zeker goed de batterij is dan weer helemaal vol en komen we wat tegen wat met de hobby te maken heeft dan is dat helemaal een leuke bonus. :P

Citaat van: Tony op maandag 10 april 2017, 11:16:51
Hoi Michel,
Mooie minivakantie gehad, als ik dat zo lees !
Mooie buit gescoord ook  :thumbup:
De rongenwagen met lading is een beauty en de aanvulling voor je Regio-Express  maakt er een mooi complete trein van.
Zo'n huwelijk heeft best wel voordelen  :D
Grtz Tony

Jawel Tony een mooie minivakantie gehad. :thumbup:
Duitsland leent zich daar prima voor. :)
Ja de museumwagon is zeker een beauty en staat al mooi te pronken in de vitrine. :)
De Regio-Express ziet er zo mooi lang genoeg uit straks als de baan klaar is dan komt er misschien nog 1 bij maar dat is echt wel de laatste dan anders wordt hij te lang.
Dit cadeau is zeker één van de voordelen van ons huwelijk. :D

Citaat van: Alex 0850 op maandag 10 april 2017, 11:19:32
Hoi Michel
Wat een schitterende aanwinsten weer heel veel rijplezier ermee  :thumbup:
Gr Alex 0850

Dank je wel Alex gaat helemaal goed komen met het rijplezier in de toekomst. :)

Citaat van: iTom op maandag 10 april 2017, 11:28:27
Dat zijn weer mooie nieuwe aanwinsten en het weekend heb je ook goed besteed.
Leuk die huwelijks cadeau's, zal eens kijken of wij er ook nog hebben liggen, maar ja dan zijn ze wel ruim 48 jaar oud dus waarschijnlijk verjaard  :) :)

Ben zeer blij met de aanwinsten en het weekendje weg was weer geweldig lekker eten en drinken en genieten van de rust. :)
We waren nog in treinenzaak die was gevestigd in een bakkerij was de lekkerste ruikende treinenzaak waar ik ooit geweest ben. :D
Je/jullie huwelijks cadeaus zullen zeker wel verjaard zijn maar gelukkig is er straks het 50 jarig bruiloftsfeest wie weet wat voor een cadeaus je dan krijgt en meteen verzilveren he niet te lang wachten. ;)

Citaat van: Michel15 op maandag 10 april 2017, 11:32:56
hoi Michel
jullie nemen het er nogal van zeg !!!!  :thumbup: :thumbup: Geniet van elkaar makker .
Trouwens een mooie aanwinst ... Heu die trein niet je echtgenote alle ja die ook natuurlijk  ;) ;)
Het Zwarte Woud heeft ook ons hart gestolen . heerlijke wandelingen lekker eten en rust :favorite: :favorite:
MVG Michel

Ja als het kan gaan we vaak voor een weekendje naar Duitsland mooi land aardige mensen en heerlijk eten. :)
En ja lekker van elkaar genieten zolang we maar samen zijn. :)
Ja de aanwinsten zijn net als mijn vrouw mooi. :D
Het Zwarte Woud is geweldig mooie natuur leuke dorpjes gewoon genieten daar. :thumbup:
Leuk dat jullie het daar ook gevonden hebben lekker blijven genieten mijn vriend. :)

Citaat van: Maarten Marklin op maandag 10 april 2017, 11:37:36
Gefeliciteerd met je mooie aankopen. Dat zijn nog al een huwelijkskadoreizen zeg!

Dank je wel Maarten. :thumbup:
Ja we zijn zeer blij met deze cadeau's trouwens met alle cadeau's die we gehad hebben. :)

Citaat van: brund55 op maandag 10 april 2017, 14:07:02
Mooie aanwinsten Michel  :thumbup:
De bierbrouwer, is dat deze ===> klik ?

Dank je wel Dick ben zeer blij met deze aanwinsten voor Michelstadt 2.0. :thumbup:
Nee helaas is het deze bierbrouwer niet maar deze Badische Staatsbrauerei Rothaus AG .

Citaat van: ikke650 op maandag 10 april 2017, 14:27:06
Hallo Michel,
Dat zijn mooie aanwinsten, en mooie stam heb je samen gesteld. :thumbup: :thumbup:
En zo te lezen een super weekend gehad. :thumbup: :thumbup:
M.vr.gr. Erwin

Hallo Erwin,
Dank je het zijn zeker leuke aanwinsten en de stam is nu iets mmoier geworden als met 3 rijtuigen. :)
En ja het weekend was super leuk veel gereden lekker gegeten en gedronken en goedkoop getankt in Luxemburg. :D

Citaat van: GWS op maandag 10 april 2017, 16:42:52
-Michel,
Enige tijd geleden was er een discussie over een nog aan te kopen trein. NOU, dat was echt een weddenschap waard! Als ik er geld op 'gezet' zou hebben, dan was ik 'rijk' geweest. Maar laat ik die 'rijkdom' maar aan jou overlaten. Lijkt net of jij nog in een 'huwelijksroes' zit. En ik denk, dat jouw "Karin" jou daar heel graag in wilt laten zitten!
Maar in ieder geval hele mooie aanwinsten en laat "de trein maar rijden"!  >:-D
:favorite:

De "discussie" ging toen over hoeveel locs ik zou kopen in 2017 over rijtuigen is niks gezegd. :D
De aankopen wat locs betreft houd ik nog steeds goed vol alleen de insider loc komt er zeker bij maar dat was al bekend in de wandelgangen. :P
Wij zitten nog steeds inderdaad in de huwelijksroes op de rosewolk zeg maar we genieten zeker als we een weekendje weg zijn van en met elkaar en de dagen vliegen dan ook om als je het gezellig hebt. :)
Ja het zijn zeker mooie aanwinsten waar ik zeer zeer blij mee ben en waar ik veel plezier van ga krijgen als ze rijden over de nieuwe baan. :)

Citaat van: AlbertG op maandag 10 april 2017, 17:39:02
Mooie aanwinsten. Veel plezier er mee.
Albert.

Dank je wel Albert. :thumbup:
Gaat helemaal goed komen. :)

Citaat van: Aliebengalie op maandag 10 april 2017, 17:39:11
Dat ben een mooi ding Michel , een echt pronk stuk........om jaloers op te worden.
Mvg: Alex

Dank je wel voor je compliment voor het pronkstuk. :thumbup:
Nee niet jaloers worden jij hebt ook hele mooie dingen rond rijden waar ik bij zit te kwijlen als ik ze op één van je mooie filmpjes zie. :)

Citaat van: marklintim op maandag 10 april 2017, 18:42:48
michel,
je hebt er weer een aantal mooie wagons bij, veel plezier ermee :thumbup: :thumbup:
en dat maximaal 2 loc's in 2017 gedoe blijf je al aardig volhouden :D nog 7 maanden en 20 dagen en dan weten we of je het ook echt hebt volgehouden >:-D >:-D

Dank je wel Tim. :thumbup:
Jij hebt het door nog maar 7 maanden en 20 19 dagen dan weten we het tot nu toe gaat het goed de ontwenningsverschijnselen heb ik niet meer als ik op een beurs loop met veel locs. :D
Ik wacht wel af wanneer de insider loc uitkomt de voorspelling is eind 2de kwartaal zeiden men van Märklin in Dortmund tegen mij. :)

Citaat van: bengali op maandag 10 april 2017, 20:35:34
Mmmm mooie aanwinsten Michel :)
En blijkbaat slaag jij erin om van de locs te blijven ... ik vrees voor een aantal weddingschappen als je zo doorgaat :d

Dank je wel Pascal. :)
Ja het gaat mij goed af geen locs kopen nog een paar maanden dan gaan er toch een paar forumleden zweten. :D :D

Citaat van: Quin10 op maandag 10 april 2017, 21:00:18
prachtige aankoop :thumbup: :thumbup:
groeten Quinten

Quinten, dank je wel. :thumbup: :thumbup:

Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
 :) Zo, jij bent effe lekker weggeweest. :thumbup:
Die  :-* Karin sjokt er toch maar weer mooi achteraan met al die treinen dingen van jou. :favorite:
Ga jij eigenlijk ook met haar mee naar de Huishoudbeurs? :o)

Maar je hebt mooie aanwinsten gescoord, die rooie is ook een hele B) mooie en dan bedoel ik de Regio-Express, niet Karin. :roll: :lol:
Toch best gek om allerlei nieuwe aanwinsten te zien zonder dat er een lok bijstaat.
:o) Ik wil in jouw topic natuurlijk helemaal niets suggereren, maar hoe komen wij, de lezers, er nou achter of dit werkelijk zo is? O:-D
Misschien hebben jullie wel stiekem een lokkie gekocht en mogen wij het niet weten.
Maar ja, dat is pure speculatie, en dat gaan we hier niet doen. :mrgreen:

Dirk-Jan

Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 11 april 2017, 08:10:01
:) Zo, jij bent effe lekker weggeweest. :thumbup:
Die  :-* Karin sjokt er toch maar weer mooi achteraan met al die treinen dingen van jou. :favorite:
Ga jij eigenlijk ook met haar mee naar de Huishoudbeurs? :o)
Maar je hebt mooie aanwinsten gescoord, die rooie is ook een hele B) mooie en dan bedoel ik de Regio-Express, niet Karin. :roll: :lol:
Toch best gek om allerlei nieuwe aanwinsten te zien zonder dat er een lok bijstaat.
:o) Ik wil in jouw topic natuurlijk helemaal niets suggereren, maar hoe komen wij, de lezers, er nou achter of dit werkelijk zo is? O:-D
Misschien hebben jullie wel stiekem een lokkie gekocht en mogen wij het niet weten.
Maar ja, dat is pure speculatie, en dat gaan we hier niet doen. :mrgreen:
Dirk-Jan

Hallo Dirk-Jan,

Ja we zijn zeker even lekker weggeweest ben er eigenlijk nu al weer aan toe. :D
Karin wist dat we na de beurs lekker weggingen dus ging ze graag mee en mee naar de huishoudbeurs tja waarom niet helaas wordt het proeven op de huishoudbeurs minder en minder dus mijn motivatie om ook te gaan ook. ;)

Zowel de rooie Regio-Express als mijn rooie vrouw zijn mooi. :)

Jij mag altijd suggereren over de aankopen van locs maar helaas ik heb nog geen loc gescoord ook niet buiten jullie om het geld voor locs zit hem in het hout en ander materiaal voor de nieuwe baan dus moeten de locjes even wachten totdat de baan klaar is medio volgend jaar.
Dat doe je hel verstandig om niet te gaan speculeren. :D
Maar mocht er echt een prachtige loc in mijn gezichtsveld komen dan ga ik misschien wel overstag en heb jij als bookmaker de weddenschap gewonnen maar voorlopig hou ik het nog steeds vol en dat zonder al teveel moeite. :P :P
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
 @citaat

:thumbup: :thumbup: :thumbup: O:-D

Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
Ha die Michel.
Mooie vorderingen met de houtbouw van de "treintafel" en nog mooiere aankopen op de beurs! :thumbup:
Maar natuurlijk nog mooier om te lezen dat dit grotendeels samen met je vrouw en ook nog een bijdrage in de huwelijks cadeaus is! :-*

Veel plezier met nieuwe aanwinsten en succes met de baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
Weeral mooie aanwinsten Michel en het leuke WE kunnen ze jullie niet meer ontnemen. Genieten van het leven zolang je kan.  B)
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 12 april 2017, 07:00:56
@citaat
:thumbup: :thumbup: :thumbup: O:-D

:thumbup: :thumbup: :)

Citaat van: AlbertJan op woensdag 12 april 2017, 07:04:52
Ha die Michel.
Mooie vorderingen met de houtbouw van de "treintafel" en nog mooiere aankopen op de beurs! :thumbup:
Maar natuurlijk nog mooier om te lezen dat dit grotendeels samen met je vrouw en ook nog een bijdrage in de huwelijks cadeaus is! :-*
Veel plezier met nieuwe aanwinsten en succes met de baanbouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Ja we zijn lekker bezig helaas gaan we eind van de maand weer verder maar dat gaan we zeker goed maken.  :)
Samen op pad is altijd leuk en gezellig en dan ook nog naar een buitenlandse beurs is helemaal super leuk en dan als bonus deze mooie aanwinsten meenemen. :thumbup:
Dank je wel AlbertJan gaat helemaal goed komen. :)

Citaat van: stafmarklin op woensdag 12 april 2017, 20:24:23
Weeral mooie aanwinsten Michel en het leuke WE kunnen ze jullie niet meer ontnemen. Genieten van het leven zolang je kan.  B)

Dank je wel Staf. :thumbup:
Inderdaad dit gezellige weekend kunnen ze ons niet meer afnemen en ja we blijven genieten zolang we kunnen van elkaar maar zeker van het leven. :) :)
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
Hoi Michel,

Mooie aanwinsten!

Henk
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
Citaat van: Trainhenk op vrijdag 14 april 2017, 20:49:45
Hoi Michel,
Mooie aanwinsten!
Henk :)

Dank je wel Henk. :)
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Dortmund 2017.
Hoi Michel,

De laatste tijd ben ik een beetje druk met andere zaken, dus het forum schiet er vaak bij in. Nu eindelijk weer even bijgelezen en ik moet zeggen dat je lekker bent opgeschoten! Die drie lagen schaduwstation zien er erg imposant uit!! Ook je aangeschafte materiaal is weer divers en fraai. Veel plezier er mee!

Groeten,
Wico