Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Rail4chem loc gearriveerd in Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Rail4chem loc gearriveerd in Michelstadt.
@Laurent, dank je wel :thumbup:
Ja ik wil der nog een stuk of 2 a 3 bij kopen dan rijd er een leuk sleepje. ;)
Wel worden het 2 verschillende en 1 bestaande trekker zodat ik er 2 van de zelfde firma heb rijden. :)

@Peter, je hebt gelijk de oplossing is dat het budget iets minder wordt zodat ik alleen een wagon kan kopen en wat klein spul en voorlopig geen loc(s) meer. ;)
Re: Rail4chem loc gearriveerd in Michelstadt.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Rail4chem loc gearriveerd in Michelstadt.
Ik geef zelf de voorkeur aan nog langere sleepjes, maarja. Ik rijd ook nauwelijks op dit moment.
Citaat van: degeluidsman op maandag 31 augustus 2015, 21:33:52
Maak hem nauw niet gek, zijn hele budget is er de afgelopen en de komende beurs doorheen gegaan  >:-D >:-D >:-D
Zou die mijn line up foto van soortgelijke loks een paar weken terug gezien hebben? :P
Re: Rail4chem loc gearriveerd in Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Rail4chem loc gearriveerd in Michelstadt.
Zou die mijn line up foto van soortgelijke loks een paar weken terug gezien hebben? :P
[/quote]

Ja die had ik gezien Laurent. :thumbup: :thumbup:
Langer zou mooi zijn maar dan past de trein nu niet meer in het opstelspoor als de tafel ge-update is met 1 of 2 schaduwstations dan zouden er langere treinen kunnen staan dus uitbreiden van de wagon's. :)
Rail4chem loc gefilmd in Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Rail4chem loc gefilmd in Michelstadt.
Hierbij een kort filmpje van de nieuwste loc in Michelstadt de Rail4chem loc die rijd met 3 draagwagon's met daarop opleggercombinaties. :)

Rail4chem loc filmpje
Re: Rail4chem loc gefilmd in Michelstadt.
Michel,

Prachtige aanwinsten heb je daar, weer een leuk mooi filmpje wens je veel plezier maar dat zal zeker lukken.
Re: Rail4chem loc gefilmd in Michelstadt.
Michel

Mooi filmpje alleen een beetje kort zag ook een hoop materiaal stil staan,
denk dat het zachtjes aan tijd wordt voor een uitbreiding  ;)  >:-D

Gr Alex 0850
Re: Rail4chem loc gefilmd in Michelstadt.
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Rail4chem loc gefilmd in Michelstadt.
 @citaat

Niet alleen een uitbreiding (maar dat zit eraan te komen geloof ik) maar ook naar PC besturing, hij is er wat angstig voor maar het is Alex (Aliebengalie) toch ook gelukt en hij heeft er geen spijt van.
Hulp genoeg op dit forum.

Mvg
Koos
Re: Rail4chem loc gefilmd in Michelstadt.
Dat is idd een goede oplossing voor Michel, een verdiep erop en pc besturing, zoveel pret meer,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Rail4chem loc gefilmd in Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Rail4chem loc gefilmd in Michelstadt.

Kort filmpje, korte trein, maar wel weer smullen Michel  :thumbup:

In de loop der tijd worden beide langer  :P

Grtz Tony
Re: Rail4chem loc gefilmd in Michelstadt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Rail4chem loc gefilmd in Michelstadt.
Hoi Michel,

Leuk filmpje, je hebt er weer een mooie loc bij  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Rail4chem loc gefilmd in Michelstadt.
 :thumbup: :thumbup: Mooi filmpje. Altijd leuk om het materiaal zien te rijden.
Re: Rail4chem loc gefilmd in Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Rail4chem loc gefilmd in Michelstadt.
@Peter (pralinesman), dank je wel het plezier heb ik al als ik naar de loc kijk. :P

@Alex, ik speel met 3 en soms 4 treinen tegelijk meer en deel staat dan stil maar iedere trein komt aan spelen toe hoor. ;)
En ja ik wil de tafel uitbreiden met 1 of meerdere schaduwstations of een heel andere treinbaan ben nog zoekende. ;)

@Koos, de tafel uitbreiden ja pc erbij betrekken nee de pc gebruik ik alleen om muziek te spelen op de zolder. :)

@Jørg, uitbreiden ja zeker voor de rest nee het bevalt mee prima zo. :thumbup:

@Tony, wat je zegt korte trein lort filmpje en ja ze worden beiden langer met de tijd. :D :D

@Peter (de geluidsman), dank je wel ben er zeer blij mee. :thumbup: :thumbup:

@Marcel, bedankt ik vindt het ook altijd leuk om de boel te zien rijden of het nu 1 of 3 treinen zijn ik blijf genieten. ;) ;)
Re: Rail4chem loc gefilmd in Michelstadt.
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Rail4chem loc gefilmd in Michelstadt.
Wordt al een aardige sleep wagens. Leuk filmpje.
Re: Rail4chem loc gefilmd in Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Rail4chem loc gefilmd in Michelstadt.
Dank je wel Maarten. :thumbup:
Nog een stuk of 3 erbij dan moet hij compleet zijn. ;)
Re: Rail4chem loc gefilmd in Michelstadt.
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Rail4chem loc gefilmd in Michelstadt.
Van die Taschenwagens heb ik er eentje en ik denk dat het daar bij blijft. Ik richt me op de HUPAC Rollende landstrasse.

Groetjes,

Maarten
Re: Rail4chem loc gefilmd in Michelstadt.
Hoi Michel,

Leuk filmpje weer. B)

Gr.
René
Re: Rail4chem loc gefilmd in Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Rail4chem loc gefilmd in Michelstadt.
@Maarten, mooi gezicht als je er een stuk of 5 a 6 van deze HUPAC Rollende landstrasse achter elkaar heb rijden. ;)

@René, dank je wel kort maar krachtig filmje. :D
Re: Rail4chem loc gefilmd in Michelstadt.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Rail4chem loc gefilmd in Michelstadt.
 :) Errug mooi filmpie. :thumbup:
Maarre, en ik vraag het voorzichtig, word het niet is een beetje tijd voor wat gras en begroening op de baan? O:-D
Dat hout naast je rails hebben we nu wel gezien.  :D
Of zit het nog niet in de planning :help:

Dirk-Jan
Re: Rail4chem loc gefilmd in Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Rail4chem loc gefilmd in Michelstadt.
Dank je wel voor je  :thumbup: voor het filmpje.
En ja je hebt helemaal gelijk Dirk-Jan wat betreft het aankleden van de baan.
Alleen zit ik met het volgende ik wil de baan uitbreiden met 2 schaduwstations omdat het te vol wordt op het baan(tje) of ik ga een nieuwe baan maken met opstelsporen langs de wand(en) dus ik zit heel erg te denken wat ik wil en de voors en tegens af te wegen.
Speel wat bij de buurman met any-rail maar krijg geen indruk op zolder omdat de huidige baan er staat maar het gaat goed komen in de winter wil ik beginnen althans dat is de planning.
Maar ik ben er wel mee bezig in mijn hoofd met het aankleden van de baan padje hier parkje daar hekje hier en daar.
En ondanks dat ik best wel wat huiverig ben het bekleden van de baan (weinig ervaring) en ik weet dat het niet hoogstaand zal worden in begin ga ik het toch proberen vooral omdat ik er veel zin in heb.
Re: Rail4chem loc gefilmd in Michelstadt.
Michel, maak je geen zorgen, dat gaat helemaal goed komen.
En je nieuwe locje is weer een juweeltje hoor, prachtig.

Re: Rail4chem loc gefilmd in Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Rail4chem loc gefilmd in Michelstadt.
Het gaat zeker goed komen eerst even denken wat het gaat worden. :D
En ja dat groene van de loc vond ik zo mooi toen ik hem zag die moest gewoon in de verzameling. ;)
Re: Rail4chem loc gefilmd in Michelstadt.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Rail4chem loc gefilmd in Michelstadt.
Citaat van: h0_miessie op dinsdag 08 september 2015, 22:19:08
Maar ik ben er wel mee bezig in mijn hoofd met het aankleden van de baan padje hier parkje daar hekje hier en daar.
En ondanks dat ik best wel wat huiverig ben het bekleden van de baan (weinig ervaring) en ik weet dat het niet hoogstaand zal worden in begin ga ik het toch proberen vooral omdat ik er veel zin in heb.

:) Nou,het valt gerust mee om er wat moois van te maken.
Ik zal de eerst volgende keer dat ik een stukje hout omtover in begroening een fotoverslagje maken.
Het zijn eigenlijk maar een paar stappen om van een kaal stuk hout een mooi stukje baan te maken.
Dus de mini cursus "begroening voor dummies" komt er binnenkort aan. O:-D

Dirk-Jan
Re: Rail4chem loc gefilmd in Michelstadt.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar Dirk-Jan
Re: Rail4chem loc gefilmd in Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Rail4chem loc gefilmd in Michelstadt.
Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 09 september 2015, 07:55:29
Dus de mini cursus "begroening voor dummies" komt er binnenkort aan. O:-D
Dirk-Jan

Ik ben benieuwd Dirk-Jan kom maar op ik zit er klaar voor. :)
Re: Joure en een nieuw opstelspoortje in Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Joure en een nieuw opstelspoortje in Michelstadt.
Vandaag naar Joure gereden voor een klein beursje en ja het was klein 1 zaal was zeker gehalveerd dik 6 handelaren minder en ik vond het vandaag sfeerloos en weinig leuk aanbod.
Ik had maanden geleden afgesproken met Jan (i_m_johny) dat we samen een bakkie koffie zouden drinken daar voor jan een thuiswedstrijd die woont lekker dichtbij. :thumbup: :thumbup:
Op de beurs heb ik alleen wat aanduidingen voor de perrons gekocht zodat ik dat mooi aan mijn perrons kan gaan hangen even kijken hoe ik dat het mooist ga doen. :D
Na de beurs meegegaan met Jan mee naar huis om zijn mooie baan te bewonderen en Jan ging mijn CS2 updaten want ik had een oudere versie op mijn CS2.
We hebben heerlijk gekletst over Jan zijn mooie baan zo erg zelfs dat het zo tijd was om weer naar Almere te vertrekken waar ik trouwens zo weer was met bijna overal 130 km. :thumbup:
Van Jan nog een wissel overgenomen zodat ik weer een opstelspoortje erbij heb voor een loc.
Morgen draadjes aansluiten en schakelaars maken en een valbescherming want hij staat aardig richting de rand van de tafel.
Kortom een geslaagde dag een CS2 die geupdate is en hij lijkt wel wat sneller. :thumbup:
Jan bedankt voor de leuke dag ik heb aan je lippen gehangen met je verhalen en ideeën over je baan. :)
Volgende keer bij mij. :P

Re: Joure en een nieuw opstelspoor in Michelstadt.
Michel

Toffe aanvulling voor je baan weer een opstelplaats om een loc neer te zetten:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Joure en een nieuw opstelspoortje in Michelstadt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Joure en een nieuw opstelspoortje in Michelstadt.
Hoi Michel,

Wat is 130 km. Rijden voor een leuke dag  :)
Mooi dat je weer een loc kunt plaatsen op je baan, maar ik heb met Karin afgesproken dat jij er nu genoeg hebt  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Joure en een nieuw opstelspoortje in Michelstadt.
Hallo Michel,

Leuk dat je ook aan uitbreiding doet, opstelsporen heb je nooit genoeg mooi hoor.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Groeten

Peter
Re: Joure en een nieuw opstelspoortje in Michelstadt.
8o Hhhmmm.... ik hoor in de wandelgangen hier op het forum dat je genoeg locs hebt. :-)  >:-D
:) Maar een extra spoortje erbij is altijd  :thumbup:
En leuk dat je ook de perron aanduidingen hebt, dan kunnen de Michelstadt bewoners toch makkelijker op het juiste spoor perron komen.

Dirk-Jan
Re: Joure en een nieuw opstelspoortje in Michelstadt.
Michel

Ik zou zeker eerst een valbeveiliging plaatsen, het zou hartverscheurend zijn moest er een loc van de tafel donderen,
  :-( :-( :-( :-( :-(
Re: Joure en een nieuw opstelspoortje in Michelstadt.
Goede raad van tante Kaat  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Joure en een nieuw opstelspoortje in Michelstadt.
Hoi Michel,
Mooi dat je weer een leuk dagje had daar.
En natuurlijk weer mooi opgelost dat je en je CS2 van nieuwe update hebt kunnen voorzien en dat je er weer een opstelspoortje bij hebt.
Je hebt het over valbescherming, misschien is een locloodsje erover heen plaatsen ook een goed idee.
Groetjesss
Re: Joure en een nieuw opstelspoortje in Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Joure en een nieuw opstelspoortje in Michelstadt.
@Jørg, hoe meer rail hoe beter toch weer 50 cm baan erbij. :P

@Peter (de geluidsman), altijd leuk weer een opstelspoortje voor een loc erbij.
Gelukkig luistert mijn vriendin maar naar 1 man (hoop ik). ;) ;)

@Peter ( peterke33), jij snapt het. :D

@Dirk-Jan, je moet niet alles geloven wat je leest of hoort. >:-D
Had al in mijn grobbeldoosjes gekeken voor aanduidingen maar vond niks en op de beurs zag ik dit pakketje. :)
Kan ik weer even lekker knutselen en zijn de priesertjes weer tevreden maar vooral de baancommandant Heinz en de andere zijn erg blij die hebben niet meer de vragen "meneer welk spoor is dit ?".

@Jørg, de loc stond er alleen maar te pronken voor de foto maak eerst vandaag de beveiliging voor er een loc mag staan.

@Peter (peterke33), die neem ik zeker aan die raad. :thumbup:

@Gino, het was zeker een leuke dag met Jan en met de CS2 kan nu als het goed is foto's invoeren van de afbeeldingen van mijn loc's. :thumbup:
Extra spoor is altijd prachtig mooi. :P :P
Zat ik ook aan te denken aan een klein loc loodsje ik ga even brainstormen. :)
Re: Joure en een nieuw opstelspoortje in Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Joure en een nieuw opstelspoortje in Michelstadt.

Hoi Michel,

Dat idee van Gino is mooi  :thumbup:
Geeft wat meer diepte aan je baan en als je wat anders maakt ooit, kun je het altijd weer ergens kwijt  ;)

Grtz Tony
Re: Joure en een nieuw opstelspoortje in Michelstadt.
Hallo Michel,
Mooi gedaan dat spoor.
Er zijn ook mooie locs bij gekomen. :thumbup:

Groeten,

Remco
Re: Joure en een nieuw opstelspoortje in Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Joure en een nieuw opstelspoortje in Michelstadt.
@Tony, het idee van Gino is zeker mooi alleen het probleem is ik kan geen mooie moderne 1 sporige locloods vinden en ik heb al 2 locloodsen staan op de baan 3 wordt misschien iets teveel van het goede.
Waar ik meer aan zat te denken was aan een wasstraat voor de treinen want dat was het eerste wat er door mijn hoofd ging.
Ik zag al dat Lima een wasstraat heeft die zou ik kunnen "slopen" en dan aanpassen aan c-rails of ik ga mijn verdiepen om er zelf één te maken lukt het niet kan ik altijd voor de Lima variant gaan.

@Remco, dank je wel ja de loc's uitbreiding gaat gewoon door hoor. :D

Verder heb ik een val bescherming gemaakt van transparante stukjes plastic die ik ergens een keer tegen kwam en die ik van de klant waar ik toen spullen moest brengen mee mocht nemen.
Er zit een strookje plakband op maar voor de zekerheid toch een spijkertje in geslagen lijkt mij toch wat steviger dan alleen een strookje plakband.

En verder weer met 10 dingen tegelijk bezig een Märklin legpuzzel maken denken aan de wasstraat en perron aanduidingen maken draden van de wisselaandrijving aan de schakelaars maken griep hebben enz enz.
 
Re: Joure en een nieuw opstelspoortje in Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Joure en een nieuw opstelspoortje in Michelstadt.

Heej Michel,

Van die wasborstels heb ik misschien nog ergens liggen, zal er eens naar op zoek gaan  :P

Grtz Tony
Re: Joure en een nieuw opstelspoortje in Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Joure en een nieuw opstelspoortje in Michelstadt.
Dat zou geweldig zijn Tony. :thumbup:
Kijk maar rustig aan met zoeken ik hoor of zie het wel als je ze gevonden hebt. ;)
Re: Joure en een nieuw opstelspoortje in Michelstadt.
Michel,

Het rommelen en met 10 dingen tegelijk bezig zijn haha ken dat, is hier ook zo vandaag lekker opgeruimd.
Verder ziet er alles  :thumbup: uit bij jou, faller heeft enkele sporen loodsen even kijken mss vind je wat.


Groeten

Peter
Re: Joure en een nieuw opstelspoortje in Michelstadt.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Joure en een nieuw opstelspoortje in Michelstadt.
haha, ook toevallig! Ik heb deze week exact zo'n spoortje toegevoegd aan mijn Hauptbahnhof >:-D
ik had zelfs ruimte voor nog 2 van deze spoortjes en een extra passeerspoor (zie m'n eigen topic).
Re: Joure en een nieuw opstelspoortje in Michelstadt.
Michel

Mooie oplossing die  transparante valbeveiliging,
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Joure en een nieuw opstelspoortje in Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Joure en een nieuw opstelspoortje in Michelstadt.
@Peter, had bij Faller gekeken maar zag geen mooi moderne maar ik ben eruit ga daar een wasstraat voor de treinen maken. :)

@Hans, ook toevallig samen op de zelfde plaats aan het uitbreiden. :D
Had net in je topic gekeken het ziet er allemaal goed uit je uitbreiding. :thumbup: :thumbup:

@Jørg, dank je wel. :)

Meteen maar de perron aanduiding gemaakt en opgehangen aan beide kanten heb alleen de kant waar ik makkelijk bij kon gefotografeerd.
Ik vindt het wel mooi hangen en zo komt er steeds iets meer bij en op het perron zodat het er steeds beter uit gaat zien als totaal plaatje. :thumbup:
Re: Joure en een nieuw opstelspoortje in Michelstadt.
Michel

Heel heel mooi gemaakt allemaal, het begint te leven bij jou. hier is nu ook alles OK mede het forum en ook dankzij jou, we kunnen ook verder.


Groeten

Peter
Re: Joure en een nieuw opstelspoortje in Michelstadt.
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Joure en een nieuw opstelspoortje in Michelstadt.
Alleen nog maar even de troep eromheen opruimen... :lol:
verder  :thumbup:
Re: Joure en een nieuw opstelspoortje in Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Joure en een nieuw opstelspoortje in Michelstadt.
@Peter, ideeën zat maar langzaam komt het perron zoals ik het voor ogen heb. :thumbup:

@Wim, dank je wel voor je  :thumbup: en de troep je hebt gelijk zal het eens opruimen wat ik al steeds wil gaan doen maar niet aan toe kom. ;)
Schoongemaakte baan in Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Schoongemaakte baan in Michelstadt.
Citaat van: Wim op zondag 20 september 2015, 15:17:26
Alleen nog maar even de troep eromheen opruimen... :lol:

Wim haalde het al aan dat ik de troep eromheen op moest ruimen dus vanochtend met mijn nieuwe ministofzuiger de baan leeg gehaald en helemaal gestofzuigd de rails alles gedaan.
Ziet er weer uit zoals ik begon. :D
Wim bedankt voor je tip. ;)
Re: Schoongemaakte baan in Michelstadt.
Hoi Michel

Je hebt er geen gras over laten groeien. Ziet er tip top uit. Toch wel makkelijk zo'n handzaam stofverwijderaar.

Goed bezig

Marcel
Re: Schoongemaakte baan in Michelstadt.
Michel

WOW wat een verbetering, nu kan je nog hopen sporen bijleggen,  >:-D >:-D >:-D >:-D
Re: Schoongemaakte baan in Michelstadt.
Michel,

Mooi hoor, zal mij ook ooit eens zulke stofzuiger moeten kopen. had er ene maar helaas niet meer te vinden, nu heb je wel een mooi overzicht wat je nog kan doen met je baan.


Groeten

Peter
Re: Schoongemaakte baan in Michelstadt.
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Schoongemaakte baan in Michelstadt.
 :thumbup: :thumbup: :thumbup: :D