Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Het begin van Michelstadt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Wat een beetje licht al niet kan doen Michel   :thumbup:

Het onderhoud van jou locomotieven is nu ook gewaarborgd.
Mooie loc die crossrail  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Maarten, ja ook in Michelstadt 24 uur economie. ;)

@Tony, die foto is ook mijn favoriete van deze serie. :)

@Dirk-Jan, zo hou ik weer meer geld over voor een mooi locje. ;)
Ik ben zeer tevreden met het licht erin de baan bij dat gedeelte is meteen een stuk sfeervoller. :thumbup:

@Wim, dank je. :thumbup:

@Cees, bedankt je wel alleen bij het dak schijnt het door omdat het dak er los op blijft liggen ivm het nog plaatsen van preisertjes en machine's. :)

@Jørg, dank je wel als het licht moet zijn dan maar lekker helder licht. ;)

@Roel, vindt ik ook lekker sfeervol. :thumbup:

@Gino, dank je wel vindt het 1 van de mooiste gebouwen op mijn baan. :thumbup:

@Peter, met het onderhoud gaat het nu stukken beter in de verlichte loods. :thumbup:
De crossrail loc is inderdaad een mooie loc rijd lekker ziet er goed uit en rijd regelmatig zijn rondje in Michelstadt. :thumbup: :thumbup:
Re: Licht in de loc loods van Michelstadt.
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Licht in de loc loods van Michelstadt.
Citaat van: h0_miessie op donderdag 13 augustus 2015, 21:15:55
Van de week had ik al zin in om verlichting in mijn locloods te bouwen en vanmiddag moest het maar gebeuren ook.
Buiten lekker weer tuindeur open en heerlijk knutselen aan de keukentafel.
In de locloods heb ik 2 vuurpijlstokken die ik op 1 januari verzameld heb op maat gezaagd en die op de dwarsleggers in de loods gelegd daarna 4 stukjes led verlichting geknipt en op de stokjes geplakt en de led aan elkaar doorverbonden.
In de hoeken van de loods heb ik gaatjes geboord en daar de bedrading doorheen gedaan de bedrading met dubbelzijdig plakband in de hoeken vast gemakt zodat je geen draden door de ramen ziet zitten.
Het licht gaat gelijk aan met de perronverlichting als ik meer huisjes in de toekomst van licht ga voorzien dan komt er een aparte trafo voor de perrons en voor de huisjes en locloods.

He Michel,

Wauw, mooi locloods met inhoud.

Mooi gedaan, met die verlichting.

Ga zo door......

Groeten,

jan
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel

Mooi filmpje van de Br 221 mooi sleep ook .

De verlichting van de locloods vind ik mooi gedaan geeft toch weer een andere sfeer op je baan  :thumbup:

Gr  Alex 0850
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Michel,

Mooi passende loods bij deze moderne locs.
Met licht komt dit extra goed uit.
Altijd handig die houtjes, heb er hier ook een bundel van en gebruik ze voor van alles en nog wat.

Groet,
Erik
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Jan, dank je wel en ja ik ga door. ;)

@Alex, Bedankt voor je compliment voor het filmpje van de Br 221. :thumbup:
Het geeft zeker een andere sfeer het geeft meer een warmer gevoel. :)

@Erik, dank je en de stokjes zijn inderdaad erg handig. :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Michel,
Jij hebt weer eens een knap stukje werk geleverd. Staat goed op de baan en wat een verlichting is ontstoken. Is zeker niet te fel, mogelijk dat het iets zwakker kan, maar mogelijk heeft dat te maken met jouw "foto"mobiel. Toch staat het prima. Goede opslagplaats voor jouw vele loks. Dubbele vinding!
Hoe staat het verder met jouw nek? Zo te merken gaat het steeds beter; geweldig hoor!
Suk6 met en/op jouw baan!
Re: Verlichting in de stoomloc werkplaats van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Verlichting in de stoomloc werkplaats van Michelstadt.
@Gerard dank je wel voor je complimenten. :thumbup: :thumbup:
Wat betreft de gezondheid en met name de knie gaat het langzaam vooruit deze week 1 hele en 2 halve dagen gewerkt en ja ik voelde de knie wel gisteren met fysiotherapie.
We kijken het nog 2 weken aan met dit schema en anders gaan we naar 4 halve dagen werken.

Verder omdat ik de smaak van gisteren met de moderne locs werkplaats heb ik zojuist de werkplaats voor de stoomloc's voorzien van verlichting. :)
Ook weer het zelfde principe stukje hout van een vuurpijl 3 stukjes led en de draadjes weer in de hoek weggewerkt. :thumbup:
Ik heb het latje onder het ronde raampje en net boven de euren gemonteerd het lijkt op de foto dat de ldjes tegen de loc aankomen maar ik heb nog 2 a 3 mm speling.
Al is het niet goed te zien bij foto 4 staat er een loc in de loods.
Ook hier ligt het dak er los op zodat er in de toekomst preisertjes en spullen in de loods geplaatst kunnen worden.
Michelstadt is weer wat sfeervoller geworden. :) :)
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel

Goed om te lezen dat het beter gaat met je knie en langzaamaan weer deel kan nemen aan het arbeidsproces
Het zijn weer mooie sfeer plaatjes vooral die met verlichting, ik wou dat ik al zover was.

Mvg
Koos
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel

Je baan komt stilaan tot leven met die verlichting, geeft altijd een mooi sfeerbeeld,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Super gaaf om te zien Michel.
Netjes verzorgd en smaakt zeker naar meer.
Gaat helemaal goed komen bij jou  :)


Ben blij dat het lichaam ook steeds weer stukje beter gaat  :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Met zo'n knie moet je voorlopig ook alleen maar licht-werk doen, Michel  :D

Over een poos heb je, als alles goed gaat, iedere werkdag je portie arbeidsvreugde weer !

Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Koos, langzaam komt de kracht weer in de knie en kan ik wat meer doen de pieken en dalen liggen dicht bij elkaar wat betreft goede en slechte dagen.
Bij jouw komt de verlichting ook langzaam dichterbij eerst andere dingen doen/maken en dan gaat het bij jouw ook beginnen met aankleden van je prachtige baan. :thumbup:

@Jørg, ben het helemaal met je eens. :thumbup:

@Gino, smaakt zeker naar meer zo mooi in de avond de verlichte loodsen.
Dank je wel langzaam kan alweer wat motor rijden geen uren maar het begin is der weer. ;)

@Tony, zo ziet mijn werkgever het helaas niet hoor met licht werk doen gewoon werken wat ik altijd deed vrachtwagen laden leegmaken weer laden en dan rijden maar ik sla mij er doorheen. ;)
Pas gewoon mijn werktempo aan hoe ik mij voel die dag en dan gaat het wel. :)
Re: Het begin van Michelstadt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel heeft het licht gezien  :D  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel

Misschien zie ik het verkeerd of komt het door de foto maar is het licht niet iets te fel ?
Wat voor kleur led zit er in ?

Gr Alex 0850
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Peter, misschien wel. :idea:

@Alex, denk dat het door de foto komt de trafo staat op een kwart open dus niet al te fel en in en het echt valt het ook erg mee de felheid.
Ik heb wel in deze loods 3 ledstrips van 3 ledjes aan elkaar gelaten en in de moderne loods 4 losse ledstrips van 3 ledjes gedaan misschien legt het daaraan ?
Ik heb led warm wit.
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel,

Dat ziet er sfeervol uit. :thumbup:

Gr.
René
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Dank je wel René. :thumbup: :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Ha Michel,

Ik bedoelde het ironisch; licht-werk ( licht inbouwen in dit geval dus )

Als ik lees dat je moet laden en lossen, dan snap ik meteen, dat je knie daar niet blij van wordt  :(

Hopelijk komt het geleidelijk weer goed  :P

Grtz Tony

( Carl sms-te dat je vooral voor je zelf moet gaan, doet hij ook !)

Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Tony,

Dan had ik het verkeerd gelezen/begrepen. ;)
Knietje wordt er zeker niet vrolijk van. :(
Ik ga rustig door met revalideren bij de fysio gaat hopelijk helemaal goed komen. :)
Een tip van Carl neem ik altijd aan. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Michel,
Dat is een hele mooie loc loods geworden. :thumbup: :thumbup:

Groeten,

Remco
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Dank je wel Remco. :thumbup:
Re: Nieuwe Particuliere firma in Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Nieuwe Particuliere firma in Michelstadt.
Vanmiddag heeft het bestuur van Michelstadt een contract afgesloten met de firma LTE uit Graz Oostenrijk voor het container en eventueel ander goederen vervoer. :thumbup:
Nadat de handtekeningen gezet waren was het tijd voor de officiële foto voor aan de muur in het stadhuis en daarna een foto als de tot nu toe 1ste loc van LTE op het rangeerterrein van Michelstadt geparkeerd staat. :)

Vanavond is er een besloten feest in het gemeentehuis waar zeker tot diep in de nacht het contract gevierd zal worden. :D :D :D


Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel,

Dat is weer een fraaie loc erbij. :thumbup:
Maakt het bestuur van Michelstadt zich nog geen zorgen over het alsmaar voller worden van het rangeerterrein. :?:

Gr.
René
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Michel

Dat ziet er weer zeer goed uit mooie lok en wat een mooie baan heb veel plezier er mee.

MvGr. Hans
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel

Weer een mooie loc erbij, maarrrrr
Als het bestuur zo blijft uitbreiden kom je toch voor de keuze of vitrinekasten of een schaduwstation want je hebt dadelijk geen plaats meer om te rijden cq rangeren.
wat betreft je gezondheid, doe je het werk (belasting van je knie) in overleg met de fysio het lijkt mij tegenstrijdig met elkaar. Let op jouw gezondheid gaat boven wat je baas wil (uit ervaring)
Sterkte

Mvg
koos
Re: Het begin van Michelstadt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Veel plezier met deze loc Michel, ik denk wel dat René gelijk heeft dat er zo langzamerhand niets meer bij kan  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Het begin van Michelstadt.
Goed bezig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Weer een prachtige loc erbij.
Het locomotievenpark groeit en groeit  :) :) :)
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@René, dank je wel er gaan geruchten dat waar nu het stadsgedeelte geplant staat dat dat rangeergedeelte wordt en dat de stad omhoog gaat maar het zijn geruchten. ;)

@Hans, dank je wel voor je compliment. :thumbup:

@Koos, ja weer een mooi loc erbij ben gek op loc's. :thumbup:
Ik heb meerdere opties of een schaduwstation(s) met 2 klimspiralen in de tafel naar boven of wat jij zegt in de vitrine maar dat vind ik weer zonde want dan kan ik er niet meerijden.
Eerst maar eens kijken van de winter waar ik hulp kan zoeken met de bouw van een nieuwe treinentafel.
Wat de knie betreft ik hou mij vast aan de fysiotherapeute wat zij zegt denk dat zij heb beter weet als mijn werkgever. :)

@Peter, dank je wel met passen en meten lukt het nog steeds aardig maar het gaat wel aardig vol raken zo. :thumbup:

@Gino, dank je je weet het ik ben gek op loc's. :thumbup: :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michiel,

Gefeliciteerd met de nieuwe mooie locomotief. Dit zal vast niet de laatste aanwinst zijn. Met uitbreiding van een nieuw Emplacement moet natuurlijk het locpark verder uitgebreid worden. Anders is er niet genoeg tractie voor alle goederentreinen.
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel

Nog bedankt voor het antwoord

Wat een mooie loc erbij als het zo doorgaat  toch een grotere kamer zoeken  >:-D
veel suc6 er mee.

Gr Alex 0850 
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Marcel, dank je wel. :thumbup:
Het zal zeker niet de laatste worden ik wacht nog op een teken van de Märklin dealer dat ik de 36622 kan ophalen ik hoop snel. ;)

@Alex, graag gedaan. :thumbup:
Hij is zeker mooi. :)
En ik heb al de hele zolder in gebruik. :D
Met het succes gaat het zeker goed komen. :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Citaat van: h0_miessie op zaterdag 15 augustus 2015, 19:30:47
@Marcel, dank je wel. :thumbup:
Het zal zeker niet de laatste worden ik wacht nog op een teken van de Märklin dealer dat ik de 36622 kan ophalen ik hoop snel. ;)

Denk dat je op dit forum niet de enige bent die op de 36622 zit te wachten, heb hem zelf ook in bestelling staan. Maar hij zal op je baan zeker niet misstaan tussen alle andere locomotieven.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.

Dat wordt een pantografenparty daar bij jou op de baan, Michel !

Ook met deze loc weer veel plezier gewenst  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Mooie loc, Michel,

Geniet van het Oostenrijkse feestje! Ze kunnen er wel wat van, is mijn ervaring 😄.

Groeten,
Roel
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Marcel, ja er zullen vele mede forumleden wachten op de 36622 en ik zal blij zijn als de loc zijn rondjes rijd in Michelstadt. :thumbup:

@Tony, kom je ook dan naar de pantografenparty ? ;)
Dank je wel met het plezier zit het wel goed hoor. :thumbup: :thumbup:

@Roel, Oostenrijks of Zwitsers of Duits iedere nieuwe loc in Michelstadt wordt gevierd met een feestje. ;)
Ik ga het vanavond meemaken dat Oostenrijkse feestje ik heb er nu al zin in. :D
Re: Het begin van Michelstadt.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
 :) Dat is ook weer een mooie aanwinst voor Michelstadt.  B) :thumbup:
Het word nu dan inderdaad toch wel een beetje locvol tjokvol  :D
Misschien word het tijd voor het meerlagen concept net als wat Tony en ik hebben :help:

Dirk-Jan
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel

Weer een prachtige aanwinst erbij.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Denk maar eerst aan je gezondheid en je volledige herstel dat is veel belangrijker dan wat je baas wil.
Om je baan te verhogen met een tweede niveau lijkt me een goede oplossing, zal wel wat werk met zich meebrengen.
We zien wel wat het wordt in de vorm van plaatjes.
Veel plezier en suc6 met de nieuwe aanwinst.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Dirk-Jan, dank je wel. :thumbup:
Denk dat er nog wel wat bij kan maar dat is op 2 handen te tellen vrees ik zal wel eens informeren bij wat mensen die mij willen helpen met het bouwen van een andere meerdere lagen treintafel.
Zodat we daar een leuk winterproject van kunnen maken.

@Jørg, ik hou mijn gezondheid zeker in de gaten anders blijf ik er jaren last van hebben en dat wil ik echt niet.
Tuurlijk snap ik mijn werkgever ook wel maar hij kan alle ontstane schade door mijn ongeval verhalen op de wederpartij dus waarom het puschen dat is dan weer vreemd.
Dank je wel voor het succes wensen van de nieuwe loc. :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2011

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
zeer mooi linkje,ik ga je zeker blijven volgen.Leer veel uit je linkje(voor een beginneling als ik)

je daar een deel mooie aanwinsten(vooral met die vrachtwagens vind ik super)


groetjes bart
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Bart,

Dank je wel voor je compliment voor mijn mooie linkje. :oops:

Dat is het leuke van dit forum je leert van andere forumleden hun topics. :thumbup:
Zelf ben ik ook nog niet lang bezig in de wereld van de modeltreinen en haal hier op het forum ook veel inspiratie en ideeën op.

De lageboordwagon's met de vrachtwagen's blijven een imposante verschijning als ze langsrijden op de baan zo mooi en lekker robuust met de BR 221 ervoor.

Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel,
Heel mooi die laatste aanwinst. Dat zal smullen worden. Volgens mij is het elke keer weer feest in "Michelstadt". Wordt er daar niet gewerkt? Het lijkt het "paradijs" wel!

Tussen ( ) ik heb jou een PB gestuurd; ik meen dat dit bij jou wel op het juiste adres terecht is gekomen.
Volgende keer daar ook maar eens langs gaan; uiteraard met jouw 'liefde' . Ook daar is heel veel te zien!
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Gerard,

Er wordt best wel hard gewerkt hoor in Michelstadt zeker door de fotograaf die net wat sfeer foto's geschoten heeft van de Rheingold die later als de fotograaf ze via mail naar mij verstuurt heeft geplaatst zullen worden.

De laatste aanwinst de LTE loc is zeker mooi en net als alle nieuwe aanwinsten wordt dat gevierd. :D

Ik las je PBtje boven al onder het rijden gaan hem nu bekijken bedankt alvast. :thumbup: :thumbup:
Sfeer foto's van de Rheingold in Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Sfeer foto's van de Rheingold in Michelstadt.
Vanavond stond de Rheingold klaar voor vertrek en de fotograaf van de Michelstadterpostzeitung stond toevallig op het perron. :thumbup:
Hij heeft vele sfeer foto's geschoten waarvan ik een kleine serie (de mooiste) met jullie wil delen omdat ze zo mooi zijn. :)
Kijk en geniet van de schoonheid van deze loc en de rijtuigen. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Dat is zeker een prachtige loc en mooie rijtuigen erachter.
Daar kan je trots op zijn en ik kan mij heel goed voorstellen dat je hier blij mee bent.
Bedankt voor het delen van de foto's van de Michelstadterpostzeitung  ;)
Re: Het begin van Michelstadt.
Vooral dat rijtuig met die glazen koepel is erg mooi.
Vraagt wel om bezet te worden door een bataljon Preisertjes
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel,

Mooie foto's van een prachtige trein. B)

Gr.
René
Re: Het begin van Michelstadt.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
 :P Kwijl  B)
Erge mooie plaatjes van een legendarische trein. :thumbup:
Die dikke op het perron vind het ook zo te zien een mooie verschijning.
En die andere snuiter met dat ronde plaatje onder zijn voeten vraagt of dat anders kan, hij voelt zich een beetje voor rondje paal staan.

Dirk-Jan
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel

Prachtige beelden laat je weer op ons afkomen van deze schitterende trein,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
De stationschef is duidelijk in zijn nopjes met zo een spektakel op zijn perron.
Re: Het begin van Michelstadt.
Een mooie fotoserie van een van de mooiste treinen ui de historie vind ik. Zowel de eerste uitvoering van de Rheingold ( als de versie op jouw modelbaan. In het verleden ooit is met een vijfdaagse reis mee geweest van Köln naar Dresdener Dampflokfest. Was prachtig om mee te maken. http://www.rheingold-zug.com/ Voor meer informatie over de vereniging die leuke reizen organiseert met de Rheingold.