Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } Onderste schaduwstation leegrijden.
zalig die Zwitserse treinen daar, gelijk geabboneerd op je YT kanaal  :D
Re: Michelstadt } Onderste schaduwstation leegrijden.
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Michelstadt } Onderste schaduwstation leegrijden.
Michel, ik heb net je filmpje vanuit je schaduwstation zitten bekijken. Man, man wat een mooi spul heb je en wat een ontzettende hoeveelheid.

Toch zie ik 1 "Zwitser" er niet tussen en dat is de TGV Lyria! Mocht je het leuk vinden en Corona besluit eindelijk eens om te verdwijnen, dan kunnen we daar best eens een keertje wat aan doen.
Re: Michelstadt } Onderste schaduwstation leegrijden.
Hee, Michel, prachtig filmpje. Leuke bedrijvigheid in het schaduwstation. Mooie locs en lange slepen. Nou een filmpje van de bovenbaan. 😀
Re: Michelstadt } Onderste schaduwstation leegrijden.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Onderste schaduwstation leegrijden.
Citaat van: Arnold op zaterdag 23 januari 2021, 11:42:10
Hey man,
Hoe gaat het?
Je heb niet stil gezeten zo te zien, mooie spullen weer aan je collectie toegevoegd, mooi hoor.
Goed bezig.
Gr,
Arnold

Het gaat lekker Arnold bij jouw ondanks de drukte op het werk ook lees ik en ben je weer druk bezig met je baan.
Ja er zijn weer leuke spulletjes bij gekomen.
Ach ik doe mijn best Arnold. ;)

Citaat van: erik01 op zaterdag 23 januari 2021, 11:49:16
Heerlijk om je treinen zo mooi te zijn rijden.
Begrijp dat dit bekijken vanaf je centrale plek , genieten is.
Groet, Erik

Leuk om te lezen Erik dat je het een leuk gezicht vond het uitrijden van het Zwitsers materiaal.
Soms zit ik op de grond te kijken hoe alles beweegt in de diverse etages.
Maar ook vanuit mijn commandostoel is het heerlijk genieten hoor.

Citaat van: ErwinLamens op zaterdag 23 januari 2021, 17:08:38
zalig die Zwitserse treinen daar, gelijk geabboneerd op je YT kanaal  :D

Ja het heeft toch wat extra's dat Zwitserse materiaal Erwin.
Bedankt voor je aanmelding ik ben vereerd. :)

Citaat van: PaT op zaterdag 23 januari 2021, 21:33:55
Michel, ik heb net je filmpje vanuit je schaduwstation zitten bekijken. Man, man wat een mooi spul heb je en wat een ontzettende hoeveelheid.
Toch zie ik 1 "Zwitser" er niet tussen en dat is de TGV Lyria! Mocht je het leuk vinden en Corona besluit eindelijk eens om te verdwijnen, dan kunnen we daar best eens een keertje wat aan doen.

Dank je voor je compliment Patrick voor het materiaal wat hier rijd. :thumbup:
Inderdaad een Zwitserse hoge snelheidstrein mis ik inderdaad nog dus het leuke idee van je spreekt mij zeer aan natuurlijk en dat gaan we zeker doen als de huidige situatie wat beter is geworden.
Laten we hier over contact houden en hopelijk kunnen we dit snel realiseren zo een gezellige rijdag met de TGV Lyria die zich best thuis zal voelen hier in Michelstadt. :P

Citaat van: Maarten Marklin op zaterdag 23 januari 2021, 23:42:44
Hee, Michel, prachtig filmpje. Leuke bedrijvigheid in het schaduwstation. Mooie locs en lange slepen. Nou een filmpje van de bovenbaan. 😀

Blij dat je genoten hebt van het filmpje Maarten. :)
Ja het rijd lekker door als ik aan het rijden ben in het schaduwstation.
Ik zal eens een leuk plekje zoeken waar de treinen het best tot hun recht komen op de bovenbaan tijdens de opname.

Groet Michel
Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Gisteren waren de agenda's van Jeffrey en mijzelf eens gelijk en zijn we aan de slag gegaan met de laatste bochten en spiraal om die van bovenleiding te voorzien.
Na eerst gezellig gekletst te hebben beneden zijn we naar boven gegaan waar alles al klaar lag en waar we zijn begonnen in de bocht na het festivalterrein waar een dubbele uitschuifbare mast kwam te staan maar dat ging niet zonder slag of stoot maar na een uurtje had Jeffrey het toch voor elkaar gekregen.
Daarna was de bocht aan de buurt bij het trapgat waar we wat makkelijker bij konden komen dus die lag er met een paar uurtjes in want de boel moet natuurlijk wel goed uitgemeten worden maar dat kan je wel aan Jeffrey overlaten.

En toen kwamen bij het spiraal aan en waren we bang dat we toch te weinig besteld hadden aan materiaal dus een beetje alles uitgelegd en ja het moest net gaan lukken dus zijn we aan het eind van de overgang begonnen met 3 dubbel masten en lange bovenleidingsdraden van 36 cm dus dat schoot lekker op.
En na 1,5 uur was het spiraal aangesloten op de bovenbaan en is de bovenbaan helemaal voorzien van bovenleiding(en).
En ja we haalden het net met het materiaal alle masten zijn opgegaan heb alleen nog kleine stukje bobenleidingsdraad over uit 2 startsets van Märklin en wat schroefjes dus we hebben het samen goed uitgerekend wat we nodig hadden.

Nu het staat is het een prachtig gezicht en is het genieten als nu een trein uit het spiraal de laatste wending neemt onder de bovenleidingen door. :favorite:

Volgende afspraak gaan we met een loc met de smalste pantograaf de boel fine-tunen en gaan we draden maken in de tunnel zodat voor de tunnel de pantografen opgevangen kunnen worden zodat er tegen de draad aan gereden kan worden ik kijk er nu al naar uit naar dat moment.
Maar ook zeker naar het moment als er automatisch gereden gaat worden met de pantografen omhoog zal best vreemd zijn om alles de eerste kilometers in de gaten te houden maar ik heb er alle vertrouwen in dat het allemaal goed gaat komen.

Hierbij wat foto's in 2 berichtjes eerste bericht is van de 2 bochten met en zonder bovenleiding(en) en het 2de bericht van het spiraal wat er schitterend uit zien echt mijn baan in schitterend geworden met deze prachtige bovenleidingen een aanrader voor een ieder die met e-locs rijd het is toch de kerst op de taart zeg maar.

Groet Michel     
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Deel 2 nu alleen van het spiraal.

Groet Michel
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Hoi Michel,

Ook bij jou een mijlpaal dus nu alle bovenleiding geplaatst is. Het is zondermeer een verrijking voor je baan en hopelijk komt er ooit ook bij mij bovenleiding :D. Het finetunen en tegen de draad testrijden zal nog best wel een klus zijn, maar daarna begint het grote genieten :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Hoi Michel,

dat is een mooie uitbreiding van het bovenleidingsnetwerk. Het ziet er bijzonder fraai uit. Het moet leuk zijn om een vriend met de juiste skills te hebben.
Het zal mooi worden met locs die met pantograaf tegen de rijdraad aan te zien paraderen. Filmpje!!!!!

mvrgr

Luc
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Dat is wel een flinke klus geweest.
Ziet er weer verdomd strak allemaal uit.
Chapeau  :thumbup:
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Hallo Mies,

Geweldig! Dat lijkt inderdaad al een heel stuk mooier. Is even werk maar dan heb je ook wat, nu weer rijden en genieten? :P

Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Hoi Michel,

Mooi gedaan, ik weet uit ervaring dat dit een hele klus is.
Geeft een realistische "look" aan je baan.
Wat is er mooier dan E-locs met een pantograaf tegen de draad!

Dirk Jan

Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
 :) Zo, die kan je ook weer afvinken als zijnde klaar, afgehandeld en niks meer aan doen behalve dan fine-tunen. O:-D
Je zal heel wat mastjes hebben gezet, hopelijk aldoor met pret. :D
En net als Tom, van mij ook een Chapeau :thumbup:

Dirk-Jan

N.B. Hoeveel mastjes zijn het nou, veel, heel veel, of heel erg veel? :roll:
Tel ze straks maar effe, dan lees ik het hier wel. >:-D

Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Jullie hebben wel eer van je werk hoor, ziet er goed uit!  :arrow: :thumbup: :thumbup:
Kun je al bijna met de scenery aan de gang. :D
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Nou Mies ( en Jeffrey natuurlijk ), dat zal een heerlijk bevredigend gevoel geven !

Een woud van palen naast het spoor
met straks je loc's er onderdoor
met opgeheven panto's fier omhoog
houd dan je ogen maar eens droog  O:-D


Grtz Tony
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Ziet er mooi uit Michel!. Weer een mooi staaltje scenery. Het zal vooral je eloks veel meer recht doen. Geniet er van!
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Vlag mag uit Michel, masten genoeg :thumbup:

En dan ook nog eens genieten van mooie doorkijkjes.



Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Ziet er goed uit wat jullie heren hebben neergezet.
Geeft mooie aankleding aan de baan.

Reden voor 'pannenbier' als je het mij vraagt.  :P

Greetz, Arjan
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
-MICHEL,
Onder het motto "Samen uit, Samen bij Michel thuis" is het heel prettig werken met Jeffrey, die jou al een hele lange tijd ondersteund met de opzet van een modelbaan. Maar dat is niet alleen zomaar een modelbaan, maar ééntje, die gezien alles kan doorstaan. Ja, met het resultaat tot nu toe is het een waar 'paradijs' van samenwerking en samendoen geweest. Over het resultaat niets anders dan grote "lof"! Na die dag van bovenleidingwerkjes is het een echt mooi stukje H0-werk geweest. Echt een werk, waar jullie nog heel lang van kunnen genieten, omdat er nog een dag in de agenda aankomt, waarin de 'stroom' door het spiraal gevoerd gaat worden. Jullie hebben die 'klus' tot in de puntjes uitgevoerd en alle eer komt naar "beiden" toe. Het is echt "AUSGEZEICHNET" en verdient een hele grote pluim!
Dank voor de vele mooie en duidelijke foto's! Samenwerken is het beste resultaat geweest! Geweldig gedaan!
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Hi Michel,

Dat is behoorlijk hard werken geweest met een mooi, netjes en strakke montage.

groet
Harald
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Een mooi resultaat, Michel.
Ben benieuwd naar de foto's van de locs tegen de draad. Zal vast veel natuurlijker uitzien.
Groet,
Roel
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Mooi mooi Mich & wat n update 👍🏻
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Citaat van: Wico op zondag 07 februari 2021, 10:29:47
Hoi Michel,
Ook bij jou een mijlpaal dus nu alle bovenleiding geplaatst is. Het is zondermeer een verrijking voor je baan en hopelijk komt er ooit ook bij mij bovenleiding :D. Het finetunen en tegen de draad testrijden zal nog best wel een klus zijn, maar daarna begint het grote genieten :thumbup:.
Groeten,
Wico

Het is zeker een mijlpaal Wico die zeker een verrijking is voor mijn baan.
Ik kan het je van harte aanbevelen bovenleiding op je baan het maakt jouw nu al prachtige baan nog strakker af.
Volgens Jeffrey valt het best mij dat fine-tunen langzaam een loc laten rijden en één van ons kijkt dan hoe het met de draad zit niet goed dan even verzetten wel zal het dik een dag duren vrezen wij maar gelukkig hebben we gesprekstog genoeg om die dag door te komen. :P
Daarna zal het zeker genieten zijn als alle pantografen omhoog staan tijdens het rijden. :P

Citaat van: lucdiels op zondag 07 februari 2021, 10:33:53
Hoi Michel,
dat is een mooie uitbreiding van het bovenleidingsnetwerk. Het ziet er bijzonder fraai uit. Het moet leuk zijn om een vriend met de juiste skills te hebben.
Het zal mooi worden met locs die met pantograaf tegen de rijdraad aan te zien paraderen. Filmpje!!!!!
mvrgr
Luc

Het is zeker een mooie uitbreiding Luc die de baan (als rijd er nog geen pantograaf tegenaan) helemaal afmaakt.
Jeffrey is wat mij betreft een bovenleidingsexpert Luc die heeft zoveel ervaring in het leggen van bovenleidingen dat ik zeer verheugd ben met zijn ervaring op dit vakgebied. :)
Het is een heel mooi gezicht als ik nu overal kijk en ik zie overal bovenleidingsmasten staan. :P
Uiteraard komt er een filmpje als alles met de pantografen omhoog rijd. :)

Citaat van: iTom op zondag 07 februari 2021, 10:38:15
Dat is wel een flinke klus geweest.
Ziet er weer verdomd strak allemaal uit.
Chapeau  :thumbup:
Het was een zeker een flinke klus zeker het uitmeten neemt veel tijd in beslag maar het was wel weer super gezellig dat is ook belangrijk en zo vergaten we de tijd soms.
Dank voor je compliment Tom dat je het er verdomd straks uit vindt zien. :thumbup:

Citaat van: narwal op zondag 07 februari 2021, 10:51:56
Hallo Mies,
Geweldig! Dat lijkt inderdaad al een heel stuk mooier. Is even werk maar dan heb je ook wat, nu weer rijden en genieten? :P

Geweldig is het juiste woord Marcel om dit te omschrijven. :)
Het uitzicht is overal waar ik kijk schitterend en geeft een prettig gevoel nu ik weet dat het bijna zover is om omhoog te gaan rijden.
En ja gisteren heb ik weer heerlijk vele kilometertjes weg gereden iets wat ik vanmiddag weer van plan ben om te gaan doen. :P

Citaat van: Didero op zondag 07 februari 2021, 10:55:33
Hoi Michel,
Mooi gedaan, ik weet uit ervaring dat dit een hele klus is.
Geeft een realistische "look" aan je baan.
Wat is er mooier dan E-locs met een pantograaf tegen de draad!
Dirk Jan
De tijd en energie wat je kwijt bent met het aanleggen van de bovenleidingen maakt het helemaal goed als je klaar bent en kijkt over de baan heen en je ziet alleen maar masten staan Dirk Jan.
Inderdaad geeft het een realistische "look" en een gevoel dat de baan helemaal af is wat betreft het rijden met de vele e-loc's die ik heb rond rijden op de baan.
Op je laatste zin kan ik alleen maar zeggen goed verwoord.  :P :thumbup: :thumbup:

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 07 februari 2021, 11:05:00
:) Zo, die kan je ook weer afvinken als zijnde klaar, afgehandeld en niks meer aan doen behalve dan fine-tunen. O:-D
Je zal heel wat mastjes hebben gezet, hopelijk aldoor met pret. :D
En net als Tom, van mij ook een Chapeau :thumbup:
Dirk-Jan

N.B. Hoeveel mastjes zijn het nou, veel, heel veel, of heel erg veel? :roll:
Tel ze straks maar effe, dan lees ik het hier wel. >:-D

We hebben zeker veel pret gehad tijdens het uitmeten en vastzetten van de diverse onderdelen Dirk-Jan.
Ook jij bedankt voor je compliment. :thumbup:
Ik heb ze even staan tellen maar er zitten.

7 overbruggingsmasten in voor 4 sporen.
2 uitschuifmasten voor 2 sporen
23 dubbelemasten voor 2 sporen
92 enkele masten
Ik heb er wat foto's bij gedaan zodat je kan zien welke ik bedoel.

Citaat van: ceess op zondag 07 februari 2021, 11:06:19
Jullie hebben wel eer van je werk hoor, ziet er goed uit!  :arrow: :thumbup: :thumbup:
Kun je al bijna met de scenery aan de gang. :D

We hebben zeker veel eer van ons werk Cees zeker naar mate we aan het einde kwamen.
Bovenleiding valt toch ook onder scenery ?  :D

Citaat van: Tony op zondag 07 februari 2021, 11:15:30
Nou Mies ( en Jeffrey natuurlijk ), dat zal een heerlijk bevredigend gevoel geven !

Een woud van palen naast het spoor
met straks je loc's er onderdoor
met opgeheven panto's fier omhoog
houd dan je ogen maar eens droog  O:-D

Grtz Tony

Het was zeker een bevredigend gevoel toen we klaar waren en naar ons huzarenstukje keken Jeffrey vanuit het spiraal en ik vanuit mijn commandostoel. :)
Mijn / onze dank is groot voor het prachtige gedicht die kan zo op een tegeltje op de zolder hangen. :P  :thumbup:

Citaat van: Hans Biere op zondag 07 februari 2021, 11:20:11
Ziet er mooi uit Michel!. Weer een mooi staaltje scenery. Het zal vooral je eloks veel meer recht doen. Geniet er van!

Dank je Hans. :thumbup:
Het is zeker een fraai staaltje scenery waar we veel voldoening van hebben zeker als het fin-tunen gedaan is en we gaan genieten onder het genot van een heerlijk biertje.
Het zal de e-locs zeker meer recht aan doen en het kijkplezier uiteraard ook veel meer zijn als de pantografen tegen de draad aan zitten. :P

Citaat van: Eric-Paul op zondag 07 februari 2021, 11:22:46
Vlag mag uit Michel, masten genoeg :thumbup:
En dan ook nog eens genieten van mooie doorkijkjes.
De vlag kon zeker uit Eric-Paul al hielden we het zolderraam wel dicht ivm de harde wind. :D
Ik kan je alleen maar gelijk geven wat betreft de doorkijkjes want als ik wel eens ergens anders ga staan of zitten is het leuk kijken onder de draden door zeker in het station en lange stukken spoor.
Bedankt voor het plaatsen van de prachtige foto. :thumbup: :thumbup:

Citaat van: ArjanBosman op zondag 07 februari 2021, 11:26:14
Ziet er goed uit wat jullie heren hebben neergezet.
Geeft mooie aankleding aan de baan.
Reden voor 'pannenbier' als je het mij vraagt.  :P
Greetz, Arjan
Dank je wel Arjan. :thumbup:
Het is zeker een verrijking van de baan we hebben er wat langer overgedaan dan ik had gedacht mede door drukke werkzaamheden van ons beiden maar als je dit ziet ben je alles vergeten en geniet je alleen maar. :)
Dat pannenbier is zeker aan de orde gekomen. ;) :P

Citaat van: GWS op zondag 07 februari 2021, 11:45:11
-MICHEL,
Onder het motto "Samen uit, Samen bij Michel thuis" is het heel prettig werken met Jeffrey, die jou al een hele lange tijd ondersteund met de opzet van een modelbaan. Maar dat is niet alleen zomaar een modelbaan, maar ééntje, die gezien alles kan doorstaan. Ja, met het resultaat tot nu toe is het een waar 'paradijs' van samenwerking en samendoen geweest. Over het resultaat niets anders dan grote "lof"! Na die dag van bovenleidingwerkjes is het een echt mooi stukje H0-werk geweest. Echt een werk, waar jullie nog heel lang van kunnen genieten, omdat er nog een dag in de agenda aankomt, waarin de 'stroom' door het spiraal gevoerd gaat worden. Jullie hebben die 'klus' tot in de puntjes uitgevoerd en alle eer komt naar "beiden" toe. Het is echt "AUSGEZEICHNET" en verdient een hele grote pluim!
Dank voor de vele mooie en duidelijke foto's! Samenwerken is het beste resultaat geweest! Geweldig gedaan!

Het is altijd met Jeffrey lekker werken we kennen elkaar al heel wat jaartjes en aan gesprekstof komen we nooit te kort.
Dank voor de lof Gerard die nemen Jeffrey en ik graag in ontvangst na deze klus. :)
Ja we kijken uit naar de volgende afspraak waar we lekker weer gaan kletsen muziekje aan en dan langzaam beginnen met een e-loc te gaan rijden kijken hoe en wat maar zoals altijd heb ik daar alle vertrouwen in dat het goed komt met het afstellen zelf heeft Jeffrey al wat kleine verbeter puntjes gezien het oog van de meester hé.

Citaat van: Haradigi op zondag 07 februari 2021, 12:40:43
Hi Michel,
Dat is behoorlijk hard werken geweest met een mooi, netjes en strakke montage.
groet
Harald

Na het zien van het eindresultaat waren we het harde werken zo vergeten Harald. ;) :P
Het ziet er zeker netjes en strak uit en dat geeft een goed gevoel en voldoening voor / aan ons beide.

Citaat van: RoelMarklin op zondag 07 februari 2021, 13:05:44
Een mooi resultaat, Michel.
Ben benieuwd naar de foto's van de locs tegen de draad. Zal vast veel natuurlijker uitzien.
Groet,
Roel

Dank je wel Roel. :thumbup:
Er zullen zeker foto's komen maar ook wat filmpjes van het proefrijden en als we tevreden zijn na het afstellen dan wordt er ook denkelijk een film gemaakt van het rijden van de eerste meters over de bedraden bovenbaan.

Citaat van: wimpietje op maandag 08 februari 2021, 04:01:06
Mooi mooi Mich & wat n update 👍🏻

Leuk om te lezen dat je het mooi vindt Wim. :P :thumbup:
Graag gedaan ik had er veel plezier in om het jullie te laten zien en hopelijk komt de blijschap en plezier wat ik er van het goed door bij de kijkers / lezers.

Groet Michel


 

Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Lid sinds: 2010

Stationchef van de S.a.A.-bahn

offline
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Erg mooi!
Geeft weer iets extras aan de baan!
P.s. laatste foto... rijdraadje los...😉
Groet,
Jan
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
hoi michel,
dat ziet er mooi uit. Het is toch wel mooi als je onder de bovenleiding rond kan rijden.
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Hoi Michel,

Heb je nu twee soorten bovenleiding:
Ik zie namelijk zwarte (Marklin) en zilverkleurige (ander merk) bovenleiding.
Of is het gezichtsbedrog?
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Hoi Michel,

Als je nu de draad maar niet kwijt raakt.
Ziet er fantastisch uit. Iets waar menig spoorliefhebber jaloers op zal zijn.
Moet een heerlijk gevoel geven als je straks al je elektrische loks met de panto omhoog ziet voorbijkomen.
Ooit zal ik op mijn baan ook eens bovenleidingen gaan plaatsen. OOIT....

Grts Freddy
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
als fervente diesel- en stoomfanaat komt er op m'n nieuwe baan ook E-loks met uiteraard bovenleiding, zoals hier al getoond  :)
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Heel gaaf gezicht die bovenleiding! Jammer dat het door het coronagebeuren niet kan, maar ik was anders graag even komen kijken!
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Citaat van: zofman op maandag 08 februari 2021, 11:04:03
Erg mooi!
Geeft weer iets extras aan de baan!
P.s. laatste foto... rijdraadje los...😉
Groet,
Jan

Leuk compliment Jan dat je het er mooi uit vindt zien. :thumbup:
Het geeft zeker wat extra's aan de baan Jan.
Klopt Viessmann draden zitten niet zo strak als de Märklin draden maar met het fine-tunen komt het helemaal goed als we de draden gaan nakijken en met een punttangetje aan gaan knijpen. :P

Citaat van: marklintim op maandag 08 februari 2021, 12:29:59
hoi michel,
dat ziet er mooi uit. Het is toch wel mooi als je onder de bovenleiding rond kan rijden.

Leuk om te lezen dat je het er mooi uit vindt zien Tim. :thumbup:
Het heeft even geduurd het aanleggen mede door onze agenda's die niet overeen kwamen maar het resultaat is prachtig een echte toegevoegde waarde aan mijn baan.
Ik / we kijken uit naar het moment dat we omhoog gaan rijden tegen de draden aan zal een fraai gezicht zijn.

Citaat van: Trainhenk op maandag 08 februari 2021, 18:48:37
Hoi Michel,
Heb je nu twee soorten bovenleiding:
Ik zie namelijk zwarte (Marklin) en zilverkleurige (ander merk) bovenleiding.
Of is het gezichtsbedrog?

Klopt Henk ik heb 2 merken gebruikt Märklin en Viessmann de zwarte draden zijn van Märklin maar later werden die ook lichter toen ik moest bij kopen en de lichte draden zijn van Viessmann waarvan sommige stukken wat minder van kwaliteit waren en afbraken tijden het buigen van de oogjes die om de masten heen moeten.
Nee geen gezichtsbedrog je ogen zijn goed hoor. :P

Citaat van: Kelderspoorder op maandag 08 februari 2021, 19:34:15
Hoi Michel,
Als je nu de draad maar niet kwijt raakt.
Ziet er fantastisch uit. Iets waar menig spoorliefhebber jaloers op zal zijn.
Moet een heerlijk gevoel geven als je straks al je elektrische loks met de panto omhoog ziet voorbijkomen.
Ooit zal ik op mijn baan ook eens bovenleidingen gaan plaatsen. OOIT....
Grts Freddy

Nee hoor Freddy ik ben de draad niet kwijt althans niet boven op zolder misschien in het echte leven soms maar dat legt meer aan andere. ;)
Jeffrey en ik kijken al uit naar dat moment dat ze omhoog gaan en tegen de draden aanrijden zal weer een mijlpaal zijn in Michelstadt dat zeker gevierd gaat worden met een alcoholisch versnapering. :lol:
Nee niet ooit Freddy gewoon doen je krijgt er zeker geen spijt van lekker alles in etappes kopen en stukje voor stukje aanleggen zo zie je het groeien en dat geeft weer motivatie om weer wat te gaan bestellen want echt het maakt je baan helemaal af vindt ik.

Citaat van: feniks op maandag 08 februari 2021, 19:50:24
als fervente diesel- en stoomfanaat komt er op m'n nieuwe baan ook E-loks met uiteraard bovenleiding, zoals hier al getoond  :)

Ook hier rijden diverse deisels en één stoomloc rond Ruud maar ook dat is een mooi gezicht als ze onder de draden doorrijden.
Ik ben benieuwd naar de bouw van je volgende baan die ik dan zeker ga volgen net als je oude prachtige baan waar ik veel uurtjes van genoten heb van de bouw maar zeker ook van je prachtige scenery. :) :thumbup:

Citaat van: frank-103 op maandag 08 februari 2021, 20:36:39
Heel gaaf gezicht die bovenleiding! Jammer dat het door het coronagebeuren niet kan, maar ik was anders graag even komen kijken!

Dank je wel Frank leuk om te lezen dat je het een gaaf gezicht vindt. :thumbup:
Zeker jammer dat het nu nog even niet kan maar zodra het wel weer kan gaan we het meteen doen Frank dat afspreken dat staat vast. :P :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
 @citaat

hoi Michel, fijn om te horen dat je m'n baan mooi vond  :) en ik moet zeggen ik mis het wel hoor  :? en het duurt nog zeker een jaar voordat ik weer kan beginnen.
Dus voorlopig lekker het forum afstruinen en dus ook regelmatig jouw topic bezoeken  :)

mvg, Ruud
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Hi Michel,

Ook op de laatste foto's ziet het er goed uit.
Bij mij komt, ondanks de vele stomers, bovenleiding op de Parade-strecke voor de enkele E loc's.

groet
Harald
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Ha die Michel.
Geweldig om te zien dat de bovenleiding nu helemaal een aaneengesloten geheel vormt! :thumbup:
Prachtig gezicht en nog mooier als de E-locs met hun panto's omhoog eronder rijden.

Veel plezier en succes met de verdere baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Mooi gedaan Michel, zier er erg mooi uit met de bovenleiding :thumbup:

Gr,
Arnold
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } en we zijn rond met de bovenleidingen.
Citaat van: feniks op dinsdag 09 februari 2021, 12:33:01
@citaat

hoi Michel, fijn om te horen dat je m'n baan mooi vond  :) en ik moet zeggen ik mis het wel hoor  :? en het duurt nog zeker een jaar voordat ik weer kan beginnen.
Dus voorlopig lekker het forum afstruinen en dus ook regelmatig jouw topic bezoeken  :)
mvg, Ruud

Ik behoorde zeker tot een vaste bezoeker van je topic Ruud zeker het scenery gedeelte en de films van het rijdend materiaal waren geweldig om naar te kijken.
Ik kan mij best voorstellen dat je het mist een baan waar je heerlijk kan ontspannen en je creatieve geest in kwijt kan.
Ook volg ik nu het baanontwerp van je ziet er al imposant uit. :thumbup:
Gelukkig gaat de tijd snel dus komt de verhuizing steeds dichterbij dus ook je nieuwe baan. :)
Op het forum vindt je zeer interessante tips waar je later weer dankbaar gebruik van kan gaan maken.
Ik ben vereerd door je bezoekjes aan mijn Michelstadt topic. :oops:

Citaat van: Haradigi op dinsdag 09 februari 2021, 12:44:34
Hi Michel,
Ook op de laatste foto's ziet het er goed uit.
Bij mij komt, ondanks de vele stomers, bovenleiding op de Parade-strecke voor de enkele E loc's.
groet
Harald
Dank je wel Harald. :thumbup:
Zoals ik al schreef over mijn enkele stomer die ik rijk ben ook dat geeft een zeer fraai gezicht als hij onder de bovenleidingen door rijd.
Ik ben benieuwd naar de Parade-strecke van je en mijn gevoel zegt dat je eindelijk gauw aan je droom baan kan gaan beginnen want alles prachtige scenery stukken die je al heb gemaakt lees laten zien verdienen het om op een baan te staan dus Harald snel gaan beginnen met je baan !!!!!!!  ;)

Citaat van: AlbertJan op dinsdag 09 februari 2021, 16:06:19
Ha die Michel.
Geweldig om te zien dat de bovenleiding nu helemaal een aaneengesloten geheel vormt! :thumbup:
Prachtig gezicht en nog mooier als de E-locs met hun panto's omhoog eronder rijden.
Veel plezier en succes met de verdere baanbouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Het is zeker een geweldig gezicht nu het vanaf de laatste wending van het spiraal nu helemaal rond gaat de bovenleidingen zeer imposant moet ik zeggen.
Daar kijk ik erg naar uit naar het rijden tegen de draden aan we zijn erbij nog even afstellen en gaan met die e-locs. :P
Dank je wel AlbertJan voor je succes wens en met het plezier kan het nu al niet meer stuk. :)

Citaat van: Arnold op dinsdag 09 februari 2021, 16:31:56
Mooi gedaan Michel, zier er erg mooi uit met de bovenleiding :thumbup:
Gr,
Arnold

Dank je wel Arnold. :thumbup:
Ben het helemaal met je eens dat het er mooi uit ziet. ;)

Groet Michel
Michelstadt } festivalterrein verlicht.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } festivalterrein verlicht.
Mijn vrouw kreeg op de 2de kerstdag toen een goede vriend van ons op visite was een mooie kerstplant met daarin leuke led-verlichting.
Afgelopen donderdag is de plant de kliko in gegaan omdat hij het niet meer zo goed deed volgens mijn vrouw en ik kreeg de led-verlichting misschien heb je er wat aan voor op je baan zei ze en ja hoor na lang denken kwam ik op een idee om de led-verlichting te gaan gebruiken op de baan.

De led-verlichting komt om het feestterrein heen zodat die hoek mooi verlicht is en het festivalterrein een knus uiterlijk krijgt.
Eerst naar een manier bedenken hoe ik de led-verlichting zou gaan monteren en zaterdagochtend zag ik het
licht :idea: ik had nog plastiek buisjes van mijn dry needling sessie bij de fysiotherapeut die kon ik er mooi voor gebruiken zijn een mooie lengte dus gaten geboord waar ze in kwamen te staan tussen de kramen en podium door en in de buisjes met de dremel gleufjes in de buisjes gemaakt waar de bedrading in kom vallen.

Zo gezegd zo gedaan en ja het resultaat was geweldig en ik was er zeer content mee de buisjes zijn natuurlijk transparant dus die moesten een mooie volle grijze kleur krijgen hup schilderen die buisjes pas na 3 keer schilderen was ik tevreden met het eindresultaat en kon het festivalterrein op zijn plek gezet worden.

De schakelaar om de led-verlichting aan en uit te doen heb ik in de nabij gelegen locloods gedaan waar het dakje los van ligt straks nog even een kleine inkeping maken in de hoek van de muur zodat de draad die naar het festival gaat mooi strak ligt tussen de muur en de eerste paal waar de verlichting begint.

Hierbij wat foto's van het diverse stappen in het proces van de maken van de verlichting.

Groet Michel
Re: Michelstadt } festivalterrein verlicht.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } festivalterrein verlicht.
Ziet er gezellig uit, Michel :thumbup:.
Re: Michelstadt } festivalterrein verlicht.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } festivalterrein verlicht.
-MICHEL,
Wat ik altijd al verwacht had, is dan nu (eindelijk) geschied. Jawel, de 'scenery'-maken is niet zo moeilijk, als dat het lijkt. Wat ik zie verschijnen op de mooie foto's is een basis van een knalfeest aan het worden in Michelstadt. Dus is er toch een vonkje over gesprongen door een idee van jouw vrouw en natuurlijk van de fysiotherapeut. Jij haalt ook echt van alles weg, om het te gaan gebruiken. Inderdaad weggooien kan altijd nog! Nog eventjes geduld en het feest kan van start gaan. De 'muziek' staat al klaar, de banken ook al en er staan zelfs al passagiers op de trein te wachten.
Jij bent helemaal "LOS"! ga maar door en wij gaan ervan genieten!
Suk6! :-)
Re: Michelstadt } festivalterrein verlicht.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } festivalterrein verlicht.
Mooi verlicht feestterrein geworden, Mies  :thumbup:
Nou nog de zuipende en vretende massa op de banken !
Wel om half 9 het licht uit, zodat ze vóór de avondklok thuis zijn  :D

Volgens mij zijn dit je eerste scenerystappen in 2021.
Hopelijk maak je er nog meer.

Grtz Tony
Re: Michelstadt } festivalterrein verlicht.
 :) Gezellige boel daar bij je, wordt het toch nog eens wat met de scenery. :D
Als ik het zo bekijk 8) gebruik je als voeding batterijtjes/knoopcellen. :roll:
Je kan het ook van stroom voorzien met een oude telefoonlader of zoiets dergelijks.
Dan moeten de elektrieke specialisten hier er effe hun licht over laten schijnen, die weten precies hoe en wat. :)

Dirk-Jan(amateur elektrieke beginnend specialist)
Re: Michelstadt } festivalterrein verlicht.
Kijk, dat zijn de leuke tussendoor klusjes..  :thumbup:

Groeten,
Jelmer
Re: Michelstadt } festivalterrein verlicht.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } festivalterrein verlicht.
Leuk man, sfeer verlichting doet het altijd goed en zeker voor die prijs.
Je kan het ook aansluiten op een SDD van Rosoft, dan kan je het digitaal aan en uit zetten.

Maar het kan ook met een DCC-Next van ArCoMoRa, dan kan je de verlichting ook nog langzaam aan en uit laten gaan en t.z.t. geluid aansturen. Zitten 16 aansluitingen op en er zijn diverse instellingen mogelijk.
Moeilijk, nee hoor. Als ik het kan kan jij het ook. :)
Re: Michelstadt } festivalterrein verlicht.
Erg fraai Michel, met veel oog voor details ook, vuilnisbakken, glasbak, toilettenblok etc. Zoals Dirk Jan al adviseert zou ik ook proberen de verlichting op een trafo aan te sluiten.
Re: Michelstadt } festivalterrein verlicht.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } festivalterrein verlicht.
Hi Michel,

Heel mooi verlicht feestterrein maar die rommelige draadjes dat vind ik echt geen mooie oplossing.

groet
Harald
Re: Michelstadt } festivalterrein verlicht.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } festivalterrein verlicht.
Michel,

Leuk gemaakt en geeft gelijk meer sfeer. Als je de draden in elkaar draait komen ze misschien wat strakker tussen de palen. Het is wel een typisch lockdown concert wat nu wordt gegeven, zo zonder publiek. Maar er komen vast betere tijden aan :). Bij de postcodeloterijster zat precies zo'n lichtsnoer en ik heb nog getwijfeld of ik dat moest bewaren. Nu weet ik dat ik dat beter wel had kunnen doen :?. Gelukkig komt er nog een volgende kerst voordat ik aan de scenery begin :D.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } festivalterrein verlicht.
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Michelstadt } festivalterrein verlicht.
Mooi festivalterrein Michel. Hulde aan je vindingrijkheid  :thumbup:
Re: Michelstadt } festivalterrein verlicht.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Michelstadt } festivalterrein verlicht.
Jammer, jammer, jammer :?.
Mooi terrein met dito verlichting en dan mag men slechts oefenen ... muziek spelen zonder publiek :-(.
Hopen op betere tijden...
Re: Michelstadt } festivalterrein verlicht.
Hoi Michel,
Wat een gaaf idee om die buisjes te gebruiken als lantaarnpaal. Leuk gedaan met de sfeerverlichting.
Nu nog muziek  :thumbup:
Re: Michelstadt } festivalterrein verlicht.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } festivalterrein verlicht.
Hoi Michel,

Mooi gedaan hoor.

Citaat van: Haradigi op maandag 15 februari 2021, 10:38:14
Heel mooi verlicht feestterrein maar die rommelige draadjes dat vind ik echt geen mooie oplossing.

Misschien kun je de wet van de zwaartekracht toepassen en de draadjes in een boog buigen zodat het in het midden wat doorzakt.

Henk
Re: Michelstadt } festivalterrein verlicht.
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Michelstadt } festivalterrein verlicht.
Dat ziet er leuk uit Michel! Inventief verzonnen zo met die lichtjes  :D
Re: Michelstadt } festivalterrein verlicht.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } festivalterrein verlicht.
Michel,

Zo zie je maar, jij kan dat ook " scenery maken" mooi bedacht die verlichting, ik zou ook zoals Henk het aangeeft, de draad ietsie laten doorhangen zodat de lampjes netjes komen te hangen. Verder heel leuk gevonden, en ook uitgevoerd.

Dus straks horen we in MIchelstadt " WAAR IS DAT FEESTJE..... HIER IS DAT FEESTJE..   >:-D >:-D

Grts Freddy