Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Michelstadt } aanwinsten uit Olten Zwitserland.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Een kapotte ecos is balen natuurlijk, hopelijk kan hij nog gerepareerd worden. De drie auto's vallen ook bij mij zeer goed in de smaak, dus wie weet komen ze ooit ook in Donnerwetter Alm te rijden :).

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Die Busch heb ik ook gezien bij ZubaTech, in 2017, maar laten staan omdat hij helemaal "fout" was, nou ja, nostalgie?

Vrouwlief kocht toen deze voor mij, Busch 41035, ook een schatje, en natuurlijk al even "fout".

Dat vormde de aanleiding voor het draadje postauto merken, want PTT had vroeger geen Mercedes-Benz. Dat is iets van de laatste 20 jaar, of zo. Daardoor kwam ik erachter dat de Saurer fabriek ter ziele is gegaan. Daarvoor reed de PTT exclusief met Sauer bussen.
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Wat een leuk SBB busje zeg. Super op je baan en dan ook nog met leuke herinnering aan Zwitserland.

Mooi aanwinsten !

Gr. Tim
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Hoi Michel,

Altijd leuk om iets in model te zien wat je in het echt gezien hebt.
Dat geeft tocht een extra binding met zo'n model.
Je moet er alleen nog even het juiste kenteken op plakken, dan is het helemaal af.
Die gele busjes mogen er ook zijn, blijf dat een mooie kleurcombinatie vinden.


Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Citaat van: erik01 op vrijdag 11 december 2020, 07:16:46
Hallo Michel,
Leuk om deze wagen nu op je baan te zien.
Ook je busjes zijn mooi.
Het zijn dit soort details met herinneringen die een baan extra leuk maakt.
Balen van je Ecos, hoop dat hij snel weer terug is.

Het is zeker een leuk busje Erik kan ik weer heerlijk denken aan het gezellige weekend in Zwitserland.
De La Post busjes gaan een leuk plaatsje krijgen op de baan
Zeker balen van de Ecos nu kan er niet gereden worden dat is nog meer balen eigenlijk.

Citaat van: Eric-Paul op vrijdag 11 december 2020, 08:16:02
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 11 december 2020, 07:10:02
Nu ik niet kan rijden maak ik van de situatie gebruik om alles van de baan te halen stofvrij maken wieltjes te reinigen en meteen de wagons en locs te fotograferen om in een database te zetten zodra de Ecos weer terug is zet ik alles weer op de baan en rijden maar weer ik kijk er nu al naar uit naar dat rijden. :P
De tijd van niet kunnen of mogen rijden voor onderhoud benutten, een soort Miniatur Wunderland in het klein.

Michelstadt, miniatuur Miniatur Wunderland

;) :D


Dank je voor je compliment Eric-Paul maar dat is echt veels te veel eer voor mijn baantje hoor. ;) :P

Citaat van: GWS op vrijdag 11 december 2020, 08:34:57
-MICHEL,
Het 'aangename' van zo'n reisje is, dat er altijd weer iets aan de portemonnee blijft hangen. Hele mooie en indrukwekkende aanwinsten zijn er op jouw baan bijgekomen. Hoewel jij het altijd lang hebt kunnen volhouden, maar de scenery was zelfs in augustus al bij jou binnengeslopen. Gelukkig voor al jouw 'volgers' is het een aangename verrassing. Mooie plekjes zijn er uitgekozen. Mooie foto's trouwens ook!
Prettig om te concluderen, dat jouw 'scenery' denkwijze een hele bijzondere uitstraling heeft. Volhouden zo en nu maar hopen, dat het een kleinigheidje is van jouw Ecos.
Suk6!

Helaas blijft er niks hangen achter de portemonnee Gerard hij wordt alleen maar leger en leger. ;)
Ja dit zijn de leuke dingen om op de baan te zetten en om af en toe te verplaatsen.
De foto's bevallen mij ook goed die zijn genomen met de nieuwe telefoon mooi scherp en prachtige kleuren maakt hij.
Ik hoop het ook dat het een kleinigheidje is en dat hij weer snel terug is op zolder.

Citaat van: lucdiels op vrijdag 11 december 2020, 09:40:47
Leuke aanwinsten Michel, met een persoonlijke herinnering eraan verbonden.
Luc
Dank je Luc. :thumbup:
Ja de herinnering maakt het juist zo leuk om straks als het busje op zijn definitieve plek staat her te beleven.

Citaat van: Tony op vrijdag 11 december 2020, 10:30:20
Mooi modern vervoer, Mies  :thumbup:
En in het echt gezien heeft altijd wat speciaals  ;)
Vergeet niet bij de toekomstige bushalte bij de bajes (voor het bezoek), ook wat parkeerplaatsen te maken voor vluchtauto's (voor de gevangenen)  B)
Jammer van je Ecos, trouwens  :?
Grtz Tony

Ja Tony modern vervoer is niet altijd lelijk hoor. ;) :P
Hij heeft zeker wat speciaals ook toen we hem zagen staan was het al bewonderingswaardig busje.
Er staat inderdaad in de planning om er voldoende parkeerplekken te maken bij de gevangenis en een bushalte maar of er ook vluchtauto's komen ja dat is de vraag natuurlijk want niemand weet dat natuurlijk. :P
Zeker jammer van de Ecos en dat naar nog geen vijf jaar gebruiken. :(

Citaat van: Wico op vrijdag 11 december 2020, 16:10:29
Een kapotte ecos is balen natuurlijk, hopelijk kan hij nog gerepareerd worden. De drie auto's vallen ook bij mij zeer goed in de smaak, dus wie weet komen ze ooit ook in Donnerwetter Alm te rijden :).
Groeten,
Wico

Het is zeker balen Wico zeker nu het lekker rijd in Michelstadt maar ja niks aan te doen afwachten of het euvel verholpen kan worden en wanneer hij weer terug is.
Deze busjes zullen zeker niet misstaan in Donnerwetter Alm dus wie weet komen ze ooit een binnen rijden bij je. :)

Citaat van: Jan22 op vrijdag 11 december 2020, 17:20:17
Die Busch heb ik ook gezien bij ZubaTech, in 2017, maar laten staan omdat hij helemaal "fout" was, nou ja, nostalgie?
Vrouwlief kocht toen deze voor mij, Busch 41035, ook een schatje, en natuurlijk al even "fout".

Dat vormde de aanleiding voor het draadje postauto merken, want PTT had vroeger geen Mercedes-Benz. Dat is iets van de laatste 20 jaar, of zo. Daardoor kwam ik erachter dat de Saurer fabriek ter ziele is gegaan. Daarvoor reed de PTT exclusief met Sauer bussen.

Bedankt voor het plaatje van deze prachtige oude bus Jan Willem. :thumbup:
Heb ik weer wat om naar uit te kijken als ik in een treinenwinkel of beurs ben want deze bus kan mooi dienst doen als toeringbus voor speciale gelenheden van oud medewerkers van Michelstadt. :)
Ook de geplaatste link is zeer leuk en het bekijken weer dan waard om het uitvoerig te bekijken. :thumbup:

Citaat van: Timdh op vrijdag 11 december 2020, 18:49:46
Wat een leuk SBB busje zeg. Super op je baan en dan ook nog met leuke herinnering aan Zwitserland.
Mooi aanwinsten !
Gr. Tim

Het is zeker een leuk busje Tim zowel in het echt als in model al is het model makkelijker te verplaatsen op de baan. ;)
Ik denk dat de SBB bus ergens bij een locloods komt te staan en de twee La Post bussen bij het station en bij de nog te plaatsen gevangenis.
Dank je Tim. :thumbup:

Citaat van: marcel op vrijdag 11 december 2020, 20:37:07
Hoi Michel,
Altijd leuk om iets in model te zien wat je in het echt gezien hebt.
Dat geeft tocht een extra binding met zo'n model.
Je moet er alleen nog even het juiste kenteken op plakken, dan is het helemaal af.
Die gele busjes mogen er ook zijn, blijf dat een mooie kleurcombinatie vinden.

Dat is zeer altijd leuk Marcel zo komen de herinneringen weer naar boven als ik naar de bus kijk.
Het geeft zeker een extra binding.
Wat betreft de nummerbord(en) heb je helmaal gelijk ik had al een sit gezien waar je die kon kopen dus ik zal volgend jaar een zo een velletje met Zwitserse kentekens aanschaffen en er op maken dan zullen de busjes nog mooier worden. :P :thumbup:
De kleurencombinatie is zeker leuk om naar te kijken toen wij René Erik en ik door de bergen rond Olten zagen we zo een gele La Post bus rijden door de groene velden en dat was een prachtige gezicht. (zie foto)

Groet Michel
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Citaat van: h0_miessie op zaterdag 12 december 2020, 08:22:35

Citaat van: Eric-Paul op vrijdag 11 december 2020, 08:16:02
Michelstadt, miniatuur Miniatur Wunderland

Dank je voor je compliment Eric-Paul maar dat is echt veels te veel eer voor mijn baantje hoor. ;) :P
Zie het als een uitdaging ...  ;)
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Hoi Michel,

Kun je met het bestellen van de kentekens ook het gewenste kenteken van het busje die je gefotografeerd hebt laten afdrukken?

Leuk dat je van de postbus een foto gemaakt hebt.
Ben zelfs in Bemmel een keer een mooie Zwitserse Postbus tegen gekomen tijdens de Zwitserse week.
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Citaat van: h0_miessie op zaterdag 12 december 2020, 08:22:35
Wat betreft de nummerbord(en) heb je helemaal gelijk ik had al een site gezien waar je die kon kopen dus ik zal volgend jaar een zo een velletje met Zwitserse kentekens aanschaffen
Aha, een site? Tot nu toe was ik alleen iets tegen gekomen over lettertype en kanton-wapen, voor de doe-het-zelver. Maar het is makkelijker en oogt waarschijnlijk professioneler als je het kunt uitbesteden.
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Allereerst Eric-Paul, Marcel, Jan Willem mijn excusses voor mijn late reactie ik doe het altijd de volgende dag dat reageren op berichtjes in mijn topic maar gisteren liep het wat anders dan anders.
Nadat mijn vrouw en ik zaterdag in Zwolle waren winkelen en een hotel hadden geboekt gingen we gisteren ochtend naar huis toen mijn oudste dochter in morse tekens althans daar leek het op met de vraag hoe aat we thuis waren want dan gingen ze de boel versieren voor mijn vrouw die vandaag 50 jaar is geworden.

Thuis bij aankomst hadden ze ook een kleine suprise-party georganiseerd dus mijn dochters en kleinzoon maar hadden voldoende confetti kanonnen bij zich dus binnen een mum van tijd was het één confetti bende hier en gooide we elkaar helemaal onder maar wel heel erg gelachen na het eten waren ze naar huis gegaan en waren wij 2 uur bezig om de boel op te ruimen. :D
Nu vandaag lekker rustig de verjaardag vieren en vanavond lekker eten laten bezorgen want we sluiten wel in stijl af natuurlijk dit heerlijke weekend wat we gehad hebben. :)


Citaat van: Eric-Paul op zaterdag 12 december 2020, 10:38:58
Citaat van: h0_miessie op zaterdag 12 december 2020, 08:22:35

Citaat van: Eric-Paul op vrijdag 11 december 2020, 08:16:02
Michelstadt, miniatuur Miniatur Wunderland

Dank je voor je compliment Eric-Paul maar dat is echt veels te veel eer voor mijn baantje hoor. ;) :P
Zie het als een uitdaging ...  ;)

Wel een dure uitdaging maar zeker een hele mooie uitdaging Eric-Paul. :P
Ik ga mijn best doen.

Citaat van: marcel op zaterdag 12 december 2020, 13:08:00
Hoi Michel,
Kun je met het bestellen van de kentekens ook het gewenste kenteken van het busje die je gefotografeerd hebt laten afdrukken?
Leuk dat je van de postbus een foto gemaakt hebt.
Ben zelfs in Bemmel een keer een mooie Zwitserse Postbus tegen gekomen tijdens de Zwitserse week.

Je kan helaas niet zelf je kentekens samenstellen op >>>deze site<<< maar ik ben al blij dat je ze kan bestellen zodat mijn h0 auto's en busjes mooie Zwitserse kentekens krijgen in de toekomst.
Ja die bus tussen de velden kwamen we tegen toen we de omgeving van Olten gingen ontdekken ja de moet dan meteen op de foto gezet worden. :P
En bedankt voor het plaatsen van de foto's van deze prachtige bus die in Bemmel geparkeerd stond. :thumbup:

Citaat van: Jan22 op zondag 13 december 2020, 13:55:15
Citaat van: h0_miessie op zaterdag 12 december 2020, 08:22:35
Wat betreft de nummerbord(en) heb je helemaal gelijk ik had al een site gezien waar je die kon kopen dus ik zal volgend jaar een zo een velletje met Zwitserse kentekens aanschaffen
Aha, een site? Tot nu toe was ik alleen iets tegen gekomen over lettertype en kanton-wapen, voor de doe-het-zelver. Maar het is makkelijker en oogt waarschijnlijk professioneler als je het kunt uitbesteden.

Hopelijk heb je wat aan de site Jan Willem die ik bij het antwoord van Marcel heb geplaatst.

Groet Michel
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
 @citaat
-MICHEL,
Gelukkig ben ik niet te laat, maar bij deze nog een hartelijke gelukwens voor de verjaardag van jouw KARIN. Vandaag wordt zij "50"! Dat is toch waard om ook jij daarbij te feliciteren. Daarom wens ik jullie 2-tjes nog vele jaren erbij in goede gezondheid!
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Hi Michiel,

Ook vanuit hier nog een Gefeliciteerd met de verjaardag van Karin.
En een geluk dat die confetti bommen niet bij de treinbaan heeft plaatsgevonden.    >:-D

groet
Harald
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Gefeliciteerd!

Citaat van: Haradigi op maandag 14 december 2020, 12:10:47
En een geluk dat die confetti bommen niet bij de treinbaan heeft plaatsgevonden.    >:-D
Heb je al een Lux Stofzuiger rondrijden?
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

online
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Van harte met jouw vrouw.

Wat heb je haar gegeven voor haar verjaardag. Ik neem aan dat zij ook om jouw denkt.
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Van harte gefeliciteerd Michel!!

Die mooie bus van Marcel heeft als kentekenplaten:

Aan de voorkant een kleine van 30 x 8 cm.


En achterop een grotere van 50 x 11 cm. Ik kreeg alleen geen zwarte rand eromheen.....


Gemaakt op website www.de-tomi.ch, maar het is wel even een zoekplaatje om dit te doen. Maar er is genoeg mogelijk!
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Hoi Michel,

Geen enkel probleem dat de reactie er vandaag is. Belangrijker is dat jullie een heel mooi weekend samen hebben gehad. En van harte gefeliciteerd met Sarah, ehh Karin bedoel ik. Bedankt voor de link van de site, altijd handig. :thumbup:

Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Michel,

Weer even bijgelezen.
Mooie aanwinsten die busjes, :thumbup:

Grts Freddy
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Ook hiervandaan gefeliciteerd met je vrouw!
En, was ze blij met haar nieuwe loc? :mrgreen:
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Hoi Michel,

Gefeliciteerd met Karin / Sarah, en nog vele jaren.

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Proficiat met de 50e verjaardag van Karin.
Maak er n gezellige dag van maar blijf braaf, gezond en van elkaar genieten
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Gefeliciteerd, Karin en Mies !
Nou nog samen 100 vieren  :P
Zo te lezen, hebben jullie het passend gevierd  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Citaat van: GWS op maandag 14 december 2020, 10:56:48
@citaat
-MICHEL,
Gelukkig ben ik niet te laat, maar bij deze nog een hartelijke gelukwens voor de verjaardag van jouw KARIN. Vandaag wordt zij "50"! Dat is toch waard om ook jij daarbij te feliciteren. Daarom wens ik jullie 2-tjes nog vele jaren erbij in goede gezondheid!

Nee hoor Gerard je bent was mooi op tijd. :) :thumbup:
Ja ook mijn vrouw is een vijftiger geworden en begint ze nu ook kleine kwaaltjes te voelen ben ik gelukkig niet de enigste meer die daar last van heeft. :D
Dank voor je live wens we gaan ons best er voor doen.

Citaat van: Haradigi op maandag 14 december 2020, 12:10:47
Hi Michiel,
Ook vanuit hier nog een Gefeliciteerd met de verjaardag van Karin.
En een geluk dat die confetti bommen niet bij de treinbaan heeft plaatsgevonden.    >:-D
groet
Harald
Dank je wel Harald voor je felicitatie voor mijn vrouw der 50ste verjaardag. :thumbup:
Nee gelukkig niet dat de confetti bommen op zolder waren ach de stofzuiger doet wonderen ook op de treinenzolder. :D

Citaat van: Eric-Paul op maandag 14 december 2020, 14:32:42
Gefeliciteerd!
Citaat van: Haradigi op maandag 14 december 2020, 12:10:47
En een geluk dat die confetti bommen niet bij de treinbaan heeft plaatsgevonden.    >:-D
Heb je al een Lux Stofzuiger rondrijden?

Jij ook bedankt voor je felicitatie Eric-Paul. :thumbup:
Ik had een sleepje te leen van een goede vriend maar zelfs de Lux stofzuigers had deze hoeveel confetti niet kunnen opzuigen. :P

Citaat van: Hitmaan op maandag 14 december 2020, 20:27:27
Van harte met jouw vrouw.
Wat heb je haar gegeven voor haar verjaardag. Ik neem aan dat zij ook om jouw denkt.

Dank je wel voor je felicitatie voor mijn vrouw haar speciale verjaardag Tony. :thumbup:
Ik heb mijn vrouw verwent met een BuddhatoBuddha armband gegeven waar zij erg blij mee was toen ik het zakje gaf waar het in zat.

Citaat van: frenkievee op maandag 14 december 2020, 20:52:10
Van harte gefeliciteerd Michel!!
Die mooie bus van Marcel heeft als kentekenplaten:
Gemaakt op website www.de-tomi.ch, maar het is wel even een zoekplaatje om dit te doen. Maar er is genoeg mogelijk!

Dank je wel Frank voor de felicitatie. :thumbup:
En ook bedankt voor de leuke link van de kentekens al is het inderdaad een zoekplaatje om kentekens te maken op deze site maar wel leuk gekeken bij de Nederlandse kentekens en ja ik heb er al een aantal gehad zo te zien in de overzichten. :)

Citaat van: marcel op maandag 14 december 2020, 21:10:46
Hoi Michel,
Geen enkel probleem dat de reactie er vandaag is. Belangrijker is dat jullie een heel mooi weekend samen hebben gehad. En van harte gefeliciteerd met Sarah, ehh Karin bedoel ik. Bedankt voor de link van de site, altijd handig. :thumbup:

We hebben een geweldig weekend gehad in en om Zwolle heen voordat we naar huis reden nog even gewandeld in de buurt van mijn oude leger kazerne waar ik in '83 gelegerd was en vaak schuttersputjes heb moeten graven. :P
Jij ook bedankt voor je felicitatie voor mijn vrouw Marcel. :thumbup:
Ik vond deze link eens maar zoals zo vaak niet opgeslagen maar na lang zoeken weer gevonden en jawel ook opgeslagen deze keer. ;)

Citaat van: Kelderspoorder op maandag 14 december 2020, 21:28:39
Michel,
Weer even bijgelezen.
Mooie aanwinsten die busjes, :thumbup:
Grts Freddy
Leuk om te lezen dat je weer bij bent Freddy. :) :thumbup:
Ja ze zijn leuk he deze kleine hebbedingetjes. :P

Citaat van: Hanzi op maandag 14 december 2020, 22:31:56
Ook hiervandaan gefeliciteerd met je vrouw!
En, was ze blij met haar nieuwe loc? :mrgreen:

Bedankt voor je felicitatie Hans. :thumbup:
Nee zij was blijer met een armband dan met een loc dus ik heb de goede keuze gemaakt.
Helaas ben ik minder blij want zaterdag belde mijn favoriete treinen winkel dat mijn loc binnen was gekomen en die zou ik vandaag ophalen maar dat wordt pas volgend jaar dat ik hem kan ophalen. :-(
En nee opsturen laat ik (bijna) nooit doen met locs wil ze eerst zien rijden in de winkel zodat er meestal wat anders aan mijn vingers kan blijven plakken als ik daar ben. ;)

Citaat van: ikke650 op maandag 14 december 2020, 22:35:18
Hoi Michel,
Gefeliciteerd met Karin / Sarah, en nog vele jaren.
M.vr.gr. Erwin

Dank je wel Erwin voor de felicitatie. :thumbup:
We gaan ons er best voor doen. :)

Citaat van: iTom op maandag 14 december 2020, 22:47:53
Proficiat met de 50e verjaardag van Karin.
Maak er n gezellige dag van maar blijf braaf, gezond en van elkaar genieten

Tom, jij ook bedankt voor de felicitatie. :thumbup:
Braaf ben ik altijd dat weet je toch gezond wel aan de buitenkant maar weet niet wat binnen gebeurt en genieten doen we zeker van elkaar iedere minuut weer als we bij elkaar zijn. :favorite:

Citaat van: Tony op dinsdag 15 december 2020, 01:18:58
Gefeliciteerd, Karin en Mies !
Nou nog samen 100 vieren  :P
Zo te lezen, hebben jullie het passend gevierd  :thumbup:
Grtz Tony

Dank je wel voor je felicitatie Tony. :thumbup:
We hebben het in kleine kring gevierd en hebben het zeer leuk en gezellig gehad iedereen heeft heerlijk gelachen en genoten en de flessen alcohol die we voor de kerst en oud en nieuw hadden gehaald hebben die datums niet gehaald. ;) :P


Groet Michel
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Van harte gefeliciteerd nog   :)
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Nog van harte gefeliciteerd met Karin's verjaardag  :thumbup:
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Barry, Wim,

Heel erg bedankt voor je felicitaties. :P :thumbup:


Groet Michel
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Hoi Michel,

Ook van mijn kant nog gefeliciteerd met de verjaardag van Karin. Loop in een aantal topics nog behoorlijk achter met inlezen.
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } klein maar fijne aanwinsten.
Dick,

Heel erg bedankt voor je felicitatie voor de verjaardag van mijn vrouw. :) :thumbup:
Hopelijk ben je snel weer bij met lezen in diverse topics waar je wat achter loopt. ;)


Groet Michel
Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Doordat mijn Ecos sluiting gaf als de rechter draaiknop bewoog ging de deze terug naar mijn favoriete treinenwinkel om hem te laten maken maar door de lockdown weet ik nu niet wanneer hij klaar is of dat hij überhaupt wel gemaakt kan worden .
En omdat ik het rijden met de treinen best wel mis zo dat uurtje ontspanning iedere dag besloot ik om een CS1 te kopen zodat ik toch weer met de treinen kan rijden.

Dus eergisteren een CS1 gekocht die ik voorlopig laat staan totdat de Ecos weer terug is of dat er een andere Ecos moet komen omdat de Ecos niet meer gemaakt kan worden.
Gisteren aangesloten en ja hoor we rijden weer in Michelstadt en zijn de locs en wagons die schoongemaakt zijn en op de foto gezet weer op de baan gezet en rijden weer vrolijk hun rondjes. :P


Groet Michel
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
De kerst zonder rijdende treinen was heel vervelend geweest, weer home alone 1, 2 en 3 kijken. Dan is dit een verstandige investering!
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
-MICHEL,
Indien zich een 'probleem' voordoet, dan is het toch wel onze Michel, die daar altijd weer een antwoord op heeft. Tja, zo gaat dat met iemand, die niet voor één gat te vangen is. Zelfs een 'kuil' graven doet hem niets. Hij valt daar beslist niet in.Ieder ander zou al in de bekende put zitten, maar onze "Mies" niet! Wat een prachtige aankoop!
En, ach, als jouw 'originele ecos' weer ter plekke staat, is deze nooit weg! Immers deze kan dienst gaan doen als verlichtingstrafo, dacht ik maar! Ja, ja, want al die scenery moet met elektra voorzien gaan worden. en met veel verlichting, nietwaar?

Nu heel veel speelplezier en laat de treinen maar flink rijden! Nu voelen 'zij' zich weer helemaal thuis in Michelstadt!
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
 :o) Tttsss.... een Central Station 1, tis bijna Old-Skool. >:-D
Nou ja, je kan weer rijden, jij lekker zoet op zolder en heeft Karin ook lekker rust. O:-D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Mooi dat Märklin je weer uit de brand helpt ;). Het is natuurlijk een noodoplossing, maar voorlopig kun je weer rijden. Hopelijk komt het met de Ecos weer goed, want die heeft nu natuurlijk wel een eenzame kerst. Maar eens gerepareerd kun je in 2021 de verloren kilometers weer goed maken :P.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Zo opgelost=ook opgelost, Mies  :P

Maar ik ben eigenlijk wel erg benieuwd, wat het verschil met rijden is in vergelijking met je Ecos.
Kan je nu bijvoorbeeld niet meer met koploper rijden, of maar "half" automatisch ?

Grtz Tony
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
 @citaat

Een CS1 is een ECoS, door Esu gemaakt voor Marklin.
Hiermee kun je dus met koploper rijden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Ik heb ook nog steeds een CS1R staan, al vanaf 2007 en die doet het nog steeds.
Met de laatste updates kan je ook tot 32 functies bedienen.
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Hoi Michel,

goed dat je voorlopig "gered" bent. Een kennis van mij is nog steeds "verknocht" aan dit apparaat dat onverwoestbaar lijkt. Veel rijplezier ermee!!
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Gelijk een backup centrale voor de toekomst.
Het is zeker heel vervelend als er iets is met je Centrale en dat je die terug moet naar de fabrikant.
Of het nu tijds deze Lock-Down langer zal duren weet ik niet want pakketpost gaat gewoon door.
De vraag is hoe ze inde fabrieken het werk aanpassen.
de tijd zal het leren.
Jij bent voorlopig uit de brand en nu maar afwachten Mies.
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 18 december 2020, 09:40:52
Hiermee kun je dus met koploper rijden.
:o) Ik heb een Mobile Station 1 en mijn Koploper(plan Z) rijdt daar ook prima op. :-)

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Als ik bovenstaande reacties goed lees en begrijp, dan zijn het spelplezier en de mogelijkheden vergelijkbaar.

Da's dus Xtra Happy Xmas, Mies  ;)

Grtz Tony

(Die net als Dirk-Jan met MS1 rijdt. Alleen naturel en zonder kopzorgen)
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Jammer van je Ecos Michel maar goed dat je een CS1 op de op hebt kunnen tikken. Blijf je rijplezier hebben.
Ik heb een CS2 die onvoldoende rijspanning geeft. Omdat opsturen naar Märklin mij (lang) werkloos zou zetten heb ik een booster gekocht die voor spanning moet zorgen voor de seinen.
Geniet van het rijden.

Luc
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Hi Michel,

Wel ff in de tijd terug met een CS1 maar je kan met de kerst weer genieten.
En altijd handig om een "reserve" te hebben of gewoon weer verkopen.

groet
Harald
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Fijn dat je weer kan rijden en
ook nog met Koploper !
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Maar let wel op dat als je een CS1 koopt, deze voorzien is van de ESU Reloaded update.
Anders kun je er veel minder mee doen.
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Hoi Michel, jammer dat nu net in deze tijd je Ecos stuk is. Gelukkig heb je een back-up die met Koploper uit de voeten kan!
Ik ben zelf aan het kijken voor als mijn CS1 stuk gaat. O.a. naar de Tams Master controller, daar kun je ook van alles aan koppelen, Koploper onder andere maar ook Marklin control unit, CS1, CS2 en MS2.

Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Netjes opgelost  :thumbup:
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Citaat van: frank-103 op vrijdag 18 december 2020, 07:00:20
De kerst zonder rijdende treinen was heel vervelend geweest, weer home alone 1, 2 en 3 kijken. Dan is dit een verstandige investering!

Dat was zeker vervelend geweest Frank. :O
Gelukkig kan ik nu weer rijden en nee home alone die kijk ik niet meer na tig keer bekeken te hebben. ;)

Citaat van: GWS op vrijdag 18 december 2020, 08:44:45
-MICHEL,
Indien zich een 'probleem' voordoet, dan is het toch wel onze Michel, die daar altijd weer een antwoord op heeft. Tja, zo gaat dat met iemand, die niet voor één gat te vangen is. Zelfs een 'kuil' graven doet hem niets. Hij valt daar beslist niet in.Ieder ander zou al in de bekende put zitten, maar onze "Mies" niet! Wat een prachtige aankoop!
En, ach, als jouw 'originele ecos' weer ter plekke staat, is deze nooit weg! Immers deze kan dienst gaan doen als verlichtingstrafo, dacht ik maar! Ja, ja, want al die scenery moet met elektra voorzien gaan worden. en met veel verlichting, nietwaar?
Nu heel veel speelplezier en laat de treinen maar flink rijden! Nu voelen 'zij' zich weer helemaal thuis in Michelstadt!

Nou op arbeidsintensief werk daar heb ik het noit meer zo op hoor Gerard op mijn ouwe dag dus die kuil graven laat ik wel aan andere over. ;)
Ja soms moet je improviseren als je wilt blijven rijden dus dit was de makkelijkste en goedkoopste weg om snel weer te gaan rijden met de treinen.
Voor de verlichting heb ik een aparte voeding Gerard dus de CS1 gaat gebruikt worden om locs een ander adres te geven voordat ze de baan op gaan en als back-up mocht er ooit weer eens wat zijn met de Ecos in de toekomst.
Met het plezier is het weer goed hoor lekker weer kilometers maken met koploper en genieten van het moois wat langs komt rijden. :P

Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 18 december 2020, 09:04:28
:o) Tttsss.... een Central Station 1, tis bijna Old-Skool. >:-D
Nou ja, je kan weer rijden, jij lekker zoet op zolder en heeft Karin ook lekker rust. O:-D
Dirk-Jan

Het is zeker bijna old-skool Dirk-Jan maar helpt mij wel voorlopig uit de nood. ;)
Ik kan zeker weer rijden en heeft mijn vrouw zeker rust als komt ze vaak naar zolder om wat lekkers te brengen of om 2 latte macchiato's te brengen die we dan gezellig samen op zolder opdrinken. :P

Citaat van: Wico op vrijdag 18 december 2020, 09:04:42
Mooi dat Märklin je weer uit de brand helpt ;). Het is natuurlijk een noodoplossing, maar voorlopig kun je weer rijden. Hopelijk komt het met de Ecos weer goed, want die heeft nu natuurlijk wel een eenzame kerst. Maar eens gerepareerd kun je in 2021 de verloren kilometers weer goed maken :P.
Groeten,
Wico

Ja zeker mooi van Märklin (althans dat staat op de CS1) om mij uit de brand te helpen wereld merk dat Märklin. ;) :P
Deze tussenoplossing is best te doen al is het minder lux als de Ecos ik kan rijden daar gaat het om.
Ik hoop de Ecos weer snel terug te hebben zodat alles weer bijna bij het oude is maar voorlopig ben ik gered.
Ach ik kom nu ook aan de kilometers hoor heb een week niet gereden maar dat maak ik in de lange vakantie wel weer goed. ;) :P

Citaat van: Tony op vrijdag 18 december 2020, 09:33:50
Zo opgelost=ook opgelost, Mies  :P
Maar ik ben eigenlijk wel erg benieuwd, wat het verschil met rijden is in vergelijking met je Ecos.
Kan je nu bijvoorbeeld niet meer met koploper rijden, of maar "half" automatisch ?
Grtz Tony

Er is weinig verschil Tony alleen is de CS1 minder lux dus geen kleurenscherm en wat andere handige dingetjes maar het rijd met koploper en daar ging het mij om.
Nee ik kan gewoon vol automatisch rijden met deze CS1 en daar ben ik zeer blij mee.

Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 18 december 2020, 09:40:52
@citaat
Een CS1 is een ECoS, door Esu gemaakt voor Marklin.
Hiermee kun je dus met koploper rijden.
Mvg,
Peter Degeluidsman

:thumbup:

Citaat van: Kappa op vrijdag 18 december 2020, 10:00:38
Ik heb ook nog steeds een CS1R staan, al vanaf 2007 en die doet het nog steeds.
Met de laatste updates kan je ook tot 32 functies bedienen.

Ik kan niet zoveel functies aansturen Ad dus ik zal hem eens de laatste update geven zodat ik ook meer functies kan bedienen.
En ja ik ben er tot nu toe dik tevreden mee met deze zoals Drik-Jan het noemt old-skool centrale. :)

Citaat van: Hans Biere op vrijdag 18 december 2020, 10:08:18
Hoi Michel,
goed dat je voorlopig "gered" bent. Een kennis van mij is nog steeds "verknocht" aan dit apparaat dat onverwoestbaar lijkt. Veel rijplezier ermee!!

Ja Hans ik kan voorlopig weer lekker rijden met deze CS1.
Deze Cs1 is met liefde behandeld door de vorige eigenaar hij ziet er nog geweldig uit geen krasje niks ja ik snap je kennis wel dat hij er nog steeds verknocht aan is.
Dank je wel Hans gaat helemaal goed komen. :thumbup:

Citaat van: iTom op vrijdag 18 december 2020, 10:23:02
Gelijk een backup centrale voor de toekomst.
Het is zeker heel vervelend als er iets is met je Centrale en dat je die terug moet naar de fabrikant.
Of het nu tijds deze Lock-Down langer zal duren weet ik niet want pakketpost gaat gewoon door.
De vraag is hoe ze inde fabrieken het werk aanpassen.
de tijd zal het leren.
Jij bent voorlopig uit de brand en nu maar afwachten Mies.

Het wordt inderdaad een back-up centrale voor de toekomst Tom altijd handig mocht ik hem ooit weer nodig hebben.
Ik zou ook niet weten hoe en wat in deze rare tijden hoe het zit in fabrieken we wachten rustig af en ik kan weer rijden dat is het voornaamste. :)

Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 18 december 2020, 10:28:51
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 18 december 2020, 09:40:52
Hiermee kun je dus met koploper rijden.
:o) Ik heb een Mobile Station 1 en mijn Koploper(plan Z) rijdt daar ook prima op. :-)
Dirk-Jan

Mooi he dat het zo mooi samen kan rijden koploper met de MS1. ;) :D

Citaat van: Tony op vrijdag 18 december 2020, 10:32:42
Als ik bovenstaande reacties goed lees en begrijp, dan zijn het spelplezier en de mogelijkheden vergelijkbaar.
Da's dus Xtra Happy Xmas, Mies  ;)
Grtz Tony
(Die net als Dirk-Jan met MS1 rijdt. Alleen naturel en zonder kopzorgen)

Het rijden daar met de CS1 daar is niks mis mee en ik zie aan de treinen bijna geen verschil ze vermaken zich best met dit doorgeefluik zoals sommige forumleden ze noemen.

Citaat van: lucdiels op vrijdag 18 december 2020, 10:36:00
Jammer van je Ecos Michel maar goed dat je een CS1 op de op hebt kunnen tikken. Blijf je rijplezier hebben.
Ik heb een CS2 die onvoldoende rijspanning geeft. Omdat opsturen naar Märklin mij (lang) werkloos zou zetten heb ik een booster gekocht die voor spanning moet zorgen voor de seinen.
Geniet van het rijden.
Luc

Als het goed is zal de Ecos wel weer te maken zijn Luc maar het komt altijd ongelegen zo een storing.
Je zit toch even met je handen op je kale kop want haren heb ik niet meer. :P
Jammer van je CS2 die weinig spanning geeft en daarom een goede beslissing om een booster erbij te nemen ik heb hier behalve de Ecos die de bovenbaan van stroom voorziet nog 2 Esu boosters dus voldoende stroom op de baan.
Met dat genieten komt het helemaal goed Luc. :P

Citaat van: Haradigi op vrijdag 18 december 2020, 12:04:21
Hi Michel,
Wel ff in de tijd terug met een CS1 maar je kan met de kerst weer genieten.
En altijd handig om een "reserve" te hebben of gewoon weer verkopen.
groet
Harald

Zet ik radio 10 gold op Harald valt de ouwe CS1 niet zo op. ;) :D
Ik kan zeker genieten met de kerst door lekker te rijden maar denk niet dat ik hem ga verkopen als de Ecos terug is altijd handig voor nood deze CS1.

Citaat van: Wim op vrijdag 18 december 2020, 12:30:04
Fijn dat je weer kan rijden en
ook nog met Koploper !

Zeker fijn Wim. :) :thumbup:
Weer eens tijd voor een bakkie koffie ?

Citaat van: Kappa op vrijdag 18 december 2020, 12:30:58
Maar let wel op dat als je een CS1 koopt, deze voorzien is van de ESU Reloaded update.
Anders kun je er veel minder mee doen.

Er staat op de Betriebsanleitung "reloaded" dus ik heb de goede denk ik Ad.

Citaat van: Maarten Marklin op vrijdag 18 december 2020, 15:47:21
Hoi Michel, jammer dat nu net in deze tijd je Ecos stuk is. Gelukkig heb je een back-up die met Koploper uit de voeten kan!
Ik ben zelf aan het kijken voor als mijn CS1 stuk gaat. O.a. naar de Tams Master controller, daar kun je ook van alles aan koppelen, Koploper onder andere maar ook Marklin control unit, CS1, CS2 en MS2.

Ja ik vond het ook jammer Maarten zeker als je lekker aan hetr ijden bent en er treed sluiting op in de interne booster en die wil er niet meer uit wat ik ook deed.
Ik las bij Hans dat ze best goed zijn en lang mee gaan bij een kennis van hem hopelijk is het bij jouw ook zo maar een back-up systeem kan geen kwaad natuurlijk.

Citaat van: Barry1972 op vrijdag 18 december 2020, 23:07:24
Netjes opgelost  :thumbup:

Dank je wel Barry. :thumbup:


Verder heb ik nu een maand "vakantie" omdat er steeds meer zaken het niet redden in de horeca heeft mijn werkgever mijn met iets minder loon een maand vakantie gegeven vorige 1,5 maand was mijn collega al "vrij" en nu ben ik aan de beurt.
We hebben alleen nog zaken die bezorgen of afhalen en daar halen sommige het ook niet meer mee het zijn rare tijden.
Dus nu lekker een maand genieten van de CS1 en de treinen ik kijk er naar uit.


Groet Michel
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Citaat van: h0_miessie op zaterdag 19 december 2020, 18:22:38
Verder heb ik nu een maand "vakantie" omdat er steeds meer zaken het niet redden in de horeca heeft mijn werkgever mijn met iets minder loon een maand vakantie gegeven vorige 1,5 maand was mijn collega al "vrij" en nu ben ik aan de beurt.
We hebben alleen nog zaken die bezorgen of afhalen en daar halen sommige het ook niet meer mee het zijn rare tijden.
Dus nu lekker een maand genieten van de CS1 en de treinen ik kijk er naar uit.


Groet Michel

Hoi Michel,

het zijn barre tijden, ik zit nu ook met een week vakantie om mijn uren op te maken en mijn werkgever te steunen.
Met de 1ste lockdown heb ik 8 weken thuis gezeten en heb ik op verzoek van mijn werkgever ook drie weken vakantie opgenomen om mijn werkgever het anders niet gaat redden.
Ik ben taxichauffeur op een rolstroelbusje.
Met deze lockdown zie ik ook langzaam mijn rooster weer leeg raken.
Sowieso heb ik tot 19 januari geen schoolrit en het aanvullend openbaar vervoer (vraagafhankelijk) moet ik ook nog maar zien.
Wel blijven mijn twee ritten groepsvervoer staan dus dat betekent in de ochtend een rit van 1,5 uur en aan het eind van de middag een rit van 1,5 uur.
Vanochtend was op het nieuws dat vlieg- en treinreizen van en naar Engeland verboden zijn omdat daar een nieuwe variant van hert virus is opgedoken.
Hij is niet gevaarlijker maar wordt wel sneller overgedragen en dat verklaart wellicht het hogere aantal besmettingen waar we nu mee te maken hebben.
Ik moet nog maar zien of de lockdown op 19 januari volgend jaar weer opgeheven wordt.

Henk

Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
 @citaat

Ook mijn werkgever die horeca van vlees voorziet heeft moeite om het hoofd boven water te houden vandaar dat mijn collega 1,5 maand thuis is geweest om zijn overuren en vakantie dagen op te maken.
Ik zit nu een maand thuis tot 19 januari maar dan met minder loon omdat ik nog weinig vakantie dagen heb opgebouwd.

Het zijn zeker bare nee rare dagen en nu met het de nieuwe variant van het virus wordt het er niet beter op en ook ik vrees dat op 19 januari ook nog niet beter zal worden zeker voor mijn werkgever niet.
Ik hoop van wel want anders zou hij wel eens de deuren moeten sluiten en zal ik voor het eerst in mijn lange (werk) leven een uitkering aan moeten vragen maar we houden hoop en gaan we van het goede uit .

Succes Henk met alles en hopelijk gaat alles beter in 2021.

Groet Michel
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Lid sinds: 2018

Marklin C-rail met Ecos 1

offline
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Ik duim voor jullie mee, het is niet leuk als je na jaren lang bij je werkgever, ineens door een virusje misschien zonder komt te vallen. Gelukkig is er op relatief korte termijn vooruitzichten, en ooit normaliseert het weer. Mensen gaan zodra het kan, wel weer snel hun restaurantje opzoeken, eten blijven we toch met zijn allen doen. Moet zeggen, dat ik alvast, zodra het kan, zeker meer op restaurant ga gaan. Vroeger maakte ik daar geen tijd voor, maar nu denk ik aan niets anders meer. Na een lange dag, nog eens achter de vuren gaan staan, pfff. We duimen allemaal voor een vlot en gezond verloop van de vaccinatie. Momenteel zijn er echter nog heel wat persoonlijke en economische drama's te overwinnen. Elkaar steunen en helpen waar kan, bij je buur al eens bijspringen, een soepje gaan brengen,.... Laat ons allemaal een lichtje zijn en brengen voor onze omgeving en menswaardig zijn.
Anderzijds als het slechts een maandje is, zou ik zeggen, geniet van deze periode om van de mooie hobby te profiteren. Stiekem hoop ik dat er nog heel wat mooie dingen bijkomen op dit forum waar ik ideeën kan uit putten.
Sterkte mannen, we zijn als onze favoriete stomers: langzaam vertrekken, maar niet te stoppen eens op dreef!
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
 :? Tja, heb je zo maar een tijdje vrij, probeer er een positieve draai aan te geven. :roll:
Dat je wat minder salaris hebt is ook wel over heen te komen hoop ik.
Maar wat extra vrije tijd is best wel waardevol, lekker thuis rommelen met de spoorbaan (en met Karin) :D, beetje lezen, beetje hangen enz.enz.
Kortom, suc6 met niet te veel doen en het zal vast wel goedkomen. O:-D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } tijdelijk een andere centrale.
 @citaat @citaat

Dank je wel voor je lange bericht Steamy J. :thumbup:
Ja het virus weet wat en een goed voornemen van je om vaker uit eten te gaan ipv van achter jij zo mooi schrijft achter de vuren te gaan staan. :thumbup:
Ik zal zeker duimen dat alles weer snel normaal wordt maar ik vrees dat we nog een lange weg te gaan hebben zeker nu er overal in de wereld mutaties van het virus opduiken.
Maar genoeg over het virus en ja ik geniet van de extra tijd die ik nu op zolder kan doorbrengen heerlijk even de rare wereld vergeten en genieten van de langsrijdende treinen en losse locs.
Helaas komt het niet Zwitsers materiaal wat minder aan rijden toe maar ook daar kan ik heerlijk van genieten als ze aan de beurt zijn om te rijden.
Met de ideeën die ik op het forum zie komt genoeg mooie ideeën langs komen waar ik veel inspiratie uithaal.
Dank je wel voor je sterkte wens dat gaat zeker goed komen.

@citaat

Ik geef er zeker een positieve draai aan Dirk-Jan en inderdaad wat minder geld kan ik wel lijden zeker als het om baan behoud gaat en uitgeven doe ik nu toch weinig.
De extra tijd is zalig zeker nu de winkel waar mijn vrouw werkt ook dicht is en we lekker samen thuis zijn heerlijk wandelen samen latte machiato's drinken het lijkt wel of we aan het rentenieren zijn. :D
Dank je voor je succes wens met niks doen en ja ook nu vliegen de dagen weer voorbij en moet ik de volgende dag goed nadenken wat ik ook alweer gedaan had gisteren of zal dat de leeftijd zijn ?  :D


Groet Michel