Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Michelstadt } Roco SBB Cargo wagon.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 8 gasten bekijken dit board.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.

Ik neem aan, dat de gelukkigste man van Michelstadt, Michel heet  :-)
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Jij mag nooit meer raden. :D :D :D
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel

Een hele verbetering met die aanpassing.
Maar ge moogt niet zo streng zijn naar uw personeel toe, want het zijn en blijven laar preisertjes. >:-D >:-D >:-D >:-D
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Ondanks dat het preisertjes zijn moet ik ze wel onder de duim houden want nu moest ik toch weer een adviesbureau om advies vragen.
En dat is toch zonde van de tijd en arbeid Jorg. ;)
Re: Het begin van Michelstadt.
Dat ziet er erg goed uit Michel.
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Michel,

Das een knappe container terminal, zeer leuk bedacht en ook heel mooi gedaan. daar mag je best fier op zijn hoor  :)


Groeten
Peter
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel,
mooie aanwinst die containerkraan, zorgt gelijk weer voor meer activiteiten op de baan ! Het ziet er lekker druk uit, veel werk aan de winkel en dikke rijen opgetelde wagons! Zo mag ik het graag zien  :thumbup:
Groet Arend
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Gino dank je wel. :thumbup:

@Peter bedankt voor je compliment en ja ik ben er fier op. ;)
Het idee van een container terminal zat al heel lang in mijn hoofd iedere keer uitgesteld en er maar een goederenloods neergezet.
Dus van de week goederenloods weggehaald gerommeld met rails en wissels en voila een prachtige terminal.

@Arend bedankt voor je waardering. :thumbup:
Blij dat het druk is heeft Norbert wat te doen. :D
Je hebt helemaal gelijk wat betreft de activiteiten prachtig toch. :thumbup:
Er moeten nog wat dingen bij zoals een weegbrug parkeerplaatsen wegmarkeringen eerst alles uitmeten tot dat ik tevreden ben dan gaan we de scenery doen. :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Omdat het afgelopen zaterdag niet echt lekker ging met led verlichting inbouwen n de rijtuigen vandaag opnieuw geprobeerd.
Eerst 2 sleepcontacten gekocht weer thuis gekomen wat preisertjes in de wagon's plaats laten nemen en de verlichting aangesloten. :thumbup:
Moet bekennen het staat wel mooi heb ze een beetje fel laten branden zodat ik ze goed kan zien waar ze rijden. ;)
En omdat de wagon's niet altijd rijden en veel stil staan vond ik het zonde om de hele tijd de verlichting te laten branden dus heb ik waar de wagon's staan de rails met die rode isolatie puntjes geisoleerd.
De loc die ze weg pakt heeft er geen last van en als de wagon's over de isolatie streep gaat springt het licht vanzelf aan prachtig gezicht. :thumbup: :thumbup: 
Re: Het begin van Michelstadt.
Mooi hoor Michel, kan je trots op zijn.
Heb je kant en klare verlichting setjes gekocht???
Ben benieuwd.
Zou ook nog graag verlichting in de rode en groene donderbussen maken dus alle info is welkom.
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel,

Das heel knap hoor, verlichting in wagons is altijd heel mooi. ik zelf heb er geen verstand van jammer.

Groeten
Peter
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Gek op treinen, radio, fotografie en muziek

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Leuk idee Michel, om de rijtuigen op een geïsoleerd spoor te zetten! En ik begrijp dat je alletwee je handen weer kunt gebruiken?
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Gino zijn kant en klare setjes van digikeijs heb er alleen een setje sleepcontact en massaveer van Märklin (73405) ondergezet ondat de massaveer uit het kant en klare setje te klein zijn.

@Peter ik heb/had er ook geen verstand van maar dit is heel simpel en leuk werk om te doen. ;)

@Ad vond het jammer om steeds het licht te laten branden dus isoleren. :thumbup:
Nee 1 hand nog steeds in het gips maar het geeft een beetje speling nu het er lang op zit. ;)
Dinsdag de 28ste gaat het gips eraf. :thumbup:   
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel

Mooie verlichting, das goed nieuws dat gips er binnenkort af mag, dan ben je al wat meer mobiel.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Jorg,

Kijk er ook wel naar uit hoor na bijna 12 weken de 28ste foto's nemen en hopen dat alles goed geheeld is. :)
Dan kan ik wat meer aan de baan doen met 2 handen. ;)
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.

Dat klinkt naar vroeger, Michel !

Licht uit op zolder en verlichting van de treinen en wagens aan  :P

Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Tony inderdaad net als vroeger wil die sleep en die pak hem beet 20 cm lichtstraal om de wagon zien rijden. ;)

Verder heeft het bestuur van Michelstadt in het diepste geheim gesprekken gevoerd met een grote auto importeur uit die gesprekken is gekomen dat de importeur zijn auto trein laat leggen in Michelstadt de komende tig jaar. :thumbup:
Vele preisertjes zullen hier hun brood gaan verdienen.

In een rap tempo is er door de gemeente een auto verlaad station in elkaar gestampt. :P
Dit kwam tot stand door een Lima 941 auto losinrichting die eens was gekocht voor dit deel van Michelstadt toen waren er al schijnbaar gesprekken met de importeur. :P
Deze losinrichting werd van verschillende stukken ontdaan zodat alleen het losstation overbleef ( de Mercedes Benz wagon en auto blijven in de doos ) deze werd op een stukje karton gezet zodat de wagens makkelijk vanaf kunnen rijden.
Ook is er onder het losstation een midden stukje er uitgehaald zodat de koppeling van de trein mooi aan sluit met het losstation.

Op de foto's zien we al een vrachtwagen wegrijden met de eerste auto's naar de dealers rond Michelstadt en zien we stoere Nico met zijn armen over elkaar de loshelling afrijden. :D

Verder laat de gemeente weten dat dit de laatste grote uitbreiding op het gebied van werkgelegenheid is en zal er nu en in de toekomst meer op het aankleden van het industriegebied komen te leggen zoals asfalt en parkeer voorzieningen verlichting enz enz. :D
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
 Dat gaat lekker zo, Michel  :thumbup:

Carl was meteen op de foto aan het speuren op zoek naar Nico , hij kon hem niet zo goed zien. Hij speurt verwantschap  ;)
Hij vraagt zich ook af, of Nico nog een beetje met de verfkwast in de weer gaat op het verlaadstation.

Heeft het bestuur van Michelstadt ook een mooi gemeentehuis ?

Grtz Tony

Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Voor mijn vriend Carl maakt Nico een uitzondering voor een foto hij gaat niet zo graag daar op namelijk heeft iets met ex-vrouwen geloof ik. ;)

En een foto van het tijdelijke gemeentehuis van Michelstadt in de toekomst zal er misschien wel een ander gemeentehuis komen. :P

En wat betreft het schilderen van het verlaadstation zegt Nico dat doet hij niet want hij vindt auto rijden leuker maar dat er wel geschilderd gaat worden als de gemeente het gebied gaat inrichten. :thumbup: 
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.

Carl is helemaal in zijn nopjes !!!

Hij is blij dat je nu ook een hulpje hebt  :thumbup:
Hij zei ook, dat je leven op en met je baan, nu een compleet andere wending gaat krijgen. Twee weten en kunnen meer dan één !

Ik neem aan, dat Nico ook regelmatig met het bestuur mee mag praten in het gemeentehuis.....

Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Dag Michel.

Leuk dat je zo'n oud Lima verlaad-station hebt kunnen toepassen op de modelbaan.
Weliswaar in flink gereduceerde omvang, het is er niet minder om en geeft nu toch
minder het idee van een stuk speelgoed. Toch ben ik met Tony eens dat het nog wel
wat verf nodig heeft. Dat geldt ook voor het tijdelijk stadhuis: een gebouw met veel
potentie, wat schreeuwt om een laagje verf opdat het beter tot z'n recht komt ...

Groeten,

Erik.
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Michel,
De binnenverlichting is erg geslaagd vind ik. Ziet er vooral erg leuk uit in het donker.
De auto transport is ook erg leuk. Ik heb ook nog ergens wat liggen van Lima om vrachtwagens op een wagon te tillen een soort kraan dus.
Word allemaal erg leuk.

Groeten,

Remco
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel weer een super update met dat verlaad station.
Wordt Nico een tweede Carl, hopelijk niet. >:-D >:-D >:-D >:-D >:-D
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Tony, Nico mag meepraten met de gemeente hoor een jonge frisse inbreng is altijd welkom. :P
En ja 2 weten meer als 1. ;)

@Erik, moest het inderdaad flink reduceren het Lima verlaad-station omdat er weinig ruimte was om het groots neer te zetten.
Het schilderen van het auto verlaad-station komt met de inrichting van het gebied. ;)
Omdat dit een tijdelijk gemeentehuis is wordt er niet veel geinvesteerd in het gebouw. :D

@Remco, bedankt voor je complimenten. :thumbup:

@Jorg, ik vond het leuk om te doen. :thumbup:
En nee hoor er is maar 1 Carl en daar blijft het bij. ;)
Nico mag alleen zijn frisse ideeën uitdragen in de gemeente raad en soms heel soms mag hij ergens zijn gezicht laten zien. :D
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel

Net even door jou topic heen gegaan en dat ziet er erg goed en mooi uit wat je tot nu gedaan/gemaakt heb.
Blijf zo door gaan ik blijf het volgen succes.

MvGr. Hans
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Dank je wel voor je compliment Hans. :thumbup:
Leuk dat je Michelstadt blijft volgen. :thumbup:
Zal mijn best blijven doen om zo door te gaan. ;)
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
2 wisseltjes zaten op een schakelkastje aangesloten die los op de tafel lag en toen er gisteren weer een wisselaandrijving het niet meer deed naar 1 kant was dit een mooie gelegenheid om de boel om te gooien. ;)
Eerst vanochtend de wisselaandrijving doorgesoldeerd en toen maar meteen een schakel paneeltje gemaakt was dat kastje ook gelijk van de tafel. ;)
De 2 wisseltjes aangesloten en voila staat een stuk mooier dan een los schakelkastje die ik toch flink moest indrukken voor de wissel reageerde. :)
Even aantippen ( niet te lang ) en de wissel springt over heerlijk en het staat nog mooi ook. :thumbup:   
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.

He Michel !

Kun je met die knoppen ook zien hoe de wissel staat ?

Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel

Knap gemaakt. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Tony jawel de groen knop is voor de wisselstand rechtdoor en de rode voor de wissel links/rechts af te zetten.
Je moet wel eerst even kijken hoe de wissel staat gelukkig veranderen deze niet zo heel vaak en je onthoud wel gauw waar hij op staat. ;)

@Jorg dank je wel ik ga langzaam de Märklin sckakelkastjes (3 stuks) vervangen voor deze schakel paneeltjes werkt veel lekkerder en is veel steviger. :thumbup: 

Edit: zin toegevoegd bij antwoord Tony.
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Michel,
Weer mooi gemaakt. :thumbup: :thumbup:
Komt er ook nog de wissel nummers boven te staan zodat je weet welke wissel je om moet zetten?

Groeten,

Remco
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Dank je wel Remco. :thumbup:
Bovenaan op de foto staan wat broodzakklemmen met nr 37 en 38 erop dat zijn de wisselnummers na verloop van tijd ken ik ze uit mijn hoofd en staan ze er alleen nog al decoratie. ;)
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Vanochtend geheel onverwacht kwam de koning langs in Michelstadt. :thumbup:
Helaas stapte hij en zijn gevolg niet uit de koninklijk rijtuig maar wilde hij alleen de bouw van de nieuwe perrons zien. :P
Na een paar minuten kijken reed het gezelschap verder naar hun verplichtingen elders in het land. :)
Al met al was Michelstadt toch vereerd met het korte bezoekje. :thumbup: :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel

Wat een geluk dat de koning toevallig bij jouw station stopte.
Waarschijnlijk voor de inhuldiging van de nieuwe perrons?
Begint er al verdomd goed uit te zien. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Jij hebt ook altijd geluk  :) hoog bezoek op je baan.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Michel,
Dat is een heel bijzonder bezoek geweest. :thumbup: :thumbup:
Wat een geluk dat de koning jouw stad heeft uitgezocht.

Groeten,

Remco
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Jorg, Helaas was de koning te vroeg voor de inhuldiging van de perrons. ;)
Zoals je kan zien is de voorste balk afgetekend daar gaat 1.5 cm vanaf gezaagd worden die ivm de treinen die daar de bocht omkomen er tegenaan gaan.
En omdat het toch het laatste perron is 2 cm breed genoeg vindt ik zelf. :P

@Peter, wij van Michelstadt voelen ons ook zeer vereerd met dit korte bezoekje. :thumbup:

@Remco, volgens mij leest de koning ook mee op het forum zal een kijken in de ledenlijst of de heer A van Buren erin staat. :D
Hij heeft wel verstand van banen dat hij hier langst komt. ;) ;) ;)
Re: Het begin van Michelstadt.
Nou Michel, je boft maar weer met dit koninklijk bezoek. :)

Gr.
René
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Ja René ik ben een echte bofferd. :D
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2012

Groningen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel,

Zekers ben jij een bofferd  :-) Hoewel ik toch meer ga voor Maxima als voor Willem  B)
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Bernard ik vind Maxima ook veeeeel leuker als Willem. :D
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Ja, dan baal ik natuurlijk met mijn duits/zwitserse baan, daar zullen we onze vorst niet gauw zien :(. Ik ben dus best een beetje jaloers ;). Hoewel, misschien zit er nog een staatsbezoek aan te komen. Ik zal het eens in de gaten houden  :P.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Volgens mij kan een staatbezoek altijd geregeld worden via een PBtje. ;)

Vanochtend na het korte staatsbezoek verder gegaan met de perrons.
2x geschilderd in het zonnetje verf droogt lekker snel op et de zon erbij. :)
Boven op de baan bleek de kleur donkerder uit te vallen dan in de tuin misschien straks nog een keer schilderen met heel lichte grijze verf.

Hier zijn wel alvast wat foto's hoe het er nu bij ligt.
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel
Idd iets te donker, ik zou trachten de kleur overeen te laten komen met de rest van je grondplaat van je station.
Een tikje meer wit bij de verf en dan zou het goed moeten zijn.
Re: Het begin van Michelstadt.
Dat gaat helemaal goed komen daar in Michelstad
Er wordt in ieder geval hard gewerkt.
En dan nog een Koninklijke trein op bezoek, je zal het maar meemaken.
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel

Je gaat weer als een speer ik zou inderdaad ook de perrons ongeveer de zelfde kleur maken als de perron van je station.
Maar het ziet er nu al weer erg strak uit ga zo door.

MvGr. Hans
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Jorg, het is inderdaad te donker maar ik laat het zo want als ik ze beplakt hebt valt het wel mee dan zijn alleen de randen donker grijs. ;)

@Gino, ja hier in Michelstadt wordt er gewoon doorgewerkt met koningsdag. :|
Ja we waren erg trots dat de koning langskwam. :P

@Hans, dit station blijft niet op de baan staan iets te groot het station gaat bedoelt worden voor andere doeleinden. :)
Bedankt voor je compliment. :thumbup:

Verder omdat de preisertjes naar de stoomloc depot en naar de grote locloods gebracht moeten worden gaat de railbus meer in de dienstregeling betrokken worden.
Dus daarom zijn er 2 perrons gemaakt en beplakt en aangezien ik het heel mooi vindt worden de grote perrons in Michelstadt ook beplakt net als de railbus haltes. :thumbup:

Preisertjes erop en het is een perfect gezicht. :)
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Was een bericht aan het typen hoe mooi het zou zijn met een tegelmotief op de perrons en ondertussen had je dat al gedaan :P. Perrons zien er mooi en strak uit, en de donkere zijkant lijkt me ook prima. Ben benieuwd hoe dat er straks uitziet als de preisertjes er (hopelijk in grote aantallen) op de trein staan te wachten.
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Michel,
Dat ziet er erg mooi uit. Toppie!!!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Komt er ook nog een overkapping op te staan?
Ik heb ook nog een pdf met de zijkanten van het perron, dat zijn betonen platen.
Ik weet niet of je die zou willen maar weet alleen niet hoe ik dat moet sturen dan.  :?

Groeten,

Remco
Re: Het begin van Michelstadt.
Een pdf kan je niet meesturen met een berichtje, gaat enkel via een regulier mail adres.