Citaat van: Wico op zondag 03 november 2019, 07:58:41
Michel,
Mooi gezicht zo die verzameling locloodsen. En de verlichting doet prima zijn werk. Dat zal een fraai gezicht zijn als de diverse locs daar in en uit rijden
.
Groeten,
Wico
Het is zeker een mooi gezicht al die locloodsen en toch niet overheersend en de verlichting doet zeker zijn werk lekker fel.

Van de week zal ga ik weer eens lekker in het rangeerterrein rijden kijken hoe de diverse locs erin staan.

Citaat van: frank-103 op zondag 03 november 2019, 09:13:21
Erg fraai die loodsen Michel, mocht het kleurverschil je storen dan kan je beide loodsen natuurlijk een verfbeurt geven.
Daar zat ik zelf ook al aan te denken om ze te schilderen maar voorlopig laat ik ze zo beetje kleurvariatie staat ook niet verkeerd.
Citaat van: Tony op zondag 03 november 2019, 09:35:04
Dat vult de scenery lekker snel aan, Mies 
Op jouw baan misstaan zoveel loodsen helemaal niet en het past perfect in jouw straatje.
Ik vind het kleurverschil wel wat hebben.
De burgemeester van Michelstadt moet wel nog even de parkeertarieven voor de loc's bepalen, anders haal je de kosten er niet uit 
Grtz Tony
De kale baan is al aardig verdwenen in her rangeerterrein met de 5 locloodsen Tony.

Ze misstaan zeker niet en iedere locloods heeft zijn eigen kleur dus kleurvariatie genoeg op de baan.
Gelukkig kosten de locloodsen weinig tot niks dus dat parkeergeld laten we maar zitten zie het als een verkapte belasting voor de vervoerders die Michelstadt aandoen met hun materiaal.

Citaat van: Württembergse K op zondag 03 november 2019, 09:46:38
Erg mooi Michel en het licht door die ramen is erg mooi.
Die kiepramen maken het helemaal af.
Leuk om te lezen dat je het erg mooi vindt DirkJan.

Het licht vindt ik ook zeer geslaagd net als de foto met de 3raillocje erin waar het licht mooi tot uiting komt.
Ja die kiepramen maken de locloods helemaal af.

Citaat van: iTom op zondag 03 november 2019, 09:50:45
Het plaatje wordt steeds mooier en mooier.
Dank je Tom

en ja ik ben het helemaal met je eens.
Citaat van: narwal op zondag 03 november 2019, 09:51:24
Hallo Michel,
Het ziet er weer mooi uit! Het wordt steeds completer en ik ben benieuwd hoe je het terrein landschappelijk gaat invullen. Dan wordt het vast een nog mooier stukje spoorbouw om van te genieten. 
Bedankt voor je compliment dat je het er goed uit vindt zien.

Ja het rangeerterrein is wat betreft gebouwen zo goed als af misschien dat de wasstraat van Faller er nog in komt te staan maar daar ben ik nog niet over uit waar hij komt op de baan zelf of het rangeerterrein.
Eerst maar eens maken kijken hoe hij er gebouwd uitziet dan pas een passend plekje zoeken.
Verder komen er nog aardig wat grote lantaarns in het rangeergebied die Peter(ke) had staan vond ik erg mooi met ledverlichting dus dat wordt als de bovenleiding af is het volgende project net als Zwitserse dwergseinen en hoofdseinen in het rangeerterrein daarna ballasten dus uitdagingen zat voorlopig Marcel.

Citaat van: Eric-Paul op zondag 03 november 2019, 10:51:35
Nou nou, met al die loodsen en verlichting begint het een beetje op het Westland te lijken
.
Misschien een idee om zo vlot je scenery voor elkaar te krijgen: kassen met verlichting plaatsen.
Bijkomend voordeel dat je dan je zolderverlichting ook niet meer hoeft te gebruiken

Helaas ga ik geen diverse groenten of fruit kweken in mijn locloodsen Eric-Paul anders waren de diverse locloodsen daar inderdaad goed voor geweest.

Tegenwoordig hangen er twee ledpanelen op zolder dus het energie is al flink gedaald en bij lekker weer gaat het verduisteringsgordijn open en het licht uit of alleen het licht van de locloodsen en het station aan weinig licht maar zeer sfeervol.

Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 03 november 2019, 10:52:46
Dag Michel.
Dat ziet er gaaf uit, die twee locloodsen naast elkaar met nog een opstelspoortje ertussen!
Kan mij goed voorstellen dat het heel wat schuifwerk is geweest, de meeste hebben nog
niet eens ruimte voor één zo'n gebouw op de modelbaan, laat staan vijf stuks ... 
Groeten,
Erik.
Dank je Erik voor je compliment dat je het er gaaf uit vindt zien.

Het tussenspoortje vindt ik ook erg leuk en geeft meteen een speels effect en geeft de locloodsen zo ieder zijn eigen plekje en niet zo massaal aanwezig zijn als ze tegen elkaar aan staan.
Ja ik was een paar uurtjes aan het schuiven met locloodsen naast elkaar tegen elkaar geel voor blauw achter maar omdat geel erg overheersende kleur is besloot ik hem achteraan te doen en het rustige blauw vooraan.
Maar dat passen en meten maakt het wel weer leuk rails verleggen enz enz en dan de voldoening als het goed en naar je zin staat.

% locloodsen is het voordeel met een groot rangeerterrein ik zou nog plek hebben voor aan de andere kant van de rolbrug nee hoor geintje nu is het klaar anders is de juiste verhouding die er nu is weg vrees ik.
Citaat van: Schienenbus2012 op zondag 03 november 2019, 11:09:35
Kun je wel genoeg Preisers vinden om in al die loodsen te werken? 
Die vacatures gaan eerdaags open dus kijken wat er op af komt om te solliciteren Kees.

Citaat van: iTom op zondag 03 november 2019, 11:56:03
Je kan altijd kijken wat het aanbod is van het PAB (Preiser Arbeids Bureau) of bij PUK (Preiser Uitzend Kantoor)
Bedankt voor de tip Tom ik ga zeker contact met ze opnemen.

Citaat van: Haradigi op zondag 03 november 2019, 12:26:57
Hi Michel,
De locloods dat is weer een leuke aanwinst. 
Passen er ook stoomlocs in ? 
(kon het ff niet laten)
groet
Harald
Het is zeker een leuke aanwinst toen ik hem zag kon ik hem niet laten leggen Harald.
Er passen zeker stoomlocs in maar die hebben hun eigen kleine locloods al misschien dat daar ooit een iets langere voorkomt maar daar moet ik tegen aan lopen zeg maar.
Citaat van: lucdiels op zondag 03 november 2019, 13:06:15
Nou Michel je blijft maar verbazen. Nu nog een mooie vijfde locloods met dito verlichting. Nog een geluk dat je geen draaischijf hebt want anders moest je daarvoor locloodsen plaatsen.
Het wordt stilaan een heuse drukke locwerkplaats daar bij jou, je zal aardig wat fantasie moeten hebben om die allemaal origineel te gaan omkaderen. Maar dat komt wel goed zeker.
Ik vermoed dat de locbestuurders staan te popelen om daar binnen te rijden.
De helle verlichting is ook heel goed voor de veiligheid van de werkpreisertjes. Bij ons noemt dat "safe by choice"
.
groetjes
Luc
Locloodsen zijn altijd leuk op de baan Luc en als je de ruimte hebt voor een aantal dan moet je die ruimte gebruiken ook en helaas heb ik geen ruimte voor een draaischijf anders was die nieuwe van Märklin er zeker gekomen met bij behorende locloods dus je ziet ik heb ook ruimte gebrek.

Er komen nog vele dingen bij in het rangeergebied verlichting dwergseinen en een paar hoofdseinen parkeer plaatsen voor de werknemers ik zit ook te denken aan een groot seinhuis daarna ballasten dus werk zat in mijn hoofd is het totaal plaatje al compleet nu de uitvoering nog.

Het felle licht vindt ik altijd mooi om naar te kijken zeker als er materiaal en werknemers in staan zie je de details erg goed dus jouw moto "safe by choice" is misschien wel een leuke tekst om tegen een binnen muur op te schrijven.
Citaat van: RoelMarklin op zondag 03 november 2019, 13:13:30
Hoi Michel,
Wat een mooie aanwinst, en wat past het goed, zeg.
Je hebt het vaak: een heleboel schuiven, passen en meten, en dan ineens : EUREKA
: , alsof het al jáááren zo hoort.....
Succes!
Groeten,
Roel
De tweedehands locloods is zeker een mooie aanwinst en past inderdaad precies goed in het rangeergebied Roel.
Het passen en meten is altijd leuk soms ben je met 5 minuten klaar nu duurde het wat langer en als het niet lukt even wat anders doen dan weer snel verder zoeken want het blijft knagen zo van als ik hem nu daar neerzet en hij daar en dan wat jij mooi schrijft EUREKA bam dat is het niet meer aanzitten of weghalen op je stoel zitten ernaar kijken en bijna wegdromen ja dan is het gevoel goed.

Dank je wel Roel gaat helemaal goed komen.

Citaat van: basjuh1981 op zondag 03 november 2019, 13:37:51
Citaat van: iTom op zondag 03 november 2019, 11:56:03
Je kan altijd kijken wat het aanbod is van het PAB (Preiser Arbeids Bureau) of bij PUK (Preiser Uitzend Kantoor)
Altijd handig als je goedkope arbeidskrachten uit Oost-Europa nodig hebt 
Die wil ik net niet hebben Bas want dan moet er ook beveiliging in het rangeerterrein komen ivm het koper.

Citaat van: Jan22 op zondag 03 november 2019, 15:31:47
Citaat van: h0_miessie op zondag 03 november 2019, 07:26:11
Dus gisterochtend de binnen boel eruit gehaald of te wel de handels en stangen en flexibel stootblok als de loc er tegen aan reed gingen de deuren dicht
Vollmer of Kibri?
Ik vind die open gekiepte ramen mooi staan, en de nieuwe deuren mooier dan de oude.
Hoe zit dat precies met dat flexibele stootblok?
Ik heb zelf een Vollmer loods zonder deuren voor een prikkie gescoord op een 2ehands beurs, maar er zitten wel stangetjes in om de deuren te bedienen (aangeboden als: "kijk, de bovenleiding zit er al in"
).
Dus dat idee van een flexibel stootblok spreekt tot de verbeelding.
Ik zou niet weten Jan welk merk deze fraaie locloods is.
Die gekiepte ramen geven zeker wat extra's aan de loods net als de deuren inderdaad.
Ik heb er een foto van gemaakt van het binnenwerk voor je het grote gedeelte is het beweegbare stootblok als de loc er tegenaan rijd dan druk hij de stang naar binnen en sluiten de deuren door de ijzerdraadjes die in de gaatjes in de ramen vast zitten.
Mocht je ze willen hebben dan zijn ze voor jouw want zelf gebruik ik ze niet misschien later ooit servo's maar dat ik toekomst muziek.
Citaat van: peterke33 op zondag 03 november 2019, 18:32:21
Michel
Zo dat word mooi en komt er ook scenery op de baan of enkel gebouwen en loodsen
Leuk dat jij als scenery expert het mooi vindt doet mij goed .

Gebouwen zijn toch ook scenery

nee geintje Peter er komt zeker ook scenery maar omdat ik met vele dingen op de baan bezig ben wil ik eerst het ene afmaken en daarna pas aan het andere beginnen of te wel één ding te gelijk.

Citaat van: Trainhenk op zondag 03 november 2019, 21:50:13
Mooie uitbreiding weer Michel.
Ik heb een sluitlantaarn boven mijn baan hangen.
Dank je wel Henk.

Altijd mooi een sluitlantaarn zeker als hij boven je baan hangt.

Groet Michel