Nieuws: Regelmatig worden ook lokale Stamtafels georganiseerd! Kom gezellig eens kijken bij zo'n avond of middag!
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Pagina's: 1 ... 110 111 [112] 113 114 ... 116   Omlaag

Auteur Topic: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.  (gelezen 539770 keer)

Hanzi

• Stamgast
  • BLIJ dat ik analoog RIJ
Re: Michelstadt } bouw van het stationsgebied.
« Reactie #5550 Gepost op: zaterdag 30 maart 2019, 13:55:56 »

Zo, ga ik me er ook nog ff tegenaan bemoeien. Gewoon geen perron tegenover het station maar alleen tussen de verstweggelegen 2 sporen. Blijft t lekker luchtig én kan je je mooie treinen tenminste goed zien; met te veel perrons zie je alleen nog maar daken (er van uitgaande dat je perrons met overkapping plaatst).
Groetjes, Hans.

M-rails; analoge besturing; deels relais-geautomatiseerd; geen tijdperk als er maar M****** op staat.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=54026.0

GWS

• Stamgast
  • Jong blijven om ouder worden niet op te merken!
« Reactie #5551 Gepost op: zaterdag 30 maart 2019, 19:37:22 »

-Michel,
Ach, voorbeelden van stations te over; kijk maar eens wat de 'leden' ervan zeggen. Maar worstel met de ruimte die er nog is, en maak gewoon wat jezelf wilt doen. We kennen jou al langer! Eerst maar weer gaan sparen, omdat er nog vele 'uitgaven' gaan komen! Suk6 en rustig doorgaan en vergeet niet de 'rondjes' te blijven draaien! Want "Rondjes draaien" is gelijktijdig "Genieten"! :-) :-)
Groetjes

Gerard W. Steenhoek

Hitmaan

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #5552 Gepost op: zaterdag 30 maart 2019, 20:00:45 »

@Tony,

Ik voorzie geen problemen met de rails, tenminste dat denk ik.

Het rode stuk verlenging weg halen en plaatsen bij het groene.

Met vriendelijke groeten,

Tony

marklintim

• Stamgast
  • trotse M-rail rijder
« Reactie #5553 Gepost op: zondag 31 maart 2019, 00:05:07 »

Michel,
Dat is weer een mooie vordering. Het begint zo toch al wel een beeld te vormen, bovenleiding, station etc.
Het is denk ik niet per see nodig om het stations emplacement aan te passen. Ik ben in zweden op een station geweest waar het stations gebouw aan spoor 1 lag, maar er geen perron was. Tussen spoor 1 en het stationsgebouw stond een hek. Je moest onder het spoor door (tunnel) om op het perron van spoor 1 en 2 te komen. Dan kan je je middelste sporen gewoon gebruiken als inhaal/goederenspoor.

Vriendelijke Groeten,

Tim
zie ook eens Modelbaan Getswoud
mijn grootspoor foto's

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Als het maar Zwitsers is.
« Reactie #5554 Gepost op: zondag 31 maart 2019, 08:37:34 »

Antwoorden deel 1

Mooie stap vooruit Michel. Je hebt flink doorgewerkt. :thumbup:
Het station en zijn omgeving worden vast pareltjes op jouw baan.
Groetjes uit Karratha
Luc

Dank je Luc  :thumbup: het was een ochtendje buffelen maar dan heb je ook wat. :P
Ik ga mijn best doen om er wat moois van te maken.
Bedankt voor je berichtje helemaal uit Karratha. :thumbup:

Hallo Michel,
Dat is een zeer leuke uitbreiding, nu nog perrons en een aantal preisers.
M.vr.gr. Erwin

Het is zeker een leuke uitbreiding nu kan ik langzaam aan de scenery werken nu het lekker rijd met de treinen. :P
Ja de perrons komen er zeker net als de preisertjes waarvan al sommige staan op het stationsperron. :)

Past er perfect bij hoor,
dat grote station,
fraai!!

Dank je Edward. :) :thumbup:
Ja het station staat er beter bij als het iele station Boblingen.

Hallo Michel,
Het station is een mooie uitbreiding van je baan.
Zeker met de verlichting er in staat dit goed.
Succes met de verdereaankleding.
Groet, Erik

Dank je en ja het is zeker een mooie uitbreiding het geeft de baan dat beetje extra en motivatie om aan de scenery te beginnen. ;)
De verlichting is maar tijdelijk wordt straks mooi onder de baan aangesloten aan een ringleiding voor de scenery verlichting.
Dank je wel gaat helemaal goed komen. :)

Hoi Michel
Toch een kleine opmerking. Als je een perron wilt plaatsen dan dien je wel een rail aanpassing te doen. Zie plaatje voor duidelijkheid.
Zoals je het nu hebt boots je niet echt de werkelijkheid na en is het denk ik onlogisch.

Dank je voor je opmerking Tony. :thumbup:
Een railaanpassing is niet nodig als ik het perron plaats tussen het station en het tweede spoor in een lekker breed perron dat wel weer. :P
Met mijn Nederlandse seinen de Duitse bovenleidingen het Zwitsers materiaal en Zweeds en Nederlands en Franse maatschappijen en geen bergen dus platte baan drie schaduwstations en spiraal komt de werkelijkheid toch niet echt in zicht in Michelstadt lijkt mij. ;)
Maar bedankt voor je mooie tekening. :) :thumbup: :thumbup:

@citaat
 :roll: Yep, Tony Hitmaan heeft een punt.
Michel, wat ga je hier aan doen? :D
door tweeën gezaagd anders paste het niet in de auto
:o) U rijdt op doordeweekse dagen toch in een grote vrachtwagen? :-)
Gewoon die effe lenen aan u zelf voor dat soort klussies. O:-D
Dirk-Jan

Tony heeft zeker een punt Dirk-Jan en René en ik gaan er zeker naar kijken als we weer hier bij elkaar zijn om te gaan rijden op zolder want twee zien meer als één als het goed valt of niet.
De vrachtwagen zou kunnen maar met een blackbox in de auto kan men alles zien waar ik rij en stil sta en mijn oma zei altijd geef mensen geen stok om te slaan want ze blijven er mee slaan als het tegen zit. :D
Zo ging het ook op de achterbank van die vette beemer. :P

Tony heeft een punt!   :D

Zeker.

Ja Michel,
dat ziet er fantastisch uit, en de opmerking van Hitmaan, is wel terecht en ook logisch, zodat je twee sporen ook met twee perrons kan bedienen,
heb je al een idee welke perrons je gaat gebruiken, of ga je ze ook zelf maken zoals ik het gedaan heb?
ben toch benieuwd hoe je het gaat aanpakken
ik blijf het op de voet volgen
grts Freddy

Leuk dat je het er fantastisch vindt uit zien Freddy. :) :thumbup:
Zeker is zijn opmerking terecht en René en ik gaan het zeker "onderzoeken" of het kan.
De perrons wil ik zelf gaan maken naar een voorbeeld van Koos die hier ook op het forum zit helaas zijn zijn foto's uit zijn topic verdwenen maar die kan ik altijd via Koos over de mail krijgen.
Leuk dat je mij op de voet blijft volgen dat is wederzijds ik volg jouw baan ook mede je scenery activiteiten waar ik veel van kan leren. :)

Het is niet meer van deze tijd, dat je maar aan 1 kant kunt uitstappen.
In Michelstadt is bij de bouw al rekening gehouden met deze nieuwe ontwikkeling en daarom heet het ook Michelstadt 2.0. B)
Gr.
René

Dank je René ik zou het niet zelf beter kunnen formulieren. :)

Groet Michel

h0_miessie

• Vaste Inboedel
« Reactie #5555 Gepost op: zondag 31 maart 2019, 08:58:03 »

Deel 2

Hoi Mies,

Lekker bezig geweest  :thumbup:
De foto van het station met de wasserette op de achtergrond is heel speciaal  :D
Ik kan me voorstellen, dat de suggestie van de perrons van onze andere Tony wat railtechnische problemen oplevert.
Er is echter nog een (groter) probleem; de preizigers kunnen op deze manier maar in één richting vertrekken. ( of ik zie iets over het hoofd )
Ik heb ook maar een paintplaatje getekend, hoe je dat ook nog op zou kunnen lossen én zonder de rails te verleggen.
Grtz Tony

Ik ben weer eventjes een paar uurtjes zoet geweest met knutselen Tony. :P
Helaas hebben we geen andere ruimte om te wasmachine neer te zetten dus ik heb nu 80% van de zolder en mijn lieve vrouw de rest is een prima combinatie zo zeker als ze de was doet en komt gezellig een half uurtje bij mij zitten zodat ik de volgende plannen aan haar voor kan leggen. :D
Je hebt het helemaal goed getekend Tony de treinen rijden op de drie sporen één kant op en drie sporen gaan de andere kant op.
Of het railtechnisch goed uitkomt weet ik niet maar het moet goed aanvoelen wat andere Tony bedoelt maar nogmaals daar gaan René en ik ons later over buigen.

Hoi Michel, je hebt weer een hoop werk in één dag verzet en een mooie blik in de bedoeling gegeven.
Ik denk dat Tony zo ongeveer dat heeft getekend wat jij in gedachten hebt, met de middelste sporen voor goederentreinen en niet stoppende reizigerstreinen, of niet?

Het werk viel wel meer hoor Eric-Paul het opruimen duurt altijd zolang erna. :D
Tony heeft het perfect getekend en zo bedoelde René en ik het ook toen we het stationsgedeelte ontwierpen.
Goederentreinen mogen op alle sporen komen alleen de passagierstreinen mogen alleen op de twee buitenste sporen komen en hele lange treinen alleen op de middelste sporen.
Jij hebt het helemaal goed. :thumbup:

Hoi Michel
Je stad begint te komen, zeker nu er een mooi station staat.
Het staat er heel erg mooi, en gewoon lekker je eigen gevoel volgen hoe alles komt en gaat komen.
Verder volg ik het graag, als je graag je eigen perrons wil bouwen dan wil ik je heel graag helpen.

Ja Peter het begin is der daarom kijk ik veel bij jouw af zodat ik weer van je kan leren. :) :thumbup:
Het staat zeker mooi en ik ben er zeer tevreden mee. :)
Als ik vakkundige hulp nodig heb bij het maken van de perrons dan zal ik zeker je hulp inroepen. :)
Bedankt alvast voor het aanbieden van je hulp. :thumbup:

De foto van het station met de wasserette op de achtergrond is heel speciaal  :D
:o) Die wasserette staat daar speciaal voor Michel zelf. :roll:
Met enige regelmaat loopt het hem dun door de broek als hij weer wat testrondjes gaat rijden met één van zijn talrijke lokkies.
Tis toch altijd weer spannend voor hem of er niks van de baan dondert. :-)
Dirk-Jan

Dat valt gelukkig mee hoor Dirk-Jan de laatste weken rijd het erg goed in Michelstadt soms kan ik uren achterover leunen en genieten van de rijdende treinen die langs komen als ik zit te rangeren op het rangeergedeelte.
Ook doe ik tegenwoordig wat onderhoud aan een loc nu de treinen veel kilometers maken terwijl de rest doorrijd om mij heen. :D
Het is zeker spannend maar tot nu toe is er nog niks van de baan af gedenderd hopelijk blijft dat zo gelukkig rijden de treinen niet hard door Michelstadt gemiddeld 70 km en in het station maar 50 kilometer alles rijd dus lekker langzaam hier. :)

@citaat Zou goed kunnen, Dirk-Jan  :D
Volgens Carl heeft Michel die wasserette daar geplaatst, om de zwervers die op zijn grotestadsstation huizen wat frisser te laten ruiken O:-D
Grtz Tony

Ik heb tot nu toe maar één zwerver gezien en die staat te plassen naast en tegen het station aan. :(
En ja hoor die mogen best wel de wasmachine gebruiken hoor als het maar fris blijft ruiken in Michelstadt. :D

Zo, ga ik me er ook nog ff tegenaan bemoeien. Gewoon geen perron tegenover het station maar alleen tussen de verstweggelegen 2 sporen. Blijft t lekker luchtig én kan je je mooie treinen tenminste goed zien; met te veel perrons zie je alleen nog maar daken (er van uitgaande dat je perrons met overkapping plaatst).

Dan blijft het zeker luchtig Hans maar dan wordt het wel een smal perronetje en dat wil ik de preisertjes ook niet aan doen met hun dure plaatsbewijs. ;)

-Michel,
Ach, voorbeelden van stations te over; kijk maar eens wat de 'leden' ervan zeggen. Maar worstel met de ruimte die er nog is, en maak gewoon wat jezelf wilt doen. We kennen jou al langer! Eerst maar weer gaan sparen, omdat er nog vele 'uitgaven' gaan komen! Suk6 en rustig doorgaan en vergeet niet de 'rondjes' te blijven draaien! Want "Rondjes draaien" is gelijktijdig "Genieten"! :-) :-)

Ik luister altijd naar wat forumleden schrijven of zeggen maar het moet voor mij wel een toevoeging zijn en haalbaar en het belangrijkste ik moet het ook leuk vinden oftewel het moet goed aanvoelen.
Ik moet zeker sparen want er moet nog veel gekocht worden zeker op het gebied van de bovenleidingen maar er is net een bestelling de deur uit gegaan naar Lippe wat betreft de bovenleidingen dus er is weer wat onderweg voor Michelstadt. :P
De treinen blijven hun rondjes rijden afgelopen en omdat ik bij hou hoeveel ik rijd iedere keer kwam ik er achter na optellen dat ik afgelopen week de 100.000 schaal kilometers met koploper voorbij gereden ben wat een wereld programma is het toch zeker nu het lekker staat ingesteld. :) :thumbup:

@Tony,
Ik voorzie geen problemen met de rails, tenminste dat denk ik.
Het rode stuk verlenging weg halen en plaatsen bij het groene.

Tony, bedankt voor je duidelijke foto maar omdat ik met slanke wissels in het stationsgedeelte zit en ik verander de boel zullen de stationssporen dan niet kleiner worden ik kan nu net een loc en 5 rijtuigen kwijt in het station maar lukt dat na de verandering ook nog ik denk van niet namelijk en dan gaan de rijtuigen de wisselstraat bezet houden en dat stagneert de boel alleen maar en dat wil ik ook niet.
Maar nogmaals René en ik gaan je opmerking / suggestie zeker onderzoeken.

Michel,
Dat is weer een mooie vordering. Het begint zo toch al wel een beeld te vormen, bovenleiding, station etc.
Het is denk ik niet per see nodig om het stations emplacement aan te passen. Ik ben in zweden op een station geweest waar het stations gebouw aan spoor 1 lag, maar er geen perron was. Tussen spoor 1 en het stationsgebouw stond een hek. Je moest onder het spoor door (tunnel) om op het perron van spoor 1 en 2 te komen. Dan kan je je middelste sporen gewoon gebruiken als inhaal/goederenspoor.

Ja het begint nu wat te worden Tim en ja ik heb er zin in ook om aan de scenery te beginnen de treinen rijden nu lekker rond dus kan ik ondertussen wat andere dingen doen aan de baan zoals onderhoud en aan de scenery werken.
Zoals jij het beschrijft van je ervaring in Zweden zo hadden René en ik het ook voor ogen toen we het station uitlegde in de woonkamer hek op het perron en klaar simpel toch zeker nu iemand het in het echt ook gezien heb maar de opmerking van Tony gaan we zeker bestuderen en dan gaan René en ik er zeker over praten wat de voor en nadelen zijn.
En ja de middelste sporen zijn doorgaande sporen die preisertjes of goederen mogen niet uitstappen of uitgeladen worden.

Groet Michel

Tony

• Vaste Inboedel
  • Märklin fahren-ärger sparen
« Reactie #5556 Gepost op: zondag 31 maart 2019, 13:49:29 »

Hoi Mies,

Heb samen met Carl je foto's nog eens goed bekeken en na wat over en weer gefilosofeer, waren we het erover eens dat wanneer het ons station was, we dezelfde glazen perronoverkappingen zouden gebruiken voor de perrons. Ook niet breder dan het station zelf en wat korter mocht ook nog. Het regent toch niet binnen  :P
Ze hoeven ook niet net zo breed als het perron zelf te zijn. Dan houd je het "luchtig" en heb je zo ruim mogelijk zicht op je treinen.

Grtz Carl & Tony
63-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, avonturen met Carl beleven, mijn banen handmatig bedienen en met ouwe troep iets nieuws maken

Topic: Modelbaanbouw http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg879109#msg879109

h0_miessie

• Vaste Inboedel
« Reactie #5557 Gepost op: maandag 01 april 2019, 05:14:37 »

@citaat

Tony und Carl, bedankt voor het meedenken ik heb zelf nog niet echt nagedacht over een overkapping maar deze suggestie ga ik zeker onthouden want lekker luchtig klinkt wel erg goed.
En het regent bijna nooit in Michelstadt dus komt dat mooi van pas en zicht op de treinen is altijd leuk en daar gaat het om om de treinen te zien bij het station als ik zit te genieten. ;)

Groet Michel

marklintim

• Stamgast
  • trotse M-rail rijder
« Reactie #5558 Gepost op: vrijdag 05 april 2019, 22:40:18 »

Michel,

Ja het begint nu wat te worden Tim en ja ik heb er zin in ook om aan de scenery te beginnen de treinen rijden nu lekker rond dus kan ik ondertussen wat andere dingen doen aan de baan zoals onderhoud en aan de scenery werken.
Zoals jij het beschrijft van je ervaring in Zweden zo hadden René en ik het ook voor ogen toen we het station uitlegde in de woonkamer hek op het perron en klaar simpel toch zeker nu iemand het in het echt ook gezien heb maar de opmerking van Tony gaan we zeker bestuderen en dan gaan René en ik er zeker over praten wat de voor en nadelen zijn.
En ja de middelste sporen zijn doorgaande sporen die preisertjes of goederen mogen niet uitstappen of uitgeladen worden.
even terugkomend hierop. ik ben even na wezen zoeken om welk station dit ook alweer ging. Google eens op train station Enkoping Sweden, er zijn veel foto's te vinden waarop te zien is hoe ze het daar gebouwt hebben met de spoor en perron ligging en de plaats van het station.

Vriendelijke Groeten,

Tim
zie ook eens Modelbaan Getswoud
mijn grootspoor foto's

Hanzi

• Stamgast
« Reactie #5559 Gepost op: zaterdag 06 april 2019, 07:55:12 »

Heb even gegoogled na de tip van Tim.
Vroeger stond er overigens geen hek en kon je gewoon vanaf 2 zijden de trein instappen. Ideaal om het in-/uitstappen te bespoedigen op drukke momenten.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 06 april 2019, 07:59:06 door Hanzi »
Groetjes, Hans.

M-rails; analoge besturing; deels relais-geautomatiseerd; geen tijdperk als er maar M****** op staat.

Hitmaan

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #5560 Gepost op: zaterdag 06 april 2019, 09:02:30 »

@citaat

Vroeger kon het een leuke oplossing zijn aangezien mensen nog zelfstandig waren en verstand hadden. Ofwel, ze moesten zelf de deuren van de trein openen en weer dicht doen.
Tegenwoordig heeft iedereen haast en als een deur niet meer opengaat automatisch gaan ze klagen.

Wel mooie foto. Geeft een goed beeld weer van eerder.

Tony

h0_miessie

• Vaste Inboedel
« Reactie #5561 Gepost op: zaterdag 06 april 2019, 17:43:03 »

Zoals jij het beschrijft van je ervaring in Zweden zo hadden René en ik het ook voor ogen toen we het station
even terugkomend hierop. ik ben even na wezen zoeken om welk station dit ook alweer ging. Google eens op train station Enkoping Sweden, er zijn veel foto's te vinden waarop te zien is hoe ze het daar gebouwt hebben met de spoor en perron ligging en de plaats van het station.

Tim, ik ben vannacht toen ik je berichtje las meteen gaan Googlen op het station wat een mooie afbeeldingen kwamen te voorschijn das nu net wat ik bedoel met mijn perrons in deze opstelling.
Bedankt voor je moeite om het op te zoeken en voor het doorgeven.

Heb even gegoogled na de tip van Tim.
Vroeger stond er overigens geen hek en kon je gewoon vanaf 2 zijden de trein instappen. Ideaal om het in-/uitstappen te bespoedigen op drukke momenten.

Deze prachtige foto zag ik ook Hans voorbij komen bij de afbeeldingen en ik denk mede omdat ik al wat preisertjes op het station heb neergezet dat ik voor de uitvoering zonder hek ga.

@citaat

Vroeger kon het een leuke oplossing zijn aangezien mensen nog zelfstandig waren en verstand hadden. Ofwel, ze moesten zelf de deuren van de trein openen en weer dicht doen.
Tegenwoordig heeft iedereen haast en als een deur niet meer opengaat automatisch gaan ze klagen.

Wel mooie foto. Geeft een goed beeld weer van eerder.

Ik denk toch dat ik voor de versie zonder hek ga Tony mede omdat mijn preisertjes wel zelfstandig zijn en verstand hebben anders wonen ze tenslotte ook niet in Michelstadt gewoond. :P :D
En ja het is zeker een mooie foto. :) :thumbup:

Groet Michel

RoelMarklin

• Stamgast
« Reactie #5562 Gepost op: zaterdag 06 april 2019, 17:59:00 »

Ha Michel,

Een hek hoeft echt niet, hoor. Er zijn ook voorbeelden bekend van (drukke) stations waar de reizigers aan de rechterzijde uitstappen en aan de linkerzijde instappen. Ik heb dat gezien in Engeland en Duitsland (als ik mij niet vergis, maar kom niet op de naam van de stations). Ook zie je wel dat aan de ene kant de reizigers in en uitstappen en aan de andere kant de verzorging (bagage, catering) plaatsvindt.

Gewoon dus zonder hek doen!

groeten
Roel
geniet met spoormate(n)
mijn baantopic vind je >>> hier
mijn baanontwerp vind je ook >>> in de wiki

h0_miessie

• Vaste Inboedel
« Reactie #5563 Gepost op: zondag 07 april 2019, 05:42:29 »

Goedemorgen Roel,

Jouw berichtje heeft mij helemaal overtuigt ik ga geen hek nemen en laat de preisertjes lekker aan beide kanten uitstappen. :)
Ook het idee van catering is erg leuk om te gaan toepassen. :) :thumbup:

Groet Michel

Trainhenk

• Stamgast
  • Marklin H0 + Intellibox + Ecos2 + iTrain
« Reactie #5564 Gepost op: zondag 07 april 2019, 12:43:18 »

Hoi Michel,

Je hebt er weer een mooie lok bij.  :thumbup:

En een mooi station.
Over de plaats van de rails is al genoeg gezegd dus ik zal mij er niet verder tegenaan bemoeien.  B)

En die wasserette als achtergrond; heel bijzonder.  :-) :-) :-)

Henk
Henk

De dingen simpel houden is vrij moeilijk.
De dingen moeilijk maken is daarentegen vrij simpel.
[De baan van Trainhenk]

h0_miessie

• Vaste Inboedel
« Reactie #5565 Gepost op: maandag 08 april 2019, 07:22:59 »

Hoi Henk,

Ja de loc is zeker mooi en rijd geweldig over de sporen van Michelstadt heen. :)
Ook het station is inderdaad mooi en staat erg goed zo voor de wasserette. :P
En ik lees dat jij een wijze man bent omdat je niet over begint. ;)

Groet Michel

h0_miessie

• Vaste Inboedel
Michelstadt } Dortmund Intermodellbau 2019.
« Reactie #5566 Gepost op: maandag 08 april 2019, 10:51:53 »

Gisteren met vijf leden van de stamtafel Flevoland een bezoekje gebracht aan de Intermodellbau in Dortmund.
Na een vlotte rit met een kleine omleiding door de werkzaamheden op de Duitse A3 kwamen we rond 9,15 aan bij de Messe.
Wat ons opviel was dat er geen file stond voor de parkeerplaatsen en we waren met vijf minuten binnen.
Eenmaal binnen was het heerlijk rustig en konden we op ons gemak de spullen en banen bekijken pas na de lunch broodje worst rond één uur werd het wat drukken maar na half vier zag je het weer heerlijk rustig worden en begonnen sommige handelaren al langzaam hun spullen gaan inpakken.

Ikzelf heb mij kostelijk vermaakt en ben helaas met meer spullen naar huis gegaan dan ik had verwacht zelfs de pinautomaat moest eraan geloven in de hal want de wagons waar ik vorig jaar tijdens de IMA dagen in Köln verliefd op was geworden moesten mee naar Michelstadt.

Ik ben begonnen met kopen van de museumwagon 2019 van Märklin die straks als de vitrine's zijn opgehangen in de tweede treinenkamer een prachtig plekje gaat krijgen.
Ook vond ik nog een mooie Märklin magazin wagon van het jaar 1999 dus hup in de tas en ook een kalender van fraaie Vectron locs ging mee naar huis.

Maar dan zoals ik al schreef was ik verliefd geworden op Cargo wagons van de firma NME (Nürenburger Modell Eisenbahnen) en dat bleef maar door mijn hoofd heen spoken en toen ik ze zag rijden bij vriend Wico op zijn baan was ik er eindelijk uit deze wagons komen ook op mijn baan te rijden.
Maar ik moest toch door een barrière heen want ik kocht tot nu toe alleen maar Märklin spullen dus aan het eind van de beurs naar de stand van NME gegaan en een gesprek aan geknopt met een uitermate vriendelijke heer die trouwens de eigenaar was en mijn wensen bekend gemaakt ik wilde wat wagons van zijn merk kopen en de eerste twee Cargo wagons zaten in de tas.
Ondertussen had ik contact met mijn wederhelft dat ik ze wel erg mooi vond en na wat foto's gestuurd te hebben na haar toe zei ze waarom koop je er niet wat meer je bent er nu toch en dan heb je meteen een aardige sleep rijden op je baan dus hup naar de pinautomaat en weer naar de NME stand en heb er nog vier bij gekocht.
Kreeg van de eigenaar een leuke korting ook met terugwerkende kracht op de eerste twee wagons dus kwam er weer een plastiek tas bij. :P
Ik moet zeggen goedkoop zijn de wagons niet maar oh oh wat zijn ze mooi en zitten vol met fraaie details en rijden zeer zeer geruisloos over de baan heen.

Op de terugweg weer met ze zessen gegeten in ons ondertussen vast restaurant en kwam ik moe maar zeer voldaan rond half elf weer thuis binnen stappen met mijn tassen vol prachtige spullen. :)

Ook plaatst ik nog een foto van de binnen gekomen bovenleidingsspullen want ook dat gaat gewoon door al moet ik van mijn vrouw de rest van de maand de hand op de knip houden. :D
En twee doosjes met machinisten zodat er weer twaalf locs met een machinist in de rondte rijden in Michelstadt. :)

Ik heb de foto's vergroot naar 1600 x 1200 hopelijk komen de details van de spullen nog beter tot hun recht. ;)

Groet Michel

Hans Biere

• Stamgast
  • Carpe diem
Re: Michelstadt } Dortmund Intermodellbau 2019.
« Reactie #5567 Gepost op: maandag 08 april 2019, 11:45:41 »

Mooie aanwinsten, Michel. Je komt met recht niet met lege handen terug. Veel plezier ervan!
Met vriendelijke groet,

Hans Biere

Tony

• Vaste Inboedel
« Reactie #5568 Gepost op: maandag 08 april 2019, 12:24:48 »

Hoi Mies,

Een rijke buit  :thumbup:
Die Magazin-wagens zullen wel net zoiets hebben als het verzamelen van speciale postzegels van een niet bestaand land. Daar moet en zul je wel van houden.
De Porsche-wagen mag hier zo op de baan  :P
En die NME-Zwitsers zijn zeer de moeite waard, zeker wanneer je van modern spul houdt; dat geeft fraaie slepen  :thumbup:
Wico heeft een goede invloed op je  :D

Lekker knarren en genieten maar weer!

Grtz Tony

63-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, avonturen met Carl beleven, mijn banen handmatig bedienen en met ouwe troep iets nieuws maken

Topic: Modelbaanbouw http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg879109#msg879109

Haradigi

• Vaste Inboedel
  • "Meet (kijk, voel, luister) en weet"
« Reactie #5569 Gepost op: maandag 08 april 2019, 13:10:50 »

Hi Michel,

Je hebt weer mooi spul gescoord.

groet
Harald

GWS

• Stamgast
« Reactie #5570 Gepost op: maandag 08 april 2019, 13:20:22 »

-Michel,
Jij blijft 'sjouwen' met al jouw mooie treinspullen. Menigeen zal er weer jaloers op zijn. Wat een mooi gebaar, dat jouw "Karin" ook nog een flinke vinger in de 'treinpap' heeft. Ja, en nu alles uitzingen tot het einde van deze maand. Ook dat gaat lukken! Geen probleem! Eerst maar genieten van al jouw nieuwe 'wagons' en laat ze maar rijden en rijden!
Ja, een lok moet tenslotte ook 'personeel' hebben. De bemanning staat er klaar voor.
Al met al een heel bewogen en ontzettend druk weekend hebt jij achter de rug. Leuk, dat je ook nog van een mooie maaltijd mag genieten in jullie vaste 'restaurant'! Dus een heel geslaagd weekendje in Dortmund. Geweldig, man! Op naar het volgende 'uitje'! :O :-) :-)
Groetjes

Gerard W. Steenhoek

Dirk-Jan

• Stamgast
    • Mijn modelbaan
« Reactie #5571 Gepost op: maandag 08 april 2019, 13:47:49 »

:) Je hebt er weer mooie en leuke aanwinsten bij. B) :thumbup:
Heb je bij de Polar Magazine wagon ook de twee miniatuur papiersnijmachines?

de pinautomaat moest eraan geloven
  :o) Ramkraak? >:-D

Die Magazin-wagens zullen wel net zoiets hebben als het verzamelen van speciale postzegels van een niet bestaand land. Daar moet en zul je wel van houden.
8) Ik heb ze ook en de serie compleet, dat moet Miessie nog maar voor elkaar zien te krijgen. :-) :-)
Ik ben er ooit mee begonnen omdat ze raakvlakken hebben met de drukkerij wereld, en ik daar jaren leuk in gewerkt heb. O:-D

Dirk-Jan

Tony

• Vaste Inboedel
« Reactie #5572 Gepost op: maandag 08 april 2019, 14:15:56 »

@citaat Ik mag nog steeds graag een drukje doen, Dirk-Jan  :)

brund55

• Stamgast
  • BR 103fan forever
« Reactie #5573 Gepost op: maandag 08 april 2019, 14:21:58 »

@citaat @citaat en  @citaat Jullie zijn er maar druk mee  :P
Met vriendelijke groet,
Dick

Dirk-Jan

• Stamgast
    • Mijn modelbaan
« Reactie #5574 Gepost op: maandag 08 april 2019, 14:29:47 »

@citaat en @citaat @citaat
Beetje jammer dat jullie Miessie zijn topic met dit soort onzin vervuilen.  O:-D

:-) :-) :-)
 :-) :-) :-) Dirk-Jan :-) :-) :-)

Tony

• Vaste Inboedel
« Reactie #5575 Gepost op: maandag 08 april 2019, 14:43:00 »

@citaat Ach, dat valt wel mee, we zitten letterlijk en figuurlijk allemaal in de drukkerij-wereld  :o)
We moeten Mies ook niet al te veel pamperen, trouwens.......

iTom

• Vaste Inboedel
  • iTrainist
« Reactie #5576 Gepost op: maandag 08 april 2019, 14:55:59 »

Wel vervelend voor Mies dat hij nu de hand op de knip moet houden.
Toch lastig als je moet autorijden.  :)
ROCO smalspoor-rail: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain:Rosoft s88: h0e
Met vriendelijke groet, Tom

Maarten Marklin

• Stamgast
  • Gepensioneerd NS'er
    • Burgberg
« Reactie #5577 Gepost op: maandag 08 april 2019, 15:09:48 »

Mooie spulletjes Michel. Volgend jaar ga ik mee.
Met vriendelijke groeten, Maarten. 
Mijn modelbaan: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=73285

edward

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #5578 Gepost op: maandag 08 april 2019, 16:54:41 »

Jij hebt de Duitse economie weer een beste impuls gegeven, hahahaha
Mooie spullen, geniet ervan!
En ik zie dat je binnenkort weer bovenleiding gaat aanbrengen?
Met vriendelijke groet, Edward

Württembergse K

• Toffe Gast
« Reactie #5579 Gepost op: maandag 08 april 2019, 17:18:35 »

Zijn de spullen op een beurs goedkoper eigenlijk?
Groeten van DirkJan.

Hitmaan

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #5580 Gepost op: maandag 08 april 2019, 20:21:23 »

Mooie spullen weer. Je mag trots zijn op je lieve vrouw. Denk dat die wel een extra plakkerd kreeg toen je thuis kwam.

De Porsche wagon en de bovenleiding etc is ook wel wat voor mij.  De rest ben ik zelf niet kapot van. Ik moet wel zeggen dat de details goed zijn.

Tony

h0_miessie

• Vaste Inboedel
« Reactie #5581 Gepost op: dinsdag 09 april 2019, 05:10:29 »

Mooie aanwinsten, Michel. Je komt met recht niet met lege handen terug. Veel plezier ervan!

Moest zelfs aanbellen omdat ik de sleutel niet kon pakken door de tassen Hans. :P
Met het plezier komt het zeker goed. :) :thumbup:

Hoi Mies,
De Porsche-wagen mag hier zo op de baan  :P
En die NME-Zwitsers zijn zeer de moeite waard, zeker wanneer je van modern spul houdt; dat geeft fraaie slepen  :thumbup:
Wico heeft een goede invloed op je  :D
Lekker knarren en genieten maar weer!
Grtz Tony

Zeker een rijke buit het is tenslotte maar één keer per jaar Dortmund. :P
De Märklin magazin wagons gaan straks de vitrine in zodat er een mooie blauwe wagon vitrine komt te hangen.
De Porsche wagon is zeer leuk en mooi met de deuren die open kunnen aan de kopse kanten ook de bij geleverde Porsche is goed afgewerkt en van metaal dus lekker zwaar.
De Zwitserse wagons zijn modern maar dat weten de preisertjes van Michelstadt zeker te waarderen als dat over de baan rijd met deze mooie sleep.
Ja Wico heeft een zeer goede invloed op mij met zijn keuze van het Zwitsers materiaal. ;) :thumbup:

Hi Michel,
Je hebt weer mooi spul gescoord.
groet
Harald

Dank je wel Harald  :thumbup: ik ben er zeer maar dan ook zeer tevreden mee. :)

-Michel,
Jij blijft 'sjouwen' met al jouw mooie treinspullen. Menigeen zal er weer jaloers op zijn. Wat een mooi gebaar, dat jouw "Karin" ook nog een flinke vinger in de 'treinpap' heeft. Ja, en nu alles uitzingen tot het einde van deze maand. Ook dat gaat lukken! Geen probleem! Eerst maar genieten van al jouw nieuwe 'wagons' en laat ze maar rijden en rijden!
Ja, een lok moet tenslotte ook 'personeel' hebben. De bemanning staat er klaar voor.
Al met al een heel bewogen en ontzettend druk weekend hebt jij achter de rug. Leuk, dat je ook nog van een mooie maaltijd mag genieten in jullie vaste 'restaurant'! Dus een heel geslaagd weekendje in Dortmund. Geweldig, man! Op naar het volgende 'uitje'! :O :-) :-)

Grote uitgaves gaat altijd in overleg nou moet ik haar eerder bellen dan zij mij. :P
De prachtige NME wagons rijden ondertussen hun rondjes en ja het is een schitterend gezicht als ze in het spiraal rijden zo de bovenbaan op. :)
Ja de schnitzels worden daar helemaal tot het laatste stukje opgegeten daarna een heerlijk toetje en heerlijk witbiertje erbij en daarna op de bank uitbuiken als wat dat wat lastig als je nog 2 uurtjes naar huis moet rijden. :D
Het was zeker een geslaagd weekend die helaas weer veels te snel voorbij ging want morgen gaat de wekker weer lekker vroeg en staan we weer met beide beentjes op de grond. :-(
En ja op naar het volgende uitje dat al is gepland trouwens. :P

:) Je hebt er weer mooie en leuke aanwinsten bij. B) :thumbup:
Heb je bij de Polar Magazine wagon ook de twee miniatuur papiersnijmachines?
de pinautomaat moest eraan geloven
  :o) Ramkraak? >:-D
8) Ik heb ze ook en de serie compleet, dat moet Miessie nog maar voor elkaar zien te krijgen. :-) :-)
Ik ben er ooit mee begonnen omdat ze raakvlakken hebben met de drukkerij wereld, en ik daar jaren leuk in gewerkt heb. O:-D
Dirk-Jan

Er zitten inderdaad twee nog in het plastiek twee miniatuur papiersnijmachines in dus is hij compleet. :P :thumbup:
Nee hoor geen ramkraak gewoon netjes gepind exclusief 3,95 administratie kosten. :(
Ik vindt het gewoon leuk om ze allemaal te verzamelen mede door de variatie en de mooie blauwe kleur en ook omdat ik ook raakvlakken heb gehad met de drukkerij wereld een paar werkgevers geleden toen moest ik papier brengen bij drukkerijen alle soorten papier dus kwam ik in grote delen van het land bij drukkerijen.
Maar helaas deze werkgever heeft de "eigen" chauffeurs eruit gezet en een lokale transporteur in geschakeld voor het vervoer.
Ook ik heb er met jaren met plezier gewerkt en mijn vrouw ontmoet bij een van die bedrijven waar ik vaak kwam dus het was de beste werkgever die ik ooit gehad heb. :P :D

@citaat Ik mag nog steeds graag een drukje doen, Dirk-Jan  :)

Ik ook Tony soms meerdere per dag. :D

@citaat @citaat en  @citaat Jullie zijn er maar druk mee  :P

Net als jij Dick. ;) :P :thumbup:

@citaat en @citaat @citaat
Beetje jammer dat jullie Miessie zijn topic met dit soort onzin vervuilen.  O:-D

:-) :-) :-) Dirk-Jan :-) :-) :-)

Die vrijbrief hebben jullie hoor in mijn topic(je). ;) :)

@citaat Ach, dat valt wel mee, we zitten letterlijk en figuurlijk allemaal in de drukkerij-wereld  :o)
We moeten Mies ook niet al te veel pamperen, trouwens.......

Daar heb je een goed punt Tony. :) :thumbup:

Wel vervelend voor Mies dat hij nu de hand op de knip moet houden.
Toch lastig als je moet autorijden.  :)

Met de personenauto wordt het wat lastig Tom het rijden maar met de vrachtwagen weer niet is een automaat gelukkig. :P

Mooie spulletjes Michel. Volgend jaar ga ik mee.

Het zijn zeker mooie spulletjes en gezellig dat je volgend jaar mee wilt dat wordt een busje of twee volle auto's richting Dortmund. :P :thumbup:

Jij hebt de Duitse economie weer een beste impuls gegeven, hahahaha
Mooie spullen, geniet ervan!
En ik zie dat je binnenkort weer bovenleiding gaat aanbrengen?

Ik heb zeker de Duitse economie gestimuleerd met deze prachtige aanwinsten. ;) :) :thumbup:
Genieten doe ik er zeker van Edward. :)
Ik moet nog 5 van die portalen aanschaffen en nog een 45 stuk lange rijdraden dus ben voorlopig nog wel aan het verzamelen volgende week gaat er weer een bestelling de deur uit richting Lippe.
Pas als ik alles heb voor het station dus ook de 14 led lampen die in de masten komen te hangen gaan we het station voorzien van bovenleidingen en daarna de rest van de bovenbaan.

Zijn de spullen op een beurs goedkoper eigenlijk?

Soms hebben ze een Messe aanbieding die scheelt wel erg met de winkel.
Maar gisten moet je toch goed kijken en vergelijken zag een SBB set van zes wagons was bij de ene handelaar 159,99€ en iets verderop 139,00€ dus net as ik Houten eerst maar een rondje lopen om de prijzen in je op te nemen en dan gaan vergelijken en daarna kopen bij de goedkoopste handelaar. ;)

Mooie spullen weer. Je mag trots zijn op je lieve vrouw. Denk dat die wel een extra plakkerd kreeg toen je thuis kwam.
De Porsche wagon en de bovenleiding etc is ook wel wat voor mij.  De rest ben ik zelf niet kapot van. Ik moet wel zeggen dat de details goed zijn.

Dank je Tony het zijn zeker mooie spullen. :) :thumbup:
Ik ben zeker trots op mijn vrouw en dat weet ze gelukkig ook.
Die pakkerd krijgt ze iedere dag want ik ben nog steeds gek op de haar net zoveel als de eerste dag van onze relatie. :favorite:
De Porsche wagon is schitterend net als de bovenleidingsmasten voor in het station.
De rest vindt ik ook geweldig zeker de NME wagons die inderdaad heel veel fraaie details hebben.
Maar zijn geen wagons die mijn kleinzoon van de baan af mag pakken want het is wel erg teerspul voor zijn handjes. ;)
Maar rijden doen ze super goed op de baan en zeer geruisloos. :)

Groet Michel

Württembergse K

• Toffe Gast
« Reactie #5582 Gepost op: dinsdag 09 april 2019, 07:52:57 »

Bedankt voor de info Michel.
Groeten van DirkJan.

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #5583 Gepost op: dinsdag 09 april 2019, 19:15:26 »

Michel

Zozo jou weekend is goed besteed geweest, ik koop even nog niets bij.
Wil graag eerst de baan afwerken dan kijken naar een mooie loc of wagons.

h0_miessie

• Vaste Inboedel
« Reactie #5584 Gepost op: woensdag 10 april 2019, 05:25:53 »

@citaat @citaat

DirkJan, graag gedaan.

@citaat

Ja het ging lekker met de aankopen het afgelopen weekend. ;)
Doe je goed Peter ik ben benieuwd wat voor een moois je al op het oog heb wat in aanmerking komt voor op je baan.

Groet Michel

h0_miessie

• Vaste Inboedel
Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 12 is gearriveerd.
« Reactie #5585 Gepost op: zondag 28 april 2019, 10:21:17 »

Van forumlid Erik (Erik01) overgenomen deze prachtige Märklin magazin wagon van het jaar 2004.
Met deze aanwinst is de sleep met Märklin magazin wagons op 12 gekomen. :)

Verder weinig te melden behalve dat er veel gereden wordt en dat René voor mij wat Ardino's in elkaar heeft gezet en dat we gisteren 6 seinen erop hebben aangesloten nu gaat het sein op groen en kan de loc/trein even later vertrekken weer een leuk speelelement toegevoegd aan de baan.
Een plezier om naar te kijken. :P

Groet Michel
« Laatst bewerkt op: zondag 28 april 2019, 10:24:31 door h0_miessie »

GWS

• Stamgast
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon nr 12 is gearriveerd.
« Reactie #5586 Gepost op: zondag 28 april 2019, 13:06:19 »

-Michel,
Zojuist is door mij het laatste "Oranjehapje" verorberd, maar jij doet het geheel anders. Jij verorbert de jaarlijkse "M" magazine wagons. Her en der haalt jij 'die' vandaan. Mooi, hoor, om zo de verzameling te kunnen uitbreiden. Gaat helemaal goed en ondertussen ook nog wat seinen geplaatst. Nou, jouw weekend is ook met een glimlach ten einde gekomen. Zal erg mooi staan en jouw gevoel doet dat uiteraard ook. Ziet er zeker mooi uit, als een lok vanuit stilstand daarna ook langzaam optrekt tot de ingestelde snelheid.
Ach, de rest komt zeker nog wel eens via een foto en/of video naar ons toe. Je weet het: we zitten er altijd 'klaar' voor! Nog een fantastische zondag verder en volgende week zien we elkaar wel weer! :thumbup:
Groetjes

Gerard W. Steenhoek

narwal

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #5587 Gepost op: zondag 28 april 2019, 14:29:14 »

Hallo Michel,

Mooie wagen! :thumbup: Ik ben benieuwd naar deze Märklin-Insider reclame-sleep. Hoelang is het de bedoeling dat die gaat worden?

Groeten,

Marcel.

Baan in aanbouw: Bad Drieberg-Steinbrücke, Märklin, K-Rail, CS-2, LDT, Tijdperk III.

lucdiels

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #5588 Gepost op: zondag 28 april 2019, 15:50:39 »

Hallo Michel

dat wordt inderdaad een mooie lange sleep. Erg leuk zo'n aparte Märklin Magazine wagens trein. :thumbup:
Maar je zult nog hard moeten verzamelen vooraleer je de sleep van de ijzerertstreinen hier in Karratha zult evenaren :P :)
Ik wens je veel verzamelgenot.

groetjes Luc
Omne paulo difficile ante facile est

Wico

• Stamgast
  • Swiss rail .. what else?
« Reactie #5589 Gepost op: zondag 28 april 2019, 17:17:33 »

Hoi Michel,

Mooie uitbreiding van je verzameling; veel plezier er mee! Je weet: ik ben gek op lange(re) slepen, dus die twaalf wagons kunnen best nog wat uitbreiding gebruiken ;).

Volgende week in Houten maar weer goed rondkijken om een volgende wagon te scoren :thumbup:.

Groeten,
Wico

Hanzi

• Stamgast
« Reactie #5590 Gepost op: zondag 28 april 2019, 22:12:25 »

Dit vraagt schreewt om een foto van de complete Märklin-Magazine-sleep! Uiteraard met een smakelijke loc ervoor. Kom maar op!
Groetjes, Hans.

h0_miessie

• Vaste Inboedel
« Reactie #5591 Gepost op: maandag 29 april 2019, 04:36:49 »

-Michel,
Zojuist is door mij het laatste "Oranjehapje" verorberd, maar jij doet het geheel anders. Jij verorbert de jaarlijkse "M" magazine wagons. Her en der haalt jij 'die' vandaan. Mooi, hoor, om zo de verzameling te kunnen uitbreiden. Gaat helemaal goed en ondertussen ook nog wat seinen geplaatst. Nou, jouw weekend is ook met een glimlach ten einde gekomen. Zal erg mooi staan en jouw gevoel doet dat uiteraard ook. Ziet er zeker mooi uit, als een lok vanuit stilstand daarna ook langzaam optrekt tot de ingestelde snelheid.
Ach, de rest komt zeker nog wel eens via een foto en/of video naar ons toe. Je weet het: we zitten er altijd 'klaar' voor! Nog een fantastische zondag verder en volgende week zien we elkaar wel weer! :thumbup:

Hier dit jaar geen oranjehapje mijn lieve vrouw moest werken en ik zat lekker op zolder te rijden met de treinen.
Ja de aanstaande vitrine met blauwe wagonnetjes komt langzaam vol en als ik van zolder kom heb ik altijd een glimlach want de vele treinen zien rijden geeft mij veel plezier. :P
De seinen doen het goed alleen deze seinen zijn Nederlandse seinen die worden met de tijd omgeruild voor Zwitserse seinen maar eerst de bovenleiding afmaken daarna komen de seinen aan de beurt.
Gezellig als we elkaar volgende week weer zien ik kijk er naar uit.

Hallo Michel,
Mooie wagen! :thumbup: Ik ben benieuwd naar deze Märklin-Insider reclame-sleep. Hoelang is het de bedoeling dat die gaat worden?

Ik heb nu 12 wagons van de Márklin magazin wagons ik moet er nog 17 bij verzamelen dan heb ik ze allemaal daaarn gaan ze de vitrine in Marcel.
Nu rijden ze in één sleep op volgorde van jaartal ik wil er nog 1 of 2 bijkopen en dan ga ik aan de tweede sleep beginnen.
Ik zal volgende week wat foto's maken van de sleep deze week gaat niks worden mede door het lange werken en een sterfgeval in mijn vriendenkring.

Hallo Michel
dat wordt inderdaad een mooie lange sleep. Erg leuk zo'n aparte Märklin Magazine wagens trein. :thumbup:
Maar je zult nog hard moeten verzamelen vooraleer je de sleep van de ijzerertstreinen hier in Karratha zult evenaren :P :)
Ik wens je veel verzamelgenot.
groetjes Luc

Ja het is een afwisselende sleep die magazin wagons dat blauwe en de vele soorten en mate maken het tot een leuke sleep waar ik graag naar mag kijken.
Ik zal zeker hard moeten sparen om zo een lange sleep te krijgen als de ijzerertstreinen die bij jouw rijden Luc. :P

Hoi Michel,
Mooie uitbreiding van je verzameling; veel plezier er mee! Je weet: ik ben gek op lange(re) slepen, dus die twaalf wagons kunnen best nog wat uitbreiding gebruiken ;).
Volgende week in Houten maar weer goed rondkijken om een volgende wagon te scoren :thumbup:.
Groeten,
Wico

Dank je ja ik weet dat je gek bent op ook hier komen langzaam langere slepen maar ik denk niet zo lang als bij jouw.
Ik ga zeker volgende week weer op zoek naar een leuk model om de sleep uit te breiden en als het mee zit misschien wel twee. :P
We gaan elkaar volgende week zien ik kijk er naar uit.

Dit vraagt schreewt om een foto van de complete Märklin-Magazine-sleep! Uiteraard met een smakelijke loc ervoor. Kom maar op!

Hans, zoals ik al bij Marcel schreef door de lange dagen werken en een sterfgeval komt het er deze week niet van maar zondag ga ik proberen als de tijd het toe laat om wat foto's van de sleep te maken.
Kan wel zeggen dat de loc ook de (bijna) zelfde kleur heeft als de wagons. :)

Groet Michel 

Hanzi

• Stamgast
« Reactie #5592 Gepost op: maandag 29 april 2019, 06:28:47 »

@citaat rustig aan hoor, Michel. Ik krijg nu de indruk dat de hobby onder je drukke werk lijdt en dat moeten we voorkomen... >:-D
Groetjes, Hans.

ikke650

• Stamgast
  • Geen brug is te ver.
    • Hembrug
« Reactie #5593 Gepost op: maandag 29 april 2019, 18:15:08 »

Hallo Michel,

Dat is wederom een mooie aanwinst voor je collectie. Voor de ontbrekende een oproepje op het forum ?
Wie weet zijn er nog wagans te vinden.

M.vr.gr. Erwin
M.vr.gr. Erwin

Baanbouw met brug: Klikkie

Grootspoor: Klikkie

h0_miessie

• Vaste Inboedel
« Reactie #5594 Gepost op: dinsdag 30 april 2019, 08:50:22 »

@citaat rustig aan hoor, Michel. Ik krijg nu de indruk dat de hobby onder je drukke werk lijdt en dat moeten we voorkomen... >:-D

Hans,
Ik probeer niet de hobby de laten lijden onder de hoge werk druk maar helaas ben ik soms zo moe net als gisteren dat ik er niet aan moet denken om naar boven te gaan.
Heb nu het uitzendburo opdracht gegeven om wat anders voor mij de gaan zoeken waar ik wel normale uren kan maken ipv 12 a 13 uur per dag.

Hallo Michel,
Dat is wederom een mooie aanwinst voor je collectie. Voor de ontbrekende een oproepje op het forum ?
Wie weet zijn er nog wagons te vinden.
M.vr.gr. Erwin

Het is zeker een mooie aanwinst deze nr 12 in mijn Märklin magazin wagon collectie. :P
Nee oproepje doe ik maar niet vindt het leuker om als ik ergens ben om er naar opzoek te gaan zoals aanstaande zaterdag in Houten dan loop ik met mijn lijstje door de zaal heen en als ik er één gevonden heb dan is het een sport om hem ergens anders misschien goedkoper te vinden en zo niet dan is de eerste die ik vond de gelukkige om mee naar huis te gaan. ;)

Groet Michel

AlbertJan

• Speciale Gast
« Reactie #5595 Gepost op: dinsdag 30 april 2019, 09:59:25 »

Hoi Michel.
Erg leuk om zo'n prachtige sleep met blauwe Magazin wagons over de baan te laten rijden! :thumbup:
Zelf heb ik deze ook verzameld en het is erg leuk om de verschillende uitvoeringen bij elkaar te zien.

Veel plezier en succes met baan en verzameling.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!

Tony

• Vaste Inboedel
« Reactie #5596 Gepost op: dinsdag 30 april 2019, 10:00:32 »

Verzameling weer wat completer, Mies  ;)

Enne, af en toe uit de vitrine en over de baan sleuren met een passende loc  O:-D

Grtz Tony

Dirk-Jan

• Stamgast
    • Mijn modelbaan
« Reactie #5597 Gepost op: dinsdag 30 april 2019, 10:19:29 »

en als ik er één gevonden heb dan is het een sport om hem ergens anders misschien goedkoper te vinden en zo niet dan is de eerste die ik vond de gelukkige om mee naar huis te gaan.
:roll: Toch is dat soms linke soep, jij leuk kijken om voor een paar eurootjes minder dat ene model te kopen,
en dan vind je die niet en dan is het wagonnetje bij de eerdere aanbieder al verkocht, das dan wel effe dikke pech natuurlijk. O:-D :(
Enne zo veel uur werken op een dag is inderdaad niet goed, dat moet rap minder worden, misschien een snellere vrachtwagen?
Ben je ook eerder thuis. :D Bijvoorbeeld de Volvo Iron Knight, 2400 PK, topsnelheid 276 Km/u. B)

Dirk-Jan

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #5598 Gepost op: dinsdag 30 april 2019, 16:42:41 »

Michel

Je hebt weer een mooie wagon geschoord, word je vitrine kast nog niet te klein  :help:
Ik heb minder geluk bij het vinden van een baan (job) heb me ingeschreven bij 10 uitzendkantoren en ja hoor totaal niets  :?

h0_miessie

• Vaste Inboedel
« Reactie #5599 Gepost op: woensdag 01 mei 2019, 09:44:29 »

Hoi Michel.
Erg leuk om zo'n prachtige sleep met blauwe Magazin wagons over de baan te laten rijden! :thumbup:
Zelf heb ik deze ook verzameld en het is erg leuk om de verschillende uitvoeringen bij elkaar te zien.
Veel plezier en succes met baan en verzameling.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Het is zeker leuk om die prachtige blauwe sleep over de baan te zien rijden AlbertJan. :)
De variatie in en van de wagons is zeker leuk om te zien maar ook het verzamelen is leuk om te doen lekker de kramen afstruinen met je lijstje met nummers die je nog moet hebben.
Dank je wel gaat helemaal goed komen met het plezier en verzamelen.

Verzameling weer wat completer, Mies  ;)
Enne, af en toe uit de vitrine en over de baan sleuren met een passende loc  O:-D
Grtz Tony

Ja weer één Tony al is de weg om ze allemaal in huis te hebben nog erg lang. ;)
Ze mogen zeker wel eens hun asjes strekken hoor over de baan zodat ze niet altijd stil staan in de vitrine.

en als ik er één gevonden heb dan is het een sport om hem ergens anders misschien goedkoper te vinden en zo niet dan is de eerste die ik vond de gelukkige om mee naar huis te gaan.
:roll: Toch is dat soms linke soep, jij leuk kijken om voor een paar eurootjes minder dat ene model te kopen,
en dan vind je die niet en dan is het wagonnetje bij de eerdere aanbieder al verkocht, das dan wel effe dikke pech natuurlijk. O:-D :(
Enne zo veel uur werken op een dag is inderdaad niet goed, dat moet rap minder worden, misschien een snellere vrachtwagen?
Ben je ook eerder thuis. :D Bijvoorbeeld de Volvo Iron Knight, 2400 PK, topsnelheid 276 Km/u. B)
Dirk-Jan

Gelukkig spaart niet iedereen deze prachtige Märklin magazin wagons Dirk-Jan dus de kans dat hij er nog ligt is vrij groot.
Ja dat zijn de mooie vrachtwagens met zoveel pk's en snelheid maar als ik nog sneller terug ben geven ze nog meer adressen mee want zo zijn ze ook wel weer en dan werkt de snelheid in mijn nadeel lijkt mij. :(

Michel

Je hebt weer een mooie wagon geschoord, word je vitrine kast nog niet te klein  :help:
Ik heb minder geluk bij het vinden van een baan (job) heb me ingeschreven bij 10 uitzendkantoren en ja hoor totaal niets  :?

Daar heb je een goed punt Peter is de vitrine niet te klein als ik ze allemaal verzameld heb dat kan ik pas zien als ik ze allemaal in huis heb en mocht het niet gaan dan heb ik op zolder nog een hele grote vitrine hangen waar ze zeker met ze allen in passen. :P
Spijtig om te lezen dat je ondanks je inzet en inschrijvingen bij diverse uitzendkantoren nog steeds niks hoort hopelijk belt of mailt er snel één naar je zodat je weer lekker deel kan nemen aan het arbeidsproces.
Succes toegewenst.

Groet Michel