Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 5 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } verjaardagscadeaus.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Michelstadt } verjaardagscadeaus.
Citaat van: h0_miessie op zaterdag 24 juni 2017, 10:07:08
En nee Dirk-Jan Karin wil mij nog niet inruilen want hou ouder hoe rijper hoe lekkerder zegt ze. :D
:o) Eigenlijk ben je dus net een stuk oude kaas, die word ook al lekkerder na rijping. :-) >:-D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } verjaardagscadeaus.
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Michelstadt } verjaardagscadeaus.
Of een goeie fles whiskey :D Mooie loc die je gekregen hebt en minstens zo mooie wagonnetjes! (en misschien wat laat maar nog gefeliciteerd)!

Gr Koen
Re: Michelstadt } verjaardagscadeaus.
Een goede fles wijn word ook beter en lekkerder met de jaren. :thumbup:
Re: Michelstadt } verjaardagscadeaus.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } verjaardagscadeaus.
@Dirk-Jan,
Ja ik ben een lekker stuk Old Amsterdam. :)

@Koen,
Bedankt voor de felicitatie. :thumbup:
De mooi ÖBB loc had ik al mijn bezit maar de drie nieuwe schuifhuifwagons zijn er bij gekomen en vormen een mooi geheel met de andere 5 wagons. :)

@Johnny,
De wijn laat ik wel voor jouw staan mag jij ervan genieten want dat drink ik niet.
Re: Michelstadt } verjaardagscadeaus.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } verjaardagscadeaus.
Gefeliciteerd  :) :)
Met je verjaardag en de mooie aanwinsten  :P
Re: Michelstadt } verjaardagscadeaus.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } verjaardagscadeaus.
Dank je wel Barry. :thumbup:
Ik ben zeer content met de aanwinsten. :)

Gisteren mijn verjaardags loc die ik van mijn vader mocht kopen gekocht en ja ook daar ben ik zeer zeer blij mee. :) :)
Foto's zal ik plaatsen als we terug zijn van ons uitstapje ;)
Re: Michelstadt } verjaardagscadeaus.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Michelstadt } verjaardagscadeaus.
Ha die Michel.
Prachtige cadeaus heb je voor je verjaardag ontvangen! :thumbup:
En het leukste is natuurlijk wanneer je vrouw dit zelf koop en/of bedenkt.
En van je vader ook nog eens de verjaardagsloc! :D

Veel plezier met deze prachtige nieuwe aanwinsten en de liefde van vrouw en vader! :favorite:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Michelstadt } verjaardagscadeaus.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } verjaardagscadeaus.
Hallo AlbertJan,

Ja de cadeaus zijn zeker prachtig gelukkig weet mijn lieve vrouw wat ik leuk vindt. :favorite:
De nieuwe loc die ik van mijn vader mocht uitzoeken is ook een hele mooie waar ik zeer blij mee ben mede omdat ik dit model nog niet in mijn collectie locs had.
De liefde 💗 is gelukkig wederzijds. :)
Re: Michelstadt } verjaardagscadeaus.
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Michelstadt } verjaardagscadeaus.
Hallo Michel,

Ben wel benieuwd welke lok het is geworden. 8o

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } verjaardagscadeaus.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } verjaardagscadeaus.
 @citaat

Michel kennende is het een E loc geworden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } verjaardagscadeaus.
Hey Michel heb een tijdje weinig tijd gehad om je capriolen te volgen .Mooie dingen ben je aan het doen en aan het vergaren.Altijd plezant om jou draadje door te nemen
Mvg Michel
Re: Michelstadt } verjaardagscadeaus.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } verjaardagscadeaus.

Mies loopt nog effe in zijn Lederhosen rond, lijkt me.
We moeten geduld hebben  O:-D
Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
@Erwin,
Het is een Br 193 Vectron geworden van de SBB. :)

@Peter,
Je hebt helemaal goed geraden. :thumbup: :thumbup:

@Michel,
Bedankt voor je compliment dat je veel plezier beleeft aan mijn topic. :)
Ik zal proberen je te blijven amuseren. :P

@Tony,
Nee daar was het veel te warm voor in Duitsland maar ook in Frankrijk was het te warm voor een lederhosen. :D

Na twee weekjes door Duitsland (zwarte woud) en Frankrijk (departement Creuse) gereden te hebben zijn we weer thuis gekomen spullen uitgepakt gewassen en opgeruimd zijn we weer klaar voor het forum.

Waar mijn vreugde toch wel erg getemperd is door het vertrek van mijn gewaardeerde Belgische vriend Jørg.
Ik heb op mijn vakantieadres waar het internet heel erg slecht was wat mee gekregen van Jørg via PB en de prive mail en de hele gang van zaken is jammer en ik zal Jørg's zijn bijdrage erg missen aan dit forum maar ja het is nu eenmaal zo.

In Duitsland mocht ik van mijn vader een loc uitzoeken voor mijn verjaardag en dat is de Br 193 Vectron van de SBB geworden die ik zag ik de topic van Frank 103 en ja ik was er meteen gek op toen ik hem zag op de mooi genomen foto's van Frank. :)
Langs diverse treinenwinkels langs te zijn geweest kan ik hem tegen voor een hele leuke prijs voor mijn vader scheelde toch gauw 30? met waar ik de loc voor het eerst zag.

Van mijn lieve vrouw heb ik 2 verkoopwagens gekregen één voor het verkoop van Göppinger bier en de andere voor de verkoop van kippen in deze wagen zit verlichting die vond mijn vrouw al leuk toen we hem zagen in Dortmund begin dit jaar.

Zelf heb ik nog een leuke Märklinpuzzel gekocht van 500 stukjes die straks aan de muur op zolder komt te hangen als hij in elkaar gezet is. :)

Ik Frankrijk zag ik heel weinig Märklin spullen en heb ik van Faller een doosje met hekjes gekocht in een winkeltje in Clermont-Ferrand waar ik in mijn gebrekkig frans en zijn gebrekkig engels een gesprek aan ging met een mede bezoeker en hebben we lekker een uurtje over de hobby gekletst. :thumbup:
Deze vriendelijke man had iets wat ik graag wilde hebben en gelukkig deed hij er niks mee en wilde hij ze wel verkopen aan mij namelijk de GreenGargo ketelwagon set (46565) leuk voorbij de 5 andere GreenCargo ketelwagons die ik al bezit dat wordt nu wel een leuke sleep van 8 stuks achter de groene GreenCargo loc. :D

Zo juist alles in orde gemaakt zoals geld overgemaakt en mail verzonden met mijn adres gegevens hopelijk heb ik ze snel in huis. :)

Verder hierbij wat foto's van de aanwinsten van deze leuke maar vooral warme vakantie.
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Hallo Michel,

dat zijn mooie aanwinsten. Geniet er maar van.
Inderdaad is helaas onze forumvriend Jørg van het forum verdwenen. Jammer dat hij deze beslissing genomen heeft.
Maar gelukkig blijven nog vele forumvrienden wel live, dus contacten blijven.

groeten,
Roel

Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Hoi Michel,
Fijn dat je weer heelhuids thuis bent !
Veel plezier met je nieuwe aanwinsten !

Ik zie dat Jorg nog steeds lid is ?
Wat is er gebeurd dan ?
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Dat zijn weer fraaie aanwinsten, je hebt je uitstapje goed besteed en gelijk een petit peu van je Frans opgehaald. :thumbup:
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Michel,

Welkom thuis! En natuurlijk met een prachtige loc naar huis gereden. Je hebt een goede smaak ontwikkelt voor mooie Zwitserse locs; dat kan ik erg waarderen :D. En die Green Cargo loc en wagons vind ik ook heel mooi. Ze passen niet in mijn Duits/Zwitsers thema anders zouden ze hier ook rondrijden. Misschien in de toekomst maar eens een visiterondje op mijn nieuwe baan maken :P. Veel plezier er mee!

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Fraaie aanwinsten Michel  :thumbup:

En idd. spijtig dat jørg gestopt is met hier te posten :help:
Hopelijk leest hij nog wel wat mee, jørg en peter zijn de enige 2 waar ik wel eens aan huis ben geweest dus valt mij ook zwaar  :-(

Sommige van jullie ken ik wel van de ontmoetingsdagen in Gent  :thumbup: :)

Maar goed,  heel veel plezier met je aanwinsten Michel, die kippenwagen is wel leuk haha
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.

Welkom trug, Mies  :P

Fijn, dat je voor een Vectrony hebt gekozen, dat zijn wel de mooiste  :thumbup:
Hopelijk houdt Dirk-Jan de telling van dit jaar bij, want ik wil wel winnen, natuurlijk.
Ben benieuwd, waar je verkoopkarren gaan komen, maar dat zal nog wel even duren.

Carl heeft je ook gemist (zeker tijdens zijn laatste bijna-dood-avontuur), maar zit nu weer volle bak te genieten, want hij zag je al helemaal voor zich in je Lederhosen  :D

Grtz Tony
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Schitterende lok heb je gekregen Michel!  :)

Hier rijdt de Vectron uitstekend zijn rondjes, ik hoop dat jouw lok dat ook doet!

Vriendelijke groet
Frank
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Mooie aanwinsten Michel, ik d8 bijna dat je ook nog twee krocodillen had gekocht  O:-D >:-D

Zeker jammer van Jørg , maar is het al zeker dan? Heeft hij al gereageerd op de reactie van de forumpoli ehh redactie, die hij zou krijgen?
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Michel,
Jouw keuze voor deze "Vectron" loc is tot nu toe jouw beste keuze. Wat zal deze zich op zijn gemak gaan voelen op jouw baan met al die lange slepen! Deze heeft en bezit ook nog power genoeg! Dus een geweldige aanwinst!
Maar ook die twee prachtige verkoopkarren van "B" zijn weer een hele goede keuze van jouw vrouw geweest! Maar wat heeft zij eigenlijk van jou gekregen? Ja, ja, daar hebt jij nog met geen woord over gesproken! Foei, zo kennen we je niet! Van jouw Belgische vriend behoeft je niets te missen, alleen althans niet meer op dit forum!
Bedankt voor jouw 'update' en nogmaals heel veel plezier met jouw vakantie-aankopen!  :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Michel

Mooie aanwinsten heb je daar gekocht(gekregen)  :thumbup: :thumbup:
Wens je alvast veel plezier met het puzzelen  :D  :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
 :) Hoi Michel, zo te lezen hebben jullie een heerlijke  B) vakantie gehad en ook weer een hele mooie lok voor je verzameling erbij. B) :thumbup:
Toch wel erg leuk dat Der Alte Vader Miessie zulke mooie cadeaus geeft, blijkbaar ben je een goede zoon. O:-D
En die 2 verkoopwagens zijn ook erg leuk, zet ze maar gauw neer en maak ze verkoopklaar, Carl zal dan wel willen langskomen voor wat bier en kip. :P

Citaat van: h0_miessie op zondag 09 juli 2017, 17:54:07
Zelf heb ik nog een leuke Märklinpuzzel gekocht van 500 stukjes die straks aan de muur op zolder komt te hangen als hij in elkaar gezet is. :)
Ho ho, heb je daar tijd voor dan? Dat modelspoortafeltje boven moet een keer klaar, wij willen lokkies zien rijden.
Geef die puzzel maar aan :-* Karin, is ze ook effe leuk zoet. :D

Citaat van: h0_miessie op zondag 09 juli 2017, 17:54:07
ik in mijn gebrekkig frans en zijn gebrekkig engels een gesprek aan ging met een mede bezoeker en hebben we lekker een uurtje over de hobby gekletst. :thumbup:
:o) Ja, logisch, met dat gebrekkige gebrabbel is er zo weer een uur om. >:-D :mrgreen:

Citaat van: Tony op zondag 09 juli 2017, 18:59:57
Hopelijk houdt Dirk-Jan de telling van dit jaar bij, want ik wil wel winnen, natuurlijk.
:roll: Nou Tony, ik zit erboven op, ik houd het strak in de smiezie daar bij Miessie. :-)

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Hoi Mies en Karin,

Jullie hebben er een leuke trip opzitten, en met mooie aandenken weer huiswaarts gekeerd.
Ik had al zo,n vermoeden dat de Vectron erbij zou komen, die staat hier ook nog op het verlanglijstje  :)

Veel plezier ermee, hij zal de aandacht op je nieuwe baan wel opeisen  :favorite:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
dat zijn weer mooie aanwinsten michel,
veel plezier ermee :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Welkom terug Michel! Mooie aanwinsten heb je meegenomen.  :thumbup:

Vooral die wagen met die Grillhendl vind ik mooi! Doet me denken aan vakanties in St. Martin bei Lofer waar bij de lokale Billa altijd zo'n kippenboer stond. Voor weinig heel lekker eten! Alleen was de man na de verbouwing vorig jaar verhuisd naar een ander dorp....  :-(
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
@Roel,
Dank je wel het genieten begon al toen ik ze zag leggen. :)
Het is zeker jammer van Jørg heel jammer hopelijk zien we hem (snel) nog eens terug op het forum en wat sommige azijnzeikers hier op het forum van hem vinden daar moet hij ver en ver boven staan. >:-D

@Wim,
Bedankt voor de veilige terugreis groet. :)
Ja het is altijd afwachten of dat altijd lukt met al die stumpers op de weg vooral bij Parijs is altijd een avontuur maar gewoon jezelf aanpassen en ook links en rechts inhalen dan komt het altijd wel goed. :P
Gaat helemaal goed komen hoor met het plezier al is het op dit moment veel kijkplezier. :D
Volgens mij duurt het altijd even voordat je account geschrapt is dus zal dat in Jørg zijn geval ook wel zo zijn vrees ik.
Wat er gebeurt is met Jørg dat is aan hem of aan het forumbeheer om dat bekend te maken ik weet wel dat er bepaalde forumleden zijn die vaak klaagde over Jørg bij het forumbeheer.
Ook ik heb daar wel eens last van dat er geklaagd wordt over mij bij het forumbeheer.

@Tom,
Ja de economie in Duitsland en Frankrijk is door mij / ons weer flink gestegen. :P
Met het frans viel het wel mee vooral het woordje Merci viel vaak toen hij zei waarvoor ik de GreenCargo wagons kon overnemen. :)

@Wico,
Mede door jouw enthousiasme over het Zwitserse materiaal en je mooie verzameling van de SBB Ae 6/6 - 610 is mijn interesse gewekt door het materiaal uit het Alpenland. :)
Mijn voorkeur voor Zwitsers materiaal wordt zo groot dat ik een set van een 1700 loc en een 4 dubbeldekkers heb laten leggen in Göppingen omdat ik toch voor de SBB "Vectron" ging. ;)
De GreenCargo sleep is inderdaad erg mooi en zal straks als hij het het klimspiraal komt rijden een prachtige verschijning zijn op de nieuwe baan. :)
Deal als je baan rijklaar is dan kom ik mat de GreenCargo sleep en ik denk nog wat extra leuk materiaal leuk naar je toe en gaan we er een gezellige rij dag van maken. :thumbup: :thumbup:
Enne gewoon je tijdperk wat verruimen dan kan deze prachtige "Vectron" ook door jouw landschap heen rijden. ;)

@Barry,
Ja het is zeer spijtig van onze vriend Jørg hopelijk komt hij terug op zijn beslissing mede omdat hij die gekke Hollanders niet kan missen. :D
Dan zeg ik Barry tot de volgende Belgische gastendag want dat is altijd gezellig en zeer sfeervol en altijd leuk om de forumleden van over de grens te ontmoeten. :)
Ja de aanwinsten zijn door mij en mijn vrouw met liefde uitgezocht en ja de kippenwagen is een hele leuke vooral als straks de binnenverlichting aan is. :thumbup:

@Tony,
Ook weer blij dat ik terug ben zodat ik weer met een glimlach je topic kon bij lezen want in Frankrijk was het internet niet al te best in het locale cafe het bier trouwens wel gelukkig. :P
Ja de Vectrony is inderdaad een hele mooie de eerste in mijn verzameling er zal er heus nog wel één bij komen zeker als die in de SBB Cargo uitvoering uitgebracht wordt door Märklin alleen vrees ik dat Wico hem eerder zal hebben als ik. :D :D
En nee aan de stand veranderd niks want deze fraaie loc heb ik gekregen dus nog steeds behalve het 3railforumlocje is er niks bij gekomen maar ik heb alle vertrouwen dat Dirk-Jan dat netjes bij houd. ;)
Ik had het gelezen van Carl en die slechte gravin maar gelukkig is alles weer goed gekomen met mijn petekind. :favorite:
Volgende keer als ik weer bij mijn Duitse gabbers ben zal ik een foto voor je maken als ik één van hun Lederhosen aan heb getrokken mocht ik het door de bier niet vergeten zijn. ;)

@Frank (frank-103),
Mede door jouw "Vectron" begeleid door je prachtige foto's ben ik overstag gegaan ik schrijf bedankt Frank. :thumbup:
Ik heb de loc gisterenavond een klein stukje laten rijden op een programeer spoortje en ja hij voldeed aan alles wat ik er van verwachten. :)
Ik zal een met René overleggen wanneer de "Vectron" op zijn baan zijn asjes mag strekken voor een langere periode dan aleen maar 50 cm heen en weer rijden. ;)

@Cees,
Dank je wel nee geen twee krokodillen maar wel haast één die mooie zwarte krokodil ter ere van het 200 geboorte dag van de Goeroe heer Märklin het is dat in nog wat rails moet kopen want anders was hij mee naar Nederland gekomen maar ja soms moet je dingen laten leggen. :-(
Zeker jammer van Jørg ik zie liever 3 andere verdwijnen dan Jørg maar het is nu eenmaal zo. :(
Ik weet nog niet of hij gereageerd heeft moet mijn 200 mail berichtjes nog doornemen weet wel dat Jørg ons op de hoogte houd van wat er allemaal speelt en wat belangrijker is zijn vorderingen aan zijn prachtige baan die hij nu via de mail doorstuurt naar ons wat wel weer een voordeel is want nu worden er geen stomme commentaren gegeven. ;)

@Gerard,
Wat er achter deze prachtige loc komt weet ik nog niet misschien wagons met vrachtwagens maar ook de nog te uitbrengen set 46912 Set hogeboordwagens Fas lijkt mij erg mooi erachter hangen dus ik ben nog zoekende. ;)
Mij lieve vrouw is niks te kort gekomen na vele kilometers winkelstraten afgestruind te hebben heeft ze lekker luchtjes en schoenen gevonden die mee naar Nederland gingen nee mijn vrouw komt niks te kort hoor dat zit wel goed. :)
Nee gelukkig hoef ik niks te missen van Jørg zijn vorderingen aan de baan zoals de eerste update van zijn tunnel vorderingen die ik / we van de week kregen van hem. :thumbup: :thumbup:

@Peter (peterke33),
Dank je wel ik ben zeer content met de aanwinsten. :)
De puzzel is prachtig ook in elkaar gezet dat had ik al gedaan in de schaduw nou ja schaduw ook daar was het 31 graden in Frankrijk straks hier nog in elkaar zetten en dan vastplakken en daarna als decoratie gaat hij op de muur naast de andere Märklin puzzels. :thumbup:

@Dirk-Jan,
Ja de vakantie was lekker alleen veels te kort vooral in het dorpje in Frankrijk met zijn 4 winkels kwamen wij heerlijk tot rust bij onze vrienden beetje Tour de France kijken biertje drinken stukbrood eten slap lullen dingen die mij allemaal redelijk goed bekoren in de Franse zon. ;)
Ik ben zeker een goede zoon. :)
Carl mag altijd langskomen en zeker als de foodtrucks er staan dan zal hij zeker langskomen denk ik hij is meer dan welkom in de te bouwen Michelstadt 2.0. :P
Nee de puzzel maak ik lekker zelf ook ik moet ontspannen in deze rare wereld. :P
Ja maar wel een gezellig uur met gebrabbel. :thumbup:
Je hebt het maar makkelijk Dirk-Jan je hebt nog steeds niks hoeven aan te vinken bij loc aankopen. >:-D
En bij twijfel ben je altijd welkom om het te controleren kijk zo ben ik ook weer. :)

@Peter (de geluidsman),
Ja aandenken moet ik hebben zodat ik als ik er naar kijk weer terug denk aan die mooie tijd in dit geval Duitsland und Frankrijk al heeft Duitsland toch mijn voorkeur als vakantie land volgend jaar gaan we denkelijk een keer naar Oostenrijk schijnen ook veel treinen winkels te zitten. >:-D :thumbup:
Deze "Vectron" zal op jouw nieuwe mooie baan ook niet misstaan. :)
Ja dat hij de aandacht zal opeisen vrees ik ook maar daar heb ik totaal geen probleem mee hoor. :P

@Tim,
Dank je wel. :thumbup: :thumbup:
Ik ben der zeer zeer blij mee. :)

@Frank (frenkievee),
Ook al wilde ik nog niet terug maar ben toch wel blij weer normaal op het forum te kunnen als gebuert er wel een hoop in 2 weken en helaas niet altijd te goeden.
Mijn vrouw zag de Grillhendl al in Dortmund waar ze hem al wilde kopen nu zal hij nog mooier staan in combinatie met de Göppinger bier truck. :P
Jammer dat jouw lokale kippenboer verhuist is naar een ander dorp toch een klein smetje op de vakantie toch vooral als je je zelf erop verheugd op een lekker gebraden kippetje. :) 


Zoals jullie zien gebruik in nu het @ teken bij antwoord geven aan de leden reden ook over mij is er een klacht bij het beheer binnen gekomen over de geplaatste citaten die ik gebruikte.
Daarom doe ik het nu zo maar zit het mij toch niet lekker niet dat ik boos of teleurgesteld ben op het forumbeheer in tegendeel die doen geven gewoon door wat een klagende forumlid schrijft daarom vraag ik aan mijn trouwe volgers die ik hoger heb zitten dan die klagende forumlid die het via het beheer doet en niet via een pb geeft al een beetje zijn IQ aan denk ik wat zal ik doen in de toekomst weer met citaten of met de @ want van sommige forumvrienden krijg ik te horen dat het zo onleesbaar is zo met de @.

Dus de trouwe forumleden vrienden mogen het zeggen voor mij want jullie maken toch mijn topic spannend en levendig en schrijven dingen waar ik in de toekomst veel plezier aan ga beleven. :thumbup: :favorite:




Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Hoi Michel,

Zelf gebruik ik ook meestal de "@ Naam" als verwijzing naar een vorige post. En als ik een citaat gebruik, dan neem ik niet het hele bericht over, maar alleen de zinnen die relevant zijn. Dat is een kleine moeite en scheelt veel lappen overbodige tekst op het forum.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Ha die Michel.
Fijn dat jullie weer heelhuids terug zijn van vakantie en alle andere avonturen uit dat mooie Frankrijk.
De aanwinsten zijn prachtig en de verhalen natuurlijk nog mooier.
En ook is er weer in die tijd van alles gebeurt en, hoor ik ook van mijn dochter op haar paardenforum, ook altijd weer jammerlijke en treurige zaken op ons overig toch héél erg gezellige en vriendelijke forum.
Ik vind het altijd jammer wanneer forumleden zich zo "in het nauw" gedreven voelen dat ze hun account opzeggen! :-(

Maar, hoe dan ook, toch weer gewoon verdere met alle spoorse- niet spoorse- en andere gezellige of leuke dingen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.

Ik gebruik alleen maar @ (naam) wat een citaat eruit plukken is me nog nooit fatsoenlijk gelukt  :D
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Citaat van: h0_miessie op maandag 10 juli 2017, 09:38:00

@Wim,

Bedoel je mij?
Dat is het nadeel van @roepnaam. Er zijn meer hondjes die fikkie heten. ;)
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
 @citaat
Nou Wim, het zal vast niet, het gaat over een andere Wim.
Je hebt geen eerder bericht geplaatst hier over de recente updates, dus reageert Michel op dit;
Citaat van: Wim op zondag 09 juli 2017, 18:17:41
Hoi Michel, enz. enz........
Je bericht heeft totaal geen toegevoegde waarde, dus waar ben je nou op uit?
Leuk zijn? Nou, das dan goed mislukt.
Ga dit nog maar eens lezen;
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=67468.msg1175325#msg1175325

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
@citaat Jij bent één van de amateur gedragswetenschappers die anderen graag de maat nemen.
Kijk eens naar de balken in je eigen ogen en spiegel je dan zacht.
Met vriendelijke groet van Willem-Frederik (roepnaam: Wim).

Citaat van: Dirk-Jan op maandag 10 juli 2017, 10:16:57
Je bericht heeft totaal geen toegevoegde waarde, dus waar ben je nou op uit?
Ik bedoel: Het verdient aanbeveling een (deel) citaat te gebruik. Is véél duidelijker dan @ roepnaam.
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Heren toch,

Het leven is al zo kort en dan al dat gekissebis om niets. Het volgende wordt aanbevolen  ;) :

Citaat van: Tony op maandag 10 juli 2017, 09:48:54

In de refter van het klooster van de Broeders van het Rechte Spoor hangt boven de stoel van Vader Abt een spreuk;

Een glimlach kost niets  ;)

Dat maakt het leven voor iedereen een stuk prettiger !


Grtz Tony
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
 @citaat Dank je Dick voor je goedbedoelde raad.
Een glimlach kost niets, doch zegt óók niets. ;)
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
 :offtopic: ...........................................  ;)
En nu weer verder naar de orde van de dag.
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Michel, dit is toch jou draadje  :help:

Dus jij plaatst het zoals jij wil(t), de rest gaat maar in zijn eigen draadje zeuren  >:-D

Maar die @ naam vind ik prima werken, ik weet nl. Wat ik zelf heb getypt en of je daarop re.
En anders vraag ik het even  :P :D

Er zijn ook meer Barry (s) op dit forum haha
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Michel,

ik gebruik beide.
@ naam (+ eventueel forumnaam tussen haakjes, als er meer trouwe reageerders zijn met dezelfde naam) voor een reactie op een eerder bericht.

Het citaat gebruik ik als ik specifiek op iets wil reageren. Dan neem ik niet alles over, maar wis de rest van de tekst. Dus zo:

Citaat van: h0_miessie op maandag 10 juli 2017, 09:38:00

Dus de trouwe forumleden vrienden mogen het zeggen voor mij want jullie maken toch mijn topic spannend en levendig en schrijven dingen waar ik in de toekomst veel plezier aan ga beleven. :thumbup: :favorite:


En verder, vooral doen wat je zelf het gemakkelijkste vindt  :P :P

groeten,
Roel
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Terug on topic:
Supermooie loc Michel, wat een krachtpatser!
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Dag Michel.

Wat een :offtopic: geneuzel in jouw topic over typ-gedrag :roll: maar blijkbaar vindt je het ok?
In bijna elke reactie reageer ik met een aanhef, zoals ik dat zelf ook prettig zou vinden.
Bij voorbaatkeur spreek ik iemand met zijn voornaam aan en als die er niet bij staat,
neem ik zelfs de moeite om die in zijn voorstelpost te proberen te achterhalen ...
Niet iedereen laat namelijk bewust zijn naam achterwege tenslotte :wink:
Ook is niet iedereen even handig met het bewerken van citaten of überhaupt met
de Nederlandse taal :D toch dingen om rekening mee te houden en te accepteren.

Toch doe jij het nu helemaal niet gek hoor, maar voorheen was het mij ook prima :thumbup: :thumbup:

Groeten,

Erik.

Edit: tekstwijziging.
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Hoi Michel,

Ik gebruik bijna altijd citaten, die ik soms inkort.
Je ziet dan vraag en antwoord bij elkaar staan en dat vind ik persoonlijk het duidelijkste.

Als is reageer op een bovenstaande reactie gebruik ik dit  @citaat wat aan geeft dat het een antwoord is op die reactie.

Iedereen heeft waarschijnlijk een andere manier / mening maar zo doe ik het  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
@Wico,
Dank je wel voor je reactie. :thumbup:
Ik ga in mijn volgende antwoorden de hele citaten plaatsen en als de gene die geklaagd heb bij het forumbeheer zich er weer aan stoort dan moet hij maar niet meer kijken in mijn topic stoort hij zich er ook niet aan.

@AlbertJan,
Ja de aanwinsten geven de leuke herinneringen weer aan de vakantie als ik ze zie rijden of zie staan straks op de baan. :)
Ja volgens mij heb je op ieder forum dus ook op je dochters paardenforum azijnzeikers en dat die leuke forumleden wegjagen is zeer jammer heel jammer zelfs. :(

@Tony,
Zelfs ik vindt het soms moeilijk om een citaat in te korten daarom ga ik ze helemaal plaatsen. :)

@Wim,
Had jouw IQ hoger ingeschat maar na dit berichtje toch iets minder ach het is altijd goed voor je berichtenteller zullen we maar zeggen. ;)

@Dirk-Jan,
Bedankt voor je antwoord naar Wim zeer mooi diplomatiek antwoord. :thumbup: :thumbup:

@Wim,
In het uitdelen ben je een kei alleen het incasseren gaat je nog niet goed af he. ;)

@Dick,
Bedankt voor het plaatsen van deze mooie spreuk die aan de muur hangt bij de broeders van het rechte spoor. :thumbup:

@Wim,
tja we zullen maar zeggen weer één berichtje erbij. ;)
En Wim ik weet je je toetsenbord vingers nu jeuken om te reageren maar gaarne heb ik liever niet meer dat je reageert in mijn topic dat zou ik erg waarderen als je het niet meer deed en zal mijn dank groot zijn. :)

@Dick,
Goed plan. :thumbup: :thumbup:

@Barry,
het is zeker mijn draadje maar toch stoort iemand zich daaraan en heeft die niet de ballen om het mij persoonlijk of via een pb te zeggen maar te klikken bij het forumbeheer.
Als er twee de zelfde voornamen reageren zet ik meestal de naam en daar achter de forumnaam meer dan is het ook altijd duidelijk aan of over wie ik schrijf. :)

@Roel,
Bedankt voor je reactie  :thumbup: en ik zal het eens gaan proberen wat je schrijft lukt het niet dan weer hele citaten. :)

@Hans,
Dank je wel. :thumbup:
Het is zeker een mooie krachtpatser die een prachtige verschijning zal op mijn baan maar ook op menig andere baan. :)

@Erik,
Ja ik vindt het oke mede omdat ik een vraag vroeg aan sommige forumleden tuurlijk wilde ik reageren maar dat doe ik (bijna) altijd maar één keer per dag anders als ik na iedere reactie reageer kreeg ik misschien het verwijt dat ik alleen maar bezig met het opduwen van mijn berichten teller wat is het verleden geschreven is in topics van Belgische forumleden en daar pas ik voor.
Ook ik probeer altijd de naam te zoeken van een forumlid als zijn naam niet onder of bij het bericht staat wat soms best wel moeilijk is een naam zoeken dan schrijf ik meestal de forumnaam als markeerpunt in mijn antwoord.
Daarom vindt ik het best moeilijk om citaten uit elkaar te houden waar blijft de context of hou je die wil intact als je gaat knippen hierin.
Dank je wel voor je compliment dat ik het best goed doe ik zal mijn best blijven doen voor je. :)

@Peter,
Iedereen doet het zeker anders gelukkig maar anders was dit forum ook zo zaai. :)
Dat jij hele citaten gebruikt is mij bekent dus wilde ik je nadoen omdat het mooier maar vooral duidelijker staat alleen mag iemand mij niet (ik zeg sluit achteraan in de lange rij :D) en heeft hij geklaagd hierover bij jouw vindt hij het schijnbaar goed en leuk want daar heeft hij niet over geklaagd.  :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Beste Michel,

Er is werkelijk geen enkel Forumlid die zoveel moeite stopt in onderhoud van zijn draadje.
Werkelijk iedereen krijgt een reactie en je positieve inbreng is bewonderenswaardig.

Inderdaad is het afmelden van een draadje DE oplossing om hetgeen niet te zien waar je geen weet van wilt hebben  :thumbup:.

Ik merk een verandering in dit Forum. Eentje waar de echte liefhebber niet op zit te wachten. Dat verdienen de mensen niet die zich vrijwel dagelijks er voor inzetten en ook niet degeen die het als positieve aanvulling op de hobby zien. Ik heb wel in de afgelopen jaren veel mensen ontmoet die om dit soort redenen ervoor kiezen om geen deel uit te maken van 'de community'. Erg jammer.

TREINEN. Daar gaat het immers om. Maar gezien je verzameling, hoef ik jou dat niet te vertellen  :D :D :D.

Groeten,

Jan
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Hi Michel,

Allemaal leuk hier en iedereen op zijn eigen eigenwijze manier.  :)

groet
Harald
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Hallo Michel,

Een zeer mooie aanwinst, :thumbup: :thumbup: ook de consumptie wagens zijn erg leuk, en zo te lezen een goede vakantie gehad.
(Wat is er nog belangrijker ?) >:-D >:-D

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Hoi Michel,

Dat zijn weer leuke aanwinsten die de revue passeren. De Vectron is een mooie lok. Deze zal goed bij je verzameling passen. De verkoopwagens zijn origineel en leuk toe te passen op je toekomstige modelbaan. Gelukkig vordert het project voorspoedig en ziet er heel netjes uit.

De belofte om langs te komen is me nog niet gelukt maar gaat zeker nog goed komen.

In ieder geval veel succes en plezier met je mooie hobby. 
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Ha Michel,

Mooie aanwinsten heb je weer weten te scoren!
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
Citaat van: i_m_johny op dinsdag 11 juli 2017, 09:20:22
Er is werkelijk geen enkel Forumlid die zoveel moeite stopt in onderhoud van zijn draadje.
Werkelijk iedereen krijgt een reactie en je positieve inbreng is bewonderenswaardig.

TREINEN. Daar gaat het immers om. Maar gezien je verzameling, hoef ik jou dat niet te vertellen  :D :D :D.
Groeten,
Jan

Jan,
Dank je wel voor dit mooie compliment. :)
Treinen daar gaat het zeker om. :thumbup:

Citaat van: Haradigi op dinsdag 11 juli 2017, 12:28:48
Hi Michel,
Allemaal leuk hier en iedereen op zijn eigen eigenwijze manier.  :)
groet
Harald

Vindt je dan ben je toch de enigste die dat vindt. :D

Citaat van: ikke650 op dinsdag 11 juli 2017, 14:45:37
Hallo Michel,
Een zeer mooie aanwinst, :thumbup: :thumbup: ook de consumptie wagens zijn erg leuk, en zo te lezen een goede vakantie gehad.
(Wat is er nog belangrijker ?) >:-D >:-D
M.vr.gr. Erwin

Dank je wel. :thumbup:
De loc straalt heel veel kracht uit dat roept om een mooie sleep erachter. :)
De consumptie wagens gaan een mooi plekje krijgen op de baan bij een chopper evenement waar ik al een tijdje spullen voor aan het verzamelen ben.
De vakantie was zeker geslaagd helaas veels te kort. :)
Tja wat is nog belangrijker misschien een veel langere vakantie. :D

Citaat van: marcel op dinsdag 11 juli 2017, 20:01:03
Hoi Michel,
Dat zijn weer leuke aanwinsten die de revue passeren. De Vectron is een mooie lok. Deze zal goed bij je verzameling passen. De verkoopwagens zijn origineel en leuk toe te passen op je toekomstige modelbaan. Gelukkig vordert het project voorspoedig en ziet er heel netjes uit.
De belofte om langs te komen is me nog niet gelukt maar gaat zeker nog goed komen.
In ieder geval veel succes en plezier met je mooie hobby. 

Het zijn zeker leuke aanwinsten de Vectron had is nog niet in mijn collectie locs en heeft zich in de top 5 van mijn favoriete loclijst gereden. :P
Helaas ligt de bouw nu stil eerst even afkoelen op zolder en de vakantie periode afwachten zodat we gauw weer kunnen beginnen.
Als je tijd hebt om langs te komen dan hoor ik het wel dan kunnen we een datum prikken gaat helemaal goed komen. :thumbup:

Citaat van: ks1985 op dinsdag 11 juli 2017, 21:43:15
Mooie aanwinsten heb je weer weten te scoren!

Ik ben der zeer content mee Koen. :)
Alles gaat een mooie plekje krijgen op de nieuwe baan. :thumbup:
Re: Michelstadt } verjaardagsloc is gearriveerd.
-Hoi Michel:
Misschien te overwegen voor in de toekomst.
Van je schaduwstation en vitrine maken met bewegend materiaal.
Je kan altijd je locs bewonderen en het hapt minder stof, wat dan weer scheelt in het ondehoud.
Want stof is koolstof en dat wordt door magnetisme aangetrokken en dat is in een loc volop aanwezig.