Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Weet iemand hoe het zit met Henckens?

Gestart door Jan22 zaterdag 06 september 2014, 22:58:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Weet iemand hoe het zit met Henckens?
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Weet iemand hoe het zit met Henckens?
Ik kwam toevallig terecht op http://www.henckens-seinen.nl/
een site wie sinds 2012 niet meer bijgehouden lijkt te zijn.
Weet iemand hoe het daarmee staat?
Re: Weet iemand hoe het zit met Henckens?
Ik weet het niet, maar bel ze eens?
Re: Weet iemand hoe het zit met Henckens?
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Weet iemand hoe het zit met Henckens?
Ik rij al jaren geen NL meer. Maar vroeger had ik minimaal een Henckens sein, met zo'n laddertje.
Sinds ik CH rijd, ga ik voor Schneider seinen.

Seinen geven smoel aan een baan. En Duitse seinen doen het niet zo goed als NL of CH entourage.
Voor mij zijn M*seinen altijd 3x nix geweest.

Ik tekende net op m'n schetsblokje hoe je die Henckens seinen ook al weer analoog aansloot op relais, en dacht toen: zouden ze nog bestaan? Nee dus, ze zijn in 2012 over genomen na het overlijden van de oprichter. Maar na die overname is het verdacht stil. Of niet, dat is de vraag.
Re: Weet iemand hoe het zit met Henckens?
Probeer hier eens.

http://www.terailways.nl/
Re: Weet iemand hoe het zit met Henckens?
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Weet iemand hoe het zit met Henckens?
Hi

Henckens seinen zijn "gewoon" te bestellen.
http://www.henckens-seinen.nl/

groet
Harald
Re: Weet iemand hoe het zit met Henckens?
Alleen ken ik niemand die het is gelukt om op die manier ook seinen te krijgen. Jij wel?
Re: Weet iemand hoe het zit met Henckens?
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Weet iemand hoe het zit met Henckens?
Hi

Ruim een jaar geleden heb ik bij "Henckens" (Hans Ravenzwaaij) NS seinen besteld en in IJmuiden afgehaald.

groet
Harald
Re: Weet iemand hoe het zit met Henckens?
De levering duurt momonteel erg lang er is achterstand bij de erts platen, stuur anders nog even pbtje neem ik kontact met je op
Re: Weet iemand hoe het zit met Henckens?
Er is al 2 jaar achterstand, dan dit dan dat. Veel tam-tam na de opvolging maar uiteindelijk een onbetrouwbare leverancier.

Voor NL seinen en toebehoren kun je beter naar Ben Vreeman van Modelspoorseinen. :thumbup:



Gr, Ben.
Re: Weet iemand hoe het zit met Henckens?
Op dit forum mag geen reclame gemaakt worden. Maar hoe zit dat met anti-reclame?
Re: Weet iemand hoe het zit met Henckens?
Geen idee, ik vermeld m'n ervaring met het "nieuwe" Henckens en heb dus een mening. Had graag nog seinen besteld want ik heb er al een stuk of 7. Maar soms houdt het op met het geduld en ga je op zoek naar iets anders.

Een zichzelf respecterend en klantvriendelijk bedrijf meldt de status van een bestelling of vermeldt iets op de website als er achterstanden zijn. Dan is er begrip. Niets van dit alles.

Gr, Ben.