Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

S88 IB Com Koploper

Gestart door kteeven vrijdag 05 september 2014, 19:46:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
S88 IB Com Koploper
kteeven
gast

S88 IB Com Koploper
Afgelopen week eindelijk de tijd gevonden om te beginnen met koploper, de treinen werken alleen wil de s88 interface van de IB Com nog niet werken.
Wanneer ik op de pinout van de Ib-com meet meet ik tussen VCC en GND slechts enkele mA(dit zou 5v moeten zijn). Ik heb ook nog niks ingesteld in koploper. Kan iemand mij vertellen of en wat ik moet doen om het werkend te krijgen?

Alvast bedankt!

Kasper
Re: S88 IB Com Koploper
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: S88 IB Com Koploper
Als je nog niks ingesteld hebt in KP, dan zal er ook niks gebeuren.
Eerst maar de beschrijving van Chris Burger goed lezen.
handleiding

Gr.  Charlie
Re: S88 IB Com Koploper
Hallo Kasper,

Citaat van: kteeven op vrijdag 05 september 2014, 19:46:32
Wanneer ik op de pinout van de Ib-com meet meet ik tussen VCC en GND slechts enkele mA(dit zou 5v moeten zijn).
mA ?. dit zou 5 Volt moeten zijn. Is dit een schrijffout ?, meetfout ?. Kijk eerst of je de spanning correct hebt gemeten.
Als je de spanning meet tussen VCC (pen 6) en GND (pen 2) moet dit 5 Volt zijn, dit doe je met een multimeter in de stand Vdc.


Mvg,
Peter
Re: S88 IB Com Koploper
Koploper heeft hier helemaal niets mee te maken, de IB-Com is verantwoordelijk voor de uitlezing van de s88 aansluiting. Bij mijn weten zal die gewoon zo uit de doos moeten werken en leest de eerste 31 s88 modules uit. Je kunt het UB util programma er even op loslaten, maar of dat zoden aan de dijk zet denk het bijna van niet, zal wel een reisje Bottrop worden ben ik bang.

Groetjes
Re: S88 IB Com Koploper
Dit weekend eindelijk wat tijd gevonden om nog eens wat uit te zoeken en alles een keer opnieuw ingesteld(koploper database) en gelukkig deed de s88 bus het toen wel.

CASE CLOSED! :)