Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Heljan 4436

Gestart door pepdeze woensdag 29 augustus 2007, 11:37:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Heljan 4436
Lid sinds: 2006

offline
Heljan 4436
Hallo medeforumers,

Ik heb onlangs op Ebay een nieuwe Heljan 4436 loc gekocht, de DSB God's lok.(AC digital)
Er zit echter maar een sumiere Deense beschrijving bij.
Lok zou zijn voorzien van een Uhlenbrock decoder.
Kan iemand mij vertellen hoe ik met de 6021 het adres en de paramaters bij deze decoder kan wijzigen. Type decoder weet ik ook niet. Heb de loc open gehad en op het www ff lopen zoek maar geen type zo1 2 3 kunnen vinden wat er op lijkt.
Ik heb hier op het forum wel eens  zo een loc voorbij zien komen.

Alvast thx.

Jeroen
Re: Heljan 4436
Lokpaint
gast

Re: Heljan 4436
Hoi,

De 4436 is een gewoon analoog model voor gelijkstroom :?, hier zit geen decoder in.

Ik vermoed dat je de 94436 hebt die voor analoog wisselstroom is, hier valt dus niks aan te programmeren. Er zit een elektronische rijrichtingschakelaar in, maar geen decoder! Deze zul je er zelf moeten bijkopen.

Een plaatje van deze prachtlok is wel op zijn plaats dacht ik.



Bart
Re: Heljan 4436
Lid sinds: 2006

offline
Re: Heljan 4436
Deze is het inderdaad. Ik heb de loc inmiddels open gehad en er zit wel degelijk een decoder in.Staat op adres 3 en loopt wel mooi. Volgens de de verkoper een Uhlenbrock decoder. Op internet zitten snuffelen. Kom er alleen niet achter welke decoder het precies is. Ik wil ff weten hoe ik met de 6021 de para's kan wijzigen.
Zal ff een fototje schieten van het binnenwerk en deze op het forum plaatsen. Wellicht dat er iemand op aanslaat.

mzzl,Jeroen
Re: Heljan 4436
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Heljan 4436
Als het een Uhlenbrock-decoder is zal het standaard adres op 03 staan.
De parameters die je kunt wijzigen kun je het best terugvinden via de website van Uhlenbrock.

Met de 6021 moet je de CV's 01 t/m 80 kunnen wijzigen, met waarden tussen de 01 en 80.
Afhankelijk van het type decoder van Uhlenbrock (zie hun handleidingen) kun je met een truc (door een bepaalde CV-waarde aan te passen) ook de hogere CV's aanspreken en hogere waarden dan 80 invoeren.

John
Re: Heljan 4436
Lid sinds: 2006

offline
Re: Heljan 4436
Bedankt:
Hieronder piccie van de decoder.