Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Digikeijs 2014

Gestart door Spoorman dinsdag 02 september 2014, 17:57:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Digikeijs 2014
Spoorman
gast

Digikeijs 2014
Digikeijs heeft een aantal wellicht interessante ontwikkelingen onder de pet. Zo is men o.a. bezig met een aantal te combineren modulen:

DCC centrale met alle denkbare aansluitbussen: KLIK.
DCC Booster 3A: KLIK.
Handregelaar: KLIK.
Keyboard: KLIK.


Bron Digikeijs.

Voor mij een ontwikkeling om te blijven volgen. :thumbup:

Gr, Ben.
Re: Digikeijs 2014
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Digikeijs 2014
Zo te lezen niet geschikt voor Motorola/MFX?
Re: Digikeijs 2014
Spoorman
gast

Re: Digikeijs 2014
Dat lijkt me niet.
Re: Digikeijs 2014
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Digikeijs 2014
Zijn die frontseinen voor de 1100's van Roco eigenlijk ooit gerealiseerd, iemand die dat weet?
Re: Digikeijs 2014
nobody
gast

Re: Digikeijs 2014
Citaat van: rscosworth op dinsdag 02 september 2014, 18:06:17
Zo te lezen niet geschikt voor Motorola/MFX?
Citaat van: Spoorman op dinsdag 02 september 2014, 18:26:07
Dat lijkt me niet.
Dubbele ontkenning...
Dus: Wél :help: ;)
Re: Digikeijs 2014
Spoorman
gast

Re: Digikeijs 2014
Citaat van: 1200Blauw op zondag 21 september 2014, 16:15:04
Zijn die frontseinen voor de 1100's van Roco eigenlijk ooit gerealiseerd, iemand die dat weet?

Dat lijkt me niet.
Re: Digikeijs 2014
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Digikeijs 2014
Citaat van: 1200Blauw op zondag 21 september 2014, 16:15:04
Zijn die frontseinen voor de 1100's van Roco eigenlijk ooit gerealiseerd, iemand die dat weet?
je bedoeld een 'lichtsetje' neem ik aan? Daar wordt nog aangewerkt voor zo ver ik weet.
Liggen straks in eens in de winkels, zo gaat het vaker  :)
Re: Digikeijs 2014
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Digikeijs 2014
OK, tnx!
Re: Digikeijs 2014
Spoorman
gast

Re: Digikeijs 2014
Op Groterdam (KLIK) heeft Chris een inbouwbeschrijving en bespreking gepost van het Lokvision 2.0 camerasysteem.



Gr, Ben.
Re: Digikeijs 2014
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Digikeijs 2014
Als ik eerlijk ben, slechte beelden :( Je moet tegenwoordig toch met gemak Full-HD beelden kunnen krijgen, zonder gestotter voor die prijs.
Re: Digikeijs 2014
Spoorman
gast

Re: Digikeijs 2014
Nieuws over de DR5000, een eerste werkend prototype met boosterr en terugmelding.

Voor de facebookers, klik hier ;)











Foto's Karst Drenth.

Gr, Ben.
Re: Digikeijs 2014
Lid sinds: 2015

offline
Re: Digikeijs 2014
Hallo,

Is de DR5033 Booster ook geschikt voor RailCom. Desnoods door een Hans Deloof LocoRCC te gebruiken?
Ik heb het dan over local RailCom met bijvoorbeeld een LocoRCD display of een Uhlenbrock MARCo-Empfänger.

Dus niet een volledige terugmelding naar de centrale.

Het mooist zou zijn dat de DR5033 de RailCom cutout kan genereren.

Groeten,

Timo
Re: Digikeijs 2014
Lid sinds: 2009

offline
Re: Digikeijs 2014
Hoi,

De DR5033 is in pricipe zo ontworpen, dat hij de door de centrale gegenereerde Cut-Out in het ingangssignaal herkent en overneemt.

Helaas hebben we dat nog niet kunnen testen door het gebrek aan een goede, betrouwbare RailCom detector. Inmiddels is er een Lenz detector ( uitvinder van RailCom ) binnen en gaan we deze week de test aan met de Z21.

Ik geef nog even expliciet aan, dat de DR5033 een pure DCC booster is... EN een H-Brug als uitgang heeft en dus niet zo-maar zondermeer in Common-Ground systemen ingezet kan worden. Maar omdat je het over RailCom hebt, vermoed ik dat je geen Motorola rijdt ;)

Grtzz,

Karst
Re: Digikeijs 2014
Lid sinds: 2015

offline
Re: Digikeijs 2014
Bedankt voor je antwoord Karst.

Ik rijdt inderdaad geen Motorola. Ik heb vooral oudere Marklin locs en een enkele gelijkstroom die ik heb omgebouwd naar 3rail.
Alle met DCC decoders. Doordat ik veel met Arduino's knutsel is deze keuze ook meer vanzelfsprekend. Er is namelijk een goede DCC library voor de Arduino.

Ik maak gebruik van een Intellibox Classic, vandaar dat ik dacht om de LocoRCC op de LocoNet-B aan te sluiten en dan verder naar de DR5033. De LocoRCC is een Cut-Out generator met LocoNet aansluiting.

Begrijp ik het goed dat het bij H-Brug boosters dus niet de bedoeling is om de bruine draden met elkaar te verbinden? Er moet op de scheiding tussen boosters onderling en/of met de CS dus een scheiding zijn van beide rails. (midden en ground).

Ik ben zeer geïnteresseerd in de uitkomst van de test met de Lenz detector.

Groeten,

Timo
Re: Digikeijs 2014
Lid sinds: 2009

offline
Re: Digikeijs 2014
Yep,

Bij een H-brug booster moeten beide voedende rails ( middengeleider ) geisoleerd worden.

Als de RCC een z.g. tegenfase signaal ( -12 - + 12 Volt volgens loconet specs ) levert aan de booster zou deze het op moeten pakken.

Hoe dan ook, als je met RailCom gaat/wilt werken kun je het boosterdeel van je IB niet meer gebruiken. Deze zal tijdens de 'cut-out' tijd dan toch spanning in de booster voeden ( bij overbrugging van de isolatie door b.v. een sleper ) met als gevolg, dat de volle IB stroom door de einddtrap van de booster kortgesloten wordt... gevolg in het beste geval: RailCom werkt niet, in het slechste gaat of de eindtrap van de IB of die van de Booster of allebei er aan... Of... de IB springt voortdurend in kortsluiting...

Grtzz,

Karst
Re: Digikeijs 2014
Lid sinds: 2009

offline
Re: Digikeijs 2014
Hoi,

Zoals beloofd:

Test uitgevoerd met goed gevolg ;)



.... DR5033 via Z21 Maintrack en DR5033 RailSniffer geeft RailCom door




DR5000 genereert RailCom op z'n TrackOut uitgang




... en op z'n L.NET-B uitgang, dus waar het jou om ging: Ja, de DR5033 geeft een op de LocoNet RailSync aangeboden RailCom-Cut-Out keurig door aan de rails.


Grtzz,

Karst
Re: Digikeijs 2014
Lid sinds: 2015

offline
Re: Digikeijs 2014
 :P

Super bedankt Karst!

Ik wordt hier heel vrolijk van. De railaansluiting van de IB ga ik inderdaad niet meer gebruiken. Ik wil graag alles alleen nog maar voeden via boosters die zijn aangesloten via een LocoNet aansluiting.

De DR5033 gaat voor mij zeker de booster worden voor het rijdend gedeelte. De ORD-3 schuif ik door naar de wissels en seinen. Het feit dat de DR5033 te besturen en uit te lezen is via LocoNet. Plus hij wordt compleet geleverd met voeding maakt het een booster die moeilijk te verslaan is.

:offtopic: 'Sandra - In The Heat Of The Night' op de achtergrond in het laatste filmpje maakt mijn vrolijkheid compleet :D

Groeten,

Timo
Re: Digikeijs 2014
Spoorman
gast

Re: Digikeijs 2014
Onder voorbehoud leverbaar medio december 2015. :thumbup:

Running op de demobaan van Karst:



Met groet,
Ben.
Re: Digikeijs 2014
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Digikeijs 2014
Re: Digikeijs 2014
Spoorman
gast

Re: Digikeijs 2014
Vandaag een keurige demo DR5000 gehad van Karst en Roy van Digikeijs.  :thumbup: Alle m'n vragen zijn beantwoord en een DR5000 is zojuist besteld bij mijn treinenwinkel.

Wordt vervanging van mijn 14 jr. oude IB welke zo'n beetje op z'n eind is met een defecte LocoNet poort. Ik rij 2-rail DCC met Koploper en mijn 4 LDT boosters + voeding (common ground met de 5-polige Marklin bus) worden hergebruikt en aangesloten via een LDT printje van 2 ?tientjes op de R-bus. De centrale hoeft mijn baan niet te voeden maar alleen m'n OC32'ers van data te voorzien. Terugmelding over LocoNet wordt uiteraard ook overgezet. Als handregelaar heb ik al een Daisy II via LocoNet en dat volstaat voor mij.

Wifi accespoint aan boord, mogelijkheden voor tablets, smartphone's etc. voor lok (met 28 functies) en wissel bediening.

Verder beidt de centrale veel perspectief voor de toekomst, verslaat naar mijn mening ruim de Roco Z21 :P en is eenvoudig van t.z.t. uit te brengen updates te voorzien.

Helemaal blij dus en dat voor een zeer nette prijs. Digikeijs: complimenten! ;)

Gr, Ben.
Re: Digikeijs 2014
Freak
gast

Re: Digikeijs 2014
Citaat van: Spoorman op zaterdag 28 november 2015, 16:53:50
een DR5000 is zojuist besteld bij mijn treinenwinkel.
:thumbup:

CiteerHelemaal blij dus en dat voor een zeer nette prijs.
Inderdaad, veel mogelijkheden voor weinig geld.


Mvg,
Peter
Re: Digikeijs 2014
Freak
gast

Re: Digikeijs 2014
Levering uitgesteld, levering vanaf 18 januari 2016.


Mvg,
Peter
Re: Digikeijs 2014
Spoorman
gast

Re: Digikeijs 2014
Re: Digikeijs 2014
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Digikeijs 2014
Dat is zeker een mooi stuk gereedschap voor een zeer schappelijke prijs  :thumbup:.

@ Ben, misschien de topic titel even aanpassen, we zitten bijna in 2016  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Digikeijs 2014
Freak
gast

Re: Digikeijs 2014
De eersten zijn/worden uitgeleverd.

Re: Digikeijs 2014
Spoorman
gast

Re: Digikeijs 2014
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 22 december 2015, 07:45:28

@ Ben, misschien de topic titel even aanpassen, we zitten bijna in 2016  :)


Er loopt inmiddels een DR5000 topic: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=59662.0

Met groet,
Ben.
Re: Digikeijs 2014
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Digikeijs 2014
Dank voor de link Ben, reden om dit topic op slot te doen.

Gr. Fred.