Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Ombouw marklin 3419 NS stoomlok naar digitaal met rook

Gestart door Arkadas woensdag 29 augustus 2007, 09:24:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ombouw marklin 3419 NS stoomlok naar digitaal met rook
Ik wil de lok ombouwen naar digitaal met keuhne decoder 145 en 5 polige motor, zover geen probleem. Nu wil hem ook laten roken!

Welke generator moet ik daarvoor aanschaffen, de seuthe 11 voor digitaale loks voorbereid op rookgenerator of de seuthe 12 voor loks die niet zijn voorbereid voor rookgenerator (dus met draden aan de generator om hem te kunnen aansluiten.).

De zelfde vraag heb ik over de marklin nummer 3089 de oude rode br 03-100 DR stoomlok!

Gaarne jullie ervaringen en bevindingen, mischien wel andere merken rookgeneratoren?

Groet,

Arkadas
Re: Ombouw marklin 3419 NS stoomlok naar digitaal met rook
Hallo,

Ben zelf ook wel benieuwd naar de verschillen tussen de verschillende (Seuthe) rookgeneratoren. Heb tot nu toe alleen de rookgarnituurtjes van Marklin zelf gebruikt. Seuthe is natuurlijk een bekend merk (heb er zojuist een schoorsteentje van besteld) maar zij hebben zo veel verschillende soorten. Bomen...bos...enzo...:|

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Ombouw marklin 3419 NS stoomlok naar digitaal met rook
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Ombouw marklin 3419 NS stoomlok naar digitaal met rook
hoi Arkades,

De rookgenerator no:11 gebruik je als er in je loc onder de schoorsteen een lipje zit waar de generator contact op maakt.
Heb je een loc zonder lipje, dan kan je de rookgenerator no:12  met de twee draadjes gebruiken.

mvgr.  Charlie.
Re: Ombouw marklin 3419 NS stoomlok naar digitaal met rook
ah in het geval van ns stoomlok weet ik dat er een rookgenerator in kan, zat al een analoge in.
wat is beter, aansturen door decoder met een functie knop (dus seuthe nr 12) of een zelf rokende seuthe nr 11.

Groet,
Arkadas
Re: Ombouw marklin 3419 NS stoomlok naar digitaal met rook
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Ombouw marklin 3419 NS stoomlok naar digitaal met rook
Arkadas,

Persoonlijk, zou ik het via de decoder doen.
Voordeel is, dat je de generator uit kan zetten als je er geen vloeistof meer in hebt.
Maar ook die met de twee draadjes kan je natuurlijk via de decoder laten werken.
Is denk ik een beetje wat je zelf fijner vind, denk ik.

mvgr.  Charlie.
Re: Ombouw marklin 3419 NS stoomlok naar digitaal met rook
Ik heb de seuthe 12 besteld bij henhmodelspoor.nl....

Bedankt voor de Tips!

Arkadas