Ik heb dit probleem bij meerdere loks op meerdere slanke wissels (maar niet allemaal). Er zijn twee mogelijke oorzaken. De eerste noem je zelf al, dus dat de wielen de puko?s raken. De tweede oorzaak zit in het niet geïsoleerd zijn van de spoorstaven die het vaste deel van de wisseltong vormen. Als die geraakt wordt door de sleper (en die kans is bij slanke wissels groot) dan heb je sluiting. Dit euvel komt voor bij sommige slanke wissels van het nieuwere type, dus met vast puntstuk. Om erachter te komen welke oorzaak bij jou van toepassing is, moet je even de sleper verwijderen en de lok met de hand over de wissel duwen. Maakt hij dan nog sluiting, dan zit het probleem inderdaad in de wielen die de puko?s raken. Je moet dan met een punttang de puko?s iets bij de spoorstaaf proberen weg te buigen of de puko?s aan de zijkant isoleren met lak. Maakt de lok zonder sleper geen sluiting, dan zit het probleem waarschijnlijk in de niet geïsoleerde spoorstaven van het vaste deel van de wisseltong. Je kunt dit met een multimeter checken. De spoorstaaf raakt dan waarschijnlijk het plaatje waar het bewegende deel op scharniert. Zelf heb ik dat opgelost door er een minuscuul stukje isolatieband tussen te frotten. Bij mij heeft ongeveer de helft van de slanke wissels met vast puntstuk dit euvel. Bij M* beweren ze overigens dat ik de enige ben met dit probleem, want ze zeggen nog nooit van dit probleem gehoord te hebben.
Met vriendelijke groet,
Aldert